Постанова
від 07.12.2010 по справі 2а-2881/10/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

< Копия >

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

07.12.10 Справа №2а-2881/10/2770

м. Севастополя

12 год. 38 хв.

Окружний адміністративни й суд міста Севастополя в скл аді:

судді - Водяхіна С.А.;

при секретарі - Сингаєвсько ї І.С.,

за участю:

представника позивача: Дер жавної податкової інспекції у Нахімовському районі м. Сев астополя - Ксенз Олексія Ми колайовича, довіреність ві д 19.01.2010 року № 80/9/10-0, службове посві дчення УСВ № 047358 від 28.08.2009 р.;

представника відповідача: Закритого акціонерного това риства "Норд" - в судове засіда ння не з'явився, повідомлений належним чином;

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду в м. Севастополі адмін істративну справу за позовом Державної податкової інспе кції у Нахімовському районі м. Севастополя до Закритого а кціонерного товариства "Норд " про припинення юридичної ос оби,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспе кція у Нахімовському районі м. Севастополя звернулась до суду з адміністративним поз овом до Закритого акціонерн ого товариства "Норд" про прип инення юридичної особи.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідач зареєст рований в Державної податков ої інспекції у Нахімовському районі м. Севастополя (далі Д ПІ у Нахімовському районі м. С евастополя) як платник подат ків та зборів, проте в порушен ня п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов ' язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами" понад рік не надає податкову звітніст ь, що є підставою для ухваленн я судового рішення про припи нення юридичної особи відпов ідно до ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги, наполягав на їх задоволенні, просив суд прип инити юридичну особу - Закрит е акціонерне товариство "Нор д", заходи щодо підготовки док ументів для державної реєстр ації припинення юридичної ос оби покласти на відповідача.

Відповідач в судове засіда ння повторно не з'явився, про д ату, час та місце судового роз гляду повідомлений належним чином за адресою місцезнахо дження, що зазначена в Єдином у державному реєстрі юридичн их осіб та фізичних осіб - підп риємців, про причини не прибу ття або поважність причин не прибуття суд не повідомив, яв ку повноважного представник а до суду не забезпечив.

Відповідно до ч. 4 ст. 128 Кодекс у адміністративного судочин ства України, у разі неприбут тя відповідача - суб'єкта влад них повноважень, належним чи ном повідомленого про дату, ч ас і місце судового розгляду , без поважних причин або без п овідомлення ним про причини неприбуття розгляд справи не відкладається і справу може бути вирішено на підставі на явних у ній доказів. Ці ж наслі дки застосовуються у разі по вторного неприбуття за таких самих умов відповідача, який не є суб'єктом владних повнов ажень.

При таких обставинах суд вв ажає можливим вирішити справ у за відсутністю відповідача на підставі наявних у ній док азів.

Суд заслухавши пояснення п редставника позивача, встано вивши обставини по справі, до слідивши матеріали справи та наявні докази у справі, вважа є, що позовні вимоги не підляг ають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС Укр аїни, юрисдикція адміністрат ивних судів поширюється на п ублічно-правові спори, зокре ма: спори за зверненням суб'єк та владних повноважень у вип адках, встановлених Конститу цією та законами України.

Відповідно до ст. 4 Закону Ук раїни "Про державну податков у службу в Україні", Державна п одаткова адміністрація Укра їни є центральним органом ви конавчої влади, у підпорядку ванні якої знаходяться Держа вні податкові інспекції.

Згідно з п.17 ч. 1 ст. 11 "Про держ авну податкову службу в Укра їні", органи державної податк ової служби у випадках, в межа х компетенції та у порядку, вс тановлених законами України , мають право: звертатися у пер едбачених законом випадках д о судових органів із заявою (п озовною заявою) про скасуван ня державної реєстрації суб' єкта підприємницької діяльн ості.

Згідно п. 8. ст. 19 Господарсь кого кодексу України, усі суб 'єкти господарювання, відокр емлені підрозділи юридичних осіб, виділені на окремий бал анс, зобов'язані вести первин ний (оперативний) облік резул ьтатів своєї роботи, складат и та подавати відповідно до в имог закону статистичну інфо рмацію та інші дані, визначен і законом, а також вести (крім громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які провадять господарську діял ьність і зареєстровані відпо відно до закону як підприємц і) бухгалтерський облік та по давати фінансову звітність з гідно із законодавством.

Відповідно до ст. 4 Закону Ук раїни "Про систему оподаткув ання", платниками податків і з борів (обов'язкових платежів ) є юридичні та фізичні особи, на яких відповідно до Закону покладено обов'язок сплачув ати податки і збори (обов'язко ві платежі).

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 9 Зако ну України "Про систему опода ткування", платники податків і зборів (обов'язкових платеж ів) зобов'язані: подавати до д ержавних податкових органів та інших державних органів в ідповідно до законів деклара ції, бухгалтерську звітність та інші документи і відомост і, пов'язані з обчисленням і сп латою податків і зборів (обов 'язкових платежів).

Судом встановлено, що відпо відач згідно зі статутом Зак ритого акціонерного товарис тва "Норд" (а.с. 11-13) є юридичною ос обою.

Відповідно Свідоцтва про д ержавну реєстрацію юридично ї особи відповідач зареєстро ваний як юридична особа Нахі мовською районною державною адміністрацією м. Севастопо ля 20.03.1995 р., адреса місцезнаходж ення за ЄДР: 99002, м. Севастополь, Нахімовський район, площа За харова, б. 1, ідентифікаційний код юридичної особи за ЄДР 2074123 0 (а.с. 10).

Згідно з Довідкою від 03.09.2010 р. № б/н (Форма 4-ОПП) з 20.04.1995 року зн аходиться на обліку в ДПІ у На хімовському районі м. Севаст ополя як платник податків (а.с . 8).

Згідно з довідкою ДПІ у На хімовському районі м. Севаст ополя від 02.09.2010 р. № 7100 відповідач станом на 01.09.2010 року не має забо ргованості із сплати податкі в, зборів (обов' язкових плат ежів) контролюючі у ДПІ у Нахі мовському районі м. Севастоп оля. При цьому, як вбачається з довідки від 02.09.2010 р. № 7100, станом н а 01.09.2010 року, інформації про від сутність заборгованості по і ншим податкам та зборам ДПІ у Нахімовському районі м. Сева стополя не має (а.с. 15).

Відповідно до довідки ДПІ у Нахімовському районі м. Сева стополя від 09.09.2010 р. № 3702/9/15-1 відпов ідач з грудня 2008 року не надає п одаткову звітність до позива ча (а.с. 4).

Відповідно до ч. 1 ст. 33 Зак ону України "Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців", юри дична особа припиняється в р езультаті передання всього с вого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - прав онаступникам у результаті зл иття, приєднання, поділу, пере творення (реорганізації) або в результаті ліквідації за р ішенням, прийнятим засновник ами (учасниками) юридичної ос оби або уповноваженим ними о рганом, за судовим рішенням а бо за рішенням органу держав ної влади, прийнятим у випадк ах, передбачених законом.

Аналогічні норми місяться у ст.ст. 104, 110 Цивільного кодексу України, ст. 59 Господарського кодексу України.

Відповідно до ст. 105 Цивільно го кодексу України, учасники юридичної особи, суд або орга н, що прийняв рішення про прип инення юридичної особи, зобо в'язані негайно письмово пов ідомити про це орган, що здійс нює державну реєстрацію, яки й вносить до єдиного державн ого реєстру відомості про те , що юридична особа перебуває у процесі припинення.

Учасники юридичної особи, с уд або орган, що прийняв рішен ня про припинення юридичної особи, призначають комісію з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, лікві датора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення юридичної особи відповідно до цього Кодексу.

Виконання функцій комісії з припинення юридичної особ и може бути покладено на орга н управління юридичної особи .

З моменту призначення комі сії до неї переходять повнов аження щодо управління справ ами юридичної особи. Комісія виступає в суді від імені юри дичної особи, яка припиняєть ся.

Статтею 35 Закону України "Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців" встановлено, що дер жавний реєстратор за відсутн ості підстав для залишення д окументів, які подані для вне сення до Єдиного державного реєстру запису про рішення з асновників (учасників) юриди чної особи або уповноваженог о ними органу щодо припиненн я юридичної особи, без розгля ду повинен у день надходженн я цих документів внести до Єд иного державного реєстру зап ис про рішення засновників (у часників) юридичної особи аб о уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної о соби та в той же день повідоми ти органи статистики, держав ної податкової служби, Пенсі йного фонду України, фондів с оціального страхування відо мості про внесення такого за пису.

Відповідно до ч. 1 ст. 38 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців", суд, як ий постановив рішення щодо п рипинення юридичної особи, щ о не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набра ння таким рішенням законної сили направляє його копію де ржавному реєстратору за місц езнаходженням юридичної осо би для внесення до Єдиного де ржавного реєстру запису про судове рішення. Дата надходж ення відповідного судового р ішення вноситься державним р еєстратором до журналу облік у реєстраційних дій.

Згідно з ч. 2 ч. 1 ст. 38 Закону У країни "Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців", підстав ами для постановлення судово го рішення щодо припинення ю ридичної особи, що не пов'язан о з банкрутством юридичної о соби, зокрема є: визнання неді йсним запису про проведення державної реєстрації через п орушення закону, допущені пр и створенні юридичної особи, які не можна усунути; провадж ення нею діяльності, що супер ечить установчим документам , або такої, що заборонена зако ном; невідповідність мінімал ьного розміру статутного фон ду юридичної особи вимогам з акону; неподання протягом ро ку органам державної податко вої служби податкових деклар ацій, документів фінансової звітності відповідно до зако ну; наявність в Єдиному держа вному реєстрі запису про від сутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженн ям.

Частинами 3, 4 , 5 ст. 38 Закону У країни "Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців" встанов лені наслідки постановлення судового рішення щодо припи нення юридичної особи, а саме .

Державний реєстратор пови нен не пізніше наступного ро бочого дня з дати надходженн я судового рішення щодо прип инення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юри дичної особи, внести до Єдино го державного реєстру запис щодо цього судового рішення та в той же день повідомити ор гани статистики, державної п одаткової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціал ьного страхування та юридичн у особу, щодо якої було прийня то судове рішення, про внесен ня до Єдиного державного реє стру такого запису. З дати вн есення до Єдиного державного реєстру запису про судове рі шення щодо припинення юридич ної особи застосовуються обм еження, які встановлені зако ном, зокрема частиною другою статті 35 цього Закону. Суд при значає в рішенні щодо припин ення юридичної особи у зв'язк у з її ліквідацією комісію з п рипинення (ліквідаційну комі сію) та встановлює строк і пор ядок її роботи. Державний реє стратор вносить до Єдиного д ержавного реєстру запис про призначення комісії з припин ення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робоч ого дня з дати надходження ві дповідного рішення.

Виходячи з аналізу наведен их норм, вбачається, що підста вами для припинення юридично ї особи в результаті ліквіда ції є: рішення, прийняте засно вниками (учасниками) юридичн ої особи або уповноваженим н ими органом; судове рішення; р ішенням органу державної вла ди, прийняте у випадках, перед бачених законом.

При цьому, вказані підстави мають однакові правові насл ідки, а саме створення ліквід аційної комісії, проведення ліквідаційної процедури, вне сення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юриди чної особи, повідомлення орг анів статистики, державної п одаткової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціал ьного страхування про внесен ня до Єдиного державного реє стру такого запису для прове дення вказаними органами від повідних заходів стосовно пр ипинення юридичної особи.

Згідно Витягу з Єдиного д ержавного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців станом на 20.09.2010 року у Єди ному державному реєстрі щодо відповідача - Закритого акці онерного товариства "Норд", ід ентифікаційний код юридично ї особи: 20741230, містяться наступн і відомості: юридична особа з находиться у стані припиненн я; дата рішення засновників (у часників) юридичної особи пр о припинення юридичної особи - 21.01.2008 року; відомості про коміс ію з припинення: Кузнєцова Катерина Василівна (голова комісії) (а.с. 5-6).

Таким чином, відповідач - За крите акціонерне товариство "Норд" на час розгляду справи вже знаходиться у стані прип инення юридичної особи за рі шенням засновників (учасникі в).

Відповідно до ст. 18 Закону Ук раїни "Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців", якщо від омості, які підлягають внесе нню до Єдиного державного ре єстру, були внесені до нього, т о такі відомості вважаються достовірними і можуть бути в икористані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Позивачем при зверненні до суду з позовом про припиненн я юридичної особи - Закритого акціонерного товариства "Но рд" не було враховано наявніс ть з січня 2008 року у Єдиному дер жавному реєстрі юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців відомостей про рішення з асновників (учасників) позив ача про припинення юридичної особи та призначення комісі ї з припинення відповідача.

При цьому, у разі внесення д о Єдиного державного реєстру таких відомостей, на орган по датковий служби, у якому плат ник податків знаходиться на податковому обліку, покладає ться обов' язок здійснити за ходи, передбачені Розділом 8 П орядку обліку платників под атків, зборів (обов'язкових пл атежів), затвердженого наказ ом Державної податкової адмі ністрації України від 19.02.1998 р. № 80, зареєстрованим в Міністерс тві юстиції України 14.12.1998 р. за № 791/3231, а саме заходи щодо зняття юридичної особи з обліку пла тників податків в органах де ржавної податкової служби.

Але доказів щодо здійсненн я таких заходів з січня 2008 року позивачем до суду не надано.

Згідно ст. 6 Конституції Ук раїни, органи законодавчої, в иконавчої та судової влади з дійснюють свої повноваження у встановлених цією Констит уцією межах та відповідно до законів України.

Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодекс у адміністративного судочин ства України, завданням адмі ністративного судочинства є захист прав, свобод та інтере сів фізичних осіб, прав та інт ересів юридичних осіб у сфер і публічно-правових відносин від порушень з боку органів д ержавної влади, органів місц евого самоврядування їхніх п осадових осіб, інших суб' єк тів при здійсненні ними влад них управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого: суд вирішує справи відп овідно до Конституції та зак онів України, а також міжнаро дних договорів, згода на обов 'язковість яких надана Верхо вною Радою України; суд засто совує інші нормативно-правов і акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, перед бачені Конституцією та закон ами України.

Таким чином, відповідно до с т.ст. 18, 33, 34, 35, 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - підп риємців" наявність у Єдиному державному реєстрі відомост ей щодо рішення засновників (учасників) юридичної особи п ро припинення такої особи та призначення комісії з припи нення виключає можливість пр ийняття судового рішення про припинення відповідача та п ризначення комісії з припине ння у порядку ст. 38 вказаного З акону.

При таких обставинах, суд ді йшов до висновку, що адмініст ративний позов не підлягає з адоволенню.

Відповідно до ч. 3 ст. 160 Кодекс у адміністративного судочин ства України повний текст по станови буде складено 13.12.2010 р.

Керуючись ст. ст. 158-163, 167 КАС Укр аїни, суд -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністра тивного позову відмовити.

Постанова набирає законно ї сили в порядку, встановлено му ст. 254 КАС України, та може бу ти оскаржена до Севастопольс ького апеляційного адмініст ративного суду у порядок і ст роки, передбачені ст. 186 КАС Укр аїни.

Постанова не набрала зако нної сили.

Суддя < п ідпис > С.А. Водяхін

< З оригіналом згідно >

< Суддя > < підпис > < Суддя >

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення07.12.2010
Оприлюднено20.12.2010
Номер документу12876068
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2881/10/2770

Постанова від 11.05.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Цикуренко Антон Сергійович

Постанова від 07.12.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Водяхін С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні