Миколаївський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяМИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 липня 2025 р. № 400/8512/24 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Мельника О.М. розглянув у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовомТовариство з обмеженою вiдповiдальнiстю "МАЙСТЕР БУД-МОНТАЖ", просп. Центральний, 67, оф.424,м.Миколаїв,54017,
до відповідачаГоловного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Героїв Рятувальників, 6,м. Миколаїв,54005,
провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 28 травня 2024 року № 00124320406,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Майстер Буд-Монтаж» звернулось до адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Миколаївській області №00124320406 від 28.05.2024 в частині штрафної санкції у сумі 994 849,11 гривень.
Свої позовні вимоги товариство обґрунтувало тим, що позивач не погоджується з висновком по встановленому порушенню за 2022рік викладеним у Акті № 9289/14-29-04-06-08/43646400, а прийняте податкове повідомлення-рішення № 00124320406 від 28.05.2024р. в частині визначення суми штрафної санкцій у розмірі 994 849,11 грн. є протиправним та підлягає скасуванню, у зв`язку із тим, що контролюючий орган не врахував чинні на момент прийняття норми податкового законодавства України, а тому здійснив помилкове тлумачення норм матеріального права, які прямо впливають на розмір штрафу за встановлене порушення.
Актом №9289/14-29-04-06-08/43646400 встановлено, що до податкових накладних/ розрахунків коригування ТОВ «Майстер Буд-Монтаж», які виписувались та реєструвались (липень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2022 року) до набрання чинності Закону України № 2876-IX в Єдиному реєстрі податкових накладних застосовується відповідальність платника, передбачена пунктом 1201.1 статті; 120.1 глави 11 розділу II ПК України, проте контролюючим органом не враховано, що на час проведення камеральної перевірки та майбутнього прийняття податкового повідомлення-рішення діють вже інші положення Податкового кодексу України, якими регулювалися особливості справляння податку на додану вартість та застосування до платників штрафних санкцій за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН. Контролюючий орган під час прийняття штрафних санкцій не враховув: по-перше, відповідно до п. 11 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу). По-друге, у ч.1 ст.58 Конституції України зазначено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи. По-третє, у положеннях ПК України серед основних засад податкового законодавства передбачено принцип презумпції правомірності рішень платника податків суть якого зводиться до того, що у разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу. Враховуючи наведені вище норми права, позивач вважає, що під час проведення перевірки та при винесенні податкового повідомлення-рішення, в тому числі за 2022 рік контролюючий орган повинен керуватися саме п..89 та п.90 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України, які є пріоритетними у застосуванні у період воєнного стану порівняно із нормами ст.ст.201, 120-1 та п.52-1, п.69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України.
Відповідач позов не визнав, просив в його задоволенні відмовити. Свою позицію аргументував тим, що на день прийняття рішення щодо застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних були чинними обидві норми щодо визначення розмірів штрафних санкцій, а саме: пункт 120-1.1 ст.120-1 Кодексу та пункт 90 підрозд. 2 розд. XX "Перехідні положення" Кодексу. Закон №2836 не містить прямої вказівки про надання його нормам зворотної дії в часі, а отже його дія не розповсюджується на період до набрання ним чинності. Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в ЄРПН є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної.
Суд розглянув справу в порядку письмового провадження..
Суд дослідив матеріали справи та встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю « Майстер Буд - Монтаж» є платником податку на додану вартість та перебуває на обліку в Головному управління ДПС у Миколаївській області.
Відповідачем проведено камеральну перевірку ТОВ «Майстер Буд-Монтаж» з питання дотримання порядку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН за липень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2022 року.
За результатами перевірки відповідачем складено акт «Про результати камеральної перевірки щодо своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН ТОВ Майстер Буд-Монтаж» ЄДРПОУ 43646400 від 30.04.2024 № 9289/14-29-04-06-08/43646400 яким встановлено, що підприємством нібито порушено вимоги п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями, а саме: не дотримано терміни подачі на реєстрацію податкових накладних в ЄРПН за липень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2022 року. Відповідальність платника передбачена пунктом 1201.1 ст. 1201 глави 11 розділу ІІ ПК України.
28 травня 2024 ГУ ДПС у Миколаївській області на підставі вищезазначеного акту перевірки винесено податкове повідомлення-рішення № 00124320406 (форма «Н»), яким до позивача застосовано штраф в сумі 994 849,11 грн. за недотримання термінів подачі на реєстрацію податкових накладних в ЄРПН за липень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2022 року, чим порушено пункт 1201.1 ст. 1201 глави 11 розділу ІІ ПК України, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями.
Згідно із п. 120-1.1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штраф, в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Відповідно до положень п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Щодо особливостей реєстрації податкових накладних та застосування штрафних санкцій за їх несвоєчасну реєстрацію, то у ПК України зокрема внесене норму п.69.1 розділу ХХ, яка передбачає, що платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо: реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року; реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 20 липня 2022 року.
Оскільки податкове правопорушення щодо несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної в ЄРПН, то у випадку коли податкова накладна/розрахунок коригування складена(ий) в період дії мораторію, а зареєстрована(ий) в ЄРПН після скасування дії мораторію (тобто після 26 травня 2022 року), відповідальність за порушення строків реєстрації податкових накладних застосовується за період у якому підстави для звільнення від відповідальності перестали існувати.
В той же час, як зазначено вище, п. 69.1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПК України (з урахуванням змін, внесених Законом України від 13 грудня 2022 року №2836-IX) установлено, що платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо: реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року.
Якщо податкові накладні/розрахунки коригування складені платником в період з 01 лютого по 31 травня 2022 року, а зареєстровані в ЄРПН з порушенням строку після 15 липня 2022 року, у контролюючого органу є підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України.
В період дії воєнного стану правовідносини щодо реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН регулюються нормами ПК України з урахуванням особливостей, визначених у п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПК України.
Таким чином, факти, викладені в акті камеральної перевірки від 30.04.2024 року №9289/14-29-04-06-08/43646400 ґрунтуються на наявних порушеннях ТОВ «МАЙСТЕР БУД - МОНТАЖ» норм чинного законодавства, а податкове повідомлення-рішення від 28.05.2024 №00124320406, прийняте відповідно до вимог чинного законодавства, є правомірним та не підлягає скасуванню.
Оскільки позивачем не було зареєстровано податкові накладні протягом граничного строку, та Законом № 2260-IX відновлено право контролюючого органу на застосування штрафів за несвоєчасність реєстрації податкових накладних, у відповідача були всі підстави для застосування до позивача такого штрафу.
Враховуючи викладене, суд не знаходить підстав для задоволення позову.
Судові витрати покласти на позивача.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. В задоволенні позову відмовити.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Суддя О.М. Мельник
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.07.2025 |
Оприлюднено | 18.07.2025 |
Номер документу | 128892005 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Мельник О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні