4/169-10
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
21036, м. Вінниця, Хмельницьке шосе, 7 тел. 66-03-00, 66-11-31 http://vn.arbitr.gov.ua
І м е н е м У к р а ї н и
РІШЕННЯ
02 грудня 2010 р. Справа 4/169-10
Господарський суд Вінницької області у складі:
Головуючий суддя В. Білоус
Секретар судового засідання А. Логінов
за участю представників:
позивача : Педченко Г.О. - згідно довіреності № 361 від 08.02.2010 р.
відповідача : не з"явився;
інші особи: Денега В.А.
Місце розгляду справи : приміщення суду,кімн.№1114
Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом:Державної екологічної інспекції у Вінницькій області (вул.600-річчя, 19, м. Вінниця, 21100) до:ТОВ "Томашпільський райсільгоспкомунгосп"(вул. Л.Українки, 8, смт. Томашпіль, Вінницька область, 24200) про стягнення 21471,39 грн. збитків завданих внаслідок порушення природоохоронного законодавства, -
ВСТАНОВИВ :
Відповідач вимог ухвали суду від 20.10.2010 року про явку в судове засідання представника, надання додаткових доказів не виконав. Вказана ухвала надіслана відповідачу на адресу вказану в позовній заяві та в витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та отримана відповідачем 26.10.2010 року, що стверджується поштовим повідомленням № 20337154. Це розцінюється судом як вручення рекомендованого листа із ухвалою відповідачу та, як належне повідомлення останнього про час і місце судового розгляду справи за його участю. Суд вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача про час і місце судового розгляду справи за його участю.
З огляду на подані в справу докази, суд приходить до висновку про те, що неявка представника відповідача в судове засідання не перешкоджає вирішенню спору у його відсутність. Спір відповідно положень ст.75 ГПК України підлягає вирішенню за наявними в справі матеріалами.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі.
Заслухавши пояснення представника позивача, повно, всебічно, об'єктивно і в сукупності дослідивши подані в справу докази, надавши їм юридичну оцінку, суд на підставі ст. 19, 44, 48, 49, 109, 110, 111 Водного кодексу України, ст.20, 68, 69 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", 1166 ЦК України, Методики розрахунку розміру відшкодування збитків заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону раціональне використання водних ресурсів" затвердженої наказом Мінекобезпеки України № 389 від 20.07.2009 р., зареєстрованої в Мінюсті України 14.08.2009 р. за № 767/16783 прийшов до висновку про те, що позовні вимоги про стягнення 21471,39 грн. збитків (шкоди) завданої самовільним водокористуванням підлягають задоволенню.
До такого висновку суд прийшов з огляду на таке.
Державною екологічною інспекцією у Вінницькій області проведено перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства Товариством з обмежною відповідальністю "томашпільський райсільгоспкомунгосп", за результатами якої складено акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 17.02.2010 р. Із акту перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 17.02.2010 р. вбачається що основним видом діяльності відповідача є збирання, очищення та розподіл води. Згідно дозволу на спеціальне водокористування № 3897, виданого Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища у ВІнницькій області 15.12.2009 р. терміном до 06.10.2012 р., підприємство здійснює забір підземних вод із артезіанської свердловини № 685 (глибина 80, 0 м., дебіт 7, 5 кв.м/год.), артезіанської свердловини № 1285 (глибина 65 м., дебіт 3,5 м.кв./год.), каптажної криниці (глибина 7, 0 м., дебіт 6,0 м.кв./год.), каптажної криниці (глибина 10 м., дебіт 8, 0 м.кв./год.) для надання послуг із централізованого водопостачання населення сіл Жолоби та Горишківки Томашпільського району. Ліцензія на централізоване водопостачання АВ № 147278 видана 02.04.2009 р. Забір води здійснюється із застосуванням технічних засобів глибинних насосів. Оскільки маркування та технічна документація (паспорта) на насосах відсутні, потужність насосів не встановлена. В порушення умов дозволу на спеціальне водокористування та ст. 44 Водного Кодексу України на водозаборах не встановлені водомірні прилади, не ведеться облік вод, що забираються з водних об"єктів, статистична звітність по формі 2-ТП (водгосп) до відповідних органів не подається. Згідно касової книги (форма КО-4), кошти в касу підприємства від населення сіл Жолоби та Горишківки Томашпільського району за надану їм воду надходять з червня 2009 р. в порушення ст.44, 49 Водного Кодексу України в період з 01.06.2009 р. по 14.12.2009 р. відповідач здійснював забір підземних вод без дозволу на спеціальне водокористування. За цей період підприємство здійснило забір води в такій кількості : з 01.06.2009 р. по 24.08.2009 р. - 850 м.кв.; з 25.08.2009 р. по 14.12.2009 р. - 2240 м.кв. Всупереч вимогам ст. 19, 21 Кодексу України про надра відсутній спеціальний дозвіл на користування ділянкою надр для видобування прісних підземних вод. Відповідач використовує земельні ділянки під каптажними криницями, артезіанськими свердловинами, зонами санітарної охорони водозаборів, господарським двором, при цьому документів, що посвідчують правове використання земельних ділянок на час перевірки відсутні. Це є порушенням ст.125 Земельного Кодексу України.
При перевірці був присутній та отримав копію акту директор ТОВ "Томашпільський райсількомунгосп" Олійник Віктор Сергійович.
Довідкою № 7 від 17.02.2010 року стверджується, що відповідачем за період з 01.06.2009 р. по 14.12.2009 р. видобуто 3090 м.кв. води, в тому рахунку: з 01.06.2009 р. по 24.08.2009 р. - 850 м.кв.; з 25.08.2009 р. по 14.12.2009 р. - 2240 м.кв.
Забір відповідачем підземних вод із двох артсвердловин та двох каптажних криниць без дозволу на спеціальне водокористування з 01.06.2009 р. по 14.12.2009 р. також стверджується копіями протоколу № 009548 від 07.02.2010 р. про адміністративне правопорушення, постанови про накладення адміністративного стягнення від 19.02.2010 р. № 03/21. В протоколі № 009548 від 07.02.2010 р. про адміністративне правопорушення відповідач порушення визнав.
Ухвалою від 20.10.2010 р. від відповідача вимагалося надати письмові пояснення про те, чи оскаржувалися (визнавалися незаконними дії посадових осіб позивача), в установленому законом, порядку акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 17.02.2010 р., протокол № 009548 про адміністративне порушення від 07.02.2010 р., постанова про накладення адміністративного стягнення від 19.02.2010 р. № 03/21 і якщо оскаржувалися, то вимагалося надати рішення адміністративного суду з цього приводу. Відповідач цих вимог суду не виконав.
З огляду на те, що позивач є органом владних повноважень, то протиправність дій державного інспектора при проведенні перевірки 17.02.2010 р. і складених за її результатами документів відповідно до ч.2 ст.34 ГПК України і норм КАС України мала б підтверджуватися рішенням адміністративного суду, яке набрало законної сили. Оскільки відповідач такого рішення господарському суду не надав, то суд прийшов до висновку про те, що надані позивачем докази є належними, та про те, що протиправність, незаконність їх відповідачем не доведена належними засобами доказування.
Згідно ст. 30, 48, 49, 110, 111 Водного кодексу України спеціальне водокористування –це забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин із зворотними видами із застосуванням каналів. Спеціальне водокористування здійснюється для промислових, транспортних, енергетичних та інших державних і громадських потреб. Спеціальне водокористування здійснюється на підставі дозволу. У дозволі з метою раціонального виростання вод, встановлюється ліміт забору води, ліміт використання води. Спеціальне водокористування є платним. Збір за спеціальне водокористування справляється з метою стимулювання раціонального використання і охорони вод та відтворення водних ресурсів. Розмір збору за використання води з водних об'єктів для потреб, не пов'язаних з вилученням води з водних об'єктів, визначається: для потреб гідроенергетики –на основі нормативів збору, фактичних обсягів води, пропущеної через турбіни та лімітів використання води. Порушення водного законодавства тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно з законодавством України. Водокористувачі звільняються від відповідальності за порушення водного законодавства, якщо вони виникли внаслідок дії непереборних сил природи чи воєнних дій. Відповідальність за порушення водного законодавства несуть особи, винні у : недотриманні умов дозволу або порушенні правил спеціального водокористування. Підприємства зобов'язані відшкодувати збитки завдані ними внаслідок порушень водного законодавства, в розмірах і порядку, встановлених законодавством України. Відшкодування збитків, завданих внаслідок порушення водного законодавства, не звільняє винних від збору за спеціальне водокористування. В ч.1 ст.1166 ЦК України передбачено, що майнова шкода завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю відшкодовується в повному обсязі, особою, яка завдала її. Особа, яка завдала шкоду, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоду завдано не з її вини. Аналіз названих норм свідчить про те, що терміни "збитки", "шкода", які використовуються в ст.110, 111 Водного кодексу України, ст.1166 ЦК України незважаючи на різну назву,є тотожними.
Вказані норми свідчать про те, що спеціальне водокористування потребує отримання на те дозволу, і що спеціальне водокористування не може бути розпочате без отримання такого дозволу, а у випадку самовільного (без отримання дозволу) спецводокористування, мають бути відшкодовані збитки (шкода).
Оскільки відповідачем за період з 01.06.2009 р. по 14.12.2009 р. видобуто 3090 м.кв. води, в тому рахунку: з 01.06.2009 р. по 24.08.2009 р. - 850 м.кв.; з 25.08.2009 р. по 14.12.2009 р. - 2240 м.кв., не отримавши на це дозволу на спецводокористування, то таке водокористування відповідача є порушенням водного законодавства у вигляді самовільного, без отримання дозволу на спецводокористування, водокористуванням, за яке відповідач має нести цивільно - правову відповідальність у вигляді відшкодування збитків (шкоди) в сумі 21 471, 39 грн.
Тому позовні вимоги є законними і такими, що підтверджені належними доказами, що дає підстави суду для задоволення позову.
В зв'язку із задоволенням позову судові витрати на держмито в сумі 214, 71 грн. і на інформаційно - технічне забезпечення судового процесу в сумі 236 грн. на підставі ст. 44, 45, 46, ч.3 ст.49 ГПК України підлягають стягненню із відповідача до Державного бюджету.
Керуючись ст. 4-5, 22, 28, 33, 34, 36, 43, 44, 45, 46, ч.3 ст.49. ст.82-84, 115, 116, 117 ГПК України,-
ВИРІШИВ :
1. Позов задовольнити в сумі 21471,39 грн. збитків завданих внаслідок порушення природоохоронного законодавства.
2. Судові витрати на держмито в сумі 214, 71 грн. і на інформаційно - технічне забезпечення судового процесу в сумі 236 грн. стягнути із відповідача в дохід Державного бюджету.
3. Стягнути з ТОВ "Томашпільський райсільгоспкомунгосп", код ЄДРПОУ 05436305 (вул. Л.Українки, 8, смт. Томашпіль, Вінницька область, 24200) в дохід державного бюджету Горишківської сільської ради, 24062100, код ЄДРПОУ 34701303, банк: ГУДКУ у Вінницькій області, МФО 802015, р/р 33117331700534 (призначення платежу: за порушення природоохоронного законодавства) суму збитків завданих внаслідок порушення природоохоронного законодавства 10752, 41 грн. Видати наказ в день набрання рішенням законної сили.
4. Стягнути з ТОВ "Томашпільський райсільгоспкомунгосп", код ЄДРПОУ 05436305 (вул. Л.Українки, 8, смт. Томашпіль, Вінницька область, 24200) в дохід державного бюджету Жолоб"янської сільської ради, 24062100, код ЄДРПОУ 34701303, банк: ГУДКУ у Вінницькій області, МФО 802015, р/р 33113331700538 (призначення платежу: за порушення природоохоронного законодавства) суму збитків завданих внаслідок порушення природоохоронного законодавства 10718, 98 грн. Видати наказ в день набрання рішенням законної сили.
5. Стягнути з ТОВ "Томашпільський райсільгоспкомунгосп", код ЄДРПОУ 05436305 (вул. Л.Українки, 8, смт. Томашпіль, Вінницька область, 24200) в дохід Державного бюджету витрати на держмито в сумі 214, 71 грн. і на інформаційно - технічне забезпечення судового процесу в сумі 236 грн. Видати наказ в день набрання рішенням законної сили.
6. Копії даного рішення направити рекомендованою поштою позивачу, відповідачу або вручити їх повноважним представникам під розписку.
Вступну та резолютивну частини рішення оголошено 02.12.2010р. Повний текст рішення відповідно до ст.84 ГПК України оформлено і підписано 07.12.2010р. Рішення набирає законної сили на протязі 10-ти днів з дня повного його оформлення і підписання.
Суддя Білоус В.В.
віддрук. прим.:
1 - до справи;2 - позивачу (вул.600-річчя, 19, м. Вінниця, 21100)
3 - відповідачу (вул. Л.Українки, 8, смт. Томашпіль, Вінницька область, 24200)
Суд | Господарський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2010 |
Оприлюднено | 16.12.2010 |
Номер документу | 12834175 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні