Герб України

Рішення від 11.08.2025 по справі 640/2510/20

Запорізький окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

11 серпня 2025 року Справа № 640/2510/20 ЗП/280/814/25 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі судді Бойченко Ю.П., розглянувши за правилами спрощеного, в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Приватного підприємства «АИВА» (04205, м. Київ, вул. Маршала Тимошенка, 21, Н/п № 3; код ЄДРПОУ 38261566)

до 1. Головного управління ДПС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19; код ЄДРПОУ ВП: 44116011)

2. Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ 43005393)

про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство «АИВА» (далі позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до 1. Головного управління ДПС у м. Києві (далі відповідач 1), 2. Державної податкової служби України (далі відповідач 2), в якій просило:

визнати протиправними та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.12.2019 № 1425199/38261566, № 1425200/38261566, № 1425201/38261566, № 1425202/38261566, № 1425203/38261566, № 1425204/38261566;

зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкових накладних від 04.12.2019 № 1, від 04.12.2019 № 2, від 04.12.2019 № 3, від 05.12.2019 № 4, від 06.12.2019 № 5, від 06.12.2019 № 6 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем їх фактичного подання.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що ПП «АИВА», відповідно до приписів статті 201 Податкового кодексу України, складено та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН) податкові накладні від 04.12.2019 № 1, від 04.12.2019 № 2, від 04.12.2019 № 3, від 05.12.2019 № 4, від 06.12.2019 № 5, від 06.12.2019 № 6. Відповідно до отриманих квитанцій документи прийнято, проте їх реєстрацію зупинено із посиланням на п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України та зазначенням, що обсяг постачання товару/послуги 4401 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп. 2.1 п. 2 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій». Позивач скористався правом на подання додаткових документів та пояснень до ДПС, проте Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення від 28.12.2019 № 1425199/38261566, № 1425200/38261566, № 1425201/38261566, № 1425202/38261566, № 1425203/38261566, № 1425204/38261566 про відмову у реєстрації податкових накладних з підстав ненадання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Позивач не погоджується з оскаржуваними рішеннями, оскільки ним надано пояснення та необхідні підтверджуючі документи, достатні для реєстрації податкових накладних. За таких обставин, просить задовольнити позов.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.02.2020 відкрито провадження в адміністративній справі; призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та виклику учасників справи (у письмовому провадженні).

Відповідач 1 позов не визнав, у поданому відзиві послався на те, що підставою для відмови у реєстрації спірних податкових накладних слугувало надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства та/або недостатніх для прийняття комісією рішення про реєстрацію в ЄРПН. У задоволенні позову просить відмовити.

Законом України від 13.12.2022 № 2825-IX «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» (далі - Закон № 2825-IX) Окружний адміністративний суд міста Києва ліквідовано.

На виконання положень п. 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону № 2825-ІХ Окружним адміністративним судом міста Києва надіслано дану справу до Київського окружного адміністративного суду.

На виконання Закону України «Про внесення зміни до пункту 2 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» та відповідно до Порядку передачі судових справ, нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України від 16.09.2024 № 399, Київським окружним адміністративним судом передано справу Запорізькому окружному адміністративному суду.

01.04.2025 справа № 640/2510/20 за результатом автоматизованого розподілу судової справи між суддями передана на розгляд судді Бойченко Ю.П.

Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 07.04.2025 прийнято до провадження адміністративну справу № 640/2510/20; розгляд справи розпочато спочатку; ухвалено розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні); запропоновано відповідачу 2 подати до Запорізького окружного адміністративного суду відзив на позовну заяву.

Відповідач 2 позову не визнав, у поданому відзиві (вх. від 07.05.2025 № 22800) послався на те, що позивач фактично просить суд перебрати на себе функції контролюючого органу в частині дослідження документів та визначення права на складання податкової накладної. Зазначає, що позивачем не дотримано вимог «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» щодо надання контролюючому органу письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, надання платником податку копій документів. Враховуючи викладене, вважає спірні рішення правомірними та просить відмовити у задоволенні позову.

Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 11.08.2025 замінено відповідача 1, а саме Головне управління ДПС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19; код ЄДРПОУ 43141267) на правонаступника Головне управління ДПС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19; код ЄДРПОУ ВП: 44116011).

Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Приватне підприємство «АИВА» (код ЄДРПОУ 38261566) зареєстровано як юридична особа. Основним видом економічної діяльності позивача є виробництво дерев`яної тари (код КВЕД 16.24.).

Між позивачем (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «СІЛЬВА ПОСТАЧ УА» (Замовник) укладено Договір поставки деревини від 04.11.2019 № 39/DR/2019, відповідно до п. 1.1. Постачальник зобов`язується поставити Покупцеві лісопродукцію (надалі іменується «сировина»), а Покупець зобов`язується прийняти цю сировину та оплатити її вартість.

Позивачем складено та направлено до реєстрації в ЄРПН податкові накладні від 04.12.2019 № 1 на загальну суму 12243,24 грн (в т.ч. ПДВ 2040,54 грн), від 04.12.2019 № 2 на загальну суму 12670,92 грн (в т.ч. 2111,92 грн), від 04.12.2019 № 3 на загальну суму 13320,00 грн (в т.ч. ПДВ 2220,00 грн), від 05.12.2019 № 4 на загальну суму 12831,48 грн (в т.ч. ПДВ 2138,58 грн), від 06.12.2019 № 5 на загальну суму 12831,48 грн (в т.ч. ПДВ 2138,58 грн), від 06.12.2019 № 6 на загальну суму 12831,48 грн (в т.ч. ПДВ 2138,58 грн).

Разом з тим, позивачу в електронному вигляді надійшли Квитанції, в яких зазначено: «Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК … в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 4401 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп. 2.1 п. 2 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій». Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

Позивач скористався наданим правом на надання пояснень та їх документального підтвердження та подав до контролюючого органу Повідомлення від 18.12.2019 № 1; пояснення із додатками.

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення:

від 28.12.2019 № 1425199/38261566 про відмову в реєстрації податкової накладної від 04.12.2019 № 1,

від 28.12.2019 № 1425200/38261566 про відмову в реєстрації податкової накладної від 04.12.2019 № 2,

від 28.12.2019 № 1425201/38261566 про відмову в реєстрації податкової накладної від 04.12.2019 № 3,

від 28.12.2019 № 1425202/38261566 про відмову в реєстрації податкової накладної від 05.12.2019 № 4,

від 28.12.2019 № 1425203/38261566 про відмову в реєстрації податкової накладної від 06.12.2019 № 5,

від 28.12.2019 № 1425204/38261566 про відмову в реєстрації податкової накладної від 06.12.2019 № 6

з підстав ненадання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Позивач оскаржив дані рішення до ДПС України, рішеннями якої від 11.01.2020 № 655/38261566/2, № 656/38261566/2, № 657/38261566/2, № 658/38261566/2, № 659/38261566/2, № 682/38261566/2 скарги залишено без задоволення.

ПП «АИВА», не погодившись з відмовою в реєстрації спірних податкових накладних, звернулося з даним позовом до суду.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з приписів ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), відповідно до яких завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку субєктів владних повноважень.

Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі ПК України), який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до підпункту 16.1.2, 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до підпункту «а» пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається згідно з приписами норми пункту 187.1 статті 187 ПК України дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).

Пунктом 201.1 статті 201 ПК України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок № 1246; у чинній на момент виникнення спірних правовідносин редакції).

Положеннями пункту 2 Порядку № 1246 визначено, що податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до абзацу 10 пункту 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, крім іншого, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України № 117 (втратила чинність з 01.02.2020 на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165, проте була чинною на час зупинення реєстрації спірних ПН) «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних).

Критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади (пункт 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних).

Судом встановлено, що відповідно до отриманих позивачем квитанцій, реєстрація податкових накладних зупинена у зв`язку із тим, що обсяг постачання товару/послуги 4401 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп. 2.1 п. 2 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій».

На час виникнення та розвитку спірних у цій справі правовідносин критерії ризиковості здійснення операцій визначалися листом Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18 за погодженням з Міністерством фінансів України від 22.03.2018.

Пункт 2.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій передбачає, що податкові накладні/розрахунки коригування, складені платниками податку, перевіряються на відповідність ознакам ризиковості здійснення операцій: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яку(ий) подано на реєстрацію в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 відсотків загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД та послуг з кодами згідно з ДКПП, перелік яких визначено ДФС відповідно до додатка, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в Таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється)

Відповідно до пункту 2 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 (далі - Порядок № 520; у чинній на час прйиняття спірних рішень редакції) прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Пунктом 5 вказаного порядку передбачено, що перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з пунктом 9 Порядку № 520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

В силу пункту 11 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Отже, вищенаведені норми містять орієнтовний перелік документів, необхідних для розгляду комісією регіонального рівня питання про прийняття рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН, який може відрізнятись для кожної конкретної господарської операції з урахуванням специфіки діяльності платника податків, особливостей здійснення господарської операції (наприклад, поставка, товару, робіт або послуг), події, за якою складено податкову накладну (дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг або дата отримання платником податку товарів/послуг) тощо.

Як встановлено з матеріалів справи, позивач на підтвердження обґрунтованості заявлених позовних вимог надав до суду, серед іншого, копії: накладної від 11.12.2019 № 104519 на загальну суму 76728,60 грн (в т.ч. ПДВ 12788,10 грн), товарно-транспортних накладних від 06.12.2019 № 01/06, від 03.12.2019 № 3/1, від 03.12.2019 № 3/2, від 04.12.2019 № 01/04, від 04.12.2019 № 02/04, від 06.12.2019 № 6/1.

Суд звертає увагу, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів вважається або дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів, що підлягають постачанню, або дата відвантаження товарів.

Натомість, надані до матеріалів справи документи не підтверджують факту виникнення податкових зобов`язань саме 04.12.2019, 05.12.2019 та 06.12.2019.

Так, накладна від 11.12.2019 № 104519 на загальну суму 76728,60 грн (в т.ч. ПДВ 12788,10 грн) складена такою датою та на таку суму, що не відповідають податковим накладним від 04.12.2019 № 1, від 04.12.2019 № 2, від 04.12.2019 № 3, від 05.12.2019 № 4, від 06.12.2019 № 5, від 06.12.2019 № 6.

Зауваження у позовній заяві, що шість податкових накладних складені до накладної від 11.12.2019 № 104519, оскільки транспортування товару відбувалося згідно шести різних товарно-транспортних накладних суд відхиляє та зазначає, що товарно-транспортна накладна не може бути первинним документом, який підтверджує здійснення господарської операції з купівлі-продажу товару і набуття права власності на нього, оскільки не показує відомості про господарську операцію з купівлі-продажу товару, а лише містить інформацію про господарську операцію перевезення.

Крім того, частина цих товарно-транспортних накладних складена 03.12.2019, що не відповідає датам складання податкових накладних.

Також, суд звертає увагу, що накладна від 11.12.2019 № 104519 складена пізніше, ніж надані позивачем товарно-транспортні накладні.

Тобто, відомості, зазначені у податкових накладних від 04.12.2019 № 1, від 04.12.2019 № 2, від 04.12.2019 № 3, від 05.12.2019 № 4, від 06.12.2019 № 5, від 06.12.2019 № 6, не відповідають фактичним даним проведених господарських операцій, тому суд доходить висновку, що реєстрація податкових накладних зупинена правомірно.

Суд вказує, що предметом доказування при вирішенні питання про скасування рішень від 28.12.2019 № 1425199/38261566, № 1425200/38261566, № 1425201/38261566, № 1425202/38261566, № 1425203/38261566, № 1425204/38261566 про відмову в реєстрації спірних податкових накладних є, зокрема, обставини щодо подання документів, які в подальшому свідчать про можливість зареєструвати податкові накладні. Тобто, позивач має довести, що ним подано документи, достатні для реєстрації податкових накладних.

Судом встановлено, що позивач скористався своїм правом та подав пояснення щодо реєстрації податкових накладних (повідомленням від 18.12.2019 № 1), однак жодних документів на підтвердження факту виникнення податкових зобов`язань саме 04.12.2019, 05.12.2019 та 06.12.2019 не надав.

При цьому, в оскаржуваних рішеннях від 28.12.2019 № 1425199/38261566, № 1425200/38261566, № 1425201/38261566, № 1425202/38261566, № 1425203/38261566, № 1425204/38261566 відповідач 1 правомірно послався на ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Таким чином, наведені позивачем аргументи спростовуються наданими до матеріалів справи письмовими доказами, а тому є безпідставними.

Враховуючи наведене у сукупності, зважаючи на те, що позивач не підтвердив дати виникнення податкових зобо`вязань саме 04.12.2019, 05.12.2019 та 06.12.2019, та не довів належними та достовірними доказами надання на розгляд комісії контролюючого органу належних та достатніх документів для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних від 04.12.2019 № 1, від 04.12.2019 № 2, від 04.12.2019 № 3, від 05.12.2019 № 4, від 06.12.2019 № 5, від 06.12.2019 № 6, суд доходить висновку про правомірність рішень Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.12.2019 № 1425199/38261566, № 1425200/38261566, № 1425201/38261566, № 1425202/38261566, № 1425203/38261566, № 1425204/38261566 та відсутність підстав для їх скасування.

Відтак, у зв`язку з тим, що судом встановлено правомірність оскаржуваних рішень, відсутні правові підстави для зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 04.12.2019 № 1, від 04.12.2019 № 2, від 04.12.2019 № 3, від 05.12.2019 № 4, від 06.12.2019 № 5, від 06.12.2019 № 6 днем їх фактичного подання.

Відповідно до частини першої статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи вищенаведене, суд доходить висновку про необґрунтованість позовних вимог Приватного підприємства «АИВА» та відсутність підстав для їх задоволення.

Розподіл судових витрат не здійснюється.

Керуючись статтями 241, 243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви Приватного підприємства «АИВА» (04205, м. Київ, вул. Маршала Тимошенка, 21, Н/п № 3; код ЄДРПОУ 38261566) до 1. Головного управління ДПС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19; код ЄДРПОУ ВП: 44116011), 2. Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії відмовити.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду.

Рішення складено та підписано 11.08.2025.

Суддя Ю.П. Бойченко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.08.2025
Оприлюднено13.08.2025
Номер документу129444717
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —640/2510/20

Рішення від 11.08.2025

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 11.08.2025

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 07.04.2025

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 26.02.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Катющенко В.П.

Ухвала від 07.02.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Катющенко В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні