Харківський окружний ад міністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
07 грудня 2010 р. № 2-а- 12582/10/2070
Харківський окружний адм іністративний суд у складі:
головуючого - судді - Панова М.М.,
за участю:
секретаря судового засіда ння - Воронкової К.П,
позивача - ОСОБА_1,
представника відповідача- 1 - ОСОБА_2,
представника відповідача- 2 - ОСОБА_3,
представника відповідача- 3 - ОСОБА_4,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміще нні суду в м. Харкові адмініст ративну справу за позовом
ОСОБА_1
до Головного державного санітарного лікаря м. Харков а ОСОБА_6, Головного д ержавного санітарного лікар я Ленінського району ОСОБА _8
про визнання дій незаконними ,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, ОСОБА_1, з вернулась до Харківського ок ружного адміністративного с уду з позовною заявою, в якій п росить суд: визнати дії голов ного державного санітарного лікаря м.Харкова ОСОБА_6п ротиправними,а виданий нею в исновок від 13.08.2010 року. № 594-3.3 неза конним і скасувати його; визн ати бездіяльність головного державного лікаря Ленінсько го району м.Харкова ОСОБА_8 протиправною і зобов"язати ї ї виконати постанову №133 від 04.0 7.2010р. В обгрунтування позову за значила, що 14.07.2010р головним держ авним лікарем Ленінського ра йону м.Харкова ОСОБА_8вине сено постанову № 133 від яким ти мчасово припинила єксплуата цію півного бару "Живое пиво" АДРЕСА_1.
13.08.2010 року був виданий висно вок державної санітарно - епі деміологічної експертизи за результатами якого об"єк від повідає вимогам діючого сані тарного законодавства Украї ни.Дії відповідачів порушуют ь права, свободи і охороняеми е законом інтереси, її та мешк анців 243 мікрорайона Ленінськ ого райоу м.Харкова.
Представник відповідача д о Головного державного с анітарного лікаря м. Харкова ОСОБА_6 в судове засідянн я з"явилась проти заявленого позову заперечувала посилаю чись на те що,04.11.2009 року до Гол овного лікаря Ленінської р айСЕС ОСОБА_8 надійшов за пит від Головного лікаря Харківської міської санітар но-епідеміологічної станції щодо незаконності розташува ння кафе «Живе пиво» по АДР ЕСА_1. На даний запит була під готовлена відповідь №3.3/5602 від 10.11.09 року за якою повідомлено, щ о Ленінською СЕС не видававс я висновок державної санітар но-епідеміологічної експерт изи на кафе «Живе пиво», а ФО-П ОСОБА_9, який звернувся до Ленінської СЕС з заявою на от римання висновку державної с анітарно-епідеміологічної е кспертизи на магазин-кафе по АДРЕСА_1, надана відмова, в зв'язку з тим, що документи на об'єкт надані не в повному обс язі. До того ж, згідно листа уп равління з питань підприємни цтва, інвестицій та споживчо го ринку № 07-1714 від 26.10.09 р. дане пит ання знаходиться на розгляді в Ленінському РВ ХМУ МВС Укра їни в Харківській області та у Державній податковій інсп екції Ленінського району. На підставі листа Харківської міжрайонної природоохоронн ої прокуратури від 12.07.2010 року Ле нінською районною санітарно -епідеміологічної станцією б уло здійснено позапланове са нітарно-епідеміологічне обс теження пивного бару «Живе п иво» з літнім майданчиком по АДРЕСА_1, що належить ФО-П ОСОБА_9 у результаті перев ірки було складено акт саніт арно-епідеміологічного оост еження об"єкта №3.3/221 від 13.07.2010 року . Щодо вимог позивача про виз нати протиправною бездіяльн ість Головного державно го лікаря ленінської районно ї санітарно-епідеміологічно ї станції ОСОБА_8 та зобов 'язати її виконати постанову №133 від 14.07.2010 року, проте з позовн ої заяви зовсім ясно, в чому са ме полягає бездіяльність Лен інської районної санітарно-е підеміологічної станції, а т акож, що мається на увазі під в иконанням постанови №133, якою тимчасово заборонено експлу атацію пивного бару «Живе пи во» ФО-П ОСОБА_9 по АДРЕС А_1.
Представник другого відпо відача Головного держав ного санітарного лікаря Лені нського району ОСОБА_8 в с удове засідяння з"явилась пр оти заявленого позову запере чувала,. вважає позовні вимог и необгрунтованими та безпід ставними..Свою позицию викла ла в письмових запереченням в яких зазначила , що ФО-П ОСО БА_9 здійснював діяльність з надання послуг громадськог о харчування в кафе, що розташ оване по АДРЕСА_1, без к і ві дповідного погодження об'єкт у (кафе) та асортименту продук ції, що реалізується, з органа ми державної санітарної служ би.
У зв'язку з чим, головним дер жавним санітарним лікарем Ле нінського району м. Харкова з аборонено експлуатація кафе , що розташоване по АДРЕСА_1 -до усунення порушень саніта рного законодавства.
23.07.2010 р. ФО-П ОСОБА_9 в порядк у, передбаченому ст. 7 Закону У країни «Про дозвільну систем у у сфері господарської діял ьності», звернувся до Голов ного державного санітарно го лікаря м. Харкова ОСОБА_6 з заявою про видачу висновку державної санітарно епідемі ологічної експертизи на кафе , що розташоване за адресою: м. Харків, АДРЕСА_1.
28.07.2010р. р. лікарем ВГХ міськСЕС на підставі наказу Головно го державного санітарного лікаря .м. Харкова ОСОБА_6 в ід 28.07.2010 р. № 307 про проведення поз апланових санітарно-епідем іологічних обстежень була пр оведена державна санітарно - гігієнічна експертиза кафе, що розташоване за адресою: АДРЕСА_1. за результатами як ої встановлено, що об'єкт відп овідає вимогам діючого саніт арного законодавства Україн и і може бути погоджений (затв ерджений) та складено відпов ідний протокол від 28.07.2010 р. № 1221-3.3.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, суд встано вив наступне.
Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про забезпечення сані тарного та епідемічного благ ополуччя населення» від 24.02.1994 р . № 4004-ХІІ (зі змінами та доповне ннями) висновок державної са нітарно-епідеміологічної ек спертизи - документ установл еної форми, що засвідчує відп овідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно- епідеміологічної експертиз и медичним вимогам безпеки д ля здоров'я і життя людини, зат верджується відповідним гол овним державним санітарним л ікарем і є обов'язковим для ви конання власником об'єкта ек спертизи. будь-яка діяльніст ь, технологія, продукція та си ровина, реалізація (функціон ування. використання) яких мо же шкідливо вплинути на здор ов'я людини, а також діючі об'є кти коли їх шкідливий вплив в становлено в процесі функціо нування (використання).
Встановлено,що ФО-П ОСОБА _9 здійснював діяльність з н адання послуг громадського х арчування в кафе, що розташов ане по АДРЕСА_1, без к і відп овідного погодження об'єкту (кафе) та асортименту продукц ії, що реалізується, з органам и державної санітарної служб и.
На підставі листа Харківсь кої міжрайонної природоохор онної прокуратури від 12.07.2010 рок у Ленінською районною саніта рно-епідеміологічної станці єю було здійснено позапланов е санітарно-епідеміологічне обстеження пивного бару «Жи ве пиво» з літнім майданчико м по АДРЕСА_1, що належить Ф О-П ОСОБА_9 у результаті пе ревірки було складено акт са нітарно-епідеміологічного о бстеження об'єкта №3.3/221 від 13.07.2010 р оку.
14 липня 2010 року Головним державним санітарним лікаре м Ленінського району м. Харко ва винесено постанову №133 про застосування адміністратив ного-запобіжних заходів за п орушення санітарного законо давства, якою тимчасово забо ронено експлуатацію пивного бару «Живе пиво» ФО-П ОСОБА _9 по вул.. АДРЕСА_1 до усун ення порушень санітарного за конодавства.
22 липня 2010 року на підставі на правлення про проведення сан ітарно-епідемічного обстеже ння №1193 від 22.07.2010 року було прове дено позапланову перевірку в иконання постанови Головн ого державного санітарног о лікаря Ленінського району м. Харкова №133 від 14.07.10 року, за як ою складено акт перевірки до тримання санітарного законо давства №3.3/225 від 22.07.2010 року, де ви явлено, що на момент перевірк и приміщення пивного бару «Ж иве пиво» ФОП ОСОБА_9 по АДРЕСА_1 зачинене на замок.
23.07.2010 року Ленінською районно ю санітарно-епідеміологічно ю станцією було направлено д о Харківської міжрайонної пр окуратури листа, де зазначен о, що на роботу пивного бару Ф О-П ОСОБА_9 по АДРЕСА_1 н е представлений експертний в исновок органів та установ с анітарно-епідеміологічної с лужби за встановленою формою та тимчасово заборонено екс плуатацію пивного бару «Живе пиво» по АДРЕСА_1 до усуне ння порушень санітарного зак онодавства.
23.07.2010 р. ФО-П ОСОБА_9 в порядк у, передбаченому ст. 7 Закону У країни «Про дозвільну систем у у сфері господарської діял ьності», звернувся до Голов ного державного санітарно го лікаря м. Харкова ОСОБА_6 з заявою про видачу висновку державної санітарно епідемі ологічної експертизи на кафе , що розташоване за адресою: м. Харків, АДРЕСА_1.
28.07.2010р. р. лікарем ВГХ міськСЕС на підставі наказу Головно го державного санітарного лікаря .м. Харкова ОСОБА_6 в ід 28.07.2010 р. № 307 про проведення поз апланових санітарно-епідем іологічних обстежень була пр оведена державна санітарно - гігієнічна експертиза кафе, що розташоване за адресою: м. Харків, АДРЕСА_1. за резуль татами якої встановлено, що о б'єкт відповідає вимогам дію чого санітарного законодавс тва України і може бути погод жений (затверджений) та склад ено відповідний протокол від 28.07.2010 р. № 1221-3.3.
На підставі вказаного прот околу державної санітарно - г ігієнічної експертизи було в идано висновок та погоджено асортимент продукції, що реа лізується в порядку, передба ченому положеннями ст. 12 Закон у України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», як і зазначають, що державна сан ітарно-епідеміологічна експ ертиза проводиться установа ми та закладами державної са нітарно-епідеміологічної сл ужби, а в особливо складних ви падках - комісіями, що утворюю ться головним державним сані тарним лікарем. Державна екс пертиза інвестиційних прогр ам проектів будівництва зді йснюється згідно із статтями 8 та 15 Закону України "Про інвес тиційну діяльність".
Згідно ст. 2 Закону України "П ро забезпечення санітарного та епідемічного благополучч я населення» законодавство У країни про забезпечення сані тарного та епідемічного благ ополуччя населення (санітарн е законодавство) базується н а Конституції України і скла дається з Основ законодавств а України про охорону здоров 'я, цього Закону, законів Украї ни «Про захист населення від інфекційних хвороб», «Про бо ротьбу із захворюванням на т уберкульоз», «Про запобіганн я захворюванню на синдром на бутого імунодефіциту (СШД) та соціальний захист населенн я», інших нормативно-правови х актів та санітарних норм.
Тобто як вбачається , із змі сту даних нормативних актів (санітарного законодавства) що жодне положення чинного н ормативного акту не покладає обов'язок на органи державно ї санітарно-епілеміологічно їі служби витребувати або зо бов'язувати ФО-П ОСОБА_9 на давати при проведенні держа вної санітарно-гігієнічної е кспертизи діючого об'єкту (ка фе) документ, що підтверджує п раво власності або право на к ористування земельною ділян кою, на якій цей об'єкт розтані ований.
Згідно ст. 12 Земельного коде ксу України від 25.10.2001 р. № 2768-111 визн ачено, що виключно до повнова жень сільських, селищних, міс ьких рад у сфері земельних ві дносин ділянок комунальної власності у власність грома дян та юридичних осіб відпов ідно до цього кодекс; обмежен ня, тимчасова заборона (зупин ення) використання земель гр омадянами і юридичними особа ми у разі порушення ними вимо г земельного законодавства: підготовка висновків Родо вилучення (викупу) та надан ня земельних ділянок відпові дно до цього Кодексу; вирішен ня інших питань у галузі земе льних відносин. У ч. 1 ст. 188 цього Кодексу зазначено, що держав ний контроль за використання м та охороною земель здійсню ється уповноваженими органа ми виконавчої влади по земел ьних ресурсах, а за додержанн ям вимог законодавства про о хорону земель - спеціально уп овноваженими органами з пита нь екології та природних рес урсів.
Відповідно до положень ст.с т. 123, 124 Земельного кодексу Укра їни визначено порядок наданн я земельних (ділянок державн ої або комунальної власності у користування та порядок пе редачі земельних .ділянок в о ренду. При цьому, ч. 2 ст. 123 даного кодексу зазначає, що особа, за цікавлена в одержанні у кори стування земельної ділянки і з земель державної або комун альної власності за проектом землеустрою пюло п вілвелеи ня. звертасться з клопотання м про надання дозволу на його розробку до відповідної сіл ьської, селищної, міської, рай онної, обласної ради, Кабінет у Міністрів України, Ради міністрів Автономної Респу бліки Крим, .місцевої державн ої адміністрації.
Як встановлено судом, на дер жавні органи санітарної служ би у відповідності до ст.ст. 11, 1 5 Закону України «Про забезпе чення санітарного та епідемі чного благополуччя населенн я» та положень Земельного ко дексу України покладено обов 'язок виключно розгляду, пого дження проектів відведення з емельних ділянок та надання відповідних висновків в поря дку. визначеному даними норм ативними актами.
Враховуючи викладене вище , беручи до уваги той факт, що о ргани державної санітарно-еп ідеміологічної служби діял и в межах та у спосіб, передба чені Конституцією України та нормами санітарного законод авства, зважаючи на те, що жод ний нормативний акт не перед бачає право або покладення о бов'язку на посадових осіб Ха рківської міської санітарно - епідеміологічної станції в итребувати або зобов'язувати ФО-П ОСОБА_9 надавати при п роведенні державної санітар но-гігієнічної експертизи д окументи, що підтверджують п раво власності або користува ння земельною ділянкою, на як ій цей об'єкт розташований.
У відповідності до вимог ст .71 КАС України, кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення.
Таким чином, дослідивши зіб рані по справі докази в їх сук упності, суд прийшов до висно вку про необґрунтованість по зову.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 9, 11, 71, 94, 159, 160- 163, 186, 254 К одексу адміністративного су дочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні адмініс тративного позову ОСОБА_1 до Головного державног о санітарного лікаря м. Харко ва ОСОБА_6, Головного державного санітарного лік аря Ленінського району ОСО БА_8 про визнання дій незако нними - відмовити в повному о бсязі.
Апеляційна скарга подаєт ься до адміністративного суд у апеляційної інстанції чере з суд першої інстанції, який у хвалив оскаржуване судове рі шення протягом десяти днів з дня його проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАСУ, а також прийняття постанови у письм овому провадженні апеляційн а скарга подається протягом десяти днів з дня отримання к опії постанови.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
У повному обсязі постанова виготовлена 10 грудня 2010 року.
Суддя Панов М.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2010 |
Оприлюднено | 17.12.2010 |
Номер документу | 12850005 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Панов М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні