Постанова
від 30.07.2010 по справі 2-а-6503/10/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

 І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

30 липня 2010 року                                                                  справа № 2-а-6503/10/1070

Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді – Балаклицького А.І., при секретарі – Мостовому О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві адміністративну справу

за позовом

Білоцерківської об’єднаної державної податкової інспекції Київської області

до

Споживчого товариства «Віват»

про

стягнення боргу по штрафним (фінансовим) санкціям,

в с т а н о в и в:

Білоцерківська об’єднана державна податкова інспекція Київської області (далі - Позивач) звернулася до суду з адміністративним позовом до Споживчого товариства «Віват» (далі - Відповідач) про стягнення боргу по штрафним (фінансовим) санкціям в розмірі 8 224,94 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами проведеної працівниками ДПА в Київській області перевірки, встановлено порушення відповідачем чинного законодавства, внаслідок чого до Відповідача застосовані штрафні (фінансові) санкції на загальну суму 8 224,94 грн. за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг ».

В судовому засіданні представник позивача підтримав свої позовні вимоги та просив суд позов задовольнити.

Відповідач в судове засідання не з’явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, відзиву на позов не надав, явку своїх представників в судове засідання не забезпечив, судом визнано за можливе розглянути справу у відсутності відповідача на підставі наявних у справі доказів.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини справи, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, Споживче товариство «Віват» зареєстровано Білоцерківською районною державною адміністрацією Київської області 30 червня 1998 року. Як платник податків, зборів та обов’язкових платежів Відповідач взятий на облік в Білоцерківській ОДПІ 01.07.1998 року за № 42, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків від 26.04.2010 року.

Як встановлено судом, 06 квітня 2010 року працівниками відділу оперативного контролю Державної податкової адміністрації в Київській області на підставі направлень від 06.04.2010 року № 2574 та № 2575 проведено перевірку магазину, що належить СТ «Віват» та розташований за адресою: Київська область, с. Чмирівка, вул. Білецького, 13, з питань дотриманням суб’єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій. За результатами проведеної перевірки складено Акт перевірки (№ 001178), якому 07.04.2010 року при реєстрації в ДПА в Київській області у журналі реєстрації актів було присвоєно № 1219/1000/23/25655682, а в Білоцерківській ОДПІ 12.04.2010 року зареєстровано за № 0116/10/02/23/25655682.

Відповідно до Акту перевірки встановлено порушення відповідачем п. п. 12, 13 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 року № 265/95-ВР, а саме:

- в магазині не ведеться облік товарних запасів за місцем їх реалізації – в книзі надходження товарів № 2 від 01.11.2008 року згідно накладної № Б-00005827 від 20.02.2010 року на загальну суму 1 899,00 грн., видаткової накладної № 13156/13124 від 23.03.2010 року на загальну суму 830,88 грн. та видаткової накладної № 968440 від 25.03.2010 року на загальну суму 1 236,84 грн. не оприбутковано товар на загальну суму 3 966,72 грн.;

- не забезпечено відповідність суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових документів на загальну суму 58,30 грн.

За наслідками зазначеної перевірки Білоцерківською ОДПІ винесено рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 22.04.2010 року № 0000860235/1404, яким до Споживчого товариства «Віват» застосовано штрафні санкції в розмірі 8 224,94 грн.

Відповідно до п. п. 12, 13 Закону № 265 суб’єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані : вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів (наданих послуг); забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки – загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.

Пунктом 11 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу» від 04.12.1990 р. № 509-ХІІ визначено, що органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції у випадках, порядках та розмірах, встановлених законами України.

Відповідно до ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР (далі Закон № 265) за порушення вимог цього Закону до суб’єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції.

Згідно ст. ст. 20, 21 Закону № 265 до суб’єктів підприємницької діяльності, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку та не ведуть або ведуть з порушенням встановленого порядку облік товарів за місцем реалізації та зберігання, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (3 966,72 грн. х 2 = 7 933,44 грн.).

Згідно ст. 22 Закону № 265 у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, до суб’єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п’ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність. Відповідно до матеріалів справи – сума виявленої невідповідності становить 58,30 грн. (58,30 грн. х 5 = 291,50 грн.).

Відповідно до ст. 25 Закону України «Про застосування  реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг » с уми фінансових санкцій, які визначені статтями 17-24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб’єктами підприємницької діяльності до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.

Відповідачем сума штрафних санкцій до цього часу в добровільному порядку не сплачена. Рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 22.04.2010 року № 0000860235/1404 Відповідачем в адміністративному та в судовому порядку не оскаржувалися. Вони не скасовані у спосіб та відповідно до процедури, що регламентована Законом України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181.

Пункт 1.3. ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.20.2000 р. № 2181-ІІІ визначає, що податковий борг (недоїмка) – це податкове зобов’язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов’язання.

Сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки встановлені Законом, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу» від 04.12.1990 року № 509-ХІ фінансові (штрафні) санкції, суми недоїмки, пені накладені (застосовані) органами державної податкової служби України, сплачуються платниками податків добровільно або стягуються в судовому порядку.

За таких обставин суд вважає, що застосування до Споживчого товариства «Віват» за наслідками перевірки, фінансових санкцій на загальну суму 8 224,94 грн. є правомірним та застосованим відповідно до вимог чинного законодавства.

Враховуючі викладені норми чинного законодавства, всебічно розглянувши матеріали адміністративної справи, суд дійшов висновку про правомірність заявлених позовних вимог і, відповідно, позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб’єкта владних повноважень, пов’язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст. 124 Конституції України, ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», ст. ст. 69, 70, 71, 158-163, 167, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов Білоцерківської об’єднаної державної податкової інспекції Київської області – задовольнити .

Стягнути з Споживчого товариства «Віват» (09150, Київська область, Білоцерківський район, с. Чмирівка, вул. Білецького, 13, ідентифікаційний код 25655682) на користь Білоцерківської об’єднаної державної податкової інспекції Київської області штрафні (фінансові) санкції в розмірі 8 224 (вісім тисяч двісті двадцять чотири) грн. 94 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної скарги, якщо вони не були подані у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-ти денний строк з дня її проголошення, а в разі складання постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу – з дня складання в повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копій відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Суддя: /підпис/

З оригіналом згідно

Суддя                                                                                         А.І. Балаклицький    

Повний текст постанови складено та підписано 03 серпня 2010 року.

Постанова станом на 03 серпня 2010 року законної сили не набрала.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.07.2010
Оприлюднено21.12.2010
Номер документу12890287
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-6503/10/1070

Постанова від 30.07.2010

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні