Герб України

Рішення від 08.08.2025 по справі 522/17869/25

Приморський районний суд м.одеси

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа №522/17869/25

Провадження №2-а/522/430/25

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 серпня 2025 року м. Одеса

Приморський районний суд м. Одеси у складі:

головуючого судді - Донцова Д.Ю.,

за участю секретаря судового засідання - Гурінчук О.В.,

розглянувши справу за адміністративним позовом Головного управління Державної міграційної служби України в Одеській області до громадянина Таджикистану та Російської Федерації ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ( ОСОБА_2 ) про затримання з метою ідентифікації та забезпечення примусового видворення за межі території України,-

за участю сторін:

представника позивача - Білоконь Н.О.,

представника позивача - Казбекова В.Е.,

відповідача - ОСОБА_1 ,

представника відповідача - Казнєвського В.О.,

перекладача - Нікішова О.О.,

ВСТАНОВИВ:

07.08.2025 р. Головне управління Державної міграційної служби України в Одеській області звернулось до суду з адміністративним позовом до громадянина Таджикистану та Російської Федерації ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ( ОСОБА_2 ) про затримання з метою ідентифікації та забезпечення примусового видворення за межі території України.

Ухвалами Приморського районного суду м. Одеси від 07.08.2025 відкрито провадження у справі, призначена справа до розгляду в режимі відеоконференцзв`язку.

В судовому засіданні представники позивача Білоконь Н.О. та Казбеков В.Е. підтримали позовні вимоги.

Відповідач ОСОБА_1 та його представник - адвокат Казнєвський В.О. заперечували проти задоволення позову, надано письмово відзив на позов, в обґрунтування чого зазначено наступне. Відповідач не вчиняв жодних дій щодо ухилення від співробітників ГУ ДМС в Одеській області, навпаки, особисто та добровільно прибув до приміщення ГУ ДМС в Одеській області, з метою повторної подачі заяви про визнання його біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, у зв`язку з нововиявленими обставинами по справі, разом із членами родини, яка внаслідок протиправних дій не була зареєстрована.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що 06.08.2025 співробітниками ГВКР УСБУ в Одеській області спільно з співробітниками ГУ ДМС в Одеській області було виявлено за адресою: м. Одеса, вул. Преображенська, 44 та доставлено до ГУ ДМС в Одеській області за адресою м. Одеса, вул. Тараса Кузьміна, 33, особу, який назвався громадянином Таджикистану та рф на установчі дані ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1

06.08.2025 о 13.46 год. ОСОБА_1 було затримано відповідно до протоколу про адміністративне затримання серії № МОД 000322 відповідно до ч. 2 ст. 263 КУпАП з метою встановлення особи та/або з`ясування обставин правопорушення.

В результаті проведеної перевірки, щодо законності перебування на території України встановлено, що ОСОБА_1 є особою з подвійним громадянством. Під установчими даними ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , є громадянином Республіки Таджикистан, уродженцем м. Гафуров (Таджикистан). Під установчими даними ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , є громадянином російської федерації.

Громадянин Таджикистану/рф на установчі дані ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , прибув до України 12.07.2017 через КПП «Бачівськ» по паспортному документу громадянина рф виданому на його ім`я.

Під час перебування в Україні громадянин Таджикистану та рф на установчі дані ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 тимчасово проживав за адресою: АДРЕСА_1 .

10.01.2024 відповідач звернувся до ГУ ДМС в Одеській області з заявою про надання міжнародного захисту. В якості причини звернення ОСОБА_1 зазначив, що у 2005 році у зв`язку із постійними переслідуваннями був змушений змінити свої установчі дані на ОСОБА_6 . Маючи цілком обґрунтовані побоювання за своє життя, стати жертвою переслідувань через релігійні та політичні переконання, він змушений був покинути Республіку Таджикистан та виїхати до російської федерації, де постійно проживав до 2017 року та отримав паспорт громадянина російської федерації на установчі дані ОСОБА_6 , а також продовжив свою релігійну та викладацьку діяльність, як член організації «Хізб ут-Тахpip аль-Ісламі». У разі повернення до країни походження, а також до країни громадянської належності у нього існує ризик переслідувань, на підставі його політичних поглядів та релігійних переконань. Позивач є членом організації «Хізб ут-Тахрір аль-Ісламі», яка визнана терористичною організацією та заборонена у РФ та Таджикистані.

Рішенням Державної міграційної служби України від 25.07.2024 № 124-24 громадянину Таджикистану та рф на установчі дані ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 було відмовлено у визнанні біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 24.03.2025 по справі № 420/37097/24 відмовлено у задоволені адміністративного позову громадянина Таджикистану/рф на установчі дані ОСОБА_7 , до ДМС про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.

Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 20.05.2025 по справі № 420/37097/24 апеляційну скаргу громадянина Таджикистану та рф ОСОБА_7 залишено без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24.03.2025 по справі № 420/З7097/24 - без змін.

Ухвалою Верховного суду від 01.07.2025 по справі № 420/37097/24 касаційну скаргу ОСОБА_8 який діє в інтересах громадянина Таджикистану та рф на установчі дані ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_1 на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24.03.2025 та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 20.05.2025 по справі № 420/37097/24 повернуто особі, яка її подала.

Ухвалою Верховного суду від 04.08.2025 по справі № 420/37097/24 касаційну скаргу ОСОБА_8 ј який діє в інтересах громадянина Таджикистану та рф на установчі дані ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_1 на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24.03.2025 та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 20.05.2025 по справі № 420/37097/24 - повернуто особі, яка її подала.

У зв`язку знаходженням відповідача у процедурі розгляду заяви про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту його було документовано довідкою про звернення за захистом № 014119, яка неодноразово продовжувалась аж до 02.06.2025.

06.08.2025 за порушення правил перебування іноземців в Україні, а саме: перевищення іноземцем або особою без громадянства встановленого строку перебування в Україні більш як на 30 днів, а так само проживання на території України без документів на право проживання (перебування) в Україні, відповідальність за яке передбачено ч. 2 ст. 203 Кодексу України про адміністративні правопорушення, стосовно громадянина Таджикистану та рф на установчі дані ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , складено протокол про адміністративне правопорушення від 06.08.2025 серії ПР МОД № 012181 та постановою про накладення адміністративного стягнення від 06.08.2025 серії ПН МОД № 012278 відповідач був притягнутий до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу в розмірі 5100 (п`ять тисяч сто) гривень.

За вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 203 КУпАП відповідачем - громадянином Таджикистану та рф на установчі дані ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , станом на 03.06.2025 добровільно адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 5100 (п`ять тисяч сто) гривень, не сплачено, що підтверджується відсутністю банківської квитанції банку платника як в додатках до адміністративного позову, так і в особовій справі останнього.

06.08.2025 ГУ ДМС в Одеській області прийнято рішення № 5101100100000513 про примусове видворення з України громадянина Таджикистану та рф на установчі дані ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Судом встановлено, що громадянин Таджикистану та Російської Федерації ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на території України знаходиться не законно, постійного зареєстрованого місця проживання та законного джерела існування не має.

Відповідно до ч. 1 ст. 21 Закону № 3773-VI, в`їзд в Україну, перебування на території України та транзитний проїзд через територію України іноземців та осіб без громадянства здійснюється за наявності достатнього фінансового забезпечення або наявності можливості отримати таке забезпечення законним способом на території України. Порядок підтвердження достатнього фінансового забезпечення та його розмір встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Враховуючи те, що у відповідача - громадянина Таджикистану та Російської Федерації ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , відсутні документи, що посвідчують особу та дають право на виїзд з України в силу вимоги ч. 8 ст. 26 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» примусове повернення до нього не застосовувалося.

Частиною 1 статті 289 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що за наявності обґрунтованих підстав вважати, що іноземець або особа без громадянства, стосовно якого (якої) прийнято рішення про примусове видворення або реадмісію, ухилятиметься від виконання рішення про його (її) примусове видворення, перешкоджатиме проведенню процедури видворення чи реадмісії відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію або якщо існує ризик його (її) втечі, а так само у разі відсутності в іноземця або особи без громадянства, стосовно якого (якої) прийнято рішення про примусове видворення, документа, що дає право на виїзд з України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, його територіальний орган чи підрозділ, орган охорони державного кордону, орган Служби безпеки України подає до місцевого загального суду як адміністративного суду за місцезнаходженням зазначених органів (підрозділів) або за місцезнаходженням пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, позовну заяву про застосування судом до іноземця або особи без громадянства одного з таких заходів:

1) затримання з метою ідентифікації та/або забезпечення примусового видворення за межі території України;

2) затримання з метою забезпечення передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію;

3) взяття на поруки підприємством, установою чи організацією;

4) зобов`язання внести заставу.

Системний аналіз наведеної вище норми зумовлює висновок про те, що вибір заходу із визначених в ч. 1 ст. 289 КАС України здійснюється на розсуд центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері міграції, його територіальним органом чи підрозділом, органом охорони державного кордону або Службою безпеки України про що й подається відповідна позовна заява до суду. При цьому, у згаданій статті не передбачено можливості зміни заходу в ході розгляду справи за клопотання відповідача, а враховуючи логіку норм процесуального закону, зміна заходу можлива лише за ініціативою позивача, тобто як зміна позовних вимог.

Відповідно до ч. 11 ст. 289 КАС України (яка є спеціальною нормою) строк затримання іноземців та осіб без громадянства у пунктах тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, становить шість місяців. За наявності умов, за яких неможливо ідентифікувати іноземця або особу без громадянства, забезпечити примусове видворення чи реадмісію особи у зазначений строк або прийняти рішення за заявою про визнання її біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту в Україні, або особою без громадянства, такий строк може бути продовжено, але не більш як на вісімнадцять місяців.

Згідно пункту 27 частини 1 статті 1 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» від 22.09.2011 № 3773-VI пункт тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, - державна установа, призначена для тимчасового тримання іноземців та осіб без громадянства:

- стосовно яких судом прийнято рішення про примусове видворення;

- стосовно яких судом прийнято рішення про затримання з метою ідентифікації та забезпечення примусового видворення, у тому числі прийнятих відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію;

- затриманих центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері міграції, його територіальними органами та підрозділами на строки та в порядку, передбачені законодавством України;

- затриманих за рішенням суду до завершення розгляду заяви про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту в Україні.

Таким чином, до громадянина Таджикистану та Російської Федерації ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , слід застосувати затримання з поміщенням останнього до пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні ДМС України по 06.02.2026.

Керуючись ст. 30 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», ст.ст.2, 5, 7-9, 72-79, 90, 241, 242, 243, 246, 250, 255,289 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов Головного управління Державної міграційної служби України в Одеській області до громадянина Таджикистану та Російської Федерації ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ( ОСОБА_2 ) про затримання з метою ідентифікації та забезпечення примусового видворення за межі території України - задовольнити.

Затримати громадянина Таджикистану та Російської Федерації ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з метою ідентифікації та забезпечення примусового видворення за межі території України строком на 6 місяців по 06.02.2026 з поміщенням до пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають на території України.

Рішення суду відповідно до вимог п.3 ч.2 ст. 371 КАС України підлягає негайному виконанню, однак може бути оскаржене шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів.

Суддя: Донцов Д.Ю.

СудПриморський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення08.08.2025
Оприлюднено13.08.2025
Номер документу129456426
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, з них примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України, їхнього затримання

Судовий реєстр по справі —522/17869/25

Постанова від 01.09.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 25.08.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 18.08.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 18.08.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 18.08.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Рішення від 08.08.2025

Адміністративне

Приморський районний суд м.Одеси

Донцов Д. Ю.

Рішення від 08.08.2025

Адміністративне

Приморський районний суд м.Одеси

Донцов Д. Ю.

Ухвала від 07.08.2025

Адміністративне

Приморський районний суд м.Одеси

Донцов Д. Ю.

Ухвала від 07.08.2025

Адміністративне

Приморський районний суд м.Одеси

Донцов Д. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні