Герб України

Ухвала від 19.06.2025 по справі 947/32971/24

Київський районний суд м. одеси

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 947/32971/24

Провадження № 1-кс/947/8911/25

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19.06.2025 року слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , підозрюваної ОСОБА_4 та її захисника адвоката ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі клопотання старшого детектива ТУ БЕБ в Одеській області ОСОБА_6 , погоджене прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 , про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою в рамках кримінального провадження № 72024161010000001 від 06.06.2024 відносно:

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, уродженки м. Іллічівськ Одеської області, з вищою освітою, незаміжньої, провідного інженера відділу гідротехнічних споруд інженерної служби Чорноморської філії ДП «АМПУ», зареєстрованої та фактично проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимої,

підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27, ч. 5 ст. 191 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

Підрозділом детективів Територіального управління Бюро економічної безпеки в Одеській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 72024161010000001 від 06.06.2024 за ознаками складу кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 3 ст. 212, ч. 4 ст. 358, ч. 1 ст. 366 КК України.

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 04 березня 2013 року № 133 «Про погодження пропозиції щодо реорганізації державних підприємств морського транспорту» створено Державне підприємство «Адміністрація морських портів України», ЄДРПОУ 38727770 (далі ДП «АМПУ»).

Наказом Міністерства інфраструктури України від 28.05.2019 №404 затверджено Положення про Чорноморську філію державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (далі ЧФ ДП «АМПУ»).

Так, п. 3.1. Положення встановлено, що Філія є відокремленим підрозділом ДП «АМПУ», який не має статусу юридичної особи та здійснює від імені ДП «АМПУ» частину господарської діяльності.

Пунктом 3.2. Положення встановлено, що при здійсненні своєї діяльності Філія виконує функції передані ДП «АМПУ» та керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Уповноваженого органу управління, нормативно-правовими актами, які видаються міністерствами, іншими органами виконавчої влади, наказами, розпорядження та іншими актами начальника ЧФ ДП «АМПУ».

Відповідно до п. 2.1. Положення встановлено, що філія створена з метою забезпечення функціонування морського порту Чорноморськ, організації та безпеки мореплавства, утримання та ефективного використання державного майна, закріпленого за Філією та отримання прибутку.

Пунктом 2.2. Положення встановлено, що предметом діяльності Філії серед іншого є:

-організація та забезпечення безпечної експлуатації об`єктів портової інфраструктури державної власності, у тому числі гідротехнічних споруд, систем забезпечення безпеки мореплавства, розташованих у межах території та акваторії Морського порту;

-утримання та забезпечення ефективного використання державного майна, закріпленого за Філією, у тому числі модернізація, ремонт, реконструкція, будівництво та технічне обслуговування гідротехнічних споруд, під`їзних колій та інших об`єктів портової інфраструктури державної власності.

У свою чергу, п. 3.3. Положення передбачено, що до складу Філії відповідно до її штатного розпису можуть входити безбалансові структурні підрозділи (відділи, служби, тощо), які діють на підставі положень, затверджених Начальником Філії.

Так, наказом начальника ЧФ ДП «АМПУ» № 131/15 від 26.02.2021 затверджено Положення про Інженерну службу ЧФ ДП «АМПУ».

Пунктами 1.1. та 1.6. Положення встановлено, що служба є структурним підрозділом ЧФ ДП «АМПУ» та у своїй діяльності серед іншого керується:

-нормативними актами Міністерства інфраструктури України, Статутом ДП «АМПУ», організаційно-розпорядчими документами ДП «АМПУ», Положенням про ЧФ ДП «АМПУ», наказами та розпорядженнями Голови ДП «АМПУ», Начальника ЧФ ДП «АМПУ», тощо;

-чинним законодавством України у сфері будівництва, зокрема: нормативними актами з проектування, будівництва, монтажу, та прийняття об`єктів у експлуатацію, державними будівельними нормами і правилами, державними стандартами (ДБН, СНіП, ДСТУ), ресурсними елементними кошторисними нормами на ремонтно-будівельні роботи, іншими нормативно-правовими актами у галузі будівництва.

Окрім цього, п. 2.1.1. Положення встановлено, що задачею інженерної служби серед іншого є організація, забезпечення та контроль (разом з іншими підрозділами, забезпечують експлуатаційну діяльність) робіт з будівництва, реконструкції, модернізації та ремонту об?єктів портової інфраструктури загального користування державної власності, а саме: гідротехнічних споруд (ГТС), залізничного господарства, автодоріг, будівель та інших споруд, закріплених за ЧФ ДП «АМПУ» (далі - Об?єкти філії).

Відповідно до п. 2.2.1-2.2.26 Положення встановлено, що інженерна служба виконує серед іншого наступні функції:

-підготовка до укладення з проектними і дослідницькими організаціями договорівна виконання вишукувань, розробкупроектно-кошторисної документації і здійснення ними авторського нагляду за об?єктами будівництва;

-підготовка та передача проектним чи дослідницьким організаціям завдань на проектування, вихідних даних і інших документів, необхідних для виконання проектних і дослідницьких робіт і розробки проектно-кошторисної документації на об?єкти будівництва та реконструкції;

-забезпечення нагляду за виконанням робіт з будівництва та поточного ремонту об?єктів портової інфраструктури згідно з нормативними документами щодо якості будівельних робіт, відповідності проектній документації, технічному завданню, технічним умовам, стандартам, дефектним актам, кошторисній документації та контракту (договору), здійснення контролю за відповідністю обсягів виконаних робіт;

-складання технічних завдань на виконання поточного та капітального ремонту,технічного обслуговування Об?єктів філії;

-перевірка актів виконаних робіт щодо будівництва та поточного ремонту Об?єктів філії на відповідність до діючих нормативних документів, умов договору та фактичних об?ємів виконаних робіт, тощо.

Пунктом 3.1. Положення встановлено, що до складу інженерної служби серед іншого входить відділ гідротехнічних споруд.

Наказом Начальника ЧФ ДП «АМПУ» № 60-О від 22.02.2021 ОСОБА_4 (далі ОСОБА_4 ) призначено на посаду провідного інженера відділу гідротехнічних споруд інженерної служби ЧФ ДП «АМПУ».

Так, п. 1.4. посадової інструкції встановлено, що у своїй роботі ОСОБА_4 на посаді провідного інженера відділу гідротехнічних споруд інженерної служби ЧФ ДП «АМПУ» повинна знати, виконувати вимоги і керуватися серед іншого наступними нормативно-правовими актами:

-наказами та розпорядженнями голови ДП «АМПУ», начальника ЧФ ДП «АМПУ»;

-положенням про інженерну службу ЧФ ДП «АМПУ»;

-чинним законодавством України, нормативно-правовими актами з питань капітального будівництва;

-державними будівельними нормами, стандартами, правилами (ДБН, ДСТУ, СНіП) та іншими нормативно-правовими актами в галузі проектування та будівництва ГТС діючими в Україні;

-правилами розробки та оформлення проектно-кошторисної та технічної документації;

-правилами укладання та виконання господарчих і підрядних договорів, тощо.

Відповідно до пунктів 2.1-2.44 серед іншого ОСОБА_4 на посаді провідного інженера відділу гідротехнічних споруд інженерної служби ЧФ ДП «АМПУ» зобов`язана:

-приймати участь у виконанні річного плану закупівель в частині, щостосується діяльності підрозділу, своєчасної підготовки тендерної та договірної документації щодо закупівлі товарів, робіт та послуг за профілем підрозділу;

-готувати матеріали для подання їх до тендерного комітету згідно положенняпроздійснення закупівель товарів, робіт та послуг в ДП «АМПУ», здійснювати підготовку договорів з підрядниками;

-вести облік виконаних обсягів робіт (наданих послуг) та контролювативикористання кошторису, договірних цін на будівництво, реконструкцію, поточний ремонт, не допускаючи їх перевищення без відповідного дозволу та документального обґрунтування;

-здійснювати технічний нагляд за будівництвом піднаглядних об?єктів в межах своєї компетенції;

-виконувати технічний контроль за якістю та обсягами проведення будівельнихробіт піднаглядних об?єктів в межах своєї компетенції;

-приймати та візувати акти виконаних робіт за типовою формою КБ-2;

-виконувати вимоги законодавчих, нормативно-правових актів та іншихдокументів, наказів та розпоряджень, зазначених у пункті 1.4 цієї інструкції;

-забезпечувати авторський нагляд за будівництвом та реконструкцією об?єктів, з метою контролю якості виконаних будівельних робіт у відповідності проектно-кошторисній документації, будівельним нормам і правилам, умов договору, тощо.

Враховуючи вищевикладене, відповідно до частини 3 статті 18 тапримітки1до статті 364 Кримінального кодексу України, ОСОБА_4 , обіймаючи посаду провідного інженера відділу гідротехнічних споруд інженерної служби ЧФ ДП «АМПУ», здійснюючи організаційно-розпорядчі функції, є службовою особою.

У відповідності до ст.ст. 19, 68 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України. Кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» до принципів здійснення публічних закупівель, входить зокрема максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням.

Згідно п. 6 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», передбачено, що договір про закупівлю це - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.

Досудовим розслідуванням встановлено, що у 2023 році, більш точну дату встановити не виявилося за можливе, але не пізніше січня 2023 року, у засновника та кінцевого бенефіціарного власника ТОВ «МЕТПРОЕКТ», код ЄДРПОУ 38598104 (далі ТОВ «МЕТПРОЕКТ») ОСОБА_7 (далі ОСОБА_7 ), яка в силу обраного виду діяльності та трудового досвіду, була обізнана про порядок дій та процедуру здійснення тендерних закупівель, що проводяться ЧФ ДП «АМПУ» та іншими регіональними філіями Державного підприємства, а також специфіку проведення будівельних робіт на гідротехнічних спорудах та їх реальну вартість, а також будучи обізнаною про план річних закупівель ЧФ ДП «АМПУ» на 2023 рік, виник злочинний умисел направлений на організацію в заволодінні чужим майном, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинене за попередньою змовою групою осіб, в особливо великих розмірах, який вона реалізувала за наступних обставин.

Так, ОСОБА_7 залучила до своєї протиправної діяльності свого сина та директора ТОВ «МЕТПРОЕКТ» - ОСОБА_8 (далі ОСОБА_8 ), спільно з яким розробила злочинний план заволодіння коштами державного підприємства, який полягав у вчиненні наступних послідовних дій:

-залучення до вчинення кримінального правопорушення службових осіб ЧФ ДП «АМПУ», які відповідно до займаних ними посад відповідали за організацію, проведення, здійснення закупівель товарів, робіт та послуг в ЧФ ДП «АМПУ»;

-узгодження з службовими особами ЧФ ДП «АМПУ» об`єкту будівництва та отримання доступу до документів, які визначають обсяг робіт на вказаному об`єкті;

-підготовка пакету документів щодо визначення очікуваної вартості робіт на об`єкті будівництва, що забезпечить подальшу можливість використання ТМЦ за цінами, які завідомо перевищують ринкові;

-підготовка таподання тендернихпропозицій тавідповідних документіву їхскладі дляприйняття участіпідконтрольного підприємства ТОВ«МЕТПРОЕКТ» увідкритих торгах щодо закупівель робіт з ремонту гідротехнічних споруд та подальшого укладання договору підряду з ЧФ ДП «АМПУ»;

-підготовка проектів, підписання усіма сторонами та подання до органів Державної казначейської служби України первинних облікових будівельних документів (примірні форми КБ?2в) із внесеними до них завищеноївартості використаних ТМЦ в ході проведення будівельних робіт.

Так, ОСОБА_7 як організатор взяла на себе виконання наступних функцій:розробка плану вчинення кримінального правопорушення, виконання організаційно-розпорядчих функцій, залучення до вчинення злочинів пособників і виконавців, розподіл обов`язків між ними, визначення об`єкту посягання, керування підготовкою та вчиненням злочину, розподіл неправомірно отриманих коштів.

ОСОБА_8 було відведено роль виконавця, якою передбачалось:залучення до вчинення злочину підконтрольних йому суб`єктів підприємницької діяльності, залучення пособників і виконавців, організація та подальше проведення будівельних робіт на об`єкті будівництва, складання та погодження з іншими учасниками первинних облікових будівельних документів (примірні форми КБ?2в) із внесеною до них завищеною вартістю використаних ТМЦ в ході проведення будівельних робіт.

Так, ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , в невстановленому досудовим розслідуванням місці та час, але не пізніше січня 2023 року, діючи у відповідності до розробленого злочинного плану, усвідомлюючи, що заволодіння коштами державного підприємства можливе лише за участі службових осіб до повноважень яких входить розпорядження коштами державного підприємства, а також організація, проведення, здійснення закупівель товарів, робіт та послуг, звернулися до провідного інженера відділу гідротехнічних споруд інженерної служби ЧФ ДП «АМПУ» ОСОБА_4 , а також інших невстановлених в ході проведення досудового розслідування службових осіб ЧФ ДП «АМПУ» із пропозицією укладання договору підряду між ЧФ ДП «АМПУ» та підконтрольним їй суб`єктом господарської діяльності, з використанням в ході проведення робіт ТМЦ за цінами, які завідомо перевищують ринкові, з метою подальшого заволодіння коштами державного підприємства, на що останні погодились та тим самим вступили у попередню змову з ОСОБА_7 , ОСОБА_8 під керівництвом ОСОБА_7 .

Відповідно до розробленого ОСОБА_7 злочинного плану, ОСОБА_4 , в силу займаної нею провідного інженера відділу гідротехнічних споруд інженерної служби ЧФ ДП «АМПУ» та наділення її виключними повноваженням відповідно до займаної посади, відведено роль пособника, яка полягає у зловживанні службовим становищем, шляхом умисного порушення вимог законодавства України у сфері капітального будівництва, правил розробки та оформлення проектно-кошторисної та технічної документації, Кошторисних норм України, під час підготовки документації на проведення процедури закупівлі за предметом: «Послуги з поточного ремонту підкранових колій причалу № 1 ЧФ ДП «АМПУ» та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, з метою подальшого заволодіння коштам державного підприємства.

Так, 17.01.2023 об 11:02, ОСОБА_4 , перебуваючи у приміщенні свого службового кабінету, який знаходиться в адміністративній будівлі за адресою: м. Чорноморськ, вул. Праці, 6, використовуючи свою робочу електронну пошту «I.Abashyna@ilk.uspa.gov.ua», діючи за попередньою змовою з ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , реалізуючи спільний, розроблений ОСОБА_7 злочинний план, надіслала на адресу ОСОБА_8 , а саме на електронну пошту « ІНФОРМАЦІЯ_2 » паспорт причалу № НОМЕР_1 ДП «АМПУ».

Разом з цим, ОСОБА_4 діючи спільно з іншими службовими особами ЧФ ДП «АМПУ», у невстановлений в ході досудового розслідування час, але не пізніше березня 2023 року, діючи у відповідності до заздалегідь розробленого ОСОБА_7 плану, достовірно знаючи, що під час проведення робіт на вказаному об`єкті планується проведення реконструкції причалу, яка полягає в заміні основних конструкційних елементів (демонтаж існуючої рейки, прорізання двох швів та монтаж двох нових рейок), розробила та у подальшому склала обґрунтування виробничої потреби у закупівлі, в якому зазначила про необхідність проведення поточного ремонту без заміни основних конструктивних елементів, чим фактично невірно визначила предмет закупівлі.

У подальшому, ОСОБА_4 , будучи визначеною відповідальною особою за підготовку пакету документів у складі завдання на проведення процедури закупівлі, перебуваючи у приміщенні свого службового кабінету, який знаходиться в адміністративній будівлі за адресою: м. Чорноморськ, вул. Праці, 6, використовуючи свою робочу електронну пошту «I.Abashyna@ilk.uspa.gov.ua», діючи за попередньою змовою з ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , реалізуючи спільний, розроблений ОСОБА_7 , злочинний план, 23.03.2023 об 15:57 надіслала на адресу ОСОБА_8 , а саме на електронну пошту « ІНФОРМАЦІЯ_2 », проект службового документу: «Технічне завдання на надання послуг з поточного ремонту підкранових колій причалу № 1 ЧФ ДП «АМПУ» (інв. № 4570)».

Таким чином, ОСОБА_4 , діючи за попередньою змовою з ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , до офіційного оголошення процедури публічної закупівлі по вказаному об`єкту, надала ймовірному виконавцю робіт документи, в яких наявні всі вихідні дані, що необхідні для визначення обсягів та вартості робіт на вказаному об`єкті, а також заздалегідь узгодила обсяг необхідних робіт з метою підготовки Товариством відповідних документів та забезпечення подальшої перемоги ТОВ «МЕТПРОЕКТ» у тендерній процедурі.

Так, наказом Голови ДП «АМПУ» № 143/10 від 21.07.2021 затверджено Положення про здійснення закупівель товарів, робіт та послуг в ДП «АМПУ».

Відповідно до п. 1 - 2 Розділу IV Положення встановлено, що відповідальний підрозділ/підрозділ ініціатор визначає очікувану вартість предмета закупівлі з використанням Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275.

У свою чергу, у разі доцільності застосування іншого методу визначення очікуваної вартості предмету закупівлі, який не передбачено Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 та/або неможливості визначення очікуваної вартості методом передбаченим Примірною методикою, відповідальний підрозділ/підрозділ ініціатор має право застосовувати інший метод.

Так, відповідно до пункту 4 розділу III Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 встановлено, що очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції (крім тих, що стосуються автомобільних доріг загального користування) визначається з урахуваннямкошторисних норм України«Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, відповідно до розробленої та затвердженої проектної документації.

Таким чином, ОСОБА_4 , в силу займаної нею посади, та покладених на неї обов`язків, була обізнано про те, що очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції здійснюється на підставі розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації, яка складається та розраховується у відповідності до вимог Порядку застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення при визначенні вартості з визначення вартості будівництва, затвердженим наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 25.06.2021 № 162 та Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281.

Не зважаючи на це, ОСОБА_4 діючи за попередньою змовою та в інтересах ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , іншими службовими особами ЧФ ДП «АМПУ», у невстановлений в ході досудового розслідування час, але не пізніше березня 2023 року, діючи умисно, зловживаючи своїм службовим становищем, в порушення вимог Положення про здійснення закупівель товарів, робіт та послуг в ДП «АМПУ», Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275, будучи обізнаною, що очікувана вартість при виконані вказаних робіт розраховується на підставі розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації, умисно застосувала невірний метод визначення очікуваної вартості:методом порівняння ринкових цін, а саме аналізом не менше трьох комерційних пропозицій від потенційних надавачам послуг (ТОВ «МЕТПРОЕКТ», ТОВ «КОНТІ», ТОВ «АНКОР»), яка склала 10576880, 60 грн. з ПДВ., що надало можливість ОСОБА_8 під час складання договірної ціни та локального кошторису, внести відомості щодо використання ТМЦ за цінами, які завідомо перевищують ринкові.

У подальшому, на підставі розробленого ОСОБА_4 пакету документів у складі завдання на проведення процедури закупівлі, 14.04.2023 в електронній системі публічних закупівель «Прозорро» було опубліковано оголошення UA-2023-04-14-007802-aпро проведення закупівлі «Послуги з поточного ремонту підкранових колій причалу №1 ЧФ ДП «АМПУ» (інв. №4570)» з очікуваною вартістю 8 814066 грн. без ПДВ.

За результатами відкритих торгів, 05.05.2023 в електронній системі публічних закупівель «Прозорро» опубліковано повідомлення про намір укласти договір та визначено переможцем - ТОВ «МЕТПРОЕКТ».

12.05.2023 між ЧФ ДП «АМПУ» та ТОВ «МЕТПРОЕКТ» укладено договір № 102-В-ЧФ-23 щодо надання послуг з поточного ремонту підкранових колій причалу № 1 ЧФ ДП «АМПУ» (інв. № 4570) з вартістю робіт за договором 10524000 грн. з ПДВ.

Відповідно до умов вказаного договору:

1.1. В порядку та на умовах, визначних цим Договором, Виконавець зобов`язується на свій ризик, своїми засобами та силами, у встановлені Договором строки надати послуги з поточного ремонту підкранових колій причалу № 1 ЧФ ДП "АМПУ" (інв. № 4570) (далі Послуги) відповідно до Технічного завдання (додаток № l, що є невід`ємною частиною цього Договору), а Замовник зобов`язується прийняти належно надані послуги та оплатити їх на умовах Договору.

4. Ціна договору, порядок прийому послуг та здійснення розрахунків.

4.1. Загальна вартість Послуг за цим Договором визначається на підставі Договірної ціни (Додаток № 2, що є невід`ємною частиною Договору) розраховується відповідно до вимог Порядку застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення при визначенні вартості будівництва, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 25.06.2021 №162, та Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 та складає: 8 770 000,00 (вісім мільйонів сімсот сімдесят тисяч грн 00 коп.) грн. без ПДВ, крім того ПДВ 1754000,00 (один мільйон сімсот п`ятдесят чотири тисячі грн.), разом ціна становить 10524000, 00 (десять мільйонів п`ятсот двадцять чотири тисячі грн. 00 коп.) грн. з ПДВ.

4.2. Ціна цього Договору включає всі витрати, пов?язані із наданням Послуг за цим Договором. Не передбачена Виконавцем вартість окремих витрат у складі Послуг Замовником не оплачується (не відшкодовується), а витрати на її надання вважаються врахованими у Договірній ціні.

4.3. Здача Виконавцем результатів наданих послуг і прийом їх Замовником оформлюється Актами приймання наданих послуг за примірною формою № КБ-2в і Довідками вартості послуг за примірною формою № КБ-3, які надаються Виконавцем Замовнику в строк до 1-го числа місяця наступного за звітним.

4.4. До Акту приймання наданих послуг надаються документи, підтверджуючі обсяги, якість, вартість наданих послуг та їх відповідність будівельним, технічним нормативам, тощо, зокрема, але не виключно: акти на приховані роботи, документи, що підтверджують факт придбання обладнання, матеріалів; сертифікати і паспорти на матеріали; калькуляція на механізми або копія договору оренди; копії оформлених заявок на пропуск на ввіз і вивіз матеріалів, в`їзд будівельної техніки; інша виконавча документація, матеріальні перепустки, акт утворення металобрухту (у разі наявності зазначеного). Акти приймання наданих послуг і Довідки вартості послуг складаються з використанням програми АВК-5 або аналогічних

4.5. Оплата Послуг за цим Договором здійснюється за фактично надані послуги після підписання Сторонами Акту приймання наданих послуг, оформленого за примірною формою № КБ-2в і Довідками вартості послуг за примірною формою № КБ-3.

У подальшому, у період часу з грудня 2023 по травень 2024 року, ОСОБА_8 , знаходячись у невстановленому місці, обіймаючи посаду директора ТОВ «МЕТПРОЕКТ», зловживаючи своїм службовим становищем, діючи у змові з ОСОБА_7 , ОСОБА_4 та іншими невстановленими службовими особами ЧФ ДП «АМПУ», у відповідності зі спільним з ними злочинним планом, всупереч умовам Договору, умисно, маючи умисел на заволодіння на користь ТОВ«МЕТПРОЕКТ» коштами державного підприємства в особливо великих розмірах, розпорядником яких є ЧФ ДП «АМПУ», усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій і бажаючи настання шкідливих наслідків, керуючись корисливим мотивом, будучи обізнаним про вимоги кошторисних норм України«Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 відповідно до яких поточні ціни на матеріальні ресурси для об`єкта будівництва визначаються на підставі відпускної ціни та вартості транспортування, виготовив проекти первинних облікових документів щодо будівництва із неправдивими відомостями акти приймання виконаних будівельних робіт (примірної форми КБ-2в), включивши до них ціну застосованих матеріалів, а саме рейки КР-100, яка завідомо перевищує ринкову.

При цьому, ОСОБА_8 був обізнаний, що ТОВ «МЕТПРОЕКТ» фактично придбала вказану номенклатуру товару, а саме рейки КР-100у ТОВ «ПРОМБУДКОЛІЯ» за ціною 2920732 грн. з ПДВ, та був зобов`язаний при складані первинних облікових документів щодо будівництва із неправдивими відомостями акти приймання виконаних будівельних робіт (примірної форми КБ-2в) визначити вартість вказаних матеріалів на підставі відпускної ціни.

У подальшому, у цей же період часу, а саме з грудня 2023 по травень 2024 року, ОСОБА_8 , знаходячись у невстановленому місці, обіймаючи посаду директора ТОВ «МЕТПРОЕКТ», зловживаючи своїм службовим становищем, діючи у змові з ОСОБА_7 , ОСОБА_4 та іншими невстановленими службовими особами ЧФ ДП «АМПУ», у відповідності зі спільним з ними злочинним планом, всупереч умовам Договору, умисно, маючи умисел на заволодіння на користь ТОВ«МЕТПРОЕКТ» коштами державного підприємства в особливо великих розмірах завідомо знаючи, що акти примірної форми КБ-2в№ 1 від 29.12.2023, № 2 від 16.03.2024, № 3 від 09.05.2024 містять неправдиві відомості щодо вартості застосованих ТОВ «МЕТПРОЕКТ» товарно-матеріальних цінностей у вигляді рейки КР-100, особисто підписав їх від імені Підрядника і проставив на них відбитки печатки ТОВ«МЕТПРОЕКТ`тим самим надав їм властивості офіційних документів, після чого передав їх невстановленим в ході досудового розслідування службовим особам ЧФ ДП «АМПУ» для їх подальшого підписання від імені Замовника.

Так, до акту примірної форми КБ-2в № 1 від 29.12.2023 приймання виконаних будівельних робіт (Далі Акт) Підрядником внесено наступні неправдиві відомості щодо вартості використаних матеріалів:

-рейки кранові тип КР100 (ціна по акту 8062 грн. за метр, фактична (відпускна) ціна 3972, 70 грн. за метр);

Вищевказане призвело до до завищення вартості виконаних ТОВ «МЕТПРОЕКТ» робіт в Акті на суму 639341, 78грн.

Так, до акту примірної форми КБ-2в № 2 від 16.03.2024 приймання виконаних будівельних робіт (Далі Акт) Підрядником внесено наступні неправдиві відомості щодо вартості використаних матеріалів:

-рейки кранові тип КР100 (ціна по акту 8062 грн. за метр, фактична (відпускна) ціна 4661, 35 грн. за метр);

Вищевказане призвело до до завищення вартості виконаних ТОВ «МЕТПРОЕКТ» робіт в Акті на суму 549479, 84грн.

Так, до акту примірної форми КБ-2в № 3 від 09.05.2024 приймання виконаних будівельних робіт (Далі Акт) Підрядником внесено наступні неправдиві відомості щодо вартості використаних матеріалів:

-рейки кранові тип КР100 (ціна по акту 8062 грн. за метр, фактична (відпускна) ціна 4661, 35 грн. за метр);

Вищевказане призвело до до завищення вартості виконаних ТОВ «МЕТПРОЕКТ» робіт в Акті на суму 1109113, 83грн.

Таким чином, до актів примірної форми КБ-2в № 1 від 29.12.2023, № 2 від 16.03.2024, № 3 від 09.05.2024 приймання виконаних будівельних робіт Підрядником внесено неправдиві відомості щодо вартості використаних матеріалів, що призвело до завищення вартості виконаних робіт в актах на загальну суму 2297935,45 грн.

Разом з цим, у цей же період часу, а саме з грудня 2023 по травень 2024 року, ОСОБА_8 , будучи обізнаним, що відповідно до істотних умов договору Підрядник зобов`язаний до Актів приймання наданих послуг надавати документи, підтверджуючі обсяги, якість, вартість наданих послуг та їх відповідність будівельним, технічним нормативам, тощо, зокрема, але не виключно: акти на приховані роботи, документи, що підтверджують факт придбання обладнання, матеріалів; сертифікати і паспорти на матеріали, діючи у відповідності до раніше розробленого плану, переслідуючи мету направлену на заволодіння коштами державного підприємства та маючи на меті приховати сліди вчинення кримінального правопорушення, при невстановлених в ході проведення досудового розслідування обставинах, з використанням реквізитів підконтрольного суб`єкту господарської діяльності, отримав завідомо підроблені документи щодо походження товару - рейки кранові тип КР100, а саме: видаткову накладну № 74 від 30.10.2023 між ТОВ «МЕТПРОЕКТ» та ПП «ГРІНАВТО УКРАЇНА», № 3 від 29.02.2024 між ТОВ «МЕТПРОЕКТ» та ПП «ГРІНАВТО УКРАЇНА», № 12 від 01.03.2024 між ТОВ «МЕТПРОЕКТ» та ПП «ГРІНАВТО УКРАЇНА».

Відповідно до змісту вказаних документів ПП «ГРІНАВТО УКРАЇНА» нібито поставило на адресу ТОВ «МЕТПРОЕКТ» товар у вигляді рейки кранові тип КР100 за ціною 8062 грн. з метр, однак факт фінансово-господарських операцій між вказаними суб`єктами господарської діяльності щодо купівлі вказаної номенклатури товару документально не підтверджується, так як відсутні відомості щодо реєстрації вказаних операцій у ЄРПН, а також відсутні фінансові операції між ПП «ГРІНАВТО УКРАЇНА» та ТОВ «МЕТПРОЕКТ» щодо нібито поставки вказаного товару.

У подальшому, ОСОБА_8 , знаходячись у невстановленому місці, обіймаючи посаду директора ТОВ «МЕТПРОЕКТ», зловживаючи своїм службовим становищем, діючи у змові з ОСОБА_7 , ОСОБА_4 та іншими невстановленими службовими особами ЧФ ДП «АМПУ», у відповідності зі спільним з ними злочинним планом, всупереч умовам Договору, умисно, маючи умисел на заволодіння на користь ТОВ«МЕТПРОЕКТ» коштами державного підприємства, використав завідомо підроблені документи, а саме: видаткову накладну № 74 від 30.10.2023 між ТОВ «МЕТПРОЕКТ» та ПП «ГРІНАВТО УКРАЇНА», № 3 від 29.02.2024 між ТОВ «МЕТПРОЕКТ» та ПП «ГРІНАВТО УКРАЇНА», № 12 від 01.03.2024 між ТОВ «МЕТПРОЕКТ» та ПП «ГРІНАВТО УКРАЇНА», шляхом надання вказаних документів на адресу ЧФ ДП «АМПУ» з метою нібито документального підтвердження походження використаних в ході проведення робіт матеріалів.

Отримавши всі вищевказані документи, ОСОБА_4 , а також інші невстановлені в ході досудового розслідування особи, знаходячись у невстановленому місці, зловживаючи своїм службовим становищем, переслідуючи корисливий мотив, а саме мету заволодіння коштами державного підприємства в особливо великих розмірах, підписали від імені Замовника надані завідомо підроблені офіційні первинні облікові будівельні документи із внесеними до них завищеними обсягами виконаних будівельних робіт: акти примірної форми КБ-2в № 1 від 29.12.2023, № 2 від 16.03.2024, № 3 від 09.05.2024.

Так, у період з грудня 2023 по травень 2024 року з розрахункового рахунку ЧФ ДП «АМПУ», відкритого у АТ «УКРГАЗБАНК» за № НОМЕР_2 на підставі завідомо підроблених офіційних первинних облікових будівельних документів із внесеними до них неправдивими відомостями щодо вартості використаних матеріалів, на рахунок ТОВ «МЕТПРОЕКТ», відкритого у АТ КБ «ПРИВАТБАНК» за № НОМЕР_3 було перераховано грошові кошти на загальну суму 10411188, 65 грн.

Таким чином, ОСОБА_7 , діючи у змові з ОСОБА_8 , ОСОБА_4 , а також іншими невстановленими в ході досудового розслідування службовими особами ЧФ ДП «АМПУ», заволоділи коштами державного підприємства у сумі 2297935, 45 грн, що більше, ніж в шістсот разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян і є особливо великим розміром, що спричинило збитки ДП «АМПУ» на вказану суму.

За вищевикладених обставин, 13.06.2025 ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27, ч. 5 ст. 191 КК України за кваліфікуючими ознаками: пособництво в заволодінні чужим майном, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинене за попередньою змовою групою осіб, в особливо великих розмірах.

Враховуючи наявність обґрунтованої підозри за фактом вчинення ОСОБА_4 кримінального правопорушення, передбаченого ч.5ст.27,ч.5ст.191 КК України, з метою запобігання ризикам, передбаченим ч. 1 ст. 177 КПК України, слідчий за погодженням з прокурором звертаються до слідчого судді з клопотанням про застосування відносно підозрюваної запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.

В судовому засіданні:

-прокурор в судовому засіданні вимоги поданого клопотання підтримав у повному обсязі, клопотання просив задовольнити. Також просив звернути увагу, що збитки, спричинені ДП «АМПУ» становлять 2297935, 45 грн. При цьому, на запитання слідчого судді повідомив, що станом на теперішній час матеріальний стан підозрюваної не перевірявся органом досудового розслідування, відповідно до чого й відсутні дані щодо наявних заощаджень ОСОБА_4

-захисникпідозрюваної заперечувала проти задоволення клопотання сторони обвинувачення, посилаючись на доводи, викладені у письмових запереченнях. Так, адвокат ОСОБА_5 зауважує, що підозра, повідомлена ОСОБА_4 є необґрунтованою, оскільки нібито зловживання службовим становищем останньою, в результаті якого замість реконструкції передбачено виконання поточного ремонту підкранових колій причалу № 1 ЧФ ДП «АМПУ» спростовується тим, що необхідність у проведенні саме поточного ремонту підкранових колій причалу № 1 ЧФ ДП «АМПУ» визначено Фінансовим планом філії державного підприємства за 2023 рік, який є основним плановим документом державного підприємства. Таким чином, ОСОБА_4 не наділена правом визначати предмет договору як поточний або інший вид ремонту, а діяла виключно в межах своїх повноважень та в рамках узгодженого фінансового плану, що включає можливість визначати її дії, як протиправні. Крім того, захисник звернула увагу, що ОСОБА_4 під час укладання та виконання умов договору була призначена уповноваженою особою, на яку було покладено певні права та обов`язки, які прямо передбачені посадовою інструкцією та наказом. Адвокат ОСОБА_5 вважала, що клопотання сторони обвинувачення є необґрунтованим, з формальними посиланнями на існування ризиків, без належної конкретизації, що не відповідає вимогам чинного законодавства. Так, детектив у своєму клопотанні посилається на те, що підозрювана, маючи досвід на посаді сільського голови, усвідомлюючи тяжкість покарання та невідворотність кримінальної відповідальності, може використати наявні у неї засоби та можливості для переховування від правоохоронних органів і суду, з метою уникнення кримінальної відповідальності. При цьому, остання ніколи не займала посаду сільського голови, що свідчить про формальність написання клопотання сторони обвинувачення. Сторона захисту звертала увагу, що у ОСОБА_4 наявні міцні соціальні зв`язки та батьки-пенсіонери, які є особами похилого віку та потребують догляду. ОСОБА_4 самостійно утримує себе та батьків, позитивно характеризується за місцем проживання та роботи, маючи велику кількість подяк, що свідчить про сумлінність, відповідальність та високий рівень професіоналізму. Також, остання протягом тривалого часу має хронічне захворювання щитоподібної залози, а саме аутоімунний тиреоїдит, у зв`язку із чим їй необхідно на постійній основі приймати гормональні препарати, слідкувати збалансованому раціону та регулярно проходити консультації лікаря для контролю рівня гормонів. У спростування існування ризику, передбаченого п. 2 ч. 1 ст. 177 КПК України, адвокат ОСОБА_5 зауважує, що у сторони обвинувачення відсутні докази, що ОСОБА_4 здійснювала будь-які дії, направлені на знищення, сховання або спотворення будь-яких речей чи документів. Крім того, в рамках даного кримінального провадження проведені обшуку, необхідні експертизи, допити підозрюваних та свідків. Адвокат ОСОБА_5 також вважала необґрунтованими посилання сторони обвинувачення на існування ризиків, передбачених п. п. 3, 4 ч. 1 ст. 177 КПК України. Запропонований стороною обвинувачення розмір застави є завідомо непомірним для ОСОБА_4 , з огляду на її майновий стан. Детективом не доведено винятковість випадку, у зв`язку із чим необхідно застосувати альтернативний запобіжний захід у розмірі, більшому, ніж встановлено чинними нормами КПК України. Знову ж таки, захисник зауважила, що ОСОБА_4 самостійно утримує себе та батьків похилого віку та не має великих заощаджень для внесення застави у такому розмірі. З огляду на вищевикладене у сукупності, адвокат ОСОБА_5 просила відмовити у задоволенні клопотання детектива.

Долучила письмові заперечення з додатками.

-підозрювана не погодилася з підозрою, підтримала думку захисника та просила відмовити у задоволенні клопотання про застосування відносно неї запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.

Дослідивши клопотання та матеріали, які обґрунтовують доводи клопотання, вислухавши думку учасників судового засідання, слідчий суддя приходить до наступного переконання.

Відповідно до ч. 1 ст. 194 КПК України, під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про: 1) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення; 2) наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор; 3) недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.

Згідно ч. 4 ст. 194 КПК України, якщо при розгляді клопотання про обрання запобіжного заходу прокурор доведе обставини, передбаченіпунктами 1та2 частини першоїцієї статті, але не доведе обставини, передбаченіпунктом 3 частини першоїцієї статті, слідчий суддя, суд має право застосувати більш м`який запобіжний захід, ніж той, який зазначений у клопотанні, а також покласти на підозрюваного, обвинуваченого обов`язки, передбаченічастиною п`ятоюцієї статті, необхідність покладення яких встановлена з наведеного прокурором обґрунтування клопотання.

Згідно ч. 1 ст. 183 КПК України, тримання під вартою є винятковим запобіжним заходом, який застосовується виключно у разі, якщо прокурор доведе, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти ризикам, передбаченим статтею 177 цього Кодексу, крім випадків, передбачених частиною п`ятою статті 176 цього Кодексу.

При розгляді зазначеного кримінального провадження у відповідності дост. 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» слідчий суддя застосовуєКонвенцію «Про захист прав людини і основоположних свобод»(далі «Конвенція») та практику Європейського суду з прав людини (далі ЄСПЛ), як джерело права.

Європейський суд з прав людини неодноразово підкреслював, що наявність підстав для тримання особи під вартою має оцінюватись в кожному кримінальному провадженні з урахуванням його конкретних обставин. Тримання особи під вартою завжди може бути виправдано, за наявності ознак того, що цього вимагають справжні інтереси суспільства, які, незважаючи на існування презумпції невинуватості, переважають інтереси забезпечення поваги до особистої свободи.

Розглядаючи клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою для прийняття законного і обґрунтованого рішення, суд, відповідно дост.178 КПК Українита практики Європейського суду з прав людини, повинен врахувати тяжкість кримінального правопорушення, у вчиненні якого підозрюється особа та особисті обставини життя особи, які можуть свідчити на користь збільшення (зменшення) ризику переховування від правосуддя чи інших способів неналежної процесуальної поведінки.

Як вбачається з матеріалів клопотання, 13.06.2025 ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27, ч. 5 ст. 191 КК України.

Щодо наявності обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваною ОСОБА_4 означеного кримінального правопорушеня, слідчим суддею встановлено наступне.

Згідноч. 5ст. 9 КПК Україникримінальне процесуальне законодавство України застосовується з урахуванням практики Європейського Суду з прав людини (далі - ЄСПЛ).

Відповідно до практики ЄСПЛ «обґрунтованість підозри, на якій має ґрунтуватися арешт, складає суттєву частину гарантії від безпідставного арешту і затримання, закріпленої у статті 5 §1(с) Конвенції». За визначенням ЄСПЛ «обґрунтована підозра у вчиненні кримінального злочину, про яку йдеться у статті 5 §1(с) Конвенції, передбачає наявність обставин або відомостей, які переконали б неупередженого спостерігача, що ця особа, можливо, вчинила певний злочин» («K.-F. проти Німеччини», 27 листопада 1997, §57).

У пункті 175 рішення Європейського суду з прав людини від 21.04.2011 року у справі «Нечипорук і Йонкало проти України» зазначено, що «термін «обґрунтована підозра» означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення. Факти, що підтверджують обґрунтовану підозру, не повинні бути такого ж рівня, що й факти, на яких має ґрунтуватися обвинувальний вирок.

Аналогічна правова позиція ЄСПЛ відображена у справі «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30 серпня 1990 року, в якому також зазначено, що вимога розумної підозри передбачає наявність доказів, які об`єктивно пов`язують підозрюваного з певним злочином, вони не повинні бути достатніми, щоб забезпечити засудження, але мають бути достатніми, щоб виправдати подальше розслідування або висунення обвинувачення.

У п. 48 рішення «Чеботарь проти Молдови» № 35615/06 від 13.11.07 року ЄСПЛ зазначив: «Суд повторює, що для того, щоб арешт по обґрунтованій підозрі був виправданий у відповідності з статтею 5 1 (с), поліція не зобов`язана мати докази, достатні для пред`явлення обвинувачення, ні в момент арешту ні під час перебування заявника під вартою. Також не обов`язково, щоб затриманій особі були, по кінцевому рахунку, пред`явлені обвинувачення, або щоб ця особа була піддана суду. Метою попереднього тримання під вартою є подальше розслідування кримінальної справи, яке повинно підтвердити або розвіяти підозру, яка є підставою для затримання».

В рішенні ЄСПЛ «Ферарі-Браво проти Італії», Суд зазначив, що затримання та тримання особи під вартою, безумовно, можливе не лише у випадку доведеності факту вчинення злочину та його характеру, оскільки така доведеність сама по собі і є метою досудового розслідування, досягненню цілей якого і є тримання під вартою.

У справі «Мюррей проти Сполученого Королівства» №14310/88 від 23.10.1994 року ЄСПЛ зазначив, що «факти, які є причиною виникнення підозри не повинні бути такими ж переконливими, як і ті, що є необхідними для обґрунтування вироку чи й просто висунення обвинувачення, черга якого надходить на наступній стадії процесу кримінального розслідування».

При цьому, обставини здійснення підозрюваним конкретних дій та доведеність його винуватості, потребують перевірки та оцінки у сукупності з іншими доказами у кримінальному провадженні під час подальшого досудового розслідування.

Таким чином, відповідно до практики ЄСПЛ, для вирішення питання щодо обґрунтованості повідомленої підозри, оцінка наданих слідчому судді доказів здійснюється не в контексті оцінки доказів з точки зору їх достатності і допустимості для встановлення вини чи її відсутності, доведення чи не доведення винуватості особи, що здійснюється судом при ухваленні вироку, а з метою визначити вірогідність та достатність підстав причетності тієї чи іншої особи до вчинення кримінального правопорушення, а також чи є підозра обґрунтованою, щоб виправдати подальше розслідування або висунення обвинувачення.

На переконання слідчого судді, дії, у ймовірному вчиненні яких наразі підозрюєтсья ОСОБА_4 підпадають під ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч.5ст.27,ч.5ст.191КК України, тобто є кримінально караними. Тому немає підстав для висновків, що такі дії не можуть становити жодного злочину. Водночас, описана у клопотанні детектива та повідомленні про підозру фабула кримінального правопорушення у сукупності з наданими матеріалами досудового розслідування вказують на наявність вагомих доказів, які об`єктивно пов`язують підозрювану з відповідним кримінальним правопорушенням, передбаченим ч.5ст.27,ч.5ст.191КК України, і такі докази є достатніми щоб виправдати подальше розслідування та застосування заходів забезпечення кримінального провадження.

Відповідно слідчий суддя відхиляє доводи захисту щодо необґрунтованості підозри внаслідок її не підтвердження зібраними доказами.

Вказані заперечення захисника підлягають перевірці стороною обвинувачення під час досудового розслідування та оцінці суду, у випадку надходження до нього обвинувального акта, водночас, відповідні доводи, на цьому етапі кримінального провадження, на переконання слідчого судді не спростовують висновків щодо обґрунтованості підозри, тобто не виключають обставин, які вказують на ймовірну причетність ОСОБА_4 до вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. ч.5ст.27,ч.5ст.191КК України.

Слідчий суддя наголошує, що на даній стадії кримінального провадження, судом не встановлюється винуватість чи не винуватість ОСОБА_4 у скоєнні злочину, а лише вирішується питання про обґрунтованість підозри та наявність ризиків для застосування відповідного запобіжного заходу, а тому суд не може давати остаточну оцінку допустимості та належності доказів, оскільки справа не розглядається судом по суті пред`явленого обвинувачення.

Крім того, слідчий суддя звертає увагу, що відповідно до положень ч. 2ст. 94 КПК, жоден доказ не має наперед встановленої сили, та всі докази в даному кримінальному провадженні підлягають ретельній перевірці з наступною їх оцінкою у відповідності до положень ч. 1ст. 94 КПК України.

Відповідно до ст. ст.89,94 КПК, оцінка допустимості та належності доказів буде надана судом першої інстанції при розгляді кримінального провадження по суті.

Обґрунтованість повідомленої ОСОБА_4 підозри у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27, ч. 5 ст. 191 КК України, стороною обвинувачення підтверджується: речами та документами вилученими в ході обшуку за місцем фактичного мешкання ОСОБА_7 за адресою: АДРЕСА_2 , речами та документами вилученими в ході обшуку у офісних приміщеннях ТОВ «МЕТПРОЕКТ» за адресою: м. Одеса, вул. Італійський бульвар, 1Г, протоколом огляду від 18.11.2024, а саме ноутбуку ОСОБА_8 , матеріалами тимчасового доступу до речей і документів, що перебували у володінні ГУ ДПС в Одеській області відносно ТОВ «МЕТПРОЕКТ», речами та документами вилученими в ході обшуку приміщень ЧФ ДП «АМПУ» за адресою: м. Чорноморськ, вул. Праці, 6, документацію за договором, положенням про ЧФ ДП «АМПУ», положенням про інженерну службу ЧФ ДП «АМПУ», посадовою інструкцією, Положенням про здійснення закупівель товарів, робіт та послуг в ДП «АМПУ»,оригіналами видаткових накладних між ТОВ «МЕТПРОЕКТ» та ТОВ «ПРОМБУДКОЛІЯ», завіреними копія підроблених видаткових накладних між ПП «ГРІНАВТО УКРАЇНА» та ТОВ «МЕТПРОЕКТ», протоколом додаткового огляду оптичного носія інформації від 30.01.2025, протоколом огляду електронного документу від 03.04.2025, висновком судової будівельно-технічної експертизи, висновком судової економічної експертизи.

На думку слідчого судді, долучені матеріали кримінального провадження, на даній стадії досудового розслідування є достатніми для висновку щодо обґрунтованості підозри ОСОБА_4 .

Таким чином, враховуючи обґрунтованість підозри у вчиненні ОСОБА_4 кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27, ч. 5 ст. 191 КК України, тяжкість покарання, що загрожує підозрюваній у разі визнання її винною у вчиненні такого кримінального правопорушення, слідчий суддя приходить до обґрунтованого переконання, що усвідомлюючи ймовірні негативні наслідки у вигляді покарання у випадку подальшого доведення вини підозрюваного в передбаченому законом порядку, остання може вжити заходів щодо переховування від органів досудового розслідування та суду.

Вищевикладене, на думку слідчого судді, підтверджує обґрунтованість доводів сторони обвинувачення щодо існування ризику, передбаченого п. 1 ч. 1 ст. 177 КПК України.

Одночасно, слідчий суддя критично оцінює посилання детектива у клопотанні з приводу того, що ОСОБА_4 має значний досвід роботи на посаді сільського голови та є головною посадовою особою територіальної громади відповідного села, а тому може використати наявні засоби та можливості для переховування від правоохоронних органів. Захисником підозрюваної було повідомлено, що ОСОБА_4 ніколи не займала означену посаду, а тому обґрунтування даного ризику в цій частині є неспроможним.

Що стосується наявності ризику, передбаченого п. 2 ч. 1 ст. 177 КПК України, слідчий суддя враховує, що підозрювана ОСОБА_4 обіймає посаду провідного інженера відділу гідротехнічних споруд інженерної служби ЧФ ДП «АМПУ» та здійснює організаційно-розпорядчі функції, будучи службовою особою. З огляду на що, можна припустити, що підозрювана з метою уникнення ймовірної кримінальної відповідальності може вдатися до спроб знищення, спотворення або сховання відповідних документів та інших речей, до який остання має доступ, будучи службовою особою ЧФ ДП «АМПУ».

Крім того, детективом зазначається про те, що з метою приховування своєї протиправної діяльності ОСОБА_4 може здійснити видалення листування, знищення документів або іншої інформації, що має значення для цього провадження.

Водночас, слідчий суддя не може залишити поза увагою доводи адвоката ОСОБА_5 з приводу того, що в рамках даного кримінального провадження проведено слідчі (розшукові) заходи у вигляді обшуків, відповідних експертних досліджень та допитів підозрюваних.

Таким чином, враховуючи те, що відомості про кримінальне провадження були внесені до ЄРДР у червні 2024 року та до моменту повідомлення про підозру ОСОБА_4 (13.06.2025), стороною обвинувачення ймовірно було проведено комплекс слідчих (розшукових) заходів, у тому числі спрямованих на виявлення та вилучення документів та речей, які можуть мати доказове значення для даного кримінального провадження. Втім, слідчий суддя враховує й те, що досудове розслідування даного криімнального провадження триває, встановлюються усі фактичні обставини, які можуть мати значення для доведення предмету доказування у кримінальному провадженні, у зв`язку із чим, слідчий суддя приходить до переконання, що на даному етапі ризик, передбачений п. 2 ч. 1 ст. 177 КПК України, не становить значної загрози з огляду на низьку ймовірність його реалізації, проте все ж таки є актуальним.

Крім того, слідчий суддя вважає обґрунтованими посилання сторони обвинувачення щодо існування в рамках даного кримінального провадження ризику, передбаченого п. 3 ч. 1 ст. 177 КПК України у вигляді можливого незаконного впливу підозрюваною ОСОБА_4 на інших підозрюваних ОСОБА_8 та ОСОБА_7 в рамках даного кримінального провадження.

Існування такого ризику, на переконання слідчого судді, обумовлюється фактичними обставинами даного кримінального провадження, як вони викладені у такому клопотанні. Зокрема, слідчий суддя бере до уваги, що ОСОБА_4 та ОСОБА_8 інкримінується пособництво у можливому вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, ймовірним організатором якого є ОСОБА_7 , яка підозрюється у вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 27 ч. 5 ст.191 КК України.

Викладене дає підстави слідчому судді вважати, що в цілях уникнення кримінальної відповідальності за інкриміновані підозрюваній дії, останні можуть вживати взаємних заходів щодо впливу один на одного, задля вироблення однієї лінії поведінки, коригування власних показів, тощо.

Відтак, слідчий суддя приходить до переконання, що в рамках такого кримінального провадження наявний ризик можливого незаконного впливу з боку підозрюваної ОСОБА_4 на підозрюваних ОСОБА_8 та ОСОБА_7 (п. 3 ч. 1 ст. 177 КПК України).

Водночас, навіть беручи до уваги, що у випадку можливого направлення обвинувального акту відносно ОСОБА_4 до суду, вказані особи в подальшому будуть допитуватися безпосередньо судом, ризик можливого впливу на таких осіб та зміни ними своїх показів, під загрозою можливої кримінальної відповідальності у такому випадку за означені дії, мінімізує в значній мірі існування такого ризику.

Таким чином, на думку слідчого судді, запобігти вказаному ризику можливо шляхом покладення на підозрювану обов`язку утримуватися від спілкування з іншими підозрюваними у даному кримінальному провадженні.

Разом з тим, слідчий суддя вважає необгрунтованими доводи детектива викладені у клопотанні та прокурора у судовому засіданні щодо існування ризику, передбаченого п. 4 ч. 1 ст. 177 КПК України, які в свою чергу зводяться до того, що ОСОБА_4 , будучи службовою особою ЧФ ДП «АМПУ», діяльність якого є предметом досудового розслідування великої кількості кримінальних проваджень може вжити заходів щодо перешкоджання кримінальному провадженню іншим чином, зважаючи на численні особисті, ділові та інші зв`язки з представниками правоохоронних органів, суб`єктами, уповноваженими на виконання функцій держави та місцевого самоврядування. Так, стороною обвинувачення не надано належного обгрунтування вищевказаним доводам, зокрема в частині існування зв`язків підозрюваної та способу їх можливого використання для перешкоджання кримінальному провадженню.

Попри вищевказані встановлені в судовому засіданні ризики, передбачені п.п 1, 2, 3 ст. 177 КПК України, сторона обвинувачення, всупереч вимогам ст. 184 КПК України не обґрунтовує саме у зв`язку з чим детектив у своєму клопотанні просить визначити заставу у розмірі 2298 252 гривні. У клопотанні детективом зазначається про наявність у ОСОБА_4 постійного місця роботи та заощаджень, а тому застава у розмірі 908400 гривень не здатна забезпечити виконання підозрюваною покладених на неї обов`язків. При цьому, прокурором у судовому засіданні було повідмолено, що станом на теперішній час майновий стан підозрюваної органом досудового розслідування не оцінювався та відомості щодо наявності заощаджень відсутні.

Слідчий суддя звертає увагу, що відповідно до вимог ч. 4 ст. 182 КПК України, розмір застави визначається слідчим суддею, судом з урахуванням обставин кримінального правопорушення, майнового та сімейного стану підозрюваного, обвинуваченого, інших даних про його особу та ризиків, передбаченихстаттею 177цього Кодексу.

Так, в судовому засіданні було встановлено, що ОСОБА_4 має на утриманні батьків похилого віку та страждає на хронічне захворювання щитоподібної залози, при цьому, як було повідомлено прокурором у судовому засіданні у сторони обвинувачення відсутні дані щодо майнового стану підозрюваної, у зв`язку із чим для слідчого судді незрозумілим є на основі яких відомостей стороною обвинувачення було запропоновано саме такий розмір застави 2298252 гривень. В цьому ж розрізі, слідчий суддя зауважує, що посилання на розмір завданої майнової шкоди ДП «АМПУ», що становить 2297935 гривень не може бути єдиним критерієм для визначення розміру застави у розмірі, еквівалентному сумі загального розміру завданої майнової шкоди у кримінальному провадженні для кожного з трьох фігурантів кримінального провадження.

Також прокурорвсупереч п.6ч.1ст.184КПК України,жодним чиномне обґрунтовуєнеможливість запобіганнявстановленим ризикам шляхомзастосування більш м`якого запобіжного заходу для забезпечення належної процесуальної поведінки останньої впродовж досудового розслідування кримінального провадження, натомість, одна лише тяжкість кримінального правопорушення, у якому підозрюється особа, та тяжкість покарання, що загрожує їй у разі визнання винуватою у вчиненні інкримінованого злочину, не можуть бути єдиною підставою для застосування відносно ОСОБА_4 виняткового та найсуворішого запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.

Так слідчий суддя враховує вимоги п.п. 3 і 4 ст.5 Конвенції про захист прав людини та практику Європейського суду з прав людини, згідно з якими обмеження права особи на свободу і особисту недоторканість можливе лише в передбачених законом випадках за встановленою процедурою. При цьому, ризик переховування обвинуваченого від правосуддя не може оцінюватися виключно на підставі суворості можливого судового рішення, а це слід робити з урахуванням низки відповідних фактів, які можуть підтверджувати існування такого ризику, або свідчити про такий його незначний ступінь, який не може служити підставою для запобіжного ув`язнення.

Як вбачається з п. 62 рішення ЄСПЛ у справі «Боротюк проти України», у всіх випадках, коли ризику ухилення обвинуваченого від слідства можна запобігти за допомогою застави чи інших запобіжних заходів, обвинуваченого має бути звільнено, і в таких випадках національні органи завжди мають належним чином досліджувати можливість застосування таких альтернативних запобіжних заходів.

Так, слідчий суддя надає належну правову оцінку обставинам ймовірного вчинення підозрюваним інкримінованого йому кримінального правопорушення, а також відомостей щодо його особи, а саме як встановлено в судовому засіданні підозрювана має міцні соціальні зв`язки, має на утриманні батьків похилого віку, постійне місце проживання та роботи, за яким характеризується виключно позитивно.

Вищевикладене в сукупності, на думку слідчого судді, свідчить про можливість запобігання встановленим ризикам та забезпечення належної процесуальної поведінки підозрюваної шляхом застосування запобіжного заходу у вигляді нічного домашнього арешту.

В свою чергу покладення на підозрювану обов`язків, передбачених ст. 194 КПК України, в повній мірі забезпечуватиме його належну процесуальну поведінку.

За таких обставин, враховуючи вищевикладене, слідчий суддя приходить до переконання, що запобіжний захід у вигляді домашнього арешту, який відповідно до ст. 184 КПК України полягає в забороні підозрюваному залишати житло у нічний час, з покладенням на нього обов`язків, передбачених ч. 5 ст. 194 КПК України, оскільки вказаний запобіжний захід є достатнім для забезпечення належної процесуальної поведінки підозрюваного та в повній мірі здатний запобігти встановленим в судовому засіданні ризикам.

Керуючись ст. ст. 176-178, 181, 183, 194 КПК України, слідчий суддя,

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні клопотання старшого детектива ТУ БЕБ в Одеській області ОСОБА_6 , погоджене прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 відмовити.

Застосувати до ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді домашнього арешту строком до 12.08.2025, в межах строку досудового розслідування, із забороноюзалишати житло за адресою: АДРЕСА_1 , у період часу з 23 години 00 хвилин по 05 годину 00 хвилин наступної доби, за виключенням необхідності залишити житло під час оголошення повітряної тривоги.

Покласти на підозрювану ОСОБА_4 строком до 12.08.2025, в межах строку досудового розслідування, наступні процесуальні обов`язки, передбачені ст. 194 КПК України, а саме:

1. не відлучатися із населеного пункту, в якому він проживає без дозволу слідчого, прокурора та/або суду;

2. повідомляти детектива, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;

3. утримуватися від спілкування зі свідками та іншими підозрюваними у даному кримінальному провадженні (щодо обставин даного кримінального провадження);

4. здати на зберігання до ГУ ДМС в Одеській області свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

Копію ухвали про застосування відносно підозрюваної ОСОБА_4 запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту направити для виконання до органу Національної поліції за місцем проживання підозрюваної.

Ухвала підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Ухвала можебути оскарженадо Одеськогоапеляційного судупротягом п`ятиднів здня їїоголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення19.06.2025
Оприлюднено30.06.2025
Номер документу128467173
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою

Судовий реєстр по справі —947/32971/24

Ухвала від 05.08.2025

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 05.08.2025

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 05.08.2025

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 05.08.2025

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 30.07.2025

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 23.07.2025

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Артеменко І. А.

Ухвала від 23.07.2025

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Артеменко І. А.

Ухвала від 14.07.2025

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 14.07.2025

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 14.07.2025

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні