11/108-НМ
УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
————————————————————————————————————————
* 10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, '481-620
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Від "07" грудня 2010 р. Справа № 11/108-НМ
Господарський суд Житомирської області у складі:
Головуючого судді
судді Маріщенко Л.О.
судді
за участю представників сторін
від позивача Нестерчук С.С. ( довіреність від 25.05.10р.)
від відповідача Присяжнюк В.В. ( доручення від 03.11.10р.)
від третьої особи Басюк В.І. ( довіреність від 12.10.09р.)
Розглянув справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича фірма "Енергія" (м. Житомир)
до Відділу освіти Баранівської районної державної адміністрації Житомирської області (м.Баранівка Житомирська область)
за участю третьої особи на стороні відповідача без самостійних вимог на предмет спору Відкритого акціонерного товариства "Житомироблпаливо" ( м. Житомир)
про скасування рішення за результатами відкритих торгів від 22.04.2010р.
Позивачем пред'явлено позов про скасування рішення тендерного комітету відповідача за результатами відкритих торгів по закупівлі вугілля кам'яного, оформленого протоколом № 8 від 22.04.10р., за яким переможцем визнане ВАТ "Житомироблпаливо".
Ухвалою суду від 23.07.10р. до участі в справі, в якості третьої особи без самостійних вимог, на стороні відповідача, залучено ВАТ "Житомироблпаливо".
Представник відповідача надав суду відзив на позов від 09.08.10р., в якому зазначив, що ніхто з претендентів на торги не звертався за роз'ясненням щодо тендерної документації.
Відповідно до п. 24 Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою КМ України від 17.10.08р. № 921 тендерним комітетом відділу освіти Баранівської районної державної адміністрації були розроблені кваліфікаційні вимоги як до твердого палива, так і до самого Учасника торгів, що є правом Замовника.
06.04.10р. о 14-00 годині за участю всіх членів тендерного комітету відділу освіти та представників Учасників торгів відбулося розкриття пропозицій. Учасники мали можливість ознайомитись з документами кожного. Жодних претензій до розкриття пакетів документів не було, а також скарг на встановлення "дискримінаційних" вимог до учасників торгів, не надходило - про що зазначено у протоколі № 5 розкриття тендерних пропозицій.
Також, відповідач зазначає, що позивачем була надана недостовірна інформація щодо його досвіду у виконанні аналогічних договорів.
Крім того, в п. 7 тендерної пропозиції ТОВ "НВФ "Енергія" зазначило , що строк поставки вугілля становить 0,01 календарного дня з дати подання заявки Замовника, що є також нереальним, так як відстань від складів, які орендує позивач до шкіл Баранівського району, які необхідно забезпечити вугіллям кам'яним складає понад 150-200 км.
Також, позивач не виконав п. 4 тендерних вимог тендерної документації щодо наявності в Учасника власного або орендованого спеціалізованого паливного складу з вагами на території Баранівського району Житомирської області.
Згідно п. 28 Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти замовник зобов'язаний відхилити тендерну або кваліфікаційну пропозицію у разі коли Учасник подав недостовірну інформацію про його відповідність установленим кваліфікаційним вимогам.
Тому, тендерним комітетом відділу освіти Баранівської районної державної адміністрації , з врахуванням вищевикладеного , відхилено тендерну пропозицію позивача і зазначено підстави відхилення відповідної пропозиції позивача.
Таким чином, відповідач вважає позов позивача безпідставним та таким, що не підлягає задоволенню.
Представник третьої особи надав суду письмові пояснення по справі від 3.11.10р., в яких зазначив, що закупівля вугілля відбулась у відповідності до вимог Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, яке затверджено постановою КМ України від 17.10.08р. № 921.
У "Віснику державних закупівель" № 11( 399) від 15.03.10р. опубліковано оголошення ( № 08481) про закупівлю твердого палива - вугілля кам'яного марок : ДГО - 25-50 ; АМ 13-25; у кількості 130т. та 314 т.
В протоколі № 5 зазначено: номер і дату реєстрації тендерної пропозиції замовником, повне найменування учасника процедури закупівлі, місцезнаходження , ціна пропозиції по маркам вугілля кам'яного , кількість та загальна вартість.
Також, було зазначено, що тендерна пропозиція позивача не відповідають вимогам тендерній документації.
Відповідно до п. 58 Положення замовник здійснив перевірку документації учасників і виявив, що позивач надав недостовірну інформацію, а саме:
Довідка-відгук від 18.02.10р. № 183 , подана Позивачем, як доказ про виконання аналогічних договорів була недостовірною.
Підтвердженням цього факту є лист № 01-06/419 від 12.04.10р. відділу освіти Коростишівської РДА про те, що довідка - відгук за № 183 від 18.02.10р. позивачу не видавалась.
Керуючись п. 3 ст. 28 Положення тендерний комітет вимушений був відхилити тендерну пропозицію Позивача і визначав переможця з допущених до торгів учасників.
22.04.10р. , тендерним комітетом на законних підставах визначено переможця торгів з яким і укладено договір постачання.
Представником позивача в судове засідання надана заява про уточнення позовних вимог, в якій позивач просить:
1. Визнати дії тендерного комітету Відділу освіти Баранівської районної державної адміністрації Житомирської області - незаконними, такими, що створили недобросовісну конкуренцію серед учасників та дискримінацію учасників відкритих торгів по закупівлі вугілля кам'яного та скасувати рішення тендерного комітету Відділу освіти Баранівської районної державної адміністрації Житомирської області про відхилення тендерної пропозиції позивача, оформленого протоколом № 6 від 15.04.10р.
2. Визнати недійсним рішення тендерного комітету Відділу освіти Баранівської районної державної адміністрації Житомирської області за результатами відкритих торгів по закупівлі вугілля кам'яного, оформленого протоколом № 8 від 22.04.10р. щодо визначення переможцем ВАТ "Житомироблпаливо".
3. Визнати недійсним договір на поставку вугілля кам'яного 7-Т № 126 від 14.05.10р., укладеного між відповідачем та ВАТ "Житомироблпаливо" за результатами відкритих торгів по закупівлі вугілля кам'яного.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 ГПК України, позивач вправі до прийняття рішення у справі, зокрема , збільшити розмір позовних вимог, проте, як зазначено в п. 3 листа Вищого господарського суду України від 02.06.06р. № 01-8/1228 "Про деякі питання практики застосування норм Господарського процесуального кодексу України, порушені у доповідних записках про роботу господарських судів у 2005 році" , під збільшенням розміру позовних вимог слід розуміти збільшення суми позову за тією ж вимогою, яку було заявлено у позовній заяві , а таму збільшення розміру позовних вимог не може бути пов'язано з пред'явленням додаткових позовних вимог, про які не йшлось в позовній заяві.
А тому, суд вважає що збільшення позивачем позовних вимог шляхом заявлення додаткових вимог у справі суперечить вимогам Господарського процесуального кодексу України.
Тому, суд відмовляє у прийняті заяви позивача про уточнення позовних вимог до розгляду.
За клопотанням сторін спір розглянутий у більш тривалий строк ніж передбачено ст. 69 ГПК України.
Заслухавши представників сторін, розглянувши матеріали справи, господарських суд. -
ВСТАНОВИВ:
З позовної заяви вбачається, що позивач ознайомившись з розміщеним оголошенням у "віснику державних закупівель" № 11 ( 399) від 15.03.10р. про заплановану закупівлю відділом освіти Баранівської районної державної адміністрації Житомирської області кам'яного вугілля марки ДГО 25-50 в кількості 130 тонн та марки АМ 13-25 в кількості 314 тонн за процедурою закупівлі у формі відкритих торгів.
06.04.10р. позивач подав тендерному комітету тендерну пропозицію згідно тендерної документації відповідача відносно участі у торгах на закупівлю вугілля кам'яного.
23.04.10р. позивач отримав повідомлення про результати відкритих торгів № 5 від 22.04.10р., в якому зазначено, що згідно рішення тендерного комітету від 22.04.10р. ( протокол № 8) переможцем торгів з постачання вугілля кам'яного визнано ВАТ "Житомироблпаливо" з ціновою пропозицією вугілля ДГО 25-50 - 1039,98 грн. за тонну, вугілля АМ 13-25 - 1213,19 грн. за тонну.
Позивач не погоджується з прийнятим відповідачем рішенням з наступних підстав.
Позивач вважає, що умови тендерної документації відповідача не відповідають нормам чинного законодавства України, а саме порушують норми п. 8 Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого Постановою КМУ № 921 від 17.10.08р.
Пунктом 4 технічних вимог тендерної документації відповідача встановлені дискримінаційні вимоги до учасників - наявність у учасника власного або орендованого спеціалізованого паливного складу з вантажними вагами та території Баранівського району Житомирської області.
Згідно з пп.23 п. 2 Положення торги - здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів ( тендеру) згідно з процедурами ( крім процедури закупівлі в одного учасника) встановленими цим Положенням.
Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів, що міститься в тендерній документації, вказано , що кваліфікаційні вимоги до учасників - відповідно до п. 24 Положення встановлено вичерпний перелік умов за якими, замовник може вимагати від учасника подання інформації, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним вимогам.
Так відповідно до додатку 2 тендерної документації, за яким вимагалося перелік документів для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам відповідача, то таким чином, при поданні вказаних документів учасниками відкритих торгів по закупівлі вугілля кам'яного на замовлення відповідача є достатнім для перевірки відповідності кваліфікаційних вимог до учасників, які пред'являються відповідачем та вимагання інших документів є неправомірними діями відповідача.
Також, позивач зазначає, що він проводив перевірку наявності будь-якої інформації стосовно відкритих торгів за замовленням відповідача на веб-сайті "державні закупівлі " Міністерства економіки України та в результаті було виявлено, що ніякої інформації відповідач не розміщував, окрім самого оголошення.
Тому, позивач був позбавлений можливості подати скаргу до уповноваженого органу Міністерства економіки України , так як відповідно до Положення скарга подається до моменту укладання договору із замовником.
Також, позивач зазначає, що оскільки позивачу не повідомлялось про те, що його тендерна пропозиція була відхилена відповідно до п. 29 та п. 61 Положення, інформація про відхилення тендерної або кваліфікаційної пропозиції учасника із зазначенням підстави наводиться замовником у звіті про результати проведення процедури закупівлі та повідомляється протягом семи календарних днів з дня прийняття рішення про відхилення відповідної пропозиції учаснику, пропозиція якого відхилена, з обґрунтуванням підстав відхилення та оприлюднюється в цей самий строк на веб-порталі уповноваженого органу, то таким чином необхідно вважати, що відповідач повинен відповідно до п. 56, 57 Положення провести оцінку тендерної пропозиції позивача відповідно до критеріїв і методики оцінки тендерних пропозицій , зазначених у тендерній документації, в порівнянні з тендерними пропозиціями учасників.
Оцінивши в сукупності всі матеріали справи, суд прийшов до висновку що позовні вимоги задоволенню не підлягають.
При розгляді справи, судом встановлено, що у "Віснику державних закупівель" № 11( 399) від 15.03.10р. опубліковано оголошення ( № 08481) про закупівлю твердого палива - вугілля кам'яного марок : ДГО - 25-50 ; АМ 13-25; у кількості 130т. та 314 т.
У відповідності до вимог Положення про закуплю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого Постановою КМУ № 921 від 17.10.08р. відділом освіти Баранівської районної державної адміністрації було оголошено заплановану закупівлю твердого палива за процедурою відкритих торгів.
Тендерну документацію отримали:
1. ТОВ "Вербена"
2. ТОВ "Луцьк-Еко-Сервіс"
3. ТОВ "Територіальна генеруюча компанія № 1"
4. ТОВ НВФ "Енергія"
5. ТОВ "Поліпромінвест"
6. ВАТ "Житомироблпаливо"
7. ПП "Полісся-Енерго"
На зазначений в оголошені час були представлені пакети документів від таких учасників:
1. ТОВ НВФ "Енергія"
2. ТОВ "Поліпромінвест"
3. ВАТ "Житомироблпаливо"
4. ПП "Полісся - Енерго"
06.04.10р. о 14-00 за участю всіх членів тендерного комітету відділу освіти та представників Учасників торгів відбулося розкриття пропозицій.
Учасники мали можливість ознайомитись з документами кожного.
Жодних претензій до розкриття пакетів документів не було, а також скарг на встановлення "дискримінаційних" вимог до учасників торгів, не надходило - про що зазначено у протоколі № 5 розкриття тендерних пропозицій.
Пунктом 57 Положення передбачено, що визначення переможця торгів не повинно перевищувати 21 робочого дня з дня розкриття тендерних пропозицій, а тому цим правом скористався тендерний комітет і у день розкриття пропозицій переможець торгів не визначався.
При досліджені наданої учасниками інформації, відповідачем було встановлено, що позивачем була надана недостовірна інформація щодо його досвіду у виконанні аналогічних договорів.
Крім того, в п. 7 тендерної пропозиції ТОВ "НВФ "Енергія" зазначило , що строк поставки вугілля становить 0,01 календарного дня з дати подання заявки Замовника, що є також нереальним, так як відстань від складів, які орендує позивач до шкіл Баранівського району, які необхідно забезпечити вугіллям кам'яним складає понад 150-200 км.
Також, позивач не виконав п. 4 тендерних вимог тендерної документації щодо наявності в Учасника власного або орендованого спеціалізованого паливного складу з вагами на території Баранівського району Житомирської області.
Згідно п. 28 Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти замовник зобов'язаний відхилити тендерну або кваліфікаційну пропозицію у разі коли Учасник подав недостовірну інформацію про його відповідність установленим кваліфікаційним вимогам.
Тому, тендерним комітетом відділу освіти Баранівської районної державної адміністрації , з врахуванням вищевикладеного , відхилено тендерну пропозицію позивача і зазначено підстави відхилення кваліфікаційної пропозиції у звіті про результати проведення процедури закупівлі та повідомлено протягом семи днів про відхилення відповідної пропозиції позивача, що підтверджується листом № 1 від 16.04.10р. та повідомленням про вручення.
Також, суд зазначає, що вимоги тендерної документації щодо наявності у учасника на території Баранівського району Житомирської області власного або орендованого спеціалізованого паливного складу з вагами носить дискримінаційний характер щодо учасників і на думку суду не може бути підставою для скасування рішення тендерного комітету.
Оспорюване рішення тендерного комітету ґрунтується на нормах Положення і прийнято з дотриманням головної мети - забезпечення ефективного використання державних коштів.
Враховуючи викладене, суд вважає заявленим без підставно та таким, що не підлягає задоволенню.
Керуючись ст. ст. 49, 82-85 ГПК України, господарський суд
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову відмовити.
Рішення господарського суду вступає в законну силу після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів з дня його підписання.
Суддя Маріщенко Л.О.
Дата підписання 15.12.10 р.
Віддрукувати:
1 - в справу
2 - позивачу
3- відповідачу
4- третій особі
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2010 |
Оприлюднено | 20.12.2010 |
Номер документу | 12881690 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Маріщенко Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні