Обухівський районний суд київської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 372/3181/25
3-754/25
П О С Т А Н О В А
іменем України
29 липня 2025 року Обухівський районний суд Київської області в складі:
головуючої судді Потабенко Л.В.,
при секретарі Сидоренко Ю.Г.,
захисника Зубцова О.О.
розглянувши матеріали, які надійшли від Національного агентства з питань запобігання корупціїпро притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого та зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , працюючого Головою політичної партії «Мрія України», паспорт громадянина України серії НОМЕР_1 виданого Святошинським РУ ГУ МВС України в м. Києві, РНОКПП НОМЕР_2 ,
за ст.212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
В С Т А Н О В И В:
Згідно протоколу про адміністративне правопорушення № 50-33/971 від 26 травня 2025 року ОСОБА_1 , будучи Головою політичної партії «Мрія України» (юридична адреса: Київська область, м. Обухів, вул. Каштанова, буд. 8) порушив строки подання Звіту політичної партії «Мрія України» про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за ІV квартал 2024 року, чим порушив вимогист. 17 Закону України «Про політичні партії в України».
В судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, його захисник ОСОБА_2 надав суду клопотання про закриття адміністративного правопорушення на підставі ст. 247 КУпАП. В обгрунтування вказаного клопотання зазначив, що 29.04.2025 на електронну адресу керівника Політичної партії «Мрія України» надійшов лист від Департаменту формування доброчесності політичних фінансів Національного агентства з питань запобігання корупції вих. №50-20/36766-25 від 29.04.2025 Про надання пояснень та складання протоколу. Зі змісту вказаного листа НАЗК вбачається, що ОСОБА_3 подано звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за ІV квартал 2024 року з порушенням строку його подання. Даний звіт партії було подано 03.03.2025, проте подання вказаного звіту не у встановлений законом строк до 09.02.2025 обумовлено незалежними від ОСОБА_1 обставинами та технічними проблемами, пов`язаними із входом до особистого кабінету на офіційному сайті НАЗК та неможливістю його подання раніше, оскільки 14.10.2024 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців відбулася державна реєстрація змін до відомостей про Партію за результатами вказаної реєстраційної дії ОСОБА_1 було включено в ЄДР як керівника Політичної партії «Ми Зможемо». В подальшому, 11.12.2024 в ЄДР відбулася державна реєстрація змін до відомостей про Партію та у зв`язку із цим зміна установчих документів партії, крім того, 19.12.2024 року відбулася наймасштабніша кібератака на державні реєстри України, внаслідок чого тимчасово призупинено роботу Єдиних та Державних реєстрів. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 1445 від 20.12.2024 зупинені строки надання публічних (електронних публічних) послуг, що відповідно до законодавства надаються з використанням єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, до відновлення доступу до зазначених реєстрів. Установлено, що датою відновлення доступу до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, є перший робочий день, що настає за днем оприлюднення відповідного повідомлення на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції. Після цього, лише 20 січня 2025 року було відновлено функціонування Єдиних і Державних реєстрів після масштабної кібератаки з боку рф.
У вказаний період також не коректно працювали реєстри та деякі функції вказаних реєстрів держателем, яких є НАЗК та не відбувалася належним чином інформаційна взаємодія з іншими реєстрами. Разом з тим, після повноцінного відновлення роботи реєстрів в Україні, починаючи з 23.01.2025 Політична партія Мрія України намагалася авторизуватися на сайті НАЗК з метою подання звітності за IV квартал 2024 року у встановлений законом строк, проте авторизація видавала невідому помилку. Крім того зазначив, що матеріали справи не містять даних про повноваження і обов`язки голови політичної партії «Мрія України», викладених у Статуті політичної партії, а саме про обов`язок подавати звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, а тому в силу вимог ст. 14 КУпАП ОСОБА_1 , як голова політичної партії «Мрія України», не може бути суб`єктом адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, і як посадова особа.
Дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, відповідно до положеньст. 252 КУпАП, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю, приходжу до наступного.
Відповідно дост. 245 КУпАП, одним з завдань провадження в справах про адміністративне правопорушення є всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи та вирішення її в точній відповідності з законом.
Статтею 9 КУпАПпередбачено, що адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до ч. 2ст. 7 КУпАП, провадження у справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Статтями251,280 КУпАП, визначено фактичні дані, обставини, на основі яких, у визначеному законом порядку, орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення.
Відповідно до вимогст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні»політична партія щоквартально, не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов`язана подати до Національного агентства з питань запобігання корупції звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (у тому числі її місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи) шляхом його заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції. Протягом 10 календарних днів з дня завершення строку на подання політичними партіями звітів про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Національне агентство з питань запобігання корупції на своєму офіційному веб-сайті оприлюднює список політичних партій, які не подали свої звіти у визначений цим Законом строк, та забезпечує притягнення винних осіб до відповідальності, передбаченої законом.
Відповідно до вимог п. 6розділу 6 «Заключні положення» Закону України «Про політичні партії в Україні»звіти про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичних партій, передбачені статтею 17 цього Закону, не подані політичними партіями за попередні звітні періоди у зв`язку із здійсненням заходів щодо запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), передбачених карантином, встановленим Кабінетом Міністрів України, а також у зв`язку із введенням в Україні воєнного стану, введеногоУказом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженимЗаконом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, подаються до Національного агентства з питань запобігання корупції:протягом 120 днів з дня набрання чинностіЗаконом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій"- якщо політична партія не має права на державне фінансування своєї статутної діяльності.
Диспозиція 212-21КУпАПпередбачає відповідальність за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.
Вина ОСОБА_1 у вчиненні вищевказаного правопорушення підтверджується такими доказами:протоколом про адміністративні правопорушення від 26.05.2025 року № 50-33/971; звітом політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, висновком про результати перевірки Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від 10.04.2025 року №2149, письмовими поясненнями ОСОБА_1 від 08.05.2025 року; службовими записками; копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та інші матеріали.
Доводи захисника ОСОБА_2 про те, що ОСОБА_1 не повинен відповідати за не подачу звітів партії, є не обґрунтованими та не доведеними у судовому засіданні, як і не доведено технічні несправності та перебої у роботі Реєстру, які б завадили поданню документів до Реєстру.
Як убачається із витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, на час вчинення адміністративних правопорушень керівником політичної партії Мрія України (ідентифікаційний код юридичної особи 43812862) є ОСОБА_1 , такі відомості не змінені та не скасовані. Крім того з відповіді Національного агентства з питань запобігання корупції від 24.07.2025 року вбачається, що технічних несправностей та перебоїв у роботі Реєстру, які б завадили поданню документів до Реєстру в період з 23.01.2025 року по 03.03.2025 року не зафіксовано, а тому саме він несе відповідальність за виявлені порушення.
Накладаючи на ОСОБА_1 адміністративне стягнення, судом враховано характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, майновий стан. З врахуванням викладеного, а також з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення в дусі додержання законів України, запобігання вчиненню нових правопорушень, суд приходить до висновку, що на нього необхідно накласти адміністративне стягнення в межах санкціїст. 212-21 КУпАП.
Відповідно до ст.40-1КУпАП, у провадженні по справі про адміністративне правопорушення, у разі винесення судом постанови про накладення адміністративного стягнення, особою, на яку накладено таке стягнення, сплачується судовий збір.
На підставі викладеного керуючись ст.ст.212-21,283-285 КУпАП,-
П О С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченогост.212-21 КУпАП,та накластина ньогостягнення увиді штрафув розмірі300(триста)неоподатковуваних мінімумівдоходів громадян,що становить5100(п`ятьтисяч сто)гривень.
Стягнути із ОСОБА_1 згідно ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» на користь держави, 605 гривень 60 копійок, які перерахувати на наступні реквізити: Отримувач коштів:ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106; Код отримувача(кодзаЄДРПОУ): 37993783; Банк отримувача:Казначейство України(ЕАП); Рахунок отримувача: UA908999980313111256000026001; Код класифікації доходів бюджету: 22030106).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Обухівський районний суд Київської області протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Відповідно до ч. 1 ст. 307 КУпАП, штраф має бути сплачений порушником не пізніше як через 15 днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови не пізніше як через 15 днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
Згідно ст. 308 КУпАП у разі несплати правопорушником штрафу у вказаний строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби та з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу, визначеного відповідній статті КУпАП.
Строк пред`явлення до виконання постанови 3 (три) місяці згідно Закону України «Про виконавче провадження».
Суддя Л.В. Потабенко
Суд | Обухівський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 29.07.2025 |
Оприлюднено | 01.08.2025 |
Номер документу | 129188617 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру |
Адмінправопорушення
Обухівський районний суд Київської області
Потабенко Л. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні