Личаківський районний суд м.львова
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа №463/6670/25
Провадження №1-кс/463/6571/25
У Х В А Л А
22 липня 2025 року слідчий суддя Личаківського районного суду м. Львова ОСОБА_1 , за участі секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 , захисника ОСОБА_5 , розглянувши клопотання старшого слідчого в ОВС другого слідчого відділу (з дислокацією у м. Львові) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Львові, ОСОБА_6 , погоджене прокурором Яворівського відділу Львівської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Західного регіону ОСОБА_3 про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою:
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянину України, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимому, учаснику бойових дій, маючому на утриманні 2 неповнолітніх дітей та 1 неповнолітнього пасинка,
підозрюваному у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.426-1 КК України, -
встановив:
слідчий за погодженням з прокурором звернувся до слідчого судді Личаківського районного суду м. Львова з клопотанням про застосування до підозрюваного у кримінальному провадженні № 62023140120000444 від 01.08.2023 ОСОБА_4 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою строком на 60 діб із можливістю внесення застави у розмірі 1000 000 грн, та у разі внесення такої покладенням на підозрюваного ряду обов`язків.
Клопотання обґрунтовує тим, що Територіальним управлінням Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Львові, здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №62023140120000444 від 01.08.2023 за підозрою ОСОБА_7 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 426-1 КК України, а також ОСОБА_8 , ОСОБА_4 та ОСОБА_9 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27 ч. 5 ст. 426-1 КК України та за фактом кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 425, ч. 5 ст. 191 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що наказом першого заступника начальника Генерального штабу Збройних Сил України від 08.05.2015 № 251 полковника ОСОБА_7 призначено на посаду начальника Міжнародного центру миротворчості та безпеки (військової частини НОМЕР_1 ), яку останній обіймає по даний час.
Відповідно до наказу командира військової частини НОМЕР_1 від 04.06.2021 №110 молодшого лейтенанта ОСОБА_8 призначено на посаду начальника електротехнічної служби військової частини НОМЕР_1 , яку останній обіймає по даний час.
Відповідно до наказу командира військової частини НОМЕР_1 від 12.09.2018 №187 капітана ОСОБА_4 призначено на посаду начальника інженерної служби військової частини НОМЕР_1 , яку він обіймав до 20.05.2024.
У період з 25.12.2022 по 31.12.2022 ОСОБА_4 виконував обов`язки начальника електротехнічної служби військової частини НОМЕР_1 .
Відповідно до наказу №07-К від 17.11.2022 ОСОБА_10 приступив до виконання обов`язків директора ТОВ «Пріоріті ДМ».
З 2006 року ОСОБА_11 працює на посаді головного бухгалтера ТзОВ «Нігма-С».
Відповідно до Рішення Закарпатської обласної кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури №23 від 06.02.2024 ОСОБА_9 надано право здійснювати індивідуальну адвокатську діяльність та 08.02.2024 видано свідоцтво про право на зайняття адвокатською діяльністю №21/3272 від 08.02.2024.
Відповідно до статей 8, 19, 68 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права, органи державної влади, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Згідно з статтею 17 Конституції України, захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави. Забезпечення державної безпеки і захист державного кордону України покладаються на відповідні військові формування та правоохоронні органи держави, організація і порядок діяльності яких визначаються законом.
Згідно ст. 1 Закону України «Про оборону України», ст. 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози та забезпечення національної безпеки, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
На підставі Указу Президента України «Про введення воєнного стану в України» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №2102-IX, в Україні із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб введено воєнний стан. Указом Президента України №64/2022 від 24.02.2022, у зв`язку з військовою агресією рф проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до п. 20 ч. 1 ст. 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану», введено воєнний стан на всій території України, дія якого продовжена на даний час.
ОСОБА_7 , будучи військовослужбовцем, відповідно до вимог ст.ст. 11, 16, 58, 59, 66, 67, 127, 128 Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України та ст.ст. 1, 4 Дисциплінарного статуту Збройних Сил України, зобов`язаний свято і непорушно додержуватися Конституції України та законів України, Військової присяги, віддано служити Українському народові, сумлінно і чесно виконувати військовий обов`язок, додержуватися військової дисципліни, берегти державне майно, знати та виконувати свої обов`язки та додержуватися вимог статутів Збройних Сил України, підтримувати на високому рівні особисту бойову готовність, сумлінно вивчати військову справу, зразково виконувати свої службові обов`язки, засвоювати все, чого навчають командири (начальники), бути готовим до виконання завдань за призначенням, постійно вдосконалювати свої знання за фахом, уміння та навички, бути хоробрим та ініціативним, не допускати негідних вчинків і стримувати від них інших військовослужбовців, вчасно та сумлінно виконувати накази командирів (начальників).
Командир (начальник) є єдиноначальником і особисто відповідає перед державою за бойову та мобілізаційну готовність довіреної йому військової частини, стан і збереження озброєння, боєприпасів, бойової та іншої техніки, пального і матеріальних засобів, за всебічне забезпечення військової частини.
Командир (начальник) відповідно до посади, яку він займає, повинен діяти самостійно і вимагати від підлеглих виконання вимог Конституції України, законів України, статутів Збройних Сил України та інших нормативно-правових актів.
Командир (начальник) зобов`язаний організовувати та безпосередньо керувати бойовою підготовкою, здійснювати контроль за її ходом, ефективно використовувати матеріальну базу, спрямовувати кошти та матеріальні засоби на вдосконалення цієї бази.
Командир в мирний і воєнний час відповідає за бойову та мобілізаційну готовність, успішне виконання полком бойових завдань, за збереження пального та інших матеріальних засобів, за стан фінансового господарства, за всебічне забезпечення військової частини, а також зобов`язаний керувати фінансовою діяльністю полку, розпоряджатися згідно із законодавством коштами, забезпечувати ощадливе витрачання коштів у суворій відповідності із затвердженим кошторисом.
Відповідно до п. 2.1 Положення про військове (корабельне) господарство Збройних Сил України, затвердженого наказом Міністра оборони України від 16.07.1997 № 300 (далі за текстом Положення від 16.07.1997 № 300) військове (корабельне) господарство це сукупність сил і засобів, які входять до складу військових частин (кораблів) і з`єднань, а також передані їм у постійне чи тимчасове користування різні об`єкти матеріально-технічної бази, матеріальні засоби, призначені для забезпечення бойової підготовки і виховної роботи, військового побуту, правильної експлуатації, ремонту, зберігання озброєння, військової техніки і майна. Сукупність сил і засобів це всі види озброєння, бойової та іншої техніки, ракети, боєприпаси, ракетне паливо, пальне, мастильні матеріали та спеціальні речовини, продовольство, речове, інженерне, хімічне майно та інші матеріальні засоби, які використовуються для забезпечення потреб Збройних Сил України на мирний та воєнний час.
Згідно вимог п. 3.1.1 Положення від 16.07.1997 № 300 посадові особи військової частини і з`єднання, що здійснюють організацію та ведення військового (корабельного) господарства, відповідають за це господарство та виконують свої обов`язки згідно з вимогами Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України та цього Положення.
Пунктами 3.1.9, 3.1.12 Положення від 16.07.1997 № 300 передбачено, що посадові особи військової частини (з`єднання), які відають військовим (корабельним) господарством, повинні: знати вимоги чинного законодавства України, наказів, положень, настанов, інструкцій та інших керівних документів щодо організації та ведення військового (корабельного) господарства та неухильно керуватись ними у своїй діяльності; організовувати та контролювати ведення обліку, правильне зберігання і своєчасне оновлення запасів матеріальних засобів усіх видів; здійснювати постійний контроль за правильним, ощадливим та доцільним витрачанням (використанням) матеріальних засобів і коштів, вживати необхідних заходів для боротьби з нераціональними їх витратами (використанням), втратами, нестачами, псуванням і розкраданням; не посилатися на незнання діючих законів, наказів, положень, настанов, керівництв та інструкцій, що визначають норми, порядок забезпечення військ, а також порядок обліку, зберігання та використання матеріальних засобів.
Командир військової частини (з`єднання) організовує військове (корабельне) господарство та керує ним. Керівництво він здійснює особисто, через штаб, своїх заступників, начальників родів військ та служб.(пункт 2.3).
Організація (відповідно до пункту 2.4.) та ведення військового (корабельного) господарства (господарська діяльність) включає:
- планування та організацію роботи служб, підрозділів та об`єктів господарського, технічного і медичного призначення, також безперервне управління та здійснення контролю за цією роботою;
- витребування, одержання, підвезення, зберігання, видачу та витрату матеріальних засобів і коштів;
- своєчасне та повне доведення належних видів постачання,
- задоволення матеріально-побутових, культурних потреб та збереження здоров`я особового складу;
- забезпечення правильної та безпечної експлуатації, зберігання і ремонту озброєння, бойової та іншої техніки і майна;
- утримання у належному стані, удосконалення і розвиток об`єктів навчально-матеріальної бази бойової підготовки, спеціальних споруд;
- ведення діловодства, обліку і звітності за всіма видами матеріальних засобів та інші питання забезпечення різноманітної діяльності військових частин (з`єднань).
В пункті 3 визначено Права й обов`язки посадових осіб військової частини (корабля) та з`єднання, пов`язаних із веденням військового (корабельного) господарства, зокрема, посадові особи військової частини і з`єднання, що здійснюють організацію та ведення військового (корабельного) господарства, відповідають за це господарство та виконують свої обов`язки згідно з вимогами Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України (548-14) та цього Положення.
Командир військової частини (з`єднання) несе особисту відповідальність за організацію матеріального, медичного, ветеринарного, технічного, аеродромно-технічного, торговельно-побутового, квартирно-експлуатаційного та фінансового забезпечення; за забезпечення астини (з`єднання) матеріальними засобами і коштами та організацію їх перевезення, законність та доцільність їх витрачання; за підтримання у справному стані та правильне використання озброєння, бойової та іншої техніки, боєприпасів, пального, спеціальних споруд та інших матеріальних засобів; об`єктів навчально-матеріальної бази, казармено-житлового фонду, а також за організацію протипожежної охорони та безпечну експлуатацію об`єктів держтехнагляду частини (з`єднання) і створення на кожному робочому місці умов праці відповідно до вимог нормативних актів.
Командир військової частини, яка має права юридичної особи, у межах своїх повноважень та виділених коштів має право укладати господарські угоди або договори та несе повну відповідальність за обґрунтоване і правомірне витрачання (використання) коштів на пов`язану з цими угодами діяльність. Він забезпечує обов`язкове попереднє письмове погодження проектів майбутніх господарських угод (договорів) з начальником фінансової служби та юрисконсультом військової частини (з`єднання). За відсутності згаданих спеціалістів у військовій частині (з`єднанні) проекти угод (договорів) погоджуються з відповідним спеціалістом вищого військового органу.
Частиною 9 статті 3 Закону «Про публічні закупівлі» визначено, що Особливості здійснення закупівель, визначених цим Законом, для гарантованого забезпечення потреб оборони (крім товарів, робіт і послуг, що підлягають закупівлі відповідно до угод у порядку, визначеному пунктом 6 частини п`ятої цієї статті) Міністерством оборони України та його розвідувальним органом, Міністерством внутрішніх справ України, Службою безпеки України, Національною гвардією України, Національною поліцією України, Державною прикордонною службою України, Службою зовнішньої розвідки України, Державною службою спеціального зв`язку та захисту інформації України, Державною спеціальною службою транспорту, Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Управлінням державної охорони України та іншими військовими формуваннями та/або частинами в особливий період, у період проведення операції об`єднаних сил, антитерористичної операції, у період введення воєнного чи надзвичайного стану встановлюються окремим законом.
Відповідно до Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275, ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення оборонних закупівель (далі - закупівлі) для державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів), (далі - державні замовники) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану.
Під час здійснення закупівель державні замовники повинні відповідно до Закону України «Про оборонні закупівлі» дотримуватися таких принципів здійснення оборонних закупівель:
своєчасність та відповідність прийнятим рішенням щодо захисту національних інтересів, забезпечення потреб безпеки і оборони;
ефективність використання коштів, результативність.
Державні замовники здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг у період дії правового режиму воєнного стану відповідно до цих особливостей.
Для планування закупівель та звітування про їх здійснення відповідно до цих особливостей рішеннями державних замовників, що здійснюють такі закупівлі, визначаються переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг.
Державні замовники зді йснюють закупівлі товарів (крім товарів, визначених у додатку до цих особливостей), робіт і послуг без застосування видів (процедур) закупівель/спрощених закупівель, визначених Законами України Про оборонні закупівлі та Про публічні закупівлі.
Пунктом 1 Особливостей 1275 визначено, що ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення оборонних закупівель (далі - закупівлі) для державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів), (далі - державні замовники) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану.
Пунктом 6 Особливостей встановлено, що для планування закупівель та звітування про їх здійснення відповідно до цих особливостей рішеннями державних замовників, що здійснюють такі закупівлі, визначаються переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг.
Пунктом 8 Особливостей 1275 передбачено, що державні замовники здійснюють закупівлі товарів (крім товарів, визначених у додатку до цих особливостей), робіт і послуг без застосування видів (процедур) закупівель/спрощених закупівель, визначених Законами України «Про оборонні закупівлі» та «Про публічні закупівлі». Державні контракти (договори) укладаються державними замовниками з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 р. № 335 «Деякі питання здійснення оплати товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони в умовах воєнного стану».
Відповідно до вказаної постанови КМУ «Про затвердження особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану», державні контракти (договори) укладаються державними замовниками з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 р. № 335 «Деякі питання здійснення оплати товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони в умовах воєнного стану».
Пунктом 1 Постанови КМУ від 20 березня 2022 р. № 335 «Деякі питання здійснення оплати товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони в умовах воєнного стану» (далі Постанова 335) із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1152 від 04.10.2022, № 1275 від 11.11.2022, визначено:
Відповідно до статті 12-1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану, пункту 3 частини першої статті 4, частини шостої статті 12 Закону України «Про оборонні закупівлі, Указу Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 «Про введення воєнного стану в Україні» Кабінет Міністрів України постановляє, що на період воєнного стану ціна на постачання товарів, виконання робіт та надання послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони України визначається на підставі калькуляції витрат, сформованої виконавцем державного контракту (договору). При цьому під час розрахунку ціни враховуються всі податки та збори, загальновиробничі, адміністративні, операційні та інші витрати виконавця, пов`язані з виготовленням товарів, виконанням робіт та наданням послуг.
Відмова від відшкодування витрат виконавця у складі ціни товарів (робіт, послуг), обґрунтованих технічною, технологічною документацією та обліковою політикою виконавця, не допускається.
Відповідальність за неправильність розрахунку, необґрунтованість витрат за статтями калькуляції витрат несе виконавець державного контракту (договору).
Відповідно до наказу командира військової частини НОМЕР_1 від 27.10.2021 №1160 АД «Про призначення посадових осіб в/ч НОМЕР_1 для проведення закупівлі військового майна» та затвердженого Положення про уповноважену особу із закупівель призначено уповноважених осіб із процедур закупівлі, зокрема, ОСОБА_12 та ОСОБА_8 (на час відсутності ОСОБА_12 ), ОСОБА_13 , ОСОБА_14 (на час відсутності ОСОБА_13 ), ОСОБА_15 , ОСОБА_16 (на час відсутності ОСОБА_15 ), та затверджено положення про уповноважену особу.
В Положенні про уповноважену особу із закупівель визначено, що Уповноважена особа під час організації та проведенні процедур закупівель повинна забезпечити об`єктивність і неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель в інтересах військової частини. До основних функцій уповноваженої особи належить планування, проведення ринкових консультацій з метою аналізу ринку, здійснення вибору процедури закупівлі, проведення процедур закупівлі, забезпечення укладання рамкових угод, забезпечення рівних умов для всіх учасників, об`єктивний вибір переможців, зобов`язана дотримуватися законодавства у сфері публічних закупівель, організовувати та проводити процедури закупівель. Уповноважена особа несе персональну відповідальність за прийняті нею рішення і вчинені дії (бездіяльність) відповідно до законодавства.
Наказом командира військової частини НОМЕР_1 від 30.11.2022 №1227-АД «Про організацію виконання вимог Постанови КМУ від 11.11.2022 року №1275 та визначення переліку та обсягів закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб у військовій частині НОМЕР_1 » затверджено Перелік та обсяги закупівель товарів, робіт та послуг в/ч НОМЕР_1 .
Також, цим наказом визначено, що рішення уповноваженої особи має оформлятися протоколом із зазначенням п.8 Особливостей, при укладанні угод такі закупівлі до річного плану закупівель не вносити, звіт про договори про закупівлю оприлюднити в електронній системі закупівель не пізніше ніж через 90 днів з дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні.
Крім того, начальникам відділів та служб, відповідальним особам за укладання угод, договорів визначено, що проєкти договорів слід готувати з урахуванням положень постанови КМУ від 20.03.2022 №335. Укладання договорів проводити відповідно до затвердженого переліку закупівель товарів, робіт і послуг. Не пізніше наступного дня після підписання договору надати до фінансово економічної служби звіт про проведення моніторингу цін та обґрунтування закупівлі для реєстрації в органах ДКС України.
Помічнику командира військової частини з фінансово- економічної роботи - начальнику служби слід забезпечити перевірку наявності протокольного рішення уповноваженої особи про закупівлю та цінових пропозицій під час надання документів на оплату відповідальними особами за укладання договорів.
Відповідно до Переліку та обсяги закупівель товарів, робіт та послуг без підпису (Додаток 1 до наказу командира військової частини НОМЕР_1 від 30.11.2022 №1227-АД), та Перелік та обсяги закупівель товарів, робіт та послуг (Додаток 1 до наказу командира військової частини НОМЕР_1 від 23.01.2023 №68-АД) закупівля генераторів на суму 31 409 900 в Переліках не передбачені.
Крім того, в наказі командира в/ч НОМЕР_1 від 30.12.2021 № 1442 АД «Про організацію бухгалтерського обліку на 2022 рік у військовій частині НОМЕР_1 », серед іншого, визначено, що відповідальними за підготовку укладення та оформлення проектів договорів, додатків до них, придбання товарно матеріальних цінностей призначаються командири підрозділів частини та відповідні начальники служб, у веденні яких є предмет договору. В наказі визначено, що до подання на затвердження командиру частини проекти договорів цими посадовими особами обов`язково погоджуються з помічником командира військової частини з фінансово-економічної роботи начальником служби та помічником командира військової частини з правової роботи начальником служби. Реєстрація укладених договорів здійснюється в книзі обліку договорів фінансово-економічної служби частини. Контроль за виконанням умов договору та розрахунків за ними покладається на командирів підрозділів та начальників служб частини, у веденні яких буде предмет договору. Помічник командира військової частини з фінансово-економічної роботи начальник служби відносно роботи з договорами несе відповідальність в межах бюджетного законодавства.
Відповідно до пункту 3.4 право підпису документів з повною відповідальністю надано:
- Бухгалтерських та фінансових документів - командиру військової частини та помічнику командира військової частини з фінансово-економічної роботи начальнику служби. У разі їх тимчасової відсутності - посадовим особам військової частини, що тимчасово виконують їх обов`язки;
- первинних документів по руху товарно-матеріальних цінностей командиру військової частини та помічнику командира військової частини з фінансово-економічної роботи начальнику служби. В разі їх тимчасової відсутності- посадовим особам військової частини, що тимчасово виконують їх обов`язки.
Такими посадовими особами в період підготовки та укладення договорів були:
- щодо договорів від 24.11.2022 №23/11-1, від 16.12.2022 №12/12-1, укладених з ТОВ «Пріоріті ДМ» начальник електротехнічної служби ОСОБА_17 ;
- щодо договору від 26.12.2022 №26/12-2, укладеного з ТОВ «Пріоріті ДМ» - ТВО начальника електротехнічної служби ОСОБА_18 (начальник ЕТС ОСОБА_17 перебував у відрядженні з 25.12.2022 по 31.12.2022 відповідно до наказу від 31.12.2022 №354, розпорядження від 25.12.2022 №19420);
- щодо договору від №27/12-3 від 26.12.2022, укладеного з ТзОВ «Нігма-С» - ТВО начальника електротехнічної служби ОСОБА_18 (начальник ЕТС ОСОБА_17 перебував у відрядженні з 25.12.2022 по 31.12.2022 відповідно до наказу від 31.12.2022 №354, розпорядження від 25.12.2022 №19420).
Відповідно до положення про Міжнародний центр миротворчості та безпеки, затверджений наказом начальника Національної академії сухотних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного від 27.05.2016 «Про затвердження Положення про Міжнародний центр миро творчості та безпеки» начальник МЦМБ відповідає за стан і збереження матеріальних засобів МЦМБ і законність їх використання, організацію бухгалтерського обліку МЦМБ, розподіл коштів у межах затверджених асигнувань за відповідними фінасносивми програмами та організацію ведення фінансового господарства, викиростання і облік матеріально-технічних засобів, а також зобов`язаний здійснювати господарську діяльність відповідно до вимог державних нормативно-правових актів та керівних документів Міністерства оборони України, брати участь в організації процедур закупівель товарів, робіт і послуг відповідно до вимог державних нормативно-правових актів України та керівних документів Міністерства оборони України, брати участь у проведенні тендерів з визначенням фірм підрядників.
Відповідно до п. 14 «Статуту Товариства з обмеженою відповідальністю «Пріоріті ДМ»» затвердженого рішенням Єдиного учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «Пріоріті ДМ» №2/09 від 02.09.2022 встановлено, що виконавчим органом Товариства є директор, який керує оперативною діяльністю Товариства, включаючи вирішення питань, пов`язаних з укладеням правочинів (договорів, контрактів, угод, тощо), у відповідності до чинного законодавства та цього статуту розпоряджатися майном Товариства, укладати будь-які угоди та інші юридичні акти без довіденості, розпоряджатися банкіськими та іншими рахунками з правом першого підпису на розрахункових та інших документах, діє від імені Товариства, представляє його в установах, на підприємствах і в організаціях.
Відповідно до статті 18 КК України, пункту 1 примітки до статті 364 КК України, командир військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_7 , є службовою особою, яка постійно обіймає в державній установі посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій.
Відповідно до п. 1 Примітки до ст. 425 КК України командир військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_7 , є військовою службовою осбою, яка обіймає постійно чи тимчасово посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських обов`язків, або виконують такі обов`язки за спеціальним дорученням повноважного командування.
Відповідно до п. 1 Примітки до ст. 425 КК України начальник електротехнічної служби військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_8 та ОСОБА_4 , який у період з 25.12.2022 по 31.12.2022, виконував обов`язки начальника електротехнічної служби військової частини НОМЕР_1 , були військовими службовими особами, які обіймають постійно чи тимчасово посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських обов`язків, або виконують такі обов`язки за спеціальним дорученням повноважного командування.
Так, ОСОБА_7 , обіймаючи посаду командира військової частини НОМЕР_1 , проходячи тривалий час військову службу на вищевказаній посаді, будучи відповідальними за організацію господарської діяльності, зокрема, закупівлю товарів, ефективне витрачання коштів, укладання договорів про закупівлю товарів, а також будучи обізнаним в управлінні фінансовою діяльністю та розпоряджатися бюджетними коштами, які перебувають в його віданні, переслідуючи корисливий мотив в інтересах третіх осіб, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, перевищуючи свої службові повноваження, в умовах воєнного стану, у точно не встановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше листопада 2022 року, познайомився при невстановлених на даний час слідством обставинах із гр. ОСОБА_9 , яку разом із начальником інженерної служби військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_4 та начальником електротехнічної служби військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_8 залучив як пособників до своєї злочинної діяльності, спрямованої на перевищення своїх службових повноважень, що призвело до заподіяння тяжких наслідків у вигляді заволодіння третіми особами коштами держави в особі Міністерства оборони України.
У свою чергу ОСОБА_9 з метою виконання своєї ролі як пособника, залучила ОСОБА_10 , як директора ТОВ «Пріоріті ДМ» та ОСОБА_11 , як представника ТзОВ «Нігма-С», які не були обізнані з метою, деталями та планом вчинення злочину і лише погодились за грошову винагороду від ОСОБА_9 підписати договора та інші бухгалтерські документи, як посадові особи вказаних підприємств.
Реалізуючи свій злочинний умисел, командир військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_7 , всупереч вищевикладеним вимогам законодавства, діючи з прямим умислом, спрямованим на перевищення наданих йому повноважень, усвідомлюючи злочинний характер своїх дій, розуміючи, що самостійно та без залучення інших осіб реалізувати злочинний умисел буде неможливо, маючи владні повноваження шляхом впливу, у точно не встановлений досудовим розслідуванням час та місці, у період жовтня-грудня 2022 року, повідомив про свої злочинні наміри та запропонував брати участь у здійсненні протиправної діяльності ОСОБА_8 та ОСОБА_19 , які являються його підлеглими, на що останні погодилися.
В подальшому ОСОБА_7 організував підготовку договорів купівлі-продажу генераторів, а також інших документів, які стали підставою для укладання таких договорів купівлі продажу на закупівлю генераторів, підписав їх та забезпечив здійснення подальшого перерахування бюджетних коштів на банківські рахунки підприємств-постачальників послуг.
Згідно розподілу ролей, у свою чергу ОСОБА_9 , будучи обізнаною в управлінській діяльності підприємствами, займалась підготовкою документів та проектів договорів купівлі-продажу, іншої документації, яка є підставою для укладання договорів купівлі продажу, забезпечувала підготовку довідок щодо цінових пропозицій на генератори, проектів договорів купівлі продажу між ТзОВ «Пріоріті ДМ», ТзОВ «Нігма-С» та військовою частиною НОМЕР_1 , забезпечувала підписання вказаних договорів ОСОБА_10 , як директором ТОВ «Пріоріті ДМ» та ОСОБА_11 , як представником ТзОВ «Нігма-С».
У свою чергу начальник електротехнічної служби військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_8 , проходячи військову службу на вищевказаній посаді, будучи уповноваженою особою військової частини із процедури закупівель, за вказівкою ОСОБА_7 як пособник, підтримував тісний зв`язок із ОСОБА_9 , зокрема отримував через відділення логістипчної компанії «Нова Пошта» від останньої значно вищі від ринкових цінові пропозиції від суб`єктів підприємницької діяльності щодо генераторів, в тому числі і від ТзОВ «Пріоріті ДМ» та ТзОВ «Нігма-С», які наперед були визначені як потенційні постачальники генераторів для військової частини НОМЕР_1 , після чого особисто виготовляв моніторингові таблиці цінових показників із внесеними у них недостовірними відомостями, отримував проекти підписаних ОСОБА_10 та ОСОБА_11 договорів купівлі-продажу генераторів на закупівлю генераторів між ТзОВ «Пріоріті ДМ», ТзОВ «Нігма-С» та військовою частиною НОМЕР_1 , які у подальшому подавав на підпис ОСОБА_7 .
Начальник інженерної служби військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_4 , який у період з 25.12.2022 по 31.12.2022 у зв`язку з відсутністю ОСОБА_8 , виконував обов`язки начальника електротехнічної служби військової частини НОМЕР_1 , згідно розподілу ролей, будучи у вказаний період уповноваженою особою військової частини із процедури закупівель, за вказівкою ОСОБА_7 підтримував зв`язок із ОСОБА_8 , отримував через відділення логістичної компанії «Нова Пошта» від ОСОБА_9 значно вищі від ринкових цінові пропозиції від суб`єктів підприємницької діяльності щодо генераторів, в тому числі і від ТзОВ «Пріоріті ДМ» та ТзОВ «Нігма-С», які наперед були визначені потенційними постачальниками генераторів для військової частини НОМЕР_1 , після чого особисто виготовляв моніторингові таблиці цінових показників, отримував проекти договорів купівлі-продажу генераторів на закупівлю генераторів між ТОВ «Пріоріті», ТзОВ «Нігма-С» та військовою частиною НОМЕР_1 , які у подальшому подавав на підпис ОСОБА_7 .
Так, у жовтні 2022 року (точного часу слідством не встановлено), у зв`язку із відключенням світла унаслідок ракетних обстрілів по електричних станціях на території Львівської області, з метою забезпечення життєдіяльності військової частини виникла необхідність у закупівлі генераторів різного типу для військової частини НОМЕР_1 .
У подальшому, командир військової частини НОМЕР_1 полковник ОСОБА_7 в кінці жовтня 2022 року (точний час досудовим розслідуванням не встановлено) надав заступнику начальника тилу військової частии НОМЕР_1 ОСОБА_20 абонентський номер мобільного телефону ОСОБА_9 НОМЕР_2 та повідомив, що у подальшому з нею необхідно спілкуватись з приводу закупівлі генераторів для військової частини НОМЕР_1 .
У свою чергу, заступник начальника тилу військової частии НОМЕР_1 ОСОБА_20 , у зв`язку з тим, що майно даної номенклатури, а саме генератори не входить в компетенцію служби тилу, за вказівкою командира військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_7 , не будучи обізнаним із його злочинною діяльністю на початку листопада 2022 року (точний час досудовим розслідуванням не встановлено) передав номер телефону ОСОБА_9 НОМЕР_2 начальнику електротехнічної служби військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_8 , для подальшої комунікації з приводу закупівлі генераторів, а також разом з цим за допомогою додатку «WhatsApp» переслав йому інформацію щодо генераторів та цінових пропозицій, які надсилала йому раніше ОСОБА_9 , про що доповів командиру військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_7 , наголосивши, що генератори не стосуються служби тилу.
Надалі, в один із днів листопада 2022 року (точного часу досудовим слідством не встановлено) ОСОБА_9 , перебуваючи у невстановленому досудовим розслідуванням місці, забезпечила підписання проектів договорів купівлі-продажу генераторів на закупівлю генераторів між ТзОВ «Пріоріті ДМ», ТзОВ «Нігма-С» та військовою частиною НОМЕР_1 відповідно директором ТзОВ «Пріоріті ДМ» ОСОБА_10 та представником ТзОВ «Нігма-С» ОСОБА_11 , після чого надіслала на абонентський номер телефону одного з учасників злочину ОСОБА_8 НОМЕР_3 за допомогою програми «WhatsApp» документи, а саме: цінові пропозиції від суб`єктів підприємницької діяльності щодо генераторів, в тому числі від ТзОВ «Пріоріті ДМ» та ТзОВ «Нігма-С» та проекти вже підписаних директором ТзОВ «Пріоріті ДМ» ОСОБА_10 та ТзОВ «Нігма-С» ОСОБА_11 договорів купівлі-продажу генераторів на закупівлю генераторів між ТзОВ «Пріоріті ДМ», ТзОВ «Нігма-С» та військовою частиною НОМЕР_1 .
Після цього, ОСОБА_8 , діючи за вказівкою ОСОБА_7 , особисто виготовив моніторингові таблиці цінових показників генераторів та визначив постачальником генераторів до військової частини НОМЕР_1 наперед визначених суб`єктів підприємницької діяльності ТзОВ «Пріоріті ДМ» та ТзОВ «Нігма-С», зокрема 20.11.2022 ОСОБА_8 , виготовив моніторингову таблицю цінових показників з внесеними у нею недостовірними даними, яку передав на затвердження ОСОБА_7 , та за результатами моніторингу обрав, серед інших, наперед визначеного постачальника 2 (двох) дизельних генераторів на загальну суму 2 475 595, 00 грн. ТзОВ «Пріоріті», після чого було укладено договір купівлі-продажу генераторів між військовою частиною НОМЕР_1 та ТзОВ «Пріоріті ДМ» №23/11-1 від 24.11.2022.
У такий же спосіб, ОСОБА_8 04.12.2022 виготовив моніторингову таблицю цінових показників з внесеними у нею недостовірними даними яку передав на затвердження ОСОБА_7 , та за результатами моніторингу обрав, серед інших, наперед визначеного постачальника 4 (чотирьох) дизельних та 5 (п`яти) бензинових генераторів на загальну суму 5 373 305,00 грн. ТзОВ «Пріоріті ДМ», після чого було укладено договір купівлі-продажу генераторів між військовою частиною НОМЕР_1 та ТзОВ «Пріоріті ДМ» №12/12-1 від 16.12.2022.
Також, у вищевказаний спосіб ОСОБА_4 , який у період з 25.12.2022 по 31.12.2022 у зв`язку з відсутністю ОСОБА_8 , виконував обов`язки начальника електротехнічної служби військової частини НОМЕР_1 , 21.12.2022 виготовив моніторингову таблицю цінових показників з внесеними у нею недостовірними даними, яку передав на затвердження ОСОБА_7 та за результатами проведення моніторингу обрав, серед інших, наперед визначеного постачальника 4 (дизельних) дизельних та 3 (трьох) бензинових генераторів на загальну суму 6 000 000, 00 грн. ТзОВ «Пріоріті ДМ», після чого було укладено договір купівлі-продажу генераторів між військовою частиною НОМЕР_1 та ТзОВ «Пріоріті ДМ» №26/12-2 від 26.12.2022.
Він же, ОСОБА_4 , який у період з 25.12.2022 по 31.12.2022 у зв`язку з відсутністю ОСОБА_8 , виконував обов`язки начальника електротехнічної служби військової частини НОМЕР_1 , у в невстановлений час та місці виготовив моніторингову таблицю цінових показників з внесеними у нею недостовірними даними, яку передав на затвердження ОСОБА_7 , та за результатами проведення моніторингу обрав, серед інших, наперед визначеного постачальника 5 (дизельних) дизельних та 128 (сто двадцять вісім) бензинових генераторів на загальну суму 17 561 000,00 грн. ТзОВ «Нігма-С», на підставі чого у подальшому було укладено договір купівлі-продажу генераторів між військовою частиною НОМЕР_1 та ТзОВ «Нігма-С» №27/12-3 від 27.12.2022.
Усвою чергу наприкінці листопада 2022 року (точної дати досудовим слідством не встановлено) ОСОБА_9 , сприяючи вчиненню кримінального правопорушення в умовах воєнного стану як пособник, реалізовуючи злочинний намір спрямований на сприяння командиру військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_7 у перевищені своїх службових повноважень, тобто вчининяти дії, які явно виходять за межі наданих йому повноважень, з цією ж метою надіслала ОСОБА_8 на відділення логістичної компанії «Нова Пошта» №2 (м. Яворів Львівської області) вже підписаний директором ТзОВ «Пріоріті» ОСОБА_10 договір купівлі-продажу генераторів між військовою частиною НОМЕР_1 та ТзОВ «Пріоріті ДМ» №23/11-1 від 24.11.2022 на загальну суму 2 475 595,00 грн., що значно перевищувало середню ринкову вартість вказаних у договорі генераторів станом на 24.11.2022, який ОСОБА_8 отримав та передав на підпис командиру військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_7 .
ОСОБА_7 , діючи як керівник, з використанням службового становища, перевищуючи свої службові повноваження, тобто вичиняючи дії, які явно виходять за межі наданих йому повноважень, достовірно знаючи про суттєве завищення цін на вказані в договорі купівлі-продажу №23/11-1 від 24.11.2022 генератори, а також будучи обізнаним, що моніторинг цін на генератори фактично не проводився, закупівля генераторів не передбачена у Переліках та обсягах закупівель товарів, робіт і послуг військової частини НОМЕР_1 , калькуляція витрат придбання генераторів ТзОВ «Пріоріті ДМ» не виготовлялась і не була подана у вказану військову частину, в порушення вимог вказаного вище чинного законодавства, як командир військової військової частини НОМЕР_1 , перебуваючи на території вказаної військової частини у АДРЕСА_1 , 24.11.22 особисто підписав (уклав) вказаний договір з ТзОВ «Пріоріті ДМ» в особі директора ОСОБА_10 про закупівлю товарів за державні кошти, а саме 3 (трьох) дизельних генераторів на загальну суму 2 475 595,00 грн., що значно перевищувало середню ринкову вартість та 01.12.2022 забезпечив перерахування на розрахунковий рахунок ТзОВ «Пріоріті ДМ» грошові кошти у розмірі 2 475 595,00 грн. за поставку вказаних генераторів, чим заподіяв військовій частині матеріальної шкоди (збитків) на суму 615 313 грн. військовій частині НОМЕР_1 .
Продовжуючи злочинну діяльність, сприяючи вчиненню кримінального правопорушення в умовах воєнного стану як пособник, наприкінці листопада 2022 року (точної дати досудовим слідством не встановлено) ОСОБА_9 ,, перебуваючи у невстановленому на даний час органами досудового розслідування місці, реалізовуючи злочинний намір, спрямований на сприяння командиру військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_7 у перевищені своїх службових повноважень, тобто вчининяти дії, які явно виходять за межі наданих йому повноважень, надіслала ОСОБА_8 на відділення логістичної компанії «Нова Пошта» №2 (м. Яворів Львівської області) вже підписаний директором ТзОВ «Пріоріті ДМ» ОСОБА_10 договір купівлі-продажу генераторів між військовою частиною НОМЕР_1 та ТзОВ «Пріоріті ДМ» №12/12-1 від 16.12.2022 на загальну суму 5 373 305,00 грн., що значно перевищувало середню ринкову вартість вказаних у договорі генераторів станом на 16.12.2022, який ОСОБА_8 отримав та передав на підпис командиру військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_7 .
ОСОБА_7 , продовжуючи свою злочинну діяльність, діючи як керівник, з використанням службового становища, перевищуючи свої службові повноваження, тобто вчиняючи дії, які явно виходять за межі наданих йому повноважень, достовірно знаючи про суттєве завищення цін на вказані в договорі купівлі-продажу №12/12-1 від 16.12.2022 генератори, а також будучи обізнаним, що моніторинг цін на генератори фактично не проводився, закупівля генераторів не передбачена у Переліках та обсягах закупівель товарів, робіт і послуг військової частини НОМЕР_1 , калькуляція витрат придбання генераторів ТзОВ «Пріоріті ДМ» не виготовлялась і не була подана у вказану військову частину, в порушення вимог вказаного вище чинного законодавства, як командир військової військової частини НОМЕР_1 , перебуваючи на території вказаної військової частини у АДРЕСА_1 , особисто підписав (уклав) вказаний договір з ТзОВ «Пріоріті ДМ» в особі директора ОСОБА_10 про закупівлю товарів за державні кошти, а саме 5 (п`ять) бензинових та 4 (чотири) дизельних генератори на загальну суму 5 373 305,00 грн. грн., що значно перевищувало середню ринкову вартість та 22.12.2022 забезпечив прерахування на розрахунковий рахунок ТзОВ «Пріоріті ДМ» грошових коштів у розмірі 5 373 305,00 грн. за поставку вказаних генераторів, чим заподіяв військовій частині матеріальної шкоди (збитків) на суму 3 495 006,00 грн.
У подальшому, ОСОБА_9 , сприяючи вчиненню кримінального правопорушення в умовах воєнного стану як пособник, наприкінці листопада 2022 року (точної дати досудовим слідством не встановлено), перебуваючи у невстановленому органом досудового розслудвання місці, надіслала ОСОБА_4 , який у період з 25.12.2022 по 31.12.2022 виконував обов`язки начальника електротехнічної служби військової частини НОМЕР_1 на відділення логістичної компанії «Нова Пошта» №2 (м. Яворів Львівської області) вже підписаний директором ТзОВ «Пріоріті» ОСОБА_10 договір купівлі-продажу генераторів між військовою частиною НОМЕР_1 та ТзОВ «Пріоріті ДМ» №26/12-2 від 26.12.2022 на загальну суму 6 000 000,00 грн., що значно перевищувало середню ринкову вартість вказаних у договорі генераторів станом на 26.12.2022, який останній отримав та передав на підпис командиру військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_7 .
ОСОБА_7 , продовжуючи свою злочинну діяльність, діючи як керівник, з використанням службового становища, перевищуючи свої службові повноваження, тобто вчининяючи дії, які явно виходять за межі наданих йому повноважень, достовірно знаючи про суттєве завищення ціни на вказані в договорі купівлі-продажу №26/12-2 від 26.12.2022 генератори, а також будучи обізнаним, що моніторинг цін на генератори фактично не проводився, закупівля генераторів не передбачена у Переліках та обсягах закупівель товарів, робіт і послуг військової частини НОМЕР_1 , калькуляція витрат придбання генераторів ТзОВ «Пріоріті ДМ» не виготовлялась і не була подана у вказану військову частину, в порушення вимог вказаного вище чинного законодавства, як командир військової військової частини НОМЕР_1 , перебуваючи на території вказаної військової частини у АДРЕСА_1 , особисто підписав (уклав) вказанрий договір з ТзОВ «Пріоріті ДМ» в особі директора ОСОБА_10 про закупівлю товарів за державні кошти, а саме 3 (три) бензинових та 4 (чотири) дизельних генератори на загальну суму 6000000,00 грн., що значно перевищує середню ринкову вартість та 29.12.2022 прерахував на розрахунковий рахунок ТзОВ «Пріоріті ДМ» грошові кошти у розмірі 6000000,00 грн. за поставку вказаних генераторів, чим заподіяв військовій частині матеріальної шкоди (збитків) на суму 3 963 115,33 грн.
У подальшому, ОСОБА_9 , сприяючи вчиненню кримінального правопорушення в умовах воєнного стану як пособник, наприкінці листопада 2022 року (точної дати досудовим слідством не встановлено), перебуваючи у невстановленому органом досудового розслідування місці, надіслала ОСОБА_4 , який у період з 25.12.2022 по 31.12.2022 виконував обов`язки начальника електротехнічної служби військової частини НОМЕР_1 на відділення логістичної компанії «Нова Пошта» №2 (м. Яворів Львівської області) вже підписаний директором ТзОВ «Нігма-С» ОСОБА_11 договір купівлі-продажу генераторів між військовою частиною НОМЕР_1 та ТзОВ «Нігма-С» №27/12-3 від 26.12.2022 на загальну суму 17 561 000,00 грн., що значно перевищувало середню ринкову вартість вказаних у договорі генераторів станом на 27.12.2022, який останній отримав та передав на підпис командиру військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_7 .
ОСОБА_7 , продовжуючи свою злочинну діяльність, діючи як керівник, з використанням службового становища, перевищуючи свої службові повноваження, тобто вчининяючи дії, які явно виходять за межі наданих йому повноважень, достовірно знаючи про суттєве завищення ціни на вказані в договорі купівлі-продажу №27/12-3 від 26.12.2022 генератори, а також будучи обізнаним, що моніторинг цін на генератори фактично не проводився, закупівля генераторів не передбачена у Переліках та обсягах закупівель товарів, робіт і послуг військової частини НОМЕР_1 , калькуляція витрат придбання генераторів ТзОВ «Нігма-С» не виготовлялась і не була подана у вказану військову частину, в порушення вимог вказаного вище чинного законодавства, як командир військової військової частини НОМЕР_1 , перебуваючи на території вказаної військової частини у АДРЕСА_1 , особисто підписав (уклав) вказаний договір з ТзОВ «Нігма-С» в особі директора ОСОБА_11 про закупівлю товарів за державні кошти, а саме 128 (сто двадцять вісім) бензинових та 5 (п`ять) дизельних генераторів на загальну суму 17 561 000 грн., що значно перевищує середню ринкову вартість та 30.12.2022 перерахував на розрахунковий рахунок ТзОВ «Нігма-С» грошові кошти у розмірі 17 561000 грн. за поставку вказаних генераторів, чим заподіяв військовій частині матеріальної шкоди (збитків) на суму 10 288 870,5 грн.
Своїми вказаними вище злочинними діями командир військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_7 за пособництва начальника інженерної служби військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_4 , начальника електротехнічної служби військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_8 та ОСОБА_9 , вчинив перевищення своїх службових повноважень, тобто вчинив дії, які явно виходять за межі наданих йому повноважень, в умовах воєнного стану, що заподіяло військовій частині НОМЕР_1 матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму суму 18 363 304, 83 грн., що у 500 і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян, тобто спричинив тяжкі наслідки, а саме:616 313, 00 грн. по договору купівлі продажу №23/11-1 від 24.11.2022; 3 494 006, 00 грн. по договору купівлі продажу №12/12-1 від 16.12.2022; 3 964 115, 33 грн. по договору купівлі продажу №26/12-2 від 26.12.2022; 10 288 870, 50 грн. по договору купівлі продажу №27/12-3 від 26.12.2022.
Отримані на даному етапі досудового розслідування відомості задокументовані у відповідний процесуальний спосіб передбачений КПК України і вказують на причетність ОСОБА_4 до вчинення зазначеного злочину, при цьому таке цілком узгоджується і з практикою Європейського суду з прав людини, який неодноразово зазначав, що наявність «обґрунтованої підозри» у вчинені правопорушення передбачає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що зазначена особа могла вчинити правопорушення (рішення Європейського суду з прав людини у справі «Влох проти Польщі»).
Відповідно до вимог п. 4 ч. 1 ст. 184 КПК України під час досудового розслідування встановлено наявність ризиків, передбачених п. п. 1, 2, 3, 4, 5 ч. 1 ст. 177 КПК України, які полягають в тому, що підозрюваний може: переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; знищити, сховати документи, речі які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на свідків, інших підозрюваних, у цьому ж кримінальному провадженні; перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, зокрема шляхом погодження показань з особами, причетними до вчинення інкримінованого кримінального правопорушення; вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення в якому підозрюється,
А тому, з метою забезпечення кримінального провадження та виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків, є необхідність обрання до ОСОБА_4 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.
Вважає, що лише запобіжний захід у виді тримання під вартою забезпечить належну процесуальну поведінку підозрюваного та дозволить виконати завдання і досягти мети кримінального провадження, для забезпечення виконання з ним процесуальних рішень, більш м`який запобіжний захід унеможливить запобігання вказаним ризикам.
Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримав, пояснив, що на його думку, необхідність взяття під варту підозрюваного є обґрунтованою та підтверджується матеріалами клопотання, менш суворі запобіжні заходи не достатні для запобігання вищевказаним ризикам.
Підозрюваний та його захисник в судовому засіданні просили в застосуванні запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відмовити з підстав, викладених у письмових запереченнях. Зазначили, що жодний із зазначених прокурором ризиків не існує, оскільки немає законних підстав вважати, що ОСОБА_4 буде переховуватися від суду, оскільки його попередня поведінка свідчить про інше. Більше того, знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення об`єктивних обставин кримінального правопорушення, він не може, оскільки всі докази стороною обвинувачення вже зібрані.
Ризик незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні також не підтверджений належними доказами.
Вчиняти інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, ОСОБА_4 також не збирається, і протилежному немає жодних доказів.
Більше того, ОСОБА_4 перебуває у шлюбі з 2014 року та є батьком двох неповнолітніх дітей та пасинка, яких утримує та фінансово забезпечує.
Окрім того, варто зазначити, що ОСОБА_4 став на захист Батьківщини ще з 2014 року беручи участь в антитерористичних операціях. А після повномасштабного вторгнення російської федерації на територію України, - прийняв участь у складі 24 механізованої бригади першого механізованого батальйону у складі інженерно-штурмової бригади, а також брав участь у відбитті ворожої агресії в Курському напрямку. Дані обставини свідчать про стійку громадську позицію підозрюваного, пов`язану з недопущенням ворога на українські землі. ОСОБА_4 не притягався раніше до відповідальності за такого роду злочини, непогашеної чи незнятої судимості не має, у розшуку не перебуває.
Таким чином, враховуючи те, що: підозрюваний обтяжений зобов`язаннями по відношенню до своєї сім`ї, зокрема трьох неповнолітніх дітей, яких потрібно належним чином утримувати, виховувати та забезпечувати усім необхідним; ніколи не притягувався до кримінальної відповідальності за скоєння злочинів, не перебуває у розшуку; брав участь в антитерористичній операції з 2014 року; приймав участь у відбитті ворожої агресії у складі 24 механізованої бригади, а також відбитті ворожої агресії у Курському напрямку.
Усі ці фактори в своїй сукупності підтверджують те, що у підозрюваного ОСОБА_4 відсутні обґрунтовані ризики передбачені ст.177 КПК України, переховування та вчинення інших кримінальних правопорушень. Подане клопотання про обрання міри запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою є необґрунтованим, занадто суворим для такого роду правопорушень, а ризики не наведеними належними та достатніми доказами, у зв`язку з чим подане клопотання про обрання міри запобіжного заходу відносно ОСОБА_4 не підлягає задоволенню.
Заслухавши пояснення прокурора, підозрюваного та його захисника, помічника-консультанта народного депутата, оглянувши та перевіривши надані матеріали клопотання, слідчий суддя встановив наступне.
Територіальним управлінням Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Львові, проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №62023140120000444 від 01.08.2023.
Як вбачається з повідомлення про підозру, ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.27 ч.5 ст.426-1 КК України, обґрунтованість якої підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, а саме:
- рапортами про виявлення кримінального правопорушення;
- матеріалами виконаного доручення;
- протоколом обшуку від 16.11.2023,
- висновками за результатами проведення судових товарознавчих експертиз №237-Е від 05.02.2024, №236- Е від 05.02.2024, №234- Е від 05.02.2024, №235 - Е від 05.02.2024;
- довідкою (висновком) перевірки спеціаліста Західного офісу Держаудислужби від 26.03.2024,
- допитами свідків ОСОБА_7 ОСОБА_8 , ОСОБА_4 , ОСОБА_10 ;
- висновками судових почеркознавчих експертиз №СЕ-19/114-24/6600-ПЧ від 26.03.2024, №СЕ-19/114-24/6602-ПЧ від 26.03.2024, №СЕ-19/114-24/6601-ПЧ від 26.03.2024,
- висновками експерта за результатами судових-економічних експертиз №1807-Е від 29.05.2024 та №2212-Е від 26.07.2024;
- протоколами огляду мобільних телефонів «Xiomi Redmi 9C», «Xiomi моделі М2006С3МNG», «Xiomi REDMI 5 Plus», «SAMSUNG» SM-F325F DS.
Відповідно до ч.1 ст.183 КПК України тримання під вартою є винятковим запобіжним заходом, який застосовується виключно у разі, якщо прокурор доведе, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти ризикам, передбаченим статтею 177 цього Кодексу, крім випадків, передбачених частиною п`ятою статті 176 цього Кодексу.
Згідно з ч.1 ст.177 КПК України метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: 1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; 2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; 3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; 4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; 5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.
Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 184 КПК України клопотання слідчого, прокурора про застосування запобіжного заходу подається до місцевого загального суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування, і повинно містити, зокрема, обґрунтування неможливості запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні, шляхом застосування більш м`яких запобіжних заходів.
Стороною обвинувачення доведено наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_4 кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27 - ч. 5 ст. 426-1 КК України, а також існування ризику того, що підозрюваний може незаконно впливати на свідків.
Разом з тим, посилання сторони обвинувачення у клопотанні на те, що менш суворі запобіжні заходи, не зможуть забезпечити уникнення вказаного ризику, передбаченого ст.177 КПК України, належним чином не обґрунтовані та не підтверджені достатніми доказами.
Запобігти вищевказаному ризику можливо шляхом застосування більш м`якого запобіжного заходу, а саме домашнього арешту, який відповідно до ч.1 ст.181 КПК України полягає в забороні підозрюваному, обвинуваченому залишати житло цілодобово або у певний період доби.
В судовому засіданні встановлено, що підозрюваний зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 ).
Враховуючи вищенаведене, вагомість наявних доказів обґрунтованості підозри ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27 - ч. 5 ст. 426-1 КК України, тяжкість покарання, що загрожує підозрюваному, разом з тим беручи до уваги особу підозрюваного, який є учасником бойових дій, на його утриманні перебуває 3 дітей, міцність його соціальних зв`язків, слідчий суддя приходить до висновку, що до підозрюваного слід застосувати запобіжний захід у виді домашнього арешту, заборонивши підозрюваному залишати житло за місцем його проживання в певний період доби, з покладенням на підозрюваного обов`язків, передбачених ч. 5 ст. 194 КПК України, на строк два місяці.
Керуючись вимогами статей 177, 178, 181, 186, 193, 194, 196, 376, 395 КПК України, -
постановив:
клопотання задовольнити частково.
Застосувати до підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,громадянина України,проживаючого заадресою: АДРЕСА_1 )запобіжний західу видідомашнього арештуу певний період доби.
Заборонити ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянину України, проживаючому за адресою: АДРЕСА_1 ) залишати місце проживання за адресою: АДРЕСА_1 ) в період з 22 год. 00 хв. до 07 год. 00 хв.
Покласти на підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , такі обов`язки:
1) прибувати до слідчого, прокурора або суду за кожним їхнім викликом, вимогою та визначеною ними періодичністю;
2) не відлучатися із населеного пункту, в якому проживає, без дозволу слідчого, прокурора або суду;
3) повідомляти слідчого, прокурора або суд про зміну свого місця проживання та місця роботи;
4) утримуватися від спілкування з підозрюваними у кримінальному провадженні, зокрема ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , ОСОБА_9 ;
5) здати на зберігання уповноваженому органу свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.
Строк дії ухвали становить два місяці, починаючи з 22 липня 2025 року та закінчується о 24 год. 00 хв. 21 вересня 2025 року.
Ухвалу передати у Яворівський районний відділ поліції Головного управління Національної поліції у Львівській області для негайного виконання і постановки на облік підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , та повідомити про це старшого слідчого в ОВС другого слідчого відділу (з дислокацією у м. Львові) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Львові, ОСОБА_6 .
Ухвала може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Повний текст складено 25.07.2025.
Слідчий суддя ОСОБА_21
Суд | Личаківський районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 22.07.2025 |
Оприлюднено | 28.07.2025 |
Номер документу | 129094191 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою |
Кримінальне
Личаківський районний суд м.Львова
Боброва Ю. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні