Постанова
від 16.09.2010 по справі 2-а-7084/10/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

 І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

16 вересня 2010 року                                                                      справа № 2-а-7084/10/1070

Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді – Балаклицького А.І., при секретарі – Гавриловій С.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві адміністративну справу

за позовом

Заступника прокурора Києво-Святошинського району Київської області в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Київської області

до

Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Кама»

про

стягнення податкової заборгованості,

в с т а н о в и в:

Заступник прокурора Києво-Святошинського району Київської області звернувся до Київського окружного адміністративного суду в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Київської області (далі - Позивач) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Кама» (далі – Відповідач) про стягнення податкової заборгованості в сумі 82 588,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що за результатами фінансово-господарської діяльності ТОВ «Торговий дім «Кама» має податковий борг перед бюджетом по сплаті податку на додану вартість, податку на прибуток підприємств та податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на загальну суму 82 588,00 грн.

В судовому засіданні представник Прокуратури та представник ДПІ у Києво-Святошинському районі підтримали позовні вимоги та просили суд позов задовольнити.

Відповідач у судове засідання не з’явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, відзиву на позов не надав, явку своїх представників у судове засідання не забезпечив, судом визнано за можливе розглянути справу у відсутності відповідача на підставі наявних у справі доказів.

Суд, заслухавши пояснення представника Прокуратури та представника позивача, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Кама» зареєстровано Києво-Святошинською районною державною адміністрацією Київської області 18.10.2004 року.

Як платник податків, зборів та обов’язкових платежів Відповідач взятий на облік в ДПІ у Києво-Святошинському районі з 21.10.2004 року за № 1813, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків від 05.04.2006 року.

За результатами фінансово-господарської діяльності ТОВ «Торговий дім «Кама» станом на 09.06.2010 року має податковий борг до державного бюджету в розмірі 82 588,00 грн.

Як вбачається з матеріалів справи, Державною податковою інспекцією у Києво-Святошинському районі в період з 26.05.2008 року по 27.05.2008 року проведено невиїзну документальну перевірку ТОВ «Торговий дім «Кама» з питань правових відносин по зворотній тарі з ЗАТ «Сармат» за період з 27.03.2006 року по 31.12.2007 року.

За результати проведеної перевірки складено Акт перевірки від 27.05.2008 року № 229/23-2/33220703 (а.с. 16-34).

Перевіркою встановлено порушення ТОВ «Торговий дім «Кама» вимог п. 4.1, п. 4.6 ст. 4, п.п.3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 року № 168/97-ВР, в результаті чого занижено податок на прибуток на загальну суму 42 618,00 грн., в тому числі за вересень 2006 року – 360,00 грн., жовтень 2006 року – 132,00 грн., листопад 2006 року – 6 760,00 грн., грудень 2006 року – 5 566,00 грн., квітень 2007 року – 9 160,00 грн., травень 2007 року – 11 690,00 грн., липень 2007 року – 8 770,00 грн., серпень 2007 року – 180,00 грн.

Також встановлено порушення вимог п.п.4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону України від 22.05.1997 року № 283/97-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств», в результаті чого занижено податок на прибуток на загальну суму 16 023,00 грн., в т.ч. 9 місяців 2006 рік – 615,00 грн., 2006 рік – 16 023,00 грн.

На підставі висновків Акту перевірки від 27.05.2008 року № 229/23-2/33220703 ДПІ у Києво-Святошинському районі винесені податкові повідомлення-рішення:

- № 0000732300/0 від 09.06.2008 року, яким відповідачу визначено податкове зобов’язання з податку на додану вартість на загальну суму 63 927,00 грн., в тому числі за основним платежем – 42 618,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями – 21 309,00 грн. (а.с. 14);

- № 0000742300/0 від 09.06.2008 року, яким відповідачу визначено податкове зобов’язання з податку на прибуток підприємств на суму 24 035,00 грн., в т.ч. за основним платежем – 16 023,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями – 8 012,00 грн. (а.с. 15).

В подальшому, 16.06.2009 року працівниками ДПІ у Києво-Святошинському районі проведено невиїзну документальну перевірку ТОВ «Торговий дім «Кама» з питань своєчасності подання податкової звітності з податку на прибуток. За результатами проведеної перевірки складено Акт № 292/1501/33220703 від 16.06.2009 року (а.с. 36-37).

Відповідно до Акту від 16.06.2009 року встановлено порушення Відповідачем вимог п.п.4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», п. 16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994 року № 334/94-ВР, а саме: несвоєчасно подана податкова звітність з податку на прибуток за І квартал 2009 року.

Статтею 9 Закону України «Про систему оподаткування» визначено, що платники податків і зборів (обов’язкових платежів) зобов’язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов’язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов’язкових платежів) у встановлені законом терміни.

Підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 ст. 4 ЗУ «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» передбачено подання суб’єктами господарювання податкових декларацій за базовий податковий (звітний) період.

Відповідно до п. 16.4. ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 22.05.1997 року № 283/97-ВР податок за звітний період сплачується його платником до відповідного бюджету у строк, визначений законом для квартального податкового періоду.

Платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року – повну.

Пункт 17.1.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.20.2000 р. № 2181-ІІІ» зазначає, що платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

На підставі висновків даного Акту ДПІ у Києво-Святошинському районі винесено податкове повідомлення-рішення № 0006441501/0 від 16.06.2009 року, яким Відповідачу нараховані штрафні (фінансові) санкції по сплаті податку на прибуток приватних підприємств у сумі 170,00 грн. (а.с. 35).

Крім того, за ТОВ «Торговий дім «Кама» рахується заборгованість по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів» від 11.12.1991 року № 1963-ХІІ (далі – Закон № 1963-ХІІ), платниками податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів є підприємства, установи та організації, які є юридичними особами, іноземні юридичні особи, а також громадяни України, іноземні громадяни та особи без громадянства, які здійснюють першу реєстрацію в Україні, реєстрацію, перереєстрацію транспортних засобів та/або мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні транспортні засоби, які відповідно до статті 2 Закону є об’єктами оподаткування.

Згідно вимог статті 5 Закону від 11.12.1991 року № 1963-ХІІ податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів сплачується юридичними особами - щоквартально рівними частинами до 15 числа місяця, що настає за звітним кварталом.

Відповідно до ст. 6 зазначеного Закону податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів обчислюється юридичними особами на підставі звітних даних про кількість транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів станом на 1 січня поточного року. Обчислення податку з власників наземних транспортних засобів провадиться виходячи з об’єму циліндрів або потужності двигуна кожного виду і марки транспортних засобів, а податку з власників водних транспортних засобів - виходячи з довжини транспортного засобу за ставками, зазначеними у статті 3 цього Закону.

Юридичні особи на основі бухгалтерського звіту (балансу) у строки, визначені законом для річного звітного періоду, подають відповідному органу державної податкової служби за місцем реєстрації транспортних засобів розрахунок суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на поточний рік за формою, затвердженою центральним податковим органом України.

Згідно Розрахунку суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів від 31.01.2008 року № 1882, який самостійно був поданий ТОВ «Торговий дім «Кама» до ДПІ у Києво-Святошинсьткому районі, Відповідач самостійно нарахував даний податок за ІІ квартал 2008 року в сумі 880,00 грн., за ІІІ квартал 2008 року – 880,00 грн., за ІV квартал 2008 року – 879,00 грн. (а.с. 38).

Статтею 7 Закону від 11.12.1991 року № 1963-ХІІ передбачено відповідальність власників транспортних засобів, згідно з якою - у разі приховування (заниження) об’єктів оподаткування з власників транспортних засобів стягуються сума несплаченого податку, а також пеня або штраф у порядку, передбаченому законом.

17 вересня 2008 року ДПІ у Києво-Святошинському районі проведено невиїзну перевірку з питань своєчасності сплати до бюджету податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, за результатами якої складено Акт від 17.09.2008 року № 406/173/33220703 (а.с. 47).

Перевіркою було встановлено порушення Відповідачем вимог ст. 5 Закону України «Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів», а саме – несвоєчасно сплачені податкові зобов’язання з даного податку.

За несвоєчасну сплату узгоджених зобов’язань по сплаті податку з власників транспортних засобів ДПІ у Києво-Святошинському районі винесено податкове повідомлення-рішення № 0140721703/0 від 19.09.2008 року, яким нарахувало Відповідачу штрафні (фінансові) санкції в сумі 87,82 грн. (а.с. 45).

Згідно з підпунктом 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-ІІІ, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов’язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платникові податків податкові вимоги.  

ДПІ у Києво-Святошинському районі на підставі ст. 6 Закону № 2181 були виставлені ТОВ «Торговий дім «Кама» податкові вимоги від 23.07.2008 року № 1/1362 та від 07.10.2008 року № 2/1770 для погашення податкового боргу. Дані податкові вимоги залишились без задоволення.

Вказані податкові повідомлення-рішення та податкові вимоги Відповідачем в адміністративному та в судовому порядку не оскаржувалися. Вони не скасовані у спосіб та відповідно до процедури, що регламентована статтями 5 та 6 Закону № 2181.

Згідно зворотного боку облікової картки платника ТОВ «Торговий дім «Кама» переплата по податку на прибуток приватних підприємств на момент винесення податкового повідомлення-рішення № 0000742300/0 від 09.06.2008 року становила 8 161,00 грн.

Також, згідно зворотного боку облікової картки Відповідача по податку з власників наземних транспортних засобів та інших самохідних платежів і механізмів станом на 14.07.2008 року переплата по даному виду податку становить 109,82 грн.

Таким чином, на час розгляду справи в суді ТОВ «Торговий дім «Кама» податкова заборгованість на загальну суму 82 588,00 грн., в тому числі по податку на прибуток приватних підприємств в сумі 16 044,00 грн., по податку на додану вартість в сумі 63 927,00 грн. та по податку з власників наземних транспортних засобів та інших самохідних платежів і механізмів в сумі 2 617,00 грн., в добровільному порядку не сплачена.

Заборгованість Відповідача підтверджується: наявними в матеріалах справи  копіями Актів перевірок, копіями податкових повідомлень-рішень, копією розрахунку № 1882 від 31.01.2008 року та копіями корінців першої та другої податкових вимог.

Статтею 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Пункт 1.3. ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.20.2000 року № 2181-ІІІ визначає, що податковий борг (недоїмка) – податкове зобов’язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов’язання.

Пунктом 11 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу» від 04.12.1990 року № 509-ХІІ визначено, що органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції у випадках, порядках та розмірах, встановлених законами України.

Стаття 17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.20.2000 року № 2181-ІІІ зазначає, що штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених цією статтею, крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством.

Відповідно до абз. 3 п.п.5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податків зобов’язаний погасити нараховану суму податкового зобов’язання протягом десяти днів від дня отримання податкового повідомлення-рішення.

Згідно з п.п.3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України № 2181, активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу» від 04.12.1990 року № 509-ХІ фінансові (штрафні) санкції, суми недоїмки, пені накладені (застосовані) органами державної податкової служби України, сплачуються платниками податків добровільно або стягуються в судовому порядку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 Кодексу.

Оскільки доказів, які б спростовували доводи позивача, суду не надано, судом встановлено наявність у відповідача податкової заборгованості в сумі 82 588,00 грн.

Враховуючи викладені норми чинного законодавства, всебічно розглянувши матеріали справи , суд дійшов висновку про правомірність заявлених позовних вимог і, відповідно, позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб’єкта владних повноважень, пов’язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст. 124 Конституції України, ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», ст. ст. 69, 70, 71, 158-163, 167, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов Заступника прокурора Києво-Святошинського району Київської області – задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Кама» (08150, Київська область, Києво-Святошинський район, м. Боярка, вул. Б.Хмельницького, 113, ідентифікаційний код 33220703) до Державного бюджету України податкову заборгованість на загальну суму 82 588 (вісімдесят дві тисячі п’ятсот вісімдесят вісім) грн. 00 коп., в тому числі:

- по податку на прибуток підприємств в розмірі 16 044 (шістнадцять тисяч сорок чотири) грн. 00 коп. на р/р № 31117105700356, одержувач УДК у Києво-Святошинському районі код 23569671, бак одержувача: ГУ ДКУ в Київській області МФО 821018, код платежу 11020100;

- по податку на додану вартість в розмірі 63 927 (шістдесят три тисячі дев’ятсот двадцять сім) грн. 00 коп. на р/р № 31118029700356, одержувач УДК у Києво-Святошинському районі код 23569671, бак одержувача: ГУ ДКУ в Київській області МФО 821018, код платежу 14010100;

- по податку з власників наземних транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів у розмірі 2 617 (дві тисячі шістсот сімнадцять) грн. 00 коп. на р/р № 33218807700357, одержувач УДК у Києво-Святошинському районі код 23569671, бак одержувача: ГУ ДКУ в Київській області МФО 821018, код платежу 12020100.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі складання постанови у повному обсязі відповідно до частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні – протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, з подачею її копій відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Суддя: / підпис/

З оригіналом згідно

Суддя                                                                                            А.І. Балаклицький

 

Повний текст постанови складено та підписано 20 вересня 2010 року.

Постанова станом на 20 вересня 2010 року законної сили не набрала.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.09.2010
Оприлюднено21.12.2010
Номер документу12890424
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-7084/10/1070

Постанова від 16.09.2010

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні