Герб України

Рішення від 21.07.2025 по справі 200/3899/25

Донецький окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 липня 2025 року Справа№200/3899/25

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Загацької Т.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (в письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області до товариства з обмеженою відповідальністю «Краматорський завод металевих конструкцій» про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, -

В С Т А Н О В И В:

До Донецького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області до товариства з обмеженою відповідальністю «Краматорський завод металевих конструкцій» про стягнення товариства з обмеженою відповідальністю «Краматорський завод металевих конструкцій» (ЄДРПОУ 01412242) на користь Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до пункту «б-з» статті 13 Закону України від 05.11.1991 № 1788-ХІІ "Про пенсійне забезпечення" до набрання чинності Законом України від 03.10.2017 № 2148-VІІІ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" та призначених відповідно до частини другої статті 114 Закону України 09.07.2003 № 1058-ІV "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" (за cписком № 2) за період з листопада 2023 року по квітень 2025 року у сумі 412428,25 грн (чотириста дванадцять тисяч чотириста двадцять вісім гривень 25 коп.).

В обґрунтування позову зазначено, що відповідач має заборгованість зі сплати фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, виплачених за період з листопада 2023 року по квітень 2025 року у сумі 412428,25, яку добровільно сплачено не було, а отже вказана сума боргу підлягає стягненню в судовому порядку.

Ухвалою суду від 03.06.2025 провадження у справі №200/3899/25 відкрито, розгляд справи визначено проводити порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін за наявними у справі матеріалами.

Відповідачем надано відзив на позовну заяву, в якому відповідач заперечував проти задоволення позовних вимог.

Зазначив, що з 24.02.2022 в Україні в цілому, в тому числі на території Донецької області, триває запроваджений воєнний стан, у місті Краматорськ станом на час виникнення спірних правовідносин тривали бойові дії, що унеможливлювало ведення нормальної, повноцінної, господарської діяльності підприємства. Будівлі та майно ТОВ «Краматорський завод металевих конструкцій» неодноразово зазнавали руйнувань внаслідок нанесення ракетних ударів по території підприємства.

У зв`язку з ситуацією, що склалась та наявною загрозою для життя і здоров`я працівників підприємства, відповідач був вимушений призупинити трудові договори з працівниками підприємства.

З огляду на викладене, з 25.03.2022 господарська діяльність підприємства повністю зупинена.

Раніше Донецька торгово-промислова палата сертифікатом №1400-23-4702 від 11.12.2023 вже засвідчувала для ТОВ «Краматорський завод металевих конструкцій» форс-мажорні обставини.

У 2025 році сертифікатом №1400-25-0940 від 06.06.2025 Донецька торгово-промислова палата також засвідчила для ТОВ «Краматорський завод металевих конструкцій» з аналогічних підстав.

Донецька торгово-промислова палата сертифікатом №1400-23-4702 від 11.12.2023 року засвідчила для ТОВ «Краматорський завод металевих конструкцій» форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), щодо обов`язку (зобов`язання) ТОВ «Краматорський завод металевих конструкцій», а саме: вносити до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у термін: щомісяця до 25 числа, починаючи з червня 2022 року, за п. 6.7 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою Пенсійного фонду України від 19.12.2003 №21-1, ст.13 і ст. 14 Закону України «Про пенсійне забезпечення»; ст. 114 п.2 Розділу ХV Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 № 1058-IV, відповідно до переліку нормативно-правових та локальних документів, які унеможливили виконання обов`язків в зазначені терміни.

Також зазначено, що з січня 2024 року і по теперішній час від Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області на поштову адресу ТОВ «Краматорський завод металевих конструкцій» не надходили розрахунки сум, заявлених позивачем до стягнення, а тому твердження позивача, про те, що у встановлені строки відповідачем вони не оскаржені не заслуговують на увагу.

У поданій до суду відповіді на відзив, позивач вказує, що несплата зобов`язань по відшкодуванню пільгових пенсій представляє загрозу невиконання дохідної частини бюджету Пенсійного фонду України, що тягне за собою покриття витрат на фінансування та виплату пенсій за рахунок інших джерел та є недопустимим у період військового стану. Крім того зазначає, що пенсійне законодавство не передбачає звільнення підприємств від обов`язку відшкодування обов`язкових платежів, а саме витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, до Пенсійного фонду України в умовах дії воєнного стану та не ставить обов`язок з відшкодування витрат на виплату і доставку пенсій у залежність від фінансового становища підприємства.

Зазначає, що твердження відповідача, що позивачем не було направлено на поштову адресу відповідача розрахунки сум відшкодування витрат не відповідають дійсності. Головним управління в додатку № 6 до адміністративного позову були доданні листи щодо направлення нарахування сум відшкодування. Додаток містить листи про направлення нарахування сум відшкодування за період з листопада 2023 року по квітень 2025 року, до кожного листа доданий конверт, на якому вказано отримання або причину повернення.

У зв`язку з наведеним, на задоволенні позову наполягає.

Згідно з ч. 4 ст. 243 КАС України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Відповідно до ч. 5 ст. 250 цього Кодексу датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.

Позивач, Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області є органом виконавчої влади, який в цих правовідносинах здійснює повноваження, покладені на нього пунктом 12 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», «Положенням про Пенсійний фонд України», затвердженим Указом Президента України від 06.04.2011 №384/2011.

Відповідач, товариство з обмеженою відповідальністю «Краматорський завод металевих конструкцій» зареєстровано у якості юридичної особи, код ЄДРПОУ 01412242, адреса вул. Магістральна, буд. 15, м. Краматорськ, Донецька область, 84306.

Підприємство зареєстроване у органі Пенсійного фонду України та є платником страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Судом встановлено, що колишні працівники товариства з обмеженою відповідальністю «Краматорський завод металевих конструкцій» перебували на обліку в органах Пенсійного фонду України та отримували пенсію за віком, призначену на пільгових умовах за Списком №2.

Позивачем за період з листопада 2023 року по квітень 2025 року були здійсненні витрати на виплату і доставку пенсій призначених відповідно до п. б-з ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення та п. 2-8 ч. 2 ст. 114 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування працівникам товариства з обмеженою відповідальністю «Краматорський завод металевих конструкцій», призначених на пільгових умовах за Списком №2».

На виконання приписів діючого законодавства позивачем на адресу відповідача за зазначений період часу були направлені для відшкодування розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених за Списком №2, по працівникам підприємства.

Відповідно до інформації, зазначеної у картці особового рахунку по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, за відповідачем утворилася заборгованість в сумі 707 657,31 грн.

Відповідні розрахунки направлялись позивачем на електронну адресу відповідача та засобами поштового зв`язку, що підтверджується доданими до позовної заяви доказами, але добровільно кошти відповідачем сплачені не були. Доказів протилежного матеріали справи не містять.

У зв`язку з несплатою відповідачем фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій в добровільному порядку, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Спірні правовідносини врегульовано нормами Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 № 1058-IV (далі - Закон № 1058-IV), Законом України «Про пенсійне забезпечення» № 1788-ХІІ від 05.11.1991 (далі - Закон № 1788-ХІІ), Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, яка затверджена постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1 (далі - Інструкція № 21-1).

Згідно ст. 13 Закону № 1788-ХІІ на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи, зокрема: працівники зайняті повний робочий день на роботах за Списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць (пункт «а» статті 13 Закону), за Списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць (пункт «б» статті 13 Закону) та інші (пункти «б- з» статті 13 Закону).

Згідно п. 2 «Прикінцевих положень» Закону № 1058-IV пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими й важкими умовами праці за Списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за Списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через такі фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами Закону № 1058-IV в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом № 1788-ХІІ. У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 Закону № 1058-IV. При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності зазначеним Законом.

За абз. 4 підпункту 1 пункту 2 «Прикінцевих положень» Закону № 1058-IV підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за Списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.

Згідно п. 6.1 Інструкції № 21-1 відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до пункту 2 розділу ХV «Прикінцевих положень» Закону № 1058-IV в таких розмірах: для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції (крім платників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені у підпункті 4 пункту 291.4 статті 291 глави 1 розділу XIV Податкового кодексу України), - також 100 відсотків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до абзацу 1 частини 2 Прикінцевих положень Закону застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за Списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.

За п. 6.2 Інструкції № 21-1 витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах особам, які мають стаж, що дає право на призначення цих пенсій на декількох підприємствах, покриваються цими підприємствами пропорційно стажу роботи з урахуванням вимог абзацу третього підпункту 1 пункту 2 розділу XV «Прикінцеві положення» Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування». При цьому стаж роботи на останньому підприємстві враховується у повному розмірі, а з попередніх місць роботи осіб він додається до стажу, необхідного для призначення пенсій на пільгових умовах.

Згідно п. 6.4 Інструкції № 21-1 розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається органами Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 «Прикінцевих положень» Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом місяця з новопризначених (перерахованих) пенсій.

Розрахунки складаються на підставі відомостей відділів з призначення пенсій органів Пенсійного фонду України, які подаються згідно з додатком 8 та додатком 8 «а» до 1 січня поточного року та протягом місяця з дня прийняття рішення про призначення нової пенсії. (пункт 6.5 Інструкції № 21-1). Приписами пункту 6.7 Інструкції № 21-1 передбачено, що підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування (смерть пенсіонера, зміна місця проживання тощо), органи Пенсійного фонду повідомляють про це підприємства у розрахунку, який направляється підприємству в місячний строк з дня прийняття рішення про зміну розміру пенсії або про припинення виплати пенсії.

Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 «Прикінцевих положень» Закону, сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць.

Отже, з набранням чинності Закону № 1058-IV (з 1 січня 2004 року) витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на підставі пункту «а», «б-з» частини першої статті 13 Закону № 1788-XII особам, які були зайняті на роботах за Списком № 1 та Списком № 2, покриваються підприємствами та організаціями. Обов`язок підприємств та організацій з відшкодування понесених Пенсійним фондом України після 1 січня 2004 року витрат на виплату і доставку зазначених пенсій не пов`язаний із датою призначення такої пенсії чи часом набуття необхідного для цього пільгового стажу, що узгоджується з правовим висновком в постановах Верховного Суду від 31.10.2018 у справі № 805/473/17-а, від 07.12.2020 у справі № 804/4206/17.

Головним управлінням на адресу відповідача направлялися розрахунки сум фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій.

Ці розрахунки відповідачем оскаржені не були та є узгодженими. За умови вручення відповідачу розрахунків фактичних витрат на виплату та поставку пенсій, які останній добровільно не сплатив, вказана заборгованість підлягає стягненню в судовому порядку. Аналогічна правова позиція Верховного Суду, викладена в постановах від 28.05.2020 у справі № 826/7913/17 та від 18.06.2021 у справі № 812/1926/17.

Загальна сума щодо відшкодування відповідачем фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з листопада 2023 року по квітень 2025 року становить 412428,25 грн.

Твердження відповідача, що позивачем не було направлено відповідачу розрахунки сум відшкодування витрат за період з січня 2024 року спростовуються матеріалами справи.

Наявність у відповідача заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій підтверджується доказами, наданими позивачем.

Разом з тим, суд враховує наступне.

Згідно із ст. 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні», Торгово-промислова палата України та уповноважені нею регіональні торгово-промислові палати засвідчують форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) та видають сертифікат про такі обставини протягом семи днів з дня звернення суб`єкта господарської діяльності за собівартістю. Сертифікат про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) для суб`єктів малого підприємництва видається безкоштовно.

Форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) є надзвичайні та невідворотні обставини, що об`єктивно унеможливлюють виконання зобов`язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов`язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, а саме: загроза війни, збройний конфлікт або серйозна погроза такого конфлікту, включаючи але не обмежуючись ворожими атаками, блокадами, військовим ембарго, дії іноземного ворога, загальна військова мобілізація, військові дії, оголошена та неоголошена війна, дії суспільного ворога, збурення, акти тероризму, диверсії, піратства, безлади, вторгнення, блокада, революція, заколот, повстання, масові заворушення, введення комендантської години, карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, експропріація, примусове вилучення, захоплення підприємств, реквізиція, громадська демонстрація, блокада, страйк, аварія, протиправні дії третіх осіб, пожежа, вибух, тривалі перерви в роботі транспорту, регламентовані умовами відповідних рішень та актами державних органів влади, закриття морських проток, ембарго, заборона (обмеження) експорту/імпорту тощо, а також викликані винятковими погодними умовами і стихійним лихом, а саме: епідемія, сильний шторм, циклон, ураган, торнадо, буревій, повінь, нагромадження снігу, ожеледь, град, заморозки, замерзання моря, проток, портів, перевалів, землетрус, блискавка, пожежа, посуха, просідання і зсув ґрунту, інші стихійні лиха тощо.

Згідно положень «Регламенту засвідчення Торгово-промисловою палатою України та регіональними торгово-промисловими палатами форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили)» затвердженого рішенням президії ТПП України від 18.12.2014 за № 44 (далі-Регламент) та Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» Торгово - промислова палата України та регіональні торгово-промислові палати є єдиними органами засвідчення форс-мажорних обставин.

Згідно із ст. 3.3 Регламенту Сертифікат (в певних договорах, законодавчих і нормативних актах згадується також як висновок, довідка, підтвердження) про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) (далі - сертифікат) - документ встановленої ТПП України форми, який засвідчує настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), виданий ТПП України або регіональною торгово-промисловою палатою згідно з чинним законодавством, умовами договору (контракту, угоди тощо) та цим Регламентом.

Згідно із абз. 3 ч. 3 ст. 14 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» ТПП засвідчує форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), а також торговельні та портові звичаї, прийняті в Україні, за зверненнями суб`єктів господарської діяльності та фізичних осіб.

Донецька торгово-промислова палата сертифікатом №1400-25-0940 від 06.06.2025 засвідчила для ТОВ «Краматорський завод металевих конструкцій» форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), щодо обов`язку (зобов`язання) ТОВ «Краматорський завод металевих конструкцій», а саме: вносити до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у термін: щомісяця до 25 числа, починаючи з червня 2022 року, за п. 6.7 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою Пенсійного фонду України від 19.12.2003 №21-1, ст.13 і ст. 14 Закону України «Про пенсійне забезпечення»; п.2 Розділу ХV Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», відповідно до переліку нормативно-правових та локальних документів, які унеможливили виконання обов`язків в зазначені терміни.

Згідно сертифікату №1400-25-0940 від 06.06.2025 період дії форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) для ТОВ «Краматорський завод металевих конструкцій»: дата настання: 02.03.2022; дата закінчення: тривають станом на 06.06.2025.

Форс-мажорні обставини (обставин непереборної сили) у ТОВ «Краматорський завод металевих конструкцій» виникли внаслідок: військової агресії рф проти України, що стало підставою введення воєнного стану в Україні із 05 години 30 хвилин 24.02.2022; бойових дій на території за адресою: м. Краматорськ, вул. Магістральна, буд.15, внаслідок чого були пошкоджені будівлі та пошкоджено/знищено майно ТОВ «Краматорський завод металевих конструкцій»; через неможливість здійснювати виробничу діяльність та тимчасове призупинення дії трудових договорів.

Таким чином, сертифікатом Донецької торгово-промислової палати №1400-25-0940 від 06.06.2025 засвідчила для ТОВ «Краматорський завод металевих конструкцій» форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), щодо обов`язку (зобов`язання) ТОВ «Краматорський завод металевих конструкцій», а саме: вносити до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, з 02.03.2022 по 06.06.2025.

Отже, цим сертифікатом підтверджується причинно-наслідковий зв`язок між військовою агресією рф і неможливістю виконання Товариством своїх зобов`язань з 02.03.2022 по 06.06.2025.

Судом враховано правову позицію Верховного Суду в постанові від 04.07.2024 у справі № 380/8597/23 згідно ч. 5 ст. 242 КАС України.

Також судом взято до уваги постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 24.07.2024 у справі №200/6841/23.

За ч. 1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно ч. 2 ст. 73 КАС України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

За ч. 1 ст. 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку про відсутність підстав для стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю «Краматорський завод металевих конструкцій» на користь Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до пунктів «б» - «з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до набрання чинності Законом України від 03.10.2017 року № 2148-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» та призначених відповідно до частини другої статті 114 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» (за Списком № 2) за період з листопада 2023 року по квітень 2025 року у сумі 412428,25 грн.

За наведених обставин, перевіривши обґрунтованість доводів сторін та оцінивши зібрані у справі докази в їх сукупності, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог.

Питання про розподіл судових витрат не вирішується, оскільки суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позову.

На підставі викладеного, керуючись нормами ст.ст. 2, 241-246, 255, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (84122, Донецька обл., м. Слов`янськ, пл. Соборна, буд. 3, код ЄДРПОУ 13486010) до товариства з обмеженою відповідальністю «Краматорський завод металевих конструкцій» (84306, Донецька обл., м. Краматорськ, вул. Магістральна, буд. 15, код ЄДРПОУ 01412242) про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій - відмовити.

Повне судове рішення складено 21.07.2025.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Т.В.Загацька

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.07.2025
Оприлюднено23.07.2025
Номер документу128975972
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них

Судовий реєстр по справі —200/3899/25

Ухвала від 03.09.2025

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 03.09.2025

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Рішення від 21.07.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Загацька Т.В.

Ухвала від 03.06.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Загацька Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні