Одеський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 420/14533/25
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 липня 2025 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Єфіменка К.С., розглянувши в письмовому провадженні у порядку спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЛЕНД ГРАНД (вул.М.Арнаутська,66, м.Одеса, 65027) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул.Семінарська,5, м.Одеса, 65044), Державної податкової служби України (Львівська площа,8, м.Київ, 04053) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю ЛЕНД ГРАНД до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, за результатом якого позивач просить:
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС B Одеській області від 24.10.2024 № 11958117/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 658 від 16.11.2023р.;
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС B Одеській області від 24.10.2024 № 11958115/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 534 від 16.11.2023р.;
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС B Одеській області від 24.10.2024 № 11958125/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1256 від 17.11.2023р.;
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 24.10.2024 № 11958124/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1258 від 17.11.2023р.;
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 24.10.2024 № 11958122/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 893 від 17.11.2023p.;
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 24.10.2024 № 11958121/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 790 від 17.11.2023р.;
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 24.10.2024 № 11958123/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1135 від 19.11.2023р.;
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС B Одеській області від 24.10.2024 № 11958120/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1069 від 19.11.2023р.;
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС B Одеській області від 24.10.2024 № 11958119/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1067 від 19.11.2023р.;
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС B Одеській області від 24.10.2024 № 11958118/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1051 від 19.11.2023р.;
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 24.10.2024 № 11958116/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1066 від 19.11.2023р.;
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС B Одеській області від 24.10.2024 № 11958129/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1434 від 20.11.2023р.;
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС B Одеській області від 24.10.2024 № 11958126/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1534 від 22.11.2023p.;
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 24.10.2024 № 11958127/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1568 від 22.11.2023p.;
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 24.10.2024 № 11958126/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1534 від 22.11.2023р.;
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС B Одеській області від 24.10.2024 № 11958130/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1645 від 23.11.2023p.;
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 24.10.2024 № 11958132/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1594 від 23.11.2023p.;
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 24.10.2024 № 11958131/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1632 від 23.11.2023р.;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЕНД ГРАНД» №658 від 16.11.2023 р.; №534 від 16.11.23 р.; №1256 від 17.11.23 р.; №1258 від 17.11.23р.; №893 від 17.11.23 p.; №790 від 17.11.23 р.; №1135 від 19.11.23 р.; №1069 від 19.11.23 р.; №1067 від 19.11.23 p.; №1051 від 19.11.23 р.; №1066 від 19.11.23 р.; №1434 від 20.11.23р.; №1514 від 21.11.23 p.; №1568 від 22.11.23 р.; №1534 від 22.11.23 р.; №1594 від 23.11.23 р.; №1645 від 23.11.23p.; №1632 від 23.11.23 р., в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання;
стягнути з бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області Код ЄДРПОУ 44069166, на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЕНД ГРАНД», код ЄДРПОУ 43737817, судові витрати у розмірі 54 504 (п`ятдесят чотири тисячі п`ятсот чотири) гривні 00 копійок.
В обґрунтування адміністративного позову представник позивача зазначає, що дії відповідача щодо безпідставного прийняття рішень про відмову в реєстрації податкових накладних позивача є протиправними та такими, що не ґрунтуються на доказах та первинних документах які надавалися позивачем на обґрунтування можливості здійснення та реальності господарських операцій та за таких підстав підлягають скасуванню.
14 травня 2025 року була винесена ухвала про залишення адміністративного позову без руху та надання строку для усунення недоліків.
22 травня 2025 року позивачем були усунені недоліки по справі.
Ухвалою суду від 26 травня 2025 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (ст.262 КАС України).
До суду від відповідача надійшов відзив, в якому останній зазначає, що позивачем разом з повідомленням не надано всіх необхідних документів, передбачених п. 5 Порядку № 520, а саме первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, у зв`язку із чим було винесено оскаржуване рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.
Позовні вимоги в частині зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні є передчасними, в той час, як належним способом захисту порушеного права є зобов`язання контролюючого органу повторно розглянути питання щодо реєстрації податкових накладних.
Наголошує, що комісія ГУ ДПС у Одеській області приймала оскаржувані рішення на підставі тих документів, які надавались на розгляд комісії, а ті документи, які додатково надавались позивачем разом із позовною заявою не були враховані комісією з підстав їх відсутності на час прийняття рішень. Також зауважено, що обов`язок підтвердження правомірності, обґрунтованості, повноти формування даних бухгалтерського і податкового обліку належними документами первинної фінансово-бухгалтерської звітності покладається саме на суб`єкт господарювання. Контролюючий орган, здійснюючи заходи податкового контролю, аналізує, досліджує, співставляє дані, що містяться не лише в документах фінансової звітності, а й первинних документах. Враховуючи, що на момент прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної позивач не виконав всіх умов визначених законом, не надав необхідних документів на підтвердження реальності господарської операції, відповідач просить суд відмовити в задоволенні позовної заяви у повному обсязі.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, відзиву на позовну заяву, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.72-79 КАС України, судом встановлено наступні факти та обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛЕНД ГРАНД», (код ЄДРПОУ 43737817) згідно з інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб -підприємців та громадських формувань, належним чином зареєстроване 14.11.2024 номер запису: 1005561070009074832. Дата реєстрації платником податку на додану вартість ТОВ «ЛЕНД ГРАНД» з 01.08.2023 р., ІПН 437378115535, копія Витягу з реєстру ПДВ № 2315534500315 від 20.07.2023 р.
Видами діяльності ТОВ «ЛЕНД ГРАНД» є: 46.52 Оптова торгівля електронним і телекомунікаційним устаткуванням, деталями до нього (основний); інші: 47.91 Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет; 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 77.39 Надання в оренду інших машин, устатковання та товарів, н.в.і.у.; 77.33 Надання в оренду офісних машин і устатковання, у тому числі комп`ютерів; 47.78 Роздрібна торгівля іншими невживаними товарами в спеціалізованих магазинах; 82.99 Надання інших допоміжних комерційних послуг, н.в.і.у.; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; 47.41 Роздрібна торгівля комп`ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням у спеціалізованих магазинах; 47.42 Роздрібна торгівля телекомунікаційним устаткованням у спеціалізованих магазинах; 47.43 Роздрібна торгівля в спеціалізованих магазинах електронною апаратурою побутового призначення для приймання, записування, відтворювання звуку й зображення; 47.54 Роздрібна торгівля побутовими електротоварами в спеціалізованих магазинах; 30.91 Виробництво мотоциклів; 30.92 Виробництво велосипедів, дитячих та інвалідних колясок; 32.40 Виробництво ігор та іграшок; 46.18 Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами; 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 46.43 Оптова торгівля побутовими електротоварами й електронною апаратурою побутового призначення для приймання, записування, відтворювання звуку й зображення; 46.47 Оптова торгівля меблями, килимами й освітлювальним приладдям; 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення; 47.63 Роздрібна торгівля аудіо- та відеозаписами в спеціалізованих магазинах; 52.10 Складське господарство; 53.20 Інша поштова та кур`єрська діяльність; 62.01 Комп`ютерне програмування; 62.02 Консультування з питань інформатизації; 63.11 Оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов`язана з ними діяльність; 63.99 Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у.; 66.22 Діяльність страхових агентів і брокерів; 73.11 Рекламні агентства; 73.12 Посередництво в розміщенні реклами в засобах масової інформації; 73.20 Дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки; 78.20 Діяльність агентств тимчасового працевлаштування; 78.30 Інша діяльність із забезпечення трудовими ресурсами; 95.11 Ремонт комп`ютерів і периферійного устаткування; 95.12 Ремонт обладнання зв`язку; 95.21 Ремонт електронної апаратури побутового призначення для приймання, записування, відтворювання звуку й зображення.
З метою здійснення господарської діяльності оптової торгівлі ТОВ «ЛЕНД ГРАНД» придбаває товари та послуги у своїх Постачальників.
Основні постачальники товару ТОВ «ІМПОРТМАКС» код ЄДРПОУ 43738098, ТОВ «ЦЕТЕХНО» код ЄДРПОУ 43058939, ТОВ «МАКСІШОП» код ЄДРПОУ 43886227.
Факт передачі партій Товарів Покупцям зафіксовано належними первинними документами видатковими накладними, а саме: видаткова накладна № 6875 від 16.11.2023 року на загальну суму 95 161,64 грн., в т.ч ПДВ; видаткова накладна № 6972 від 16.11.2023 року на загальну суму 180 935,75 грн., в т.ч ПДВ; видаткова накладна № 7528 від 17.11.2023 року на загальну суму 120 581,51 грн., в т.ч ПДВ; видаткова накладна № 7530 від 17.11.2023 року на загальну суму 301 227,16 грн., в т.ч ПДВ; видаткова накладна № 7158 від 17.11.2023 року на загальну суму 231 519,79 грн., в т.ч ПДВ; видаткова накладна № 7055 від 17.11.2023 року на загальну суму 308 028,16 грн., в т.ч ПДВ; видаткова накладна № 7402 від 19.11.2023 року на загальну суму 218 507,57 грн., в т.ч ПДВ; видаткова накладна № 7334 від 19.11.2023 року на загальну суму 157 355,20 грн., в т.ч ПДВ; видаткова накладна № 7332 від 19.11.2023 року на загальну суму 205 404,40 грн., в т.ч ПДВ; видаткова накладна № 7315 від 19.11.2023 року на загальну суму 342 028,64 грн., в т.ч ПДВ; видаткова накладна № 7331 від 19.11.2023 року на загальну суму 135 214,73 грн., в т.ч ПДВ; видаткова накладна № 7709 від 20.11.2023 року на загальну суму 2 881,57 грн., в т.ч ПДВ; видаткова накладна № 7788 від 21.11.2023 року на загальну суму 4 936,04 грн., в т.ч ПДВ; видаткова накладна № 7842 від 22.11.2023 року на загальну суму 358 985,26 грн., в т.ч ПДВ; видаткова накладна № 7807 від 22.11.2023 року на загальну суму 370 563,31 грн., в т.ч ПДВ; видаткова накладна № 7868 від 23.11.2023 року на загальну суму 348 608,97грн., в т.ч ПДВ; видаткова накладна № 7920 від 23.11.2023 року на загальну суму 3 848,66 грн., в т.ч ПДВ; видаткова накладна № 7906 від 23.11.2023 року на загальну суму 8 709,00 грн., в т.ч ПДВ.
Керуючись положеннями п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України за правилом першої події, а саме датою оформлення документа (Видаткові накладні) ТОВ «ЛЕНД ГРАНД» були визначені податкові зобов`язання з податку на додану вартість на що Товариство повинно було виписати та зареєструвати у ЄРПН податкову накладну, а саме:
16.11.2023 (за правилом першої події - дата оформлення документа - Видаткова накладна № 6875 від 16.11.2023 року) ТОВ «ЛЕНД ГРАНД» було складено податкову накладну № 658 від 16.11.2023р. на загальну суму 95 161,64 грн., в т. ч. ПДВ;
16.11.2023 (за правилом першої події - дата оформлення документа - Видаткова накладна № 6972 від 16.11.2023 року) ТОВ «ЛЕНД ГРАНД» було складено податкову накладну № 534 від 16.11.2023р. на загальну суму 180 935,75 грн., в т. ч. ПДВ;
17.11.2023 (за правилом першої події дата оформлення документа Видаткова накладна № 7528 від 17.11.2023 року) ТОВ «ЛЕНД ГРАНД» було складено податкову накладну № 1256 від 17.11.2023р. на загальну суму 120 581,51 грн., в т. ч. ПДВ;
17.11.2023 (за правилом першої події - дата оформлення документа - Видаткова накладна № 7530 від 17.11.2023 року) ТОВ «ЛЕНД ГРАНД» було складено податкову накладну № 1258 від 17.11.2023р. на загальну суму 301 227,16 грн., в т. ч. ПДВ;
17.11.2023 (за правилом першої події - дата оформлення документа - Видаткова накладна № 7158 від 17.11.2023 року) ТОВ «ЛЕНД ГРАНД» було складено податкову накладну № 893 від 17.11.2023р. на загальну суму 231 519,79 грн., в т. ч. ПДВ;
17.11.2023 (за правилом першої події - дата оформлення документа - Видаткова накладна № 7055 від 17.11.2023 року) ТОВ «ЛЕНД ГРАНД» було складено податкову накладну № 790 від 17.11.2023р. на загальну суму 308 028,16 грн., в т. ч. ПДВ;
19.11.2023 (за правилом першої події - дата оформлення документа Видаткова накладна № 7402 від 19.11.2023 року) ТОВ «ЛЕНД ГРАНД» було складено податкову накладну № 1135 від 19.11.2023р. на загальну суму 218 507,57 грн., в т. ч. ПДВ;
19.11.2023 (за правилом першої події - дата оформлення документа Видаткова накладна № 7334 від 19.11.2023 року) ТОВ «ЛЕНД ГРАНД» було складено податкову накладну № 1069 від 19.11.2023р. на загальну суму 157 355,20 грн., в т. ч. ПДВ;
19.11.2023 (за правилом першої події дата оформлення документа Видаткова накладна № 7332 від 19.11.2023 року) ТОВ «ЛЕНД ГРАНД» було складено податкову накладну № 1067 від 19.11.2023р. на загальну суму 205 404,40 грн., в т. ч. ПДВ;
19.11.2023 (за правилом першої події дата оформлення документа Видаткова накладна № 7315 від 19.11.2023 року) ТОВ «ЛЕНД ГРАНД» було складено податкову накладну № 1051 від 19.11.2023р. на загальну суму 342 028,64 грн., в т. ч. ПДВ;
19.11.2023 (за правилом першої події дата оформлення документа Видаткова накладна № 7331 від 19.11.2023 року) ТОВ «ЛЕНД ГРАНД» було складено податкову накладну № 1066 від 19.11.2023р. на загальну суму 135 214,73 грн., в т. ч. ПДВ;
20.11.2023 (за правилом першої події - дата оформлення документа Видаткова накладна № 7709 від 20.11.2023 року) ТОВ «ЛЕНД ГРАНД» було складено податкову накладну №1434 від 20.11.2023р. на загальну суму 2 881,57 грн., в т. ч. ПДВ;
21.11.2023 (за правилом першої події дата оформлення документа Видаткова накладна № 7788 від 21.11.2023 року) ТОВ «ЛЕНД ГРАНД» було складено податкову накладну № 1514 від 21.11.2023р. на загальну суму 4 936,04 грн., в т. ч. ПДВ;
22.11.2023 (за правилом першої події дата оформлення документа Видаткова накладна № 7842 від 22.11.2023 року) ТОВ «ЛЕНД ГРАНД» було складено податкову накладну № 1568 від 22.11.2023р. на загальну суму 358 985,26 грн., в т. ч. ПДВ;
22.11.2023 (за правилом першої події дата оформлення документа Видаткова накладна № 7807 від 22.11.2023 року) ТОВ «ЛЕНД ГРАНД» було складено податкову накладну № 1534 від 22.11.2023р. на загальну суму 370 563,31 грн., в т. ч. ПДВ;
23.11.2023 (за правилом першої події дата оформлення документа Видаткова накладна № 7868 від 23.11.2023 року) ТОВ «ЛЕНД ГРАНД» було складено податкову накладну № 1594 від 23.11.2023р. на загальну суму 348 608,97 грн., в т. ч. ПДВ;
23.11.2023 (за правилом першої події - дата оформлення документа Видаткова накладна № 7920 від 23.11.2023 року) ТОВ «ЛЕНД ГРАНД» було складено податкову накладну № 1645 від 23.11.2023р. на загальну суму 3 848,66 грн., в т. ч. ПДВ;
23.11.2023 (за правилом першої події - дата оформлення документа Видаткова накладна № 7906 від 23.11.2023 року) ТОВ «ЛЕНД ГРАНД» було складено податкову накладну № 1632 від 23.11.2023р. на загальну суму 8 709,00 грн., в т. ч. ПДВ;
Крім того, у відповідності до п. 2.3 Договору ТОВ «РИТЕЙЛКОМПАНІ» здійснив сплату коштів на розрахунковий рахунок ТОВ «ЛЕНД ГРАНД» за отриманий товар та послуги. Сплата коштів в рамках Договору поставки товарів № 082023-ЛГР від 01 серпня 2023 року підтверджується платіжними інструкціями: № 2536 від 04.12.2023 року; № 2700 від 15.12.2023 року.
До податкових накладних №658 від 16.11.2023 р.; №534 від 16.11.23 р.; №1256 від 17.11.23 р.; №1258 від 17.11.23р.; №893 від 17.11.23 р.; №790 від 17.11.23 р.; №1135 від 19.11.23 р.; №1069 від 19.11.23 р.; №1067 від 19.11.23 р.; №1051 від 19.11.23 р.; №1066 від 19.11.23 р.; №1434 від 20.11.23р.; №1514 від 21.11.23 р.; №1568 від 22.11.23 р.; №1534 від 22.11.23 р.; №1594 від 23.11.23 р.; №1645 від 23.11.23р.; №1632 від 23.11.23 р. ТОВ «ЛЕНД ГРАНД» було отримано квитанцію у якій зазначалось про відповідність операції одному із критеріїв ризиковості: підстава: п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції, обсяг постачання товару/послуги, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання товару/послуги та обсягу його постачання. Запропоновано надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
ТОВ «ЛЕНД ГРАНД» засобами електронного зв`язку було направлено до Головного управління ДПС в Одеській області повідомлення № 2 від 22.10.2024 про подання пояснень та копій документів щодо вищенаведених податкових накладних, реєстрацію яких було зупинено.
Разом з повідомленням позивачем було додано письмові пояснення та первинні документи, які він вважав за необхідне надати для підтвердження господарських операцій, та вчинено всі залежні від нього заходи, необхідні для реєстрації спірних податкових накладних.
Однак, комісією регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної, що діє у складі Головного управління ДПС в Одеській області, було прийнято рішення: від 24.10.2024 № 11958117/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 658 від 16.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958115/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 534 від 16.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958125/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1256 від 17.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958124/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1258 від 17.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958122/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 893 від 17.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958121/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 790 від 17.11.2023р.; від 24.10.2024 № 11958123/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1135 від 19.11.2023р.; від 24.10.2024 № 11958120/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1069 від 19.11.2023р.; від 24.10.2024 № 11958119/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1067 від 19.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958118/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1051 від 19.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958116/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1066 від 19.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958129/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1434 від 20.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958126/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1534 від 22.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958127/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1568 від 22.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958126/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1534 від 22.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958130/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1594 від 23.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958132/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1645 від 23.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958131/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1632 від 23.11.2023p.
Підставою для відмови в реєстрації спірних податкових накладних зазначено: наданням платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства. В графі "Додаткова інформація" контролюючим органом не зазначено конкретних документів, які не були надані ТОВ «ЛЕНД ГРАНД».
Позивач зазначає, що оскаржувані рішення є протиправними.
Перевіряючи правомірність оскаржуваного рішення, суд дійшов до таких висновків.
Податковий кодекс України (далі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПКУ).
Відповідно до абз.1 п.201.1 ст.201 ПКУ, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
За приписами пункту 201.7 статті 201 цього Кодексу, податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПКУ, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 341) (далі - Порядок № 1246).
Відповідно до пункту 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
Пунктами 13, 15 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПКУ, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання зазначеної норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року № 1165 (набрала чинності 01 лютого 2020 року), якою серед іншого затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165).
Відповідно до пункту 4 вказаного Порядку, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
За приписами пункту 5 Порядку № 1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Згідно з пунктом 6 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Пунктом 7 Порядку № 1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до пункту 10 Порядку № 1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку № 1165).
У відповідності до пункту 25 Порядку № 1165, комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, підставою для зупинення реєстрації податкових накладних стало те, що обсяг постачання товару/послуги дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій».
Додатком №3 до Порядку №1165 визначені Критерії ризиковості здійснення операцій, пунктом 1 якого визначено: «Обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі».
Таким чином, у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган має витребувати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітити платнику податків у своїх поясненнях.
Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постанові по справі №380/2365/21 від 27.01.2022 року.
Отже, реєстрація податкової накладної поданої позивачем зупинена з пропозицією надання додаткових документів, перелік яких визначено формально без визначення конкретних обставин, які необхідно підтвердити вказаними документами та висвітлити у наданих до вказаних документів поясненнях.
Можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів. Хоча перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, визначено Порядком № 520, конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема, від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.
Суд встановив, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначено, що ТОВ «ЛЕНД ГРАНД» має надати пояснення та копії документів, але відсутній вичерпний та конкретний перелік документів, що необхідно надати для розблокування податкової накладної.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 520).
Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку № 520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Разом із тим, пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «;Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку № 520).
Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку № 520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Судом встановлено, що позивачем надавалися для контролюючого органу відповідні пояснення та документи на підтвердження вказаних у податковій накладній господарської операції.
У вказаних документах зазначено вид, зміст та обсяг господарської операції.
Разом з тим, наведений у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної перелік документів є формальним, оскільки дублює приписи п. 5 Порядку № 520, без врахуванням особливостей господарської операції між позивачем та його контрагентом.
Надані позивачем первинні документи відповідають вимогам ст.ст.187, 198, 201 ПК України, ч.2 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» та мають відповідну юридичну силу.
Таким чином, у контролюючого органу були наявні достатні документи для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операції, а наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
З огляду на зміст оскаржуваного рішення, підставою для його прийняття стало надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.
При цьому, комісією в оскаржуваному рішенні не зазначено які саме копії документів з наданих позивачем, складені із порушенням законодавства.
Оскаржуване рішення містить лише загальне твердження без зазначення, які саме документи складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Тобто викладена загальна норма без зазначення конкретних документів, яких, на думку відповідача, не вистачає для здійснення реєстрації податкових накладних, а також без повідомлення причин та мотивів, за яких надані позивачем пояснення та документи не були враховані.
Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом в постанові по справі №380/8213/21 від 08 лютого 2022 року.
Згідно з усталеною практикою Європейського суду з прав людини закон має відповідати якісним вимогам, насамперед вимогам «доступності», «передбачуваності» та «зрозумілості»; громадянин повинен мати змогу отримати адекватну інформацію за обставин застосування правових норм у конкретному випадку; норма не може розглядатися як «закон», якщо вона не сформульована з достатньою чіткістю, щоб громадянин міг регулювати свою поведінку; громадянин повинен мати можливість передбачити, наскільки це розумно за конкретних обставин, наслідки, до яких може призвести певна дія.
Крім того, одним з основних принципів податкового законодавства України є презумпція правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу.
Суд вважає, що відсутність в оскаржуваному рішенні чіткого мотиву його прийняття позбавляє взагалі можливості позивача навести аргументи щодо його неправомірності. Акт індивідуальної дії не відповідає вимогам обґрунтованості та вмотивованості. Проте саме невідповідність акту індивідуальної дії вимогам обґрунтованості та вмотивованості призводить до його протиправності. Вказана правова позиція викладена в постановах Верховного Суду (від 04.12.2018 року по справі №821/1173/17, від 09.07.2019 року у справі №140/2093/18).
При цьому, суд враховує позицію Верховного Суду в постанові від 07.12.2022 року по справі № 500/2237/20, в якій зазначено, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.
При цьому посилання відповідача у відзиві на позов на відсутність первинних документів, суд взагалі не бере до уваги, оскільки підставою для відмови у реєстрації податкових накладних стали недоліки у документах позивача, а не їх відсутність, що є окремою підставою для відмови у реєстрації податкових накладних.
Зауваження відповідача, що наведені у відзиві на позов, до наданих первинних документів є формальними та не були висвітлені в оскаржуваному рішенні.
Таким чином, суд робить висновок, що наявні підстави для задоволення позовних вимог ТОВ «ЛЕНД ГРАНД» та скасування оскаржуваних рішень комісії Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.10.2024 № 11958117/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 658 від 16.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958115/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 534 від 16.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958125/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1256 від 17.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958124/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1258 від 17.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958122/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 893 від 17.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958121/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 790 від 17.11.2023р.; від 24.10.2024 № 11958123/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1135 від 19.11.2023р.; від 24.10.2024 № 11958120/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1069 від 19.11.2023р.; від 24.10.2024 № 11958119/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1067 від 19.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958118/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1051 від 19.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958116/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1066 від 19.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958129/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1434 від 20.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958126/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1534 від 22.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958127/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1568 від 22.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958126/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1534 від 22.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958130/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1594 від 23.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958132/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1645 від 23.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958131/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1632 від 23.11.2023p..
Згідно п.20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341), у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
З огляду на висновок суду щодо протиправності оскаржуваного рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області, суд вважає за необхідне задовольнити вимоги позивача та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №658 від 16.11.2023 р.; №534 від 16.11.23 р.; №1256 від 17.11.23 р.; №1258 від 17.11.23р.; №893 від 17.11.23 p.; №790 від 17.11.23 р.; №1135 від 19.11.23 р.; №1069 від 19.11.23 р.; №1067 від 19.11.23 p.; №1051 від 19.11.23 р.; №1066 від 19.11.23 р.; №1434 від 20.11.23р.; №1514 від 21.11.23 p.; №1568 від 22.11.23 р.; №1534 від 22.11.23 р.; №1594 від 23.11.23 р.; №1645 від 23.11.23p.; №1632 від 23.11.23 р. датою їх фактичного подання на реєстрацію.
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно зі ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З огляду на вищевикладене, суд робить висновок, що адміністративний позов належить до задоволення.
Згідно з ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Суд зазначає, що за звернення до суду із зазначеним позовом позивач сплатив 54504,00 грн. судового збору, які мають бути стягнуті з відповідачів на користь позивача.
Керуючись ст.ст. 7, 9, 241-246, 250, 255, 262, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ЛЕНД ГРАНД (вул.М.Арнаутська,66, м.Одеса, 65027) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул.Семінарська,5, м.Одеса, 65044), Державної податкової служби України (Львівська площа,8, м.Київ, 04053) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 24.10.2024 № 11958117/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 658 від 16.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958115/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 534 від 16.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958125/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1256 від 17.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958124/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1258 від 17.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958122/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 893 від 17.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958121/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 790 від 17.11.2023р.; від 24.10.2024 № 11958123/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1135 від 19.11.2023р.; від 24.10.2024 № 11958120/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1069 від 19.11.2023р.; від 24.10.2024 № 11958119/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1067 від 19.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958118/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1051 від 19.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958116/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1066 від 19.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958129/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1434 від 20.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958126/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1534 від 22.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958127/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1568 від 22.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958126/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1534 від 22.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958130/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1594 від 23.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958132/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1645 від 23.11.2023p.; від 24.10.2024 № 11958131/43737817 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1632 від 23.11.2023p.
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, 04053, м. Київ, Львівська площа, 8) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №658 від 16.11.2023 р.; №534 від 16.11.23 р.; №1256 від 17.11.23 р.; №1258 від 17.11.23р.; №893 від 17.11.23 p.; №790 від 17.11.23 р.; №1135 від 19.11.23 р.; №1069 від 19.11.23 р.; №1067 від 19.11.23 p.; №1051 від 19.11.23 р.; №1066 від 19.11.23 р.; №1434 від 20.11.23р.; №1514 від 21.11.23 p.; №1568 від 22.11.23 р.; №1534 від 22.11.23 р.; №1594 від 23.11.23 р.; №1645 від 23.11.23p.; №1632 від 23.11.23 р., складену товариством з обмеженою відповідальністю ЛЕНД ГРАНД (вул.М.Арнаутська,66, м.Одеса, 65027, код ЄДРПОУ 43737817), датою їх фактичного подання на реєстрацію.
Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166, адреса: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ЛЕНД ГРАНД (вул.М.Арнаутська,66, м.Одеса, 65027, код ЄДРПОУ 43737817) сплачений судовий збір у розмірі 54504,00 грн.
Рішення може бути оскаржено безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів в порядку приписів ст.295 КАС України.
Рішення набирає законної сили згідно з приписами ст.255 КАС України.
Суддя К.С. Єфіменко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.07.2025 |
Оприлюднено | 14.07.2025 |
Номер документу | 128768462 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Єфіменко К.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні