Одеський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 420/15733/24
УХВАЛА
30 червня 2025 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Василяка Д.К., розглянувши у письмовому провадженні матеріали звіту Військової частини НОМЕР_1 у справі №420/15733/24,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Військової частини НОМЕР_1 в якому позивач просить суд:
визнати протиправною бездіяльність військової частини НОМЕР_1 щодо не застосування за період з 22.01.2019 р. по 13.11.2023 р. при обчислені ОСОБА_1 розміру усіх видів щомісячного грошового забезпечення та інших виплат, відповідно до постанови КМУ від 30.08.2017 р. №708;
зобов`язати військову частину НОМЕР_1 здійснити перерахунок ОСОБА_1 за період з 22.01.2019р. по 13.11.2023р. усіх видів щомісячного грошового забезпечення та інших виплат за невикористані дні щорічної основної відпустки за 2019-2023 роки, грошової компенсації за дні додаткової відпустки за 2019-2023 роки, як учаснику бойових дій, грошової допомоги на оздоровлення за 2019-2023 роки, з урахуванням посадового окладу та окладу за військовим званням, визначених шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого законом на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з п. 4 постанови Кабінету Міністрів України Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб № 704 від 30.08.2017р., з урахуванням розмірів посадового окладу та окладу за військовим званням, виходячи з прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01 січня календарного року та множенням на відповідний тарифний коефіцієнт, та провести їх виплату з урахуванням раніше виплачених сум
зобов`язати військову частину НОМЕР_1 згідно вимог Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 №1058-IV у разі задоволення позовних вимог здійснити виплату ОСОБА_1 усіх видів грошового забезпечення за 2019-2023 роки без утримання з нього сплати єдиного соціального внеску.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 12.11.2024 року позовну заяву ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ) до Військової частини НОМЕР_1 ( АДРЕСА_2 , код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - задоволено частково. Визнано протиправними дії Військової частини НОМЕР_1 щодо обчислення та виплати ОСОБА_1 грошового забезпечення за період з 29.01.2020 року по 13.11.2023 року, а також всіх інших належних за цей період додаткових видів грошового забезпечення (невикористані дні щорічної основної відпустки, грошової компенсації за дні додаткової відпустки, як учаснику бойових дій, грошової допомоги на оздоровлення) без врахування розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого Законом України Про Державний бюджет України на 2020 рік станом на 01.01.2020 року, Законом України Про Державний бюджет України на 2021 рік станом на 01.01.2021 року, Законом України Про Державний бюджет України на 2022 рік станом на 01.01.2022 року та Законом України Про Державний бюджет України на 2023 рік станом на 01.01.2023 року. Зобов`язано Військову частину НОМЕР_1 здійснити перерахунок та виплату ОСОБА_1 грошового забезпечення за період з 29.01.2020 року по 13.11.2023 року, а також всіх інших належних за цей період додаткових видів грошового забезпечення (невикористані дні щорічної основної відпустки, грошової компенсації за дні додаткової відпустки, як учаснику бойових дій, грошової допомоги на оздоровлення) з урахуванням посадового окладу та окладу за військовим званням, визначеного шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого Законом України Про Державний бюджет України на 2020 рік станом на 01.01.2020 року, Законом України Про Державний бюджет України на 2021 рік станом на 01.01.2021 року, Законом України Про Державний бюджет України на 2022 рік станом на 01.01.2022 року та Законом України Про Державний бюджет України на 2023 рік станом на 01.01.2023 року на відповідний тарифний коефіцієнт, з урахуванням раніше проведених виплат. В іншій частині позовних вимог відмовлено.
24.02.2025 року від представника позивача надійшла заява в якій просить суд: встановити судовий контроль за виконанням рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 листопада 2024 р. по справі №420/15733/24.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 13.03.2025 року задоволено заяву представника позивача про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення у справі №420/15733/24. Зобов`язано Військову частину НОМЕР_1 подати до Одеського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12.11.2024 року у справі №420/15733/24, протягом 60 днів з дня отримання копії ухвали.
12.05.2025 року від Військової частини НОМЕР_1 надійшов звіт про виконання рішення суду, в якому вказано, що військовою частиною НОМЕР_1 здійснено наступне: проведено перерахунок ОСОБА_1 грошового забезпечення за період з 29.01.2020 року по 13.11.2023 року, а також всіх інших належних за цей період додаткових видів грошового забезпечення (невикористані дні щорічної основної відпустки, грошової компенсації за дні додаткової відпустки, як учаснику бойових дій, грошової допомоги на оздоровлення) з урахуванням посадового окладу та окладу за військовим званням, визначеного шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого Законом України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» станом на 01.01.2020 року, Законом України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» станом на 01.01.2021 року, Законом України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» станом на 01.01.2022 року та Законом України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» станом на 01.01.2023 року на відповідний тарифний коефіцієнт, з урахуванням раніше проведених виплат; відповідно до п. 4.4.2. Алгоритму опрацювання документів щодо неоскарження рішень судів, виконання рішень судів, які набрали законної сили та потребують видатків державного бюджету для виплати грошового забезпечення та підйомної допомоги військовослужбовцям, отримано погодження на неоскарження вище зазначеного рішення суду від розпорядника коштів другого ступеню ІНФОРМАЦІЯ_1 за вх. № 154/181/1-87 від 14.01.2025 та включено потребу в коштах до щомісячних заявок-розрахунків. Враховуючи, що розпорядником коштів другого ступеню, як станом на кінець 2024 року так і протягом січні звітного періоду травня 2025 року не було забезпечено належного фінансування військової частини НОМЕР_1 за КЕКВ 2800 для закриття заборгованості на виконання рішень судів та сплати судових зборів, а також, той факт, що органами Державної казначейської служби України в Одеській області систематично здійснюється безспірне списання коштів з рахунків військової частини НОМЕР_1 за КЕКВ 2800, у розмірі асигнувань, виділених на виконання судових рішень та сплату судового збору, без згоди, та участі командування військової частини НОМЕР_1 в рахунок виконавчих проваджень у відповідності до Постанови КМУ №845 від 03.08.2011 року «Про затвердження Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників», у військової частини відсутні кошти на виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 листопада 2024 року у справі №420/15733/24. З початку року військова частина НОМЕР_1 була профінансована за КЕКВ 2800 на суму 1 709 068 грн., однак, у зв`язку з відсутністю цільового призначення, 1423014,23 грн, тобто 83% від загальної суми фінансування, було безспірно списано органами ДКСУ в Одеській області відповідно до постанов про відкриття виконавчого провадження, які було винесено у зв`язку з невиконанням рішень суду, які набрали законної сили, через відсутність фінансування. Так, у звітному періоді травня місяця 2025 року фінансування за КЕКВ 2800 на загальну суму 288794,00 грн., яке надійшло на рахунок військової частини НОМЕР_1 , станом на 09.05.2025 стягнуто органами Державної казначейської служби України в Одеській області в рахунок винесених постанов про відкриття виконавчого провадження на суму 265121,23 грн., залишок коштів частково сплачено в порядку черговості в рахунок виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду по справі № 420/15732/24 у сумі 18228,03 грн.. Станом на 10.05.2025 року заборгованість за військовою частиною НОМЕР_1 в частині виконання рішень суду (КЕКВ 2800), які набрали законної сили, у сплаті судових зборів та проведення безспірного списання складає 9 078 086 грн, про що посадовими особами військової частини НОМЕР_1 щомісячно здійснюються доповіді на адресу фінансово-економічного управління ІНФОРМАЦІЯ_2 розпорядника коштів другого ступеню. Відсутність належного фінансування за КЕКВ 2800 підтверджується службовим листом Директора Департаменту соціального забезпечення МОУ вих. №220/13/9088 від 04.11.2024 року та вих. №220/13/18609 від 25.02.2025 року. Станом на 12.05.2025 року бюджетні призначення та бюджетні асигнування за КЕКВ 2800 на виконання Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 листопада 2024 року по справі № 420/15733/24 військовій частині НОМЕР_1 розпорядниками коштів вищих рівнів не надавалися. Відповідач зазначає, що він не заперечує щодо свого обов`язку з виконання судового рішення, а вказує про наявність об`єктивних причин, які унеможливлюють його виконання у повному обсязі. Відповідач зазначає, що військовою частиною НОМЕР_1 вживаються реальні заходи щодо ініціювання питання виділення необхідних коштів для виплати заборгованості та реальних потреб в коштах на кожний місяць шляхом подання відповідних заявок-розрахунків, у тому числі, на виконання Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 листопада 2024 року по справі №420/15733/24. У даній ситуації жодної недобросовісності в діях відповідача не немає. Відповідач не відмовляється від виконати Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 листопада 2024 року по справі №420/15733/24, однак через обмежене фінансування та першочергове забезпечення потреб Збройних Сил України для забезпечення обороноздатності України від повномасштабної військової агресії російської федерації, суб`єкт владних повноважень на даний час здійснює виконання рішень судів в межах наданих йому асигнувань. У зв`язку із зазначеним, Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 листопада 2024 року по справі №420/15733/24, буде виконано при надходженні відповідного бюджетного фінансування.
Ухвалою суду від 28.05.2025 року відмовлено у задоволенні заяви Військової частини НОМЕР_1 про прийняття звіту щодо виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12.11.2024 року по справі №420/15733/24. Встановлено Військовій частині НОМЕР_1 новий строк подання звіту про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12.11.2024 року по справі №420/15733/24. Зобов`язано Військову частину НОМЕР_1 подати до Одеського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12.11.2024 року по справі №420/15733/24 протягом тридцяти днів з дня отримання копії ухвали..
26.06.2025 від представника відповідача надійшов звіт, в якому зазначено, що на виконання ухвали суду від 28.05.2025 у справі №420/15733/24 щодо надання звіту про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12.11.2024 року по справі №420/15733/24, військовою частиною НОМЕР_1 здійснено наступне: - проведено перерахунок ОСОБА_1 грошового забезпечення за період з 29.01.2020 року по 13.11.2023 року, а також всіх інших належних за цей період додаткових видів грошового забезпечення (невикористані дні щорічної основної відпустки, грошової компенсації за дні додаткової відпустки, як учаснику бойових дій, грошової допомоги на оздоровлення) з урахуванням посадового окладу та окладу за військовим званням, визначеного шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого Законом України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» станом на 01.01.2020 року, Законом України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» станом на 01.01.2021 року, Законом України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» станом на 01.01.2022 року та Законом України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» станом на 01.01.2023 року на відповідний тарифний коефіцієнт, з урахуванням раніше проведених виплат (надано раніше до Суду на виконання ухвали суду від 13.03.2025 у справі №420/15733/24); - відповідно до п. 4.4.2. Алгоритму опрацювання документів щодо неоскарження рішень судів, виконання рішень судів, які набрали законної сили та потребують видатків державного бюджету для виплати грошового забезпечення та підйомної допомоги військовослужбовцям, отримано погодження на неоскарження вище зазначеного рішення суду від розпорядника коштів другого ступеню ІНФОРМАЦІЯ_1 за вх. № 154/181/1-87 від 14.01.2025 та включено потребу в коштах до щомісячних заявок-розрахунків (надано раніше до Суду на виконання ухвали суду від 13.03.2025 у справі №420/15733/24); - позивачеві частково сплачено недоотримане грошове забезпечення, разом з податком на дохід фізичних осіб та військовим збором у розмірі 1,5% на загальну суму 42206,77 грн., з них: недоотримане грошове забезпечення у розмірі 32499,21 грн., податок на дохід фізичних осіб у розмірі 7597,22 грн., військовий збір (1,5%) у розмірі 2110,34 грн., що підтверджується платіжними інструкціями: № 2216 від 05 червня 2025 року; № 2217 від 05 червня 2025 року; № 2219 від 05 червня 2025 року. У звітному періоді червня 2025 року частково здійснено оплату на загальну суму - 120 006,12 грн., в межах виділених асигнувань за КЕКВ 2800, на виконання рішень Одеського окружного адміністративного суду, за якими встановлено судовий контроль у справах №№420/15732/24, 420/15733/24, на виконання ухвали П`ятого апеляційного адміністративного суду від 16 травня 2025 року по справі №420/32646/24, якою задоволено клопотання Військової частини НОМЕР_1 про відстрочення сплати судового збору, що підтверджується платіжними інструкціями № №2213, 2214, 2215, 2216, 2217, 2218, 2219 від 05.06.2025. Станом на 26.06.2025 року заборгованість за військовою частиною НОМЕР_1 в частині виконання рішень суду (КЕКВ 2800), які набрали законної сили, у сплаті судових зборів та проведення безспірного списання складає 9 612 171 грн, про що посадовими особами військової частини НОМЕР_1 щомісячно здійснюються доповіді на адресу фінансово-економічного управління ІНФОРМАЦІЯ_2 розпорядника коштів другого ступеню. Відсутність належного фінансування за КЕКВ 2800 підтверджується службовим листом Директора Департаменту соціального забезпечення МОУ вих. №220/13/9088 від 04.11.2024 року та вих. №220/13/18609 від 25.02.2025 року (надані раніше до Суду на виконання ухвали суду від 13.03.2025 у справі №420/15733/24). Станом на 26.06.2025 року бюджетні призначення та бюджетні асигнування за КЕКВ 2800 на виконання у повному обсязі Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 листопада 2024 року по справі № 420/15733/24 військовій частині НОМЕР_1 розпорядниками коштів вищих рівнів не надавалися. Відповідач зазначає, що він не відмовляється від виконати Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 листопада 2024 року по справі №420/15733/24 у повному обсязі, однак через обмежене фінансування та першочергове забезпечення потреб Збройних Сил України для забезпечення обороноздатності України від повномасштабної військової агресії російської федерації, суб`єкт владних повноважень на даний час здійснює виконання рішень судів в межах наданих йому асигнувань. У зв`язку із зазначеним, Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 листопада 2024 року по справі №420/15733/24, буде виконано у повному обсязі при надходженні відповідного бюджетного фінансування.
Відповідно до абзацу першого частини першої статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який розглянув адміністративну справу як суд першої інстанції і ухвалив судове рішення, за письмовою заявою особи, на користь якої ухвалено судове рішення і яка не є суб`єктом владних повноважень, або за власною ініціативою може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
В адміністративних справах з приводу обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту та пільг за письмовою заявою заявника суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати звіт про виконання судового рішення (абзац другий частини першої статті 382 КАС України).
Статтею 382-2 КАС України визначено порядок розгляд звіту про виконання судового рішення.
Так, відповідно до частини першої статті 382-2 КАС України суд розглядає звіт суб`єкта владних повноважень про виконання судового рішення протягом десяти днів з дня його надходження в порядку письмового провадження, а за ініціативою суду чи клопотанням сторін - у судовому засіданні з повідомленням учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду питання, не перешкоджає судовому розгляду.
Відповідно до частини другої статті 382-2 КАС України звіт суб`єкта владних повноважень про виконання судового рішення має містити: 1) найменування суду першої інстанції, до якого подається звіт; 2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові (за наявності) (для фізичних осіб) особи, яка подає звіт, її місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серію паспорта для фізичних осіб - громадян України, номери засобів зв`язку та електронної пошти (за наявності), відомості про наявність або відсутність електронного кабінету; 3) повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові (за наявності) (для фізичних осіб) інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); 4) номер справи, в межах якої ухвалено відповідне судове рішення; 5) відомості про виконання суб`єктом владних повноважень судового рішення, строк, порядок та спосіб його виконання; 6) у разі невиконання судового рішення: орієнтовні строки виконання такого рішення та їх обґрунтування; відомості про обставини, які ускладнюють виконання судового рішення суб`єктом владних повноважень, які заходи вжито та вживаються ним для їх усунення; 7) перелік документів та інших матеріалів, що додаються до звіту та підтверджують обставини, зазначені у ньому.
За приписами частини третьої статті 382-2 КАС України до звіту додаються: 1) довіреність або інший документ, що посвідчує повноваження представника, якщо звіт поданий представником і такі документи раніше не подавалися; 2) докази направлення копій звіту та доданих до нього матеріалів іншим учасникам справи з урахуванням положень статті 44 цього Кодексу.
Судом встановлено, що «звіт Військової частини НОМЕР_1 відповідає вимогам, встановленим частинами другою, третьою статті 382-2 КАС України.
Розглянувши звіт Військової частини НОМЕР_1 про виконання рішення суду в порядку статті 382-2 КАС України, суд встановив таке.
Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12.11.2024 в адміністративній справі №420/15733/24 набрало законної сили 07.01.2025.
В ухвалі суду від 28.05.2025 судом було встановлено що Військовою частиною НОМЕР_1 на виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду 12.11.2024 в адміністративній справі №420/15733/24 позивачу проведено перерахунок грошового забезпечення за період з 29.01.2020 року по 13.11.2023 року, а також всіх інших належних за цей період додаткових видів грошового забезпечення (невикористані дні щорічної основної відпустки, грошової компенсації за дні додаткової відпустки, як учаснику бойових дій, грошової допомоги на оздоровлення) з урахуванням посадового окладу та окладу за військовим званням, визначеного шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого Законом України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» станом на 01.01.2020 року, Законом України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» станом на 01.01.2021 року, Законом України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» станом на 01.01.2022 року та Законом України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» станом на 01.01.2023 року на відповідний тарифний коефіцієнт, з урахуванням раніше проведених виплат.
Відповідно до матеріалів справи, загальна сума до виплати становить 220254,08 грн.
Отже, відповідачем на виконання рішення суду у цій справі за період з 29.01.2020 року по 13.11.2023 року в частині здійснення перерахунку грошового забезпечення та всіх інших здійснених нарахувань і виплат у вказаний період, визначених шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого Законом України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» станом на 01.01.2020 року, Законом України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» станом на 01.01.2021 року, Законом України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» станом на 01.01.2022 року та Законом України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» станом на 01.01.2023 року на відповідний тарифний коефіцієнт, з урахуванням раніше проведених виплат, виконано.
Однак, що стосується виплати позивачу заборгованості внаслідок перерахунку грошового забезпечення, виконання рішення суду у цій частині відповідачем надано частково. Отже, судове рішення в частині зобов`язання виплатити перерахованої суми грошового забезпечення залишається невиконаним в повному обсязі.
У звіті відповідач зазначає, що у звітному періоді червня 2025 року частково здійснено оплату на загальну суму - 120006,12 грн, в межах виділених асигнувань за КЕКВ 2800.
У звіті відповідач вказує, що у звітному періоді червня 2025 року частково здійснено оплату на загальну суму - 120 006,12 грн., в межах виділених асигнувань за КЕКВ 2800, на виконання рішень Одеського окружного адміністративного суду, за якими встановлено судовий контроль у справах №№420/15732/24, 420/15733/24, на виконання ухвали П`ятого апеляційного адміністративного суду від 16 травня 2025 року по справі №420/32646/24, якою задовільнено клопотання Військової частини НОМЕР_1 про відстрочення сплати судового збору, що підтверджується платіжними інструкціями № №2213, 2214, 2215, 2216, 2217, 2218, 2219 від 05.06.2025. Станом на 26.06.2025 року заборгованість за військовою частиною НОМЕР_1 в частині виконання рішень суду (КЕКВ 2800), які набрали законної сили, у сплаті судових зборів та проведення безспірного списання складає 9 612 171 грн, про що посадовими особами військової частини НОМЕР_1 щомісячно здійснюються доповіді на адресу фінансово-економічного управління ІНФОРМАЦІЯ_2 розпорядника коштів другого ступеню. Відсутність належного фінансування за КЕКВ 2800 підтверджується службовим листом Директора Департаменту соціального забезпечення МОУ вих. №220/13/9088 від 04.11.2024 року та вих. №220/13/18609 від 25.02.2025 року.
Водночас суд враховує, що виплати на виконання рішень судів здійснюються в межах бюджетних асигнувань та в порядку черговості.
Крім того, військовою частиною НОМЕР_1 вживаються заходи спрямовані на виконання рішення суду №420/15733/24, звертається з заявками-розрахунками на фінансування для виплати грошового забезпечення, проте станом на 26.06.2025 бюджетні призначення та бюджетні асигнування за КЕКВ 2800 на виконання Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 листопада 2024 року по справі № 420/15733/24 військовій частині НОМЕР_1 розпорядниками коштів вищих рівнів не надавалися.
Тобто відповідач вживає необхідні заходи для встановлення відповідачу бюджетних асигнувань, що необхідні для виконання рішень судів щодо виплати грошового забезпечення звільненим військовослужбовцям, зокрема позивачу.
У постанові Верховного Суду від 23 квітня 2020 року у справі № 560/523/19 зазначено, що переслідуючи мету забезпечення реалізації конституційного принципу обов`язковості судових рішень, адміністративні суди мають зважено підходити до вибору процесуальних засобів такого забезпечення, а саме: встановлювати дійсні причини виникнення затримки у виконанні судового рішення, аналізувати акти законодавства, враховувати здійснені відповідною посадовою особою дії, спрямовані на виконання судового рішення, та їх відповідність вимогам законодавства.
Посилення судового контролю за виконанням судових рішень та наділення суду з цією метою правом накладати штрафні санкції визнається заходом для забезпечення конституційного права громадян на судовий захист. Специфіка застосування штрафної санкції, полягає в тому, що вона накладається на керівника суб`єкта владних повноважень, яким не забезпечено виконання судового рішення та який є відповідальним за діяльність державного органу, який він очолює. Можливість накладення штрафу розглядається не самостійно, а за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або у разі неподання такого звіту. Накладення на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання постанови, штрафу є мірою покарання, а тому можливість суду накласти такий штраф може бути реалізована лише за умови встановлення судом обставин, які свідчать про умисне невиконання рішення суду, недобросовісність у діях суб`єкта владних повноважень, які свідчать про ухилення останнього від виконання рішення суду.
Враховуючи вище наведене суд акцентує, що при дослідженні звіту та доданих матеріалів не встановлено умислу відповідача спрямованого на невиконання рішення суду, тому підстави для накладення на керівника суб`єкта владних повноважень штрафу відсутні.
Верховний Суд у постанові від 20.02.2019 у справі №806/2143/15 (адміністративне провадження №К/9901/5159/18) звертав увагу, що статті 382 і 383 Кодексу адміністративного судочинства України мають на меті забезпечення належного виконання судового рішення. Підставами їх застосування є саме невиконання судового рішення, ухваленого на користь особи-позивача та обставини, що свідчать про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, пов`язаних з невиконанням судового рішення в цій справі.
Постановою Верховного Суду від 30.04.2020 у справі №804/2076/17 встановлена наступна позиція Верховного Суду: «Сам факт відсутності певного результату не може бути достатнім підтвердженням того, що суб`єкт владних повноважень допустив саме протиправну бездіяльність. Про протиправність може свідчити, зокрема, те, що суб`єкт владних повноважень бездіяв за обставин, коли мав реальну можливість реалізувати свої повноваження, повинен був це зробити, але не зробив (чи зробив з порушенням процедури чи інших вимог), що спричинило порушення прав та інтересів особи».
Враховуючи те, що відповідачем вживаються заходи для виплати позивачу грошового забезпечення у справі №420/15733/24, а також відповідач не відмовляється від виплати нарахованої заборгованості і зазначає, що заборгованість буде виплачена після надходження коштів, суд вважає, що відсутні підстави для неприйняття цього звіту в цілому та визнання невиконання судового рішення відповідачем без поважних причин (що є підставою для застосування заходів процесуального примусу), та оскільки відповідне фінансове забезпечення не залежить від відповідача особисто, суд вважає можливим прийняти звіт відповідача про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 листопада 2024 року по справі № 420/15733/24.
Приписами ч.1 ст. 382-3 КАС України встановлено, що за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень суд постановляє ухвалу про прийняття або відмову у прийнятті звіту.
Відповідно до ч. 2 ст.382-3 КАС України суд відмовляє у прийнятті звіту, якщо суб`єктом владних повноважень не наведено обґрунтовані обставини, які ускладнюють виконання судового рішення, або заходи, які вживаються ним для виконання судового рішення, на переконання суду, є недостатніми для своєчасного та повного виконання судового рішення. Суд також відмовляє у прийнятті звіту, якщо звіт подано без додержання вимог частин другої та/або третьої статті 382-2цього Кодексу.
Частиною 11 ст. 382-3 КАС України, передбачено, що якщо суд прийняв звіт про виконання судового рішення, але суб`єктом владних повноважень відповідне судове рішення виконано не в повному обсязі, суд одночасно встановлює новий строк для подання звіту відповідно до частини третьої статті 382-1 цього Кодексу.
Положеннями ч.3 ст. 382-1 КАС України визначено, що встановлений судом строк для подання звіту про виконання судового рішення має бути достатнім для його підготовки. Достатнім є строк, який становить не менше десяти календарних днів з дня отримання суб`єктом владних повноважень відповідної ухвали та не перевищує трьох місяців.
Судом враховується той аргумент, що Військова частина НОМЕР_1 не має на меті жодного наміру ухилитися від правильного виконання рішення суду.
Однак, оскільки судом встановлено виконання судового рішення суб`єктом владних повноважень не в повному обсязі, суд не припиняє здійснення судового контролю, а встановлює новий строк для подання звіту протягом одного місяця з дня отримання цієї ухвали відповідно до частини третьої статті 382-1 КАС України.
Керуючись ст. ст. 9, 77, 80 248, 256, 295, 382 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Прийняти звіт Військової частини НОМЕР_1 про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 листопада 2024 року по справі № 420/15733/24.
Встановити Військовій частині НОМЕР_1 новий строк для подання звіту про виконання рішення суду від 12 листопада 2024 року по справі № 420/15733/24 - протягом 60 днів з дня отримання даної ухвали.
Роз`яснити Військовій частині НОМЕР_1 , що у разі постановлення ухвали про відмову у прийнятті звіту суд накладає на керівника суб`єкта владних повноважень штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо розгляд справи здійснювався в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Д.К.Василяка
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.06.2025 |
Оприлюднено | 04.07.2025 |
Номер документу | 128575597 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Василяка Д.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні