Герб України

Рішення від 08.07.2025 по справі 280/1268/25

Запорізький окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

08 липня 2025 року Справа № 280/1268/25 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі судді Бойченко Ю.П., розглянувши за правилами спрощеного, в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, просп. Соборний, 166; код ЄДРПОУ ВП: 44118663)

до Михайло-Лукашівського ліцею Михайло-Лукашівської сільської ради Запорізького району Запорізької області (70042, Запорізька область, Запорізький район, с. Михайло-Лукашеве, вул. Космічна, 55; код ЄДРПОУ 25742323)

про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

20.02.2025 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі позивач) до Михайло-Лукашівського ліцею Михайло-Лукашівської сільської ради Запорізького району Запорізької області (далі відповідач), в якій позивач просить суд стягнути з відповідача, який має податковий борг з рахунків у банках, інших фінансових установах, небанківських надавачах платіжних послуг, електронних гаманців в емітентах електронних грошей, що обслуговують такого платника податків, а також за рахунок готівки, що належить платнику податків, податкового борг з наступних податків:

з військового збору у сумі 314 грн 20 коп., які зарахувати на р/р UA728999980313050063000008001; отримувач - ГУК у Зап.обл./Запорізька обл./11011000; код отримувача 37941997; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача 899998; код класифікації доходів бюджету 11011000;

з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку інших ніж заробітна плата у сумі 3 771 грн 50 коп., які зарахувати на р/р UA988999980333149342000008493; отримувач - ГУК у Зап.обл./ТГ с.Мих.-Лукаш/11010400; код отримувача 37941997; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача 899998; код класифікації доходів бюджету 11010400;

з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді заробітної плати у сумі 39 976 грн 66 коп., які зарахувати на р/р UA62899998033310934000008493; отримувач - ГУК у Зап.обл./ТГ с.Мих.-Лукаш/11010100; код отримувача 37941997; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача 899998; код класифікації доходів бюджету 11010100.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що за Антонівською гімназією Михайло-Лукашівської сільської ради Запорізької області (код ЄДРПОУ 26337748) обліковується податковий борг в загальній сумі 44062,36 грн, який виник в результаті несплати донарахованих контролюючим органом грошових зобов`язань та пені. При цьому, правонаступником Антонівської гімназії Михайло-Лукашівської сільської ради Запорізької області є відповідач на підставі рішення Михайло-Лукашівської сільської ради Запорізької області від 25.06.2024 № 5. Позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, проте борг відповідачем не сплачено, а тому він підлягає примусовому стягненню у судовому порядку. На підставі викладеного, просить стягнути з відповідача податковий борг в загальній сумі 44062,36 грн.

Ухвалою суду від 24.02.2025 відкрито провадження в адміністративній справі № 280/1268/25; ухвалено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

Відповідач відзиву на позов не направив.

Частиною другою статті 175 КАС України встановлено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Позивачем пред`явлено вимогу, яка згідно пункту 10 частини шостої статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) належить до справ незначної складності та підлягає розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.

Частиною п`ятою статті 262 КАС України встановлено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Враховуючи приписи ч. 5 ст. 262 КАС України справа розглядалася за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд звертає увагу на наступне.

Антонівська гімназія Михайло-Лукашівської сільської ради Запорізької області (код ЄДРПОУ 26337748) зареєстрована в якості юридичної особи.

Як вбачається із рішення восьмого скликання сорок п`ятої сесії Михайло-Лукашівської сільської ради Запорізької області від 25.06.2024 № 5, вирішено припинити в результаті реорганізації шляхом приєднання до Михайло-Лукашівського ліцею юридичної особи Антонівської гімназії Михайло-Лукашівської сільської ради Запорізької області (код ЄДРПОУ 26337748) (п. 8 рішення). Визнати Михайло-Лукашівський ліцей правонаступником прав та обов`язків Антонівської гімназії Михайло-Лукашівської сільської ради Запорізької області (код ЄДРПОУ 26337748) (п. 9 рішення). Зобов`язано комісію з реорганізації Антонівської гімназії Михайло-Лукашівської сільської ради Запорізької області (код ЄДРПОУ 26337748) після закінчення складання передавальних актів подати їх в установленому порядку на затвердження Михайло-Лукашівської сільської ради (пп. 12.2 п. 12 рішення).

17.07.2024 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Антонівської гімназії Михайло-Лукашівської сільської ради Запорізької області внесено запис № 1000831270020000073 (внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її реорганізації).

ГУ ДПС у Запорізькій області, на підставі акта перевірки від 16.09.2024 № 14318/08-01-07-04/26337748 прийняті податкові повідомлення-рішення від 04.10.2024:

№ 18375/08012408, яким Антонівській гімназії Михайло-Лукашівської сільської ради Запорізької області (код ЄДРПОУ 26337748) збільшено суму грошового зобов`язання за платежем «військовий збір» (код платежу 11011000) в розмірі 314,30 грн, в т.ч пеня 41,22 грн;

№ 18380/08012408, яким Антонівській гімназії Михайло-Лукашівської сільської ради Запорізької області (код ЄДРПОУ 26337748) збільшено суму грошового зобов`язання за платежем «податок на доходи фізичних осіб» (код платежу 11010400) в розмірі 3771,50 грн, в т.ч. пеня 494,59 грн;

№ 18381/08012408, яким Антонівській гімназії Михайло-Лукашівської сільської ради Запорізької області (код ЄДРПОУ 26337748) збільшено суму грошового зобов`язання за платежем «податок на доходи фізичних осіб» (код платежу 11010100) в розмірі 39200,11 грн, в т.ч. пеня 305,80 грн.

Зазначені податкові повідомлення-рішення вручені 04.10.2024 голові ліквідаційної комісії Антонівській гімназії Михайло-Лукашівської сільської ради Запорізької області Никоненко Н.В., про що свідчить її особистий підпис.

Докази оскарження вищезазначених податкових повідомлень-рішень у матеріалах справи відсутні. Отже, вони є узгодженими.

Крім того, на підставі ст. 129 ПК України Антонівській гімназії Михайло-Лукашівської сільської ради Запорізької області нараховано пеню, несплачений залишок якої з податку на доходи фізичних осіб (код платежу 11010100) складає 776,55 грн.

Також, голова ліквідаційної комісії Антонівській гімназії Михайло-Лукашівської сільської ради Запорізької області Никоненко Н.В. отримала податкову вимогу форми «Ю» від 30.10.2024 № 0008789-1314-0801 на суму 33096,42 грн, що підтверджується її підписом на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення.

Однак, грошові зобов`язання, визначені вказаними податковими повідомленнями-рішеннями, та пеня залишилися не сплаченими, що зумовило звернення ГУ ДПС у Запорізькій області до суду з даною позовною заявою.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ (далі - ПК України) передбачено обов`язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з п. 58.1 ст. 58 Податкового кодексу України, контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян).

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

За визначенням підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Згідно із п. п. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючий орган має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, інших фінансових установах, небанківських надавачах платіжних послуг, електронних гаманців в емітентах електронних грошей, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до пп. 95.1-95.3 ст. 95 ПК України кнтролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків/електронних гаманців платника податків у банках, небанківських надавачах платіжних послуг/емітентах електронних грошей, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Судом з матеріалів справи встановлено, що податкові повідомлення-рішення від 04.10.2024 № 18375/08012408, № 18380/08012408, № 18381/08012408 є узгодженими, а отже несплачені грошові зобов`язання, визначені вказаними податковими повідомленнями-рішеннями, набули статусу податкового боргу. Крім того, набула статусу податкового боргу несплачена пеня.

Однак, спірним в даному випадку є те, чи підлягає такий борг стягненню саме з Михайло-Лукашівського ліцею Михайло-Лукашівської сільської ради Запорізького району Запорізької області.

Так, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників (ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України).

Тобто, наслідком реорганізації юридичної особи, в тому числі у спосіб приєднання, є передача всіх прав та обов`язків юридичної особи, що припиняється, до юридичної особи-правонаступника.

Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення (ч. 5 ст. 104 Цивільного кодексу України).

Відповідно до ч. 8 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» у разі приєднання юридичних осіб здійснюється державна реєстрація припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті приєднання, та державна реєстрація змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються. Приєднання вважається завершеним з дати державної реєстрації змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються.

Наразі, за даними витягу з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що міститься у матеріалах справи, відсутній запис про припинення Антонівської гімназії Михайло-Лукашівської сільської ради Запорізької області; процедура припинення триває.

Крім того, відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відносно відповідача, 26.08.2024 відмовлено у внесенні змін до відомостей про юридичну особу з таких підстав, зокрема: Антонівська гімназія, правонаступництво якої зазначено у поданому статуті Михайло-Лукашівського ліцею, знаходиться у стані припинення шляхом приєднання. Законом встановлено, що установчий документ правонаступника подається разом з іншими документами при державній реєстрації припинення попередника.

Частинами 2, 3 статті 107 Цивільного кодексу України передбачено, що після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов`язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами. Передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, встановлених законом.

Слід звернути увагу на правову позицію, викладену Верховним Судом у складі колегії суддів Касаційного господарського суду у постановах від 15.08.2018 у справі № 5023/1310/11, від 22.08.2018 у справі № 910/21856/16, відповідно до якої у разі злиття, приєднання, поділу підприємств момент переходу майна та відповідних прав і обов`язків до нових підприємств - правонаступників визначається моментом підписання передавального акта або розподільчого балансу, і тому може не співпадати в часі з моментом повного завершення процедури реорганізації підприємства, тобто із внесенням запису про припинення юридичної особи до ЄДР.

Однак, позивач не довів того, що момент переходу майна та відповідних прав і обов`язків, в тому числі і обов`язку щодо сплати податків та зборів, від Антонівської гімназії Михайло-Лукашівської сільської ради Запорізької області до Михайло-Лукашівського ліцею Михайло-Лукашівської сільської ради Запорізького району Запорізької області вже відбувся.

Так, матеріали справи не містять доказів того, що між ними складено та підписано передавальний акт, який містить положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов`язків юридичної особи, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами. Також, відсутні докази затвердження такого акту, як про це зазначено у пп. 12.2 п. 12 рішення восьмого скликання сорок п`ятої сесії Михайло-Лукашівської сільської ради Запорізької області від 25.06.2024 № 5.

Отже, враховуючи відсутність у матеріалах справи такого передавального акту; відсутність у витягу з ЄДР відомостей про те, що Антонівську гімназію Михайло-Лукашівської сільської ради Запорізької області припинено, суд доходить висновку про те, що заявлені позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Як встановлено ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З урахуванням викладеного, суд вважає позовну заяву такою, що не підлягає задоволенню.

Розподіл судових витрат не здійснюється.

Керуючись статтями 243-246, 250 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, просп. Соборний, 166; код ЄДРПОУ ВП: 44118663) до Михайло-Лукашівського ліцею Михайло-Лукашівської сільської ради Запорізького району Запорізької області (70042, Запорізька область, Запорізький район, с. Михайло-Лукашеве, вул. Космічна, 55; код ЄДРПОУ 25742323) про стягнення податкового боргу відмовити.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення виготовлено та підписано 08.07.2025.

Суддя Ю.П. Бойченко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.07.2025
Оприлюднено10.07.2025
Номер документу128700812
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —280/1268/25

Рішення від 08.07.2025

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 24.02.2025

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні