Запорізький апеляційний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяЗАПОРІЗЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
Єдиний унікальний №334/1796/25 Головуючий в 1 інст. Козлова Н.Ю.
Провадження №33/807/715/25 Доповідач в 2 інст. Рассуждай В.Я.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 липня 2025 року м. Запоріжжя
Суддя Запорізького апеляційного суду Рассуждай В.Я., за участю захисника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 адвоката Рогозіна О.В., представників Запорізької митниці Наказного Т.О., Ткача В.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань Запорізького апеляційного суду справу про порушення митних правил, за апеляційною скаргою адвоката Рогозіна О.В. на постанову судді Дніпровського районного суду м.Запоріжжя від 12 травня 2025 року, якою на
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт громадянина України № НОМЕР_1 виданий 06.11.2017 року Вознесенівським РВ УДМС України в Запорізькій області, паспорт для виїзду за кордон НОМЕР_2 від 10.10.2018 року, орган, який видав 1248, яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , яка є керівником Благодійної Організації Благодійний Фонд «Біла Лілія» ( РНОКП: НОМЕР_3 , м.Запоріжжя, бул. Центральний 19Б,кв.78, код ЄДРПОУ: 45422147)
накладено адміністративне стягнення за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України у вигляді штрафу в дохід держави в розмірі 100 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 118 806,54 гривень, стягнуто судовий збір,-
В С Т А Н О В И В :
Відповідно дооскаржуваної постанови,суддя судупершої інстанціївстановив, що відповідно до протоколу про порушення митних правил №0023/UA112000/2025 від 06 лютого 2025 року, Запорізькою митницею під час перевірки законності ввезення на митну територію України транспортних засобів у якості гуманітарної допомоги зі звільненням від сплати обов`язкових митних платежів, отримувачами яких є суб`єкти, розташовані (зареєстровані) на території Запорізької області.
Під час перевірки встановлено, що одним з таких отримувачів гуманітарної допомоги є Благодійна організація Благодійний фонд «БІЛА ЛІЛІЯ», керівником якої є ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .
З метою встановлення законності ввезення на митну територію України транспортних засобів у якості гуманітарної допомоги, Запорізькою митницею 20 листопада 2024 року було направлено запит за вих. № 7.20-4/20-01/14/3908 до БО БФ «БІЛА ЛІЛІЯ» щодо транспортних засобів, ввезених в Україну у якості гуманітарної допомоги, отримувачем яких є зазначений Благодійний фонд.
17 грудня 2024 року, Запорізькою митницею отримано відповідь від Благодійної організації Благодійний фонд «БІЛА ЛІЛІЯ», за вих. № б/н від 17.12.2024, з долученням копій документів щодо цільового використання та передачі БО БФ «БІЛА ЛІЛІЯ» транспортних засобів, ввезених в Україну у якості гуманітарної допомоги.
В надісланих копіях документів, а саме: актах приймання-передачі транспортних засобів, міститься інформація щодо передачі їх військовим частинам (військовослужбовцям) Збройних Сил України. Зокрема, в акті приймання-передачі транспортного засобу № б/н від 12.07.2024 року зазначено, що БО БФ «БІЛА ЛІЛІЯ» в особі керівника ОСОБА_1 передала транспортний засіб марки «SKODA SUPERB», 2007 року випуску, VIN - НОМЕР_4 , держ. № НОМЕР_5 військовослужбовцю військової частини НОМЕР_6 ОСОБА_2 , а військовослужбовець військової частини НОМЕР_6 ОСОБА_2 прийняв такий транспортний засіб для виконання завдань підрозділами військової частини.
Згідно інформації, що міститься у базі даних АСМО «Інспектор», встановлено, що транспортний засіб марки «SKODA SUPERB», 2007 року випуску, VIN - НОМЕР_4 , держ. № НОМЕР_5 , ввезено на митну територію України 24.07.2024 року через міжнародний пункт пропуску «Шегині - Медика» митний поста «Мостиська» Львівської митниці громадянкою України ОСОБА_3 та був оформлений у якості гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану без оподаткування та застосовування заходів нетарифного регулювання і випущений на митну територію України.
В ході проведення перевірки, з метою з`ясування обставин ввезення на митну територію України даного транспортного засобу, Запорізькою митницею направлено запит у Львівську митницю за вихідним від 20.11.2024 року № 7.30-4/20-01/7/3905 з проханням надати копії документів, на підставі яких транспортні засоби, отримувачем яких зазначено БО БФ «БІЛА ЛІЛІЯ» (м. Запоріжжя, бульвар Центральний, буд. 19Б, кв. 78, код ЄДРПОУ 45422147), ввезено в Україну в якості гуманітарної допомоги.
У відповіді на запит, Львівська митниця надала письмові докази щодо перетену кордону транспортного засобу марки «SKODA SUPERB», 2007 року випуску, VIN - НОМЕР_4 , держ. № НОМЕР_5 .
Так, згідно поданої Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 02.07.2024 року, особою, що здійснює декларування - ОСОБА_1 , отримувачем товару зазначено БО БФ «БІЛА ЛІЛІЯ» (код ЄДРПОУ 45422147), номер в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги - ЄР9487, унікальний код гуманітарної допомоги - 23974057.
З метою отримання інформації чи проходить або проходив військову службу у військовій частині НОМЕР_6 зазначений в акті військовослужбовець ОСОБА_2 , який підписав акт прийому-передачи вищезазначеного транспортного засобу, Запорізькою митницею було направлено лист до військової частини НОМЕР_6 з доданням копії акту приймання-передачі вказаного вище транспортного засобу.
27 січня 2025 року, Запорізькою митницею отримано письмові пояснення військовослужбовця ОСОБА_2 та копії наступних документів: копію свідоцтва про реєстрацію ТЗ, копію митної декларації та роздруківку скріншотів квитанцій про перерахування грошових коштів.
Згідно пояснень, який надав ОСОБА_2 він, через свого знайомого дізнався про особу на ім`я ОСОБА_4 , який займається продажом транспортних засобів.
4 липня 2024 року, ОСОБА_2 у м. Дніпро придбав транспортний засіб «VOLKSWAGEN PASSAT», 2001 року випуску, VIN - НОМЕР_7 , держ. № НОМЕР_8 за власні кошти 2650 доларів США. Кошти у сумі 2100 доларів США було передано особисто продавцю, кошти в сумі 16 000 грн. та 6 000 грн. було перераховано через додаток «Приват 24» двома транзакціями на один рахунок. Акт прийому-передачі транспортного засобу «VOLKSWAGEN PASSAT», 2001 року випуску, VIN - НОМЕР_7 , держ. № НОМЕР_8 він не підписував.
26 липня 2024 року, особа на ім`я ОСОБА_4 запропонував громадянину ОСОБА_2 обміняти транспортний засіб «VOLKSWAGEN PASSAT», 2001 року випуску, YIN - WVWZZZ3BZ1E112233, держ. № НОМЕР_8 (вартістю 2650 доларів США) на транспортний засіб «SKODA SUPERB», 2007 року випуску, VIN - НОМЕР_4 , держ. № НОМЕР_5 (вартістю 2950 доларів США) та доплатити ще 12 000 гривень, на що ОСОБА_2 погодився та 10.08.2024 року, перерахував 12 000 грн. через додаток «Приват 24» однією транзакцією.
Таким чином, достеменно встановлено, що транспортний засіб «VOLKSWAGEN PASSAT», 2001 року випуску, VIN - НОМЕР_7 , держ. № НОМЕР_8 у порушення вимог Закону Україну «Про гуманітарну допомогу» від 22.10.1999 №1192-XIV керівником БО БФ «БІЛА ЛІЛІЯ» ОСОБА_1 використано не за цільовим призначенням та не сплачені митні платежі, які б підлягали сплаті у разі митного оформлення даного транспортного засобу у вільний обіг.
З метою визначення суми несплачених митних платежів, управлінням боротьби з контробандою та порушеннями митних правил направлено службову записку від 27.01.2025 року на адресу управління контролю та адміністрування митних платежів.
Згідно службової записки управління контролю та адміністрування митних платежів Запорізької митниці від 29.01.2025 року № 15/15-01/612 розрахунок митних платежів на дату ввезення на митну територію України 02.07.2024 року транспортного засобу «VOLKSWAGEN PASSAT», 2001 року випуску, VIN - НОМЕР_7 становить 118 806,54 грн.
Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбачених ст. 485 Митного кодексу України.
Не погоджуючись з вказаною постановою суду, адвокат Рогозін О.В., діючи в інтересах ОСОБА_1 , звернувся до апеляційного суду з апеляційною скаргою, в якій зазначив, що оскаржувана постанову суду є незаконною та такою, що підлягає скасуванню.
В обґрунтування своїх доводів зазначив, що транспортний засіб VOLKSWAGEN PASSAT», за актом прийому-передачі від 12 липня 2024 року, був переданий від БО «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «БІЛА ЛІЛІЯ» в особі ОСОБА_5 до військовослужбовця ОСОБА_2 військова частина НОМЕР_6 , саме як гуманітарна допомогу. З положень даного акту випливає, що оцінюючи вартість гуманітарної допомоги на дату розмитнення становить: «оцінка не проводилась». Крім того зазначено, що сторона, яка отримує транспортний засіб попереджений, що автомобіль є гуманітарною допомогою. Отже, вказаний транспортний засіб передавався саме на потреби ЗСУ, був гуманітарною допомогою, про що був обізнаний військовослужбовець ОСОБА_2 . Наразі транспортний засіб використовується військовослужбовцем під час несення військової служби. ОСОБА_6 не отримувала ані особисто, ані через третіх осіб грошових коштів за вказаний транспортний засіб, кошти не перераховувалися ані на рахунок благодійної організації, ані особисто ОСОБА_5 .
Вважає, той факт, що невідомий громадянин нібито взяв кошти за транспортний засіб, який був гуманітарною допомогою є підставою для притягнення даного громадянина до відповідальності. Однак, даний громадянин не має жодного відношення до ГО «БФ БІЛА ЛІЛІЯ» та ОСОБА_6 , а нібито отриманні невстановленою особою.
Наголошує,що окрімписьмових пояснень ОСОБА_2 матеріали справине містятьжодних доказівщодо передачічи отриманняособисто коштів ОСОБА_5 або благодійною організацією.
Наполягає, що отримання коштів невстановленою особою, без призначення платежу на її особистий рахунок не спростовує того, що транспортний засіб є гуманітарною допомогою, звільнений від сплати митних платежів, податків та зборів. Тим паче, митним органом не надано доказів того, що невстановлена особа має якесь відношення до ОСОБА_5 чи ГО «БФ БІЛА ЛІЛІЯ». Посилання ОСОБА_2 на те, що він не підписував вищевказаний акт не підтверджено з боку митниці відповідним висновком почеркознавчої експертизи, окрім того на підтвердження своїх пояснень громадянин ОСОБА_2 не допитувався в судовому засіданні.
Просить скасувати постанови судді Дніпровського районного суду м.Запоріжжя від 12 травня 2025 року про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, передбаченої ст. 485 МК України. Провадження в справі закрити у зв`язку із відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.
10 липня 2025 року представник Запорізької митниці Наказний Т.О. подав відзив на апеляційну скаргу адвоката Розогіна О.В.
Посилаючись на вимоги ЗУ «Про гуманітарну допомогу» від 22 10.1999 р. № 1192-XIV та положення постанови КМУ від 28.12.2000 року № 1921 «Про затвердження Положення про військово-транспортний обов`язок» вказав на багаточисельні порушення вимог про гуманітарну допомогу в діях ОСОБА_1 . Зокрема зазначив, що в порушення наведеного законодавство акт приймання-передачі транспортного засобу підписаний не командиром (начальником) військової частини або уповноваженим представником. Крім того, ОСОБА_2 в своїх пояснення зазначив, що особисто не підписував акт та дозволу на його підписання від свого імені нікому не надавав.
Отже вважає, що акт приймання - передачі містить неправдиві відомості. Разом із цим, ОСОБА_2 пояснив, що транспортний засіб VOLKSWAGEN PASSAT» придбав за власні кошти у м. Дніпро. Таким чином, даний автомобіль не підпадає під визнання гуманітарної допомоги, оскільки в даному випадку відсутня безоплатність допомоги, а тому при ввезені автомобілю на територію України, мали бути сплачені митні платежі.
Просить залишити апеляційну скаргу адвоката Рогозіна О.В. без задоволення, постанову Дніпровського районного суду м. Запоріжжя від 12 травня 2025 року, без змін.
Під час апеляційного перегляду справи адвокат Рогозін О.В. підтримав апеляційну скаргу, просив її задовольнити. Зазначив, що жодних претензій до акту приймання-передачі від будь кого не надходило. Наголосив, що військовослужбовця ОСОБА_2 не було допитано під час розгляду справи в суді першої інстанції. На теперішній час, ОСОБА_2 використовує даний транспортний засіб. Стверджував, що постановка або не постановка транспортного засобу на облік у військовій частині, не є питанням до Благодійного Фонду.
Представник Запорізької митниці Ткач В.В. заперечував проти задоволення апеляційної скарги. Зазначив, що згідно пояснень ОСОБА_2 він не підписував акт приймання - передачі. Вказав, що згідно вимог чинного законодавства ОСОБА_2 не може бути отримувачем транспортного засобу, а отже і підписувати відповідний акт. ОСОБА_2 придбав автомобіль за власні кошти. На даний час, за даним фактом внесені відомості до ЄРДР.
Розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення, заслухавши представників Запорізької митниці Наказного Т.О. та Ткача В.В., захисника ОСОБА_1 адвоката Рогозіна О.В., дослідивши матеріали справи, суддя апеляційного суду дійшов наступних висновків.
Відповідно до ст. 1 КУпАП, завданням Кодексу України про адміністративні правопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством.
Згідно ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом.
Відповідно до ч. 7 ст. 294 КУпАП, апеляційний суд переглядає справу в межах апеляційної скарги.
Згідно ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частиною 1 статті 458 МК України встановлено, що порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідно до ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Згідно ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
З аналізу вказаних правових норм статей 486 та 487 МК України, а також статей 2, 9, 11 КУпАП підставою для визнання особи винною в порушенні митних правил, як різновиду адміністративного правопорушення, є встановлення у вчиненому нею діянні всіх ознак складу такого правопорушення, в тому числі ознак суб`єктивної та об`єктивної сторони складу правопорушення.
Усі вказані елементи складу адміністративного правопорушення є неподільним цілим. Наявність цих елементів обов`язкова для кваліфікації конкретного діяння, як адміністративного проступку. Якщо хоча б один з них відсутній, або не відповідає вимогам, що передбачені відповідною статтею глави 68 МК України, вказане діяння не є порушенням митних правил.
При цьому наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи встановлюється наявними у справі доказами.
Відповідно до ст. 491 МК України підставами для порушення справи про порушення митних правил є: 1) безпосереднє виявлення посадовими особами митного органу порушення митних правил; 2) офіційні письмові повідомлення про вчинення особою порушення митних правил, отримані від правоохоронних органів, а також органів, що проводять заходи офіційного контролю; 3) офіційні письмові повідомлення про вчинення порушення митних правил, отримані від митних та правоохоронних органів іноземних держав, а також від міжнародних організацій.
За змістом положень ч. 1 ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Відповідно до ст. 485 МК України склад цього адміністративного правопорушення полягає у заявленні в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги і такі дії тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.
З об`єктивної сторони склад правопорушення митних правил, передбаченого ст. 485 МК України, характеризується наявністю дій, а з суб`єктивної у формі умислу та спеціальної мети неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру.
Відповідно до ст. 1 Закону Україну «Про гуманітарну допомогу» від 22 жовтня 1999 року № 1192-XIV гуманітарна допомога цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв`язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту.
Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об`єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимог ст. 3 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації».
Згідно зі ст. 3 ЗУ «Про гуманітарну допомогу», підставою для здійснення гуманітарної допомоги в Україні є письмова згода отримувача гуманітарної допомоги на її одержання. Отримувач гуманітарної допомоги має такі самі права на її використання, що і набувач гуманітарної допомоги.
При цьому, зміна отримувача гуманітарної допомоги можлива лише за письмовим погодженням з донором такої допомоги, крім випадків, якщо таке погодження було надано донором під час його пропозиції про надання гуманітарної допомоги або передбачено правочином щодо здійснення гуманітарної допомоги.
У відповідності зі ст. 6 Закону Україну «Про гуманітарну допомогу» звільнення від оподаткування товарів (робіт, послуг) гуманітарної допомоги здійснюється в порядку, встановленому Податковим кодексом України та Митним кодексом України.
Згідно з ч.1 ст. 287 Митного кодексу України та п.197.11 ст. 197, п.213.3.9 ст. 213 Податкового кодексу України, при ввезенні на митну територію України вантажі гуманітарної допомоги, звільняються від оподаткування, а саме сплати ввізного мита, акцизного податку та податку на додану вартість.
З матеріалів справи вбачається, що декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 2 липня 2024 року, яка подавалась до митного органу ОСОБА_1 була підставою для пропуску на митну територію України вказаного транспортного засобу як гуманітарної допомоги на адресу БО «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «БІЛА ЛІЛІЯ», та є документом, без якого неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон.
Згідно з ч.1 ст. 257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Митна декларація та інші документи, подання яких митним органам передбачено Митним кодексом України, оформлені на паперовому носії та у вигляді електронних документів, мають однакову юридичну силу. Митна декларація це заява встановленої форми, в якій особою зазначено митну процедуру, що підлягає застосуванню до товарів, та передбачені законодавством відомості про товари, умови і способи їх переміщення через митний кордон України та щодо нарахування митних платежів, необхідних для застосування цієї процедури (п.20 ст. 4 Митного кодексу України).
Відповідно до п. 30.1 ст. 30 Податкового кодексу України податкова пільга - передбачене податковим та митним законодавством звільнення платника податків від обов`язку щодо нарахування та сплати податку та збору, сплата ним податку та збору в меншому розмірі.
Згідно з ч. 1 ст. 292 Митного кодексу України, митні платежі не сплачуються уразі, якщо відповідно до цього Кодексу, Податкового кодексу України,інших законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України щодо товарів надано звільнення або повне умовне звільнення від сплати митних платежів - у період дії такого звільнення і при дотриманні умов, у зв`язку з якими його надано.
Використання гуманітарної допомоги не за цільовим призначенням або з метою отримання прибутку є порушенням законодавства про гуманітарну допомогу, що тягне за собою кримінальну або адміністративну відповідальність (ст. 12 Закону Україну «Про гуманітарну допомогу»).
Приймаючи рішення про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ст. 485 МК України, суд посилався на те, що вина останньої у вчиненні вищевказаного правопорушення підтверджена зібраними доказами, а саме:
- відповіддю Львівської митниці від 02.12.2024 року №7.4-5/20-03/7/32733 відповідно до якої 24.07.2024 громадянкою України ОСОБА_3 було ввезено на митну територію України автомобіль VOLKSWAGEN PASSAT», 2001 року випуску, VIN - НОМЕР_7 , держ. № НОМЕР_8 , через пропуску «Шегені-Медика» митного поста «Мостиська» Львівської області в якості гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану.
- актом приймання-передачі транспортного засобу, у яких міститься інформація щодо передачі транспортного засобу військовим частинам (військовослужбовцям) Збройних Сил України. Зокрема, в акті приймання-передачі транспортного засобу № б/н від 12.07.2024 року зазначено, що БО БФ «БІЛА ЛІЛІЯ» в особі керівника ОСОБА_1 передала транспортний засіб марки «VOLKSWAGEN PASSAT», 2001 року випуску, VIN - НОМЕР_7 , держ. № НОМЕР_8 військовослужбовцю військової частини НОМЕР_6 ОСОБА_2 , а військовослужбовець військової частини НОМЕР_6 ОСОБА_7 прийняв такий транспортний засіб для виконання завдань підрозділами військової частини.
- декларацією про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 02.07.2024 року, особою, що здійснює декларування - ОСОБА_1 , отримувачем товару зазначено БО БФ «БІЛА ЛІЛІЯ» (код ЄДРПОУ 45422147), номер в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги - ЄР9487, унікальний код гуманітарної допомоги - 23974057.
- письмовими поясненнями ОСОБА_2 , згідно яких 04.07.2024 року, він придбав транспортний засіб «VOLKSWAGEN PASSAT», 2001 року випуску, VIN - НОМЕР_7 , держ. № НОМЕР_8 за власні кошти 2650 доларів США. Кошти у сумі 2100 доларів США було передано особисто продавцю, кошти в сумі 16 000 грн. та 6 000 грн. було перераховано через додаток «Приват 24» двома транзакціями на один рахунок. Акт прийому-передачі транспортного засобу «VOLKSWAGEN PASSAT», 2001 року випуску, VIN - НОМЕР_7 , держ. № НОМЕР_8 він не підписував. Після чого, він обміняв транспортний засіб «VOLKSWAGEN PASSAT», 2001 року випуску, YIN - WVWZZZ3BZ1E112233, держ. № НОМЕР_8 (вартістю 2650 доларів США) на транспортний засіб «SKODA SUPERB», 2007 року випуску, VIN - НОМЕР_4 , держ. № НОМЕР_5 (вартістю 2950 доларів США) та доплатив ще 12 000 гривень, через додаток «Приват 24» однією транзакцією.
Вищенаведені досліджені судом докази підтверджують, що ОСОБА_1 вчинила дії, що призвели до несплати митних платежів у сумі 118 806 грн. 54 коп, шляхом використання товару - транспортного засобу «VOLKSWAGEN PASSAT», 2001 року випуску, VIN - НОМЕР_7 , держ. № НОМЕР_8 , ввезеного на митну територію України в умовах воєнного стану у якості гуманітарної допомоги, щодо якого було надано пільги зі сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.
Тобто, ОСОБА_1 вчинила порушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ст. 485 МК України, а саме дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів.
Оцінюючи зібрані в справі та досліджені докази, суддя апеляційного суду приходить до висновку, що вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України, доведена.
Отже, висновок суду першої інстанції про наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення передбаченого ст. 485 МК України, є обґрунтованим та законним, відповідає обставинам справи.
Судом першої інстанції при винесенні оскаржуваної постанови дотримано вимог ст. 280 КУпАП, а саме повністю з`ясовано обставини, що мають значення для правильного вирішення справи, дано належну оцінку матеріалам справи.
Відтак, підстави для скасування постанови місцевого суду та закриття провадження по справі відсутні.
Керуючись статтями 7, 293, 294 КУпАП, статтями 486, 487, 529, 530 МК України, суддя апеляційного суду,-
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу адвоката Рогозіна Олексія Вікторовича, подану в інтересах ОСОБА_1 , залишити без задоволення.
Постанову судді Дніпровського районного суду м. Запоріжжя від 12 травня 2025 року, якою на ОСОБА_1 накладено адміністративне стягнення за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України, залишити без змін.
Постанова набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною і оскарженню не підлягає.
Суддя Запорізького
апеляційного суду В.Я. Рассуждай
Дата документу Справа № 334/1796/25
Суд | Запорізький апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2025 |
Оприлюднено | 12.08.2025 |
Номер документу | 129425846 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів |
Адмінправопорушення
Запорізький апеляційний суд
Рассуждай В. Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні