Постанова
від 07.12.2010 по справі 12582/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

07 грудня 2010 р. № 2-а- 12582/10/2070

Харківський окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого - судді - Панова М.М.,

за участю:

секретаря судового засіда ння - Воронкової К.П,

позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача- 1 - ОСОБА_2,

представника відповідача- 2 - ОСОБА_3,

представника відповідача- 3 - ОСОБА_4,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміще нні суду в м. Харкові адмініст ративну справу за позовом

ОСОБА_1

до Головного державного санітарного лікаря м. Харков а ОСОБА_6, Головного д ержавного санітарного лікар я Ленінського району ОСОБА _8

про визнання дій незаконними ,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, ОСОБА_1, з вернулась до Харківського ок ружного адміністративного с уду з позовною заявою, в якій п росить суд: визнати дії голов ного державного санітарного лікаря м.Харкова ОСОБА_6п ротиправними,а виданий нею в исновок від 13.08.2010 року. № 594-3.3 неза конним і скасувати його; визн ати бездіяльність головного державного лікаря Ленінсько го району м.Харкова ОСОБА_8 протиправною і зобов"язати ї ї виконати постанову №133 від 04.0 7.2010р. В обгрунтування позову за значила, що 14.07.2010р головним держ авним лікарем Ленінського ра йону м.Харкова ОСОБА_8вине сено постанову № 133 від яким ти мчасово припинила єксплуата цію півного бару "Живое пиво" АДРЕСА_1.

13.08.2010 року був виданий висно вок державної санітарно - епі деміологічної експертизи за результатами якого об"єк від повідає вимогам діючого сані тарного законодавства Украї ни.Дії відповідачів порушуют ь права, свободи і охороняеми е законом інтереси, її та мешк анців 243 мікрорайона Ленінськ ого райоу м.Харкова.

Представник відповідача д о Головного державного с анітарного лікаря м. Харкова ОСОБА_6 в судове засідянн я з"явилась проти заявленого позову заперечувала посилаю чись на те що,04.11.2009 року до Гол овного лікаря Ленінської р айСЕС ОСОБА_8 надійшов за пит від Головного лікаря Харківської міської санітар но-епідеміологічної станції щодо незаконності розташува ння кафе «Живе пиво» по АДР ЕСА_1. На даний запит була під готовлена відповідь №3.3/5602 від 10.11.09 року за якою повідомлено, щ о Ленінською СЕС не видававс я висновок державної санітар но-епідеміологічної експерт изи на кафе «Живе пиво», а ФО-П ОСОБА_9, який звернувся до Ленінської СЕС з заявою на от римання висновку державної с анітарно-епідеміологічної е кспертизи на магазин-кафе по АДРЕСА_1, надана відмова, в зв'язку з тим, що документи на об'єкт надані не в повному обс язі. До того ж, згідно листа уп равління з питань підприємни цтва, інвестицій та споживчо го ринку № 07-1714 від 26.10.09 р. дане пит ання знаходиться на розгляді в Ленінському РВ ХМУ МВС Укра їни в Харківській області та у Державній податковій інсп екції Ленінського району. На підставі листа Харківської міжрайонної природоохоронн ої прокуратури від 12.07.2010 року Ле нінською районною санітарно -епідеміологічної станцією б уло здійснено позапланове са нітарно-епідеміологічне обс теження пивного бару «Живе п иво» з літнім майданчиком по АДРЕСА_1, що належить ФО-П ОСОБА_9 у результаті перев ірки було складено акт саніт арно-епідеміологічного оост еження об"єкта №3.3/221 від 13.07.2010 року . Щодо вимог позивача про виз нати протиправною бездіяльн ість Головного державно го лікаря ленінської районно ї санітарно-епідеміологічно ї станції ОСОБА_8 та зобов 'язати її виконати постанову №133 від 14.07.2010 року, проте з позовн ої заяви зовсім ясно, в чому са ме полягає бездіяльність Лен інської районної санітарно-е підеміологічної станції, а т акож, що мається на увазі під в иконанням постанови №133, якою тимчасово заборонено експлу атацію пивного бару «Живе пи во» ФО-П ОСОБА_9 по АДРЕС А_1.

Представник другого відпо відача Головного держав ного санітарного лікаря Лені нського району ОСОБА_8 в с удове засідяння з"явилась пр оти заявленого позову запере чувала,. вважає позовні вимог и необгрунтованими та безпід ставними..Свою позицию викла ла в письмових запереченням в яких зазначила , що ФО-П ОСО БА_9 здійснював діяльність з надання послуг громадськог о харчування в кафе, що розташ оване по АДРЕСА_1, без к і ві дповідного погодження об'єкт у (кафе) та асортименту продук ції, що реалізується, з органа ми державної санітарної служ би.

У зв'язку з чим, головним дер жавним санітарним лікарем Ле нінського району м. Харкова з аборонено експлуатація кафе , що розташоване по АДРЕСА_1 -до усунення порушень саніта рного законодавства.

23.07.2010 р. ФО-П ОСОБА_9 в порядк у, передбаченому ст. 7 Закону У країни «Про дозвільну систем у у сфері господарської діял ьності», звернувся до Голов ного державного санітарно го лікаря м. Харкова ОСОБА_6 з заявою про видачу висновку державної санітарно епідемі ологічної експертизи на кафе , що розташоване за адресою: м. Харків, АДРЕСА_1.

28.07.2010р. р. лікарем ВГХ міськСЕС на підставі наказу Головно го державного санітарного лікаря .м. Харкова ОСОБА_6 в ід 28.07.2010 р. № 307 про проведення поз апланових санітарно-епідем іологічних обстежень була пр оведена державна санітарно - гігієнічна експертиза кафе, що розташоване за адресою: АДРЕСА_1. за результатами як ої встановлено, що об'єкт відп овідає вимогам діючого саніт арного законодавства Україн и і може бути погоджений (затв ерджений) та складено відпов ідний протокол від 28.07.2010 р. № 1221-3.3.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, суд встано вив наступне.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про забезпечення сані тарного та епідемічного благ ополуччя населення» від 24.02.1994 р . № 4004-ХІІ (зі змінами та доповне ннями) висновок державної са нітарно-епідеміологічної ек спертизи - документ установл еної форми, що засвідчує відп овідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно- епідеміологічної експертиз и медичним вимогам безпеки д ля здоров'я і життя людини, зат верджується відповідним гол овним державним санітарним л ікарем і є обов'язковим для ви конання власником об'єкта ек спертизи. будь-яка діяльніст ь, технологія, продукція та си ровина, реалізація (функціон ування. використання) яких мо же шкідливо вплинути на здор ов'я людини, а також діючі об'є кти коли їх шкідливий вплив в становлено в процесі функціо нування (використання).

Встановлено,що ФО-П ОСОБА _9 здійснював діяльність з н адання послуг громадського х арчування в кафе, що розташов ане по АДРЕСА_1, без к і відп овідного погодження об'єкту (кафе) та асортименту продукц ії, що реалізується, з органам и державної санітарної служб и.

На підставі листа Харківсь кої міжрайонної природоохор онної прокуратури від 12.07.2010 рок у Ленінською районною саніта рно-епідеміологічної станці єю було здійснено позапланов е санітарно-епідеміологічне обстеження пивного бару «Жи ве пиво» з літнім майданчико м по АДРЕСА_1, що належить Ф О-П ОСОБА_9 у результаті пе ревірки було складено акт са нітарно-епідеміологічного о бстеження об'єкта №3.3/221 від 13.07.2010 р оку.

14 липня 2010 року Головним державним санітарним лікаре м Ленінського району м. Харко ва винесено постанову №133 про застосування адміністратив ного-запобіжних заходів за п орушення санітарного законо давства, якою тимчасово забо ронено експлуатацію пивного бару «Живе пиво» ФО-П ОСОБА _9 по вул.. АДРЕСА_1 до усун ення порушень санітарного за конодавства.

22 липня 2010 року на підставі на правлення про проведення сан ітарно-епідемічного обстеже ння №1193 від 22.07.2010 року було прове дено позапланову перевірку в иконання постанови Головн ого державного санітарног о лікаря Ленінського району м. Харкова №133 від 14.07.10 року, за як ою складено акт перевірки до тримання санітарного законо давства №3.3/225 від 22.07.2010 року, де ви явлено, що на момент перевірк и приміщення пивного бару «Ж иве пиво» ФОП ОСОБА_9 по АДРЕСА_1 зачинене на замок.

23.07.2010 року Ленінською районно ю санітарно-епідеміологічно ю станцією було направлено д о Харківської міжрайонної пр окуратури листа, де зазначен о, що на роботу пивного бару Ф О-П ОСОБА_9 по АДРЕСА_1 н е представлений експертний в исновок органів та установ с анітарно-епідеміологічної с лужби за встановленою формою та тимчасово заборонено екс плуатацію пивного бару «Живе пиво» по АДРЕСА_1 до усуне ння порушень санітарного зак онодавства.

23.07.2010 р. ФО-П ОСОБА_9 в порядк у, передбаченому ст. 7 Закону У країни «Про дозвільну систем у у сфері господарської діял ьності», звернувся до Голов ного державного санітарно го лікаря м. Харкова ОСОБА_6 з заявою про видачу висновку державної санітарно епідемі ологічної експертизи на кафе , що розташоване за адресою: м. Харків, АДРЕСА_1.

28.07.2010р. р. лікарем ВГХ міськСЕС на підставі наказу Головно го державного санітарного лікаря .м. Харкова ОСОБА_6 в ід 28.07.2010 р. № 307 про проведення поз апланових санітарно-епідем іологічних обстежень була пр оведена державна санітарно - гігієнічна експертиза кафе, що розташоване за адресою: м. Харків, АДРЕСА_1. за резуль татами якої встановлено, що о б'єкт відповідає вимогам дію чого санітарного законодавс тва України і може бути погод жений (затверджений) та склад ено відповідний протокол від 28.07.2010 р. № 1221-3.3.

На підставі вказаного прот околу державної санітарно - г ігієнічної експертизи було в идано висновок та погоджено асортимент продукції, що реа лізується в порядку, передба ченому положеннями ст. 12 Закон у України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», як і зазначають, що державна сан ітарно-епідеміологічна експ ертиза проводиться установа ми та закладами державної са нітарно-епідеміологічної сл ужби, а в особливо складних ви падках - комісіями, що утворюю ться головним державним сані тарним лікарем. Державна екс пертиза інвестиційних прогр ам проектів будівництва зді йснюється згідно із статтями 8 та 15 Закону України "Про інвес тиційну діяльність".

Згідно ст. 2 Закону України "П ро забезпечення санітарного та епідемічного благополучч я населення» законодавство У країни про забезпечення сані тарного та епідемічного благ ополуччя населення (санітарн е законодавство) базується н а Конституції України і скла дається з Основ законодавств а України про охорону здоров 'я, цього Закону, законів Украї ни «Про захист населення від інфекційних хвороб», «Про бо ротьбу із захворюванням на т уберкульоз», «Про запобіганн я захворюванню на синдром на бутого імунодефіциту (СШД) та соціальний захист населенн я», інших нормативно-правови х актів та санітарних норм.

Тобто як вбачається , із змі сту даних нормативних актів (санітарного законодавства) що жодне положення чинного н ормативного акту не покладає обов'язок на органи державно ї санітарно-епілеміологічно їі служби витребувати або зо бов'язувати ФО-П ОСОБА_9 на давати при проведенні держа вної санітарно-гігієнічної е кспертизи діючого об'єкту (ка фе) документ, що підтверджує п раво власності або право на к ористування земельною ділян кою, на якій цей об'єкт розтані ований.

Згідно ст. 12 Земельного коде ксу України від 25.10.2001 р. № 2768-111 визн ачено, що виключно до повнова жень сільських, селищних, міс ьких рад у сфері земельних ві дносин ділянок комунальної власності у власність грома дян та юридичних осіб відпов ідно до цього кодекс; обмежен ня, тимчасова заборона (зупин ення) використання земель гр омадянами і юридичними особа ми у разі порушення ними вимо г земельного законодавства: підготовка висновків Родо вилучення (викупу) та надан ня земельних ділянок відпові дно до цього Кодексу; вирішен ня інших питань у галузі земе льних відносин. У ч. 1 ст. 188 цього Кодексу зазначено, що держав ний контроль за використання м та охороною земель здійсню ється уповноваженими органа ми виконавчої влади по земел ьних ресурсах, а за додержанн ям вимог законодавства про о хорону земель - спеціально уп овноваженими органами з пита нь екології та природних рес урсів.

Відповідно до положень ст.с т. 123, 124 Земельного кодексу Укра їни визначено порядок наданн я земельних (ділянок державн ої або комунальної власності у користування та порядок пе редачі земельних .ділянок в о ренду. При цьому, ч. 2 ст. 123 даного кодексу зазначає, що особа, за цікавлена в одержанні у кори стування земельної ділянки і з земель державної або комун альної власності за проектом землеустрою пюло п вілвелеи ня. звертасться з клопотання м про надання дозволу на його розробку до відповідної сіл ьської, селищної, міської, рай онної, обласної ради, Кабінет у Міністрів України, Ради міністрів Автономної Респу бліки Крим, .місцевої державн ої адміністрації.

Як встановлено судом, на дер жавні органи санітарної служ би у відповідності до ст.ст. 11, 1 5 Закону України «Про забезпе чення санітарного та епідемі чного благополуччя населенн я» та положень Земельного ко дексу України покладено обов 'язок виключно розгляду, пого дження проектів відведення з емельних ділянок та надання відповідних висновків в поря дку. визначеному даними норм ативними актами.

Враховуючи викладене вище , беручи до уваги той факт, що о ргани державної санітарно-еп ідеміологічної служби діял и в межах та у спосіб, передба чені Конституцією України та нормами санітарного законод авства, зважаючи на те, що жод ний нормативний акт не перед бачає право або покладення о бов'язку на посадових осіб Ха рківської міської санітарно - епідеміологічної станції в итребувати або зобов'язувати ФО-П ОСОБА_9 надавати при п роведенні державної санітар но-гігієнічної експертизи д окументи, що підтверджують п раво власності або користува ння земельною ділянкою, на як ій цей об'єкт розташований.

У відповідності до вимог ст .71 КАС України, кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення.

Таким чином, дослідивши зіб рані по справі докази в їх сук упності, суд прийшов до висно вку про необґрунтованість по зову.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 9, 11, 71, 94, 159, 160- 163, 186, 254 К одексу адміністративного су дочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адмініс тративного позову ОСОБА_1 до Головного державног о санітарного лікаря м. Харко ва ОСОБА_6, Головного державного санітарного лік аря Ленінського району ОСО БА_8 про визнання дій незако нними - відмовити в повному о бсязі.

Апеляційна скарга подаєт ься до адміністративного суд у апеляційної інстанції чере з суд першої інстанції, який у хвалив оскаржуване судове рі шення протягом десяти днів з дня його проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАСУ, а також прийняття постанови у письм овому провадженні апеляційн а скарга подається протягом десяти днів з дня отримання к опії постанови.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

У повному обсязі постанова виготовлена 10 грудня 2010 року.

Суддя Панов М.М.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.12.2010
Оприлюднено17.12.2010
Номер документу12850005
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —12582/10/2070

Ухвала від 24.11.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 11.10.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 28.10.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Постанова від 07.12.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні