Герб України

Рішення від 27.06.2025 по справі 340/4619/21

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 червня 2025 року м. Кропивницький Справа № 340/4619/21

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Кравчук О.В., розглянув у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Кіровоградської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ - 00022543; адреса: площа Героїв Майдану, 1, м. Кропивницький, Кіровоградська область, 25022)

до Державної регуляторної служби України (код ЄДРПОУ 39582357; адреса: вул. Арсенальна, 9/11, м. Київ, Кіровоградська область, 01011)

про визнання протиправним та скасування припису.

Кіровоградська обласна державна адміністрація звернулася до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом до Державної регуляторної служби України, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати припис про усунення Кіровоградською державною адміністрацією порушень законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру, який є невід`ємною частиною Акта позапланової перевірки додержання Кіровоградською обласною державною адміністрацією вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру (дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами) приватному підприємству "Науково-технічний центр "Екосистема плюс", та який складено комісією з позапланової перевірки Державної регуляторної служби України та затверджено головою Державної регуляторної служби України 01 червня 2021 року за №4/148-Д-2021.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що відповідачем проведено планову перевірку додержання КОДА вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру на підставі ст.9-1 Закону України «Про дозвільну систему», за результатами якої складено акт та припис, яким позивача зобов`язано: 1. вжити заходів для усунення порушень вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру, виявлених у ході позапланової перевірки, а саме: відмова у видачі документа дозвільного характеру за підставами, не передбаченими законом; відмова у видачі документа дозвільного характеру органом, не уповноваженим законом видавати документ дозвільного характеру; не зазначення змісту зауважень до документів, які надаються для отримання дозволу, при відмові у видачі документа дозвільного характеру; забезпечити неухильне виконання вимог абзацу третього частини першої статті 4 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" в частині видачі дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до другої або третьої групи; забезпечити неухильне виконання вимог абзацу шостого частини першої статті 4 та абзацу сьомого частини п`ятої статті 4 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" в частині відмови у видачі дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами виключно з підстав, передбачених законом; забезпечити неухильне виконання вимог пункту 8 Порядку проведення та оплати робіт, пов`язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку підприємств, установ, організацій та громадян-підприємців, які отримали такі дозволи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 березня 2002 року №302 в частині викладення змісту зауважень до документів, поданих суб`єктом господарювання для отримання дозволу; gривести у відповідність з вимогами Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарськiінформаційну та технологічну картки видачі документа дозвільного характеру - дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, затверджені розпорядженням голови Кіровоградської обласної державної адміністрації від 04 серпня 2020 року №497-р "Про затвердження інформаційних та технологічних карток адміністративних послуг, які надаються департаментом екології, природних ресурсів та паливно-енергетичного комплексу обласної державної адміністрації". 4.Привести у відповідність з вимогами Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", Закону України "Про охорону атмосферного повітря", Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" Положення про департамент екології, природних ресурсів та паливно-енергетичного комплексу Кіровоградської обласної державної адміністрації, затверджене розпорядженням Голови Кіровоградської обласної державної адміністрації від 10 лютого 2020 року №141-р, в частині видачі дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами суб`єктам господарювання, об`єкти яких належать до другої або третьої групи. Позивач вважає вказані вимоги протиправними, оскільки Департамент екології та природних ресурсів як структурний підрозділ Кіровоградської обласної державної адміністрації забезпечує реалізацію державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища на території області, надає адміністративні послуги та видає в установленому порядку дозволи на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами. Департамент як дозвільний орган у межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці, як структурний підрозділ обласної державної адміністрації відповідно до делегованих йому повноважень мав усі правові підстави для розгляду документів на видачу дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами. Вимоги щодо обсягу документів, необхідних для отримання дозволу. обгрунтовані законом, а відмови у наданнях дозволу законні та належно мотивовані.

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 08 жовтня 2021 року відкрите провадження в адміністративній справі; справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Відповідач позовних вимог не визнав та у поданому відзиві на позов наголосив, що що дозвільним органом з питань видачі дозволу на викиди є безпосередньо Кіровоградська обласна державна адміністрація. Відповідач у відзиві на позовну заяву конкретизує пункти спірного припису та доходить висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

В інших поданих заявах по суті справи сторони підтримали раніше заявлені позиції.

Розглянувши подані сторонами заяви по суті справи, додані до них документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно і неупереджено оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

В С Т А Н О В И В:

15 березня 2021 р. до Державної регуляторної служби України (далі ДРС) надійшла заява приватного підприємства «Науково-технічний центр Екосистема-плюс» № 22-10.3 про можливі порушення Кіровоградською обласною державною адміністрацією (далі КОДА) порядку видачі дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

На підставі зазначеної заяви Голова ДРС видав наказ від 18 травня 2021 р. № 148 про проведення позапланової перевірки дотримання КОДА вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру. Період перевірки встановлено з 26 травня по 01 червня 2021 р.

За результатами перевірки складено Акт від 01 червня 2021 р. № 4/148-Д-2021, у якому вказано про порушення КОДА вимог:

-абзацу третього частини першої статті 4 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» в частині видачі дозволів органом, який, на думку ДРС, не є уповноваженим;

-абзацу десятого частини першої тієї ж статті в частині вимоги реєстрації звіту, яка нібито не передбачена законом;

-абзацу шостого частини першої статті 4 Закону у зв`язку із застосуванням підстав для відмови, не передбачених законом;

-абзацу сьомого частини п`ятої статті 4? Закону через відсутність чітких і мотивованих формулювань у відмовах на отримання дозволу.

На підставі Акта відповідачем виданий припис від 01 червня 2021 р. № 4/148-Д-2021, яким КОДА зобов`язано:

1. Вжити заходів для усунення порушень вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру, виявлених у ході позапланової перевірки, а саме: відмова у видачі документа дозвільного характеру за підставами, не передбаченими законом; відмова у видачі документа дозвільного характеру органом, не уповноваженим законом видавати документ дозвільного характеру; не зазначення змісту зауважень до документів, які надаються для отримання дозволу, при відмові у видачі документа дозвільного характеру

2.Забезпечити неухильне виконання вимог абзацу третього частини першої статті 4 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" в частині видачі дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до другої або третьої групи; забезпечити неухильне виконання вимог абзацу шостого частини першої статті 4 та абзацу сьомого частини п`ятої статті 4 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" в частині відмови у видачі дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами виключно з підстав, передбачених законом; забезпечити неухильне виконання вимог пункту 8 Порядку проведення та оплати робіт, пов`язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку підприємств, установ, організацій та громадян-підприємців, які отримали такі дозволи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 березня 2002 року №302 в частині викладення змісту зауважень до документів, поданих суб`єктом господарювання для отримання дозволу.

3.Привести у відповідність з вимогами Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" інформаційну та технологічну картки видачі документа дозвільного характеру - дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, затверджені розпорядженням голови Кіровоградської обласної державної адміністрації від 04 серпня 2020 року №497-р "Про затвердження інформаційних та технологічних карток адміністративних послуг, які надаються департаментом екології, природних ресурсів та паливно-енергетичного комплексу обласної державної адміністрації".

4.Привести у відповідність з вимогами Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", Закону України "Про охорону атмосферного повітря", Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" Положення про департамент екології, природних ресурсів та паливно-енергетичного комплексу Кіровоградської обласної державної адміністрації, затверджене розпорядженням Голови Кіровоградської обласної державної адміністрації від 10 лютого 2020 року №141-р, в частині видачі дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами суб`єктам господарювання, об`єкти яких належать до другої або третьої групи.

Не погоджуючись з висновками комісії ДРС та з приписом, КОДА ініціювала адміністративний позов про визнання припису протиправним і його скасування,

Правові та організаційні засади функціонування дозвільної системи у сфері господарської діяльності, порядок діяльності дозвільних органів, уповноважених видавати документи дозвільного характеру, та адміністраторів визначено Законом України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" від 06.09.2005 р. № 2806-IV (далі - Закон № 2806-IV, в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Згідно статті 1 Закону № 2806-IV спеціально уповноважений орган з питань дозвільної системи у сфері господарської діяльності (далі - уповноважений орган) - центральний орган виконавчої влади, визначений Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 24.12.2014 р. № 724 "Деякі питання Державної регуляторної служби України" затверджено Положення про Державну регуляторну службу України, згідно п.1 якого Державна регуляторна служба України (ДРС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України і який реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності.

ДРС є спеціально уповноваженим органом з питань ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності.

Серед основних завдань ДРС, які визначені пунктом 3 Положення № 724: реалізація державної регуляторної політики, політики з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності.

Підпунктом 33 пункту 4 Положення № 724 передбачено, що ДРС відповідно до покладених на неї завдань здійснює в межах повноважень, передбачених законом, здійснює в межах своєї компетенції контроль за додержанням дозвільними органами (їх посадовими особами) вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру та встановленого порядку їх видачі.

Приписами частини першої статті 9-1 Закону № 2806-IV встановлено, що державний контроль за додержанням дозвільними органами (їх посадовими особами) вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру, встановленого порядку їх видачі здійснюється уповноваженим органом шляхом проведення планових та позапланових перевірок у встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері економічного і соціального розвитку, порядку.

Відповідно до частини другої статті 9-1 Закону № 2806-IV уповноважений орган проводить позапланові перевірки додержання дозвільним органом вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру:

1) на підставі письмової заяви про порушення вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру, поданої суб`єктом господарювання;

2) за письмовими зверненнями або запитами органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування (їх виконавчих органів), адміністраторів, правоохоронних органів щодо виявлених фактів порушення вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру;

3) за письмовими зверненнями або запитами народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад щодо виявлених фактів порушення вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру;

4) за рішенням Кабінету Міністрів України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері економічного і соціального розвитку, щодо виявлених фактів порушення вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру;

5) якщо дозвільним органом до уповноваженого органу не подана інформація про усунення порушень вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру;

6) з метою перевірки виконання дозвільним органом припису уповноваженого органу про усунення порушень вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру, зазначеного в акті перевірки.

Згідно частиною четвертою статті 9-1 Закону № 2806-IV результати проведення планової чи позапланової перевірки оформлюються відповідним актом, який складається в довільній формі у двох примірниках (у разі залучення працівників інших органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування (їх виконавчих органів), установ та організацій - відповідно до кількості установ та організацій, представники яких брали участь у проведенні перевірки), підписується головою і членами комісії та затверджується керівником уповноваженого органу.

В акті перевірки зазначаються: інформація про діяльність дозвільного органу; відомості про виявлені факти порушення вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру (якщо такі мають місце) з посиланням на статті та пункти законодавчих і нормативно-правових актів, вимоги яких порушені; дані про складення протоколу про адміністративне правопорушення, передбачене статтею 166-10 Кодексу України про адміністративні правопорушення (у разі складення протоколу); припис про усунення недоліків та порушень вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру, виявлених під час проведення перевірки, та строк їх усунення, що є обов`язковим для виконання.

Інформація про усунення недоліків та порушень вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру подається до уповноваженого органу у строки, встановлені у приписі, але не пізніше ніж протягом 30 днів з дня отримання дозвільним органом акта перевірки.

Один примірник акта перевірки видається керівникові дозвільного органу (його посадовій особі), другий примірник зберігається уповноваженим органом.

Процедуру здійснення Державною регуляторною службою України (далі - ДРС) як спеціально уповноваженим органом з питань дозвільної системи у сфері господарської діяльності контролю за додержанням дозвільними органами (їх посадовими особами) вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру та встановленого порядку їх видачі врегульовано Порядком здійснення контролю за додержанням вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 24.03.2017 р. № 442 (далі - Порядок № 442).

Відповідно до пункту 3 Порядку № 442 контроль за додержанням дозвільними органами (їх посадовими особами) вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру та встановленого порядку їх видачі здійснюється шляхом проведення планових та позапланових перевірок.

Позапланові перевірки проводяться в разі наявності підстав, визначених частиною другою статті 9-1 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" (п.7 Порядку № 442).

Згідно пункту 8 Порядку № 442 ДРС видає наказ про проведення планової або позапланової перевірки (далі - наказ), у якому зазначаються: найменування дозвільного органу (його посадової особи), діяльність якого (якої) перевіряється; тип перевірки (планова або позапланова), підстава для її проведення; питання, які є предметом перевірки; дати початку і закінчення перевірки; склад комісії з проведення перевірки (далі - комісія) із зазначенням посад, прізвищ, імен та по батькові голови та членів комісії; період діяльності дозвільного органу (його посадової особи), що підлягає перевірці (у разі проведення планової перевірки).

На підставі наказу оформляється посвідчення на проведення перевірки (далі - посвідчення) (додаток 1), яке підписується Головою ДРС або його заступником і засвідчується печаткою. Посвідчення повинно містити питання, які є предметом перевірки, зазначені в наказі (пункт 9 Порядку № 442).

Під час проведення планової перевірки дозвільного органу (його посадової особи) щодо додержання порядку видачі кожного окремого документа дозвільного характеру (його виду) комісія перевіряє:

1) додержання порядку прийняття від суб`єкта господарювання або адміністратора заяви та документів, необхідних для видачі (переоформлення, анулювання) документів дозвільного характеру (зокрема щодо комплектності поданих документів), їх реєстрації та розгляду;

2) додержання дозвільним органом вимог Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" щодо одержання погоджень, висновків та інших документів, необхідних для видачі документа дозвільного характеру, без залучення суб`єкта господарювання;

3) додержання порядку та строків прийняття рішень про видачу (анулювання, переоформлення) документів дозвільного характеру та про відмову у видачі документів дозвільного характеру;

4) додержання порядку та строків видачі (переоформлення) документів дозвільного характеру, надання письмового повідомлення суб`єкту господарювання (адміністратору) про відмову у видачі документа дозвільного характеру, рішення про анулювання документів дозвільного характеру;

5) своєчасність унесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей про документи дозвільного характеру, визначених Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань";

6) розміщення дозвільним органом на веб-сторінці інформації, необхідної для провадження господарської діяльності (пункт 14 Порядку № 442).

Позивач наполягає, що заявник - Приватне підприємство "Науково-технічний центр "Екосистема плюс" - не є суб`єктом господарювання, який звертався за отриманням дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, та не отримував відповідних відмов у видачі дозволу, а отже в цьому випадку права цього заявника не могли бути порушені, тому його звернення не має слугувати підставою для проведення позапланової перевірки, як того вимагає частина перша статті 6 Закону від 05.04.2007 № 877-V.

Суд зауважує натомість, що частина перша статті 6 Закону не містить застережень щодо кола суб?єктів господарювання, за зверненнями яких проводиться перевірка, та не вимагає аби такий суб?єкт попередньо звертався щодо дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

Такі міркування позивача є юридично помилковими та не свідчать про безпідставність проведеної перевірки.

Щодо суті виявлених перевіркою порушень та, відповідно вимог оскарженого припису, суд зазначає таке.

Під час перевірки було з`ясовано, що Розпорядженням голови Кіровоградської обласної державної адміністрації від 21 травня 2013 року №264-р утворено департамент екології та природних ресурсів Кіровоградської обласної державної адміністрації, перейменований надалі в департамент екології, природних ресурсів та паливно-енергетичного комплексу Кіровоградської обласної державної адміністрації (далі- Департамент).

На переконання відповідача, вказаному суб?єкту безпідставно делеговані повноваження КОДА як дозвільного органу в частині видачі (анулювання) дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, чим порушено вимоги абзацу 3 частини першої статті 4 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", частини п`ятої статті 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря", абзацу 3 пункту 3 Порядку проведення та оплати робіт, пов`язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку підприємств, установ, організацій та громадян - підприємців, які отримали такі дозволи.

Статтею 1 Закону № 2806-IV наведено визначення термінів:

документ дозвільного характеру - дозвіл, висновок, рішення, погодження, свідоцтво, інший документ в електронному вигляді (запис про наявність дозволу, висновку, рішення, погодження, свідоцтва, іншого документа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), який дозвільний орган зобов`язаний видати суб`єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності та/або без наявності якого суб`єкт господарювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності;

дозвільні органи - суб`єкти надання адміністративних послуг, їх посадові особи, уповноважені відповідно до закону видавати документи дозвільного характеру.

Частиною п?ятою статті 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" від 16.10.1992 р. № 2707-XII (далі - Закон № 2707-XII) передбачено, що викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Відповідно до пункту 2 Порядку проведення та оплати робіт, пов`язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку підприємств, установ, організацій та громадян-підприємців, які отримали такі дозволи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2002 р. № 302 (далі - Порядок № 302) дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (далі - дозвіл) - це офіційний документ, який дає право підприємствам, установам, організаціям та громадянам-підприємцям (далі - суб`єкт господарювання) експлуатувати об`єкти, з яких надходять в атмосферне повітря забруднюючі речовини або їх суміші, за умови дотримання встановлених відповідних нормативів граничнодопустимих викидів та вимог до технологічних процесів у частині обмеження викидів забруднюючих речовин протягом визначеного в дозволі терміну.

Дозвіл видається суб`єкту господарювання за формою, встановленою Мінприроди.

Згідно п.3 Порядку № 302 дозвіл видається безоплатно на строк не менш як п`ять років:

- суб`єкту господарювання, об`єкт якого відповідно до законодавства належить до першої групи, - Мінприроди за погодженням з Держсанепідслужбою;

- суб`єкту господарювання, об`єкт якого відповідно до законодавства належить до другої або третьої групи, - обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища через дозвільні центри за погодженням з територіальними органами Держсанепідслужби.

Аналіз даних правових норм вказує на те, що видача дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами суб`єктам господарювання, об`єкти яких належать до другої або третьої груп, віднесено до компетенції, у тому числі, обласних державних адміністрацій.

Організацію, повноваження та порядок діяльності місцевих державних адміністрацій на час виникнення спірних правовідносин врегульовано Законом України "Про місцеві державні адміністрації" від 09.04.1999 р. № 586-XIV (далі - Закон № 586-XIV), відповідно до ст.1 якої виконавчу владу в областях, районах, районах Автономної Республіки Крим, у містах Києві та Севастополі здійснюють обласні, районні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.

Місцеві державні адміністрації в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці, серед іншого, забезпечують виконання Конституції, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади вищого рівня (п.1 ч.1 ст.2 Закону № 586-XIV)

Згідно статті 5 Закону № 586-XIV склад місцевих державних адміністрацій формують голови місцевих державних адміністрацій. У межах бюджетних асигнувань, виділених на утримання відповідних місцевих державних адміністрацій, а також з урахуванням вимог статті 18 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", їх голови визначають структуру місцевих державних адміністрацій. Типове положення про структурні підрозділи місцевої державної адміністрації та рекомендаційний перелік її структурних підрозділів затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 1, 4-1 частини першої статті 39 Закону № 586-XIV голови місцевих державних адміністрацій: очолюють відповідні місцеві державні адміністрації, здійснюють керівництво їх діяльністю, несуть відповідальність за виконання покладених на місцеві державні адміністрації завдань і за здійснення ними своїх повноважень; затверджують положення про апарат місцевої державної адміністрації та положення про її структурні підрозділи.

Статтею 42 Закону № 586-XIV визначено, що структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій здійснюють керівництво галузями управління, несуть відповідальність за їх розвиток. Структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій підзвітні та підконтрольні головам відповідних місцевих державних адміністрацій, а також органам виконавчої влади вищого рівня.

Типове положення про структурний підрозділ місцевої державної адміністрації затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2012 р. № 887 (далі - Типове положення), п.1 якого встановлено, що структурний підрозділ місцевої держадміністрації (далі - структурний підрозділ) утворюється головою місцевої держадміністрації, входить до її складу і в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці забезпечує виконання покладених на цей підрозділ завдань.

Відповідно до п.п.3, 4, 5 Типового положення структурний підрозділ у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, розпорядженнями голови місцевої держадміністрації, а також положенням про структурний підрозділ.

Вид структурного підрозділу (департамент, управління, відділ, сектор, інший структурний підрозділ, передбачений законом) та його статус як юридичної особи публічного права визначаються головою місцевої держадміністрації.

Основним завданням структурного підрозділу є забезпечення реалізації державної політики у визначеній одній чи кількох галузях на відповідній території.

Серед завдань, які відповідно до визначених галузевих повноважень виконує структурний підрозділ, - надає адміністративні послуги; здійснює передбачені законом галузеві повноваження (пп.3, 28 п.6 Типового положення).

Отже, склад місцевої державної адміністрації формує її голова, який в межах бюджетних асигнувань та з урахуванням вимог статті 18 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" визначає структуру місцевої державної адміністрації, затверджує положення про структурні підрозділи, визначає його вид та статус. Згідно Типового положення основним завданням структурного підрозділу є забезпечення реалізації державної політики у визначеній одній чи кількох галузях на відповідній території, реалізація якого здійснюється в тому числі і наданням адміністративних послуг.

Суд встановив, що Розпорядженням голови Кіровоградської обласної державної адміністрації від 21 травня 2013 року №264-р утворено департамент екології та природних ресурсів Кіровоградської обласної державної адміністрації.

Розпорядженням голови Кіровоградської обласної державної адміністрації від 23 січня 2020 року №87-р "Про оптимізацію структури та затвердження граничної чисельності ЇЇ працівників" департамент екології та природних ресурсів Кіровоградської обласної державної адміністрації перейменовано в департамент екології, природних ресурсів та паливно-енергетичного комплексу Кіровоградської обласної державної адміністрації.

10 лютого 2020 року розпорядженням голови Кіровоградської обласної державної адміністрації №141-р (затверджено Положення про департамент екології, природних ресурсів та паливно-енергетичного комплексу Кіровоградської обласної державної адміністрації у новій редакції, відповідно до якого департамент є структурним підрозділом облдержадміністрації, що утворюється головою обласної державної адміністрації, входить до її складу і в межах Кіровоградської області забезпечує виконання покладених на нього завдань.

Основними завданнями департаменту є:

1)забезпечення реалізації державної політики у сферах охорони навколишнього природного середовища, паливно-енергетичного комплексу, енергоефективності, раціонального використання, відтворення та охорони природних ресурсів, поводження з відходами (крім поводження з радіоактивними відходами), небезпечними хімічними речовинами, пестицидами та агрохімікатами, екологічної та в межах своєї компетенціїУ зв`язку з цим, відповідач при проведенні перевірки перевіряв питання видачі дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами суб`єктам господарювання, об`єкти яких належать до другої або третьої групи, які видані Департаментом екології та природних ресурсів як структурним підрозділом Кіровоградської обласної державної адміністрації на виконання делегованих повноважень.

радіаційної безпеки, заповідної справи, формування, збереження та використання екологічної мережі;

2) здійснення регулювання у сферах охорони навколишнього природного середовища, паливно-енергетичного комплексу, раціонального використання, відтворення та охорони природних ресурсів, забезпечення екологічної та в межах своєї компетенції радіаційної безпеки, у сфері поводження з відходами (крім поводження з радіоактивними відходами), організації, охорони і використання територій та об`єктів природно-заповідного фонду України, формування, збереження та використання екологічної мережі.

Підпунктом 48 пункту 5 зазначеного Положення встановлено, що департамент відповідно до покладених на нього завдань видає дозволи на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами суб`єктам господарювання, об`єкти яких належить до другої або третьої групи.

Таким чином, головою Кіровоградської обласної державної адміністрації на виконання покладених на нього повноважень було утворено Департамент, на який покладено надання відповідних адміністративних послуг.

Правові засади реалізації прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері надання адміністративних послуг встановлено Законом України "Про адміністративні послуги" від 06.09.2012 р. № 5203-VI (далі - Закон № 5203-VI).

Статтею 1 Закону № 5203-VI адміністративна послуга визначається як результат здійснення владних повноважень суб`єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов`язків такої особи відповідно до закону; суб`єкт надання адміністративної послуги - орган виконавчої влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, орган місцевого самоврядування, їх посадові особи, державний реєстратор, суб`єкт державної реєстрації, уповноважені відповідно до закону надавати адміністративні послуги.

До адміністративних послуг також прирівнюється надання органом виконавчої влади, іншим державним органом, органом влади Автономної Республіки Крим, органом місцевого самоврядування, їх посадовими особами, державним реєстратором, суб`єктом державної реєстрації витягів та виписок із реєстрів, довідок, копій, дублікатів документів та інші передбачені законом дії, у результаті яких суб`єкту звернення, а також об`єкту, що перебуває в його власності, володінні чи користуванні, надається або підтверджується певний юридичний статус та/або факт (частина третя статті Закону № 5203-VI).

Згідно з частиною другою статті 5 Закону № 5203-VI адміністративні послуги визначаються виключно законом.

Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності визначено Законом України від 19.05.2011 р. № 3392-VI, відповідно до п.30 додатку до останніх віднесено дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

Крім того, п.82 додатку до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.05.2014 р. № 523 (в редакції розпорядження Кабінету Міністрів України від 11.10.2017 р. № 782-р) визначено, що до адміністративних послуг органів виконавчої влади, які надаються через центр надання адміністративних послуг, включено також видачу дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

Тобто, видача дозволу на викиди забруднюючих речовин є адміністративною послугою, яка надається дозвільним органом. Видача дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами суб`єктам господарювання, об`єкти яких належать до другої та третьої груп, здійснюється обласними державними адміністраціями.

Дані обставини не заперечуються сторонами, а спірним є питання чи може голова обласної державної адміністрації делегувати ці повноваження структурному підрозділу - Департаменту. На думку відповідача, жодним законодавчим актом не передбачено делегування повноважень дозвільного органу в частині прийняття рішення щодо видачі (анулювання) дозволу відповідному структурному підрозділу з питань екології та природних ресурсів. В той же час, позивач вважає, що делегування таких повноважень Департаменту узгоджується з вимогами законодавства та не суперечить його приписам.

Суд вважає позицію відповідача необгрунтованою, оскільки ним не враховано засади функціонування та структуру місцевих державних адміністрацій. Як вже зазначалося, спеціальним законом (Закон України "Про місцеві державні адміністрації") та підзаконним нормативним атом (Постанова КМУ "Про затвердження типового положення про структурний підрозділ місцевої державної адміністрації" від 26.09.2012 р. № 887) передбачено право голови обласної державної адміністрації створювати структурні підрозділи для забезпечення виконання завдань у визначеній одній чи кількох галузях на відповідній території, серед яких і надання адміністративних послуг.

На реалізацію цих повноважень розпорядженням голови Кіровоградської обласної державної адміністрації створено Департамент для забезпечення реалізації на території області державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища в тому числі і шляхом надання адміністративних послуг, видачі дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

Тобто, в даному випадку відбулося не делегування Кіровоградською обласною державною адміністрацією своїх повноважень як дозвільного органу в частині видачі (анулювання) дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами іншому органу, а визначення конкретного структурного підрозділу КОДА, який забезпечує реалізацію державної політики в галузі охорони навколишнього природного середовища, що узгоджується з вимогами законодавства.

Таким чином, висновки відповідача про порушення позивачем абзацу 3 частини першої статті 4 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", частини п`ятої статті 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря", абзацу 3 пункту 3 Порядку проведення та оплати робіт, пов`язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку підприємств, установ, організацій та громадян - підприємців, які отримали такі дозволи, є протиправними.

Щодо інформаційної і технологічної карток суд зазначає наступне.

Суб`єктом надання адміністративних послуг на кожну адміністративну послугу, яку він надає відповідно до закону, затверджуються інформаційна і технологічна картки, а у разі якщо суб`єктом надання є посадова особа, - органом, якому вона підпорядковується (ч.1 ст.8 Закону № 5203-VI).

Частинами 2, 3 статті 8 Закону № 5203-VI передбачено, що інформаційна картка адміністративної послуги, що надається територіальним органом центрального органу виконавчої влади, іншого державного органу, їх посадовими особами, які уповноважені відповідно до закону надавати адміністративну послугу, затверджується на підставі типової інформаційної картки, затвердженої відповідним центральним органом виконавчої влади, іншим державним органом.

Розпорядженням голови Кіровоградської обласної державної адміністрації від 04 серпня 2020 року №497-р затверджено інформаційні та технологічні картки адміністративних послуг, які надаються департаментом екології, природних ресурсів та паливно-енергетичного комплексу обласної державної адміністрації. Зокрема, затверджено інформаційну картку адміністративної послуги "Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами" (Додаток 5 до зазначеного розпорядження) та технологічну картку адміністративної послуги "Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами" (Додаток 15 до зазначеного розпорядження).

Положеннями абз.10 ч.1 ст.4 Закону № 2806 передбачено, що виключно законами, які регулюють відносини, пов`язані з одержанням документів дозвільного характеру, встановлюються: перелік та вимоги до документів, які суб`єкту господарювання необхідно подати для одержання документа дозвільного характеру.

Згідно ч.4 ст.8 Закону № 5203-VI інформаційна картка адміністративної послуги містить інформацію про: 1) суб`єкта надання адміністративної послуги та/або центр надання адміністративних послуг (найменування, місцезнаходження, режим роботи, телефон, адресу електронної пошти та веб-сайту); 2) перелік документів, необхідних для отримання адміністративної послуги, порядок та спосіб їх подання, а у разі потреби - інформацію про умови чи підстави отримання адміністративної послуги; 3) платність або безоплатність адміністративної послуги, розмір та порядок внесення плати (адміністративного збору) за платну адміністративну послугу; 4) строк надання адміністративної послуги; 5) результат надання адміністративної послуги; 6) можливі способи отримання відповіді (результату); 7) акти законодавства, що регулюють порядок та умови надання адміністративної послуги.

Інформаційна картка адміністративної послуги розміщується суб`єктом надання адміністративних послуг на його офіційному веб-сайті та у місці здійснення прийому суб`єктів звернень.

Відповідно до ч.ч.5, 6 Закону № 5203-VI перелік та вимоги до документів, необхідних для отримання адміністративної послуги, визначаються законом.

Забороняється вимагати від суб`єкта звернення документи або інформацію для надання адміністративної послуги, не передбачені законом.

Суд зазначає, що на час виникнення спірних правовідносин нормативного акту, в якому визначено чіткий та вичерпний перелік документів, необхідних для отримання адміністративної послуги "Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами для об`єктів другої та третьої груп", не існувало.

Додатком 4 до розпорядження №497-р затверджена форма Інформаційної картки адміністративної послуги "Реєстрація звітів з інвентаризації викидів забруднюючих речовин", згідно з пунктом 13 якої передбачено перелік підстав для відмови у наданні адміністративної послуги з реєстрації звіту, а саме: відсутність необхідних документів, виявлення недостовірних відомостей у поданих документах, допущення помилок у звіті.

Воднораз, вимога щодо реєстрації звіту з інвентаризації викидів забруднюючих речовин передбачена Інструкцією про зміст та порядок складання звіту проведення інвентаризації викидів забруднюючих речовин на підприємстві, яка затверджена наказом Мінприроди від 10 лютого 1995 року №7, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15 березня 1995 року за №61/597 (далі - Інструкція).

Законом №2707-XII передбачено, що порядок проведення та оплати робіт, пов`язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку підприємств, установ, організацій та громадян - суб`єктів підприємницької діяльності, які отримали такі дозволи, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Як зазначалося вище, правові підстави для отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами врегульовано статтею 11 Закону від 16.10.1992 №2707-XII

Цим Законом передбачено, що порядок проведення та оплати робіт, пов`язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку підприємств, установ, організацій та громадян - суб`єктів підприємницької діяльності, які отримали такі дозволи, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Зазначений Порядок було затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13 березня 2002 року №302, згідно з яким суб`єкт господарювання для отримання дозволу на викиди проводить інвентаризацію стаціонарних джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, видів та обсягів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, пилогазоочисного обладнання відповідно до вимог Інструкції.

Відповідно до вимог пункту 1.11 вказаної Інструкції звіт по інвентаризації викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря підприємства потребує реєстрації. При реєстрації звіту по інвентаризації дозвільний орган перевіряє його на відповідність вимогам Інструкції, в частині змісту та його оформленню, використання методик для розрахунків викидів та проведення вимірювань, затверджених у порядку, встановленим законодавством.

Згідно з Інструкцією про загальні вимоги до оформлення документів, у яких обґрунтовуються обсяги викидів, для отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами для підприємств, установ, організацій та громадян - підприємців, затвердженою наказом Мінприроди від 09 березня 2006 року №108 та зареєстрованою в Мінюсті 29 березня 2006 року за №341/12215, на підставі зареєстрованого звіту по інвентаризації суб`єкт господарювання готує документи, в яких наводить відомості щодо виду та обсягів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря та відповідно до яких видається дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

За наведених обставин суд е може погодитися з висновками відповідача про те, що вимога щодо необхідності реєстрації звіту про інвентаризацію викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря для отримання відповідного дозволу порушує норми абзацу десятого частини першої статті 4 Закону №2806-ІV.

Щодо вимог припису, які грунтуються на висновках Акту перевірки про невикладення Департаментом зауважень до документів, поданих суб`єктом господарювання для отримання дозволу, суд вважає за необхідне вказати таке

Відповідно до частини п`ятої статті 4і Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" підставами для відмови у видачі документа дозвільного характеру є:

подання суб`єктом господарювання неповного пакета документів, необхідних для одержання документа дозвільного характеру, згідно із встановленим вичерпним переліком;

виявлення в документах, поданих суб`єктом господарювання, недостовірних відомостей;

негативний висновок за результатами проведених експертиз та обстежень або інших наукових і технічних оцінок, необхідних для видачі документа дозвільного характеру.

Безпосередньо вимоги щодо мотивування відмови у реєстрації звіту не передбачено. Разом із тим, згідно зі статтею 8 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" адміністратор та дозвільні органи забезпечують безоплатне консультування з питань отримання відповідних документів дозвільного характеру за зверненням суб`єкта господарювання.

З досліджених судом листів, що наявні у матеріалах справи (від 25 січня 2021 року №26-01-23/251/0.264 за результатами розгляду заяви ТОВ "Укрпромсервіс"; від 25 січня 2021 року №26-01-23/256/0.264 за результатами розгляду заяви ПрАТ"Асоціація"Південна"; від 26 січня 2021 року №26-01-23/265/0.264 за результатами розгляду заяви СТОВ "Єдність"; від 26 січня 2021 року №26-01-23/266/0.264 за результатами розгляду заяви КНП "Обласна клінічна дитяча лікарня «Кіровоградської обласної ради"; від 10 лютого 2021 року № 26-01-23/595/0.264 за результатами розгляду заяви ТОВ "Укррос-транс"; від 10 лютого 2021 року № 26-01-23/580/0.264 за результатами розгляду заявиТДВ "М`ясокомбінат "Ятрань"; від 09 квітня 2021 року № 26-01-23/1529/0.264 за результатами розгляду заяви СФГ "Юлія" ОСОБА_1 ; від 09 квітня 2021 року № 26-01-23/1530/0.264 за результатами розгляду заяви ПП "АФ "Могутнє"), якими повернуто документи на видачу дозволу на викиди суб`єктам господарювання вбачається, що відповідач надав вичерпну інформацію щодо виявлених недоліків, підстав повернення та алгоритму подальших дій.

Викладеним спростовуються висновки відповідача про порушення позивачем вимог пункту 8 Порядку №302 в частині викладення змісту зауважень до документів, поданих суб`єктом господарювання для отримання дозволу.

Принагідно суд зазначає, що решта вимог припису грунтуються на висновках Аку перевірки про вищезазначені порушення, однак носять суто теоретичний виклад, як-то вимога «неухильно дотримуватись» тощо, без зазначення жодних шляхів та способів усунення порушень.

Втім, на переконання суду, відповідач при прийнятті акта індивідуальної дії, яким в даному випадку є припис, повинен вказати конкретний порядок усунення виявлених порушень та вказати конкретно самі порушення, а не створювати таку ситуацію, при якій для отримання детального переліку порушень та шляхів їх усунення суб`єкт, якого перевірено, повинен звертатись до суду з позовом.

Підсумовуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про недоведеність тверджень відповідача про порушення позивачем вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру, які були виявлені під час проведення планової перевірки і відображені в акті від від 01 червня 2021 р. № 4/148-Д-2021 та приписі, який є невід`ємною частиною акта позапланової перевірки, у зв`язку з чим припис про усунення Кіроворгадською обласною державною адміністрацією порушень вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру від 01 червня 2021 р. № 4/148-Д-2021 року підлягає скасуванню.

Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч.2 ст.77 КАС України).

Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідачем належними та допустимими доказами не доведено правомірність свого рішення, а тому позовні вимоги Кіровоградської обласної державної адміністрації підлягають задоволенню

Судові витрати у справі (судовий збір в сумі 2270,00 грн) належить розподілити відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, присудивши їх позивачеві з бюджетних асигнувань відповідача.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 139, 143, 242-246, 255, 260-263, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Кіровоградської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 00022543; адреса: площа Героїв Майдану, 1, м. Кропивницький, Кіровоградська область, 25022) до Державної регуляторної служби України (код ЄДРПОУ 39582357; адреса: вул. Арсенальна, 9/11, м. Київ, Кіровоградська область, 01011) про визнання протиправним та скасування припису - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати припис про усунення Кіровоградською державною адміністрацією порушень законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру, який є невід`ємною частиною Акта позапланової перевірки додержання Кіровоградською обласною державною адміністрацією вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру (дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами) приватному підприємству "Науково-технічний центр "Екосистема плюс", та який складено комісією з позапланової перевірки Державної регуляторної служби України та затверджено головою Державної регуляторної служби України 01 червня 2021 року за №4/148-Д-2021.

Стягнути на користь Кіровоградської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 00022543) судовий збір в сумі 2270,00 грн за рахунок бюджетних асигнувань Державної регуляторної служби України (код ЄДРПОУ 39582357)

Копію рішення надіслати учасникам справи.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтями 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржене у 30-денний строк з дня його складення до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду О.В. КРАВЧУК

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.06.2025
Оприлюднено30.06.2025
Номер документу128465415
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —340/4619/21

Ухвала від 29.07.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Рішення від 27.06.2025

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.В. КРАВЧУК

Ухвала від 08.10.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.В. Кравчук

Ухвала від 19.08.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.В. Кравчук

Ухвала від 06.08.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.В. Кравчук

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні