Шостий апеляційний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 855/8/25
У Х В А Л А
30 червня 2025 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: судді-доповідача Сорочка Є.О., суддів Коротких А.Ю., Чаку Є.В., перевіривши адміністративний позов Державної служби України з етнополітики та свободи совісті (01001, місто Київ, пров. Музейний, 12; код ЄДРПОУ 43571959) до Релігійної організації «Духовне управління мусульман Криму» (95001, Автономна Республіка Крим, місто Сімферополь, вул. Курчатова, 4; код ЄДРПОУ 23450183) про припинення релігійної організації,
ВСТАНОВИВ:
Державна служби України з етнополітики та свободи совісті в порядку статті 289-9 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС) в електронній формі засобами ЄСІТС звернулася до Шостого апеляційного адміністративного суду із позовом до Релігійної організації «Духовне управління мусульман Криму», у якому просить:
- припинити релігійну організацію Духовне управління мусульман Криму ЄДРПОУ 23450183, зареєстровану 30.09.1991 за адресою: Україна, 95001, Автономна Республіка Крим, місто Сімферополь, вулиця Курчатова, будинок 4;
- передати майно, кошти та інші активи, що перебувають у власності релігійної організації Духовне управління мусульман Криму ЄДРПОУ 23450183, зареєстрованої 30.09.1991 за адресою: Україна, 95001, Автономна Республіка Крим, місто Сімферополь, вулиця Курчатова, будинок 4, крім культового, у власність держави;
- визначити строк для подання вимог кредиторів два місяці з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи;
У позовній заяві позивач вказує про наявність підстав для припинення Релігійної організації «Духовне управління мусульман Криму» відповідно до пункту 5 частини першої статті 16 Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації» у зв`язку із засудженням її уповноваженої особи відповідно до частини шостої статті 111-1 та частини третьої статті 436-2 Кримінального кодексу України.
У відповідності до пункту 4 частини другої статті 22 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС) дана справа підсудна Шостому апеляційному адміністративному суду.
Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 03.06.2025 позовну заяву залишено без руху у зв`язку із її невідповідністю вимогам статті 161 КАС в частині долучення доказів надсилання копій позовної заяви та копій доданих документів іншим учасникам справи.
На виконання вказаної ухвали позивач подав заяву про усунення недоліків, у якій повідомив про неможливість виконання вказаних вимог у зв`язку із тим, що відповідач не має зареєстрованого електронного кабінету, а також знаходиться на тимчасово окупованій території України.
Оскільки відповідач знаходиться на тимчасово окупованій території України - у м. Сімферополі Автономної Республіки Крим, то суд апеляційної інстанції приймає доводи позивача, що за відсутності зареєстрованого електронного кабінету, відсутня об`єктивна можливість направити відповідачу копію позовної заяви та доданих до неї документів.
Зважаючи об`єктивну неможливість виконання позивачем вимог частини другої статті 161 КАС, а також відповідність позову іншим вимогам процесуального закону, суд дійшов висновку про можливість прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі.
При цьому, відповідача у встановленому статтею 12-1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» порядку, шляхом розміщення цієї ухвали на офіційному веб-порталі судової влади України буде проінформовано відповідно до абзацу четвертого частини дев`ятої статті 44 КАС про обов`язок зареєструвати свій електронний кабінет та про можливість ознайомлення з позовною заявою та іншими матеріалами справи через Єдину судову інформаційно-комунікаційну систему або її окрему підсистему (модуль), що забезпечує обмін документами.
Особливості провадження у справах за адміністративними позовами про припинення релігійної організації регулює статті 289-9 КАС, частина перша якої передбачає, що дія положень цієї статті поширюється на розгляд адміністративних справ про припинення релігійної організації, передбаченої законом.
Згідно частини п`ятої цієї статті оголошення про відкриття провадження в адміністративній справі, зазначеній у частині першій цієї статті, або апеляційного провадження у такій справі та призначення судового засідання, постановлення судом першої інстанції ухвали, яка підлягає апеляційному оскарженню, чи про завершення розгляду справи шляхом ухвалення рішення суду разом із копією відповідного судового рішення чи судової повістки оприлюднюється на веб-порталі судової влади України, а також на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері релігії, або органу, уповноваженого здійснювати реєстрацію статуту (положення) відповідної релігійної організації.
Через три дні з дня оприлюднення такого оголошення вважається, що учасники справи і всі заінтересовані особи належним чином повідомлені про судовий розгляд такої справи, дату, час і місце судового засідання, ухвалення і зміст оприлюдненого судового рішення у ній.
Таким чином, позивача належить зобов`язати опублікувати оголошення про відкриття провадження у цій адміністративній справі на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері релігії, або органу, уповноваженого здійснювати реєстрацію статуту (положення) відповідної релігійної організації, а також проінформувати суд про виконання такого обов`язку.
Відповідно до частини першої, другої статті 12 КАС адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).
Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.
Згідно пункту 3 частини шостої статті 12 КАС для цілей цього Кодексу справами незначної складності є справи щодо припинення за зверненням суб`єкта владних повноважень юридичних осіб у випадках, визначених законом .
Таким чином, дана справа підлягає розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.
У справах, визначених частиною першою цієї статті, заявами по суті справи є позов та відзив (частина третя статті 263 КАС). Відзив подається протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення відповідачу ухвали про відкриття провадження у справі (частина перша статті 261 КАС).
Таким чином, відповідачу належить встановити строк для подання відзиву протягом п`ятнадцяти днів, який, з урахуванням частини п`ятої статті 289-9 КАС, обчислюється з дня повідомлення про прийняття і зміст цієї ухвали.
Також суд апеляційної інстанції наголошує на тому, що зважаючи перебування відповідача на тимчасово окупованій території, то його повідомлення про судовий розгляд має здійснюватися в порядку статті 12-1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», частина перша якої передбачає, якщо остання відома адреса місця проживання (перебування), місцезнаходження чи місця роботи учасників справи знаходиться на тимчасово окупованій території, суд викликає або повідомляє учасників справи, які не мають електронного кабінету, про дату, час і місце першого судового засідання у справі через оголошення на офіційному веб-порталі судової влади України, яке повинно бути розміщене не пізніше ніж за двадцять днів до дати відповідного судового засідання
З урахуванням викладеного, зважаючи на необхідність інформування відповідача про розгляд справи, надання йому часу для подання відзиву, а позивачу - відповіді на відзив, то здійснити розгляд цієї справи у строк, встановлений частиною сьомою статті 289-9 КАС не є об`єктивно можливим.
Згідно пункту 26 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, ухвалення рішення в розумні строки відповідно до статті 6 Конвенції також можна вважати важливим елементом його якості. Проте можливе виникнення суперечностей між швидкістю проведення процесу та іншими чинниками, пов`язаними з якістю, такими як право на справедливий розгляд справи, яке також гарантується статтею 6 Конвенції. Оскільки важливо забезпечувати соціальну гармонію та юридичну визначеність, то попри очевидну необхідність враховувати часовий елемент слід також зважати й на інші чинники. Консультативна рада європейських суддів згадала свій висновок № 6 (2004), у якому підкреслюється, що «якість» правосуддя не можна ототожнювати з простою «продуктивністю». Якісний підхід повинен також брати до уваги здатність судової системи відповідати вимогам, які до неї висуваються, з урахуванням загальних цілей системи, серед яких швидкість процесу є лише одним з елементів.
Беручи до уваги викладене, колегія суддів вважає за необхідне продовжити строк розгляду апеляційної скарги, так як більший термін вирішення спору у даному випадку буде розумним і збільшення часу розгляду справи дасть можливість забезпечити належну участь сторін у розгляді справи, а також всебічне, повне та об`єктивне з`ясування всіх обставин справи із дотриманням принципів адміністративного судочинства.
Керуючись статтями 12, 34, 243, 261, 263, 289-9 КАС, суд
УХВАЛИВ:
Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі за адміністративним позовом Державної служби України з етнополітики та свободи совісті до Релігійної організації «Духовне управління мусульман Криму» про припинення релігійної організації.
Здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.
Продовжити строк розгляду справи на достатній для інформування учасників справи та для повного і всебічного з`ясування обставин справи строк.
Призначити розгляд справи у судовому засіданні на 29.07.2025 о 14:00 год у приміщенні Шостого апеляційного адміністративного суду (зал судових засідань № 4) за адресою м. Київ, вул. Князів Острозьких, 8, корп. 30.
Встановити відповідачу п`ятнадцятиденний строк для подання відзиву, який обчислюється з дня його повідомлення про прийняття цієї ухвали і її зміст.
Встановити позивачу триденний строк на подання до суду відповіді на відзив, який обчислюється з дня отримання ним відзиву.
Опублікувати оголошення про відкриття провадження у цій адміністративній справі на веб-порталі судової влади України.
Зобов`язати Державну службу України з етнополітики та свободи совісті опублікувати оголошення про відкриття провадження у цій адміністративній справі на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері релігії, або органу, уповноваженого здійснювати реєстрацію статуту (положення) відповідної релігійної організації.
Зобов`язати Державну службу України з етнополітики та свободи совісті невідкладно повідомити Шостий апеляційний адміністративний суд про опублікування оголошення про відкриття провадження у цій адміністративній справі.
Повідомити Релігійну організацію «Духовне управління мусульман Криму» про обов`язок зареєструвати свій електронний кабінет та про можливість ознайомлення з позовною заявою та іншими матеріалами справи через Єдину судову інформаційно-комунікаційну систему або її окрему підсистему (модуль), що забезпечує обмін документами.
Повідомити учасникам справи про можливість отримати інформацію по справі, що розглядається на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за адресою https://6aa.court.gov.ua/.
Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її підписання та не підлягає касаційному оскарженню.
Суддя-доповідач Є.О. Сорочко
Суддя А.Ю. Коротких
Суддя Є.В. Чаку
Сорочко Євген Олександрович
Коротких Андрій Юрійович
Чаку Євген Васильович
| Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
| Дата ухвалення рішення | 30.06.2025 |
| Оприлюднено | 03.07.2025 |
| Номер документу | 128545645 |
| Судочинство | Адміністративне |
| Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо запобігання та припинення протиправної діяльності товариств, установ, інших організацій, яка посягає на конституційний лад, права і свободи громадян |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні