20/388-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
12.12.07р.
Справа № 20/388-07
за позовом Відкритого акціонерного товариства „ Дніпрометиз (ДМВО)” м. Дніпропетровськ
до відповідача -1 Державного підприємства „ Придніпровська залізниця” м. Дніпропетровськ
відповідача -2 Відкритого акціонерного товариства „ АрселорМіттал Кривий Ріг” м. Кривий Ріг
про стягнення 7 323 грн.94 коп.
Суддя Пархоменко Н.В.
Представники :
від позивача Присяжнюк Д.В. , юрисконсульт, довіреність № 799 від 21.09.2006р.
від відповідача -1 Шляєв І.В.юрисконсульт, довіреність № 74 від 01.01.2007р.
від відповідача - 2 Вдовенко .М.В.юрисконсульт, довіреність № 85-161 юр від 20.06.2007р.
Суть спору :
Позивач звернувся з позовом про стягнення з належного відповідача суму вартості вагової недостачі товару у розмірі 7 323грн.94 коп., а також судові витрати.
18.12.2007року позивач надав заяву про зменшення позовних вимог та зазначає що при розрахунку не було прийнято до уваги природна втрата вантажу під час перевезення (0,5%) з врахуванням якої сума вартості вагової недостачі товару складає –6143 грн.62 коп., які і просять стягнути.
Відповідач –1 позов не визнав в обгрунтування своїх заперечень покладається на ті підстави, що вантаж у спірному вагоні прибув на станцію призначення в технічному та комерційному відношенні в справному стані без слідів розкрадання, тому вважають що відповідно до статті 111 Статуту залізниць України залізниця звільняється від відповідальності .
Відповідач-2 позов не визнав і в обгрунтування своїх заперечень покладається на ті підстави, що поставка товару здійснювалась на підставі договору поставки №1331Н від 01.12.2006р. укладеному між позивачем та другим відповідачем, поставка Товару здійснювалась залізничним транспортом . Вантаж був підготовлений другим відповідачем до відправлення в повному обсязі, з врахуванням його збереженості під час транспортування та прийнятий залізницею (ст. Кривий Ріг) до перевезення згідно з пунктом 28 Правил приймання вантажів шляхом огляду вагону, вантажу, та його маркування без зауважень. У відповідності до статтей 110,113 Статуту Залізниць України залізниця несе відповідальність за зберехення вантажу з моменту його прийняття до перевезення і до моменту видачі одержувачу і відповідає за його недостачу (втрату) у розмірі фактично заподіяної шкоди, якщо не доведе, що недостача(втрата) виникла з незалежних від неї обставин. Вважають що відсутня їх вина в недостачі вантажу.
По справі оголошувалась перерва до 24.12.2007р.
За згодою представників сторін у судовому засіданні оголошена вступна та резолютивна частина рішення.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, оцінивши докази в сукупності, господарський суд, -
Встановив :
01.12.2006 року між Відкритим акціонерним товариством „ Дніпрометиз (ДМВО)” та Відкритим акціонерним товариством „ АрселорМіттал Кривий Ріг” (правонаступником ВАТ „Міттал Стіл. Кривий Ріг” було укладено договір № 1331Н на поставку металопродукції- катанки та додаткову угоду до договору.
Пунктом 3.1. Договору встановлено, що поставка Товару здійснюється залізничним транспортом на умовах fСА (станція відправлення Постачальника)
Відповідно до залізничної накладної №47409707 від 13.09.2007 року у напіввагоні №65568271 товар було відправлено зі станції Кривий Ріг, а 15.09.2007 року товар прибув на станцію призначення – Нижньодніпровськ, що підтверджується залізничною накладною, відповідно до відмітки про видачу вантажу 17.09.2007 року складений комерційниц акт № 053192, відповідно до якого встановлено, що товар прибув навалом у справних вагонах, товар завантажено в два шари, в верхньому шарі над третім, четвертим та пятим люками був вільний простір, недостача товару склала 2150 кг.
Суд вважає, що позов задоволенню не підлягає з тих підстав, що позивач порушив правила приймання вантажу, так як встановлено матеріалами справи вагон прибув 15.09.2007року , в 19-00 год ,позивач почав приймання вантажу, про що було складео Акт №9 від 15.09.2007р. відповідно до якого виявлено вільний простір між мотками, зупинено приймання, вагон взято під охорону.
Відповідно до статті 4 Правил складання актів ( стаття 129 Статуту ) – при вивантаженні на місцях незагального користування комерційнй Акти складаються у день здачі вантажу одержувачу, у цьому разі перевірка повинна здійснюватися до вивантаження або в процесі вивантаження чи зразу ж після нього. У разі неможливості скласти комерційні акти в указані терміни вони складаються у всіх випадках не пізніше наступної доби. Комерційний акт було складено 17.09.2007року з порушенням цих строків, саме з вини позивача який тільки 17.09.2007 року звернувся з скаргою до начальника Дніпропетровської дирекції залізничних перевезнь про відмову у складанні комерційного акту, доказів що вагон з вантажем 2 доби перебував під охороною позивач не надав.
З огляду на викладене суд вважає що позивачем не доведена вина відповідача -1 Державного підприємства „ Придніпровська залізниця” та відповідача -2 Відкритого акціонерного товариства „ АрселорМіттал Кривий Ріг” у недостачі вантажу, за таких підстав позов задоволенню не підлягає.
Відповідно до статті 49 Господарського процесуаьного кодексу України
судові витрати відносяться на позивача.
Керуючись статтями 49, 82-84 , 116 Господарського процесуального кодексу України , господарський суд ,-
ВИРІШИВ :
В позові відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття.
Суддя Н.В. Пархоменко
Дата підписання рішення
29.12.07р.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 08.01.2008 |
Оприлюднено | 23.01.2008 |
Номер документу | 1286654 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Пархоменко Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні