Герб України

Рішення від 11.07.2025 по справі 420/2086/25

Одеський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 420/2086/25

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 липня 2025 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Василяки Д.К.,

за участі: секретаря судового засідання Рудого В.А.,

представник позивача не з`явився,

представник відповідача не з`явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЛТД» (вул. Новосельського, буд. 108, м. Одеса, 65045, код ЄДРПОУ 35567199) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 44069166) про визнання протиправними та скасування рішень,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЛТД» до Головного управління ДПС в Одеській області в якому позивач просить суд: визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №36909/15-32-24-06 від 04 вересня 2024 року про збільшення грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб за податковими зобов`язаннями - 620630,61 грн., за штрафними санкціями - 114070,50 грн. податкове повідомлення-рішення №36915/15-32-24-06 від 04.09.2024 року про збільшення грошового зобов`язання з військового збору за податковими зобов`язаннями - 51494,92 грн., за штрафними санкціями - 9505,91 гривень. вимогу № Ю-36914/15-32-24-06 від 04.09.2024 року про сплату боргу з єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування на суму 652009,62 гривень, податкове повідомлення-рішення №36908/15-32-07-06 від 04.09.2024 року про штрафні санкції за порушення законодавства про застосування реєстраторів розрахункових операцій на суму 14750,00 гривень.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що контролюючим органом відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 та пункту 77.1 статті 77 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (із змінами і доповненнями), плану-графіка проведення документальних планових виїзних перевірок платників податків на 2024 рік, на підставі наказу ГУ ДПС в Одеській області від 01.03.2024 №1935-п, проведена планова виїзна документальна перевірка ТОВ «ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІ ЛТД» з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2017 р. по 31.12.2023 р., за результатами якої складено акт від 17.07.2024 №29704/15-32-07-09-09. В подальшому на підставі акту було виготовлені наступні ППР, в тому числі: податкове повідомлення-рішення №36909/15-32-24-06 від 04.09.2024 року про збільшення грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб за податковими зобов`язаннями - 620 630,61 грн., за штрафними санкціями - 114 070,50 грн.; 2. Податкове повідомлення-рішення №36915/15-32-24-06 від 04.09.2024 року про збільшення грошового зобов`язання з військового збору за податковими зобов`язаннями - 51 494,92 грн., за штрафними санкціями - 9 505,91 гривень 3. Вимога № Ю-36914/15-32-24-06 від 04.09.2024 року про сплату боргу з єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування на суму 652009,62 грн. 4. Податкове повідомлення-рішення №36908/15-32-07-06 від 04.09.2024 року штрафні санкції за порушення законодавства про застосування реєстраторів розрахункових операцій на суму 14750 грн. Загальна сума оскаржуваних ППР 1462461,56 гривень. Не погодившись з такими ППР, позивач оскаржив їх в адміністративному порядку до ДПС України, однак рішеннями №34869/6/99-00-06-01-01-06 від 20.11.2024 року та №34879/6/99-00-06-02-01-06 від 20.11.2024 року скарга позивача в частині податкових повідомлень-рішень №36908/15-32-07-06 від 04.09.2024 року, №36909/15-32-24-06 від 04.09.2024 року, №36915/15-32-24-06 від 04.09.2024 року та вимоги № Ю-36914/15-32- 24-06 від 04.09.2024 року була залишена без задоволення, а вказані рішення залишені без змін. Позивач не погоджуючись з прийнятими рішеннями звернувся до суду з даним позовом.

За цією позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами у відповідності до ст. 262 КАС України.

Від представника відповідача ГУ ДПС в Одеській області надійшов відзив на позовну заяву в якому позовну заяву не визнає, та категорично не погоджується з доводами позивача, вважає що позов не підлягає задоволенню. Відповідач зазначає, що відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 та пункту 77.1 статті 77 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (із змінами), плану-графіка проведення документальних планових виїзних перевірок платників податків на 2024 рік, на підставі наказу Головного управління ДПС в Одеській області від 01.03.2024 року №1935-п, проведена планова виїзна документальна перевірка товариства з обмеженою відповідальністю «Інноваційні Технології ЛТД» з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2017 по 31.12.2023, відповідно до затвердженого плану (переліку питань) документальної перевірки (додаток №l до даного акту перевірки, який є його невід`ємною частиною). Перевірку проведено з відома та в присутності уповноваженої особи за довіреністю від 16.01.2024 б/н ТОВ «Інноваційні Технології ЛТД» - Присяжнюка Володимира Володимировича.. В ході перевірки було встановлено наступні порушення що оскаржується: п. 1 ст. З Закону України № 265/95-ВР від 06.07.1995 року «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послут» №265, а саме: проведення розрахункових операцій без застосування РРО на загальну суму 13 000,00 грн.: пп.14.1.48, абз. «е» пп.14.1.54, пп.14.1.180, п.14.1 ст.14, пп. 162.1.1. пп.162.1.3 п. 162.1 ст. 162,пп. 163.1.1. п.163.1 ст.163, пп.164.2.1 п.164,2 ст.164, пп.168.1.1, пп. 168.1.2, пп.168.1.4 пп.168.1.5 п.168.1 ст.168, п.171.1 п.171.2 ст.171. п.176.2 ст.176 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями встановлено несплата (неперерахування) податку на доходи фізичних в сумі 620630,61 грн. у тому числі: за вересень 2021 - 176,38грн, за жовтень 2021- 36540,00грн, за листопад 2021-51325,75грн, за грудень 2021- 38153,25грн, за січень 2022 -38153,25грн, за лютий 2022-36416,25грн, за березень 2022- 7483,50грн, за квітень 2022-7483,50грн, за травень 2022-7483,50грн, за червень 2022- 23258,25 грн., за липень 2022-23258,25 грн., за серпень 2022 23256,09грн. за вересень 2022- 23256,09грн, за жовтень 2022- 20175,75грн, за листопад 2022- 20175,75грн, за грудень 2022- 20175,75грн, за січень 2023- 21009,07грн, за лютий 2023-22324,50грн, за березень 2023- 22324,50грн, за квітень 2023- 22324,50грн, за травень 2023- 22324,50грн, за червень 2023 - 20557,23грн, за липень 2023- 18679,50грн, за серпень 2023- 18679,50грн, за вересень 2023- 18679,50грн, за жовтень 2023- 18985,50грн, за листопад 2023- 18985,50грн, за грудень 2023- 18985,50грн; пп.1.5 п. 16-1 підрозділу 10 Розділу ХХ Перехідних положень, пл.14.1.48, або. «е» пп.14.1.54, пп.14.1.180, п.14.1 ст.14, пп. 162.1.1, пп.162.1.3 п.162.1 ст. 162, пп. 163.1.1. п.163.1 ст.163, пп.164.2.1 п.164,2 ст.164, пл.168.1.1, пп.168.1.2, пл. 168.1.4 пп.168.1.5 п. 168.1 ст.168, п.171.1 п.171.2 ст.171, п.176.2 ст. 176 Податкового Кодексу України від 02.12.2010, № 2755-VI зі змінами та доповненнями перевіркою встановлено несплата (неперерахування) військового збору в сумі 51494.92грн у тому числі: за жовтень 2021-2835,20грн, за листопад 2021-4277,21 грн., за грудень 2021- 3179,44грн, за січень 2022 - 3179,44грн, за лютий 2022- 3034,70грн, за березень 2022- 623,63грн, за квітень 2022-623.63грн, за травень 2022-623,63грн, за червень 2022- 1938,19грн, за липень 2022-1938,19грн, за серпень 2022- 1938,01грн, за вересень 2022-1938,01грн, за жовтень 2022-1681,32грн, за листопад 2022- 1681,32грн, за грудень 2022- 1681,32грн, за січень 2023 рік - 1750,77грн, за лютий 2023- 1860,38грн, за березень 2023- 1860,38грн, за квітень 2023 рік - 1860,38грн, за травень 2023 рік - 1860,38грн, за червень 2023 - 1713.11грн, за липень 2023-1556,63 грн., за серпень 2023 рік - 1556,63грн, за вересень 2023 рік - 1556,63грн, за жовтень 2023 рік - 1582, 13грн, за листопад 2023 рік - 1582,13грн, за грудень 2023 рік - 1582,13 грн; п. 1 ч.1 ст.4, п.1 п. 2 частини другої ст.6, п.1 ч.1 ст.7, п. 5 п.13 ст. 8, п. 2 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI із змінами та доповненнями, встановлено заниження єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування на загальну суму 652009,62 грн. у тому числі: за період квітень 2021 року - грудень 2021 року у розмірі 22% на суму 423 070,10грн у розмірі 8,41% на суму 4852,57грн,за період січень 2022 року - вересень 2022 року у розмірі 22% на суму 219 015,72грн у розмірі 8,41% на суму 5 071,23 грн.: ТОВ «Інноваційні технології ЛТД» не погодившись з акту перевірки 329704/15-32-07- 09-09 від 17.07.2024 подано заперечення; ГУ ДПС в Одеській області заперечення ТОВ «Інноваційні технології ЛТД» без розгляду залишено, у зв`язку з пропуском строку їх подання.

Ухвалою суду від 13 березня 2025 року відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача про розгляд справи в порядку загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 25 березня 2025 року відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін.

Ухвалою суду від 09.04.2025 року призначено справу до розгляду в порядку загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.

Ухвалою суду від 02.05.2025 року закрито підготовче провадження у справі, справу призначено для розгляду по суті на 29.05.2025 року.

26.06.2025 у судовому засіданні, на підставі статті 227 КАС України, після судових дебатів, суд перейшов до стадії ухвалення судового рішення та відклав його ухвалення та проголошення до 03.07.2025.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав заявлені позовні у повному обсязі та просив позов задовольнити.

Представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог.

Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та вступні слова сторін, заслухавши свідчення свідків, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке: відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 та пункту 77.1 статті 77 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (із змінами), плану графіка проведення документальних планових виїзних перевірок платників податків на 2024 рік, на підставі наказу Головного управління ДПС в Одеській області від 01.03.2024 року №1935-п, проведена планова виїзна документальна перевірка товариства з обмеженою відповідальністю «Інноваційні Технології ЛТД» з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2017 по 31.12.2023, відповідно до затвердженого плану (переліку питань) документальної перевірки

За результатами перевірки встановлено наступні порушення що оскаржується: п. 1 ст. З Закону України № 265/95-ВР від 06.07.1995 року «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послут» №265, а саме: проведення розрахункових операцій без застосування РРО на загальну суму 13 000,00 грн.: пп.14.1.48, абз. «е» пт.14.1.54, пп.14.1.180, п.14.1 ст.14, пп. 162.1.1. пп.162.1.3 п. 162.1 ст. 162,пп. 163.1.1. п.163.1 ст.163, пп.164.2.1 п.164,2 ст.164, пп.168.1.1, пп. 168.1.2, пп.168.1.4 пп.168.1.5 п.168.1 ст.168, п.171.1 п.171.2 ст.171. п.176.2 ст.176 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями встановлено несплата (неперерахування) податку на доходи фізичних в сумі 620630,61 грн. у тому числі: за вересень 2021 - 176,38грн, за жовтень 2021- 36540,00грн, за листопад 2021-51325,75грн, за грудень 2021- 38153,25грн, за січень 2022 -38153,25грн, за лютий 2022-36416,25грн, за березень 2022- 7483,50грн, за квітень 2022-7483,50грн, за травень 2022-7483,50грн, за червень 2022- 23258,25 грн., за липень 2022-23258,25 грн., за серпень 2022 23256,09грн. за вересень 2022- 23256,09грн, за жовтень 2022- 20175,75грн, за листопад 2022- 20175,75грн, за грудень 2022- 20175,75грн, за січень 2023- 21009,07грн, за лютий 2023-22324,50грн, за березень 2023- 22324,50грн, за квітень 2023- 22324,50грн, за травень 2023- 22324,50грн, за червень 2023 - 20557,23грн, за липень 2023- 18679,50грн, за серпень 2023- 18679,50грн, за вересень 2023- 18679,50грн, за жовтень 2023- 18985,50грн, за листопад 2023- 18985,50грн, за грудень 2023- 18985.50грн; пп.1.5 п. 16-1 підрозділу 10 Розділу ХХ Перехідних положень, пл.14.1.48, або. «е» пп.14.1.54, пп.14.1.180, п.14.1 ст.14, пп. 162.1.1, пп.162.1.3 п.162.1 ст. 162, пп. 163.1.1. п.163.1 ст.163, пп.164.2.1 п.164,2 ст.164, пл.168.1.1, пп.168.1.2, пл. 168.1.4 пп.168.1.5 п. 168.1 ст.168, п.171.1 п.171.2 ст.171, п.176.2 ст. 176 Податкового Кодексу України від 02.12.2010, № 2755-VI зі змінами та доповненнями перевіркою встановлено несплата (неперерахування) військового збору в сумі 51494.92грн у тому числі: за жовтень 2021-2835,20грн, за листопад 2021-4277,21 грн., за грудень 2021- 3179,44грн, за січень 2022 - 3179,44грн, за лютий 2022- 3034,70грн, за березень 2022- 623,63грн, за квітень 2022-623.63грн, за травень 2022-623,63грн, за червень 2022- 1938,19грн, за липень 2022-1938,19грн, за серпень 2022- 1938,01грн, за вересень 2022-1938,01грн, за жовтень 2022-1681,32грн, за листопад 2022- 1681,32грн, за грудень 2022- 1681,32грн, за січень 2023 рік - 1750,77грн, за лютий 2023- 1860,38грн, за березень 2023- 1860,38грн, за квітень 2023 рік - 1860,38грн, за травень 2023 рік - 1860,38грн, за червень 2023 - 1713.11грн, за липень 2023-1556,63 грн., за серпень 2023 рік - 1556,63грн, за вересень 2023 рік - 1556,63грн, за жовтень 2023 рік - 1582, 13грн, за листопад 2023 рік - 1582,13грн, за грудень 2023 рік - 1582,13 грн; п. 1 ч.1 ст.4, п.1 п. 2 частини другої ст.6, п.1 ч.1 ст.7, п. 5 п.13 ст. 8, п. 2 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI із змінами та доповненнями, встановлено заниження єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування на загальну суму 652009,62 грн. у тому числі: за період квітень 2021 року - грудень 2021 року у розмірі 22% на суму 423 070,10грн у розмірі 8,41% на суму 4852,57грн,за період січень 2022 року - вересень 2022 року у розмірі 22% на суму 219 015,72грн у розмірі 8,41% на суму 5 071,23 грн.:

На підставі акту перевірки ГУ ДПС в Одеській області винесені оскаржувані податкові повідомлення-рішення №36909/15-32-24-06 від 04 вересня 2024 року про збільшення грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб за податковими зобов`язаннями - 620630,61 грн., за штрафними санкціями - 114070,50 грн.; №36915/15-32-24-06 від 04.09.2024 року про збільшення грошового зобов`язання з військового збору за податковими зобов`язаннями - 51494,92 грн., за штрафними санкціями - 9505,91 гривень; №36908/15-32-07-06 від 04.09.2024 року про штрафні санкції за порушення законодавства про застосування реєстраторів розрахункових операцій на суму 14750,00 гривень та вимогу № Ю-36914/15-32-24-06 від 04.09.2024 року про сплату боргу з єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування на суму 652009,62 гривень.

Не погоджуючись з прийнятими рішеннями позивачем подано скаргу до ДПС України.

За результатом поданої скарги ДПС України прийнято рішення від 20.11.2024 року за №34869/6/99-00-06-01-01-06 яким скасовано ППР ГУ ДПС в Одеській області від 04.09.2024 №№ 3679615320709, 3679315320709, 3679715320709, 3680015320709, 3687615320709; залишено без змін ППР ГУ ДПС в Одеській області від 04.09.2024 №№ 36908/15-32-07-06, 36909/15-32-24-06, 36915/15-32-24-06, 3679915320709, а скаргу частково задоволено. Відповідно до пунктів 56.10, 56.17, 56.18, 56.19 статті 56 ПК України, рішення ДПС, прийняте в результаті розгляду скарги, та ППР ГУ ДПС в Одеській області від 04.09.2024 №№ 36908/15-32-07-06, 36909/15-32-24-06, 36915/15-32-24-06, 3679915320709 не підлягають адміністративному оскарженню, але з урахуванням строків давності можуть бути оскаржені до суду в порядку, визначеному чинним законодавством України.

Також ДПС України прийнято рішення від 20.11.2024 року за №34879/6/99-00-06-01-01-06 яким вирішив вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 04.09.2024 № Ю-36914/15-32-24-06 ГУ ДПС в Одеській області залишити без змін, рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним податковим органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску від 04.09.2024 №36912/15-32-24-06 ГУ ДПС в Одеській області скасувати та вважати відкликаним з дня прийняття даного рішення, а скаргу, в частині оскарження вищезазначених виконавчих документів задовольнити частково, ГУ ДПС в Одеській області винести та направити нове рішення з урахуванням вищенаведеного, відповідно до вимог чинного законодавства.

Не погоджуючись з прийнятими рішеннями позивач звернувся до суду з даним позовом.

Вважаючи такі податкові повідомлення-рішення протиправними та такими, що підлягають скасуванню, позивач звернувся з даним адміністративним позовом до суду.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначає ПК України.

Згідно п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Відповідно до п. 75.1 ст. 75 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Порядок проведення документальних планових перевірок визначено ст. 77 ПК України.

Пунктом 77.1 ст. 77 ПК України визначено, що документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок.

План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.

Відповідно до п. 77.2 ст. 77 ПК України до плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.

Періодичність проведення документальних планових перевірок платників податків визначається залежно від ступеня ризику в діяльності таких платників податків, який поділяється на високий, середній та незначний. Платники податків з незначним ступенем ризику включаються до плану-графіка не частіше, ніж раз на три календарних роки, середнім - не частіше ніж раз на два календарних роки, високим - не частіше одного разу на календарний рік.

Порядок формування, затвердження плану-графіка та внесення змін до нього, а також перелік ризиків та їх поділ за ступенями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Внесення змін до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на поточний рік допускається не частіше одного разу в першому та одного разу в другому кварталі такого року, крім випадків коли зміни пов`язані із змінами найменування платника податків, що вже був включений до плану-графіка, та/або виправлення технічних помилок.

Документальна перевірка платника податків, який був включений до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на поточний рік внаслідок внесення змін у такому році (інших ніж зміни найменування платника податків, що вже був включений до плану-графіка, та/або виправлення технічних помилок), може бути розпочата не раніше 1 липня поточного року в разі внесення змін до плану-графіка проведення документальних перевірок на поточний рік у першому кварталі такого року і не раніше 1 жовтня поточного року в разі внесення змін до плану-графіка проведення документальних перевірок на поточний рік у другому кварталі такого року.

Викладене свідчить, що дії контролюючого органу щодо формування, у тому числі затвердження, плану - графіку проведення документальних планових перевірок суб`єктів господарювання, є службовою діяльністю працівників податкового органу на виконання своїх професійних обов`язків.

Зазначені дії самі по собі не створюють для платника податків жодних правових наслідків у вигляді зміни або припинення його прав та не породжують для нього обов`язкових юридичних наслідків, і відповідно такий акт не порушує права останнього.

Отже, виключно результат реалізації повноваження податкового органу (саме - рішення контролюючого органу), а не процес реалізації його повноважень може бути об`єктом судового оскарження.

Такі висновки викладені у постанові Верховного Суду від 30.10.2018 у справі №826/6376/16 та підтриманий постановою Верховного Суду від 04.10.2023 у справі №480/12329/21.

Щодо підстав прийняття податкового повідомлення - рішення №36909/15-32-24-06 від 04 вересня 2024 року, відповідно якого зазначено, що ТОВ «ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЛТД» не сплачено податок на доходи фізичних осіб з доходу у вигляді заробітної плати за листопад 2021 року грудень 2023 року та нараховані податкові зобов`язання на суму 620630,61 грн. та штрафні санкції на суму 114070,50 грн.

Згідно із абз.«є» пп. 14.1.54 п.14.1 ст14 Кодексу, дохід з джерелом їх походження з України будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні, у тому числі, але не виключно, доходи у вигляді заробітної плати, інших виплат та винагород, виплачених відповідно до умов трудового та цивільно-правового договору.

Відповідно до пп. 14.1.48 п. 14.1 ст.14 Кодексу, заробітна плата для цілей розділу IV цього кодексу основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв`язку з відносинами трудового найму згідно із законом.

Відповідно підпункту пп.14.1.180 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов`язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу. а

Відповідно пп.162.1.3 п. 162.1 ст. 162 Кодексу, платником податку є податковий агент.

Згідно з п.167.1 ст. 167 Кодексу, ставка податку становить 18 відсотків бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених) (крім випадків, визначених у п.167.2 167.6 кодексу) у тому числі, але не виключно у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв`язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Кодексу, відповідно до пп. 162.1.1 п.162.1 ст. 162 Кодексу, платниками податку є фізична особа резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи та відповідно пп. 162.1.2 п. 162.1 ст. 162 Кодексу фізична особа нерезидент, яка отримає доходи з джерела їх походження в Україні. Відповідно пп. 162.1.3 п.162.1 ст. 162 Кодексу платниками податку є податковий агент.

Згідно з пп.163.1.1 п.163.1 ст. 163 Кодексу об`єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

Статтею 165 Кодексу встановлено виключний перелік доходів, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

Відповідно до п. 164.3 ст. 164 Кодексу, при визначення бази оподаткування враховуються всі доходи платника податку, отримані ним як у грошовій, так і не грошовій формах.

Згідно із пп.164.2.1 п.164.2 ст.164 Кодексу до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту).

Відповідно до пп.168.1.1 п. 168.1 ст. 168 Кодексу, податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов`язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в ст. 167 цього Кодексу.

Відповідно пп.168.1.2 п. 168.1 ст. 168 Кодексу податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом.

Відповідно пп.168.1.4 п. 168.1 ст. 168 Кодексу, якщо оподатковуваний дохід надається у негрошовій формі чи виплачується готівкою з каси податкового агента, податок сплачується (перераховується) до бюджету протягом трьох банківських дня, що пастає за днем такого нарахування (виплати, надання).

Відповідно до пп.168.1.5 п. 168.1 ст. 168 Кодексу, якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду.

Згідно п. 171.1 ст. 171 Кодексу, особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, є роботодавець, який виплачує такі доходи на користь платника податку.

Відповідно п. 171.2 ст. 171 Кодексу, особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з інших доходів, є: а) податковий агент-для оподаткування доходів з джерела їх походження в Україні.

Відповідно п.176.2 ст. 176 Кодексу, особи, які відповідно до цього Кодексу мають статус податкових агентів, та платники єдиного внеску зобов`язані:

a) своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок;

б) подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (з розбивкою по місяцях звітного кварталу), до контролюючого органу за основним місцем обліку. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку фізичній особі податковим агентом, платником єдиного внеску протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності із зазначених питань не допускається.

Пунктом 1251.2, статті 125 Кодексу передбачено не нарахування та/або неутримання, та/або несплата (неперерахування), та/або нарахування, сплата (перерахування)не у повному обсязі платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходів на користь нерезидента або іншого платника податків, а також нерезидентом, на якого покладено обов`язок сплачувати податок у порядку, встановленого розділом ІІІ Кодексу: тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 25% суми податку, що підлягає нарахування або сплаті до бюджету.

Податковим органом встановлено несплату (неперерахування) податку на доходи фізичних осіб в сумі 620630,61 грн у тому числі: за вересень 2021-176,38гри, за жовтень 2021-36540,00грн, за листопад 2021-51325,75грн, за грудень 2021-38153,25грн, за січень 2022 -38153,25грн, за лютий 2022-36416,25грн, за березень 2022-7483,50грн, за квітень 2022-7483,50грн, за травень 2022-7483,50грн, за червень 2022-23258,25грн, за липень 2022-23258,25грн, за серпень 2022-23256,09грн, за вересень 2022-23256,09грн, за жовтень 2022-20175,75грн, за листопад 2022-20175,75гри, за грудень 2022-20175,75грн, за січень 2023- 21009,07гри, за лютий 2023-22324,50грн, за березень 2023-22324,50грн, за квітень 2023-22324,50грн, за травень 2023-22324,50грн, за червень 2023 20557,23грн, за липень 2023-18679,50грн, за серпень 2023-18679,50грн, за вересень 2023- 18679,50грн, за жовтень 2023- 18985,50грн, за листопад 2023-18985,50грн, за грудень 2023-18985,50грн.

Однак відповідно до наданих до суду документів, позивачем були сплачені суми податку на доходи фізичних осіб: - за жовтень 2022 року сплачено 17.03.2023 у сумі 20 175,75 грн.; за листопад 2022 року сплачено 17.03.2023 у сумі 20 175,75грн.; за грудень 2022 року сплачено 17.03.2023 у сумі 20 175,75грн.; за січень 2023 року сплачено 14.02.2023 у сумі 21 009,07грн.; за лютий 2023 року сплачено 16.03.2023 у сумі 22 324,50 грн.; за березень 2023 року сплачено 19.04.2023 у сумі 22 324,50грн.; за квітень 2023 року сплачено 01.05.2024 у сумі 22 324,50грн.; за травень 2023 року сплачено 26.05.2024 у сумі 1500,00грн та 07.07.2024 у сумі 20 824,50грн.; за червень 2023 року сплачено 27.09.2023 у сумі 22 324,50грн.; за липень 2023 року сплачено 27.05.2024 у сумі 18 679,50грн.; за серпень 2023 року - сплачено 27.05.2024 у сумі 18 679,50грн.; за вересень 2023 року - сплачено 27.05.2024 у сумі 18 679,50грн.; за жовтень 2023 року - сплачено 27.05.2024 у сумі 19 300,32грн.; за листопад 2023 року - сплачено 27.05.2024 у сумі 18 985,50грн.; за грудень 2023 року - сплачено 27.05.2024 у сумі 18 985,50грн.

Відповідно до матеріалів справи, копії виписок банківської установи були надані ГУ ДПС в Одеській області при перевірці та додані до скарги в ДПС України, але не були враховані податковим органом та не надано відповідної оцінки.

У зв`язку з вищевикладеним, суд погоджується із доводами позивача, що висновки податкового органу про несплату (неперерахування) податку на доходи фізичних осіб, є невірними.

Щодо підстав прийняття податкового повідомлення - рішення №36915/15-32-24-06 від 04 вересня 2024 року, відповідно якого зазначено, що ТОВ «ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЛТД» не сплачено військовий збір з доходу у вигляді заробітної плати за жовтень 2021 року грудень 2023 року та збільшено суму грошового зобов`язання з військового збору на 51494,92 грн. та нараховані штрафні санкції на суму 9505,91 грн., суд зазначає, що відповідно п.п. 162.1.3 п. 162.1 ст. 162 Податкового кодексу України, платником податку є податковий агент.

Згідно з п.167.1 ст.167 Кодексу, ставка податку становить 18 відсотків бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених) (крім випадків, визначених у п.167.2 - 167.6 кодексу) у тому числі, але не виключно у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв`язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Кодексу, відповідно до п.п.162.1.1 п.162.1 ст. 162 Кодексу, платниками податку є фізична особа - резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи та відповідно пп.162.1.2 п. 162.1 ст. 162 Кодексу - фізична особа нерезидент, яка отримає доходи з джерела їх походження в Україні.

Відповідно п.п.162.1.3 п.162.1 ст. 162 Кодексу платниками податку є податковий агент.

Згідно з п.п.163.1.1 п.163.1 ст. 163 Кодексу об`єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

Статтею 165 Кодексу встановлено виключний перелік доходів, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

Відповідно до п. 164.3 ст. 164 Кодексу, при визначення бази оподаткування враховуються всі доходи платника податку, отримані ним як у грошовій, так і не грошовій формах.

Згідно із п.п.164.2.1 п.164.2 ст.164 Кодексу до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового.

Відповідно до п.п.168.1.1 п.168.1 ст. 168 Кодексу, податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов`язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в ст. 167 цього Кодексу.

Відповідно п.п.168.1.2 п.168.1 ст.168 Кодексу податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Відповідно п.п.168.1.4 п.168.1 ст.168 Кодексу, якщо оподатковуваний дохід надається у негрошовій формі чи виплачується готівкою з каси податкового агента, податок сплачується (перераховується) до бюджету протягом трьох банківських дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання).

Відповідно до п.п.168.1.5 п. 168.1 ст. 168 Кодексу, якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду.

Згідно п. 171.1 ст. 171 Кодексу, особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, є роботодавець, який виплачує такі доходи на користь платника податку. Відповідно п. 171.2 ст. 171 Кодексу, особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з інших доходів, є: а) податковий агент-для оподаткування доходів з джерела їх походження в Україні.

Відповідно п.176.2 ст. 176 Кодексу, особи, які відповідно до цього Кодексу мають статус податкових агентів, та платники єдиного внеску зобов`язані: а) своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок; б) подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (з розбивкою по місяцях звітного кварталу), до контролюючого органу за основним місцем обліку. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку фізичній особі податковим агентом, платником єдиного внеску протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності із зазначених питань не допускається.

Податковим органом встановлено, що станом на 31.12.2023 року товариством нараховано, але несплачено (неперерахувано) військовий збір в сумі 51494,92 грн. у тому числі: за жовтень 2021-2835,20грн. за листопад 2021-4277.21 грн, за грудень 2021- 3179,44грн, за січень 2022 -3179,44грн, за лютий 2022- 3034,70грн, за березень 2022- 623,63грн, за квітень 2022-623,63грн. за травень 2022-623,63грн, за червень 2022- 1938.19грн, за липень 2022-1938.19грн, за серпень 2022- 1938,01грн.за вересень 2022-1938.01грн, за жовтень 2022-1681,32грн, за листопад 2022- 1681.32грн, за грудень 2022- 1681,32грн, за січень 2023-1750,77грн, за лютий 2025- 1860,38грн, за березень 2023- 1860,38грн, за квітень 2023-1860,38грн, за травень 2023- 1860,38грн, за червень 2023 -1713,11грн. за липень 2023-1556.63грн, за серпень 2023- 1556,63 грн, за вересень 2023- 1556,63грн, за жовтень 2023-1582,13грн, за листопад 2023- 1582, 13грн, за грудень 2023- 1582, 13 грн..

Однак відповідно до наданих до суду документів, позивачем були сплачені суми військового збору: за жовтень 2022 року сплачено 17.03.2023 у сумі 1 681,32 грн.; за листопад 2022 року сплачено 17.03.2023 у сумі 1 681,32 грн.; за грудень 2022 року сплачено 17.03.2023 у сумі 1 681,32 грн. за січень 2023 року сплачено 14.02.2023 у сумі 1 750,77грн.; за лютий 2023 року сплачено 16.03.2023 у сумі 1 860,38 грн.; за березень 2023 року сплачено 19.04.2023 у сумі 1 860,38грн.; за квітень 2023 року сплачено 01.05.2024 у сумі 1 860,38грн.; за травень 2023 року сплачено 26.05.2024 у сумі 125,00грн та 07.07.2024 у сумі 1 735,38рн.; за червень 2023 року сплачено 27.09.2023 у сумі 1 860,38грн.; за липень 2023 року сплачено 27.05.2024 у сумі 1 556,63грн.; за серпень 2023 року - сплачено 27.05.2024 у сумі 1 556,63грн.; за вересень 2023 року - сплачено 27.05.2024 у сумі 1556,63грн. за жовтень 2023 року - сплачено 27.05.2024 у сумі 1 608,40грн.; за листопад 2023 року - сплачено 27.05.2024 у сумі 1 582,13грн. за грудень 2023 року - сплачено 27.05.2024 у сумі 1 582,13грн.

Відповідно до матеріалів справи, копії виписок банківської установи були надані ГУ ДПС в Одеській області при перевірці та додані до скарги в ДПС України, але не були враховані податковим органом та не надано відповідної оцінки, що в свою чергу свідчить про те, що позивачем було сплачено військовий збір, а тому податкове повідомлення - рішення №36915/15-32-24-06 від 04 вересня 2024 року є таким, що підлягає скасуванню.

Щодо підстав прийняття вимоги про сплату боргу (недоїмки) єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування №Ю-36914/15-32-24-06 від 04 вересня 2024 року в якій зазначено суму боргу зі сплати ЄСВ в розмірі 652009,62 грн., суд зазначає, що правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначає Закон України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - Закон №2464-VI).

Відповідно до п. 2 ч. 1 статті 1 Закону №2464-VI єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Згідно з абз. 2 п. 1 ч. 1 статті 4 Закону №2464-VI платниками єдиного внеску є підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Частиною 2 статті 6 Закону №2464-VI встановлено обов`язок платника єдиного внеску своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

За приписами частин 5, 7 і 8 статті 9 Закону №2464-VI сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для його зарахування.

Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку.

Платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

При цьому, у силу приписів норми п. 1 ч. 10 ст. 9 зазначеного Закону у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів днем сплати єдиного внеску вважається день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів.

Відповідно до ч. 11 ст. 9, ч. 10 і 11 ст. 25 Закону №2464-VI у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Відповідно до матеріалів справи, позивачем здійснено сплату ЄСВ та надано відповідні банківські виписки згідно з якими сплачено: за жовтень 2022 року сплачено 17.03.2023 у сумі 576,09грн -8,41%, 23 152,25грн -22%; за листопад 2022 року сплачено 17.03.2023 у сумі 576,09 грн -8,41%, 23 152,25грн -22%; за грудень 2022 року сплачено 17.03.2023 у сумі 576,09грн -8,41%, 23 152,25грн -22%; за січень 2023 року сплачено 14.02.2023 у сумі 576,09грн -8,41%, 24 170,75грн -22%; за лютий 2023 року сплачено 16.03.2023 у сумі 576,09грн -8,41%, 25 778,50грн -22%; за березень 2023 року сплачено 19.04.2023 576,09грн -8,41%, 25 778,50грн -22%; за квітень 2023 року сплачено 01.05.2024 576,09грн -8,41%, 25 778,50грн -22%; за травень 2023 року сплачено 26.05.2024 у сумі 1805,00грн -22% та 07.07.2024 сплачено у сумі 576,09грн -8,41%, 23 298,50грн -22%; за червень 2023 року сплачено 27.09.2023 у сумі 576,09грн -8,41%, 24 170,75грн -22%; за липень 2023 року сплачено 27.05.2024 у сумі 576,09грн -8,41%,21 323,50грн -22%; за серпень 2023 року - сплачено 27.05.2024 у сумі 576,09грн -8,41%,21 323,50грн -22%; за вересень 2023 року - сплачено 27.05.2024 у сумі 576,09грн -8,41%,21 323,50грн -22%; за жовтень 2023 року - сплачено 27.05.2024 у сумі 576,09грн -8,41%, 22 082,32грн -22%; за листопад 2023 року - сплачено 27.05.2024 у сумі 576,09грн -8,41%,21 697,50грн -22%; за грудень 2023 року - сплачено 27.05.2024 у сумі 576,09грн -8,41%, 21 697,50 грн -22%.

Враховуючи вищенаведене, суд вважає необхідним скасувати вимогу про сплату боргу (недоїмки) єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування №Ю-36914/15-32-24-06 від 04 вересня 2024 року.

Щодо податкового повідомлення-рішення № 36908/15-32-07-06 від 04.09.21024 року, яким та накладено фінансові санкції в сумі 14750 грн., судом встановлено, що перевіркою дотримання вимог Закону № 265, за період з 01.01.2017 по 31.12.2023, встановлено порушення п. 1 ст. 3 Закону № 265, а саме: проведення розрахункових операцій без застосування РРО на загальну суму 13 000,00 грн., (перший випадок встановлено 11.11.2021 на суму 9500,00 грн., другий випадок: 12.11.2021 на суму 3 500,00грн.).

Суд вважає за необхідне зазначити, що положеннями ст.2 Закону України Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 6 липня 1995 року 265/95-ВР (далі Закон 265) передбачено, що розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Відповідно до п.1, 2 ст.3 Закону 265 суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов`язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

Відповідно до п. 6 розд. ІІ «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», затвердженого постановою Правління НБУ від 29.12.2017 148 (із наступними змінами та доповненнями), суб`єкти господарювання мають право здійснювати розрахунки готівкою протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами:

1) між собою - у розмірі до 10000 (десяти тисяч) гривень включно;

2) з фізичними особами - у розмірі до 50000 (п`ятдесяти тисяч) гривень включно.

Платежі понад установлені граничні суми проводяться через надавачів платіжних послуг шляхом переказу коштів із рахунку на рахунок або внесення коштів до кас надавачів платіжних послуг для подальшого їх переказу на рахунки. Кількість суб`єктів господарювання та фізичних осіб, з якими здійснюються готівкові розрахунки, протягом дня не обмежується.

Як зазначає позивач, у зв`язку з відсутністю товару, постачальником було повернуто в касу підприємства авансовий платіж, а саме: 11.11.2021 року у сумі 9 500,00 грн. та 12.11.2021 року у сумі 3 500,00грн., про що позивачем були оформлені прибуткові касові ордери № 41 від 11.11.2021 року та № 42 від 12.11.2021 року

Суд при цьому звертає увагу, що даному випадку сума повернення не є доходом підприємства та не є розрахунковою операцією в розумінні Закону №265/95-ВР, оскільки не відбулося фактичної реалізації товару/послуги, а повернення коштів мало характер відшкодування попередньо внесеного авансу.

Підсумовуючи викладене, суд доходить висновку, що позивача безпідставно притягнуто до відповідальності у вигляді накладення фінансових санкцій в сумі 14750 грн.

За таких обставин податкове повідомлення-рішення №36908/15-32-07-06 від 04.09.2024 року є протиправним та підлягає скасуванню.

Відтак, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЛТД» підлягають до задоволення.

Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують. Згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі РуїсТоріха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.

Згідно ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

На підставі вищевикладеного, розглянувши справу на підставі наданих доказів, суд дійшов висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 6, 7, 9, 72, 77, 90, 139, 242-246, 255, 262, 293, 295 КАС України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЛТД» (вул. Новосельського, буд. 108, м. Одеса, 65045, код ЄДРПОУ 35567199) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 44069166) про визнання протиправними та скасування рішень задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області №36909/15-32-24-06 від 04 вересня 2024 року про збільшення грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб за податковими зобов`язаннями - 620630,61 грн, за штрафними санкціями - 114070,50 грн.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області №36915/15-32-24-06 від 04.09.2024 року про збільшення грошового зобов`язання з військового збору за податковими зобов`язаннями - 51494,92 грн, за штрафними санкціями - 9505,91 гривень.

Визнати протиправним та скасувати вимогу Головного управління ДПС в Одеській області № Ю-36914/15-32-24-06 від 04.09.2024 року про сплату боргу з єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування на суму 652009,62 гривень.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області №36908/15-32-07-06 від 04.09.2024 року про штрафні санкції за порушення законодавства про застосування реєстраторів розрахункових операцій на суму 14750,00 гривень,

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЛТД» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області сплачений судовий збір в розмірі 21 936,92 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статтями 287, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення складено та підписано суддею 11 липня 2025 року.

Суддя Д.К.Василяка

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.07.2025
Оприлюднено14.07.2025
Номер документу128802058
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —420/2086/25

Ухвала від 19.09.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 19.09.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 08.09.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 26.08.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 05.08.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Рішення від 11.07.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 09.04.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 25.03.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 13.03.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 04.02.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні