Герб України

Ухвала від 27.06.2025 по справі 608/1324/25

Чортківський районний суд тернопільської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

копія

УХВАЛА

27 червня 2025 року Справа № 608/1324/25

Номер провадження2-а/608/124/2025

Чортківський районний суд Тернопільської області в складі:

головюючої судді Коломієць Н. З. ,

з участю секретаря Смаглій О. Р.,

представника позивача адвоката Яблокової Л. О.,

відповідача старшого державного виконавця Шари М. А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Чорткові справу за позовом ОСОБА_1 до старшого державного виконавця Чортківського відділу державної виконавчої служби у Чортківському районі Тернопільської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Шари Марії Андріївни про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся в суд з зазначеним позовом, в якому просить визнати протиправною та скасувати постанову про відкриття виконавчого провадження ВП № 78201476 від 27.05.2025 про стягнення з нього штрафу в розмірі 81600 гривень, винесену старшим державним виконавцем Чортківського відділу державної виконавчої служби у Чортківському районі Тернопільської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Шарою М. А. на підставі постанови Чортківського районного суду Тернопільської області №608/715/25 від 22.04.2025, якою на ОСОБА_1 накладено стягнення у вигляді штрафу в розмірі 40800 гривень.

В судовому засідання адвокат Яблокова Л. О. заявила клопотання про зупинення виконання, оскільки на даний час справа про адміністративне правопорушення №608/715/25 знаходиться на розгляді в Тернопільському апеляційному суді.

Керуючись ст. ст. 55, 60, 166 КАСУ, просить постановити ухвалу, якою зупинити виконання оскаржуваної постанови до вирішення справи про адміністративне правопорушення №608/715/25 Тернопільським апеляційним судом.

Відповідач ОСОБА_2 в судовому засіданні не заперечує проти задоволення заявленого клопотання.

Вислухавши учасників справи, розглянувши клопотання, суд дійшов наступних висновків.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 154 Кодексу адміністративного судочинства України, заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи. Суд, розглядаючи заяву про забезпечення позову, може викликати особу, яка подала заяву про забезпечення позову, для надання пояснень або додаткових доказів, що підтверджують необхідність забезпечення позову.

Згідно ч. 4 ст. 150 КАС України,подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб`єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.

Відповідно до ч. 2 ст. 150 КАС України забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Судом встановлено, що на виконанні Чортківського відділу державної виконавчої служби у Чортківському районі Тернопільської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції є виконавче провадження, відкрите на підставі постанови Чортківського районного суду Тернопільської області №608/715/25 від 22.04.2025, якою на ОСОБА_1 накладено стягнення у вигляді штрафу в розмірі 40800 гривень.

Позивач оскаржує постанову про відкриття виконавчого провадження № 78201476 від 27.05.2025 про стягнення з нього штрафу в розмірі 81600 гривень (подвійний розмір штрафу).

Відповідно до ч. 2 п. 3 ст. 150 КАС України, заходи забезпечення позову можуть вживатися виключно у випадках, коли невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Згідно з положеннями частини першої статті 151 КАС України, позов може бути забезпечено, крім іншого, шляхом: зупинення дії індивідуального акта або нормативно-правового акта.

Відповідно до роз`яснень постанови Пленуму Верховного Суду України від 22 грудня 2006 року № 9 «Про практику застосування судами процесуального законодавства при розгляді заяв про забезпечення позову», при розгляді заяв про забезпечення позову суд (суддя) має з урахуванням доказів, наданих позивачем на підтвердження своїх вимог, пересвідчитись, зокрема, в тому, що між сторонами дійсно виник спір та існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання можливого рішення суду про задоволення позову; з`ясувати обсяг позовних вимог, дані про особу відповідача, а також відповідність виду забезпечення позову, який просить застосувати особа, котра звернулась з такою заявою, позовним вимогам.

Згідно Рекомендації № R (89) 8 про тимчасовий судовий захист в адміністративних справах, прийнятій Комітетом Ради Європи 13.09.1989, рішення про вжиття заходів тимчасового захисту може, зокрема, прийматися у разі, якщо виконання адміністративного акта може спричинити значну шкоду, відшкодування якої неминуче пов`язано з труднощами, і якщо на перший погляд наявні достатньо вагомі підстави для сумнівів у правомірності такого акта.

Суд, який постановляє вжити такий захід, не зобов`язаний одночасно висловлювати думку щодо законності чи правомірності відповідного адміністративного акта; його рішення стосовно вжиття таких заходів жодним чином не повинно мати визначального впливу на рішення, яке згодом має бути ухвалено у зв`язку з оскарженням адміністративного акта.

Тобто, інститут забезпечення адміністративного позову є однією з гарантій захисту прав, свобод та законних інтересів юридичних та фізичних осіб - позивачів в адміністративному процесі, механізмом, який покликаний забезпечити реальне та неухильне виконання судового рішення прийнятого в адміністративній справі При цьому заходи забезпечення мають бути вжиті лише в межах позовних вимог та бути адекватними та співмірними з позовними вимогами.

Співмірність передбачає співвідношення негативних наслідків від вжиття заходів забезпечення позову з тими негативними наслідками, які можуть настати в результаті невжиття цих заходів, з урахуванням відповідності права чи законного інтересу, за захистом яких заявник звертається до суду, майнових наслідків заборони відповідачу здійснювати певні дії.

Адекватність заходу до забезпечення позову, що застосовується судом, визначається його відповідністю вимогам, на забезпечення яких він вживається. Оцінка такої відповідності здійснюється судом, зокрема, з урахуванням співвідношення права (інтересу), про захист яких просить заявник, з майновими наслідками заборони відповідачеві вчиняти певні дії.

Отже, при вирішенні питання про забезпечення позову суд має здійснити оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів з урахуванням такого: розумності, обґрунтованості і адекватності вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників судового процесу; наявності зв`язку між конкретним заходом до забезпечення позову і предметом позовної вимоги, зокрема, чи спроможний такий захід забезпечити фактичне виконання судового рішення в разі задоволення позову; імовірності утруднення виконання або невиконання рішення суду в разі невжиття таких заходів; запобігання порушенню у зв`язку із вжиттям таких заходів прав та охоронюваних законом інтересів осіб, що не є учасниками даного судового процесу.

Аналогічна правова позиція міститься, зокрема, у постанові Верховного Суду від 21 листопада 2018 року у справі № 826/8556/17.

При цьому, в ухвалі про забезпечення позову суд повинен навести мотиви, з яких він дійшов висновку про існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення у справі, а також вказати, в чому будуть полягати дії, направлені на відновлення прав позивача, оцінити складність вчинення цих дій, встановити, що витрати, пов`язані з відновленням прав будуть значними.

Так, предметом позову є скасування постанови про відкриття виконавчого провадження, якою передбачається стягнення з позивача штрафу в подвійному розмірі 81 600,00 грн.

Постанова Чортківського районного суду Тернопільської області №608/715/25 від 22.04.2025, якою на ОСОБА_1 накладено стягнення у вигляді штрафу в розмірі 40800 гривень за ч. 5 ст. 126 КУпАП, знаходиться на розгляді в Тернопільському апеляційному суді.

Зважаючи на вказане, невжиття заходів забезпечення позову може істотно ускладнити чи унеможливити ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача до ухвалення рішення в цій справі, а для відновлення порушених прав позивачу необхідно буде докласти значних зусиль, часу та витрат.

З урахуванням цього суд вважає обґрунтованими приведені заявником твердження в обґрунтування клопотання про вжиття заходів забезпечення позову.

Враховуючи викладене вище, характер спору, що виник, а також те, що вказані дії можуть привести до утруднення виконання можливого рішення суду, суд приходить до висновку про задоволення заяви.

Керуючись статтями 150, 151 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Клопотання представника позивача адвоката Яблокової Л. О. задовольнити.

У порядку забезпечення позову зупинити дію постанови про відкриття виконавчого провадження № 78201476 від 27.05.2025 про стягнення з ОСОБА_1 штрафу в розмірі 81600 гривень, винесену старшим державним виконавцем Чортківського відділу державної виконавчої служби у Чортківському районі Тернопільської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Шарою М. А., до моменту набрання законної сили судовим рішенням в справі № 608/715/25 про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 5 ст. 126 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Ухвалу допустити до негайного виконання.

Ухвала може бути оскаржена до Восьмого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом п`ятнадцяти днів з дня винесення.

Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання.

Згідно з оригіналом

Суддя:/підпис/

Ухвала набрала законної сили « » 2025 року.

Оригінал ухвали знаходиться в матеріалах справи № 608/1324/25, яка зберігається в Чортківському районному суді Тернопільської області.

Суддя: Н. З. Коломієць

СудЧортківський районний суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення27.06.2025
Оприлюднено02.07.2025
Номер документу128496258
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —608/1324/25

Ухвала від 27.06.2025

Адміністративне

Чортківський районний суд Тернопільської області

Коломієць Н. З.

Ухвала від 18.06.2025

Адміністративне

Чортківський районний суд Тернопільської області

Коломієць Н. З.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні