Герб України

Рішення від 30.06.2025 по справі 420/11006/25

Одеський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 420/11006/25

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 червня 2025 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Скупінської О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ЕРСАГ УКРАЇНА» до Одеської митниці про визнання протиправним дій та скасування рішення

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду 14.04.2025 надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю «ЕРСАГ УКРАЇНА» до Одеської митниці, в якій позивач просить суд:

1. Визнати протиправним та скасувати рішення Одеської митниці про коригування митної вартості товарів UA500130/2024/000048/2 від 17.12.2024 року;

2. Визнати протиправною та скасувати картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення UA500130/2024/000401 від 17.12.2024 року.

В обгрунтування позовних вимог зазначили, що 24.04.2019 товариство з обмеженою відповідальністю «ЕРСАГ УКРАЇНА» зареєстровано як юридична особа, включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 24.04.2019 за №15561020000070025. 04.09.2023 між «Ерсаг Енд. Ве Кім. Тем. Урун Паз. Тур. Інш. Сан. Ве Тіж.» (Компанія) (Туреччина) (Продавець), в особі директора Бекір Сари, який діяв на підставі Статуту та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЕРСАГ УКРАЇНА» (Покупець), в особі директора Кескіної Людмили Анатоліївни, яка діяла на підставі Статуту, було укладено Контракт №0409. На підставі контракту №0409 від 04.09.2023 та специфікацій №41 до нього продавцем було складено та підписано рахунок-фактуру (інвойс) №ERS2024000000339 від 11.12.2024 на загальну суму 104 778,79 доларів США. З метою здійснення митного оформлення товару, декларантом було подано митну декларацію №24UA500130031115U4, де в графі « 12» зазначено митну вартість товару в сумі 4493498,13 грн. 17.12.2024 від митниці декларанту надійшло повідомлення на електронну пошту про надання додаткових документів. 06.11.2024 листом за вих.№0611.1 позивач відповів на повідомлення митниці від 06.11.2024 про надання додаткових документів. 17.12.2024 Одеською митницею (відокремлений підрозділ Державної митної служби України) прийнято рішення про коригування митної вартості товарів №UA500130/2024/000048/2. На підставі спірного рішення відповідачем була складена картка відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA500130/2024/000401. 17.12.2024 декларантом позивача було подано митну декларацію за №24UA500130031134U4, яка була прийнята митним органом, товар було випущено у вільний обіг на митну територію України відповідно до процедури, передбаченої до ч.7 ст.55 МК України.

17.04.2025 ухвалою судді позовну заяву залишено без руху, встановивши позивачу 10-денний строк для усунення недоліків шляхом надання до суду належним чином (нотаріально) засвідчених перекладів на державну мову всіх документів, доданих до позовної заяви, що складені іноземною мовою.

28.04.2025 на виконання ухвали суду надійшла заява (вх. №40217/25).

30.04.2025 ухвалою судді, прийнято до розгляду позовну заяву, відкрито провадження по справі та вирішено здійснювати її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

12.05.2025 суд ухвалив у задоволенні клопотання (вх. №ЕС/44317/25 від 08.05.2025) представника відповідача Одеської митниці про розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін відмовити.

08.05.2025 до суду від представника відповідача Одеської митниці надійшов відзив на позовну заяву (вх. № ЕС/44314/25), в якому вказано, що відповідач вважає позов безпідставним та необґрунтованим.

У відзиві, з покликанням на фактичні обставини справи, зазначено, що на виконання вимог статті 54 МКУ під час здійснення Одеською митницею митного контролю правильності визначення митної вартості товарів, які надійшли на адресу позивача та перевірки документів, поданих до митниці для підтвердження митної вартості товарів декларантом разом з митною декларацією (МД) №24UA500130031115U4 від 17.12.2024 встановлено, що в поданих документах містяться розбіжності та не містяться всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, які підтверджують митну вартість товарів, та обґрунтовано у графі 33 Рішення про коригування митної вартості товарів № UA500130/2024/000048/2 від 17.12.2024, а саме:

1) В декларації митної вартості декларант вказав, що покупець та продавець не пов`язані особи. В той час, як виходячи з наданих документів вони є пов`язаними та діють в інтересах один одного. Також виходячи з п.3.1 зовнішньоекономічної угоди № 0409 від 04.09.2023р. :«Покупець спільно з Продавцем здійснює на зазначеній в п.1.1. цього договору території функції по маркетингу, реклами та продажу товару, що поставляється продавцем» тобто провадять спільну господарську діяльність на території України;

2) Печатка імпортера (дистриб`ютора) на специфікації від 11.12.2024 №41 до зовнішньоекономічного контракту від 04.09.2023 № 0409 та печатка імпортера (дистриб`ютора), що проставлена на зовнішньоекономічному договорі (контракті) від 04.09.2023 № 0409 відрізняється за розміром, має ознаки виготовлення за допомогою комп`ютерної техніки та застосування графічних редакторів, що може свідчити про ознаки підробки;

3) Документи, які підтверджують митну вартість товарів не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів (відомості щодо складових митної вартості задекларованих товарів документально не підтверджені), в інвойсі від 11.12.2024 № ERS2024000000339 відсутні відомості (не виділені окремими складовими) щодо складових митної вартості, а саме вартості витрат на пакування, маркування, завантаження які повинні бути включені у вартість товару; відсутні відомості щодо страхування задекларованих товарів відправником або одержувачем;

4) В наданій до митного оформлення копії експортної декларації країни відправлення № 24352100EX00015196 від 11.12.2024 зазначено відомості про фактуру № V-24243160110886039546213/1 - 24243160110886039546213/47 від 11.12.2024, яка не надавалась декларантом до митного оформлення та може містити інші відомості щодо вартості товарів або інших складових митної вартості;

5) В наданій до митного оформлення копії експортної декларації країни відправлення № 24352100EX00015196 від 11.12.2024 наявний QR-код з посиланням на систему перевірки митних декларацій Турецької республіки. При цьому при переході за посиланням наявне повідомлення «Інформація не може бути перевірена/не підтверджена/недійсна». Копія експортної декларації країни відправлення № 24352100EX00015196 від 11.12.2024 надана не в повному обсязі;

6) В інвойсі від 11.12.2024 № ERS2024000000339 та специфікації № 41 від 11.12.2024 відсутні відомості стосовно вартості товару без знижки, що унеможливлює здійснити перевірку розміру наданої знижки та її відповідність умовам контракту;

7) В наданому договорі про транспортно-експедиційні послуги від 20.11.2023 № 100123-К зазначено, що надання транспортно-експедиційних послуг з організації перевезень здійснюється на підставі заявок, яка повинна містити відомості, зокрема, дані про перевізника, маршрут руху транспортного засобу, дані про одержувача, найменування та кількість вантажу, а також ставку фрахту (перевізної плати), при цьому відповідних заявок до митного оформлення не надано;

8) Печатка імпортера (дистриб`ютора) та печатка продавця у додатковій угоди №3 від 02.08.2024 до зовнішньоекономічного контракту від 04.09.2023 № 0409 має ознаки виготовлення за допомогою комп`ютерної техніки та застосування графічних редакторів, також не можливо ідентифікувати дані в зазначених печатках, що може свідчити про ознаки підробки.

Отже, оскільки в документах, які надані позивачем до Одеської митниці разом з митною декларацією (МД) №24UA500130031115U4 від 17.12.2024 містились розбіжності, та не містилися всі відомості, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, які підтверджують митну вартість товарів, а також декларантом не подані витребувані митницею додаткові документи, які підтверджують митну вартість товарів, то зазначені обставини, у відповідності до п.2 ч.6 ст. 54 МКУ, були підставою для прийняття митницею рішення про коригування митної вартості товарів та відмови митним органом у митному оформленні товарів за заявленою декларантом або уповноваженою ним особою митною вартістю. У рішенні про коригування митної вартості № UA500130/2024/000048/2 від 17.12.2024 наведено достатнє обґрунтування причин, через які заявлену декларантом митну вартість не може бути визнано, також у цьому рішенні про коригування митної вартості визначені джерела інформації, що використовувалися митним органом для визначення митної вартості, а саме: спеціалізовані програмноінформаційні комплекси Єдиної автоматизованої інформаційної системи (ЄАІС), у яких міститься інформація, отримана за результатами здійснення митного контролю. Таким чином, Одеська митниця під час здійснення контролю митної вартості товарів позивача та прийняття рішення про коригування митної вартості товару № UA500130/2024/000048/2 від 17.12.2024 та картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA500130/2024/000401 від 17.12.2024 діяла у відповідності до вимог законів та інших нормативно-правових актів України, не порушувала права та законні інтереси позивача, а тому відсутні підстави для задоволення адміністративного позову ТОВ «ЕРСАГ УКРАЇНА».

Станом на дату вирішення даної справи, інших заяв по суті справи на адресу суду не надходило.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, відзиву на позов і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 72-79 КАС України, судом встановлено таке.

04.09.2023 між «Ерсаг Енд. Ве Кім. Тем. Урун Паз. Тур. Інш. Сан. Ве Тіж.» (Компанія) (Туреччина) (Продавець), в особі директора Бекір Сари, який діяв на підставі Статуту та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЕРСАГ УКРАЇНА» (Покупець), в особі директора Кескіної Людмили Анатоліївни, яка діяла на підставі Статуту, було укладено Контракт №0409.

Згідно п.1.1. Контракту №0409 від 04.09.2023, Продавець постачає, а Покупець приймає продукцію: косметику, чистячі і миючі засоби, БАДІв під фірмовою назвою: «Ерсаг Енд. Ве Кім. Тем. Урун Паз. Тур. Інш. Сан. ВЕ Тіж.» та інших структурних підрозділів, що виробляють продукцію торгівельної марки «ERSAG» Турецької Республіки власником Ліцензії якого є Продавець. Продавець надає Покупцю статус офіційного представника на території України продукції торгівельної марки «ERSAG», ця угода діє на період воєнного стану в Україні.

Пункт 3.2 Контракту покупець приймає товар від продавця згідно сторонам за умовою доставки, що вказані в специфікації, що є невід`ємною частиною цього. Ціна кожного Товару буде вказана в комерційних інвойсах та специфікаціях до контракту, які додають до кожної партії Товару.

Пункт 4.5. Контракту покупець оплачує Товар, поставлений на його адресу з Турції в Україну протягом 180 діб після його отримання, шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Продавця, згідно його заявок, але не раніше повної реалізації Товару.

Пункт 4.8. 5.1 Контракту у вартість, що зазначена у специфікаціях та комерційних інвойсах входить вартість маркування, пакування та пакувальних матеріалів.

Кількість, асортимент та ціна товару, що визначається покупцеві, фіксується в специфікаціях до контракту та інвойсах, які формуються відповідно до заявки покупця.

Згідно п.5.2. Контракту №0409 від 04.09.2023, якість Товару, має відповідати затвердженим в Україні стандартам і підтверджуватись сертифікатами якості та іншими документам, передбаченими чинним законодавством. Документи, які підтверджують якість Товару. Продавець передає Покупцю в момент передачі партії Товару. Продавець зобов`язується надавати разом з кожною партією Товару, яка замовлена Покупцем такі документи:

- сертифікат якості;

- державний реєстр або висновок державної санітарно-гігієнічної експертизи;

- комерційний інвойс;

- транспортний документ відповідно до характеру перевезення;

- сертифікат походження товару;

- експортна декларація;

Товар упаковується відповідно до технічних умов виробника. /а.с.54-62, т. 1/

11.12.2024 ERSAG ENDЬSTRЭYEL VE KЭMYASAL TEM. ЬRЬNLERЭ PAZ.TUR GIDA ЭNЮ. SAN. VE TЭC.LTD.ЮTЭ. (продавець) та ТОВ «ЕРСАГ УКРАЇНА» (покупець) (далі Сторони) Контракту №0409 від 04.09.2023 узгодили кількість, асортимент та ціну товару, що постачається на загальну суму 104 778,79 доларів США, підписавши специфікацію №41 до контракту №0409 від 04.09.2023. /а.с. 65, т. 1/

На підставі Договору №0409 від 04.09.2023 та специфікацій №41 до нього продавцем було складено та підписано рахунок-фактуру (інвойс) №ERS2024000000339 від 11.12.2024 на загальну суму 104 778,79 доларів США. Опис товару: чистячи, миючі та косметичні засобі, харчові барвники. Кількість: 54364; Кількість місць: 116. Вага бр.кг 21452,23. Вага нет.кг 20695,04. /а.с. 66, т.1/

17.12.2024 на підставі Контракту №0409 від 04.09.2023 ТОВ «ЕРСАГ УКРАЇНА» подало до відповідача митну декларацію №24UA500130031134U4 з метою митного оформлення імпортованого товару за Контрактом (а.с. 313 зв. бік 316, т. 1).

У графі 44 Митної декларації вказаний опис товару 1: Засіб для гігієни порожнини рта, не містить озоноруйнівних речовин APT.352 3 АСІБ ДЛЯ ГО ДЛЯ ГОРЛА З ПРОПОЛІСОМ -501шт, Торгівельна марка: ERSAG Виробник: ERSAG HERSACKEND. VE KIM. TEM. KOZ URUN PAZ. TUR. SAN. Ve TIC. LTD. STI Країна виробництва: TR.

Опис товару 2: Косметичні препарати, засоби для макіяжу та препарати для догляду за шкірою, не в аерозольній упаковці: АРТ.206 ЗВОЛОЖУЮЧИЙ лосьйон з ОЛІЄЮ АРГА НІЇ 100МЛ -1000ШТ, АРТ.169 ЗАСІБ ДЛЯ ДОГЛЯДУ ЗА НОГАМИ 125М Л-108ШТ, АРТ.224 КРЕМ ДЛЯ МАСАЖУ 100МЛ -1037ШТ, АРТ.112 КРЕМ ДЛЯ НОМЕР_1 , АРТ.443 КРЕМ ДЛЯ ОБЛИЧЧЯ З ЯГОДАМИ ГОДЖІ.

Опис товару 3: Стрічки з поліетилену, АРТ.Т004 СКОТЧ ФІРМОВИЙ Р/Е ЗАВШИРШКИ 4,5СМ -840ШТ, Торгівельна марка: ERSAG. Виробник: ERSAG END.VE KIM. TEM.KOZ URUN PAZ. TUR. SAN. Ve TIC. LTD. STI. Країна виробництва: TR

Опис товару 4: Дезодоранти для тіла, не містить озоруйнуючих речовин ЯАРТ 213 КУЛЬКОВИЙ ДЕЗОДОРАНТ ЖІНОЧИЙ 50МЛ -630ШТ, Торгівельна марка: ERSAG. Виробник: ERSAG END. VE KIM. TEM. KOZ URUN PAZ. TUR. SAN. Ve TIC. LTD. STI. Країна виробництва: TR

Опис товару 5: Прафуми (духи): АРТ.1008 ЧОЛОВІЧИЙ ПАРФУМ БКР 100МЛ -200 шт, АРТ.5001 ЖІНОЧИЙ ПАРФУМ ХРИЗАНТЕМА 100МЛ -500шт АРТ. 5003 ЖІНОЧИЙ ПАРФУМ ЛІЛІЯ 100МЛ -500 шт, БСФ. 6220 ПАРФУМ ДЛЯ ТІЛА ВАНІЛЬ 200МЛ -1000шт, БСФ. 6210 РАРФУМ ДЛЯ ТІЛА ЖАСМИН 200МЛ -1.

Опис товару 6: Мийні засоби та засоби для чищення. АРТ.236 РІДКИЙ ЗАСІБ ДЛЯ МИТТЯ ПОСУДУ (Я БЛУКО) 1000МЛ -1500ШТ, АРТ.118 РІДКИЙ ЗАСІБ ДЛЯ МИТТЯ ПОСУДУ (3 ЕЛЕНИЙ) 1000МЛ -2490ШТ, БСФ.117 БАКТИВНИЙ ЗАСІБ ДЛЯ ПРАННЯ 1000МЛ -1365ШТ, АРТ. 405 РІДКИЙ ЗАСІБ ДЛЯ ПРАННЯ ЧОРНОЇ БІЛИЗНИ 1000МЛ-3420ШТ, АРТ. 161 МИЮЧИЙ ЗАСІБ "КРАПЛЯ КОНЦЕНТРАТ.

Опис товару 7: Засоби для догляду за зубами, не в аерозольній упаковці: АРТ. 188 ЗУБНА ПАСТА 100МГ -4454ШТ, АРТ.481 ЗУБНА ПАСТА ГВОЗДИКА/ЕВКАЛІПТ/АЛ ОЕ ВЕРА 100МЛ -210ШТ, Торгівельна марка: ERSAG Виробник: ERSAG END. VE KIM. TEM.KOZ URUN PAZ. TUR. SAN. Ve TIC. LTD. STI. Країна виробництва: TR.

Опис товару 8: Рідкі засоби для миття шкіри у вигляд і рідини, не в аерозольній упаковці, APT 401 ГЕЛЬ ДЛЯ ДУШУ БУЗОК 500МЛ -3498ШТ, Торгівельна марка: ERSAG. Виробник: ERSAG END.VE KIM. TEM.KOZ URUN PAZ. TUR. SAN. VE TIC. LTD. STI Країна виробництва: TR.

Опис товару 9: Засоби для догляду за волоссям, не містить озоноруйнуючих речовин: APT.4990 ЗАСІБ ДЛя волосся МИГДАЛЬ 200МЛ-1000шт, APT.5000 ЗАСІБ ДЛЯ волосся ЦИТРУС 200МЛ -1000шт, Торгівельна марка: ERSAG. Виробник: ERSAG END.VE KIM. TEM.KOZ URUN PAZ. TUR. SAN. Ve TIC. LTD. STI, Країна виробництва: TR.

Опис товару 10: Фірмова сумка з логотипом ERSAG з тек стильних матеріалів (призначена для пере носу продукції), АРТ.555 ПРЕЗЕНТАЦІЙНА СУМКА -20ОШТ, Торгівельна марка: ERSAG. Виробник: ERSAG END. VE KIM. TEM.KOZ URUN PAZ. TUR. SAN. Ve TIC. LTD. STI. Країна виробництва: TR.

Опис товару 11: Харчові добавки не містять молочних жирів крохмалю, цукрози та ізоглюкози, спирту, Не є лікарським засобом. Не застосовується для попередження або лікування захворювань: APT.4008 КУРКУМИН 2 -2106ШТ, Виробник: ERSAG END.VE KIM. TEM.KOZ URUN PAZ. TUR. SAN. Ve TIC. LTD. STI БСФ. 2023 ГОТУ КОЛА -400ШТ,

БСФ.2004 ЖЕНЬШЕНЬ -60ШТ

Опис товару 12: Олійні харчові добавки у твердому вигляді не в первинній упаковці, не є лікарським засобом, не застосовується для попередження або лікування захворювань, APT 2025 ОЛІЯ ЧОРНОГО КМИНУ -292шт, Торгівельна марка: ERSAG Виробник: ERSAG END.VE KIM. TEM.KOZ URUN PAZ. TUR. SAN. Ve TIC. LTD. STI, Країна виробництва: TR.

Опис товару 13: Харчові добавки не містять молочних жирів крохмалю, цукрози та ізоглюкози, спирту, Не є лікарським засобом. Не застосовується для попередження або лікування захворювань: АРТ.4051 ЙОД -700шт, Виробник: ERSAG END. VE KIM. TEM.KOZ URUN PAZ. TUR. SAN. Ve TIC. LTD. STI, АРТ. 2097 ЦИТРАТ МАГНІЮ -500ШТ, АРТ 3013 ПОДОРОЖНИК -500ШТ.

Опис товару 14: Харчові добавки (морські водорості), Не є лікарським засобом. Не застосовується для попередження або лікування захворювань, АРТ.2016 СПІРУЛІНА -1008ШТ, Торгівельна марка: ERSAG, Виробник: ERSAG BITKISEL SAG GIDA TAR HА YV LAB. INS.SAN TIC.LTD STI, Країна виробництва: TR.

Опис товару 15: Кава розчинна з вершками рослинного походження: APT.2002 КАВА З ВЕРШКАМИ ТА ЕКСТ. ГРИБА РЕЙШИ/МОРИНГИ -585ШТ, БСФ.2029 ТІРЬЯКІСІНЕ КАВА -1100ШТ, Торгівельна марка: ERSAG, Виробник: ERSAG BITKISEL SAG GIDA TAR HA YV LAB. INS.SAN TIC.LTD STI, Країна виробництва: TR.

Для підтвердження вказаних у митній декларації № 24UA500130031134U4 від 17.12.2024 відомостей, до митної декларації, зокрема, було надано, зокрема, нижченаведений перелік документів:

- Рахунок-фактура (інвойс) (Commercial invoice) ERS2024000000339 від 11.12.2024;

- Автотранспортна накладна (Road consignment note) A №772895 від 11.12.2024;

- Міжнародний санітарний сертифікат (Sanitary certificate) A №772895 від 11.12.2024;

- Міжнародний санітарний сертифікат (Sanitary certificate) 24-20-004280 від 11.12.2024;

- Сертифікат про походження товару форми А (Certificate of origin form A (GSP)) В 1671360 від 11.12.2024;

- Висновок за результатами дослідження експертного підрозділу Центрального митного управління лабораторних досліджень та експертної роботи 1420003600-0490 від 13.10.2021;

- Документ, що підтверджує вартість перевезення товару Довідка про тр. Витрати №1112 від 11.12.2024;

- Доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) 41 від 11.12.2024;

- Доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) Додаткова угода №1 від 08.09.2023;

- Доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) Додаткова угода №3 від 02.08.2024;

- Зовнішньоекономічний договір (контракт) купівлі-продажу, стороною якого є виробник товарів, що декларуються, та подання якого для митного оформлення не супроводжується поданням пов`язаних з ним посередницьких (зовнішньоекономічних та/або внутрішніх) договорів 0409 від 04.09.2023;

- Договір про надання послуг митного брокера 1 від 01.06.2023;

- Договір (контракт) про перевезення 100123-К від 01.06.2021;

- Договір (контракт) про перевезення 1-1122/K від 20.11.2023;

- Заява декларанта або уповноваженої ним особи, в вигляді внесення коду до митної декларації, про відсутність у товарах наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів наркотичних засобів і психотропних речовин, ввезення на територію України, вивезення з території України чи транзит через територію України яких здійснюється за наявності дозволу 1112.1 від 11.12.2024;

- Документація, яка має супроводжувати продукцію при наданні її на ринку відповідно до вимог щодо нехарчової продукції та її обігу на ринку України, встановлених технічними регламентами (Закон України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції») 12.2-18-3/7413 від 12.04.2021;

- Заява декларанта або уповноваженої ним особи, у вигляді внесення коду до митної декларації, про те, що товари не є генетично модифікованим організмом або продукцією, виробленою із застосуванням генетично-модифікованих організмів 1112.2 від 11.12.2024;

- Інформація про позитивні результати державних видів контролю при застосуванні Порядку інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом «єдиного вікна» з використанням електронних засобів передачі інформації (в якості відомостей про документ зазначається ідентифікатор справи, згенерований інформаційною системою та переданий декларанту в автоматичному режимі) 12272453 від 17.12.2024;

- Копія митної декларації країни відправлення 24352100EX00015196 від 11.12.2024;

- Митна декларація, за якою було відмовлено у випуску товарів 24UA500130031115U4 від 17.12.2024.

Одеська митниця за результатами розгляду поданих документів своїм рішенням № UA500130/2024/000048/2 від 17.12.2024 здійснила коригування заявленої позивачем митної вартості товару у сторону збільшення.

Також, Одеська митниця склала картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA500130/2024/000401.

Так, у рішенні № UA500130/2024/000048/2 від 17.12.2024 відповідачем було вказано таке:

Відповідно до частини п`ятої статті 54 МКУ митний орган має право упевнюватися В достовірності або точності будь-якої заяви, документу чи розрахунку, поданих для цілей визначення митної вартості. Відповідно до час статті 52 МКУ декларант зобов`язаний подавати митному органу достовірні відомості, які повинні базуватися на об`єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню. Так, у поданих до митного оформлення документах містяться розбіжності, ознаки підробки та не подані всі документи, які підтверджують митну вартість товарів, зокрема: В декларації митної вартості декларант вказав, що покупець та продавець не пов`язані особи. В той час, як виходячи з наданих документів вони є пов`язаними та діють в інтересах один одного. Також виходячи з п.3.1 зовнішньоекономічної угоди № 0409 від 04.09.2023р.: «Покупець спільно з Продавцем здійснює на зазначеній в п.1.1. цього договору території функції по маркетингу, реклами та продажу товару, що поставляється продавцем» тобто провадять спільну господарську діяльність на території України; Печатка імпортера (дистриб`ютора) на специфікації від 11.12.2024 №41 до зовнішньоекономічного контракту від 04.09.2023 № 0409 та печатка імпортера (дистриб`ютора), що проставлена на зовнішньоекономічному договорі (контракті) від 04.09.2023 № 0409 відрізняється за розміром, має ознаки виготовлення за допомогою комп`ютерної техніки та застосування графічних редакторів, що може свідчити про ознаки підробки; Документи, які підтверджують митну вартість товарів не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів (відомості щодо складових митної вартості задекларованих товарів документально не підтверджені), в інвойсі від 11.12.2024 № ERS2024000000339 відсутні відомості (не виділені окремими складовими) щодо складових митної вартості, а саме вартості витрат на пакування, маркування, завантаження які повинні бути включені у вартість товару; відсутні відомості щодо страхування задекларованих товарів відправником або одержувачем; В наданій до митного оформлення копії експортної декларації країни відправлення № 24352100EX00015196 від 11.12.2024 зазначено відомості про фактуру №V24243160110886039546213/124243160110886

039546213/47 від 11.12.2024, яка не надавалась декларантом до митного оформлення та може містити інші відомості щодо вартості товарів або інших складових митної вартості; В наданій до митного оформлення копії експортної декларації країни відправлення № 24352100EX00015196 від 11.12.2024 наявний QR-код з посиланням на систему перевірки митних декларацій Турецької республіки. При цьому при переході за посиланням наявне повідомлення «Інформація не може бути перевірена/не підтверджена/недійсна». Копія експортної декларації країни відправлення № 24352100EX00015196 від 11.12.2024 надана не в повному обсязі; В інвойсі від 11.12.2024 № ERS2024000000339 та специфікації № 41 від 11.12.2024 відсутні відомості стосовно вартості товару без знижки, що унеможливлює здійснити перевірку розміру наданої знижки та її відповідність умовам контракту; В наданому договорі про транспортно-експедиційні послуги від 20.11.2023 № 100123-К зазначено, що надання транспортно-експедиційних послуг з організації перевезень здійснюється на підставі заявок, яка повинна містити відомості, зокрема, дані про перевізника, маршрут руху транспортного засобу, дані про одержувача, найменування та кількість вантажу, а також ставку фрахту (перевізної плати), при цьому відповідних заявок до митного оформлення не надано; Печатка імпортера (дистриб`ютора) та печатка продавця у додатковій угоди №3 від 02.08.2024 до зовнішньоекономічного контракту від 04.09.2023 № 0409 має ознаки виготовлення за допомогою комп`ютерної техніки та застосування графічних редакторів, також не можливо ідентифікувати дані в зазначених печатках, що може свідчити про ознаки підробки.

Не погоджуючись з вищевказаним рішенням про коригування митної вартості товару та карткою відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Перевіряючи правомірність оскаржуваного рішення, суд дійшов до таких висновків.

Згідно ст. 49 Митного кодексу України (далі - МК України) встановлено, що митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Згідно положень МК України, митний орган здійснює контроль правильності визначення митної вартості товарів, якою є відповідно до ст.49 МК України, їх вартість, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Відповідно до статті 50 МК України, відомості про митну вартість товарів використовуються для нарахування митних платежів; застосування інших заходів державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності України; ведення митної статистики; розрахунку податкового зобов`язання, визначеного за результатами документальної перевірки.

Згідно з частиною 1 статті 51 МК України, митна вартість товарів, що переміщуються через митний кордон України, визначається декларантом відповідно до норм цього Кодексу.

Частинами 1, 2, 3 статті 52 МК України передбачено, що заявлення митної вартості товарів здійснюється декларантом або уповноваженою ним особою під час декларування товарів у порядку, встановленому розділом VIII цього Кодексу та цією главою. Декларант або уповноважена ним особа, які заявляють митну вартість товару, зобов`язані: 1) заявляти митну вартість, визначену ними самостійно, у тому числі за результатами консультацій з митним органом; 2) подавати митному органу достовірні відомості про визначення митної вартості, які повинні базуватися на об`єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню; 3) нести всі додаткові витрати, пов`язані з коригуванням митної вартості або наданням митному органу додаткової інформації. Декларант або уповноважена ним особа, які заявляють митну вартість товару, мають право: 1) надавати митному органу (за наявності) додаткові відомості у разі потреби уточнення інформації; 2) на випуск у вільний обіг товарів, що декларуються: у разі визнання митним органом заявленої митної вартості товарів - за умови сплати митних платежів згідно із заявленою митною вартістю; у разі згоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням митного органу про коригування митної вартості товарів - за умови сплати митних платежів згідно з митною вартістю, визначеною митним органом; у разі незгоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням митного органу про коригування заявленої митної вартості товарів - за умови сплати митних платежів згідно із заявленою митною вартістю товарів та надання гарантій відповідно до розділу Х цього Кодексу в розмірі, визначеному митним органом відповідно до частини сьомої статті 55 цього Кодексу; 3) проводити цінову експертизу договору (контракту) шляхом залучення експертів за власні кошти; 4) оскаржувати у порядку, визначеному главою 4 цього Кодексу, рішення митного органу щодо коригування митної вартості оцінюваних товарів та бездіяльність митного органу щодо неприйняття протягом строків, встановлених статтею 255 цього Кодексу для завершення митного оформлення, рішення про визнання митної вартості оцінюваних товарів; 5) приймати самостійне рішення про необхідність коригування митної вартості після випуску товарів; 6) отримувати від митного органу інформацію щодо підстав, з яких митний орган вважає, що взаємозв`язок продавця і покупця вплинув на ціну, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за оцінювані товари; 7) у випадках та в порядку, визначених цим Кодексом, вимагати від митного органу надання письмової інформації про причини, за яких заявлена ними митна вартість не може бути визнана; 8) у випадках та в порядку, визначених цим Кодексом, вимагати від митного органу надання письмової інформації щодо порядку і методу визначення митної вартості, застосованих при коригуванні заявленої митної вартості, а також щодо підстав для здійснення такого коригування.

Відповідно до ч.1 ст. 53 МК України, у випадках, передбачених цим Кодексом, декларант подає митному органу документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів і обраний метод її визначення.

Згідно ч. 2 ст. 53 МК України, документами, які підтверджують митну вартість товарів, є:

1) декларація митної вартості, що подається у випадках, визначених у частинах п`ятій і шостій статті 52 цього Кодексу, та документи, що підтверджують числові значення складових митної вартості, на підставі яких проводився розрахунок митної вартості;

2) зовнішньоекономічний договір (контракт) або документ, який його замінює, та додатки до нього у разі їх наявності;

3) рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа (якщо товар не є об`єктом купівлі-продажу);

4) якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару;

5) за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару;

6) транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів;

7) ліцензія на імпорт товару, якщо імпорт товару підлягає ліцензуванню;

8) якщо здійснювалося страхування, - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування.

Згідно із ч.3 ст.53 МК України, у разі якщо документи, зазначені у частині другій цієї статті, містять розбіжності, які мають вплив на правильність визначення митної вартості, наявні ознаки підробки або не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, декларант або уповноважена ним особа на письмову вимогу митного органу зобов`язані протягом 10 календарних днів надати (за наявності) такі додаткові документи: 1) договір (угоду, контракт) із третіми особами, пов`язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку товарів, митна вартість яких визначається; 2) рахунки про здійснення платежів третім особам на користь продавця, якщо такі платежі здійснюються за умовами, визначеними договором (угодою, контрактом); 3) рахунки про сплату комісійних, посередницьких послуг, пов`язаних із виконанням умов договору (угоди, контракту); 4) виписку з бухгалтерської документації; 5) ліцензійний чи авторський договір покупця, що стосується оцінюваних товарів та є умовою продажу оцінюваних товарів; 6) каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару; 7) копію митної декларації країни відправлення; 8) висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями, та/або інформація біржових організацій про вартість товару або сировини.

Тобто, вимоги вказаних норм дають змогу відокремити наступні обставини, за наявності яких митний орган має право зобов`язати декларанта подати додаткові документи для підтвердження митної вартості:

1) наявність розбіжностей між окремими документами;

2) наявність ознак підробки певних документів;

3) відсутність всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Таким чином, висновок митного органу щодо наявності даних обставин повинен бути обґрунтованим та підтверджений відповідними доказами. Так, встановивши розбіжність між документами чи відсутність достатніх відомостей, що підтверджують задекларовану митну вартість товарів, митний орган повинен вказати, які саме складові митної вартості товарів є непідтвердженими, чому з поданих декларантом документів неможливо встановити дані складові та які документи необхідні для підтвердження того чи іншого показника.

Відповідно до ч.3 ст.54 МК України, за результатами здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів митний орган визнає заявлену декларантом або уповноваженою ним особою митну вартість чи приймає письмове рішення про її коригування відповідно до положень статті 55 цього Кодексу.

Частиною 1 статті 57 МК України встановлено, що визначення митної вартості товарів, які ввозяться в Україну відповідно до митного режиму імпорту, здійснюється за такими методами: 1) основний - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються (вартість операції); 2) другорядні: а) за ціною договору щодо ідентичних товарів; б) за ціною договору щодо подібних (аналогічних) товарів; в) на основі віднімання вартості; г) на основі додавання вартості (обчислена вартість); ґ) резервний.

Відповідно до частин 2, 3 статті 57 МК України, основним методом визначення митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, є перший метод - за ціною договору (вартість операції). Кожний наступний метод застосовується лише у разі, якщо митна вартість товарів не може бути визначена шляхом застосування попереднього методу відповідно до норм цього Кодексу.

Частиною 8 статті 57 МК України встановлено, що у разі якщо неможливо застосувати жоден із зазначених методів, митна вартість визначається за резервним методом відповідно до вимог, встановлених статтею 64 цього Кодексу.

Таким чином, митні органи мають виключну компетенцію в питаннях перевірки та контролю правильності обчислення декларантом та визначення митної вартості.

Частинами 1, 2 ст. 59 МК України, які встановлюють порядок визначення митної вартості з використанням методу за ціною договору щодо ідентичних товарів, передбачено, що у разі якщо митна вартість оцінюваних товарів не може бути визначена згідно з положеннями статті 58 цього Кодексу, за основу для її визначення береться вартість операції з ідентичними товарами, що продаються на експорт в Україну з тієї ж країни і час експорту яких збігається з часом експорту оцінюваних товарів або є максимально наближеним до нього. При застосуванні цього методу визначення митної вартості за основу береться прийнята митним органом вартість операції з ідентичними товарами з дотриманням умов, зазначених у цій статті. При цьому під ідентичними розуміються товари, однакові за всіма ознаками з оцінюваними товарами, у тому числі за такими, як: 1) фізичні характеристики; 2) якість та репутація на ринку; 3) країна виробництва; 4) виробник.

Так, судом встановлено, що оскільки митну вартість товарів не можна було визначити шляхом використання методу, зазначеного у ст.58 МК України (метод визначення митної вартості за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються (вартість операції) та за результатом проведеної консультації між митним органом та декларантом з метою обґрунтованого вибору методу визначення митної вартості, було обрано метод визначення митної вартості другорядний: за ціною договору щодо ідентичних товарів.

В той же час, суд не погоджується з такими висновками відповідача, з огляду на таке.

Так, щодо покликань відповідача на те, що в декларації митної вартості декларант вказав, що покупець та продавець не пов`язані особи, в той час, як виходячи з наданих документів вони є пов`язаними та діють в інтересах один одного, отримувач є одноосібним дистриб`ютором продавця, суд зазначає таке.

Як вже встановлено судом, 04.09.2023 між компанією Ерсаг Енд. Ве Кім. Тем. Урун Паз. Тур. Інш. Сан. ВЕ Тіж. (як продавцем) та товариством з обмеженою відповідальністю «ЕРСАГ УКРАЇНА» (як покупцем) укладено контракт №0409 /а.с.54-62, т. 1/, за умовами якого продавець постачає, а покупець приймає продукцію: косметику, чистячі і миючі засоби, БАДів під фірмовою назвою «ERSAG» виробництва фірми «Ерсаг Енд. Ве Кім. Тем. Урун Паз. Тур. Інш. Сан. ВЕ Тіж.» та інших структурних підрозділів, що виробляють продукцію торгівельної марки «ERSAG» Турецької Республіки власником Ліцензії якого є продавець. Продавець надає покупцю статус офіційного представника на території України продукції торгівельної марки «ERSAG», ця угода діє на період військового часу в Україні.

Відповідно до п.2.1. контракту №0409, у цьому Договорі терміни вживаються в таких значеннях: товар продавця продукція з торговою назвою «ERSAG»; поширення товару - продаж, розширення ринків збуту, збільшення обсягів продажів товару на території, передбаченої п.1.1. цього Договору.

Згідно п.3.1. контракту №0409 покупець спільно з продавцем здійснює на зазначеній в п.1.1. цього Договору території функції по маркетингу, реклами та продажу товару, що поставляється продавцем.

Відповідно до п.3.14. контракту №0409, покупець робить все можливе для того, щоб забезпечити продаж продукції кінцевому споживачеві в найкращому вигляді до закінчення терміну придатності.

Згідно п.6.1. контракту №0409, покупець здійснює продаж товару шляхом створення власних торгових мереж, укладення договорів на поставку товару з покупцями з залученням агентів для розповсюдження товару. При укладенні договорів з покупцями покупець діє від свого імені і за свій рахунок.

Таким чином, з наведеного вбачається, що схожість назв продавця та покупця по Дистриб`юторській угоді - це умови самої угоди, з метою розповсюдження товару на території України для його швидкої реалізації (продажу) через торговельні мережі з залученням агентів для розповсюдження товару, а не зв`язок який впливає на митну вартість, а тому спірне рішення митного органу є безпідставним.

Отже, покликання митного органу на назви контрагентів дистриб`юторської угоди №0409, як на підставу того, що існуючий взаємозв`язок між продавцем і покупцем вплинув на заявлену митну вартість товарів, а не як заявлено у пункті 9 Декларації митної вартості є безпідставними.

Щодо покликань відповідача на те, що печатка імпортера (дистриб`ютора) на специфікації від 11.12.2024 №41 до зовнішньоекономічного контракту № 0409 від 04.09.2023 та печатка імпортера (дистриб`ютора), що проставлена на зовнішньоекономічному договорі (контракті) № 0409 від 04.09.2023 відрізняється за розміром, має ознаки виготовлення за допомогою комп`ютерної техніки та застосування графічних редакторів що може свідчити про ознаки підробки, суд зазначає таке.

Так, подана позивачем специфікація від 11.12.2024 №41 містить всі необхідні реквізити. Підписи та печатки відповідають та належать особам які зазначені в цих документах. Інформація, числові дані в документах відповідають поданому інвойсі. митній декларації та заявленій декларантом митній вартості. Більш того, виконуючи технічні умови при подачі документів разом з митною декларацією в режимі імпорт є обмеження щодо якості документів, що і призводить до візуальної відмінності у сканованій копії, проте позивачем було наголошено, що відповідний документ було завірено відправником.

Суд зазначає, що оскаржуване рішення не містить розумних пояснень, яким чином це припущення відповідача про можливість підробки впливає на відомості, що підтверджують числові значення складових митної вартості, з урахуванням інших наданих до митного оформлення документів (інвойсів постачальника, перевізника тощо).

За таких обставин, суд вважає, що вищевказані зауваження митного органу є безпідставними.

Щодо доводів відповідача про те, що документи, які підтверджують митну вартість товарів не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів (відомості щодо складових митної вартості задекларованих товарів документально не підтверджені), в інвойсі № ERS2024000000339 від 11.12.2024 відсутні відомості (не виділені окремими складовими) щодо складових митної вартості, а саме вартості витрат на пакування, маркування, завантаження які повинні бути включені у вартість товару; відсутні відомості щодо страхування задекларованих товарів відправником або одержувачем, суд зазначає.

Відповідно до підпункту в пункту 1 частини десятої статті 58 МК України, при визначенні митної вартості до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за оцінювані товари, додається вартість упаковки або вартість пакувальних матеріалів та робіт, пов`язаних із пакуванням, якщо такі витрати (складові митної вартості) не включалися до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті.

Тобто у разі включення до ціни товару вартості упаковки або пакувальних матеріалів та робіт, пов`язаних із пакуванням, їх вартість не додається при розрахунку митної вартості товару.

Так, позивач стверджує, що пакування товару входить до вартості товару.

В інвойсі № ERS2024000000339 від 11.12.2024, наявному в матеріалах справи та наданому до митного оформлення разом, умови поставки зазначені FCA Denizli.

Відповідно до розділу А.9 умов FСА Офіційних правил тлумачення торговельних термінів Міжнародної торгової палати Інкотермс, продавець зобов`язаний за власний рахунок забезпечити пакування товару, необхідне для перевезення товару (за винятком випадків, коли в даній галузі торгівлі прийнято звичайно відправляти товари з такими ж характеристиками, що обумовлені договором, без упаковки). Пакування здійснюється в тій мірі, в якій обставини, що стосуються транспортування (наприклад, засоби перевезення, місце призначення), були повідомлені продавцю до укладення договору купівлі-продажу.

При цьому, в поданій декларації № 24UA500130031134U4 від 17.12.2024 визначено процедуру постачання товару ZZ00. Відповідно до Класифікатора особливостей переміщення товарів через митний кордон України, у разі поставки товару у зворотній тарі у графі МД 37. Процедура митної декларації має бути зазначено ZZ32, в той час як у вказаній графі митної декларації поданої Декларантом зазначено ZZ00 (тара не зворотна та вартість входить у ціну товару), що свідчить про відсутність особливостей переміщення товару, визначених цим Класифікатором.

З поданих до митного оформлення документів вбачається відсутність додаткових витрат на упаковку чи використання пакувальних матеріалів та робіт, пов`язаних із упакуванням (упаковка включена у ціну товару), а відтак витрати на пакування не є складовими митної вартості та не підлягають додаванню позивачем з метою визначення митної вартості товару та не можуть вплинути на правильність визначення митної вартості.

При цьому, відповідачем, в оскаржуваному рішенні, не доведено понесення позивачем додаткових витрат на пакування, маркування товару, а відтак і включення цих витрат до митної вартості.

Отже, наданими до митного оформлення документами підтверджено, що ціна товару включає в себе вартість пакування, у зв`язку з чим згідно з положеннями підпункту в пункту 1 частини десятої статті 58 МК України ці витрати не додаються до ціни, що фактично сплачена за товар, при визначені митної вартості.

Аналогічна правова позиція була висловлена у постановах Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 22.01.2019 у справі № 815/6794/17 та у справі № 160/8775/18 від 18.12.2019, що враховує суд в силу приписів ч.5 ст.242 КАС України.

Необхідно зазначити, що вартість вантажно-розвантажувальних робіт входить у вартість перевезення, що підтверджується довідкою про транспортні витрати №1112 від 11.12.2024, яка надавалась для митного оформлення товарів разом із декларацією № 24UA500130031134U4 від 17.12.2024.

Крім цього, з вказаної довідки вбачається, що страхування вантажу не проводилось.

Також, доводи відповідача про те, що в наданій до митного оформлення копії експортної декларації країни відправлення наявний QR-код з посиланням на систему перевірки митних декларацій Турецької республіки та що при цьому при переході за посиланням наявне повідомлення «Інформація не може бути перевірена/не підтверджена/недійсна» - суд також не приймає до уваги з огляду на те, що відповідачем не обгрунтовано, яким чином дана обставина впливає на митну вартість товару.

Крім того суд наголошує, що QR-код на копії митної декларації країни відправника за №224352100EX00015196 можливо зчитати та таке зчитування дає змогу відкрити електронну копію митної декларації країни відправника.

Щодо доводів відповідача про те, що в інвойсі № ERS2024000000339 від 11.12.2024 та специфікації від 11.12.2024 №41 відсутні відомості стосовно вартості товару без знижки, що унеможливлює здійснити перевірку розміру наданої знижки та її відповідність умовам контракту, суд зазначає таке.

Як вже встановлено судом, згідно п.4.6, п.4.7 контракту №0409 валюта оплати за поставлений товар визначається в доларах США. Валюта платежу здійснюється в доларах США шляхом перерахування суми оплати, визначеної в специфікації на кожну поставку товару окремо. Загальна сума угоди складає сума всіх специфікацій до неї в доларах США.

Продавець зобов`язалася надати 50% дисконт на весь асортимент товарів, що постачається покупцю на період дії військового стану в Україні.

08.09.2023 сторони контракту №0409 уклали Додаткову угоду №1, відповідно до якої п.4.5 контракту викладено в наступній редакції: «Покупець сплачує товар, поставлений йому Продавцем шляхом перерахування коштів на рахунок продавця, згідно його заявок за кожну поставку, протягом 180 діб з моменту його поставки, момент поставки вважається дата митного оформлення в режимі імпорт на адресу покупця, або з моменту повної реалізації товару».

Крім того, даною додатковою угодою №1 викладено п.4.7 в наступній редакції: «Продавець зобов`язується надати дисконт на асортимент товарів від показника цін, за якими поставлялися товари на адресу покупця на 01.01.2023, на період дії військового стану в Україні, розмір якого вказано у специфікації до кожної поставки та яка є невід`ємною частиною договору, та підтверджено у рахунку на кожну поставку, але не більше 50%».

Відповідно до ст.1 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність», зовнішньоекономічний договір (контракт) - домовленість двох або більше суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності та їх іноземних контрагентів, спрямована на встановлення, зміну або припинення їх взаємних прав та обов`язків у зовнішньоекономічній діяльності.

Положеннями пункту 4 частини першої статті 3 Цивільного кодексу України закріплено таку загальну засаду цивільного законодавства, як свобода підприємницької діяльності, яка не заборонена законом та з якої випливає свобода способів ініціювання підприємницьких цивільних правовідносин, у тому числі свобода форми рахунку-фактури (інвойсу).

Отже, з огляду на засади свободи підприємницької діяльності наявність чи відсутність у рахунку-фактурі (інвойсі) відомостей про дисконт (знижку) не може бути підставою для коригування митної вартості.

Крім того, митним органом в спірному рішенні не наведено обґрунтованих аргументів стосовно того, яким чином відсутність інформації в інвойсі № ERS2024000000339 від 11.12.2024 та специфікації №41 від 11.12.2024 про знижку на товар ставить під сумнів достовірність визначеної позивачем митної вартості товару.

Стосовно доводів відповідача, що в наданому договорі про транспортно-експедиційні послуги від 20.11.2023 № 100123-К зазначено, що надання транспортно-експедиційних послуг з організації перевезень здійснюється на підставі заявок, яка повинна містити відомості, зокрема, дані про перевізника, маршрут руху транспортного засобу, дані про одержувача, найменування та кількість вантажу, а також ставку фрахту (перевізної плати), при цьому відповідних заявок до митного оформлення не надано.

З даного приводу суд зазначає, що відповідно до матеріалів справи, 20.11.2022 між ФОП ОСОБА_1 (Експедитор) та ТОВ «Ерсаг Україна» був укладений договір №1-1122/К транспортно-експедиторського обслуговування, відповідно п.2.1.1 якого експедитор зобов`язується за плату та за рахунок Клієнта організувати перевезення його вантажів на умовах, узгоджених сторонами. При необхідності для виконання своїх зобов`язань за договором укладати від свого імені і за рахунок клієнта договори з транспортними організаціями.

20.11.2023 між ТОВ «ЕРСАГ УКРАЇНА» (Замовником) та ФОП ОСОБА_1 (Виконавець) був укладений договір №100123-К про транспортно-експедиторські послуги за яким згідно Акту здачі-приймання виконаних робіт від 13.12.2024 Виконавцем за Договором №1-1122К від 20.11.2023 виконані вантажні перевезення за маршрутами м. Денізлі, Туреччина пп Рені, Україна, пп Рені, Україна м. Одеса, Україна, загальною вартістю 188933,00 грн.

Наданими документами підтверджується здійснення вказаних перевезень. В свою чергу, відповідачем не обгрунтовано яким чином не надання заявки до митного оформлення вплинуло на визначення митної вартості товару.

Відтак, суд вважає підстави для коригування митної вартості товару позивача, які зазначені в оскаржуваному рішенні, необґрунтованими.

Будь-яких інших доказів, які б викликали обґрунтовані сумніви в достовірності проведених позивачем розрахунків митної вартості товару за ціною договору, митним органом під час судового розгляду не надано. Крім того, відповідач не надав доказів неможливості застосування кожного з попередніх методів при визначенні митної вартості ввезеного позивачем товару.

Таким чином, на підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку про те, що оскаржуване рішення та картка відмови, прийняті Одеською митницею, є необґрунтованим, а відтак позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «ЕРСАГ УКРАЇНА» є такими, що підлягають задоволенню.

Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують. Необхідно зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Згідно з ч. 1 ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх рішень та докази, надані позивачем, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем за подання даного адміністративного позову сплачений судовий збір всього в розмірі 19081,71 грн, що підтверджується платіжною інструкцією № 1364134 від 09.01.2025 на суму 16053,71 грн, а також платіжною інструкцією № 1364135 від 09.01.2025 на суму 3028,00 грн.

Враховуючи, що адміністративний позов підлягає задоволенню, з Одеської митниці за рахунок її бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю «ЕРСАГ УКРАЇНА» необхідно стягнути суму сплаченого судового збору у розмірі 19081,71 грн.

Керуючись ст.ст. 8, 9, 72, 77, 80, 134, 142, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «ЕРСАГ УКРАЇНА» до Одеської митниці про визнання протиправним та скасування рішення та визнання противоправною та скасувати картку відмови задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Одеської митниці про коригування митної вартості товарів UA500130/2024/000048/2 від 17.12.2024.

Визнати протиправною та скасувати картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення Одеської митниці UA500130/2024/000401 від 17.12.2024.

Стягнути з Одеської митниці за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю «ЕРСАГ УКРАЇНА» суму сплаченого судового збору у розмірі 19081,71 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Учасники справи:

Позивач товариство з обмеженою відповідальністю «ЕРСАГ УКРАЇНА» (65080, м. Одеса, вул. Космонавтів, буд. 24, кв. 45, код ЄДРПОУ 42972414);

Відповідач Одеська митниця (65078, м. Одеса, вул. Івана та Юрія Лип, буд. 21А, код ЄДРПОУ 44005631).

Суддя Олена СКУПІНСЬКА

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.06.2025
Оприлюднено02.07.2025
Номер документу128502168
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо

Судовий реєстр по справі —420/11006/25

Ухвала від 04.08.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Рішення від 30.06.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

Ухвала від 12.05.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

Ухвала від 30.04.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

Ухвала від 17.04.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні