Волинський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 червня 2025 року ЛуцькСправа № 826/10239/18
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Димарчук Т.М.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику осіб адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ПМК-КИЇВ" до Головного управління ДПС у м. Києві, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ПМК-КИЇВ" (далі ТОВ "ПМК-КИЇВ", позивач) звернулось в суд з позовом до Державної фіскальної служби України (далі ДФС України, про:
- скасування рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 09.01.2018 №552754/40694776 про відмову у реєстрації податкової накладної від 14.12.2017 №113 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 14.12.2017 №113 датою її фактичного отримання.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що контролюючим органом порушено норми підпункту 201.16.1 пункту201.16статті201 Податкового кодексу України, оскільки не зазначено в квитанції чіткого критерію оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної. Також позивач звертає увагу, що причина відмови у реєстрації податкової накладної від 14.12.2017 №113 є формальною, яка полягає у наданні платником податку копій документів, які складенні з порушенням законодавства та/або не є недостатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. При цьому відповідачем в оскаржуваному рішенні не зазначено яких саме документів для реєстрації податкової накладної не вистачає чи які з документів складено з порушенням вимог законодавства.
З наведених підстав позивач просить позов задовольнити.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.07.2018 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Призначено розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
Законом України від 13.12.2022 №2825-IX Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду (далі - Закон № 2825-IX) Окружний адміністративний суд міста Києва ліквідовано.
На підставі пункту 2 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2825-IX (в редакціїЗакону №3863-ІХ) та Порядку передачі судових справ, нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України від 16.09.2024 № 399, проведено автоматизований розподіл адміністративних справ, які не розглянуті окружним адміністративним судом міста Києва, між окружними адміністративними судами України; за його результатами справа №826/10239/18 передана на розгляд та вирішення Волинському окружному адміністративному суду.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями Волинського окружного адміністративного суду від 21.02.2025 справу №826/10239/18 передано для розгляду судді Димарчук Т.М.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 26.02.2025 справу №826/10239/18 прийнято до провадження та її розгляд призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у ній матеріалами відповідно до статті 262 КАС України. Ухвалено замінити у справі відповідача Державну фіскальну службу України на правонаступника Державну податкову службу України (далі відповідач 2).
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 30.05.2025 залучено до участі у даній справі в якості другого відповідача - Головне управління ДПС у м. Києві (далі відповідач 1).
Представники Головного управлінням ДПС у м. Києві та ДПС України подали відзиви у яких просять відмовити у задоволенні позовних вимог у зв`язку з ненаданням позивачем у повному обсязі всіх документів, необхідних для реєстрації податкової накладної в ЄРПН.
Позивач подав до суду відповідь на відзив у якій просить задовольнити позовні вимоги, оскільки відповідачем 1 при прийнятті оскаржуваного рішення не взято до уваги фактичний характер господарської операції, за наслідками якої складену податкову накладну від 14.12.2017 №113.
Дослідивши подані суду письмові докази та пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з наступних мотивів та підстав.
Судом встановлено, що ТОВ «ПМК-КИЇВ» є юридичною особою, зареєстрованою 28.07.2016 та взятою на податковий облік в органах Державної податкової інспекції у Святошинському районі Головного управління ДФС у м. Києві 28.07.2016. Видами діяльності позивача є, зокрема: будівництво водних споруд (основний); будівництво інших споруд; знесення; підготовчі роботи на будівельному майданчику; будівництво доріг і автострад; будівництво мостів і тунелів; будівництво трубопроводів тощо.
15.11.2017 між ТОВ «ПМК-КИЇВ» (підрядник) та ТОВ «Будівельна компанія «Сучасні будівельні рішення» (замовник) укладено договір підряду №15/11-17-Р, відповідно до якого підрядник зобов`язується своїми та/або залученими силами та засобами у відповідності до проектно-кошторисної документації цього договору та державних будівельних нарт та правил виконати земляні роботи з реконструкції полігону твердих побутових відходів м. Миронівка Київської області, а замовник зобов`язується прийняти виконані належним чином підрядником роботи та оплатити їх на умовах цього договору (а.с.25-28).
Відповідно до умов договору та домовленості сторін, замовником ТОВ «Будівельна компанія «Сучасні будівельні рішення» 14.12.2017 здійснено передоплату за договором підряду №15/11-17-Р від 15.11.2017 у розмірі 300000,00 грн (в т. ч. ПДВ 50000,00 грн), що підтверджується платіжним дорученням від 14.12.2017 №3014 (а.с.30).
За фактом проведення замовником передоплати за виконання робіт згідно з договором підряду №15/11-17-Р від 15.11.2017, позивачем сформовано податкову накладну від 14.12.2017 №113 на загальну суму 300000,00 грн (в т. ч. ПДВ 50000,00 грн) та подано її на реєстрацію в ЄРПН (а.с.32).
Квитанцією ДФС України від 29.12.2017 №9282567770 реєстрацію податкової накладної від 14.12.2017 №113 зупинено відповідно до пункту201.16статті201 ПК України, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 "Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", затвердженихнаказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 42.99.. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення (а.с.33).
Позивачем до ДФС України подано повідомлення від 04.01.2018 №1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої зупинена, пояснення та документи про підтвердження реальності здійснення операції по податковій накладній, реєстрацію якої було зупинено. В поясненнях зазначено, що ТОВ «ПМК-КИЇВ», відповідно до відомостей ЄДР не здійснює продаж товарів, а виконує роботи та надає послуги спеціалізованою технікою. Обсяги постачання послуг за КВЕД 49.41. «Вантажний автомобільний транспорт» та за КВЕД 42.91 «Будівництво водних споруд» завжди більші за обсяги придбання послуг та робіт за цими КВЕД, оскільки ТОВ «ПМК- КИЇВ» постачає транспортні послуги та виконує роботи власною спеціалізованою технікою, що знаходиться на балансі підприємства. До пояснень було додано документи, що підтверджують наявність спеціалізованої техніки (договір поставки №7211 від 16.06.2017 та договір купівлі-продажу №170217 від 17.02.2017); первинні документи, що підтверджують фактичні обсяги надання послуг: договір підряду від 15.11.2017 №15/11-17-Р; рахунок-фактуру на оплату робіт №СФ-0000092 від 4.12.2017; платіжне доручення про надходження коштів на проточний рахунок ТОВ «ПМК-КИЇВ» (попередня оплата) №3014 від 14.12.2017 (а.с.25-30,34-35,38-46).
Комісією Головного управління ДФС у м. Києві прийнято рішення від 09.01.2018 №552754/40694776 про відмову у реєстрації податкової накладної від 14.12.2017 №113 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної від 14.12.2017 №113 зазначено: надання платником податку копій документів, які складенні з порушенням законодавства та/або не є недостатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування (а.с.36).
Позивач, не погоджуючись із рішенням комісії Головного управління ДФС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в ЄРПН, звернувся із даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює ПК України.
Відповідно до пункту201.1статті201 ПК України(тут і надалі в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації в порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом201.10статті201 ПК Українивизначено: при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (абзац перший); підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня (абзац п`ятий); якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цьогоКодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин (абзац десятий).
З матеріалів справи слідує, що позивач подав на реєстрацію податкову накладну від 14.12.2017 №113 на загальну суму 300000,00 грн (в т. ч. ПДВ 50000,00 грн), реєстрацію якої згідно з квитанцією ДФС України від 29.12.2017 №9282567770 зупинено, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 "Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".
Відповідно до пункту201.16статті201 ПК Україниреєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту74.2статті74цьогоКодексу.
За приписами пункту74.2. статті74 ПК Українив Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Пунктом201.6статті201 ПК Українивстановлено:
в разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування (підпункт "а"); визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (підпункт "б"); пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (підпункт "в"). Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (підпункт 201.16.1);
письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України (підпункт 201.16.3ПК України).
Відповідно до пункту 12 "Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних", затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу. Пунктом 13 Порядку встановлено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Згідно з підпунктом 1 пункту 6 "Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", затвердженогонаказом Міністерства фінансів України 13.06.2017 №567, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621 (у редакції, чинній нас час існування спірних відносин) моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01.01.2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).
Як убачається зі змісту квитанції ДФС України від 29.12.2017 №9282567770, реєстрацію податкової накладної від 27.11.2017 №104 зупинено відповідно до пункту201.16статті201 ПК України, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 "Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", затвердженихнаказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 42.99.. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення (а.с.33).
ТОВ «ПМК-КИЇВ» подано до ДФС України пояснення та документи про підтвердження реальності здійснення операції по податковій накладній, реєстрацію якої було зупинено.
Зокрема, на підтвердження здійснення господарської операції позивачем надано: договір підряду від 15.11.2017 №15/11-17-Р, укладений між ТОВ «ПМК-КИЇВ» та ТОВ «Будівельна компанія «Сучасні будівельні рішення».
У податковій накладній від 14.12.2017 №113 на загальну суму 300000,00 грн (в т. ч. ПДВ 50000,00 грн), зазначено, що її сформовано по номенклатурі товарів/послуг продавця: земельні роботи з реконструкції полігону твердих побутових відходів розташованого в м. Миронівка, Київської області.
Згідно з договором підряду від 15.11.2017 №15/11-17-Р ТОВ "ПМК-Київ" (підрядник) зобов`язується своїми та /або залученими силами та засобами у відповідності до проектно-кошторисної документації цього договору та державних будівельних норм і правил виконати земляні роботи з реконструкції полігону твердих побутових відходів м. Миронівка Київської області, а замовник зобов`язується прийняти виконані належним чином Підрядником Роботи та оплатити їх на умовах цього договору.
Позивачем також додано рахунок-фактуру №СФ-0000092 від 04.12.2017 на загальну суму 300000,00 грн (в т. ч. ПДВ 50000,00 грн), щодо робіт, які є предметом договору підряду від 15.11.2017 №15/11-17-Р.
Згідно з платіжним дорученням №3014 від 14.12.2017 ТОВ «Будівельна компанія «Сучасні будівельні рішення» на проточний рахунок ТОВ «ПМК-КИЇВ» сплатила кошти в сумі 300000,00 грн (попередня оплата згідно договору).
Крім того, позивачем були надані документи, що підтверджують наявність спеціалізованої техніки (договір поставки №7211 від 16.06.2017 та договір купівлі-продажу №170217 від 17.02.2017) (а.с.38-46).
Як уже зазначалось, підставою зупинення реєстрації накладної зазначено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД. На думку суду, обсяги робіт відповідають умовам договору підряду від 15.11.2017 №15/11-17-Р, що підтверджується вищевказаними документами, які були на розгляді у відповідача 1.
У відзивах Головне управління ДФС у м. Києві та ДФС України не зазначили, яких саме документів не вистачає для реєстрації податкової накладної чи які з документів, наданих товариством, складені з порушенням вимог законодавства.
З доданих до позову договору підряду від 15.11.2017 №15/11-17-Р, платіжного доручення №3014 від 14.12.2017 вбачається, що вони підписані уповноваженими посадовими особами. Зі змісту документів можна зробити висновок про зміст господарської операції (вид робіт/послуг, об`єм) та вартість наданих послуг.
Пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України передбачено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Таким чином, на підставі настання однієї з подій, проведення часткової оплати (авансу), що підтверджується платіжним дорученням №3014 від 14.12.2017 на суму 300000,00 грн (в т. ч. ПДВ 50000,00 грн), у позивача виникло визначене законом право на складання податкової накладної від 14.12.2017 №113 на суму 300000,00 грн (в т. ч. ПДВ 50000,00 грн), реєстрацію якої було зупинено контролюючим органом.
Варто також зазначити, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. При цьому невиконання ним законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Аналогічна правова позиція була висловлена Верховним Судом у постанові від 04.12.2018 у справі №821/1173/17.
Відповідно до частин першої та другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідачем 1, як суб`єктом владних повноважень не доведено, що надані первинні документи не могли бути враховані під час вирішення питання про наявність підстав для реєстрації податкової накладної.
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженийпостановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117,визначає, що: підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно допідпункту 4пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства (пункт 21); у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначається, зокрема, пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (підпункт 4 пункт 13).
Комісією Головного управління ДФС у м. Києві прийнято рішення від 09.01.2018 №552754/40694776 про відмову у реєстрації податкової накладної від 14.12.2017 №113 в Єдиному реєстрі податкових накладних, підставою для відмови в реєстрації зазначено: "надання платником податку копій документів, які складенні з порушенням законодавства та/або не є недостатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування".
Натомість, судом встановлено, що позивачем додано документи на підтвердження здійснення попередньої оплати щодо господарської операції з виконання земляних робіт з реконструкції полігону твердих побутових відходів м. Миронівка Київської області.
На думку суду, всупереч вимогам, встановленим підпунктом "в" підпунктом 201.16.1 пункту201.6статті201 ПК України, зупиняючи реєстрацію податкової накладної, контролюючим органом не визначено вичерпного переліку документів для подання платником податків. Позивачем, з урахуванням підстав зупинення реєстрації податкової накладної, надано первинні документи у повному обсязі.
Враховуючи викладене, суд вважає обґрунтованими доводи позивача про протиправність рішення комісії Головного управління ДФС у м. Київ від 09.01.2018 №552754/40694776 про відмову у реєстрації податкової накладної від 14.12.2017 №113 в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно позовні вимоги в частині скасування цього рішення підлягають задоволенню.
Щодо позовних вимог в частині зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну від 14.12.2017 №113 датою її фактичного отримання то суд зазначає, що відповідно до підпункту201.1, пункту201.10статті201 ПК Україниреєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
Пунктом 28 "Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначено "Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних", затвердженийпостановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246(зі змінами).
Відповідно до пунктів 19, 20 "Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних", затвердженийпостановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
З огляду на висновок суду про протиправність рішення комісії Головного управління ДФС у м. Києві від 09.01.2018 №552754/40694776 про відмову у реєстрації податкової накладної від 14.12.2017 №113 в Єдиному реєстрі податкових накладних, підлягають задоволенню вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкову накладну від 14.12.2017 №113 датою її фактичного отримання.
Відповідно до вимог статті 244 КАС України суд під час ухвалення рішення вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати.
За змістом частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 1762,00 грн (платіжне доручення від 25.06.2018 №135). Оскільки позов задоволено повністю судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1762,00 грн підлягають присудженню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві.
Керуючись статтями 139, 243- 246, 250, 262 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 09 січня 2018 року №552754/40694776 про відмову у реєстрації податкової накладної від 14 грудня 2017 року №113 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану Товариством з обмеженою відповідальністю "ПМК-КИЇВ" податкову накладну від 14 грудня 2017 року №113 датою її фактичного отримання.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ПМК-КИЇВ" судовий збір у розмірі 1762,00 грн (одну тисячу сімсот шістдесят дві гривні 00 копійок).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "ПМК-КИЇВ" (04050, м. Київ, вул. Дегтярівська, буд. 15, кв. 60, код ЄДРПОУ 40694776).
Відповідач 1: Головне управління ДПС у м. Києві (04116, місто Київ, вул. Шолуденка, буд. 33/19, код ЄДРПОУ 44116011).
Відповідач 2: Державна податкова служба України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393).
Головуючий-суддя Т.М. Димарчук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.06.2025 |
Оприлюднено | 03.07.2025 |
Номер документу | 128536536 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні