Герб України

Постанова від 31.07.2025 по справі 308/8672/25

Ужгородський міськрайонний суд закарпатської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

308/8672/25

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31.07.2025 м. Ужгород

Суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області Чепка В. В., за участю представника Закарпатської митниці ДМС Селеша О. Я., розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення, що надійшли із Закарпатської митниці Державної митної служби України відносно

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, яка проживаєза адресою: АДРЕСА_1 , за ст. 485 Митного кодексу України,

встановив:

До Ужгородського міськрайонного суду надійшов протокол про порушення митних правил №0284/UA30500/24 від 16 квітня 2025 року з якого вбачається, що 16.04.2025 року в зоні митного контролю митного посту «Ужгород -вантажний» Закарпатської митниці декларантом ТОВ «УНІВЕРСАЛ ЛТД" (Україна, м. Одеса вул. Бугаївська 35, оф.906, Код ЄДРПОУ 42712697) ОСОБА_1 (відомості зазначені з графах 14 та 54 МД) відповідно до договору про надання послуг митного брокера від 30.07.2024 № Ф004\07\24 до митного контролю та оформлення, шляхом електронного декларування, була подана митна декларація від 16.04.25 ІМ40 ДЕ 25UA305130007169U3 та товаросупровідні документи до неї, а саме: свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу від 08.04.2025 №217.814.870, рахунок-фактура від 08.04.2025 № 2086 на товар: «легковий автомобіль, що був у користуванні - 1 шт. Марка VOLKSWAGEN, модель ТОURAN, номер кузова /VIN- НОМЕР_1 », який надійшов від іноземної фірми HUBER Autoverwertung AG" (Kreuzfeldstrasse 8 5643 Sins- Meienb erg Schweiz) на адресу ТОВ "АВТОГРУП ГБ" (90400, Україна, Закарпатська обл., м. Хуст, вул. 900 Річчя Хуста, буд. ЗА) в транспортному засобі р.н.з. НОМЕР_2 .

За вказаною митною декларацією задекларовано товар - «легковий автомобіль, що був у користуванні - 1 шт. Марка VOLKSWAGEN, модель TOURAN, номер кузова /VIN- НОМЕР_1 », фактурною вартістю - 6 300,00 CHF (швейцарських франків), митною вартістю 279 662,40 грн, та розраховано до сплати митних платежів та податків у сумі - 132 258, 39 грн ( в т.ч. мито - 27 966,24 грн, акциз - 29259,68 гри, ПДВ - 75032,47 грн).

Разом з тим встановлено, що в гр. 45 МД декларантом невірно визначено числове значення митної вартості товару, а саме при визначенні числового значення декларантом за основу взято курс валют - Євро (46.6104 грн/1євро), а не швейцарський франк (50.46610 грн/1 CHF), що призвело до невірного розрахунку податків згідно гр.47 МД, зокрема ввізного мита та ПДВ. Відповідно до розрахунку платежів на вказаний товар митні платежі та податки станом на дату подання митної декларації ІМ40 ДЕ №25UA305130007169U3 повинні становити 136 851,27 грн (в т.ч. ввізне мито - 31 793,64 грн, акциз - 29 259,68 грн, ПДВ - 75 797,95 грн). Отже, сума необхідних до сплати митних платежів та податків за митною декларацією ІМ40 ДЕ № 25UA305130007169U3 від 16.04.25 р. декларантом ОСОБА_1 була зменшена на 4 592,88 грн (в т.ч. мито - 3 827,40 грн, ПДВ - 765,48 грн).

Таким чином, декларантом ОСОБА_1 в графі 45 та графі 47 митної декларації № 25UA305130007169U3 від 16.04.25р. було заявлено неправдиві відомості діодо митної вартості товару, що призвело до зменшення розміру необхідних до сплати митних платежів та податків на суму 4 592,88 грн. Зазначені дії дають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого передбачених) ст. 485 Митного кодексу України.

Представник Закарпатської митниці Держмитслужби в судовому засіданні підтримав обставини викладені в протоколі про порушення митних правил, надав пояснення аналогічні викладеним у ньому та просив притягнути громадянку України ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 485 МК України та застосувати відносно останньої адміністративне стягнення у виді штрафу. Водночас повідомив, що сторонами було укладено мирову угоду, відповідно до якої ОСОБА_1 зобовязувалася до11.06.2025внести додержавного бюджетуна відповіднийрахунок коштиу сумі2296,44грн,що дорівнюєнижній межірозміру штрафу,передбаченого санкцієюст.485МК України.Однак станомна 16.06.2025дане зобов`язанняне виконано,про щоскладено актпро невиконаннямирової угодивід 12.05.2025року,а протокол пропорушення митних правил від 16.04.2025 № 0284/UA30500/24, в зв`язку з цим, було передано до суду.

ОСОБА_1 не скористалася своїм правом на участь у судовому засіданні будучи належним чином повідомленою про час та місце розгляду справи, шляхом надіслання повістки про виклик до судута шляхом публікації повідомлення про виклик для участі у судовому засіданні на офіційному сайті суду. Жодних заяв чи клопотань від ОСОБА_1 до суду не надходило.

Заслухавши пояснення представника Закарпатської митниці Держмитслужби, дослідивши матеріали справи про порушення митних правил, оцінивши зібрані у ній докази, суд приходить до наступного висновку.

Згідно з ч. 1 ст. 257 МК України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Відповідно до вимог ст. 280 КУпАП України, при розгляді справи про адміністративне правопорушення суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно зі ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відповідно до ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Кваліфікація того чи іншого правопорушення здійснюється шляхом встановлення його складу. Склад правопорушення - це сукупність передбачених законом ознак, які характеризують дане діяння як адміністративне правопорушення і відрізняють його від інших правопорушень. Склад адміністративного правопорушення включає: об`єкт, об`єктивну сторону, суб`єкт, суб`єктивну сторону.

Порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Наведене указує на те, що до відповідальності за порушення митних правил може бути притягнута винна особа, яка вчинила відповідне правопорушення умисно або з необережності.

Статтею 485 МК України передбачено відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Відповідно до ч.8 ст.257 МК України митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться трім іншого такі відомості: 5) відомості про товари: а) найменування; б) звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; в) торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах); г) код товару згідно з УКТ ЗЕД; ґ) найменування країни походження товарів (за наявності); д) опис упаковки (кількість, вид); е) кількість у кілограмах (вага брутто та вага нетто) та інших одиницях виміру; є) фактурна вартість товарів; ж) митна вартість товарів та метод її визначення; з) відомості про уповноважені банки теютаранта; и) статистична вартість товарів.

Згідно з вимогами ст. 266 Митного кодексу України декларант зобов`язаний: 1) здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; 2) на вимогу митного органу пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення; 3) надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; 4) у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу; 5) у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на митні органи. Перед подачею митної декларації декларант має право з дозволу митного органу здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах, брати проби та зразки товарів. У випадках та в порядку, визначених цим Кодексом, декларант має право вимагати від митного органу випуску товарів, за умови забезпечення сплати митних платежів відповідно до розділу X цього Кодексу. У разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант. Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.

Відповідно до п.43 ст.4 МК України посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи, укладеними в установленому законом порядку.

Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 4 МК України декларант - особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування.

У відповідності до ст. 266 МК України «Обов`язки, права та відповідальність декларанта та уповноваженої ним особи»:

- ч. 1. Декларант зобов`язаний:

1) здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом.

Судом встановлено, що 16.04.2025 року в зоні митного контролю митного посту «Ужгород -вантажний» Закарпатської митниці декларантом ТОВ «УНІВЕРСАЛ ЛТД" (Україна, м. Одеса вул. Бугаївська 35, оф.906, Код ЄДРПОУ 42712697) ОСОБА_1 (відомості зазначені з графах 14 та 54 МД) відповідно до договору про надання послуг митного брокера від 30.07.2024 № Ф004\07\24 до митного контролю та оформлення, шляхом електронного декларування, була подана митна декларація від 16.04.25 ІМ40 ДЕ 25UA305130007169U3 та товаросупровідні документи до неї, а саме: свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу від 08.04.2025 №217.814.870, рахунок-фактура від 08.04.2025 № 2086 на товар: «легковий автомобіль, що був у користуванні - 1 шт. Марка VOLKSWAGEN, модель ТОURAN, номер кузова /VIN- НОМЕР_1 », який надійшов від іноземної фірми HUBER Autoverwertung AG" (Kreuzfeldstrasse 8 5643 Sins- Meienb erg Schweiz) на адресу ТОВ "АВТОГРУП ГБ" (90400, Україна, Закарпатська обл., м. Хуст, вул. 900 Річчя Хуста, буд. ЗА) в транспортному засобі р.н.з. НОМЕР_2 .

По вищевказаній МД задекларовано товар - «легковий автомобіль, що був у користуванні - 1 шт. Марка VOLKSWAGEN, модель TOURAN, номер кузова /VIN- НОМЕР_1 », фактурною вартістю - 6 300,00 CHF (швейцарських франків), митною вартістю 279 662,40 грн, та розраховано до сплати митних платежів та податків у сумі - 132 258, 39 грн ( в т.ч. мито - 27 966,24 грн, акциз - 29259,68 гри, ПДВ - 75032,47 грн).

Разом з тим встановлено, що в гр.45 МД декларантом невірно визначено числове значення митної вартості товару, а саме при визначенні числового значення декларантом за основу взято курс валют - Євро (46.6104 грн/1євро), а не швейцарський франк (50.46610 грн/1 CHF), що призвело до невірного розрахунку податків згідно гр.47 МД, зокрема ввізного мита та ПДВ. Відповідно до розрахунку платежів на вказаний товар митні платежі та податки станом на дату подання митної декларації ІМ40 ДЕ №25UA305130007169U3 повинні становити 136 851,27 грн (в т.ч. ввізне мито - 31 793,64 грн, акциз - 29 259,68 грн, ПДВ - 75 797,95 грн). Отже, сума необхідних до сплати митних платежів та податків за митною декларацією ІМ40 ДЕ № 25UA305130007169U3 від 16.04.25 р. декларантом ОСОБА_1 була зменшена на 4 592,88 грн (в т.ч. мито - 3 827,40 грн, ПДВ - 765,48 грн).

Суд такожвстновив,що мироваугода,яка міститьсяв матеріалахсправи ОСОБА_1 в узгодженийстрок - до 11.06.2025 не виконана, нею не внесено до державного бюджету на відповідний рахунок кошти у сумі 2296,44 грн, що дорівнює нижній межі розміру штрафу, передбаченого санкцією ст. 485 МК України, про що Закарпатською митницею складено відповідний акт про невиконання мирової угоди від 16.06.2025.

Вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 485 МК України, підтверджується дослідженими в судовому засіданні доказами, а саме: протоколом про порушення митних правил за протоколом 0284/UA30500/24 від 16.04.2025 року; копією паспорту громадянина України ОСОБА_1 ; електронною митною декларацією № 25UA305130007169U3, копією контракту № 25/01/2025-02; актом про проведення огляду(переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу; звітом про оцінку легкового автомобіля VOLKSWAGEN;іншими матеріалами справи.

Таким чином, суддею встановлено, що громадянка України ОСОБА_1 , подала для митного контролю електронну митну декларацію, в якій було заявлено неправдиві відомості щодо митної вартості товару, що призвели до неправомірного зменшення розміру митних платежів та податків на загальну суму 4592,88 грн..

Дослідивши матеріали справи приходжу до переконання, що громадянка України ОСОБА_1 своїми діями вчинила порушення митних правил, передбачене ст. 485 МК України.

При накладенні адміністративного стягнення, суд у відповідності до вимог ст.ст. 23, 33 КУпАП, приходить до висновку, що на гр. України ОСОБА_1 слід накласти адміністративне стягнення в межах санкції ст. 485 МК України у виді штрафу в розмірі 100 відсотків несплаченої суми митних платежів, що буде достатньою мірою відповідальності для досягнення мети адміністративного стягнення.

Керуючись ст. 370, 485, 519, 520, 527-529 МК України, ст. 287-290 КУпАП

постановив:

Громадянку України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , мешканку АДРЕСА_1 , визнати винною у порушенні митних правил за ст. 485 МК України та накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків несплаченої суми митних платежів, що складає 4592,88 (чотри тисячі п`ятсот дев`яності дві грн. 88 коп.) гривень.

Стягнути з громадянки України ОСОБА_1 , на користь Державної судової адміністрації України судовий збір в розмірі605/шістсот п`ять/грн. 60 коп.

Постанова може бути оскаржена до Закарпатського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення. Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. Строк звернення постанови до виконання три місяці з дня набрання постановою законної сили.

Строк звернення постанови для виконання три місяці з дня винесення постанови.

Роз`яснити, що відповідно до ст. 307 КУпАП, штраф має бути сплачений порушником не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

У разі несплати правопорушником штрафу у строк, встановлений ч. 1 ст. 307 КУпАП, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.

Суддя В. В. Чепка

СудУжгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення31.07.2025
Оприлюднено04.08.2025
Номер документу129262048
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —308/8672/25

Постанова від 31.07.2025

Адмінправопорушення

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Чепка В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні