Герб України

Рішення від 24.06.2025 по справі 640/20726/21

Полтавський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 червня 2025 року м. ПолтаваСправа № 640/20726/21

Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Петрової Л.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛЕРСЕН ЛТД" до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Лерсен ЛТД" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, в якому просить визнати протиправними та скасувати податкового повідомлення-рішення №000245/21-22-03/42671567 від 16.12.2020, згідно якого до позивача застосовано штрафні санкції у розмірі 20 000,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ТОВ "Лерсен ЛТД" на виконання вимог податкового законодавства було здійснено реєстрацію акцизного складу за адресою: м. Херсон, Бориславське шосе, 15. Також обладнано рівнемірами-лічильниками та здійснено в Єдиному державному реєстрі реєстрацію витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників пального у резервуарах із зазначенням інформації про них, що передбачена нормами законодавства, в тому числі інформацію про відповідність рівнемірів-лічильників вимогам сертифікації, інформацію про паливно-роздавальні колонки, в тому числі про їх повірку. Відповідність витратомірів-лічильників вимогам законодавства та їх повірка підтверджується відповідним паспортом-формуляром з відмітками про проходження повірки. В розрахунку штрафних санкцій до податкового повідомлення-рішення зазначено, що на АЗС здійснюється відпуск пального з акцизного складу №1014601 з використанням незареєстрованого витратоміра-лічильника - паливно-роздавальна колонка заводський №600/13 ADAST V-line 4704/080/2/40. Однак такі твердження податкового органу не відповідають дійсним обставинам справи. Відповідно до Довідки про розпорядника акцизного складу від 08.07.2020 на акцизному складі №1014601 товариством зареєстровано витратомір-лічильник - паливно-роздавальна колонка заводський №600/13 ADAST із зазначенням відомостей про його повірку. Таким чином, на момент здійснення фактичної перевірки, яка проводилась в період з 17.11.2020 по 26.11.2020 на АЗС за адресою: м. Херсон, Бориславське шосе, 15 використовувався витратомір-лічильник у відповідності до вимог податкового законодавства, повірка якого підтверджується відповідними відмітками в паспорті-формулярі. При цьому, нормами законодавства не встановлено вимог до форми та змісту паспорту формуляру витратоміра-лічильника.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 29.07.2021 позовну заяву залишено без руху у зв`язку з невідповідністю її вимогам статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України /а.с. 71/.

11.08.2021 позивач усунув недоліки позовної заяви, визначені в ухвалі від 29.07.2021 /а.с. 72-74/.

Як наслідок, ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 13.08.2021 прийнято позову заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, суд ухвалив здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін /а.с. 75/.

Відповідачем подано відзив на адміністративний позов /а.с. 80-81/, в якому останній зазначає, що в період з 18.11.2020 по 26.11.2020 проведено фактичну перевірку АЗС за адресою: Бериславське шосе, 15, м. Херсон, ТОВ "Лерсен ЛТД" з питань дотримання платником вимог діючого законодавства у сфері виробництва та обігу сприту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального.

За результатами перевірки складено акт фактичної перевірки від 26.11.2020 №1194/21-22-09-03/4261567.

В ході проведення перевірки направлявся запит про надання копій документів, зокрема, основних та коригуючих довідок про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри. Під час фактичної перевірки представником платника податків не було надано відповідних документів.

Після погодження та підписання матеріалів фактичної перевірки платником податків кур`єром без супровідного листа були надані коригуюча довідка про розпорядника акцизного складу №1014601 (довідка 1) від 08.07.2020, сертифікати відповідності рівнемірів-лічильників, паспорти на паливо-роздавальні колонки 600/13, 641/13, 759/13, 756/13, 749/13, 748/13, формуляри по експлуатації і ремонту паливно-роздавальних колонок 600/13, 641/13, 759/13, 756/13, 749/13, 748/13.

Отриманими в ході проведення фактичної перевірки документами підтверджено наявність порушення підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України на акцизному складі №1014601 в частині не включення інформації по паливно-роздавальній колонці №600/13 до Довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри - довідка №1 (абзац 6 підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України), про що зазначено у розрахунку до податкового повідомлення-рішення від 16.12.2020 №000245/21-22-09-03/42671567.

Законом України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" від 13.12.2022 № 2825-IX (зі змінами, внесеними згідно із Законом № 3863-IX від 16.07.2024) постановлено ліквідувати Окружний адміністративний суд міста Києва, утворити Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві; територіальна юрисдикція Київського міського окружного адміністративного суду поширюється на місто Київ.

За правилами пункту 10 Порядку передачі судових справ, нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України 16.09.2024 № 399, розподіл судових справ, які не розглянуті ОАСК та передані до КОАС, але не розподілені між суддями, передаються на розгляд та вирішення судам (крім судових справ, підсудність яких визначена частиною першою статті 27, частиною третьою статті 276, статтями 289-1, 289-4 Кодексу адміністративного судочинства України) шляхом їх автоматичного розподілу між цими судами з урахуванням навантаження за принципом випадковості та відповідно до хронологічного надходження справ.

Справа №640/20726/21 надійшла до Полтавського окружного адміністративного суду від Окружного адміністративного суду м. Києва для розгляду 27.02.2025, що підтверджується даними реєстрації на вхідному штампі та за результатами автоматизованого розподілу справи між суддями передана до провадження судді Петрової Л.М.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 03.03.2025 адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛЕРСЕН ЛТД" до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення прийнято до провадження. Розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Згідно з частиною п`ятою статті 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Зважаючи на достатність наданих сторонами доказів та повідомлених обставин, суд розглянув справу у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Лерсен ЛТД" (код ЄДРПОУ 42671567) зареєстроване 05.12.2018, номер запису 1 068 102 0000 053225 /а.с. 68-69/.

Основним видом діяльності за КВЕД позивача є: 47.30 Роздрібна торгівля пальним, що учасниками справи не заперечується.

На підставі направлень від 17.11.2020 №№195, 196, 197, виданих Головним управлінням ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, та наказу від 17.11.2020 №942 посадовими особами ГУ ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі відповідно до підпункту 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 ПК України проведено фактичну перевірку ТОВ "Лерсен ЛТД" (код ЄДРПОУ 42671567) з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства з питань виробництва, зберігання та обігу пального, контроль за виконанням якого покладений на органи ДПС.

Об`єкт фактичної перевірки, місце здійснення діяльності з виробництва, зберігання, торгівлі пальним або місце знаходження платника податків (для оптової торгівлі без місць торгівлі): Херсонська область, м. Херсон, Дніпровський район, Бериславське шосе, буд. 15, Автозаправна станція з магазином.

Перевірка проводилась в період з 18.11.2020 по 26.11.2020 та з відома (в присутності) начальника АЗС ТОВ "Лерсен ЛТД" Бойко З.А.

Правомірність підстав та порядку проведення перевірки позивачем не оспорюється.

За результатами перевірки складено акт фактичної перевірки від 26.11.2020 №1194/21-22-09-03/4261567 /а.с. 8-14/.

Згідно з висновками вказаного акту перевіркою встановлено, зокрема, порушення підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України, так як підприємством:

- не надано в повному обсязі документи, які підтверджують наявність в резервуарах пального законодавчо перевірених пристроїв (рівнемірів) для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі. Тому неможливо встановити відповідність наявних рівнемірів у семи ємностях тим двом наданим сертифікатам відповідності. Інформація про проходження повірки законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки - рівнемірів відсутня;

- по паливо-роздавальним колонкам надані формуляри тільки по шести колонках, а результати перевірок роботи ПРК ЦСМ по восьми колонках. Відсутня прив`язка конкретного формуляру по експлуатації і ремонту ПРК до результатів перевірки ПРК ЦСМ;

- у довідці про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри у розділі "Інформація щодо витратомірів, установлених на акцизному складі пального на місцях відпуску пального наливом з акцизного складу" (таблиця №2) зазначено тільки п`ять з восьми ПРК, які виконують функцію витратомірів-лічильників (довідка №1 від 08.07.2020).

Відповідальність передбачена пунктом 128-1.1 статті 128-1 ПК України.

На підставі вищевказаного висновку про порушення позивачем підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України контролюючим органом 16.12.2020 прийнято податкове повідомлення-рішення форми "ПС" №000245/21-22-09-03/42671567, яким до позивача на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54, абзацу 2 пункту 128-1.1 статті 128-1 ПК України застосовано штрафні (фінансові) санкції у сумі 20 000,00 грн /а.с. 15-16/.

В результаті оскарження позивачем зазначеного податкового повідомлення-рішення в адміністративному порядку ДПС України рішенням про результати розгляду скарги від 20.05.2021 №11256/6/99-00-06-03-01-06 залишила без змін ППР, а скаргу - без задоволення /а.с. 50-53/

Вважаючи винесене податкове повідомлення-рішення протиправним, позивач звернувся до суду з цим позовом, при вирішенні якого суд виходить із наступного.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Згідно з приписами підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Відповідно до пункту 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Згідно з підпунктом 75.1.3 пункту 75.1 статті 75 ПК України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Згідно з пунктом 80.1 статті 80 ПК України фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).

Фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав: у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального (підпункт 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 ПК України).

Відповідно до пункту 83.1 статті 83 ПК України для посадових осіб контролюючих органів під час проведення перевірок підставами для висновків є: документи, визначені цим Кодексом; податкова інформація; експертні висновки, надані відповідно до статті 84 цього Кодексу та інших законів України; судові рішення; податкові консультації, інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені цим Кодексом або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на контролюючі органи.

Згідно з пунктом 230.1 статті 230 ПК України акцизні склади та акцизні склади пересувні утворюються з метою підвищення ефективності роботи із запобігання та боротьби з незаконним виробництвом і обігом спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, пального, посилення контролю за повнотою та своєчасністю надходження до бюджету акцизного податку.

Підпунктом 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України визначено, що акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Акцизні склади, на яких здійснюється діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з очищення коксового газу, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову продукцію (пальне), повинні бути обладнані лише витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску готової підакцизної продукції (пального) наливом з такого акцизного складу.

Акцизні склади, на яких здійснюються виключно зберігання та реалізація пального, що отримується та реалізується виключно у споживчій тарі без зміни розфасовки, а також скрапленого газу природного, бензолу, метанолу, не обладнуються витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників.

Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:

а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;

б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів.

Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.

Відповідно до підпункті 14.1.6 пункту 14.1 статті 14 ПК України акцизний склад - це:

а) спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі - приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів;

б) приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Не є акцизним складом:

а) приміщення відокремлених підрозділів розпорядника акцизного складу, які використовуються ним виключно для пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі маркованих марками акцизного податку горілки та лікеро-горілчаних виробів, відвантажених з акцизного складу, а також для здійснення оптової та/або роздрібної торгівлі відповідно до отриманої розпорядником акцизного складу ліцензії;

б) приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб`єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.

Критерій, визначений цим підпунктом, щодо загальної місткості ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не застосовується до ємностей суб`єктів господарювання, які є розпорядниками хоча б одного акцизного складу;

в) приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб`єкт господарювання - платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;

г) паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або обладнанні чи пристрої;

ґ) приміщення або територія, у тому числі платника податку, де зберігається або реалізується виключно пальне у споживчій тарі ємністю до 5 літрів включно, отримане від виробника або особи, яка здійснила його розлив у таку тару.

Згідно пункту 18 підрозділу 5 розділу ХХ ПК України норми пункту 128-1.1 статті 128-1 цього Кодексу застосовуються:

з 1 липня 2019 року - до розпорядників акцизних складів, на яких розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20 000 куб. метрів (крім розпорядника акцизного складу, який до 1 липня 2019 року не підпадав під визначення платника податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу);

з 1 жовтня 2019 року - до розпорядника акцизного складу, на акцизному складі якого розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20 000 куб. метрів (крім розпорядника акцизного складу, який до 1 липня 2019 року не підпадав під визначення платника податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу);

з 1 квітня 2020 року - до розпорядників акцизних складів, на яких розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів (крім розпорядника акцизного складу, який до 1 липня 2019 року не підпадав під визначення платника податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу);

з 1 липня 2020 року - до розпорядника акцизного складу, який до 1 липня 2019 року не підпадав під визначення платника податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу (незалежно від загальної місткості резервуарів, розташованих на акцизному складі такого розпорядника), а також до вітчизняних підприємств, на яких здійснюється діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову продукцію (пальне).

Відповідно до пункту 128-1.1. статті 128-1 ПК України необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового.

Повторне протягом року вчинення на тому самому акцизному складі будь-якого з порушень, передбачених абзацом першим цього пункту, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового.

Як слідує з матеріалів справи, перевіряючими за наслідками проведення фактичної перевірки позивача встановлено використання на акцизному складі №1014601 не зареєстрованого в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі витратомірна-лічильника - паливно-роздавальної колонки №600/13, що є порушенням підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України.

Судовим розглядом встановлено, що 08.07.2020 ТОВ "Лерсен ЛТД" надано довідку №1 з даними, які містять інформацію про встановлення рівнемірів та витратомірів без даних по паливно-роздавальній колонці 600/13, що підтверджується даними таблиці 1 "Інформація щодо розташованих на акцизному складі пального стаціонарних резервуарів та установлених на них рівнемірів" та таблиці №2 "Інформація щодо витратомірів, установлених на акцизному складі пального на місцях відпуску пального наливом з акцизного складу") /а.с. 25-26, 93-94/.

Проте, на момент перевірки паливо-роздавальна колонка 600/13 працювала в штатному режимі. Інформація про повірку паливо-роздавальної колонки свідчить про те, що вона була повірена до 10.07.2021 /а.с. 35-49/.

В таблиці №4 "Інформація щодо проведених робіт/послуг із заміни, опломбування, технічного обслуговування, ремонту, повірки, калібрування резервуарів, витратомірів та рівнемірів" є інформація щодо повірки паливо-роздавальної колонки 600/13 з типом події №7 /а.с. 27, 93 зі звороту/.

04.08.2020 позивач надав довідку №1 з даними, які містять інформацію про технічне обслуговування рівнеміра /а.с. 29-31/.

20.11.2020 ТОВ "Лерсен ЛТД" надало довідку №1 з даними, які містять інформацію про вилучення рівнемірів /а.с. 32-34/.

Лише 29.03.2021 ТОВ "Лерсен ЛТД" надало довідку №1 з даними, які містять інформацію про введення в експлуатацію паливо-роздавальної колонки 600/13 /а.с. 91-92/.

Також у матеріалах справи мається витяг з Державного реєстру рівнемірів-лічильників, витратомірів-лічильників, згідно з відомостями якого у період з 08.07.2020 по 29.03.2021 інформація про реєстрацію паливо-роздавальної колонки 600/13 у реєстрі відсутня, і тільки починаючи з 29.03.2021 у реєстрі відображено інформацію про введення в експлуатацію паливо-роздавальної колонки 600/13 /а.с. 95/.

За приписами пункту 8 Порядку ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2017 №891, до електронних документів для наповнення Реєстру вноситься інформація про:

витратоміри та резервуари, які відповідають вимогам законодавства та мають позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства;

рівнеміри, які відповідають вимогам законодавства та мають позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, що проведені відповідно до законодавства.

Метрологічні характеристики рівнемірів і витратомірів під час визначення обсягу обігу та залишку пального повинні відповідати вимогам законодавства.

У разі встановлення, заміни, ремонту, технічного обслуговування витратомірів, рівнемірів та резервуарів інформація про такі події до електронних документів для наповнення Реєстру вноситься та надсилається розпорядником акцизного складу до Реєстру протягом 24 годин з моменту закінчення таких робіт.

Відтак, виходячи з положень вищевказаного пункту першою дією платника, на переконання суду, повинно було бути внесення інформації про паливо-роздавальну колонку 600/13 в таблиці №2 "Інформація щодо витратомірів, установлених на акцизному складі пального на місцях відпуску пального наливом з акцизного складу" із зазначенням перелічених типів дії, а вже другою дією повинно було бути зазначення інформації про проведення робіт/послуг із опломбування.

Резюмуючи вищевикладене, суд доходить висновку, що за один рівнемір-лічильник - паливо-роздавальну колонку 600/13, яка не була у період з 08.07.2020 по 29.03.2021 зареєстрована у відповідності до приписів підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України, контролюючий орган обґрунтовано застосував до товариства суму штрафних (фінансових) санкцій у відповідності до приписів пункту 128-1.1 статті 128-1 ПК України у розмірі 20 000,00 грн.

Враховуючи вищевикладене у сукупності, суд вважає, що відповідач при винесені оскаржуваного податкового повідомлення-рішення діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноважень з метою, з якою ці повноваження надано, обґрунтовано, добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно та своєчасно, а оскаржуване податкове повідомлення-рішення є такими, що не підлягає скасуванню.

Одночасно, судом враховується, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

З огляду на вищевикладене, позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні у зв`язку з відмовою у задоволенні адміністративного позову.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 3, 6-10, 139, 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

У Х В А Л И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Лерсен ЛТД" (провулок Руслана Лужевського, буд. 14, корпус 6, офіс 9, м. Київ, 03039, ідентифікаційний код 42671567) до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (проспект Ушакова, 75, м. Херсон, 73022, ідентифікаційний код ВП 43995495) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя Л.М. Петрова

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.06.2025
Оприлюднено27.06.2025
Номер документу128397426
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції)

Судовий реєстр по справі —640/20726/21

Рішення від 24.06.2025

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Л.М. Петрова

Ухвала від 03.03.2025

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Л.М. Петрова

Ухвала від 13.08.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 29.07.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні