Постанова
від 21.12.2010 по справі 2-а-759/10/0115
ПЕРВОМАЙСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Справа № 2-а-759/10/0115

Постанова

Іменем України

21 грудня 2010 року

Первомайський районний су д Автономної Республіки Крим

у складі: головуючого - су дді Забара Г.Я.,

при секретарі Безручко С.І.,

за участю представника поз ивача Гусєвої Г.П., відпов ідача ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в смт. Перв омайське

адміністративну справу за позовом Первомайського рай онного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення неза конно отриманої допомоги по безробіттю та витрат на фіна нсування оплачуваних громад ських робіт,

встановив:

Первомайський районн ий центр зайнятості просить стягнути з відповідача незак онно отриману допомогу по бе зробіттю в сумі 4650,91 грн., та витр ати на фінансування виконком у Черновської сільської ради Первомайського району оплач уваних громадських робіт в с умі 1124,07 грн. Свої вимоги мотиву є тим, що з 28.03.2006 року він зареєст рований в Первомайському рай онному центрі зайнятості як особа, що шукає роботу. 04.04.2006 рок у він звернувся в центр зайня тості із заявою про надання й ому статусу безробітного з в иплатою допомоги по безробіт тю, повідомивши, що не зареєст рований як суб' єкт підприєм ницької діяльності, трудовою діяльністю не займається, до ходів не отримує. Наказом Пер вомайського районного центр у зайнятості № НТ060404 від 04.04.2006 рок у відповідачу був наданий ст атус безробітного, з 04.04.2006 року розпочата виплата допомоги п о безробіттю, яка була припин ена 30.03.2007 року у зв' язку з закі нченням строку виплати. 31.07.2007 ро ку ОСОБА_2 був знятий з обл іку у зв' язку з подачею пись мової заяви про відмову від п ослуг служби зайнятості. Піс ля цього відповідач двічі на правлявся центром зайнятост і на оплачувані громадські р оботи у виконком Черновської сільської ради, де працював з 04.05.2007 року по 01.06.2007 року, та з 18.06.2007 ро ку по 17.07.2007 року, вартість витра т оплачуваних громадських ро біт склала 1124,07 грн. 11.08.2010 року бул о виявлено, що ОСОБА_2 з 19.01.20 01 року зареєстрований як фізи чна особа - підприємець, що п ідтверджується довідкою з Єд иного державного реєстру юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Відповідно до с т. 1 ЗУ «Про зайнятість населен ня» громадяни, які самостійн о забезпечують себе роботою, в тому числі підприємці, відн осяться до зайнятого населен ня. Позивачем було проведене розслідування страхового ви падку і обґрунтованості випл ати матеріального забезпече ння відповідачу, і встановле но, що ОСОБА_2 на момент ре єстрації в центрі зайнятості , присвоєння статусу безробі тного і призначення допомоги по безробіттю, надав в центр з айнятості недостовірні дані , допомога по безробіттю та ви трати на фінансування оплачу ваних громадських робіт неза конно виплачені, тому підляг ають поверненню. Відповідачу була направлена претензія н а цю суму, однак до цього часу сума не повернута.

Відповідач позов не ви знає, просить суд застосуват и строк позовної давності.

Відповідно до ст. 71 КАСУ ко жна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я.

Повно і всебічно з' ясува вши обставини, на які сторони посилаються як на підставу с воїх вимог і заперечень, підт верджених доказами, які були досліджені в судовому засід анні і які відповідають вимо гам закону про їх належність та допустимість, суд прийшо в до висновку, що позовні вимо ги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст . 3 КАС України справа адмініст ративної юрисдикції - це пере даний на вирішення адміністр ативного суду публічно-право вий спір, у якому хоча б однією із сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самов рядування, їхня посадова осо ба чи службова особа або інши й суб'єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 17 К АС України компетенція адмін істративних судів поширюєть ся на спори за зверненням суб ' єкта владних повноважень у випадках, встановлених зако ном.

За змістом п. 5 ч. 4 ст. 50 КАС України громадяни України, я кі не є суб' єктами владних п овноважень, можуть бути відп овідачами за адміністративн им позовом суб' єкта владних повноважень у випадках, вста новлених законодавством.

Матеріали справи свід чать про те, що даний публічно -правовий спір виник між суб ' єктом владних повноважень - Первомайським районним ц ентром зайнятості, який здій снює соціальні виплати відп овідно до ЗУ «Про зайнятість населення», і реалізує у спір них правовідносинах надані й ому чинним законодавством вл адні управлінські функції у сфері державної політики зай нятості населення, та відпов ідачем - фізичною особою, яка н е є суб' єктом владних повно важень.

Згідно ч. 2, 3 ст.36 Закону У країни «Про загальнообов' я зкове державне соціальне стр ахування на випадок безробіт тя» застраховані особи, заре єстровані в установленому по рядку як безробітні, зобов' язані своєчасно подавати від омості про обставини, що впли вають на умови виплати їм заб езпечення та надання соціаль них послуг. Сума виплаченого забезпечення внаслідок умис ного невиконання ними своїх обов' язків та зловживання н ими стягується з цих осіб від повідно до законодавства Укр аїни з моменту виникнення об ставин, що впливають на умови виплати їм забезпечення та н адання соціальних послуг.

Судом встановлено, що ОСОБА_2 з 04.04.2006 року по 31.07.2007 ро ку був зареєстрований в Перв омайському районному центрі зайнятості як безробітний і отримував допомогу по безро біттю, сплачена йому допомог а складає 4650,91 грн.

Після припинення випла ти ОСОБА_2 допомоги по без робіттю у зв' язку з закінче ння строку її виплати ОСОБА _2 двічі направлявся центро м зайнятості на оплачувані г ромадські роботи у виконком Черновської сільської ради, де працював з 04.05.2007 року по 01.06.2007 ро ку, та з 18.06.2007 року по 17.07.2007 року. Фін ансування витрат виконкому н а проведення оплачуваних гро мадських робіт здійснюється на підставі договору, укладе ного 07.03.2007 року між Перволмайсь ким районним центром зайнято сті і виконкомом Черновської сільської ради Первомайсько го району АРК, вартість витра т оплачуваних громадських ро біт склала 1124,07 грн.

Згідно ст. 99 КАС України строк звернення до суду скла дає шість місяців і обчислює ться з дня, коли особа дізнала ся або повинна була дізнатис я про порушення своїх прав, св обод чи інтересів.

В даному випадку строк позовної давності позивачем не пропущений, позивач зверн увся з позовом 29.11.2010 року. Відпо відно до Порядку розслідуван ня страхових випадків та обґ рунтованості виплат матеріа льного забезпечення відпові дно до Закону України "Про заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування на випад ок безробіття" перевірка обґ рунтованості виплати допомо ги по безробіттю проводиться центрами зайнятості, у разі , коли до центру зайнятості на дійшла інформація від держав них органів, підприємств, уст анов, організацій чи громадя н про обставини, що впливають на умови виплати матеріальн ого забезпечення та надання соціальних послуг безробітн ій особі, яка відрізняється в ід поданих нею відомостей.

Позивачу стало відомо про те що, відповідач зареєст рований як суб' єкт підприєм ницької діяльності 11.08.2010 року, п еребіг строку позовної давно сті починається з цього часу .

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 1212 Цивільного кодексу України о соба, яка набула майно або збе регла його у себе за рахунок і ншої особи (потерпілого) без д остатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов'язана повернути потерп ілому це майно. Особа зобов'яз ана повернути майно і тоді, ко ли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала. Полож ення цієї глави застосовують ся незалежно від того, чи безп ідставне набуття або збере ження майна було результат ом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події.

Отже, позовні вимоги ґру нтуються на законі і зазначе на сума заборгованості підл ягає стягнення з відповідач а на користь позивача..

Витрати, пов'язані зі сп латою судового збору та інфо рмаційно-технічного забезпе чення розгляду справи в суді , суд покладає на відповідача у відповідності до ст. 94 КАС У країни.

На підставі викладеного , керуючись статтями ст.ст. 3, 10, 11 , 17, 18, 21, 69-71, 86, 94, 99, 105, 159-163 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, Законами України «Про з айнятість», «Про загальнообо в' язкове державне соціальн е страхування на випадок без робіття», Порядком розслід ування страхових випадків та обґрунтованості виплат мате ріального забезпечення відп овідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державн е соціальне страхування на в ипадок безробіття" від 13.02.2009 рок у № 60/62, суд

постановив:

Позов Первомайськог о районного центру зайнятост і задовольнити.

Визнати незаконною отр иману ОСОБА_2 за період з 04. 04.2006 року по 31.07.2007 року допомогу по безробіттю в сумі 4650,91 грн., та витрати на фінансування опл ачуваних громадських робіт з а період з 04.05.2007 року по 01.06.2007 року, та з 18.06.2007 року по 17.07.2007 року в сумі 1124,07 грн.

Стягнути з ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця АДРЕСА_1, на користь Первома йського районного центру зай нятості (ЗКПО 20708669, р/р 37173001000505 в ГУ Г КУ а АРК м. Сімферополь, МФО 824026) незаконно отриману допомогу по безробіттю в розмірі 4650, 91 гр н., витрати на фінансування оп лачуваних громадських робіт в сумі 1124,07 грн., всього 5774 (п' ять тисяч сімсот сімдесят чотир и) 98 коп.

Стягнути з ОСОБА_2 на користь держави судовий збі р в сумі 57 грн. 75 коп.

Постанова може бути ос каржена до Севастопольськог о апеляційного адміністрати вного суду шляхом подачі ап еляційної скарги протягом д есяти днів з дня отримання ко пії постанови. Копія апеляці йної скарги одночасно надсил ається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Головуючий:

СудПервомайський районний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення21.12.2010
Оприлюднено21.12.2010
Номер документу12918508
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-759/10/0115

Постанова від 21.12.2010

Адміністративне

Первомайський районний суд Автономної Республіки Крим

Забара Галина Яківна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні