Полтавський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про заміну відповідача
24 червня 2025 рокум. ПолтаваСправа № 826/20380/14
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Удовіченка С.О.,
за участю:
секретаря судового засідання Березіній С.Ю.,
представника позивача - Драгіциної Т.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Акціонерного товариства "Українська залізниця" до Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації про визнання протиправною бездіяльності, стягнення коштів,
В С Т А Н О В И В:
Державне територіально-галузеве об`єднання "Південно-Західна залізниця" звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовною заявою до Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації в якій просить визнати протиправною бездіяльність Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації в частині невиконання вимог пункту 6 «Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального населення на рахунок субвенцій з державного бюджету», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.02 №256, а саме, не реєстрації за період з 01.01.14 до 30.09.14 додаткових зобов`язань за фактично надані послуги пільгового проїзду залізницею окремим категоріям громадян по Андрушівському районі за цей же період та не надсилань інформації про додаткові зобов`язання щомісяця до 18 числа фінансовому органу Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області; стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації 159166,44 грн. на користь державного територіально-галузевого об`єднання «Південно-Західна залізниця» витрат, які понесла залізниця на перевезення пасажирів, які користуються пільгами з оплати проїзду у приміських поїздах за період з 01.01.14 по 30.09.14.
Постановою Окружного адміністративного суду від 04.02.2015 по справі № 826/20380/14 Позовні вимоги державного територіально-галузевого об`єднання «Південно-Західна залізниця» задовольнити повністю. Визнано протиправною бездіяльність Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації в частині невиконання вимог пункту 6 «Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального населення на рахунок субвенцій з державного бюджету», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.02 №256, а саме, не реєстрації за період з 01.01.14 до 30.09.14 додаткових зобов`язань за фактично надані послуги пільгового проїзду залізницею окремим категоріям громадян по Андрушівському районі за цей же період та не надсилань інформації про додаткові зобов`язання щомісяця до 18 числа фінансовому органу Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області. Стягнуто з Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації 159166,44 грн. на користь державного територіально-галузевого об`єднання «Південно-Західна залізниця» витрат, які понесла залізниця на перевезення пасажирів, які користуються пільгами з оплати проїзду у приміських поїздах за період з 01.01.14 року по 30.09.14 року.
Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 26.05.2015 по справі № 826/20380/14 апеляційну скаргу Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області - залишено без задоволення. Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 лютого 2015 року - залишено без змін.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 22.03.2017 по справі № 826/20380/14 касаційну скаргу Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області задоволено частково. Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.02.2015 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 25.05.2015 скасовано, а справу направлено на новий розгляд.
Ухвалою Окружного адміністративного суду від 19.04.2017 прийнято до провадження.
Статтями 1-2 Закону України від 13.12.2022 № 2825-IX «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» (далі Закон №2825-ІХ) постановлено ліквідувати Окружний адміністративний суд міста Києва та утворити Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 24.03.2025 справу за позовом Державного територіально-галузевого об`єднання "Південно-Західна залізниця" до Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації про визнання протиправною бездіяльності, стягнення коштів прийнято до провадження. Вирішено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 27.05.2025 у справі за адміністративним позовом Державного територіально-галузевого об`єднання "Південно-Західна залізниця" до Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації про визнання протиправною бездіяльності, стягнення коштів замінено первинного позивача - Державного територіально-галузевого об`єднання "Південно-Західна залізниця" на належного позивача - Акціонерне товариство «Українська залізниця».
16.06.2025 до Полтавського окружного адміністративного суду надійшло клопотання начальника управління соціального захисту населення Бердичівської районної військової адміністрації Житомирської області, в якому останній просив залучити в якості співвідповідача у справі № 826/20380/18 виконавчий комітет Андрушівської міської ради (Житомирська обл., Бердичівський р-н, м. Андрушівка, Площа Т. Г. Шевченка, буд. 7) та Бердичівську районну раду (вул. Соборна, 23, м. Бердичів. Житомирська обл., 13301) в якості третьої особи на стороні відповідача, як правонаступника Андрушівської районної ради, з бюджету якого мала б фінансуватися компенсація вартості пільгових перевезень на території Андрушівського району залізничним транспортом.
В обгрунтування клопотання зазначено, що відповідно до розпорядження КМУ від 12.06.2020 №711-р "Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Житомирської області", постанови КМУ від 16.12.2020 № 1321 «Про затвердження Порядку здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються», розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1635-р "Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій», розпорядження голови Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області від 28.01.2021 № 5 "Про приведення у відповідність до граничної чисельності структури Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області» управління праці та соціального захисту населення Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області перейменоване на управління соціального захисту населення Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області код ЄДРПОУ 03192804 (виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань додається) яке є правонаступником управління праці та соціального захисту населення Андрушівської райдержадміністрації. Послуги, які надавались Укрзалізницею, стосувались виключно жителів територіальної громади в адміністративних межах бувшого Андрушівського району. Згідно чинного законодавства, компенсаційні виплати в 2016-2018 роках проводились відповідно до ст. 48 Бюджетного кодексу України, яка регламентує, що розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов`язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами та порядком використання коштів, відповідно до місцевої Програми соціального захисту за рахунок коштів місцевого бюджету (Андрушівського районного бюджету). Згідно наданих документів, в Управлінні праці та соціального захисту населення Андрушівської РДА (яке на даний час знаходиться в стані припинення) жодних боргових зобов`язань та невиконаних договорів, станом на 2021 рік, не було. Фінансування компенсації вартості перевезень, згідно чинного законодавства, здійснювалося за рахунок коштів відповідного районного бюджету (в даному випадку Андрушівського районного бюджету). Станом на даний час, Управління соціального захисту населення Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області власних коштів, які могли б бути використані для оплати вартості наданих Укрзалізницею коштів у 2019-2020 роках, немає.
23.06.2025 до Полтавського окружного адміністративного суду надійшло клопотання Акціонерного товариства "Українська залізниця" про заміну відповідача з Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації на правонаступника - Управління соціального захисту населення Бердичівської районної державної адміністрації (ЄДРПОУ 03192804, 13301, Україна, Бердичівський р-н, Житомирська обл., місто Бердичів, площа Соборна, будинок, 23).
В обгрунтування клопотання зазначено, що відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій» від 17.11.2020 № 1009-ІХ, постанови Верховної Ради України «Про утворення та ліквідацію районів» від 17.07.2020 № 807-ІХ, розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1635-р «Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій», Порядку здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1321, здійснюється реорганізація районних державних адміністрацій ліквідованих районів, в т.ч. їх структурних підрозділів із статусом юридичної особи публічного права, шляхом приєднання до районних державних адміністрацій розташованих в адміністративних центрах утворених районів. Згідно з Додатком №1 до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1635-р «Перелік районних державних адміністрацій, що реорганізуються шляхом приєднання до районних державних адміністрацій, розташованих в адміністративних центрах районів, утворених Постановою Верховної Ради України від 17.07.2020 № 807- IX» Андрушівська райдержадміністрація реорганізується шляхом приєднання до Бердичівської райдержадміністрації. Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області (код ЄДРПОУ 03192784) має правонаступника - Управління соціального захисту населення Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області (13345, Житомирська область, Бердичівський район, с.Гардишівка, вул.Гагаріна, 8А, код ЄДРПОУ 03192804), у зв`язку з реорганізацією шляхом приєднання до Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області структурних підрозділів, які мають статус юридичних осіб публічного права, - до управління соціального захисту населення Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області (розпорядження голови Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області "Про реорганізацію структурних підрозділів" від 30.12.2020 №317 (зі змінами від 26.01.2021 №9). З публічного доступу за посиланням https://berdychiv-rda.gov.ua/struktura-12-56-34-18- 01-2024/ вбачається, що до структури Бердичівської РДА входить Управління соціального захисту населення, 03192804@mail.gov.ua.
Розглянувши вказані клопотання, суд зазначає наступне.
Як свідчать дані з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб фізичних осіб-підприємців та громадських формувань - Виконавчий комітет Андрушівської міської ради 12.04.2024 припинено.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб фізичних осіб-підприємців та громадських формувань - Бердичівська районна рада Житомирської області зареєстрована, як юридична особа
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб фізичних осіб-підприємців та громадських формувань - Управління соціального захисту населення Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області зареєстровано як юридична особа.
Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій» від 17.11.2020 № 1009-ІХ, постанови Верховної Ради України «Про утворення та ліквідацію районів» від 17.07.2020 № 807-ІХ, розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1635-р «Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій», Порядку здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1321, здійснюється реорганізація районних державних адміністрацій ліквідованих районів, в т.ч. їх структурних підрозділів із статусом юридичної особи публічного права, шляхом приєднання до районних державних адміністрацій розташованих в адміністративних центрах утворених районів.
Згідно з Додатком №1 до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1635-р «Перелік районних державних адміністрацій, що реорганізуються шляхом приєднання до районних державних адміністрацій, розташованих в адміністративних центрах районів, утворених Постановою Верховної Ради України від 17.07.2020 № 807-IX» Андрушівська райдержадміністрація реорганізується шляхом приєднання до Бердичівської райдержадміністрації.
Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області (код ЄДРПОУ 03192784) має правонаступника - Управління соціального захисту населення Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області (13345, Житомирська область, Бердичівський район, с.Гардишівка, вул.Гагаріна, 8А, код ЄДРПОУ 03192804), у зв`язку з реорганізацією шляхом приєднання до Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області структурних підрозділів, які мають статус юридичних осіб публічного права, - до управління соціального захисту населення Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області (розпорядження голови Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області "Про реорганізацію структурних підрозділів" від 30.12.2020 №317 (зі змінами від 26.01.2021 №9).
До структури Бердичівської РДА входить Управління соціального захисту населення.
Згідно із частиною третьою статті 48 Кодексу адміністративного судочинства України якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача. У разі якщо позов подано до Голови, члена, працівника або залученого експерта Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, суд до ухвалення рішення у справі замінює первісного відповідача Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, не закриваючи провадження у справі.
Відповідно до частини четвертої статті 48 Кодексу адміністративного судочинства України якщо позивач не згоден на заміну відповідача іншою особою, суд може залучити цю особу як другого відповідача. У разі відмови у задоволенні позову до такого відповідача понесені позивачем витрати відносяться на рахунок держави.
Частиною п`ятою статті 48 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що під час вирішення питання про залучення співвідповідача чи заміну належного відповідача суд враховує, зокрема, чи знав або чи міг знати позивач до подання позову у справі про підставу для залучення такого співвідповідача чи заміну неналежного відповідача.
Згідно частини шостої статті 48 Кодексу адміністративного судочинства України після заміни сторони, залучення другого відповідача розгляд адміністративної справи починається спочатку.
За визначеннями, наведеними у пункту 7 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суб`єкт владних повноважень це орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Враховуючи, вищевикладене та виходячи із змісту заявлених позовних вимог, обставин справи і правового регулювання спірних правовідносин, за для об`єктивного та всебічного розгляду справи, суд вважає за необхідне, замінити у справі № 826/20380/14 відповідача - Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації на правонаступника - Управління соціального захисту населення Бердичівської районної державної адміністрації (ЄДРПОУ 03192804, 13301, Україна, Бердичівський р-н, Житомирська обл., місто Бердичів, площа Соборна, будинок, 23) та залучити в якості співвідповідача - Бердичівську районну раду (ЄДРПОУ 13577014, вул. Шевченка, 11, с. Бистрик, Бердичівський район, Житомирська обл.), в решті клопотання залишити без задоволення.
Керуючись статтями 48, 241-256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Замінити у справі № 826/20380/14 відповідача - Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації на правонаступника - Управління соціального захисту населення Бердичівської районної державної адміністрації (ЄДРПОУ 03192804, площа Соборна, буд. 23, місто Бердичів, Бердичівський р-н, Житомирська обл.) та направити копію позовної заяви з додатками.
Залучити до участі у справі № 826/20380/14 в якості співвідповідача - Бердичівську районну раду (ЄДРПОУ 13577014, вул. Шевченка, 11, с. Бистрик, Бердичівський район, Житомирська обл.) та направити копію позовної заяви з додатками.
Розгляд адміністративної справи починається спочатку.
Призначити судовий розгляд у приміщенні Полтавського окружного адміністративного суду на 10:00 22.07.2025 за адресою: вул. Пушкарівська, 9/26, м. Полтава.
Встановити відповідачам п`ятиденний строк з дня отримання копії даної ухвали для подання заперечень проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Запропонувати відповідачам у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання копії ухвали надати до суду відзив на позов разом з усіма доказами, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, якщо такі докази не надані позивачем, та документами, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього документів іншим учасникам справи одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду.
Роз`яснити відповідачам, що:
відповідно до частини третьої статті 79 Кодексу адміністративного судочинства України відповідач має подати суду усі наявні в нього докази разом із поданням відзиву;
відповідно до статті 162, частини першої статті 261 Кодексу адміністративного судочинства України відповідач має право подати відзив на позов протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення копії цієї ухвали, до відзиву мають бути додані документи, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів іншим учасникам справи;
у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішуватиме справу за наявними матеріалами, а неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову в силу частини четвертої статті 159 КАС України.
Встановити позивачу семиденний строк з дня отримання відзиву відповідача для подання відповіді на відзив у відповідності до вимог статті 163 КАС України.
Встановити відповідачам семиденний строк з дня отримання відповіді на відзив для подання заперечення на відповідь у відповідності до вимог статті 164 КАС України.
Роз`яснити учасникам справи, що розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів після відкриття провадження у справі, справу буде розглянуто без виклику учасників справи в судове засідання (у порядку письмового провадження) протягом шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі.
Повідомити учасників справи, що:
письмові докази, які подаються до суду, повинні бути оформлені відповідно до вимог статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України;
копії доказів (крім речових доказів), що подаються до суду, заздалегідь надсилаються або надаються особою, яка їх подає, іншим учасникам справи, крім випадку, якщо такі докази є у відповідного учасника справи або обсяг доказів є надмірним, або вони подані до суду в електронній формі, або є публічно доступними;
у разі невиконання процесуальних обов`язків, суд, відповідно до статті 149 Кодексу адміністративного судочинства України, може застосувати заходи процесуального примусу;
інформація у справі розміщена на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, веб-адреса сторінки суду: http://court.gov.ua/fair/sud1670/.
Повідомити учасників справи, що:
з 05.10.2021 функціонують підсистеми Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи "Електронний кабінет", "Електронний суд" та підсистема відеоконференцзв`язку;
з 18.10.2023 адвокати, нотаріуси, державні та приватні виконавці, судові експерти, органи державної влади та інші державні органи, органи місцевого самоврядування реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, в обов`язковому порядку; вимоги щодо обов`язкової реєстрації юридичними особами (приватної форми власності) електронних кабінетів в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, вводяться в дію з 20.02.2024; інші особи реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, в добровільному порядку.
Справа розглядатиметься суддею одноособово.
Суддя С.О. Удовіченко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.06.2025 |
Оприлюднено | 30.06.2025 |
Номер документу | 128427382 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо бюджетної системи та бюджетного процесу; державного боргу |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
С.О. Удовіченко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні