Постанова
від 07.12.2010 по справі 2а-5934/10/1670
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 грудня 2010 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-5934/10/1670

Полтавський окружний а дміністративний суд у складі :

головуючого судді - Єрес ько Л.О.,

при секретарі - Курбалі А .В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Полтавського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів до Товарис тва з обмеженою відповідальн істю "Лист-ручки" про стягненн я адміністративно-господарс ьких санкцій та пені, -

В С Т А Н О В И В:

17 листопада 2010 року Пол тавське обласне відділення Ф онду соціального захисту інв алідів звернулося до Полта вського окружного адмініс тративного суду з адміністра тивним позовом до Товариства з обмеженою відповідальніст ю "Лист-ручки" про стягнення а дміністративно-господарськ их санкцій у розмірі 20348,72 грн. та пеню за порушення термінів с плати адміністративно-госпо дарських санкцій у розмірі 1 30 5,40 грн.

В обґрунтування своїх вимо г позивач зазначив, що відпов ідачем було порушено вимоги статті 19 Закону України “Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні ”, а саме в 2009 році підприємство не вико нало нормативу робочих місць , призначених для працевлашт ування інвалідів, у кількост і 2 робочих місць, що має наслі дком накладення адміністрат ивно-господарських санкцій в розмірі 2 0348 грн. 72 коп. та пені у р озмірі 1 305 грн. 40 коп. у зв' язку з порушенням терміну сплати адміністративно-господарсь ких санкцій.

Представник позивача у суд ове засідання не з'явився, хо ча був належним чином повідо млений про дату, час та місце р озгляду справи, надіслав кло потання про розгляд справи б ез його участі.

Представник відповідача в судові засідання не з' явив ся, хоча в справі наявні доказ и, що відповідач був належним чином повідомлений про дату , час та місце розгляду справи , про причини неявки до суду не повідомив, заперечень та кло потань не надав.

За таких обставин суд вважа є за можливе провести розгля д справи за даної явки та наяв ними в справі матеріалами.

Вивчивши та дослідивши мат еріали справи, всебічно і пов но з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтують ся позовні вимоги, об' єктив но оцінивши докази, що мають ю ридичне значення для розгляд у справи і вирішення спору по суті, суд приходить до виснов ку, що позов підлягає задовол енню з наступних підстав.

Частинами 1, 2 статті 19 Закону України “Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні ” передбачено, що для підприємств, установ, органі зацій, у тому числі підприємс тв, організацій, громадських організацій інвалідів, фізи чних осіб, які використовуют ь найману працю, установлюєт ься норматив робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів у розмірі чотирьох відсот ків середньооблікової чисел ьності штатних працівників о блікового складу за рік, а якщ о працює від 8 до 25 осіб, у кільк ості одного робочого місця /ч астина 1/; підприємства, устано ви, організації, у тому числі п ідприємства, установи, орган ізації громадських організа цій інвалідів, фізичні особи , які використовують найману працю, самостійно розрахову ють кількість робочих місць для працевлаштування інвалі дів відповідно до нормативу, встановленого частиною перш ою цієї ж статті, і забезпечую ть працевлаштування інвалід ів /частина 2/.

Відповідно до наявної в мат еріалах справи копії звіту п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів за 2009 рік від 19 .10.2010 № 53/204/179 (форма № 10-ПІ), наданого в ідповідачем Полтавському обласному відділенню Фонд у соціального захисту інвалі дів, середньооблікова кількі сть штатних працівників облі кового складу на підприємств і за цей період становила 39 ос іб. У відповідності до вимог с татті 19 зазначеного Закону но рматив робочих місць для пра цевлаштування інвалідів ста новить 2 робочі місця. Разом з тим, згідно вказаного Звіту н а підприємстві в 2009 році вакан тні робочі місця для інвалід ів зайняті не були. Тобто підп риємством не виконано нормат ив робочих місць для працевл аштування інвалідів у кілько сті 2 робочих місць.

Частиною 3 статті 19 Закону Ук раїни “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні ” передбачено, що підпри ємства, установи, організаці ї, у тому числі підприємства, о рганізації громадських орга нізацій інвалідів, фізичні о соби, які використовують най ману працю, самостійно здійс нюють працевлаштування інва лідів у рахунок нормативів р обочих місць, виходячи з вимо г статті 18 цього Закону.

Статтею ж 18 встановлено, що з абезпечення прав інвалідів н а працевлаштування та оплачу вану роботу, у тому числі з умо вою про виконання роботи вдо ма, здійснюється шляхом їх бе зпосереднього звернення до п ідприємств, установ, організ ацій чи до державної служби з айнятості.

Підбір робочого місця здій снюється переважно на підпри ємстві, де настала інвалідні сть, з урахуванням побажань і нваліда, наявних у нього проф есійних навичок і знань, а так ож рекомендацій медико-соціа льної експертизи.

Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.

Отже, нормами цієї статті вс тановлені конкретні обов' я зки підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, установ, організацій г ромадських організацій інва лідів, фізичних осіб, які вико ристовують найману працю /да лі по тексту - роботодавців/ ст осовно забезпечення прав інв алідів на працевлаштування, виконання яких роботодавцям и презумує виконання їх обов ' язку щодо самостійного пра цевлаштування інвалідів, вст ановленого частиною 3 статті 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні ”. А, оскільки працевлаштування інвалідів роботодавцями неможливе без відповідного волевиявлення інвалідів, то норми статті 18 т акож визначають, хоч і опосер едковано, обов' язок інвалід ів звернутися з метою працев лаштування або до роботодавц ів безпосередньо, або до цент ру зайнятості. В свою чергу ал ьтернативний спосіб реаліза ції прав інвалідів на працев лаштування зумовлює обов' я зок роботодавців звітувати д о центру зайнятості про наяв ність вакантних робочих місц ь, призначених для працевлаш тування інвалідів.

Згідно Наказу Міністерств а праці та соціальної політи ки України від 19.12.2005 №420 “Про затв ердження форм звітності та і нструкцій щодо їх заповнення ” формою звітності роботода вців про наявність вакантних місць, в тому числі призначен их для працевлаштування інва лідів, є форма № 3-ПН „Звіт про н аявність вакансій ”, яка відп овідно до пункту 4 статті 20 Зак ону України “Про зайнятість населення ” подається робото давцями до державної служби зайнятості щомісячно.

У графі 15 цього Звіту наводя ться дані про можливість пра цевлаштування на вільне робо че місце (вакантну посаду) осо би, що належить до окремої кат егорії громадян, які потребу ють соціального захисту і не здатні на рівних умовах конк урувати на ринку праці, у раху нок річної броні, установлен ої місцевими державними адмі ністраціями, виконавчими орг анами відповідних рад за под анням центрів зайнятості, ві дповідно до статті 5 Закону Ук раїни "Про зайнятість населе ння", із змінами та доповнення ми, а також інвалідів, пенсіон ерів, студентів та інших.

З огляду на викладене, звіт за формою 3-ПН є актом інформув ання органу працевлаштуванн я про створені роботодавцем робочі місця для працевлашту вання інвалідів.

Цей звіт є водночас і запито м про направлення до роботод авця інвалідів для працевлаш тування, оскільки центр зайн ятості, отримавши інформацію від інвалідів насамперед пр о їх бажання працювати, а від р оботодавця - про намір та мо жливості працевлаштувати ін валідів, не тільки має змогу, а й зобов' язаний відреагуват и на можливості конкретного роботодавця забезпечити інв алідів певною працею та бажа ння конкретних інвалідів реа лізувати своє право на праце влаштування з врахуванням ін дивідуальних функціональни х можливостей, обумовлених і нвалідністю, наявних у них кв аліфікації та знань. До таког о висновку можна дійти, виход ячи зі змісту норм статті 18-1 За кону України “Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні ” та пункту 2 стат ті 19 Закону України “Про зайня тість населення ”.

Так, відповідно до статті 18-1 Закону України “Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні ” інвалід, який не досяг пенсійного віку, не п рацює, але бажає працювати, ма є право бути зареєстрованим у державній службі зайнятост і як безробітний.

Рішення про визнання інвал іда безробітним і взяття йог о на облік для працевлаштува ння приймається центром зайн ятості за місцем проживання інваліда на підставі поданих ним рекомендацій МСЕК та інш их передбачених законодавст вом документів.

Державна служба зайнятост і здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомен дацій МСЕК, наявних у інвалід а кваліфікації та знань, з ура хуванням його побажань.

Державна служба зайнятост і може за рахунок Фонду соціа льного захисту інвалідів над авати дотацію роботодавцям н а створення спеціальних робо чих місць для інвалідів, заре єстрованих у державній служб і зайнятості, а також проводи ти професійну підготовку, пі двищення кваліфікації і пере підготовку цієї категорії і нвалідів у порядку, встановл еному Кабінетом Міністрів Ук раїни.

Згідно з пунктом 2 статті 19 За кону України “Про зайнятість населення ” Державна служба зайнятості має право направ ляти для працевлаштування на підприємства, в установи і ор ганізації всіх форм власност і при наявності там вільних р обочих місць (вакантних поса д) громадян, які звертаються д о служби зайнятості, відпові дно до рівня їх освіти і профе сійної підготовки, а інвалід ів, крім того, - відповідно до р екомендацій МСЕК, наявних у н их кваліфікації і знань та з у рахуванням їх побажань.

Згідно листа Гадяцького ра йонного центру зайнятості ві д 02.11.2010 № 1957, копія якого залучена представником позивача до м атеріалів справи, відповідач ем впродовж усього 2009 року зві ти про наявність вакансій (фо рми 3-ПН) не подавались. Крім то го, відповідач оголошення у з асоби масової інформації не подавав, ніяких інших заході в щодо пошуку інвалідів не вж ивав.

З урахуванням викладеного , суд приходить до висновку пр о наявність підстав для стяг нення з відповідача адмініст ративно-господарських санкц ій та пені за несплату цих сан кцій відповідно до статті 20 За кону України “Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні ”.

Відповідно до статті 20 зазн аченого Закону підприємства , установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, де середньооблікова чисе льність працюючих інвалідів менша, ніж установлено норма тивом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачую ть відповідним відділенням Ф онду соціального захисту інв алідів адміністративно-госп одарські санкції, сума яких в изначається в розмірі середн ьої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, установі, організації за ко жне робоче місце, призначене для працевлаштування інвал іда і не зайняте інвалідом. Дл я підприємств, установ, орган ізацій, у тому числі підприєм ств, організацій громадських організацій інвалідів, фізи чних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністрат ивно-господарських санкцій з а робоче місце, призначене дл я працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визна чається в розмірі половини с ередньої річної заробітної п лати на відповідному підприє мстві, в установі, організаці ї, у тому числі підприємстві, о рганізації громадських орга нізацій інвалідів, у фізично ї особи, яка використовує най ману працю. Порушення термін ів сплати адміністративно-го сподарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 ві дсотків річних облікової ста вки Національного банку Укра їни, що діяла на момент сплати , нарахованої на повну суму не доїмки за весь її строк.

У відповідача в 2009 році працю вали 39 працівників, фонд оплат и праці у вказаному році скла дав 396 800 грн., середньомісячна з аробітна плата штатного прац івника складає: 396 800 : 39 = 10 174,36.

За 2 робочі місця, призначен і для працевлаштування інвал ідів і не зайнятих інвалідам и, відповідач до 16.04.2009 (термін сп лати встановлено частиною 4 с татті 20 вказаного Закону - до 15 квітня року, наступним за ро ком, у якому відбулося поруше ння нормативу) повинен був са мостійно сплатити адміністр ативно-господарські санкції у розмірі 10 174,36 х 2 = 20 348,72 грн.

У зв'язку з несплатою адміні стративно-господарських сан кцій до встановленого термін у позивачем нараховано пеню в сумі 1 305,40 грн (20348,72 грн х 0,03%)х214дн.

Оскільки вказані суми так і не були сплачені відповідач ем, то відповідно до частини 5 статті 20 Закону України “Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні ” ці сум и можуть бути стягнуті в прим усовому порядку за відповідн им рішенням суду.

У відповідності до частини 4 статті 94 КАС України у справа х, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважень, а відпо відачем - фізична чи юридич на особа, судові витрати, здій снені позивачем, з відповіда ча не стягуються.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 К одексу адміністративного су дочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний поз ов Полтавського обласно го відділення фонду соціальн ого захисту інвалідів до Тов ариства з обмеженою відповід альністю "Лист-ручки" про стяг нення адміністративно-госпо дарських санкцій та пені зад овольнити.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю "Лис т-ручки" (с. Ручки, Гадяцький ра йон, Полтавської області, код ЄДРПОУ 33830885) на користь Полта вського обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів ( вул. Зигіна, 1, м. По лтава, р/р 31211230700032 в ГУДК в Полтавс ькій області, МФО 831019, код 34698301, оде ржувач - УДК в Гадяцькому райо ні) адміністративно-господа рські санкції в розмірі 20348 грн . 72 коп. (двадцять тисяч триста с орок вісім гривень сімдесят дві копійки) та пеню за поруше ння термінів сплати адмініст ративно-господарських санкц ій в розмірі 1305 грн. 40 коп. (одна т исяча триста п'ять гривень со рок копійок).

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окруж ний адміністративний суд шля хом подання апеляційної скар ги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з од ночасним поданням її копії д о суду апеляційної інстанції . У разі складення постанови у повному обсязі відповідно д о статті 160 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Повний текст постан ови виготовлено 13 грудня 2010 рок у.

Суддя Л.О. Єресько

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.12.2010
Оприлюднено01.02.2011
Номер документу12849922
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5934/10/1670

Постанова від 07.12.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Єресько Л.О.

Ухвала від 18.11.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Єресько Л.О.

Ухвала від 18.11.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Єресько Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні