Герб України

Рішення від 26.06.2025 по справі 640/10962/21

Харківський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

26 червня 2025 року № 640/10962/21

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кухар М.Д. розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Приватного акціонерного товариства "ЮЖКОКС" (вул. Вячеслава Чорновола, буд.1,м. Кам`янське,Кам`янський р-н, Дніпропетровська обл.,51909, код ЄДРПОУ05393079) до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (вул. Сім`ї Бродських, буд. 19,м. Київ,03057, код ЄДРПОУ39369133) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом, в якому просить суд:

-визнати протиправною та скасувати Постанову НАЦІОНАЛЬНО! КОМІСІЇ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ від 10.03.2021 №416.

-cтягнути з НАЦІОНАЛЬНОЇ КОМІСІЇ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ на користь ПРАТ ЮЖКОКС судовий збір сплачений за подання позовної заяви.

Ухвалою суду від 26.04.2021 року відкрито спрощене провадження у справі без виклику сторін.

На виконання Закону України Про внесення зміни до пункту 2 розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду та відповідно до Порядку передачі судових справ, нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України від 16.09.2024 №399 передано до Харківського окружного адміністративного суду 742 (сімсот сорок дві) судові справи згідно з актом приймання-передачі від 31.01.2025, у тому числі справа №640/10962/21.

Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 06.03.2025 року справа №640/10962/21 передана на розгляд судді Кухар М.Д.

Ухвалою суду від 11.03.2025 року справу прийнято до провадження.

Дослідивши надані матеріали справи, суд встановив наступне.

Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, у результаті розгляду 10 березня 2021 року на засіданні, яке проводилось у формі відкритого слухання, Акту планової перевірки від 23 лютого 2021 року № 105, проведеної на підставі Плану здійснення заходів державного контролю суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, на 2021 рік, затвердженого постановою НКРЕКП від 18 листопада 2020 року № 2134, постанови НКРЕКП ід 16 грудня 2020 року № 2448 «Про проведення планових перевірок суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, у І кварталі 2021 року та встановлено, що ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «ЮЖКОКС» порушено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, затверджені постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 22 березня 2017 року № 308 (далі - Ліцензійні умови), а саме:

пункт 3.1 глави 3 Ліцензійних умов щодо дотримання вимог законів України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», «Про теплопостачання», інших актів законодавства, якими регулюється діяльність у сфері природних монополій та у сфері теплопостачання, а саме:

пункту 2.7 розділу II Інструкції щодо заповнення форми звітності № 6-НКРЕ- енерго-виробництво (квартальна) «Звіт про ліцензовану діяльність суб`єктів господарювання з виробництва електричної та теплової енергії», затвердженої постановою НКРЕ від 04 жовтня 2012 року -У° 1257 (далі - Постанова № 1257), щодо забезпечення ліцензіатом достовірності інформації, зазначеної ним у формі звітності № 6-НКРЕ-енерговиробництво,

пункту 2.7 глави 2 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 4-НКРЕКП-виробництво електричної та теплової енергії (квартальна) «Звіт про фінансові результати та виконання структури тарифів (цін) за видами діяльності», затвердженої постановою НКРЕКП від 28 лютого 2019 року № 282 (далі - Постанова № 282), щодо забезпечення ліцензіатом достовірності інформації, зазначеної ним у формі звітності № 4-НКРЕКП-виробництво електричної та теплової енергії (квартальна),

пункту 2.7 глави 2 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 4а-НКРЕКП «Звіт про використання палива/енергії та стан розрахунків», затвердженої Постановою № 282, щодо забезпечення ліцензіатом достовірності інформації, зазначеної ним у формі звітності № 4а-НКРЕКП- виробництво електричної та теплової енергії (місячна);

пункту 5 Порядку розрахунку та встановлення ставки внесків на регулювання, затверджений постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 06 квітня 2017 року № 491 (далі - Порядок № 491), у частині визначення суми внеску на регулювання за 2018 - 2020 роки;

підпункт 2 пункту 3.2 глави 3 Ліцензійних умов щодо повідомлення органу ліцензування про всі зміни даних, які були зазначені в його документах, що додавалися до заяви про отримання ліцензії, не пізніше одного місяця з дня настання таких змін;

підпункт 5 пункту 3.2 глави 3 Ліцензійних умов щодо виконання рішень органу ліцензування у строки, встановлені відповідним рішенням, а саме пункту 1 постанови НКРЕКП від 23 грудня 2020 року № 2677 «Про накладення штрафу на ПРАТ «ЮЖКОКС» за порушення Ліцензійних умов з виробництва теплової енергії та внесення зміни до постанови НКРЕКП від 04 грудня 2018 року № 1631» (далі - Постанова № 2677) щодо сплати штрафу в розмірі 5 100 (п`ять тисяч сто) гривень;

підпункт 8 пункту 3.2 глави 3 Ліцензійних умов щодо здійснення продажу виробленої теплової енергії за тарифами, що встановлюються уповноваженим законом державним колегіальним органом або органами місцевого самоврядування в межах наданих повноважень;

підпункт 9 пункту 3.2 глави 3 Ліцензійних умов щодо дотримання структури витрат згідно зі статтями, затвердженими у тарифі на виробництво теплової енергії;

підпункт 16 пункту 3.2 Ліцензійних умов щодо сплати щоквартально, протягом перших 30 днів кварталу, наступного за звітним, внесків на регулювання, що визначаються НКРЕКП;

підпункт 22 пункту 3.2 глави 3 Ліцензійних умов у частині надання до органу ліцензування документів та звітності, необхідних для виконання органом ліцензування своїх повноважень, в обсягах та у строки, встановлені органом ліцензування.

З урахуванням викладених НКРЕКП в Акті перевірки від 23.02.2021 № 105 порушень, Відповідачем прийнята Постанова від 10.03.2021№416 про накладення штрафу на ПРАТ «ЮЖКОКС» у розмірі 17000 (сімнадцять тисяч) гривень 00 копійок, який має бути сплачено до Державного бюджету України у 30-денний строк з дня одержання копії постанови (код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції»).

А також, відповідно до пункту 1 частини першої та пункту 1 частини другої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», у межах здійснення заходів державного регулювання, зобов`язано ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЮЖКОКС» у термін до 30 квітня 2021 року:

-сплатити заборгованість зі сплати внесків на регулювання за 1 - IV квартали 2018 та 2019 років, І - II квартали 2020 року в сумі 291 584,58 грн, у тому числі: за І - IV квартали 2018 року - 85 885,65 грн; за І - IV квартали 2019 року - 126 570,88 грн; за І - II квартали 2020 року - 79 128,05 грн;

-подати до НКРЕКП та Відділу НКРЕКП у Дніпропетровській області уточнену звітність за формами № 6-НКРЕ-енерговиробництво (квартальна) «Звіт про ліцензовану діяльність суб`єктів господарювання з виробництва електричної та теплової енергії» за І квартал, І півріччя, 9 місяців та річну за 2019 рік, № 4-НКРЕКП-виробництво електричної та теплової енергії (квартальна) «Звіт про фінансові результати та виконання структури тарифів (цін) за видами діяльності» за І - III квартали 2020 року, № 4а-НКРЕКП-виробництво електричної та теплової енергії (місячна) «Звіт про використання палива/енергії та стан розрахунків» за січень - грудень 2020 року електронною поштою (у форматі Excel) та на паперових носіях;

-подати до Відділу НКРЕКП у Дніпропетровській області уточнені звіти за формою № 20- НКРЕКП (квартальна) «Звіт про сплату внеску на регулювання» за І - IV квартали 2018 року, І - IV квартали 2019 року та І - III квартали 2020 року.

Позивач вважає, що прийнята Відповідачем Постанова від 10.03.2021 № 416 не може вважатися такою, що прийнята на підставі й у спосіб, що визначені чинним законодавством України, та не ґрунтується на достовірно встановлених фактах про дійсне порушення Товариством норм діючого законодавства, про що стверджує НКРЕКП, удаючись при цьому до безпідставних і не обгрунтованих припущень, а тому звернувся до суду за захистом своїх прав та інтересів.

Надаючи правову оцінку вищенаведеному, суд вказує наступне.

Щодо повноважень НКРЕКП на проведення планової перевірки дотримання ПрАТ «ЮЖКОКС» Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 22.03.2017 № 308 (далі - Ліцензійні умови №308).

Суд вказує, що комісія діє на підставі Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» (далі - Закон про НКРЕКП). відповідно до статті 1 якого НКРЕКП є. постійно діючим центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, який утворюється Кабінетом Міністрів України.

Статтею 2 Закону про ЇІКРЕКП передбачено, що Регулятор здійснює державне регулювання, моніторинг та контроль за діяльністю суб`єктів господарювання у сферах енергетики та комунальних послуг, зокрема, у сфері комунальних послуг: діяльності з виробництва теплової енергії на теплогенеруточих установках, включаючи установки для комбінованого виробництва теплової та електричної енергії, транспортування її магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами, постачання теплової енергії в обсягах понад рівень, що встановлюється умовами та правилами провадження господарської діяльності (ліцензійними умовами).

Відповідно до статті 3 Закону про НКРЕКГІ Регулятор здійснює державне регулювання з метою досягнення балансу інтересів споживачів, суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, і держави, забезпечення енергетичної безпеки, європейської інтеграції ринків електричної енергії та природного газу України.

Регулятор здійснює державне регулювання, зокрема, шляхом державного контролю та застосування заходів впливу.

Основними завданнями Регулятора є забезпечення ефективного функціонування та розвитку ринків у сферах енергетики та комунальних послуг; сприяння ефективному відкриттю ринків у сферах енергетики та комунальних послуг для всіх споживачів і постачальників та забезпечення недискримінаційного доступу користувачів до мереж/трубопроводів; забезпечення захисту прав споживачів товарів, послуг у сферах енергетики та комунальних послуг щодо отримання цих товарів і послуг належної якості в достатній кількості за обґрунтованими цінами; сприяння розвитку конкуренції на ринках у сферах енергетики та комунальних послуг.

При цьому, згідно зі статтею 19 Закону про НКРЕКП, Регулятор здійснює державний контроль за дотриманням суб`єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов шляхом проведення планових та позапланових виїзних, а також невиїзних перевірок відповідно до затверджених ним порядків контролю.

Перевірка проводиться на підставі рішення Регулятора.

Для проведення перевірки створюється комісія з перевірки, що складається не менш як із трьох представників центрального апарату та/або територіальних органів Регулятора.

За результатами перевірки складається акт у двох примірниках, який підписується членами комісії з перевірки.

У разі виявлення порушень акт про результати перевірки вноситься на засідання Регулятора, за результатами якого Регулятор приймає рішення про застосування до суб`єкта господарювання, що провадить діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, санкції, передбаченої цим Законом.

Акт про результати перевірки разом із поясненнями та обгрунтуванням суб`єкта господарювання, діяльність якого перевірялася, підлягає оприлюдненню на офіційному веб-сайті Регулятора до розгляду акта на засіданні Регулятора.

Планові перевірки суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, проводяться не частіше одного разу на рік відповідно до річних планів, які затверджуються Регулятором до 1 грудня року, що передує плановому, та оприлюднюються на його офіційному веб-сайті.

План здійснення заходів державного контролю на відповідний плановий період оприлюднюється на офіційному веб-сайті Регулятора не пізніш як за п`ять днів до початку відповідного планового періоду.

Планова виїзна перевірка проводиться за умови письмового повідомлення суб`єкта господарювання про проведення планового заходу не пізніш як за 10 днів до дня його початку.

Строк проведення планової виїзної перевірки не може перевищувати 15 робочих днів, а щодо суб`єктів малого підприємництва - п`яти робочих днів.

Відповідно до статті 22 Закону про НКРЕКП суб`єкти господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, несуть відповідальність за правопорушення у сферах енергетики та комунальних послуг, визначені законами України «Про ринок електричної енергії», «Про природні монополії», «Про комбіноване виробництво теплової та електричної енергії (когенерацію) та використання скидного енергопотенціалу», «Про засади функціонування ринку електричної енергії України», «Про ринок природного газу», «Про трубопровідний транспорт», «Про теплопостачання», «Про питну воду та питне водопостачання», «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг» та іншими законами, що регулюють відносини у відповідних сферах.

За порушення законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг до суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у відповідній сфері, Регулятор може застосовувати санкції у вигляді:

застереження та/або попередження про необхідність усунення порушень;

накладення штрафу;

зупинення дії ліцензії:

анулювання ліцензії.

У разі виявлення порушень законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг Регулятор у 30-денний строк з дня складення акта перевірки розглядає, питання відповідальності суб`єкта господарювання, його посадових осіб на своєму засіданні та приймає рішення про застосування до суб`єкта господарювання санкцій та/або застосування адміністративного стягнення до посадової особи такого суб`єкта господарювання. При застосуванні санкцій Регулятор має дотримуватися принципів пропорційності порушення і покарання та ефективності санкцій, які мають стримуючий вплив.

Регулятор застосовує штрафні санкції до суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, у розмірах, встановлених цим Законом, законами України «Про ринок електричної енергії», «Про природні монополії». «Про питну воду та питне водопостачання», «Про ринок природного газу». «Про теплопостачання».

Матеріалами справи підтверджено, що відповідно до Плану здійснення заходів державного контролю суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, на 2021 рік. затвердженого постановою НКРЕКП від 18.11.2020 № 2134, та на підставі постанови НКРЕКП від 16.125.2020 № 2448 «Про проведення планових перевірок суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, у І кварталі 2021 року та визнання такою, що втратила чинність, постанови НКРЕКП від 30.09.2020 № 1815». посвідчення на проведення планової перевірки від 11.01.2021 № 11 НКРЕКП у термін з 03 лютого по 23 лютого 2021 року було проведено планову перевірку дотримання ПрАТ «ЮЖКОКС» законодавства у сфері теплопостачання та ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії за період діяльності Товариства з 01.01.2018 по 31.12.2020 року.

Встановлено, що НКРЕКП наділена повноваженням на проведення планової виїзної перевірки дотримання ПрА Т «ЮЖКОКС» дотримання товариством Ліцензійних умов N9308.

За результатами проведення планового заходу контролю було складено Акт планової перевірки від 23.02.2021 № 105 (міститься в матеріалах справи та розміщені на офіційному веб-сайті НКРЕКП в мережі Інтернет )

10.03.2021 за результатами розгляду Акта № 105 на засіданні Регулятора, яке було проведено у формі відкритого слухання, прийнято постанову НКРЕКП № 416.

Таким чином, на думку суду, оскаржувана Постанова №4 /6 прийнята Регулятором в межах повноважень та у спосіб, визначений законодавством України.

Щодо порушення Позивачем пункту 5 Порядку розрахунку та встановлення ставки внесків на регулювання, затверджений постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 06 квітня 2017 року № 491 (далі - Порядок № 491), у частині визначення суми внеску на регулювання за 2018 - 2020 роки.

Судом встановлено, що на виконання Закону про НКРЕКП та Порядку розрахунку та встановлення ставки внесків на регулювання, затвердженого постановою НКРЕКП від 06.04.2017 № 491 (зі змінами, внесеними постановою НКРЕКП від 01.04.2020 № 750) (далі - Порядок № 491), НКРЕКП постановами затверджувала ставки внесків на регулювання.

Відповідно до Порядку № 491. на Ліцензіата протягом 2018 - 2020 років покладено обов`язок щодо сплати внесків на регулювання, розрахованих у встановленому НКРЕКП порядку, та подання відповідному структурному підрозділу НКРЕКП звіту за формою № 20-НКРЕКП (квартальна) «Звіт про сплату внеску на регулювання».

Перевіркою встановлено, що протягом 2018 - 2020 років Ліцензіат визначав суму чистого доходу для розрахунку внесків на регулювання, виходячи із обсягів реалізації теплової енергії споживачам за прямими договорами, не враховуючи при цьому внутрішньозаводське споживання теплової енергії для потреб основного виробництва, що призвело до сплати внесків на регулювання не в повному обсязі за цей період.

Пунктом 2 Порядку № 491 визначено, що базою нарахування суми внеску на регулювання є чистий дохід платника внеску на регулювання від провадження діяльності, що регулюється НКРЕКП, за звітний квартал.

З огляду на зазначене, платники внеску на регулювання мають визначати суму внеску на регулювання, як визначений відсоток від чистого доходу (обсягу коштів), отриманою від провадження ліцензованої господарської діяльності, що регулюється НКРЕКП, зокрема від виробництва теплової енергії.

Враховуючи, що теплова енергія, яка виробляється на об`єкті енергетики (ТЕЦ Товариства), корисно використовується в інших технологічних процесах виробництва основної продукції цього Товариства, та є однією із складових собівартості виробництва інших товарів (послуг), такі ліцензіати мають визначати суму внеску на регулювання, як визначений відсоток від товарної продукції (обсягу коштів), отриманої від провадження ліцензованої господарської діяльності, що регулюється НКРЕКП.

Отже, всі обсяги теплової енергії, що споживаються обладнанням (устаткуванням), яке не задіяне в технологічних процесах виробництва теплової енергії, або використовуються для провадження іншої не ліцензованої діяльності виробника на території підприємства чи споживаються іншими суб`єктами господарювання на території ліцензіата, мають бути віднесені до корисного відпуску теплової енергії.

Відповідно до положень Методики формування, розрахунку та встановлення тарифів на електричну та (або) теплову енергію, що виробляється на теплоелектроцентралях, теплових електростанціях та коопераційних установках, затвердженої постановою НКРЕКП від 01.08.2017 № 99Е до складу виробничої собівартості електричної та (або) теплової енергії включаються внески на регулювання, що розраховуються та сплачуються ліцензіатом відповідно до Порядку № 49 Е При цьому розрахунки собівартості при формуванні тарифів на електричну та (або) теплову енергію здійснюються на весь обсяг корисно відпущеної електричної та (або) теплової енергії.

Перевіркою встановлено, що у період 2019 - 2020 роки Товариством невірно визначена товарна продукція у формах № 6-НКРЕ та чистий дохід (виручка) у формах № 4-НКРЕКП та відповідно невірно визначені суми внеску на регулювання.

Відповідно до наданих Товариством звітів про сплату внеску на регулювання за формою № 20-НКРЕКП сума чистого доходу для розрахунку внеску на регулювання за 2018 - 2020 роки визначена Ліцензіатом, виходячи з обсягів реалізації теплової енергії споживачам за прямими договорами та не враховує внутрішньозаводське споживання теплової енергії для потреб основного виробництва, що призвело до сплати внесків на регулювання не в повному обсязі за період, що перевіряється.

Комісією з перевірки здійснено розрахунок чистого доходу від впровадження діяльності з виробництва теплової енергії за IV квартал 2017 року. 2018 - 2019 роки та за І - II квартали 2020 року, результати якого використано для розрахунку внесків на регулювання та наведені у таблицях. При цьому комісією враховано факт припинення ліцензованої діяльності виробництва теплової енергії з 15.04.2020.

Інформація щодо нарахування та сплати внесків на регулювання ПрАТ «ЮЖКОКСя 2018 - 2020роки наведена у наданій до матеріалів справи таблиці та досліджена судом.

Отже, перевіркою встановлено, що ПРАТ «ЮЖКОКС» протягом 2018 - 2020 років сплачувало внески на регулювання не у повному обсязі, а саме:

не сплачено внесків на загальну суму 291,58458 тис. грн, у тому числі:

у 2018 році - в розмірі 85,88565 тис. грн;

у 2019 році - в розмірі 126,57088 тис. гри;

у 2020 році - в розмірі 79,12805 тис. грн.

Базою нарахування суми внеску на регулювання має бути товарна продукція від діяльності з виробництва, зокрема, теплової енергії, що визначається у рядку 145 графи 5 форм звітності № 6-НКРЕ-енерговиробництво «Звіт про ліцензовану діяльність суб`єктів господарювання з виробництва електричної та теплової енергії», затвердженої постановою ПЕРЕ від 04.10.2012 № 1257 (далі - форма № 6-НКРЕ) у період діяльності 2018 - 2019 роки та чистий дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), що визначається у рядку 205 графи 4 форм звітності № 4-НКРЕКП-виробництво електричної та теплової енергії (квартальна) «Звіт про фінансові результати та виконання структури тарифів (цін) за видами діяльності», затвердженої постановою НКРЕКП від 28.02.2019 року № 282 (далі - форма № 4-НКРЕКП) у період діяльності І півріччя 2019 року - 2020 рік.

Таким чином, для розрахунку внеску на регулювання протягом 2018 року (період відсутності встановлених НКРЕКГ/ тарифів на виробництво теплової енергії) базою для нарахування внеску на регулювання застосовується товарна продукція від діяльності з виробництва теплової енергії, визначена Товариством у формі звітності № 6-НКРЕ-енерговиробництво за відповідні квартали.

Щодо питання приведення Позивачем бухгалтерського обліку господарської діяльності відповідно до вимог Порядку ведення окремого обліку доходів і витрат на підприємствах, які здійснюють виробництво, транспортування, постачання теплової енергії та надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 584.

Позивач зазначає, що «виробництво теплової енергії не є основним видом діяльності Товариства то воно відображається у бухгалтерському обліку як допоміжне виробництво. Реалізація послуг з теплопостачання вважається Товариством послугами непромислового та соціального характеру» (абз.2 стор 6 позову).

При цьому, відповідно до абзацу 7 пункту 3 Порядку ведення окремого обліку доходів і витрат на підприємствах, які здійснюють виробництво, транспортування, постачання теплової енергії та надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення. затвердженого постановою КМУ від 01.06.2011 № 584, доходи за кожним видом ліцензованої діяльності підприємства відображаються у бухгалтерському обліку в установленому порядку на окремих субрахунках рахунка "Доходи від реалізації". У разі отримання підприємством доходів за кількома видами ліцензованої діяльності однією сумою розподіл доходів здійснюється пропорційно встановленим тарифам.

Тому, ліцензіат повинен доходи за кожним видом ліцензованої діяльності підприємства відображати г бухгалтерському обліку в установленому порядку на окремих субрахунках рахунка «Доходи від реалізації». У разі отримання підприємством доходів за кількома видами ліцензованої діяльності однією сумою розподіл доходів здійснюється пропорційно встановленим тарифам.

Щодо порушення Позивачем підпункту 5 пункту 3.2 глави З Ліцензійних умов щодо виконання рішень органу ліцензування у строки, встановлені відповідним рішенням, а саме пункту І постанови ПКРЕКП від 23.12.2020 № 26 77 «Про накладення штрафу на ПРАТ «ЮЖКОКС» за порушення Ліцензійних умов з виробництва теплової енергії та внесення зміни до постанови ПКРЕКП від 04.12.2018 № 1631» (далі - Постанова № 26 77) щодо сплати штрафу в розмірі 5 100 (п`ять тисяч сто) гривень.

Перевіркою встановлено, що станом на 23.02.2021 Товариство не виконало вимоги пункту 1 постанови ПКРЕКП від 23.12.2020 № 2677 щодо сплати штрафу у розмірі 5 100 (п`ять тисяч сто) гривень до Державного бюджету України у 30- денний строк з дня одержання копії постанови.

Ліцензіат 30.12.2020 (вх. № 1676) отримав копію постанови ПКРЕКП від 23.12.2020 № 2677 «Про накладення штрафу на ПРАТ «ЮЖКОКС» за порушення Ліцензійних умов з виробництва теплової енергії та внесення зміни до постанови НКРЕКГІ від 04.12.2018 № 1631» та листом від 18.01.2021 № 55-15 повідомив НКРЕКП про оскарження постанови від 23.12.2020 № 2677 та подання позовної заяви до суду про визнання протиправною та скасування цієї постанови. Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі № 640/1570/21.

Водночас, по-перше, відповідно до абзацу другого частини третьої статті 5 Закону про НКРЕКГІ. рішення НКРЕКГІ можуть бути оскаржені в судовому порядку, оскарження рішень НКРЕКГІ не зупиняє їх виконання, по-друге, в межах справи №640/1570/21 заходи забезпечення позову не вживались.

Суд звертає увагу на отой факт, що Постанова №416 містить і інші порушення, які Позивачем не оскаржуються, зокрема:

підпункт 2 пункту 3.2 глави 3 Ліцензійних умов №308 щодо повідомлення органу ліцензування про всі зміни даних, які були зазначені в його документах, що додавалися до заяви про отримання ліцензії, не пізніше одного місяця з дня настання таких змін;

підпункт 8 пункту 3.2 глави 3 Ліцензійних умов №308 щодо здійснення продажу виробленої теплової енергії за тарифами, що встановлюються уповноваженим законом державним колегіальним органом або органами місцевого самоврядування в межах наданих повноважень;

підпункт 9 пункту 3.2 глави 3 Ліцензійних умов №308 щодо дотримання структури витрат згідно зі статтями, затвердженими у тарифі на виробництво теплової енергії;

підпункт 16 пункту 3.2 Ліцензійних умов №308 щодо сплат щоквартально, протягом перших 30 днів кварталу, наступного за звітним, внесків на регулювання, що визначаються НКРЕКГІ;

підпункт 22 пункту 3.2 глави 3 Ліцензійних умов №308 у частині надання до органу ліцензування документів та звітності, необхідних для виконання органом ліцензування своїх повноважень, в обсягах та у строки, встановлені органом ліцензування.

Таким чином, проаналізувавши наведене, суд приходить до висновку Регулятор діє на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України, що дає суду підстави вважати позовні вимоги ПрАТ «ЮЖКОКС» не обгрунтованими та такими що не підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги нормативно та документально обґрунтовані, не суперечать діючому законодавству, а тому підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. ст.ст. 2, 3, 6, 8, 242, 243, 245, 246 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Приватного акціонерного товариства "ЮЖКОКС" (вул. Вячеслава Чорновола, буд.1,м. Кам`янське,Кам`янський р-н, Дніпропетровська обл.,51909, код ЄДРПОУ05393079) до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (вул. Сім`ї Бродських, буд. 19,м. Київ,03057, код ЄДРПОУ39369133) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії залишити без задоволення.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Кухар М.Д.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.06.2025
Оприлюднено30.06.2025
Номер документу128428119
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо реалізації спеціальних владних управлінських функцій в окремих галузях економіки, у тому числі у сфері електроенергетики (крім ядерної енергетики); енергозбереження, альтернативних джерел енергії, комбінованого виробництва електричної і теплової енергії

Судовий реєстр по справі —640/10962/21

Рішення від 26.06.2025

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 25.06.2025

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 25.06.2025

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 11.03.2025

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 26.04.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Мазур А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні