Герб України

Рішення від 11.06.2025 по справі 904/226/25

Господарський суд дніпропетровської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49505

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11.06.2025м. ДніпроСправа № 904/226/25Суддя Господарського суду Дніпропетровської області Новікова Р.Г., за участю секретаря судового засідання Губи К.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Харківський вагоноремонтний завод»

до Приватного акціонерного товариства «Укренерготранс»

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на боці відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю «Інвестиційна вагонна компанія»

про

- стягнення суми боргу в розмірі 45408грн

- в рахунок погашення заборгованості перед позивачем за договором на ремонт вантажних піввагонів №263 від 24.12.2020 у розмірі 45408грн звернути стягнення на предмет притримання, а саме залізничний транспортний засіб - вагон №53596789, 16.12.2004 випуску, модель 12-783, заводський номер 4914, тип вагону 5600, вантажопідйомність 70 тон, власником якої є ТОВ «Інвестиційна вагонна компанія»; визначення способу реалізації предмета притримання шляхом проведення публічних торгів відповідно до процедури, передбаченої Законом України «Про виконавче провадження», за початковою ціною предмета застави на рівні, не нижчому за звичайні ціни на цей вид майна, на підставі оцінки, проведеної суб`єктом оціночної діяльності на стадії оцінки майна під час проведення виконавчих дій.

представники

від позивача: Колодочка Г.В. - діє на підставі довіреності №6 від 02.01.2025, адвокат;

від відповідача: Клівасов А.О. - діє на підставі довіреності від 02.01.2025, адвокат;

від третьої особи : Клівасов А.О. - діє на підставі довіреності №002 від 18.02.2025, адвокат.

СУТЬ СПОРУ: Товариство з обмеженою відповідальністю «Харківський вагоноремонтний завод» звернулось до Приватного акціонерного товариства «Укренерготранс» з позовом про - стягнення суми боргу в розмірі 45408грн; в рахунок погашення заборгованості перед позивачем за договором на ремонт вантажних піввагонів №263 від 24.12.2020 у розмірі 72408грн звернення стягнення на предмет притримання, а саме залізничний транспортний засіб - вагон №53596789, 16.12.2004 випуску, модель 12-783, заводський номер 4914, тип вагону 5600, вантажопідйомність 70 тон, власником якої є ТОВ «Інвестиційна вагонна компанія»; визначення способу реалізації предмета притримання шляхом проведення публічних торгів відповідно до процедури, передбаченої Законом України «Про виконавче провадження», за початковою ціною предмета застави на рівні, не нижчому за звичайні ціни на цей вид майна, на підставі оцінки, проведеної суб`єктом оціночної діяльності на стадії оцінки майна під час проведення виконавчих дій.

В обґрунтування заявлених вимог позивач послався на порушення відповідачем зобов`язання з оплати робіт за договором на ремонт вантажних піввагонів від 24.12.2020 №263.

Позивач вказав, що між сторонами був укладений договір на ремонт вантажних піввагонів №263 від 24.12.2020.

Позивач повідомив, що 08.10.2021 прийняв від відповідача (замовника) піввагон №53596789 для виконання деповського ремонту із середнім ремонтом колісних пар з обточуванням (без додаткових робіт).

Позивач вказав, що на адресу відповідача (замовника) був виставлений рахунок №1144 від 08.10.2021 для здійснення попередньої оплати за деповський ремонт вантажного вагону (напіввагону) №53596789 у розмірі 27000грн. Відповідач здійснив 18.10.2021 попередню оплату вартості деповського ремонту ряду вагонів, зокрема, і вагону №53596789. Підрядник (позивач) приступив до виконання деповського ремонту напіввагону №53596789 та виконав його частково.

Позивач повідомив, що відсутність необхідних працівників, у зв`язку з міграцією в більш безпечні регіони та мобілізацією до лав ЗСУ, відсутність необхідних коштів та спричинені війною товариству збитки унеможливили закінчення ремонту напіввагону №53596789. Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 21.11.2023 у справі №904/4101/23 суд вирішив стягнути з ТОВ «Харківський вагонобудівний завод» на користь ПрАТ «Укренерготранс» майно в натурі напіввагон залізничний №53596789 власності ТОВ «Інвестиційна вагонна компанія».

Позивач вказав про направлення на адресу відповідача листа №329 від 03.06.2024 (отриманим відповідачем 18.06.2024) про сплату виконаних робіт разом з актом здавання-приймання виконаних послуг на фактично виконаний обсяг робіт №1/24 від 03.06.2024; рахунком на оплату №1/24 від 03.06.2024; відомостями використаних давальницьких матеріалів підрядника, що збільшують договірну вартість деповського ремонту вагону №53596789; відомостями використаних давальницьких ТМЦ, що не змінює договірну вартість деповського ремонту вагону №53596789; розрахунком вартості фактично виконаного обсягу базованих робіт.

Позивач послався на пункт 5.5 договору №263 від 24.12.2020 та зазначив, що за відсутності мотивованих заперечень послуги вважаються прийнятими замовником (відповідачем).

Позивач стверджував, що з урахуванням раніше здійсненої відповідачем попередньої оплати в розмірі 2700грн, сума боргу з оплати виконаних робіт становить 45408грн.

Позивач зазначив, що з метою забезпечення виконання зобов`язань з оплати фактично виконаних ремонтних робіт притримав вагон №53596789 на підставі статті 594 Цивільного кодексу України. Відповідача повідомлено про факт притримання листом №549 від 07.10.2024. Притримання зареєстроване в реєстрі речових прав на рухоме майно.

Позивач повідомив, що попередній (орієнтовний) розрахунок суми судових витрат які позивач поніс і які очікує понести в зв`язку із розглядом справи складається з: судового збору в розмірі 3028грн; витрат на правничу допомогу в розмірі 12078грн (вивчення матеріалів справи 2684грн; підготовка позовної заяви 9394грн); витрат на проведення незалежної експертизи в розмірі 10800грн.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 27.01.2025 суд залишив позов без руху та запропонував позивачу усунути недоліки протягом 10 днів з моменту отримання ухвали про залишення позову без руху.

Згідно з довідкою Господарського суду Дніпропетровської області ухвала суду від 27.01.2025 доставлена до електронного кабінету позивача 28.01.2025 о 09:43год.

На адресу суду 10.02.2025 надійшла сформована в системі «Електронний суд» заява позивача від 07.02.2025 про усунення недоліків разом з квитанцією про доставку цієї заяви з додатками до електронного кабінету Приватного акціонерного товариства «Укренерготранс» 07.02.2025 о 17:23год.

Позивач вказав, що загальна вартість виконаних робіт дорівнює 72408грн. Враховуючи здійснену відповідачем передплату у розмірі 27000грн, сума боргу становить 45408грн.

Позивач пояснив, що у прохальній частині позову помилково зазначив суму в розмірі 72408грн. З урахуванням цього позивач змінив прохальну частину позову та просив:

- стягнути з відповідача заборгованість у розмірі 45408грн.

- в рахунок погашення заборгованості перед позивачем за договором на ремонт вантажних піввагонів №263 від 24.12.2020 у розмірі 45408грн звернути стягнення на предмет притримання, а саме залізничний транспортний засіб - вагон №53596789, 16.12.2004 року випуску, модель 12-783, заводський номер 4914, тип вагону 5600, вантажопідйомність 70тон, власником якої є ТОВ «Інвестиційна вагонна компанія».

- визначити спосіб реалізації предмета притримання шляхом проведення публічних торгів відповідно до процедури, передбаченої Законом України «Про виконавче провадження», за початковою ціною предмета застави на рівні, не нижчому за звичайні ціни на цей вид майна, на підставі оцінки, проведеної суб`єктом оціночної діяльності на стадії оцінки майна під час проведення виконавчих дій.

З огляду на положення Господарського процесуального кодексу України, суд прийняв до розгляду заяву позивача. Предметом спору у справі є позовні вимоги про - стягнення суми боргу в розмірі 45408грн; - в рахунок погашення заборгованості перед позивачем за договором на ремонт вантажних піввагонів №263 від 24.12.2020 у розмірі 45408грн звернути стягнення на предмет притримання, а саме залізничний транспортний засіб - вагон №53596789, 16.12.2004 випуску, модель 12-783, заводський номер 4914, тип вагону 5600, вантажопідйомність 70тон, власником якої є ТОВ «Інвестиційна вагонна компанія»; визначення способу реалізації предмета притримання шляхом проведення публічних торгів відповідно до процедури, передбаченої Законом України «Про виконавче провадження», за початковою ціною предмета застави на рівні, не нижчому за звичайні ціни на цей вид майна, на підставі оцінки, проведеної суб`єктом оціночної діяльності на стадії оцінки майна під час проведення виконавчих дій.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 17.02.2025 суд прийняв позов до розгляду, відкрив провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначив підготовче засідання на 05.03.2025; залучив до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - ТОВ «Інвестиційна вагонна компанія».

На адресу суду 26.02.2025 надійшла сформована в системі «Електронний суд» заява позивача від 25.02.2025 про долучення документів до матеріалів справи.

На адресу суду 26.02.2025 надійшло сформоване в системі «Електронний суд» клопотання представника позивача - адвоката Колодочки Г.В. від 25.02.2025 про участь у судових засіданнях у справі №904/226/25 в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів за допомогою системи відеоконференцзв`язку ЄСІТС.

На адресу суду 27.02.2025 надійшов відзив відповідача від 24.02.2025 на позов про незгоду із заявленими позовними вимогами.

Відповідач зазначив, що термін на виконання деповського ремонту вагону №53596789 (10 робочих діб) закінчився 01.11.2021. Протягом 2021-2023років відповідач звертався до позивача з вимогами про завершення ремонтних робіт та випуск з ремонту вагону №53596789, про повернення залишків давальницьких матеріалів (запасних частин та матеріалів), переданих позивачу для забезпечення виконання ремонту вагонів. Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 21.11.2023 у справі №904/4101/23, яке набрало законної сили, суд задовольнив позовні вимоги ПрАТ «Укренерготранс» та стягнув з ТОВ «Харківський вагоноремонтний завод» майно в натурі - напіввагон залізничний №53596789 власності ТОВ «Інвестиційна вагонна компанія»; запасні частини та матеріали згідно з переліком.

Відповідач повідомив, що фахівці АТ «Українська залізниця» через виявлену гнилість шпал на під`їзних коліях ТОВ «Харківський вагоноремонтний завод» заборонили курсування вагонів та локомотивів цими під`їзними коліями. Тому листом від 11.06.2024 №3.5-541 відповідач повідомив позивача про подання 12.06.2024 автомобільного транспорту та автокрану, замовлених для навантаження та транспортування вагону на інше вагоноремонтне підприємство (АТ «Дніпровагонрембуд»).

Відповідач зазначив, що 12.06.2024 на електронну пошту товариства надійшли листи позивача від 03.06.2024 №328, від 03.06.2024 №329 та проект акту від 03.06.2024 здавання-приймання послуг на фактично виконаний обсяг робіт з ремонту вагону №53596789. Засобами поштового зв`язку відповідач отримав ці документи 18.06.2024.

Відповідач вказав про направлення 18.06.2024 на адресу позивача листа від 14.06.2024 №3.5-575 про відмову від підписання акту від 03.06.2024 здавання-приймання послуг на фактично виконаний обсяг робіт з ремонту вагону №53596789 внаслідок порушення умов договору позивачем, неможливості односторонньої зміни підрядником умов договору щодо порядку виконання робіт, порядку приймання-передачі виконаних робіт. Лист від 14.06.2024 №3.5-575 позивач отримав 24.06.2024.

Відповідач зазначив, що

- неможливо встановити обсяг, якість та відповідність виконаних робіт нормативним вимогам;

- роботи не прийняті відповідальними працівниками Укрзалізниці;

- підрядник не надав документи, що підтверджують виконання робіт та їх відповідність нормативним документам (повідомлення про приймання вагону з ремонту форми ВУ-36М, повідомлення про ремонт вагону форми ВУ-23М; розрахунково-дефектну відомість ВУ-22; лист обліку комплектації вагону після ремонту форми ВУ-35Р).

Відповідач пояснив, що невідповідність виконаних робіт нормативним вимогам Укрзалізниці та відсутність підтверджуючих таку відповідність документів (повідомлення про приймання вагону з ремонту форми ВУ-36М; повідомлення про ремонт вагону форми ВУ-23М; розрахунково-дефектна відомість ВУ-22; лист обліку комплектації вагону після ремонту форми ВУ-35Р) є суттєвим недоліком. Фактично такі результати робіт не можуть бути використані в подальшому без завершення ремонту та видачі відповідних підтверджуючих документів (усунення недоліків) іншим вагоноремонтним підприємством.

На адресу суду 27.02.2025 надійшов відзив третьої особи від 25.02.2025 на позов.

Третя особа вказала, що позовні вимоги є необґрунтованими, оскільки ремонт вагону фактично не було виконано.

Також третя особа зазначила про відсутність зобов`язань перед позивачем. ТОВ «Інвестиційна вагонна компанія» (власник вагону) не є стороною договору на ремонт вантажних піввагонів від 24.12.2020 №263, не виступало поручителем ПрАТ «Укренерготранс» за цим договором, не передавало вагон у заставу.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 03.03.2025 суд відмовив в задоволенні заяви представника позивача - адвоката Колодочки Г.В. від 25.02.2025 про участь у підготовчому засіданні, призначеному на 05.03.2025, в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів.

На адресу суду 03.03.2025 надійшло сформоване в системі «Електронний суд» клопотання представника позивача від 01.03.2025 про відкладення розгляду справи.

Призначене на 05.03.2025 підготовче засідання не відбулось, у зв`язку з оголошенням на території Дніпропетровської області повітряної тривоги.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 06.03.2025 суд задовольнив заяву представника позивача адвоката Колодочки Г.В. від 25.02.2025 про участь у судових засіданнях у справі №904/226/24 в режимі відеоконференції з використанням системи відеоконференцзв`язку ЄСІТС та призначив підготовче засідання на 19.03.2025.

На адресу суду 11.03.2025 надійшла сформована в системі «Електронний суд» відповідь позивача від 10.03.2025 на відзив відповідача.

Позивач зазначив, що на виконання договору приступив до виконання деповського ремонту напіввагону №53596789 та виконав його частково. Завершенню виконання ремонту перешкодили незалежні від підрядника обставини, зокрема, введений в Україні воєнний стан в результаті якого відбулася зупинка виробництва, що потягла за собою неможливість продовження дії атестату на право технічного обслуговування та ремонту вантажних вагонів, строк дії якого закінчився 22.12.2023.

Позивач вказав, що у листі від 14.06.2024 №3.5-575 та відзиві заперечення відповідача ґрунтуються на тому, що позивач не виконав весь обсяг робіт. Відповідач не наводить заперечення щодо якості фактично виконаної роботи. Висновком Харківської торгово-промислової палати від 05.09.2024 підтверджене виконання позивачем робіт, зазначених в актах здавання-приймання виконаних послуг.

Позивач зазначив, що 22.10.2024 зареєстрував у Державному реєстрі обтяжень рухомого майна відомості про звернення стягнення на предмет обтяження.

Позивач наполягав на тому, що має право звернути стягнення на предмет притримання, у зв`язку з невиконанням відповідачем своїх грошових зобов`язань, визначених ч. 4 ст. 849 Цивільного кодексу України.

На адресу суду 11.03.2025 надійшла сформована в системі «Електронний суд» відповідь позивача від 10.03.2025 на відзив третьої особи. Зміст відповіді тотожний відповіді позивача на відзив відповідача.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 19.03.2025, занесеною до протоколу судового засідання від 19.03.2025, суд оголосив перерву у підготовчому засіданні до 08.04.2025.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 08.04.2025 суд закрив підготовче провадження та призначив справу до розгляду по суті на 22.04.2025.

На адресу суду 11.04.2025 надійшла сформована в системі «Електронний суд» заява відповідача від 10.04.2025 про надання нормативних документів, якими встановлюється порядок виконання ремонту залізничних вагонів та приймання вагонів після виконання ремонтних робіт, та які є обов`язковими для виконання при проведенні ремонту вагонів відповідно до умов договору №263 від 24.12.2020.

Призначене на 22.04.2025 об 12:00год. судове засідання не відбулось, у зв`язку з оголошенням на території Дніпропетровської області повітряної тривоги.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 23.04.2025 суд призначив судове засідання на 21.05.2025.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 21.05.2025, занесеною до протоколу судового засідання від 21.05.2025, суд оголосив перерву у судовому засіданні до 11.06.2025.

З`ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, заслухавши пояснення представників сторін, що надавались під час розгляду справи, суд установив таке.

Між Товариством з обмеженою відповідальністю «Харківський вагоноремонтний завод» (далі підрядник) та Приватним акціонерним товариством «Укренерготранс» (далі-замовник) був укладений договір на ремонт вантажних піввагонів від 24.12.2020 №263 (далі договір від 24.12.2020).

Згідно з пунктами 1.1 -1.4 договору від 24.12.2020 у відповідності з цим договором підрядник надає послуги з виконання планового деповського ремонту (з використанням матеріалів та запчастин замовника), переданих йому замовником вантажних піввагонів (далі - вагонів), згідно графіка (додаток №1 до договору).

Ремонт вагонів виконується за технічними умовами, зазначеними в розділі 2 цього договору.

Термін виконання ремонту за цим договором визначається в межах 10 (десяти) робочих діб від дати підписання підрядником акту приймання вагону у ремонт згідно з п.3.6. договору, при умові надання замовником необхідних для ремонту давальницьких матеріалів та комплектуючих, згідно з п.3.13. договору.

В разі затримки замовником надання необхідних для ремонту давальницьких матеріалів та комплектуючих, згідно п.3.12. договору, або затримки розрахунків за умовами, вказаними в п.5.3. договору, зазначений у п. 1.3. термін виконання ремонту продовжується відповідно на термін такої затримки.

Відповідно до пункту 2.1 договору від 24.12.2020 ремонт вагонів виконується підрядником відповідно до нормативних документів, діючих на час ремонту:

- «Вантажні вагони залізниць України колії 1520 (1524) мм. Настанова з деповського ремонту» СТП 04-032:2020, затверджена в реєстрі нормативних документів Акціонерного товариства «Українська залізниця» за №056 від 22.11.2017;

- «Вагони вантажні. Ремонт візків. Правила виконання» СТП 04-019:2018, затверджена та введена в дію наказом Укрзалізниці від 07.08.2019 №505;

- «Колісні пари вантажних вагонів. Правила технічного обслуговування, ремонту та формування» СТП 04-001:2015;

- «Інструкція з експлуатації та ремонту буксових вузлів колісних пар вантажних вагонів» ЦВ-0143;

- «Рухомий склад залізничного транспорту. Автозчепний пристрій. Правила ремонту і обслуговування» СТП 04-015:2018;

- «Інструкція по ремонту гальмівного обладнання вагонів» ЦВ-ЦЛ-0013;

- «Інструкція з неруйнівного контролю деталей та вузлів вагонів магнітопорошковим, вихрострумовим та ферозондовим методами та з випробування на розтягання» ЦВ-0118;

- «Руководство по комплексному ультразвуковому контролю колесньїх пар вагонов» РД 07.09 (с дополнениями);

- «Інструкція по зварюванню та наплавленню при ремонті вантажних вагонів та контейнерів» ЦВ-0019.

Пунктами 3.1, 3.9 3.11 договору від 24.12.2020 визначено, порядок відправлення та здавання вантажних вагонів визначається «Положеннями про організацію ремонту та модернізації вантажних вагонів на вагоноремонтних підприємствах залізничного транспорту України» ЦВ-0122.

Після закінчення ремонту вагонів підрядник сповіщає замовника (факсом, або електронною поштою) про фактичний день випуску вагонів з ремонту і їх прийняття замовником.

Відремонтовані вагони підлягають прийманню згідно з додатком 2 до наказу Укрзалізниці від 24.10.2001 №568-Ц «Положення про організацію контролю за якістю продукції в вагонних депо».

Вагон вважається випущеним з ремонту з моменту підписання акту форми ВУ-36М заводською інспекцією ЦТА «Укрзалізниці» та акту приймання вагону замовником. Повідомлення форми ВУ-36М та акт приймання вагону підписується протягом 3 (трьох) календарних діб після закінчення ремонту.

Разом з актом форми ВУ-36М на кожний вагон оформляється «Листок обліку комплектації вантажного вагона» форми ВУ-35Р-М, в який вносять відомості про колісні пари, литі деталі візка, замінені колісні пари і литі деталі візка тощо, згідно з «Інструктивними вказівками по складанню і веденню листка обліку комплектації вантажного вагона при всіх видах ремонту та технічному обслуговуванні з відчепленням (форма ВУ-35Р-М)».

У пунктах 3.12 3.14 договору від 24.12.2020 зазначено, що поверненню замовнику підлягають суцільнокатані колеса, вісі, кришки люків, підшипники, бокові рами, балки надресорні, запасні резервуари, автозчеплення, поглинальні апарати, корозійні фрагменти кузова вагону, які були зняті з вагонів і визнані неремонтопридатними. Передача цих матеріалів супроводжується підписанням двосторонніх актів приймання-передачі товарно-матеріальних цінностей.

Замовник забезпечує постачання усіх необхідних для виконання ремонту вагонів матеріалів, запасних частин, вузлів, деталей (перелік запасних частин погоджується сторонами окремим листом), крім стандартних виробів (бірки, стопорні планки, гумо-технічні вироби, втулки підвіски гальмівного башмака, метизні вироби, шплінти, шайби.) та кисню, пропану.

У випадках затримки замовником надання необхідних для ремонту давальницьких матеріалів, підрядник за письмовим погодженням із замовником, має право використовувати власні матеріали, з перерахуванням базової вартості ремонту вагонів. При цьому вартість ремонту за кожним конкретним вагоном буде встановлюватись за фактичними витратами та визначатись в актах наданих послуг.

Відповідно до пункту 4.1 договору від 24.12.2020 підрядник зобов`язується, зокрема, виконати плановий ремонт вагонів згідно з правилами ремонту та нормативною документацією, вказаними в п.2.1. договору, в термін, зазначений у п. 1.3. цього договору; забезпечити надання замовнику документів, підтверджуючих виконання робіт, згідно п.5.5. договору.

Пунктом 4.2 договору від 24.12.202020 на замовника покладені обов`язки - подати підряднику вагони в ремонт; надати підряднику необхідні для ремонту матеріали та комплектуючі; прийняти вагони від підрядника після виконання ремонту; оплатити виконані підрядником роботи згідно з умовами цього договору.

Згідно з підпунктами 5.1.1, 5.1.2, 5.1.3, 5.1.4 пункту 5.1 договору від 24.12.2020 вартість планового деповського ремонту одного вагону складається з базової вартості та вартості додаткових робіт:

- договірна базова ціна деповського ремонту у розмірі 51360грн (з урахуванням ПДВ 20%) включає: поточний ремонт (звичайне обстеження) чотирьох колісних пар з обточкою; ремонт автогальмівного, автозчепного обладнання та поглинальних апаратів; ремонт візків; ремонт кузову вагону (крім додаткових робіт), ремонт п`ятників та нанесення нових трафаретів;

- договірна базова ціна деповського ремонту у розмірі 59520грн (з урахуванням ПДВ 20%) включає: середній ремонт (повне обстеження) чотирьох колісних пар з обточкою; ремонт автогальмівного, автозчепного обладнання та поглинальних апаратів; ремонт візків; ремонт кузову вагону (крім додаткових робіт), ремонт п`ятників та нанесення нових трафаретів.

- договірна базова ціна деповського ремонту у розмірі 71232грн (з урахуванням ПДВ 20%) включає: переформування чотирьох колісних пар з використанням нових суцільнокатаних коліс, наданих Замовником та середнім їх ремонтом (повним обстеженням); ремонт автогальмівного, автозчепного обладнання та поглинальних апаратів; ремонт візків; ремонт кузову вагону (крім додаткових робіт), ремонт п`ятників та нанесення нових трафаретів.

- вартість додаткових робіт складає: заміна фрагментів металевої обшиви кузову вагону внаслідок корозійного зносу (лист 4мм) - 480грн (у т.ч. ПДВ 20%) за один м2; заміна неремонтопридатних кришок розвантажувальних люків на нові - 270грн (у т.ч. ПДВ 20%) за одиницю; повне фарбування кузову піввагону з нанесенням трафаретів, рами та візків -5280грн (у т.ч. ПДВ 20%); заміна верхнього листа промбанки(1520х200мм) за 1 шт. - 360грн (у т.ч. ПДВ 20%); установка двох накладок на обриві одного стояка проміжної (шкворневої) балки - 540грн (у т.ч. ПДВ 20%); витрати підрядника на маневрову роботу територією підрядника, які підрядник виконує власним локомотивом, складають 1500грн за один вагон з урахуванням ПДВ 20%, та виставляються підрядником замовнику окремими рахунками. Додаткові роботи, крім зазначених вище, які виникли в зв`язку з понаднормовим зносом вагону чи у зв`язку з необхідністю усунення скритих дефектів оплачуються замовником додатково по фактичним витратам на підставі рахунку підрядника, протягом 3 (трьох) банківських днів після підписання сторонами акту наданих послуг.

Відповідно до пункту 5.3 договору від 24.12.2020 оплата за договором здійснюються замовником шляхом перерахування коштів на поточній рахунок підрядника у наступному порядку:

- протягом 3 (трьох) банківських днів з дати прийняття в ремонт кожного вагону замовник сплачує підряднику попередню оплату за деповський ремонт у розмірі 27000грн (з урахуванням ПДВ 20%);

- остаточна сума за ремонт кожного вагону сплачується замовником на підставі рахунку підрядника, протягом 3 (трьох) банківських днів після підписання сторонами акту наданих послуг.

Вартість маневрових робіт, згідно з п.5.1.4. замовник сплачує протягом 3 (трьох) банківських днів, на підставі окремого рахунку, наданого підрядником, оформленого за актом наданих послуг.

Пунктом 5.4 договору від 24.12.2020 передбачено, що вартість залізничного тарифу, збір за подачу вагонів у ремонт та забирання з ремонту, який залізниця виконує власним локомотивом, які не містяться в загальній сумі договору, замовник сплачує через Єдиний технологічний центр з оброблення перевізних документів (ЄТехПД) шляхом списання з особового рахунку замовника.

Згідно з пунктом 5.5 договору від 24.12.2020 виконання робіт за даним договором підтверджується підписанням сторонами акту приймання-передачі наданих послуг, який складається підрядником у 2 (двох) оригінальних примірниках, які мають бути підписані, скріплені печаткою підрядника та надані замовнику не пізніше 2 (двох) робочих днів з дати складання повідомлення про приймання вагону з ремонту форми ВУ-36М.

Замовник зобов`язаний протягом 5 (п`яти) робочих днів з дати одержання від підрядника відповідного акту, підписати його або направити підряднику письмову відмову від прийняття виконаних робіт та підписання акту, із зазначенням переліку зауважень та виявлених недоліків виконаних робіт та/або викладенням обставин, які унеможливлюють підписання акту. У своїй мотивованій відмові замовник має право визначити строк для усунення зазначених ним недоліків. При цьому визначений замовником строк, у випадку обґрунтованості заперечень, є обов`язковим для підрядника, але має бути достатнім для усунення недоліків.

На відремонтовані вагони підрядник надає замовнику на кожний вагон наступний пакет документів, підтверджуючих виконання ремонту:

- повідомлення про приймання вагону з ремонту форми ВУ-36М, що підтверджує надання послуг з ремонту;

- повідомлення про ремонт вагону форми ВУ-23М;

- два примірника підписаних зі своєї сторони акту наданих послуг за ремонт вагону;

- два примірника підписаних зі своєї сторони акту наданих послуг за маневрові роботи, подачу та забирання вагонів;

- розрахунково-дефектну відомість ВУ-22;

- лист обліку комплектації вагону після ремонту форми ВУ-35Р, завірену підрядником;

- оригінал рахунків на оплату.

У випадку ненадання замовником мотивованих заперечень, а також у випадку неповернення замовником підряднику оформленого належним чином екземпляру акту приймання- передачі виконаних робіт з ремонту вагону та/або за маневрові роботи, подачу та забирання вагонів, послуги вважаються прийнятими замовником

При надходженні від замовника на адресу підрядника мотивованої відмови від підписання акту, строк остаточного розрахунку продовжується на строк врегулювання розбіжностей за таким актом.

Відповідно до пунктів 10.3, 10.4 договору від 24.12.2020 у випадку дострокового розірвання договору сторони повинні виконати свої обов`язки за договором на момент його розірвання, в тому числі, але не виключно замовник зобов`язаний відшкодувати підряднику фактично понесені витрати на ремонт вагонів, а підрядник повернути замовнику суму не використаної передплати, та матеріальні цінності та/або їх залишки (деталі, запасні частини, витратні матеріали) надані замовником підряднику для виконання робіт за договором

Даний договір вступає в силу з моменту його підписання обома сторонами і діє до 31.03.2021, але в будь якому разі до повного виконання обов`язків сторонами.

У підписаному сторонами Графіку подачі вагонів в ремонт у 2021 (додаток №1 до договору від 24.12.2020) сторони узгодили періоди виконання ремонту та кількість вагонів у деповський ремонт протягом кожного із визначених періодів.

У провадженні Господарського суду Дніпропетровської області перебувала справа №904/4101/23 за позовом ПрАТ «Укренерготранс» до ТОВ «Харківський вагонобудівний завод» за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на боці позивача, ТОВ «Інвестиційна вагонна компанія» про стягнення з відповідача на користь позивача майно в натурі - напіввагон залізничний №53596789 власності ТОВ «Інвестиційна вагонна компанія»; стягнення з відповідача на користь позивача майно в натурі - запасні частини та матеріали згідно з наведеним переліком.

Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 21.11.2023 у справі №904/4101/23, яке набрало законної сили 26.12.2023, суд задовольнив позовні вимоги ПрАТ «Укренерготранс» та стягнув з ТОВ «Харківський вагоноремонтний завод» майно в натурі - напіввагон залізничний №53596789 власності ТОВ «Інвестиційна вагонна компанія»; запасні частини та матеріали згідно з наведеним позивачем переліком.

Рішенням суду було встановлено, що згідно із залізничною накладною №46631800 для виконання ремонтних робіт ПрАТ «Укренерготранс» передав ТОВ «Харківський вагоноремонтний завод» 08.10.2021 піввагон №53596789 (власник Товариство з обмеженою відповідальністю «Інвестиційна вагонна компанія»), що знаходиться в оперативному управлінні ПрАТ «Укренерготранс».

Згідно з матеріалами справи позивач (ТОВ «Харківський вагоноремонтний завод») виставив відповідачу (ПрАТ «Укренерготранс») рахунок від 08.10.2021 №1144 на суму 27000грн(з ПДВ) для попередньої оплати деповського ремонту вантажного вагону (піввагону) №53596789.

Платіжною інструкцією від 18.10.2021 №4379 ПрАТ «Укренерготранс» перерахувало ТОВ «Харківський вагоноремонтний завод» суму у розмірі 189000грн. У графі «призначення платежу» платіжної інструкції від 18.10.2021 №4379 зазначено: «передплата за деповський ремонт вагонів згідно з договором від 24.12.2020 за рахунками №1140 - №1146».

Листом від 11.06.2024 №3.5-541 відповідач повідомив позивача, що на виконання рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 21.11.2023 у справі №904/4101/23 до місця знаходження піввагону №53596789 12.06.2024 прибудуть замовлені відповідачем автомобіль та автокран для навантаження та транспортування вагону.

Згідно з поясненнями учасників справи 12.06.2024 не відбулись операції з навантаження та транспортування піввагону №53596789. Станом на момент вирішення спору піввагон №53596789 знаходиться на території позивача (ТОВ «Харківський вагоноремонтний завод»).

Листом від 03.06.2024 №329 позивач (ТОВ «Харківський вагоноремонтний завод») направив на адресу відповідача (ПрАТ «Укренерготранс»):

- акт здавання-приймання виконаних послуг на фактично виконаний обсяг робіт №1/24 від 03.06.2024 на суму 72408грн з додатками (акт здавання-приймання виконаних послуг з ремонту колісних пар та оплаті вартості наданих послуг; відомість використаних давальницьких матеріалів підрядника, що збільшують договірну вартість деповського ремонту вагону №53596789, на суму 14437грн50коп; відомість використаних давальницьких ТМЦ, що не змінює договірну вартість деповського ремонту вагону №53596789; розрахунок вартості фактично виконаного обсягу базованих робіт (роботи з деповського ремонту піввагону №53596789 із середнім ремонтом (повне обстеження) колісних пар з обточуванням (без додаткових робіт); відомість додаткових робіт на суму 15180грн);

- рахунок на оплату№1/24 від 03.06.2024;

- лист від 03.06.2024 №328.

Відповідач повідомив, що отримав перелічений пакет документів електронною поштою 12.06.2024. Засобами поштового зв`язку відповідач отримав ці документи 18.06.2024.

У листі від 03.06.2024 №328 позивач пропонував відповідачу сплатити вартість виконаних позивачем підрядних робіт шляхом погашення суми боргу позивача за договором позики від 25.06.2023, укладеним із ТОВ «Трейд Логістик».

Відповідно до листа від 14.06.2024 №3.5-575 відповідач (ПрАТ «Укренерготранс») повідомив позивача (ТОВ «Харківський вагоноремонтний завод») про відмову від підписання акту від 03.06.2024 здавання-приймання послуг на фактично виконаний обсяг робіт з ремонту вагону №53596789 з посиланням на складання акту здавання-приймання послуг на фактично виконаний обсяг робіт за відсутності повідомлення форми ВУ-36М; ненадання разом з актом від 03.06.2024 документів, передбачених пунктом 5.5 договору від 24.12.2020; відсутність у базі ГІОЦ УЗ інформації про виконання позивачем робіт з обстеження колісних пар, їх обточування та про наявність у позивача дозвільних документів (ліцензії, сертифікати, дозволи) на виконання ремонтних робіт вагонів; односторонню зміну позивачем положень договору щодо вартості робіт та виключення із вартості робіт податку на додану вартість. Відповідач пропонував позивачу усунути недоліки протягом 3робочих днів, завершити виконання ремонтних робіт вагону з оформленням та надання документів, що підтверджують їх виконання. Цей лист позивач отримав 24.06.2024.

У листі-відповіді від 01.07.2024 №365 на лист від 14.06.2024 №3.5-575 позивач пояснив, що анулювання у травні 2023року реєстрації товариства в якості платника податку на додану вартість унеможливлює забезпечення права відповідача на отримання податкового кредиту. Також позивач просив підписати акт від 03.06.2024 здавання-приймання послуг на фактично виконаний обсяг робіт з ремонту вагону №53596789.

У листі відповіді від 12.07.2024 №3.5-666 на лист від 01.07.2024 №365 відповідач вказав на неможливість підписання акту від 03.06.2024 здавання-приймання послуг на фактично виконаний обсяг робіт з ремонту вагону №53596789, у зв`язку з відсутністю підтвердження якості і обсягу виконаних робіт працівниками АТ «Українська залізниця». Також відповідач звернув увагу, що згідно з договором від 24.12.20202 до складу вартості виконаних робіт входить податок на додану вартість.

У подальшому позивач (ТОВ «Харківський вагоноремонтний завод») направив на адресу відповідача (ПрАТ «Укренерготранс») повідомлення про притримання від 07.10.2024 №549.

Позивач вказав, що повернув відповідачу майно, витребуване за рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 21.11.2023 у справі №904/4101/23, окрім вагону №53596789 з усіма поліпшеннями, виконаними під час незавершеного ремонту, включно із давальницькими деталями та матеріалами, використаними для його ремонту.

Пославшись на статті 594, 856 Цивільного кодексу України, позивач повідомив відповідача про притримання вагону №53596789 незавершеного ремонтом з усіма поліпшеннями, виконаними під час незавершеного ремонту, включно із давальницькими деталями та матеріалами, використаними для його ремонту, який знаходиться у ТОВ «Харківський вагоноремонтний завод» згідно з договором від 24.12.2020 №263, укладеного між сторонами.

У листі відповіді від 04.11.2024 №3.5-1175 на повідомлення про притримання від 07.10.2024 №549 відповідач заперечив наявність підстав для притримання та вказав на відсутність заборгованості перед позивачем. Оскільки зобов`язання з оплати робіт не виникає до моменту підписання сторонами акту наданих послуг та узгодження сторонами фактичного обсягу виконаних робіт, відповідності таких робіт умовам договору.

Згідно з витягами з Державного реєстру обтяжень рухомого майна у жовтні 2024року ТОВ «Харківський вагоноремонтний завод» зареєструвало обтяження(заборону відчужувати) залізничного транспортного засобу вагону №53596789, 16.12.2004року випуску, модель 12-783, заводський номер 4914, тип вагону 5600, вантажопідйомність 70тон.

Звертаючись до суду з вимогами про стягнення суми боргу у розмірі 45408грн, позивач стверджував про порушення відповідачем обов`язку сплатити вартість фактично виконаних робіт та використаних матеріалів, відсутність зауваження відповідача щодо якості виконаних робіт.

На підтвердження факту виконання ремонтних робіт вагону №53596789 позивач надав експертний висновок від 05.09.2024 №75-ИМ/24, складений експертами Харківської торгово-промислової палати на замовлення ТОВ «Харківський вагоноремонтний завод».

Заперечуючи проти позовних вимог відповідач посилався на відсутність належних доказів, що підтверджують виконання позивачем ремонтних робіт вагону на суму 72408грн.

Відповідно до статті 629 Цивільного кодексу України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Статтями 525, 526 Цивільного кодексу України встановлено, що одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

В пункті 2.1 договору від 24.12.2020 сторони узгодили, що ремонт вагонів виконується підрядником відповідно до нормативних документів, діючих на час ремонту: «Вантажні вагони залізниць України колії 1520 (1524) мм. Настанова з деповського ремонту» СТП 04-032:2020, затверджена в реєстрі нормативних документів акціонерного товариства «Українська залізниця» за №056 від 22.11.2017; «Вагони вантажні. Ремонт візків. Правила виконання» СТП 04-019:2018, затверджена та введена в дію наказом Укрзалізниці від 07.08.2019 №505; «Колісні пари вантажних вагонів. Правила технічного обслуговування, ремонту та формування» СТП 04-001:2015; «Інструкція з експлуатації та ремонту буксових вузлів колісних пар вантажних вагонів» ЦВ-0143; «Рухомий склад залізничного транспорту. Автозчепний пристрій. Правила ремонту і обслуговування» СТП 04-015:2018; «Інструкція по ремонту гальмівного обладнання вагонів» ЦВ-ЦЛ-0013; «Інструкція з неруйнівного контролю деталей та вузлів вагонів магнітопорошковим, вихрострумовим та ферозондовим методами та з випробування на розтягання» ЦВ-0118; «Руководство по комплексному ультразвуковому контролю колесньіх пар вагонов» РД 07.09 (с дополнениями); «Інструкція по зварюванню та наплавленню при ремонті вантажних вагонів та контейнерів» ЦВ-0019.

Відповідно до пунктів 3.1, 3.9 3.11 договору від 24.12.2020 порядок відправлення та здавання вантажних вагонів визначається «Положеннями про організацію ремонту та модернізації вантажних вагонів на вагоноремонтних підприємствах залізничного транспорту України» ЦВ-0122.

Після закінчення ремонту вагонів підрядник сповіщає замовника (факсом, або електронною поштою) про фактичний день випуску вагонів з ремонту і їх прийняття замовником.

Відремонтовані вагони підлягають прийманню згідно з додатком 2 до наказу Укрзалізниці від 24.10.2001 №568-Ц «Положення про організацію контролю за якістю продукції в вагонних депо».

Вагон вважається випущеним з ремонту з моменту підписання акту форми ВУ-36М заводською інспекцією ЦТА «Укрзалізниці» та акту приймання вагону замовником. Повідомлення форми ВУ-36М та акт приймання вагону підписується протягом 3 (трьох) календарних діб після закінчення ремонту.

Разом з актом форми ВУ-36М на кожний вагон оформляється «Листок обліку комплектації вантажного вагона» форми ВУ-35Р-М, в який вносять відомості про колісні пари, литі деталі візка, замінені колісні пари і литі деталі візка тощо, згідно з «Інструктивними вказівками по складанню і веденню листка обліку комплектації вантажного вагона при всіх видах ремонту та технічному обслуговуванні з відчепленням (форма ВУ-35Р-М)».

Згідно з пунктом 5.5 договору від 24.12.2020 виконання робіт за даним договором підтверджується підписанням сторонами акту приймання-передачі наданих послуг, який складається підрядником у 2 (двох) оригінальних примірниках, які мають бути підписані, скріплені печаткою підрядника та надані замовнику не пізніше 2 (двох) робочих днів з дати складання повідомлення про приймання вагону з ремонту форми ВУ-36М.

На відремонтовані вагони підрядник надає замовнику на кожний вагон наступний пакет документів, підтверджуючих виконання ремонту:

- повідомлення про приймання вагону з ремонту форми ВУ-36М, що підтверджує надання послуг з ремонту;

- повідомлення про ремонт вагону форми ВУ-23М;

- два примірника підписаних зі своєї сторони акту наданих послуг за ремонт вагону;

- два примірника підписаних зі своєї сторони акту наданих послуг за маневрові роботи, подачу та забирання вагонів;

- розрахунково-дефектну відомість ВУ-22;

- лист обліку комплектації вагону після ремонту форми ВУ-35Р, завірену підрядником.

Таким чином сторони визначили обов`язковість підписання акту форми ВУ-36М заводською інспекцією ЦТА «Укрзалізниці». Вагон вважається випущеним з ремонту з моменту підписання акту форми ВУ-36М заводською інспекцією ЦТА «Укрзалізниці» та акту приймання вагону замовником.

У матеріалах справи відсутні докази підписання акту форми ВУ-36М заводською інспекцією ЦТА «Укрзалізниці» щодо спірного вагону.

Пунктами 18.9, 18.10 Стандарту «Вагоні вантажні. Настанова з деповського ремонту» СТП 04 032:2020, затвердженого Акціонерним товариством «Українська залізниця», визначено, що відремонтовані вагони підлягають прийманню згідно з наказом Укрзалізниці від 24.10.2001 №568-Ц «Положення про організацію контролю за якістю продукції на заводах та в вагонних і локомотивних депо».

На кожний відремонтований вагон складають повідомлення форми ВУ-36М, який підписують згідно з ЦВ-0126, ЦВ-0127. Разом з повідомленням форми ВУ-36М на кожний вагон оформляють «Листок обліку комплектації вантажного вагона при всіх видах ремонту та технічному обслуговуванні з відчепленням» форми ВУ-35Р-М, в який вносять відомості про колісні пари, литі деталі візка, замінені колісні пари і литі деталі візка тощо згідно з ЦВ-0126, ЦВ-0127.

Дані про гальмівне обладнання (авторежими, авторегулятори, головні та магістральні частини повітророзподільників), що надійшло в ремонт та після виконання ремонту вносять в «Листок обліку комплектації гальмівного обладнання вантажного вагона при всіх видах ремонту та технічному обслуговуванні з відчепленням» форми ВУ-35Р-ГО-М згідно з СТП 04-032:2020.

Згідно з пунктами 20.1, 20.2 Стандарту «Вагоні вантажні. Настанова з деповського ремонту» СТП 04 032:2020, затвердженого Акціонерним товариством «Українська залізниця», вагоноремонтні підрозділи, що виконують деповський ремонт вагонів, за умови дотримання технології вантажних операцій з вагонами, дотримання технології експлуатування та технічного обслуговування цих вагонів, несуть відповідальність за якість і справність відремонтованих вагонів, їх деталей та вузлів до моменту постановки таких вагонів у наступний плановий ремонт.

У випадках, коли в період дії вказаної гарантійної відповідальності протягом встановленого або збільшеного за рішенням АТ «Укрзалізниця» міжремонтного строку під час виконання технічного обслуговування (у тому числі технічного обслуговування з відчепленням) виконують ремонт або заміну деталей та вузлів, гарантійна відповідальність за здійснені ремонтні роботи, за роботи по заміні та за якість і справність замінених деталей покладається на відповідне підприємство, працівники якого проводили такі роботи, ремонт або виготовлення замінених деталей та вузлів.

Відповідно до пунктів 2.1, 2.6 2.9, 3.1, 3.2 Положення про організацію контролю за якістю продукції в вагонних депо (додаток №2), затвердженого наказом Державної адміністрації залізничного транспорту України (Укрзалізниця) від 24.10.2001 №568-ц, готова продукція пред`являється до прийомки партіями чи окремими одиницями, при цьому вона повинна мати закінчений цикл ремонту чи виготовлення. Готова продукція, яка згідно нормативно- технічної документації повинна мати тавро вагоноремонтного підприємства, у разі відсутності тавра вважається неприйнятою. Уся готова продукція, що пред`являється до приймання, записується у відповідні журнали згідно діючої нормативно-технічної документації. Категорично забороняється пред`являти виробничому майстру готову продукцію з відхиленням від діючої нормативно-технічної документації. Готова продукція, яка має відхилення від діючої нормативно -технічної документації відокремлюється від якісної та відправляється на повторний ремонт.

На кожний вагон, прийнятий інженером з приймання вагонів з ремонту складається повідомлення форми ВУ-36 М, яке підписується начальником вагонного депо або його заступником по ремонту і підтверджується підписом і штампом інженера з приймання вагонів. У разі виявлення інженером з приймання не відповідності продукції, що приймається, вимогам правилам ремонту, інструкцій, нормативних документів прийняття цієї продукції призупиняється і продукція повертається до цеху для усунення дефектів або доробки з послідуючим повторним пред`явленням.

Згідно з підпунктами 11.5.4 11.5.6 пункту 11.5 Стандарту «Колісні пари вантажних вагонів. Правила технічного обслуговування, ремонту та формування» СТП 04-001:2015, затвердженого Державною адміністрацією залізничного транспорту України, після виконання середнього ремонту, на торцях шийок осей колісних пар, які визнано придатними до експлуатації, наносять знаки та клейма згідно з цим стандартом, під час монтажу букс згідно з ЦВ-0143.

Кожна колісна пара після виконання середнього ремонту має бути прийнята майстром або бригадиром та інженером з приймання вагонів.

Розміри колісних пар і їх елементів, після виконання середнього ремонту вносити у журнал форми ВУ-53 (додаток Е) відповідно до ЦВ-0126. Заповнення облікових форм наведено згідно з ЦВ-0127.

Пунктами 28.5 28.7 Стандарту «Колісні пари вантажних вагонів. Правила технічного обслуговування, ремонту та формування» СТП 04-001:2015, затвердженого Державною адміністрацією залізничного транспорту України, встановлено, що облік колісних пар власності підприємств не підпорядкованих Укрзалізниці, які надходять до ремонту або підкочують під вагони в разі всіх видів ремонту, треба виконувати в окремих журналах форми ВУ-53 (додаток Е).

Заборонено випуск з ремонту колісних пар вантажних вагонів без приймання інженером з приймання вагонів та інспектором-приймальником та в разі відсутності їх підпису в журналі форми ВУ-53.

Заборонено підкочувати колісні пари, які були в експлуатації під внутрішньозаводським рухомим складом, під вагони, які експлуатують на коліях загального користування, у разі всіх видів ремонту.

Заборонено підкочувати колісні пари без приймальних клейм Укрзалізниці на торці шийки осі та зовнішній грані ободу суцільнокатаних коліс під вагони, які експлуатують на коліях загального користування, у разі всіх видів ремонту.

Згідно з довідками форми « 2610 Картотечні дані «СОСВАГ) ГІОЦ УЗ» та «Технічний паспорт вагона», наданими разом з листом АТ «Українська залізниця» в особі філії «Головний інформаційно-обчислювальний центр» від 31.01.2025 №ГІОЦ-46/97 у Головному інформаційно-обчислювальному центрі серед записів про виконані ремонти та модернізації вагону №53596789 відсутня інформація про виконання ремонту цього вагону ТОВ «Харківський вагоноремонтний завод».

Тобто позивач не пред`являв спірний вагон з ремонту до прийомки фахівцями АТ «Укрзалізниця». Фахівці АТ «Укрзалізниця» не надавали позитивний висновок про відповідність виконаних позивачем ремонтних робіт та використаних деталей вимогам нормативно - технічної документації.

З огляду на викладене, суд не приймає як належний та допустимий доказ виконання позивачем ремонтних робіт вагону №53596789 на суму 72408грн експертний висновок від 05.09.2024 №75-ИМ/24, складений експертами Харківської торгово-промислової палати на замовлення ТОВ «Харківський вагоноремонтний завод».

Оскільки позивач не довів виконання ремонтних робіт вагону №53596789 на суму 72408грн згідно з правилами ремонту та нормативною документацією та настання у відповідача обов`язку сплатити суму боргу у розмірі 45408грн, суд відмовляє у задоволенні позовних вимог про стягнення суми боргу у розмірі 45408грн.

Згідно зі статтею 594 Цивільного кодексу України кредитор, який правомірно володіє річчю, що підлягає передачі боржникові або особі, вказаній боржником, у разі невиконання ним у строк зобов`язання щодо оплати цієї речі або відшкодування кредиторові пов`язаних з нею витрат та інших збитків має право притримати її у себе до виконання боржником зобов`язання.

Станом на жовтень 2024 року у позивача були відсутні підстави правомірно володіти річчю (напіввагон залізничний №53596789), оскільки рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 21.11.2023 у справі №904/4101/23, яке набрало законної сили 26.12.2023, суд задовольнив позовні вимоги ПрАТ «Укренерготранс» та стягнув з ТОВ «Харківський вагоноремонтний завод» майно в натурі - напіввагон залізничний №53596789 власності ТОВ «Інвестиційна вагонна компанія»; запасні частини та матеріали згідно з переліком.

Тому не підлягають задоволенню позовні вимоги про звернення стягнення на предмет притримання, а саме залізничний транспортний засіб - вагон №53596789, 16.12.2004 випуску, модель 12-783, заводський номер 4914, тип вагону 5600, вантажопідйомність 70 тон, власником якої є ТОВ «Інвестиційна вагонна компанія» в рахунок погашення заборгованості перед позивачем за договором на ремонт вантажних піввагонів №263 від 24.12.2020 у розмірі 45408грн; визначення способу реалізації предмета притримання шляхом проведення публічних торгів відповідно до процедури, передбаченої Законом України «Про виконавче провадження», за початковою ціною предмета застави на рівні, не нижчому за звичайні ціни на цей вид майна, на підставі оцінки, проведеної суб`єктом оціночної діяльності на стадії оцінки майна під час проведення виконавчих дій.

На підставі статті 129 Господарського процесуального кодексу України, у зв`язку з відмовою у задоволенні позовних вимог, витрати позивача зі сплати судового збору покладаються на позивача.

Керуючись нормами Цивільного кодексу України, статтями 3, 4, 13, 14, 20, 42, 46, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 86, 91, 129, 237, 238, 240, 241, 242 Господарського процесуального кодексу України суд,

ВИРІШИВ:

Відмовити у задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «Харківський вагоноремонтний завод» до Приватного акціонерного товариства «Укренерготранс» за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на боці відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю «Інвестиційна вагонна компанія» про - стягнення суми боргу в розмірі 45408грн; в рахунок погашення заборгованості перед позивачем за договором на ремонт вантажних піввагонів №263 від 24.12.2020 у розмірі 45408грн звернути стягнення на предмет притримання, а саме залізничний транспортний засіб - вагон №53596789, 16.12.2004 випуску, модель 12-783, заводський номер 4914, тип вагону 5600, вантажопідйомність 70 тон, власником якої є ТОВ «Інвестиційна вагонна компанія»; визначення способу реалізації предмета притримання шляхом проведення публічних торгів відповідно до процедури, передбаченої Законом України «Про виконавче провадження», за початковою ціною предмета застави на рівні, не нижчому за звичайні ціни на цей вид майна, на підставі оцінки, проведеної суб`єктом оціночної діяльності на стадії оцінки майна під час проведення виконавчих дій.

У судовому засіданні 11.06.2025 відповідно до статті 240 Господарського процесуального кодексу України оголошене скорочене рішення.

Рішення суду може бути оскаржене протягом двадцяти днів з дня підписання рішення шляхом подання апеляційної скарги до Центрального апеляційного господарського суду.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення складене 23.06.2025

Суддя Р.Г. Новікова

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення11.06.2025
Оприлюднено25.06.2025
Номер документу128344965
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають з правочинів щодо акцій, часток, паїв, інших корпоративних прав в юридичній особі підряду, з них

Судовий реєстр по справі —904/226/25

Ухвала від 21.07.2025

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Дармін Михайло Олександрович

Рішення від 11.06.2025

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Новікова Рита Георгіївна

Ухвала від 23.04.2025

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Новікова Рита Георгіївна

Ухвала від 08.04.2025

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Новікова Рита Георгіївна

Ухвала від 06.03.2025

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Новікова Рита Георгіївна

Ухвала від 03.03.2025

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Новікова Рита Георгіївна

Ухвала від 17.02.2025

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Новікова Рита Георгіївна

Ухвала від 27.01.2025

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Новікова Рита Георгіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні