Герб України

Постанова від 18.06.2025 по справі 758/15798/24

Подільський районний суд міста києва

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 758/15798/24

3/758/727/25

Категорія

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Київ

18 червня 2025 року cуддя Подільського районного суду м.Києва Павленко О. О. , розглянувши матеріали, які надійшли від Енергетичної митниці, про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , директора ТОВ «КЛАЙНЕР», проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , -

за ст. 485 Митного кодексу України,

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до протоколу про порушення митних правил № 0426/90300/24 від 27.09.2024 року, 01.05.2021 на підставі митно-брокерського договору від 29.03.2021 № 192021 агентом з митного оформлення ПП «ТЛС» (49033, м. Дніпро, вул. Краснопільська, 9, оф. 436, код ЄДРПОУ 35985000) ОСОБА_2 до Енергетичної митниці було подану декларацію типу «ІМ 40 ДЕ» від 01.05.2021 № UA903020/2021/008171 для оформлення та випуску у вільний обіг товару «Бензин авіаційний марки AVGAS 100LL» загальною вагою 23 672 кг, фактурною вартістю 26 042,35 Євро, за кодом згідно з УКТ ЗЕД 2710 12 31 00, призначений для використання в цивільній авіації, походженням з Республіки Польща. Заявлена митна вартість товару склала 887 929,97 грн.Поставка товару здійснювалася в рамках зовнішньоекономічного контракту від 28.01.2021 № WF21012021, укладеного між ТОВ «КЛАЙНЕР» (юридична адреса станом на момент митного оформлення: 54020, Миколаївська обл., м. Миколаїв, вул. Мала Морська, б.108 оф. 707, Україна, код ЄДРПОУ 43248568), в особі директора ОСОБА_1 , та польського підприємства Warter Fuels S.A. (Ul. Koralowa 60, 02-967 Warszawa, Poland), в особі директорів ОСОБА_3 і ОСОБА_4 .У відповідності до пункту 6 частини 8 статті 257 Митного кодексу (далі - МК) України митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом, для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів: відомості про нарахування митних та інших платежів, а також про надання забезпечення сплати митних платежів: ставки митних платежів; застосування пільг зі сплати митних платежів; суми митних платежів; спосіб і особливості нарахування і сплати митних платежів; спосіб забезпечення сплати митних платежів (у разі надання забезпечення сплати митних платежів) тощо.Правила оподаткування товарів, що переміщуються через митний кордон України регламентовані ст. 270 МК України. Частиною 2 ст. 270 МК України визначено, що правила оподаткування товарів, що переміщуються через митний кордон України, іншими (крім мита) митними платежами встановлюються Податковим кодексом (далі - ПК) України з урахуванням особливостей, що визначаються МК України.Особливості оподаткування бензинів авіаційних та палива для реактивних двигунів врегульовано пунктом 229.8 ст. 229 ПК України. Згідно з підпункту 229.8.3. пункту 229.8 ст. 229 ПК України ввезення на митну територію України або реалізація вироблених в Україні бензинів авіаційних (код 2710 12 31 00 згідно з УКТ ЗЕД) та палива для реактивних двигунів ( код 2710 12 70 00, 2710 19 21 00згідно з УКТ ЗЕД) може здійснюватися із сплатою акцизного податку за ставками визначені підпунктом 215.3.4. пункту 215.3 ст. 215 ПК України без застосування підвищувального коефіцієнта 10. Для ввезення на митну територію України або реалізації вироблених в Україні бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів імпортер бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів оформлює податковий вексель у трьох примірниках , а виробник бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів - у двох примірниках. Таким чином, під час митного оформлення митної декларації від 01.05.2021 № UA903020/2021/008171, директором ТОВ «КЛАЙНЕР» ОСОБА_1 відповідно до ст. 229 Податкового кодексу (далі - ПК) України як підставу для сплати акцизного податку без застосування підвищувального коефіцієнту 10, було подано податковий вексель від 29.04.2021 серії АА № 2791287 на суму акцизного податку 270 755,00 грн., який було видано та взято на облік в Головному управлінні Державної податкової служби (далі - ГУ ДПС) у Миколаївський області. Сума акцизного податку у зазначеному податковому векселі, обрахована з урахуванням вимог підпункту 229.8.3. пункту 229.8 ст. 229 ПК України, виходячи з обсягу палива, ввезеного на митну територію України, та ставки акцизного податку, яка визначена як різниця між ставкою, встановленою підпунктом 215.3.4. пункту 215.3 ст. 215 ПК України із застосуванням підвищеного коефіцієнта 10, та ставкою, встановленою підпунктом 215.3.4. пункту 215.3 ст. 215 ПК України без застосування підвищувального коефіцієнта 10, а саме: 243 Євро за 1000 л. Відповідно до вищезазначеного, за митною декларацією від 01.05.2021 №UA903020/2021/008171 було сплачено: мито у розмірі 22 198,25 грн. (за ставкою 2,5 %); ПДВ - 188 014,41 грн. (за ставкою 20%); акцизний податок - 29 943,85 (за ставкою 27 Євро за 1000 літрів). Згідно з підпунктом 229.8.10. пункту 229.8 ст. 229 ПК України податковий вексель без сплати коштами зазначеної в ньому суми акцизного податку погашається у разі підтвердження факту цільового використання бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів протягом строку, на який виданий такий вексель, шляхом реєстрації акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних на операції. Підпунктом 229.8.10 ПК України пункту 229.8. ст.229 ПК України встановлено, що органи ДПС України здійснюють контроль за цільовим використанням палива та приймають рішення про погашення податкового векселя. Відповідно до інформації, наданої листом ГУ ДПС у Миколаївський області від 19.10.2022 № 2186/5/14-29-09-05-10 на запит Енергетичної митниці від 19.09.2022 № 7.6-3/19-8.09/2159, ТОВ «КЛАЙНЕР» при погашенні виданого податкового векселя не надав до органу державної влади первинних документів, що підтверджують цільове використання бензинів авіаційних. Але підприємством до закінчення строку, на який було видано податковий вексель погашений платіжним дорученням від 11.01.2022 № 783 на суму 275 228,15 грн. Сума акцизного податку, сплачена виробником/імпортером до закінчення строку, на який видано податковий вексель, виходячи з обсягів бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів, цільове використання яких не підтверджено, враховується векселедержателем при погашені податкового векселя. Така сума податку, яка визначається як різниця між ставкою, встановленою між ставкою, встановленою підпунктом 215.3.4. пункту 215.3 ст. 215 ПК України із застосуванням підвищеного коефіцієнта 10, та ставкою, встановленою підпунктом 215.3.4. пункту 215.3 ст. 215 ПК України без застосування підвищувального коефіцієнта 10. Згідно з пунктом 2 частини 3 ст. 75 МК України для поміщення товарів у митний режим імпорту особа, на яку покладається дотримання вимог митного режиму, повинна сплатити митні платежі, якими відповідно до законів України обкладаються товари під час ввезення га митну території України в режиму імпорту. Відповідно до пункту 190.1 пункту 190 ПК України базою оподаткування ПДВ для товарів, що ввозяться на митну територію України, є договірна (контрактна) вартість, але не нижче митної вартості цих товарів, визначеної відповідно до розділу ІІІ МК України, з урахуванням мита та акцизного податку, що підлягають сплаті і включаються до ціни товару. У зв`язку з тим, що ТОВ «КЛАЙНЕР» не виконано умови пункту 229.8. ст.229 ПК України в частині цільового використання бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів , відповідно до вимог пункту 190.1. ст. 190 ПК України, пункту 2 частини 3 ст. 75 МК України підприємство зобов`язано збільшити базу оподаткування ПДВ на суму в розмірі сплаченого акцизного податку по товарах, що ввезені на митну територію України. Об`єкт та база оподаткування митними платежами під час переміщення товарів через митний кордон України визначаються відповідно до МК України, ПК України та інших законів України. Пунктом 214.4 ст. 214 ПК України встановлено, що у разі обчислення податку із застосуванням специфічних ставок з підакцизних товарів (продукції) базою оподаткування є їх величина, визначена в одиницях виміру ваги, об`єму, кількості товару (продукції) або в інших натуральних показниках. Таким чином, ТОВ «КЛАЙНЕР» використало за нецільовим призначенням 32 965 літрів (приведених до температури 15 град. С), у зв`язку з чим база оподаткування товарів, що ввезені на митну територію України за митною декларацією від 01.05.2021 № UA903020/2021/008171 підлягає збільшенню на акцизний податок у розмірі 270 755,00 грн., який обраховано за ставкою акцизного податку 243 Євро за 1000 літрів (визначена як різниця між ставкою, встановленою між ставкою, встановленою підпунктом 215.3.4. пункту 215.3 ст. 215 ПК України із застосуванням підвищеного коефіцієнта 10, та ставкою, встановленою підпунктом 215.3.4. пункту 215.3 ст. 215 ПК України без застосування підвищувального коефіцієнта 10). Положеннями ст. 345 МК України передбачено, що митні органи мають право здійснювати митний контроль шляхом проведення документальних виїзних (планових або позапланових) та документальних невиїзних перевірок дотримання законодавства України з питань митної справи щодо: - правильності визначення бази оподаткування, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів; - обґрунтованості та законності надання (отримання) пільг і звільнення від оподаткування, застосування знижених ставок ввізного мита; - правильності класифікації згідно з УКТ ЗЕД товарів, щодо яких проведено митне оформлення; - відповідності фактичного використання переміщених через митний кордон України товарів заявленій меті такого переміщення та/або умовам процедури кінцевого використання, та/або відповідності фінансових і бухгалтерських документів, звітів, договорів (контрактів), калькуляцій, інших документів підприємства, що перевіряється, інформації, зазначеній у митній декларації, декларації митної вартості, за яким проведено митне оформлення товарів у відповідному режимі; - законності переміщення товарів через митний кордон України, у тому числі ввезення товарів на територію вільної митної зони або їх вивезення з цієї території. На підставі пункту 7 частини 1 ст. 336, пункту 1 частини 3 ст. 345, пункту 1 частини 2 ст. 351 МК України , наказу Енергетичної митниці від 30.07.2024 № 96 та повідомлення від 30.07.2024 № 7.6-3/19-01/13/3738, виданого Енергетичної митницею, посадовими особами Енергетичної митниці в період з 26.08.2024 по 30.08.2024 була проведена невиїзна документальна перевірка ТОВ «КРАЙНЕР» щодо дотримання вимог законодавства України з питань митної справи в частині правильності та повноти нарахування та сплати митних платежів по операціях із ввезення на митну територію України товару «Бензин авіаційний марки AVGAS 100LL» із застосуванням вексельної форми розрахунку акцизного податку. За результатами перевірки ТОВ «КЛАЙНЕР» встановлено порушення вимог пункту 229.8. ст.229 ПК України, пункту 190.1. ст. 190 ПК України, пункту 2 частини 3 ст. 75 МК України, а саме заниження бази оподаткування з ПДВ на суму 270 755,00 грн, що призвело до заниження податкових зобов`язань на суму 53 898,94 грн. Про результати документальної невиїзної перевірки ТОВ «КЛАЙНЕР» 13.09.2024 був складений акт № 5/24/7.6-19/43248568, про що управління проведення митного аудиту службовою запискою від 23.09.2024 № 19/19-01/4568 в порядку взаємодії між структурними повідомило управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Енергетичної митниці. Статтею 417 МКУ передбачено, що взаємовідносини митного брокера з особою, яку він представляє, визначається відповідним договором. Відповідно до пункту 6.5. розділу 6 договору-доручення на митно-брокерські послуги від 29.03.2021 № 192021, укладеного між ПП «ТЛС» (Виконавець) та ТОВ «КЛАЙНЕР» (Замовник), виконавець не несе відповідальність за зобов`язання замовника, які останній надав безпосередньо митниці. Згідно з пунктом 4 частини 1 ст. 289 МК України обов`язок зі сплати митних платежів виникає після завершення митного оформлення та їх випуску, якщо в наслідок перевірки митної декларації чи за результатами документальної перевірки митний орган самостійно визначає платнику податків додаткові зобов`язання. Пунктом 4 частиною 3 ст. 293 МК України встановлено, що особою, на яку покладається обов`язок зі сплати митних платежів, у разі невиконання зобов`язань щодо використання чи споживання товарів, що випливають з умов цільового використання, за яких надається податкова пільга при випуску товарів для вільного обігу, є особа, на яку покладається обов`язок щодо виконання таких умов. Відповідно до ч. 2 ст. 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств. Згідно з інформацією, наявною в АС «Податковий блок», керівником ТОВ «КЛАЙНЕР» на момент оформлення митної декларації був ОСОБА_1 . Відповідно до ст. 65 Господарського кодексу України керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і вирішує питання діяльності підприємства.

Таким чином, в діях керівника ТОВ «КЛАЙНЕР» ОСОБА_1 наявні ознаки правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України, а саме дії, спрямовані на ухилення від митних платежів (ПДВ у розмірі 53 898,94 грн), а так само використання товарів стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті у зв`язку з якими було надано такі пільги.

В судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, про розгляд справи був повідомлений належним чином.

Суддя враховує, що відповідно ст. 497 МК у провадженні у справах про порушення митних правил беруть участь, зокрема, особи, які притягуються до адміністративної відповідальності за порушення митних правил.

Відповідно до позиції Європейського суду з прав людини, викладеної у рішенні «Смірнов проти України», у силу вимог ч. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, у першу чергу, на відповідні державні судові органи.

Розумність тривалості судового провадження оцінюється у залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінку сторін, предмет спору. Нездатність суду ефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи є порушенням ч. 1 ст. 6 даної Конвенції.

Також у своїх рішеннях Європейський суд неодноразово наголошував, що сторона, яка задіяна у ході судового розгляду, зобов`язана з розумним інтервалом сама цікавитись провадженням у її справі, добросовісно користуватися належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.

З матеріалів справи вбачається, що у судові засідання ОСОБА_1 викликався шляхом направлення судових повісток, однак повістки не отримані, останній до суду не прибув.

З викладеного витікає, що судом вжиті необхідні заходи для забезпечення участі ОСОБА_1 у розгляді справи, тому наведені вище обставини дають підстави для висновку про свідоме ухилення від явки до суду.

Представник Державної митної служби України просив накласти на ОСОБА_1 адміністративне стягнення, оскільки наданими судді доказами підтверджено вчинення адміністративного проступку за ст. 485 МК.

Суддя, заслухавши доводи представника Державної митної служби України, дослідивши надані документи, а саме: протокол, службові записки, листи, декларації, договори, акти, дійшов висновку про визнати винним ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ст.485 МК України.

У силу статті 485 МК, заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Як вбачається з матеріалів справи, в діях керівника ТОВ «КЛАЙНЕР» ОСОБА_1 наявні ознаки правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України, а саме дії, спрямовані на ухилення від митних платежів (ПДВ у розмірі 53 898,94 грн), а так само використання товарів стосовно яких надано такі пільги.

На підставі наведеного суддя дійшов висновку, що дії ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 є порушенням митних правил, передбачених ст. 485 МК.

Відповідно до вимог ст. 40-1 КУпАП та п. 5 ч. 2 ст. 4 ЗУ «Про судовий збір», оскільки суд дійшов висновку про доведеність вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення передбаченого ст. 485 МК України, з нього на користь держави підлягає стягненню судовий збір в розмірі 605 грн. 60 коп.

Керуючись ст. 467, 473, 485, 491, 522, 541 Митного кодексу України, . 2 ст. 4 ЗУ "Про судовий збір", ст. 283, 284, 294 КпАП України, суддя

ПОСТАНОВИВ:

Піддати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 стягненню за ст. 485 Митного кодексу України у виді штрафу у розмірі 100 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 53 898 гривень 94 копійок на користь держави.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 судовий збір на користь держави у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 605 (шістсот п`ять) грн. 60 коп.

У разі несплати правопорушником штрафу, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, прокурором або митним органом, який здійснював провадження у цій справі до Київського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її проголошення.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справіупродовж десяти днів з дня її винесення через Шевченківський районний суд м.Києва.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги.

Суддя О. О. Павленко

СудПодільський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.06.2025
Оприлюднено01.07.2025
Номер документу128434508
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —758/15798/24

Постанова від 18.06.2025

Адмінправопорушення

Подільський районний суд міста Києва

Павленко О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні