Герб України

Ухвала від 10.07.2025 по справі 636/5697/25

Чугуївський міський суд харківської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ЧУГУЇВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ


Справа № 636/5697/25 Провадження№ 1-кс/636/849/25

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 липня 2025 року Чугуївський міський суд Харківсьої області у складі: головуючого судді ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши скаргу на бездіяльність уповноважених осіб Чугуївського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Харківській області, яка полягає у невнесенні відомостей про вчинене кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань,

встановив:

До Чугуївського міського суду Харківської області суду надійшла скарга представника ГО «Харківський антикорупційний центр» на бездіяльність уповноважених осіб Чугуївського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Харківській області, яка полягає у невнесенні відомостей про вчинене кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань за результатами поданої ним заяви від 28 червня 2025 року про вчинення кримінальних правопорушень передбачених ч. 2 ст. 191 "Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем" та ч. 1 ст. 364 «Зловживання владою або службовим становищем» Кримінального кодексу України.

Зазначена скарга обґрунтована тим, що управлінням освіти Чугуївської міської ради (код ЄДРПОУ 22682750) 10.06.2025р. було укладено договір підряду №09-06-01 з ТОВ «ЛЕГІОНБУД» (код ЄДРПОУ 42901715) на «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту на території Комунального закладу «Чугуївський ліцей №5» Чугуївської міської ради Харківської області за адресою: 63503, Харківська область, м. Чугуїв, пл. Уланська, 1А. Коригування».

1) Згідно з Відомістю ресурсів (додаток №11, рядок 744), відпускна ціна Суміші сухі штукатурні гіпсові складає 46,00 грн. за 1 кг (без урахування транспортної складової). Ця відпускна ціна є завищеною в 3 рази. Для порівняння, в той самий період часу, максимальна роздрібна ціна Штукатурки гіпсової Кнауф Ротбанд складає 441,20 грн. за 30 кг, тобто 14,70 грн. за 1 кг (роздруківка пропозиції додається). Оскільки планується придбання 47 844 кг суміші, то сума надмірно сплачених коштів по цій позиції може скласти 1 497 517 грн.

2) Відпускна ціна Суміші бетонні важкі, клас бетону В35 (М450) С30/35 (рядок 742) становить 5 235 грн. за 1 м3 (без урахування транспортної складової). Ця вартість є значно завищеною. Для порівняння, в той самий період часу, вартість Суміші бетонні важкі, клас бетону В35 (М450) С30/35 у заводу-виробника Момот-бетон складає 4220,00 грн. (роздруківка пропозиції додається). Оскільки планується придбання 2 403 м3 суміші бетонної, то сума надмірно сплачених коштів по цій позиції може скласти 2 439 045 грн.

3) Відпускна ціна екструдованого пінополістиролу 50 та 100 мм (рядки 203, 204) складає 6 740 грн. за 1 м3 (без урахування транспортної складової) та також є значно завищеною. Відпускна ціна екструдованого пінополістиролу в будівельному супермаркеті Епіцентр складає 4610 грн. за 1 м3 (роздруківка відомості ресурсів додається). Оскільки планується придбання 486 м3 пінополістиролу, то сума надмірно складених коштів на цій позиції може скласти 1 035 180 грн.

4) Відпускна ціна Шпаклівки старт та фініш складає 27,60 грн. (рядок 931 та 932) та також є значно завищеною. Для порівняння, в той самий період часу, вартість Шпаклівка гіпсова KNAUF Fugenfuller складає 415 грн. за 25 кг, тобто 16,6 грн. за 1 кг. Оскільки планується придбання 27 667 кг шпаклівки, то сума надмірно сплачених коштів по цій позиції може скласти 304 337 грн.

Тобто вказана закупівля здійснена за цінами, які значно перевищують ринкові і сума надмірно сплачених коштів тільки по вказаним позиціям може скласти більше 5 276 000 (п`ять мільйонів двісті сімдесяти шести тисяч) гривень.

В той же час, точна сума завданих збитків по цим та іншим позиціям може бути встановлена під час проведення експертного дослідження при здійсненні досудового розслідування.

Таким чином, викладені вище обставини дають підстави для висновку про ймовірне вчинення службовими особами Управління освіти Чугуївської міської ради (код ЄДРПОУ 22682750) кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 Кримінального кодексу України (зловживання владою або службовим становищем) та ч.2 ст. 191 Кримінального кодексу України (привласнення, розтрата або заволодіння чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем). Характер протиправних дій, полягає в умисному, нецільовому використанні бюджетних коштів, оскільки реальна ринкова ціна будівельних матеріалів, становить меншу ціну, ніж у договорі про закупівлю. В діях службових осіб Управління освіти Чугуївської міської ради також вбачається склад кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України.

Основним безпосереднім об`єктом злочину, передбаченого ст. 191 КК України, є майно, а саме бюджетні кошти, розпорядником яких є Управління освіти Чугуївської міської ради. Об`єктивна сторона злочину, передбаченого ст. 191 КК України, характеризується незаконними діями, які полягають у розтраті шляхом зловживання службовим становищем. Щодо суб`єктивної сторони злочину, то, усвідомлюючи незаконність своїх дій, знаючи про порушення закону та інтересів громадян правопорушники діяли із прямим умислом. Незаконна бездіяльність службових осіб Чугуївського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Харківській області полягає у наступному: Кримінальний процесуальний кодекс України не передбачає права службових осіб після отримання заяви про вчинення кримінального правопорушення, здійснювати будь-які інші дії, окрім внесення даних до ЄРДР.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до вимог ч. ч. 1, 2, 4 ст. 214 КПК України: «Слідчий, дізнавач, прокурор невідкладно, але не пізніше 24 годин після подання заяви, повідомлення про вчинене кримінальне правопорушення або після самостійного виявлення ним з будь-якого джерела обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, зобов`язаний внести відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань, розпочати розслідування та через 24 години з моменту внесення таких відомостей надати заявнику витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань. Слідчий, який здійснюватиме досудове розслідування, визначається керівником органу досудового розслідування, а дізнавач - керівником органу дізнання, а в разі відсутності підрозділу дізнання - керівником органу досудового розслідування. Досудове розслідування розпочинається з моменту внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань. Положення про Єдиний реєстр досудових розслідувань, порядок його формування та ведення затверджуються Офісом Генерального прокурора за погодженням з Міністерством внутрішніх справ України, Службою безпеки України, Національним антикорупційним бюро України, 3 Державним бюро розслідувань, органом Бюро економічної безпеки України. Слідчий, прокурор, інша службова особа, уповноважена на прийняття та реєстрацію заяв і повідомлень про кримінальні правопорушення, зобов`язані прийняти та зареєструвати таку заяву чи повідомлення. Відмова у прийнятті та реєстрації заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення не допускається». При цьому, у відповідності до ч.5 ст.214 КПК України до ЄРДР вносяться саме ті обставини, які були наведені заявником у своїй заяві про вчинення кримінального правопорушення.

Відповідно до ст.303 КПК України на досудовому провадженні може бути оскаржена бездіяльність службової особи, яка полягає у невнесенні відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань після отримання заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення. З положення ст.303 КПК України випливає, що скаржник має право оскаржити саме бездіяльність службової особи, яка полягає у невнесенні відомостей до ЄРДР. При розгляді даної скарги прошу суд також врахувати, що відповідно до вимог ч.1 ст.24 КПК України: «Кожному гарантується право на оскарження процесуальних рішень, дій чи бездіяльності суду, слідчого судді, прокурора, слідчого в порядку, передбаченому цим Кодексом». Відповідно до вимог ч.ч.1, 3 ст.26 КПК України: «Сторони кримінального провадження є вільними у використанні своїх прав у межах та у спосіб, передбачених цим Кодексом. Слідчий суддя, суд у кримінальному провадженні вирішують лише ті питання, що винесені на їх розгляд сторонами та віднесені до їх повноважень цим Кодексом». Скарги на рішення, дії чи бездіяльність слідчого, дізнавача чи прокурора, передбачені частиною першою статті 303 цього Кодексу, можуть бути подані особою протягом десяти днів з моменту прийняття рішення, вчинення дії або бездіяльності. Оскільки заява про кримінальне правопорушення отримана Чугуївським РУП Головного управління Національної поліції в Харківській області 01.07.2025р., то дана скарга подається у межах даного строку 08.07.2025р.

Представник скаржника ОСОБА_3 в судове засідання не з`явилися, в прохальній частині своєї скарги просили проводити розгляд за їх відсутності. подану скаргу просили задовольнити.

Слідчий у судове засідання не з`явився, причини не явки не повідомив.

Відповідно до ч. 3 ст. Відсутність слідчого чи прокурора не є перешкодою для розгляду скарги.

Слідчий суддя, дослідивши подану скаргу та додані до неї матеріали, приходить до наступного висновку.

Під час судового розгляду встановлено, що управлінням освіти Чугуївської міської ради (код ЄДРПОУ 22682750) 10.06.2025р. було укладено договір підряду №09-06-01 з ТОВ «ЛЕГІОНБУД» (код ЄДРПОУ 42901715) на «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту на території Комунального закладу «Чугуївський ліцей №5» Чугуївської міської ради Харківської області за адресою: 63503, Харківська область, м. Чугуїв, пл. Уланська, 1А. Коригування».

1) Згідно з Відомістю ресурсів (додаток №11, рядок 744), відпускна ціна Суміші сухі штукатурні гіпсові складає 46,00 грн. за 1 кг (без урахування транспортної складової). Ця відпускна ціна є завищеною в 3 рази. Для порівняння, в той самий період часу, максимальна роздрібна ціна Штукатурки гіпсової Кнауф Ротбанд складає 441,20 грн. за 30 кг, тобто 14,70 грн. за 1 кг (роздруківка пропозиції додається). Оскільки планується придбання 47 844 кг суміші, то сума надмірно сплачених коштів по цій позиції може скласти 1 497 517 грн.

2) Відпускна ціна Суміші бетонні важкі, клас бетону В35 (М450) С30/35 (рядок 742) становить 5 235 грн. за 1 м3 (без урахування транспортної складової). Ця вартість є значно завищеною. Для порівняння, в той самий період часу, вартість Суміші бетонні важкі, клас бетону В35 (М450) С30/35 у заводу-виробника Момот-бетон складає 4220,00 грн. (роздруківка пропозиції додається). Оскільки планується придбання 2 403 м3 суміші бетонної, то сума надмірно сплачених коштів по цій позиції може скласти 2 439 045 грн.

3) Відпускна ціна екструдованого пінополістиролу 50 та 100 мм (рядки 203, 204) складає 6 740 грн. за 1 м3 (без урахування транспортної складової) та також є значно завищеною. Відпускна ціна екструдованого пінополістиролу в будівельному супермаркеті Епіцентр складає 4610 грн. за 1 м3 (роздруківка відомості ресурсів додається). Оскільки планується придбання 486 м3 пінополістиролу, то сума надмірно складених коштів на цій позиції може скласти 1 035 180 грн.

4) Відпускна ціна Шпаклівки старт та фініш складає 27,60 грн. (рядок 931 та 932) та також є значно завищеною. Для порівняння, в той самий період часу, вартість Шпаклівка гіпсова KNAUF Fugenfuller складає 415 грн. за 25 кг, тобто 16,6 грн. за 1 кг. Оскільки планується придбання 27 667 кг шпаклівки, то сума надмірно сплачених коштів по цій позиції може скласти 304 337 грн.

Тобто вказана закупівля здійснена за цінами, які значно перевищують ринкові і сума надмірно сплачених коштів тільки по вказаним позиціям може скласти більше 5 276 000 (п`ять мільйонів двісті сімдесяти шести тисяч) гривень.

В той же час, точна сума завданих збитків по цим та іншим позиціям може бути встановлена під час проведення експертного дослідження при здійсненні досудового розслідування.

Таким чином, викладені вище обставини дають підстави для висновку про ймовірне вчинення службовими особами Управління освіти Чугуївської міської ради (код ЄДРПОУ 22682750) кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 Кримінального кодексу України (зловживання владою або службовим становищем) та ч.2 ст. 191 Кримінального кодексу України (привласнення, розтрата або заволодіння чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем). Характер протиправних дій, полягає в умисному, нецільовому використанні бюджетних коштів, оскільки реальна ринкова ціна будівельних матеріалів, становить меншу ціну, ніж у договорі про закупівлю. В діях службових осіб Управління освіти Чугуївської міської ради також вбачається склад кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України.

Однак до сьогодні відомості до ЄРДР не внесені, досудове розслідування не розпочато.

Згідно з ч. 1 ст. 214 КПК України, слідчий, прокурор невідкладно, але не пізніше 24 годин після подання заяви, повідомлення про вчинене кримінальне правопорушення зобов`язаний внести відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань та розпочати розслідування.

Частина 4 ст.214КПК України визначає, що слідчий, прокурор, інша службова особа, уповноважена на прийняття та реєстрацію заяв і повідомлень про кримінальні правопорушення, зобов`язані прийняти та зареєструвати таку заяву чи повідомлення. Відмова у прийнятті та реєстрації заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення не допускається.

Отже, слід зазначити, що невнесення уповноваженою особою СВ Чугуївського РУП відомостей про вчинене кримінальне правопорушення до ЄРДР призвело до порушення зазначених норм КПК України, а саме: не розпочато досудове розслідування, тому скарга підлягає задоволенню

Відповідно до положень ч. 4 ст. 535 КПК України, органи, особи, які виконують судове рішення, повідомляють суд, який постановив судове рішення, про його виконання.

Відповідно до положень ст. 129-1 Конституції України, держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Керуючись ст. ст. 214, 303, 305-307, 369-372, 376 КПК України, слідчий суддя,

постановив:

Скаргу представника ГО «Харківський Антикорупційний центр» на бездіяльність уповноважених осіб Чугуївського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Харківській області, яка полягає у невнесенні відомостей про вчинене кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань задовольнити.

Зобов`язати уповноважених осіб Чугуївського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Харківській області внести до Єдиного реєстру досудових розслідувань відомості за заявою Громадської організації «Харківський антикорупційний центр» від 28.06.2025р. отриманої Чугуївським РУП Головного управління Національної поліції в Харківській області 01.07.2025р. про вчинення службовими особами Управління освіти Чугуївської міської ради (код ЄДРПОУ 22682750) дій, які можуть містити ознаки кримінальних правопорушень, передбачених до ч.2 ст.191 "Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем" та ч.1 ст.364 «Зловживання владою або службовим становищем» Кримінального кодексу України, та розпочати за цією заявою досудове розслідування та надати заявнику витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань.

З урахуванням положень Рішення Конституційного суду України у справі за конституційною скаргою ОСОБА_4 щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень частини третьої статті 307, частини третьої статті 309 Кримінального процесуального кодексу України, у справі № 3-180/2018(1644/18) від 17.06.2020, ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Харківського апеляційного суду протягом 5 днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЧугуївський міський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення10.07.2025
Оприлюднено16.07.2025
Номер документу128841377
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за скаргами на дії та рішення правоохоронних органів, на дії чи бездіяльність слідчого, прокурора та інших осіб під час досудового розслідування бездіяльність слідчого, прокурора стосовно невнесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань

Судовий реєстр по справі —636/5697/25

Ухвала від 10.07.2025

Кримінальне

Чугуївський міський суд Харківської області

Гніздилов Ю. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні