КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 жовтня 2010 року справа № 2-а-7055/10/1070
Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді – Балаклицького А.І., при секретарі – Гавриловій С.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві адміністративну справу
за позовом
Ірпінської об’єднаної державної податкової інспекції Київської області
до
Закритого акціонерного товариства «Перемога-БМ»
про
стягнення податкової заборгованості,
в с т а н о в и в:
Ірпінська об’єднана державна податкова інспекція Київської області (далі - Позивач) звернулася до Київського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Закритого акціонерного товариства «Перемога-БМ» (далі – Відповідач) про стягнення податкової заборгованості в сумі 5 910,64 грн.
Позовні вимоги мотивовано тим, що за Закритим акціонерним товариством «Перемога-БМ» рахується заборгованість зі сплати податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів в сумі 5 910,64 грн.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив суд позов задовольнити.
Відповідач у судове засідання не з’явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, явку свого представника в судове засідання не забезпечив.
В письмових запереченнях, наданих до суду, Відповідач проти позову заперечує та просить суд в задоволені позову відмовити. Заперечення аргументовані тим, що Відповідач не є платником податку з власників транспортних засобів, оскільки на підприємстві відсутній об’єкт оподаткування, а тому позов є безпідставним та необґрунтованим.
Суд на підставі ч. 4 ст. 128 КАС України вважає за можливим розглянути справу за відсутності відповідача на підставі наявних в ній доказах.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Закрите акціонерне товариство «Перемога-БМ» зареєстроване Виконавчим комітетом Ірпніської міської ради Київської області 08.09.1998 року, про що видано Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи. Як платник податків, зборів та обов’язкових платежів Відповідач узятий на облік в Ірпінській ОДПІ з 29.09.1998 року за № 66, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків від 20.07.2010 року № 284.
Згідно довідки про наявність заборгованості Відповідач станом на 19.07.2010 року має податковий борг по податку з власників транспортних засобів на загальну суму 5 910,64 грн., який не сплачений в термін передбачений законодавством.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів» від 11.12.1991 року № 1963-ХІІ (далі – Закон № 1963-ХІІ), платниками податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів є підприємства, установи та організації, які є юридичними особами, іноземні юридичні особи, а також громадяни України, іноземні громадяни та особи без громадянства, які здійснюють першу реєстрацію в Україні, реєстрацію, перереєстрацію транспортних засобів та/або мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні транспортні засоби, які відповідно до статті 2 Закону є об’єктами оподаткування.
Згідно вимог статті 5 Закону від 11.12.1991 року № 1963-ХІІ податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів сплачується юридичними особами - щоквартально рівними частинами до 15 числа місяця, що настає за звітним кварталом.
Відповідно до ст. 6 зазначеного Закону податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів обчислюється юридичними особами на підставі звітних даних про кількість транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів станом на 1 січня поточного року. Обчислення податку з власників наземних транспортних засобів провадиться виходячи з об’єму циліндрів або потужності двигуна кожного виду і марки транспортних засобів, а податку з власників водних транспортних засобів - виходячи з довжини транспортного засобу за ставками, зазначеними у статті 3 цього Закону.
Юридичні особи на основі бухгалтерського звіту (балансу) у строки, визначені законом для річного звітного періоду, подають відповідному органу державної податкової служби за місцем реєстрації транспортних засобів розрахунок суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на поточний рік за формою, затвердженою центральним податковим органом України.
Як вбачається з матеріалів справи, Відповідачем самостійно були подані до Ірпінської об’єднаної державної податкової інспекції Розрахунки сум податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів за 2009 рік та за 2010 рік, відповідно до яких визначив суму податку в розмірі 11 829,00 грн. за 2009 рік та 11 829,00 грн. за 2010 рік.
Статтею 7 Закону від 11.12.1991 року № 1963-ХІІ передбачено відповідальність влаників транспортних засобів, згідно з якою - у разі приховування (заниження) об’єктів оподаткування з власників транспортних засобів стягуються сума несплаченого податку, а також пеня або штраф у порядку, передбаченому законом.
Відповідно до статті 2 Закону України «Про систему оподаткування» від 25.06.1991 № 1251-ХІІ, під податком і збором (обов’язковим платежем) до бюджетів та державних цільових фондів слід розуміти обов’язковий внесок до бюджету відповідного рівня або державного цільового фонду, здійснюваний платником у порядок і на умовах, що визначаються законами України про оподаткування.
Згідно статті 4 зазначеного Закону, платниками податків і зборів (обов’язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України покладено обов’язок сплачувати податки і збори (обов’язкові платежі).
Пунктом 1.1. статті 1 Закону № 2181-III передбачено, що платники податків – юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичні особи, які мають статус суб’єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно з законами покладено обов’язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов’язкові платежі), пеню та штрафні санкції.
Платник податків, відповідно до підпункту 4.1.1 пункту 4.1 статті 4 Закону України № 2181-III, самостійно обчислює суму податкового зобов’язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підпунктом «г» підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.
Відповідно до пункту 5.1. статті 5 Закону України № 2181-ІІІ податкове зобов’язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов’язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.
Відповідно до п.п.5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податкової декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
Відповідно до підпункту 5.4.1 пункту 5.4 статті 5 Закону України № 2181-III, узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Згідно з підпунктом 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-ІІІ, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов’язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платникові податків податкові вимоги.
Ірпінською ОДПІ на підставі ст. 6 Закону № 2181 були виставлені ЗАТ «Перемога-БМ» податкові вимоги від 20.04.2010 року № 1/331 та від 07.06.2010 року № 2/437 для погашення податкового боргу. Дані податкові вимоги залишились без задоволення.
Як вбачається з матеріалів справи, податкові вимоги отримані відповідачем, що підтверджується копіями поштових повідомлень.
Вказані податкові повідомлення-рішення та податкові вимоги Відповідачем в адміністративному та в судовому порядку не оскаржувалися. Вони не скасовані у спосіб та відповідно до процедури, що регламентована статтями 5 та 6 Закону № 2181.
Таким чином, на момент вирішення спору в суді податкова заборгованість відповідача в сумі 5 910,64 грн. підтверджується наявними в матеріалах справи доказами в їх сукупності.
Відповідачем сума податкової заборгованості до цього часу в добровільному порядку не сплачена. Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Статтею 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Пункт 1.3. ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.20.2000 р. № 2181-ІІІ визначає, що податковий борг (недоїмка) – податкове зобов’язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов’язання.
Відповідно до статті 9 Закону України «Про систему оподаткування» від 25.06.1991 року № 1251-ХІІ платники податків і зборів (обов’язкових платежів) зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов’язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Відповідно до п. 1 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об’єднані державні податкові інспекції здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов’язкових платежів).
Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу» від 04.12.1990 року № 509-ХІ фінансові (штрафні) санкції, суми недоїмки, пені накладені (застосовані) органами державної податкової служби України, сплачуються платниками податків добровільно або стягуються в судовому порядку.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 Кодексу.
Оскільки доказів, які б спростовували доводи позивача, суду не надано, судом встановлено наявність у відповідача податкової заборгованості зі сплати податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів в сумі 5 910,64 грн.
Враховуючі викладені норми чинного законодавства, всебічно розглянувши матеріали адміністративної справи та заслухавши думку представника позивача, суд дійшов висновку про правомірність заявлених позовних вимог і, відповідно, позов підлягає задоволенню в повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб’єкта владних повноважень, пов’язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
На підставі викладеного, керуючись ст. 124 Конституції України, статтями 69, 70, 71, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в:
Адміністративний позов Ірпінської об’єднаної державної податкової інспекції Київської області – задовольнити .
Стягнути з Закритого акціонерного товариства «Перемога-БМ» (08200, Київська область, м. Ірпінь, вул. 3-го Інтернаціоналу, буд. 152, ідентифікаційний код 30152840) на користь держави в особі Ірпінської об’єднаної державної податкової інспекції Київської області (р/р № 33215860700007, одержувач МБ Ірпінь, ідентифікаційний код 23569441, банк одержувача: ГУ ДКУ в Київській області, м. Київ, МФО 821018, код платежу 12020101) податковий борг з податку з власників транспортних засобів в розмірі 5 910 (п’ять тисяч дев’ятсот десять) грн. 64 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі складання постанови у повному обсязі відповідно до частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні – протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, з подачею її копій відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Суддя: / підпис/
З оригіналом згідно
Суддя А.І. Балаклицький
Повний текст постанови складено та підписано 26 жовтня 2010 року.
Постанова станом на 26 жовтня 2010 року законної сили не набрала.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2010 |
Оприлюднено | 21.12.2010 |
Номер документу | 12891233 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Балаклицький А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні