Герб України

Ухвала від 12.08.2025 по справі 953/2506/24

Київський районний суд м.харкова

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 953/2506/24

н/п 1-кс/953/5664/25

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"12" серпня 2025 р. м. Харків

Київський районний суд м. Харкова у складі:

слідчого судді - ОСОБА_1

за участю секретаря - ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Київського районного суду м. Харкова клопотання слідчого відділу СУ ГУНП в Харківській області майора поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Харківської обласної прокуратури ОСОБА_4 у кримінальному провадженні № 42024222120000002 від 12.01.2024 про застосування запобіжного заходу у виді тримання під вартою відносно:

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Харків, Харківської області, громадянина України, українця, з середньою освітою, раніше не судимого, не працюючого, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 ,

підозрюваного у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 190 КК України,

за участю сторін кримінального провадження :

прокурора - ОСОБА_4 ,

захисника - ОСОБА_6 ,

ВСТАНОВИВ:

08.08.2025 до Київського районного суду м. Харкова надійшло клопотання слідчого відділу СУ ГУНП в Харківській області майора поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Харківської обласної прокуратури ОСОБА_4 у кримінальному провадженні № 42024222120000002 від 12.01.2024 про застосування запобіжного заходу у виді тримання під вартою відносно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

В обґрунтування клопотання слідчий вказує, що слідчим управлінням ГУНП в Харківській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42024222120000002 від 12.01.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 190 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_7 , будучи адвокатом на підставі свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльність №4194, виданого 04.04.2023 Радою адвокатів Полтавської області, являючись керівником ПСП «Селянська Спілка «Криворудська» ЄДРПОУ 05423120), ПП «Трейд Ком» (код ЄДРПОУ 38525701), ТОВ «Лтава-Медіа» (код ЄДРПОУ 38978326), ТОВ «Веселоподільській Бурякорадгосп» (код ЄДРПОУ 00384986), ТОВ «КСП «Більшовики» (код ЄДРПОУ 03772789), ТОВ «КСП «Ім. Степового» (код ЄДРПОУ 03772691), ТОВ «КСП «Зоря 1» (код ЄДРПОУ 02137795), ТОВ «КСП Селянська спілка «Старосанжарська» (код ЄДРПОУ 03772708), ТОВ «КСП «Оріль» (код ЄДРПОУ 25156890), ТОВ «КСП « ім. Шевченка» (код ЄДРПОУ 03772849), КСП «Колос» (код ЄДРПОУ 03770613), ТОВ «КСП «Відродження» (код ЄДРПОУ 21066523), ТОВ «КСП «ім. Горького» (код ЄДРПОУ 03771324), ТОВ «КСП «ім. Пархоменко» (код ЄДРПОУ 03772720), ТОВ «Агрооб`єднання «Приспільське» (код ЄДРПОУ 03771347), ТОВ «КСП «ім. Кірова» (код ЄДРПОУ 03773719), ТОВ «КСП «40-річчя Жовтня» (код ЄДРПОУ 03771637), ТОВ «Агрооб`єднання «Дружба» (код ЄДРПОУ 03728618), ТОВ «ПСП «Іскра» (код ЄДРПОУ 03771652), ТОВ «КСП «Ленінець» (код ЄДРПОУ 03771838), ТОВ «КСП «Полузірське» (код ЄДРПОУ 05288773), ТОВ «КСП «Селянська Спілка Перемога» (код ЄДРПОУ 03771353), ТОВ «КСП «ім. Архипа Тесленка» (код ЄДРПОУ 03773458), ТОВ «КСП «Нива Нова» (код ЄДРПОУ 03771689), ТОВ «КСП «Авангард» (код ЄДРПОУ 03773493), ТОВ «КСП «КОЛГОСП «Сасинівка» (код ЄДРПОУ 03769623), ТОВ «КСП «Давидівка» (код ЄДРПОУ 03773139), ТОВ «КСП «ім. Шевченка Васильки» (код ЄДРПОУ 03773406), ТОВ «КСП «Срібна» (код ЄДРПОУ 03773145), ТОВ «КСП Агрофірма «Чиста Криниця» (код ЄДРПОУ 03773375), ТОВ «КСП «Колгосп Токарі» (код ЄДРПОУ 03773381), ТОВ «КСП КГ «Дружба Яхники» (код ЄДРПОУ 03773487), ТОВ «КСП «України Пригарівка» (код ЄДРПОУ 03771293), ТОВ «КСП «Світанок Трешківка» (код ЄДРПОУ 03772393), ТОВ «КСП «Авангард Черняківка» (код ЄДРПОУ 03770595), ТОВ «Асоціація ім. Гоголя» (код ЄДРПОУ 03773731), ТОВ «КСП «Колгосп Бодаква» (код ЄДРПОУ 03773398),ТОВ «КСП «Промінь» (код ЄДРПОУ 03771560), ТОВ «КСП «Світанок Розбишівка» (код ЄДРПОУ 03771531), ТОВ «Дейкалівський Сільськогосподарський Виробничий Багатофункціональний Кооператив «Світанок» (код ЄДРПОУ 03770796), ТОВ «КСП «Славутич» (код ЄДРПОУ 03773808), ТОВ «КСП «Колгосп Зеленківка» (код ЄДРПОУ 21047075), ТОВ «КСП «Шедієве» (код ЄДРПОУ 03772855), АБ «Ігоря Гриценка «Бюро правового супроводження» (код ЄДРПОУ 45687359), має спеціальні знання в області права, веденні господарської діяльності юридичних осіб та складанні відповідних установчих та реєстраційних документів, а також як арбітражний керуючий, володіє спеціальними знаннями в галузях цивільного, господарського, податкового та банкрутного права, фінансового аналізу, бухгалтерського обліку, оцінки майна, та управління підприємствами.

Так, на початку 2023, більш точної дати та часу під час досудового розслідування не вдалось встановити, ОСОБА_8 з метою розробки, готування та реалізації злочинних планів, направлених на заволодіння майном комунальної власності на території Харківської області, а саме - земельними ділянками, які передані у власність територіальних громад Харківської області на підставі статтей 15-1, 117, 122 Земельного кодексу України, розпорядження Кабінету Міністрів України від 31.01.2018 №60-р «Питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність об`єднаних територіальних громад», Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності», переслідуючи мотиви незаконного збагачення за рахунок заволодіння придбання права на майно, вступив у змову з непрацюючими, які не мають законних постійних джерел прибутку ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_2 та приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , тим самим зорганізувавшись в стійке об`єднання групи осіб з корисливим мотивом, поєднані єдиним планом із розподілом функцій учасників групи, спрямованих на досягнення єдиного плану, відомого всім учасникам групи.

Всі члени групи були обізнані щодо протиправних цілей угрупування, виявляли бажання і сприяли досягненню визначеної мети у ході вчинення злочинів, в межах відведеної кожному з учасників групи спеціальної ролі та обов`язків (із метою отримання матеріальної винагороди).

Злочинний план щодо заволодіння комунальним майном, а саме - земельними ділянками, які перебували у власності територіальних громад Харківської області, полягав:

- за допомогою повноважень адвоката отримати від органів місцевого самоврядування та органів державної влади відомості та документи щодо юридичних осіб, які мали організаційно-правову форму ліквідованих, реорганізованих чи припинених колективних сільськогосподарських підприємств на території Харківської області, а саме - код ЄДРПОУ, місце реєстрації та дані останнього діючого керівника;

- скласти фіктивні протоколи загальних зборів уповноважених членів колективних сільськогосподарських підприємств, до яких внести завідомо неправдиві відомості про прийняття учасників злочинної групи в члени колективного сільськогосподарського підприємства, зміну колишніх керівників з одночасним призначенням на вказану посаду когось із учасників злочинної групи, створивши передумови фіктивного наділення їх повноваженням посадових осіб;

- скласти рішення загальних зборів уповноважених членів колективних сільськогосподарських підприємств, до яких внести відомості про реорганізацію колективних сільськогосподарських підприємств та затвердження передавальних актів згідно з процедурою зміни його організаційно-правової форми господарювання шляхом перетворення його в товариство з обмеженою відповідальності;

- за допомогою повноважень адвоката отримати від органів місцевого самоврядування та органів державної влади державні акти на право постійного користування землею та державні акти на право колективної власності на землю фіктивно реорганізованих колективних сільськогосподарських підприємств на території Харківської області;

- з використанням фіктивних протоколів та рішень загальних зборів уповноважених членів колективних сільськогосподарських підприємств з використанням повноважень учасника злочинної групи - приватного нотаріуса здійснити неправомірні реєстраційні дії, а саме - «державну реєстрацію включення відомостей про юридичну особу» та «внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її реорганізації»;

- із залученням сертифікованого інженера-землевпорядника відповідального за дотримання вимог законодавства при виконанні робіт із землеустрою, якому не було відомо про злочинні наміри учасників групи, здійснити інвентаризацію земельних ділянок, які перебували в межах державних актів на право постійного користування землею та державних актів на право колективної власності на землю колективних сільськогосподарських підприємств, які на підставі фіктивних документів реорганізовані в товариства з обмеженою відповідальністю, та виготовити технічну документацію із землеустрою на такі земельні ділянки;

- з використанням державних актів на право постійного користування землею та державних актів на право колективної власності на землю колективних сільськогосподарських підприємств та інших фіктивних документів, з використанням повноважень учасника злочинної групи - приватного нотаріуса здійснити неправомірні реєстраційні дії, а саме «державну реєстрацію прав та їх обтяжень», щодо реєстрації права власності на земельні ділянки, які перебували у комунальній власності територіальних громад Харківської області за реорганізованими товариствами з обмеженою відповідальністю, власником та керівниками яких являються учасники злочинної групи, тим самим отримати остаточне право на майно та набути можливість розпоряджатися ним.

Так, 12.01.1993 розпорядженням представника Президента України «Про перереєстрацію Статуту колгоспу «ім. Орджонікідзе» Лозівського району Харківської області» №11 зареєстровано Статут колективного сільськогосподарського підприємства «ім. Орджонікідзе» Лозівського району Харківської області( далі - КСП «ім. Орджонікідзе») у с. Катеринівка. 04.12.1992 протоколом зборів уповноважених трудовиків колгоспу «ім. Орджонікідзе» №3 прийнято Статут господарства «ім. Орджонікідзе» у відповідності до Закону України «Про колективне сільськогосподарське підприємство». Відповідно до п. 6.1 Статуту колективного сільськогосподарського підприємстваім. Орджонікідзе Лозівського району Харківської області: «землі підприємству належать на праві колективної власності, підтверджується державним актом». Відповідно до п. 6.2 вказаного Статуту: «при банкрутстві підприємства земля, закріплена за ним, передається до земель запасу».

Відповідно до державного акта на право колективної власності на землю серія ХР-20-00-000651, колективному сільськогосподарському підприємству «ім. Орджонікідзе» с. Катеринівка Лозівського району передано у колективну власність 5496,6 га у межах згідно з планом. Додатком до вказаного державного акта на право колективної власності на землю зазначено список громадян - членів колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу або товариства.

Відповідно до Постанови Верховної Ради України від 13.03.1992 №2200-XII "Про прискорення земельної реформи та приватизацію землі", розпочався процес приватизації землі, відповідно до якого право на землю отримали всі колишні працівники колгоспів, радгоспів, інших сільськогосподарських утворень, пенсіонери, які стали членами новостворених колективних сільськогосподарських підприємств. Відповідно до п. 2 Указу Президента України "Про порядок паювання земель, переданих у колективну власність сільськогосподарським підприємствам і організаціям" № 720/95 право на земельну частку (пай) мають члени колективних сільськогосподарських підприємств, кооперативів, акціонерних товариств, у тому числі пенсіонери, які раніше працювали в ньому і залишаються членами зазначеного підприємства, кооперативу, товариства, відповідно до списку, що додається до державного акта на право колективної власності на землю.

Відповідно до п. 11.1 Статуту колективного сільськогосподарського підприємства «ім. Орджонікідзе» Лозівського району Харківської області: «ліквідація та реорганізація (злиття, приєднання, поділ, виділення, перетворення) підприємства проводиться рішенням загальних зборів його членів, чи за рішенням суду або арбітражного суду».

Відповідно до п. 11.7 Статуту колективного сільськогосподарського підприємства «ім. Орджонікідзе» Лозівського району Харківської області: «ліквідація підприємства здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється загальними зборами членів підприємства, а у разі банкрутства - судом або арбітражним судом. Загальні збори членів підприємства або, суд арбітражний суд, які прийняли рішення про ліквідацію підприємства, встановлюють порядок і строки проведення ліквідації».

Відповідно до п. 11.11 Статуту колективного сільськогосподарського підприємства «ім. Орджонікідзе» Лозівського району Харківської області: «претензії кредиторів до ліквідаційного підприємства задовольняється з майна цього підприємства. При цьому в першочерговому порядку задовольняються борги перед бюджетними установами банку і компенсуються витрати на відновлення природного середовища, якому завдано шкоди ліквідованим підприємством».

Відповідно до п. 11.12 Статуту колективного сільськогосподарського підприємства «ім. Орджонікідзе» Лозівського району Харківської області: «претензії виявлені та заявлені після закінчення строку, встановленого для їх заяв, задовольняються з майна підприємства, що залишилось після задоволення першочергових претензій, виявлених претензій, заявлених у встановлений строк».

Відповідно до п. 11.13 Статуту колективного сільськогосподарського підприємства «ім. Орджонікідзе» Лозівського району Харківської області: «паї членів підприємства видаються їм натурою грішми чи цінними паперами після задоволення претензій кредиторів».

Відповідно до п. 11.14 Статуту колективного сільськогосподарського підприємства «ім. Орджонікідзе» Лозівського району Харківської області: «майно, що залишилось після задоволення претензій кредиторів, розподіляється між членами підприємства».

Відповідно до п. 11.15 Статуту колективного сільськогосподарського підприємства «ім. Орджонікідзе» Лозівського району Харківської області: «підприємство вважається реорганізованим або ліквідованим з моменту виключення його з державного реєстру України».

16.01.2014 реєстратором Лозівської районної державної адміністрації Харківської області ОСОБА_11 здійснено виключення відомостей про юридичну особу з відміткою про те, що свідоцтво про її державну реєстрацію вважається недійсним.

Таким чином відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» та Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 09.02.2016 №359/5, юридична особа колективне сільськогосподарське підприємство «ім. Орджонікідзе» (ідентифікаційний код 00705350) остаточно припинена та втратила свою правосуб`єктність, всі члени (учасники) підприємства являються звільненими, і не мають юридичного права на будь - які колективні збори в неіснуючому сільськогосподарському підприємстві.

04.06.2020 актом приймання-передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначенням із державної у комунальну власність відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у Харківській області від 27.11.2019 №12826-СГ (із змінами)статтей 15-1, 117, 122 Земельного кодексу України, розпорядження Кабінету Міністрів України від 31.01.2018 № 60-р «Питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність об`єднаних територіальних громад» Головним управлінням Держгеокадастру у Харківській області в особі начальника ОСОБА_12 передано із державної власності, а Лозівською міською радою Харківської області, в особі першого заступника міського голови ОСОБА_13 прийнято у комунальну власність Лозівської міської об`єднаної територіальної громади земельні ділянки сільськогосподарського призначення, зокрема земельні ділянки із такими кадастровими номерами: 6323981500:01:000:0300, загальною площею 14,7538 га, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, 6323981500:01:000:0424, загальною площею 31,3615 га, землі запасу, 6323981500:01:000:0457, загальною площею 12,1185 га, землі запасу, 6323981500:01:000:0465, загальною площею 2,8663 га, землі запасу, 6323981500:01:000:0469, загальною площею 2,1845 га, землі запасу, 6323981500:02:000:0482, загальною площею 7,7273 га, землі запасу, 6323981500:02:000:0483, загальною площею 7,8284 га, землі запасу, 6323981500:03:000:0556, загальною площею 10,0946 га, землі запасу, 6323981500:05:000:0003, загальною площею 82,7857 га, для колективного садівництва, 6323981500:05:000:0004, загальною площею 26,9924 га, для колективного садівництва, 6323981500:15:000:0002, загальною площею6,5100 га, для колективного садівництва, 6323981500:16:000:0001, загальною площею 37,1946 га, землі запасу, 6323981500:17:000:0042, загальною площею 7,8987 га для колективного садівництва, 6323981500:17:000:0144, сформована в результаті поділу земельної ділянки 6323981500:17:000:0040, площею 22,1836 га землі багаторічних насаджень, 6323981500:17:000:0147 сформована в результаті поділу земельної ділянки 6323981500:17:000:0041, площею 31,1828 га, землі багаторічних насаджень, 6323981500:20:000:0007, загальною площею 3,6856 га, для колективного садівництва, 6323987500:02:000:0484, загальною площею 14,6406 га, землі запасу.

У подальшому державними реєстраторами виконавчого комітету Лозівської міської ради Харківської області на підставі рішення Лозівської міської ради Харківської області, серія та номер 1853, виданий 06.12.2019, наказу Головного управління Держгеокадастру у Харківській області, серія та номер 12826-СГ, виданий 27.11.2019, акта приймання-передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність, серія та номер б/н, виданий 06.12.2019, право власності на вищевказані земельні ділянки зареєстровані за Лозівською міською об`єднаною територіальною громадою.

Таким чином Лозівська міська об`єднана територіальна громада набула право комунальної власності на вищевказані земельні ділянки, тому має право володіти, користуватися, розпоряджатися та управляти цим майном.

Так, реалізуючи злочинний план групи, направлений на незаконне заволодіння земельними ділянками комунальної власності, які на праві власності належать Лозівській міській об`єднаній територіальній громаді, 03.07.2023 ОСОБА_7 , користуючись повноваженням адвоката, із особистої електронної адреси ІНФОРМАЦІЯ_4 (задекларованої в реєстрі Національної асоціації адвокатів України) на адресу Головного управління статистики у Харківській області направив встановленої форми запит про надання відомостей з ЄДРПОУ, щодо КСП «ім. Орджонікідзе» (ідентифікаційний код 00705350). У порядку наявних повноважень Головного управління статистики у Харківській області, передбачені Положенням про порядок і умови користування даними ЄДРПОУ, затвердженим наказом Держкомстату від 28.11.2005 №386 і зареєстрованим у Мін`юсті 15.12.2005 за №1509/11789, ОСОБА_7 надані відомості з ЄДРПОУ щодо КСП «ім. Орджонікідзе», а саме: ідентифікаційний код - 00705350, місцезнаходження - Харківська область, м. Лозова, с. Катеринівка, керівник - ОСОБА_14 .

Продовжуючи реалізацію злочинного умислу, ОСОБА_7 , достовірно знаючи про остаточне припинення юридичної особи та втрату правосуб`єктності КСП «ім. Орджонікідзе», розуміючи неможливість і незаконність проведення будь яких загальних зборів КСП «ім. Орджонікідзе» у зв`язку з виходом всіх членів колективного сільськогосподарського підприємства в результаті розпаювання майна, користуючись наявними повноваженням адвоката, 22.08.2023 із особистої електронної адреси ІНФОРМАЦІЯ_4 (задекларованої в реєстрі Національної асоціації адвокатів України) на адресу Головного редактора «Слобідський край» направив електронний лист з проханням опублікувати у найближчому номері газети «Слобідський край» текст повідомлення:

«Працівникам КСП «ім. Орджонікідзе», 23.09.2023 проводитимуться збори трудового колективу «ім. Орджонікідзе» за адресою: м. Лозова, Лозівського району, Харківської області, о 10 год. 00 хв., біля приміщення пошти. Працівникам мати при собі трудову книжку та паспорт громадянина України» та здійснив оплату за розміщення даної реклами.

Продовжуючи реалізацію злочинного умислу, ОСОБА_7 , за попередньою змовою з ОСОБА_5 , ОСОБА_9 та приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу ОСОБА_10 , діючи відповідно до раніше розробленого плану, знаючи про відведені кожному з учасників групи спеціальних ролей та обов`язків, маючи відомості про Колективне сільськогосподарське підприємство «ім. Орджонікідзе», а саме: ідентифікаційний код - 00705350, місцезнаходження - Харківська область, м. Лозова та керівника - ОСОБА_14 , достовірно знаючи про остаточне припинення юридичної особи та втрату правосуб`єктності, розуміючи неможливість проведення будь-яких загальних зборів, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх діянь, з корисливих мотивів, 18.10.2023 склали завідомо неправдивий протокол №1 загальних зборів уповноважених членів Колективного сільськогосподарського підприємства «ім. Орджонікідзе», до якого внесли завідомо неправдиві відомості, щодо уповноважених осіб, якими нібито являються голова зборів ОСОБА_5 , який взагалі не входив до членів вищевказаного колишнього КСП « ім. Орджонікідзе» та секретар ОСОБА_9 , яким прийнято незаконне, протиправне рішення щодо прийняття в члени КСП «ім. Орджонікідзе» ОСОБА_9 . На підставі незаконних, протиправних, фіктивних зборів трудового колективу КСП «ім. Орджонікідзе» від 23.09.2023 змінено керівника КСП «ім. Орджонікідзе», шляхом нібито усунення ОСОБА_14 та призначено керівником ОСОБА_9 . Вказаний протокол №1 загальних зборів уповноважених членів Колективного сільськогосподарського підприємства «ім. Орджонікідзе» виконаний на нотаріальному бланку НСО 784254 та 18.10.2023 приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу ОСОБА_10 засвідчено справжність підпису ОСОБА_5 та ОСОБА_9 . Нотаріальну дію зареєстровано в реєстрі за №594 та №595, а також засвідчено правильність даної копії з оригінала документа. Нотаріальну дію зареєстровано в реєстрі за №596.

Продовжуючи реалізацію злочинного умислу, ОСОБА_7 за попередньою змовою з ОСОБА_5 , ОСОБА_9 та приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу ОСОБА_10 , достовірно знаючи про остаточне припинення юридичної особи та втрату правосуб`єктності, розуміючи неможливість проведення будь-яких загальних зборів, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх діянь, з корисливих мотивів 18.10.2023 винесли неправомірне рішення №2 загальних зборів уповноважених членів Колективного сільськогосподарського підприємства «ім. Орджонікідзе», до якого внесли завідомо неправдиві відомості, щодо уповноважених осіб, якими нібито являються голова зборів ОСОБА_5 та секретар ОСОБА_9 , та яким прийнято незаконне, протиправне рішення щодо реорганізації КСП «ім. Орджонікідзе». Також затверджено план реорганізації КСП «ім. Орджонікідзе», склад комісії з реорганізації, до якої увійшли голова комісії ОСОБА_9 та член комісії ОСОБА_5 . Крім цього, достовірно знаючи, що при ліквідації КСП «ім. Орджонікідзе» претензії кредиторів виконані, затвердили строк для виявлення неіснуючих кредиторів своїх вимог. Вказане рішення №2 загальних зборів уповноважених членів Колективного сільськогосподарського підприємства «ім. Орджонікідзе» виконаний на нотаріальному бланку НСО 784255 та 18.10.2023 приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу ОСОБА_10 , засвідчено справжність підпису ОСОБА_5 та ОСОБА_9 . Нотаріальну дію зареєстровано в реєстрі за №597 та №599, а також засвідчено правильність даної копії з оригінала документа. Нотаріальну дію зареєстровано в реєстрі за №599.

ОСОБА_10 будучи учасником злочинної групи, відповідно до раніше розробленого плану, являючись приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу (номер свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю № 9643), відповідно до Закону України «Про нотаріат», Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» та маючи повноваження проведення державної реєстрації, на підставі заяви ОСОБА_9 та поданих ним підроблених документів, а саме завідомо фіктивного протоколу №1 загальних зборів уповноважених членів Колективного сільськогосподарського підприємства «ім. Орджонікідзе», достовірно знаючи про остаточне припинення юридичної особи та втрату правосуб`єктності КСП «ім. Орджонікідзе», розуміючи неможливість проведення будь-яких загальних зборів, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер свої діянь, всупереч вимогам Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, з корисливих мотивів, 19.10.2023 здійснила реєстраційну дію за №1004761200002001389 - включення відомостей про юридичну особу КСП «ім. Орджонікідзе».

ОСОБА_10 відповідно до Закону України «Про нотаріат», Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», маючи повноваження проведення державної реєстрації «Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її реорганізації», на підставі рішення №2 загальних зборів уповноважених членів Колективного сільськогосподарського підприємства «ім. Орджонікідзе», достовірно знаючи про фіктивність документів, які являються підставою для проведення реєстраційних дій, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх діянь, усупереч вимогам Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, з корисливих мотивів, 23.10.2023 здійснила реєстраційну дію за №1004761270003001389 - внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її реорганізації КСП «ім. Орджонікідзе».

Продовжуючи реалізацію злочинного умислу, ОСОБА_9 , як голова ліквідаційної комісії КСП «ім. Орджонікідзе», 28.12.2023 виніс неправомірне рішення №3 загальних зборів уповноважених членів Колективного сільськогосподарського підприємства «ім. Орджонікідзе», до якого внесли завідомо неправдиві відомості, щодо затвердження передавального акта КСП «ім. Орджонікідзе», згідно з процедурою зміни його організаційно-правової форми господарювання шляхом перетворення його у Товариство з обмеженою відповідальністю Колективне Сільськогосподарське Підприємство «ім. Орджонікідзе» ( далі - ТОВ «КСП «ім. Орджонікідзе») Вказане рішення №3 загальних зборів уповноважених членів Колективного сільськогосподарського підприємства «ім. Орджонікідзе» виконаний на нотаріальному бланку НТА 207462 та 28.12.2023 приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу ОСОБА_10 засвідчено справжність підпису ОСОБА_9 . Нотаріальну дію зареєстровано в реєстрі за №933, а також засвідчено правильність даної копії з оригінала документа. Нотаріальну дію зареєстровано в реєстрі за №935.

Продовжуючи реалізацію злочинного умислу, ОСОБА_9 , як голова комісії, а ОСОБА_5 , як член комісії, достовірно знаючи про остаточне припинення юридичної особи та втрату правосуб`єктності, недійсність державного акту на право колективної власності на землю, серія ХР-20-00-000651, розуміючи неможливість передачі майна, активів та зобов`язань КСП «ім. Орджонікідзе», у зв`язку з його повним та остаточним розподілом під час ліквідації, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх діянь, з корисливих мотивів, 28.12.2023 склали передавальний акт КСП «ім. Орджонікідзе», до якого внесли завідомо неправдиві відомості, щодо передачі ТОВ «КСП «ім. Орджонікідзе», як правонаступнику майна, активів та зобов`язань КСП «ім. Орджонікідзе» наступне майно, а саме: державний акт на право постійного користування, державний акт на право колективної власності на землю. Вказаний передавальний акт КСП «ім. Орджонікідзе» виконаний на нотаріальному бланку НТА 207464 та 28.12.2023 приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу ОСОБА_10 засвідчено справжність підпису ОСОБА_5 та ОСОБА_9 . Нотаріальну дію зареєстровано в реєстрі за № 936 та № 937, а також засвідчено правильність даної копії з оригіналу документа. Нотаріальну дію зареєстровано в реєстрі за №938.

ОСОБА_10 відповідно до Закону України «Про нотаріат», Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», маючи повноваження проведення державної реєстрації «Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її реорганізації», на підставі рішення №3 загальних зборів уповноважених членів КСП «ім. Орджонікідзе» та передавального акта КСП «ім. Орджонікідзе», достовірно знаючи про фіктивність документів, які являються підставою для проведення реєстраційних дій, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер свої діянь, усупереч вимогам Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, з корисливих мотивів, 23.10.2023 здійснила реєстраційну дію за №1004761120004001389 - державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її реорганізації в ТОВ «КСП «ім. Орджонікідзе».

Продовжуючи реалізацію злочинного умислу, ОСОБА_9 , як засновник, 28.12.2023 виніс неправомірне рішення засновника №1 ТОВ «КСП «ім. Орджонікідзе», яким прийняв неправомірне рішення щодо створення ТОВ «КСП «ім. Орджонікідзе», шляхом перетворення КСП «ім. Орджонікідзе», затвердження та підписання Статуту Товариства, призначення на посаду директора ОСОБА_9 . Вказане неправомірне рішення засновника №1 ТОВ «КСП «ім. Орджонікідзе» виконане на нотаріальному бланку НТА 207466 та 28.12.2023 приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу ОСОБА_10 засвідчено справжність підпису ОСОБА_9 . Нотаріальну дію зареєстровано в реєстрі за №940, а також засвідчено правильність даної копії з оригінала документа Нотаріальну дію зареєстровано в реєстрі за №941.

Продовжуючи реалізацію злочинного умислу, ОСОБА_9 , як засновник ТОВ «КСП «ім. Орджонікідзе», 28.12.2023 рішенням єдиного засновника затвердив Статут Товариства до якого вніс завідомо неправдиві відомості, а саме - передбачивши, що п.13.1 «земля є колективною і право на неї посвідчується державним актом», п.13.4 «до земель Товариства належать: 13.4.1 Землі, що передані товариству у користування із земель запасу на підставі рішень органу місцевого самоврядування. 13.4.2 Землі, що є у приватній власності та у користуванні товариства, в тому числі на підставі Державного акту на право колективної власності на землю, Державний акт на право постійного користування землею».

ОСОБА_10 відповідно до закону України «Про нотаріат», Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» та маючи повноваження проведення державної реєстрації «Державна реєстрація створення юридичної особи в результаті перетворення», на підставі рішення №3 загальних зборів уповноважених членів Колективного сільськогосподарського підприємства ім.Орджонікідзе та передавального акту КСП «ім. Орджонікідзе», рішення засновника №1 ТОВ «КСП «ім. Орджонікідзе», Статуту ТОВ «КСП «ім. Орджонікідзе», достовірно знаючи про фіктивність документів, які являються підставою для приведення реєстраційних дій, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер свої діянь, в порушення Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, з корисливих мотивів, 28.12.2023 здійснила реєстраційну дію за №1004761120004001389 - державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її реорганізації в ТОВ «КСП «ім. Орджонікідзе».

Так продовжуючи злочинний план групи, направлений на незаконне заволодіння земельними ділянками комунальної власності, які на праві власності належать Лозівській міській об`єднаній територіальній громаді, ОСОБА_7 користуючись наявними повноваженням адвоката отримав із архівного відділу Лозівської районної державної адміністрації рішення виконавчого комітету Катеринівської сільської ради народних депутатів №278 від 12.12.1995 «про розгляд технічної документації по роздержавленню земель і виготовлення державного акту на право колективної власності на землю КСП «ім. Орджонікідзе».

Продовжуючи злочинний умисел ОСОБА_9 отримав від невстановлених під час досудового розслідування осіб підроблені листи В.о. начальника відділу №2 управління відділу адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Харківській області ОСОБА_15 Ш-849/0-0.25.7-835/498-23 від 29.12.2023 до якого внесені неправдиві відомості щодо реєстрації державного акту ХР-20-00-000651 в книзі Реєстрації державних актів на право колективної власності на землю на території Катеринівської сільської ради народних депутатів за реєстраційним номером №19 від 28.03.1996, у відповідності до чинного на той час законодавства та Ш-850/0-0.25.7-835/507-23 від 29.12.2023 до якого внесені неправдиві відомості, щодо земельних ділянок, які орієнтовно входять в межі державного акту ХР-20-00-000651, а саме: 6323981500:01:000:0300, 6323981500:01:000:0424, 6323981500:01:000:0454, 6323981500:01:000:0455, 6323981500:01:000:0457, 6323981500:02:000:0465, 6323981500:02:000:0469, 6323981500:03:000:0482, 6323981500:02:000:0483, 6323981500:03:000:0556, 6323981500:05:000:0003, 6323981500:05:000:0004, 6323981500:15:000:0002, 6323981500:16:000:0001, 6323981500:17:000:0042, 6323981500:17:000:0144, 6323981500:17:000:0147, 6323981500:20:000:0007, 6323987500:02:000:0481.

Так продовжуючи реалізацію злочинного плану групи, направлений на незаконне заволодіння земельними ділянками комунальної власності, які на праві власності належать Лозівській міській об`єднаній територіальній громаді, ОСОБА_9 , діючи відповідно раніше розробленого плану, відповідно до відведеної йому спеціальної ролі та обов`язків, достовірно знаючи про недійсність державного акту на право колективної власності на землю серія ХР-20-00-000651, у зв`язку з остаточним припиненням юридичної особи та втратою правосуб`єктністі КСП «ім. Орджонікідзе», достовірно знаючи, що рішення виконавчого комітету Катеринівської сільської ради народних депутатів №278 від 12.12.1995 «про розгляд технічної документації по роздержавленню земель і виготовлення державного акту на право колективної власності на землю КСП «ім.Орджонікідзе», являється недійсним, так як було прийнято до моменту ліквідації КСП ім.Орджонікідзе, а листи В.о. начальника відділу №2 управління відділу адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Харківській області ОСОБА_15 -849/0-0.25.7-835/498-23 від 29.12.2023 та Ш-850/0-0.25.7-835/507-23 від 29.12.2023, являються підробленими та не відповідають дійсності, 30.12.2023 подав учаснику злочинної групи приватному нотаріусу Харківського міського нотаріального округу ОСОБА_10 заяви про державну реєстрацію прав щодо набуття права власності на земельні ділянки 6323981500:01:000:0300, 6323981500:01:000:0424, 6323981500:01:000:0457, 6323981500:01:000:0465, 6323981500:01:000:0469, 6323981500:02:000:0482, 6323981500:02:000:0483, 6323981500:03:000:0556, 6323981500:05:000:0003, 6323981500:05:000:0004, 6323981500:15:000:0002, 6323981500:16:000:0001, 6323981500:17:000:0042, 6323981500:17:000:0144, 6323981500:17:000:0040, 6323981500:17:000:0147, 6323981500:17:000:0041, 6323981500:20:000:0007, 64323987500:02:000:0484, загальною площею 312,5624 га, які на праві власності належать Лозівській міській об`єднаній територіальній громаді, до яких долучив недійсний державний акт на право колективної власності на землю серія ХР-20-00-000651, рішення виконавчого комітету Катеринівської сільської ради народних депутатів №278 від 12.12.1995 та підроблені листи В.о. начальника відділу №2 управління відділу адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Харківській області ОСОБА_15 -849/0-0.25.7-835/498-23 від 29.12.2023 та Ш-850/0-0.25.7-835/507-23 від 29.12.2023.

ОСОБА_10 є приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу, має спеціальні повноваження відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та здійснює функцію представника влади.

Згідно із ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі по тексту - Закон), державний реєстратор (повноваженнями якого користується нотаріус) самостійно приймає рішення за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав.

Відповідно до ст. 18 Закону державна реєстрація прав проводиться в такому порядку: 1) прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв; 2) виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав; 3) встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв; 4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень; 5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав); 6) відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів цих прав; 7) формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником; 8) видача/отримання документів за результатом розгляду заяви.

Згідно з ч. ч. 2-4 ст. 18 Закону, перелік документів необхідних для державної реєстрації прав та порядок проведення державної реєстрації прав визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень (надалі Порядок).

Державній реєстрації підлягають виключно заявлені речові права на нерухоме майно та їх обтяження, за умови їх відповідності законодавству і поданим/отриманим документам.

Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону, у разі подання заяви уповноваженою на те особою державним реєстратором встановлюється обсяг повноважень такої особи на підставі документа, що підтверджує її повноваження діяти від імені іншої особи.

Для цілей проведення реєстраційних дій документом, що підтверджує повноваження діяти від імені іншої особи, є документ, що підтверджує повноваження законного представника особи, нотаріально посвідчена довіреність (крім проведення реєстраційних дій за заявою уповноваженої особи державного органу, органу місцевого самоврядування), довіреність, видана відповідно до законодавства іноземної держави, або відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про особу, яка уповноважена діяти від імені юридичної особи.

ч. 2 ст. 22 Закону передбачено, що документи, що подаються для державної реєстрації прав, повинні відповідати вимогам, встановленим цим Законом та іншим нормативно-правовим актам.

Також, п. п. 3, 4, 5 ч. 1 ст. 24 Закону визначено, що державний реєстратор (нотаріус) приймає рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень у разі, якщо подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом; подані документи не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження, якщо наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами та їх обтяженнями.

Відповідно до абз. 1 ч. 2 ст. 24 Закону за наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав.

Відповідно до п. 8 ч.1 ст. 27 Закону, державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі державного акта на право приватної власності на землю, державного акта на право власності на землю, державного акта на право власності на земельну ділянку або державного акта на право постійного користування землею, виданих до 1 січня 2013 року.

Окрім цього, ч. 1 ст. 29 Закону передбачено, що державна реєстрація права власності на земельну ділянку, набутого та оформленого в установленому порядку до 1 січня 2013 року, проводиться за умови наявності відповідних відомостей в Державному земельному кадастрі.

Згідно з п. 40 Порядку, державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачених ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяження» та цим порядком.

Відповідно до п. в ч. 2 ст. 83 Земельного кодексу України, у комунальній власності перебувають землі та земельні ділянки за межами населених пунктів, що передані або перейшли у комунальну власність із земель державної власності відповідно до закону.

Також відповідно до п. 24 Перехідних положень Земельного кодексу України землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад, крім земель передбачених підпунктами а)-е).

Земельні ділянки, що вважаються комунальною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст відповідно до цього пункту і право державної власності на які зареєстроване у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, переходять у комунальну власність з моменту державної реєстрації права комунальної власності на такі земельні ділянки.

Інші земельні ділянки та землі, не сформовані у земельні ділянки, переходять у комунальну власність з дня набрання чинності цим пунктом.

Усупереч вказаним вище нормам законодавства, розуміючи, що державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі державного акту на право приватної власності на землю, державного акту на право власності на землю, державного акту на право власності на земельну ділянку або державного акту на право постійного користування землею, виданих до 1 січня 2013 року, при наявності суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами, не зважаючи на вже зареєстроване право власності на вищевказані земельні ділянки за Лозівською територіальною громадою, ОСОБА_10 , дотримуючись злочинного плану групи, з корисливих мотивів, у вигляді протиправного набуття права на нерухоме майно, яке на праві власності, постійного користування та розпорядження належало Лозівській міській об`єднаній територіальній громаді Харківської області, здійснила незаконну державну реєстрацію переходу права власності на 19 земельних ділянок загальною площею 290,8261 га, без законних на те підстав.

ОСОБА_10 , як учасник злочинної групи, достовірно знаючи про недійсність державного акту на право колективної власності на землю серія ХР-20-00-000651, у зв`язку з остаточним припиненням юридичної особи та втрату правосуб`єктністі КСП «ім. Орджонікідзе», достовірно знаючи, що рішення виконавчого комітету Катеринівської сільської ради народних депутатів №278 від 12.12.1995 «про розгляд технічної документації по роздержавленню земель і виготовлення державного акту на право колективної власності на землю КСП «ім. Орджонікідзе», являється недійсним, так як було прийнято до моменту ліквідації КСП «ім. Орджонікідзе», а листи В.о. начальника відділу №2 управління відділу адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Харківській області ОСОБА_15 Ш-849/0-0.25.7-835/498-23 від 29.12.2023 та Ш-850/0-0.25.7-835/507-23 від 29.12.2023, являються підробленими та не відповідають дійсності, та не можуть слугувати підставою для реєстрації речових прав на земельні ділянки за ТОВ «КСП «ім. Орджонікідзе», в силу положень Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», перебуваючи у приміщенні службового кабінету приватного нотаріуса Харківського міського нотаріального округу за адресою: м. Харків, Аерокосмічний (проспект Гагаріна) 20а, прим.3, діючи умисно, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно-небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, зловживаючи повноваженнями, закріпленими ч. 3 ст.10, Закону, п. 12 Порядку № 1127 у порушення вимог ст. ст. 3, 10, 24, 29 Закону, п.12 Порядку № 1127, достовірно знаючи, що подані ОСОБА_9 документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом та не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження та наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами та їх обтяженнями безпідставно прийняла рішення про державні реєстрації прав та їх обтяжень №70991043 від 02.01.2024 та провела державну реєстрацію права постійного користування на земельну ділянку відповідно з кадастровим №6323981500:01:000:0300 загальною площею 14,7538 га, №70991224 від 02.01.2024 та провела державну реєстрацію права постійного користування на земельну ділянку відповідно з кадастровим №6323981500:01:000:0424, загальною площею 31,3615 га, №70991552 від 02.01.2024 та провела державну реєстрацію права постійного користування на земельну ділянку відповідно з кадастровим №6323981500:01:000:0457 загальною площею 12,1185 га, №70991887 від 02.01.2024 та провела державну реєстрацію права постійного користування на земельну ділянку відповідно з кадастровим №6323981500:01:000:0465 загальною площею 2,8663 га, №70995821 від 02.01.2024 та провела державну реєстрацію права постійного користування на земельну ділянку відповідно з кадастровим №6323981500:01:000:0469, загальною площею 2,1845 га, №70995855 від 02.01.2024 та провела державну реєстрацію права постійного користування на земельну ділянку відповідно з кадастровим №6323981500:02:000:0482, загальною площею 7,7273 га, №70995906 від 02.01.2024 та провела державну реєстрацію права постійного користування на земельну ділянку відповідно з кадастровим №6323981500:02:000:0483, загальною площею 7,8284 га, №70995943 від 02.01.2024 та провела державну реєстрацію права постійного користування на земельну ділянку відповідно з кадастровим №6323981500:03:000:0556, загальною площею 10,0946 га, №70995981 від 02.01.2024 та провела державну реєстрацію права постійного користування на земельну ділянку відповідно з кадастровим №6323981500:05:000:0003, загальною площею 82,7857 га, №70996005 від 02.01.2024 та провела державну реєстрацію права постійного користування на земельну ділянку відповідно з кадастровим №6323981500:05:000:0004, загальною площею 26,9924 га, №70996027 від 02.01.2024 та провела державну реєстрацію права постійного користування на земельну ділянку відповідно з кадастровим №6323981500:15:000:0002, загальною площею 6,5100 га, №71002191 від 03.01.2024 та провела державну реєстрацію права постійного користування на земельну ділянку відповідно з кадастровим №6323981500:16:000:0001, загальною площею 37,1946 га, №71002354 від 03.01.2024 та провела державну реєстрацію права постійного користування на земельну ділянку відповідно з кадастровим №6323981500:17:000:0042 загальною площею 7,8987 га, №71002570 від 03.01.2024 та провела державну реєстрацію права постійного користування на земельну ділянку відповідно з кадастровим №6323981500:17:000:0144, загальною площею 24.7631 га, №71002840 від 03.01.2024 та провела державну реєстрацію права постійного користування на земельну ділянку відповідно з кадастровим №6323981500:17:000:0147, загальною площею 19.1568 га, №70996056 від 02.01.2024 та провела державну реєстрацію права постійного користування на земельну ділянку відповідно з кадастровим №6323981500:20:000:0007, загальною площею 3,6856 га, №70996075 від 02.01.2024 та провела державну реєстрацію права постійного користування на земельну ділянку відповідно з кадастровим №6323987500:02:000:0484, загальною площею 14,6406 га за ТОВ «КСП «ім. Орджонікідзе» (код ЄДРПОУ 00705350), тим самим позбавивши Лозівську міську об`єднану територіальну громаду права комунальної власності на вищевказані земельні ділянки, на володіння, користування, розпорядження та управління цим майном.

Внаслідок умисних противоправних дій ОСОБА_8 , який діючи за попередньою змовою в групі з ОСОБА_5 , ОСОБА_9 та ОСОБА_10 використовуючи фіктивно стоворену юридичну особу ТОВ «КСП «ім. Орджонікідзе», придбали право на майно Лозівської міської об`єднаної територіальної громади, а саме на земельні ділянки комунальної власності загальною площею 312,5624 га, шляхом обману, тим самим завдали шкоду на загальну суму 43 871 300, 57 грн.

Таким чином, ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення - злочину, передбаченого ч. 5 ст. 190 КК України, тобто придбання права на майно шляхом обману, вчинене за попередньою змовою групою осіб, в умовах воєнного стану, в особливо великих розмірах.

07.08.2025 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення - злочину, передбаченого ч. 5 ст. 190 КК України.

Слідчий зазначає, що обґрунтованість повідомленої ОСОБА_5 підозри підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, а саме: витягами з реєстру юридичних осіб, якими встановлено, що КСП «Орджонікідзе» ліквідовані більше 10 років тому; показами свідка ОСОБА_16 який зазначив, що ОСОБА_17 просив його зареєструвати юридичні особи, відкрити рахунок у банках за 2000 грн, також чув розмову між ОСОБА_18 його сином ОСОБА_19 та жінкою на ім`я ОСОБА_20 щодо реєстрації інших юридичних осіб за ОСОБА_17 таких як КСП «Кисівське», КСП «ім. Леніна» та інших під час яких жінка на ім`я ОСОБА_20 складала документи, ОСОБА_5 ставив підписи на документах, також жінка на ім`я ОСОБА_20 неодноразово приїжджала до сім`ї ОСОБА_21 та обговорювала якісь питання; копією Державного акту на земельні ділянки з додатком, відповідно до якого встановлено що ОСОБА_5 взагалі ніколи не був членом «КСП «ім. Орджонікідзе» та іншими матеріалами в їх сукупності.

Сторона обвинувачення також вважає наявними ризики, передбачені п.п. 1, 2,3, 5 ч. 1 ст. 177 КПК України.

Підозрюваний ОСОБА_5 у судове засідання призначене на 08.08.2025, 11.08.2025 не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся щляхом надання органу досудового розслідування судових повісток для вручення підозрюваному. Інших даних, які б надавали можливість здійснити виклик ОСОБА_5 клопотання не містить.

Ухвалою Київського районного суду м. Харкова від 11.08.2025 до підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , застосовано привід.

Ухвала від 11.08.2025 про привід підозрюваного ОСОБА_5 в судове засідання, яке призначене на 12.08.2025 о 08:30 год. не виконана. Згідно повідомлення заступника начальника Управління Служби безпеки України в Харківській області ОСОБА_22 щодо виконання доручення, співробітниками Управління було здійснено виїзд за місцем реєстрації та фактичного проживання ОСОБА_5 за адресою: АДРЕСА_1 . Встановлено, що за вказаною адресою ОСОБА_5 не було. Зі слів сусідів, останній раз його бачили 07.08.2025, на дзвінки не відповідає, його місцезнаходження їм невідоме. Співробітниками Управління було здійснено неодноразові дзвінки на мобільний термінал оператора зв`язку, який перебуває у користуванні ОСОБА_5 , але абонент не в мережі мобільного зв`язку. У зв`язку з вищевикладеним, виконати ухвалу про привід не вбачається за можливе.

Прокурор в судовому засіданні заявила клопотання про надання дозволу на затримання та доставку в суд підозрюваного ОСОБА_5 для розгляду клопотання про застосування йому запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.

Захисник ОСОБА_6 при вирішенні клопотання поклався на розсуд суду.

Слідчий суддя, вислухавши клопотання прокурора, позицію захисту, дослідивши надані докази, встановив, що СУ ГУ НП в Харківській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42024222120000002 від 12.01.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 190 КК України.

07.08.2025 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення - злочину, передбаченого ч. 5 ст. 190 КК України, тобто придбанні права на майно шляхом обману, вчинене за попередньою змовою групою осіб, в умовах воєнного стану, в особливо великих розмірах.

08.08.2025 до Київського районного суду м. Харкова надійшло клопотання слідчого відділу СУ ГУНП в Харківській області майора поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Харківської обласної прокуратури ОСОБА_4 у кримінальному провадженні № 42024222120000002 від 12.01.2024 про застосування запобіжного заходу у виді тримання під вартою відносно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Відповідно до ч. 1 ст. 187 КПК України, слідчий суддя, суд після одержання клопотання про застосування запобіжного заходу до підозрюваного, обвинуваченого, який перебуває на свободі, призначає дату судового засідання і здійснює судовий виклик.

Згідно ч. 3 ст. 187 КПК України, у разі неприбуття підозрюваного, обвинуваченого за судовим викликом і відсутності у слідчого судді, суду на початок судового засідання відомостей про поважні причини, що перешкоджають його своєчасному прибуттю, слідчий суддя, суд має право постановити ухвалу про привід підозрюваного, обвинуваченого, якщо він не з`явився для розгляду клопотання щодо обрання запобіжного заходу у вигляді застави, домашнього арешту чи тримання під вартою, або ухвалу про дозвіл на його затримання з метою приводу, якщо ухвала про привід не була виконана.

Відповідно до ч. 1 ст. 188 КПК України, прокурор, слідчий за погодженням з прокурором має право звернутися із клопотанням про дозвіл на затримання підозрюваного, обвинуваченого з метою його приводу для участі в розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.

Згідно ч. 1 ст. 189 КПК України, слідчий суддя, суд не має права відмовити в розгляді клопотання про дозвіл на затримання з метою приводу підозрюваного, обвинуваченого, навіть якщо існують підстави для затримання без ухвали суду про затримання з метою приводу.

Відповідно до п.п. 1, 2 ч. 4 ст. 189 КПК України, слідчий суддя, суд відмовляє у наданні дозволу на затримання підозрюваного, обвинуваченого з метою його приводу, якщо прокурор не доведе, що зазначені у клопотанні про застосування запобіжного заходу обставини вказують на наявність підстав для тримання під вартою підозрюваного, обвинуваченого, а також є достатні підстави вважати, що:

1) підозрюваний, обвинувачений переховується від органів досудового розслідування чи суду;

2) одержавши відомості про звернення слідчого, прокурора до суду із клопотанням про застосування запобіжного заходу, підозрюваний, обвинувачений до початку розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу вчинить дії, які є підставою для застосування запобіжного заходу і зазначені у статті 177 цього Кодексу.

Таким чином, проаналізувавши наведені в клопотанні обставини та додані до нього документи, якими слідчий підтверджує доводи клопотання, слідчий суддя вважає, що вони свідчать про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_5 кримінального правопорушення - злочину, передбаченого ч. 5 ст. 190 КК України.

При цьому, слідчим суддею враховується той факт, що ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, який є особливо тяжким злочином проти власності.

Крім того, слідчий суддя дійшов до висновку про наявність існування ризиків, передбачених ч. 1 ст. 177 КПК України, зазначених у клопотанні, оскільки ОСОБА_5 на даний час переховується від органів досудового розслідування та суду, місцезнаходження його невідоме.

Також слідчий суддя при вирішенні клопотання враховує, що підозрюваний ОСОБА_5 на виклик слідчого судді не з`явився, ухвала про здійснення його приводу в судове засідання для вирішення клопотання про застосування відносно нього запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою не виконана, його місцезнаходження невідоме.

З огляду на викладене, слідчий суддя дійшов висновку, що клопотання прокурора про надання дозволу на затримання підозрюваного з метою його приводу для участі у розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 187-190, 369-372, 376 КПК України, слідчий суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Надати дозвіл на затримання підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Харків, Харківської області, громадянина України, українця, з середньою освітою, раніше не судимого, не працюючого, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , з метою його приводу для участі в розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.

Виконання ухвали доручити СУ ГУ Національної поліції у Харківській області.

Ця ухвала втрачає силу з моменту приводу підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , до слідчого судді чи суду, або через шість місяців із дати її постановлення, тобто з 13 лютого 2026 року, або добровільного з`явлення підозрюваного до слідчого судді, про що слідчий суддя повідомляє прокурора, або в разі її відкликання прокурором.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКиївський районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення12.08.2025
Оприлюднено13.08.2025
Номер документу129465866
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою

Судовий реєстр по справі —953/2506/24

Ухвала від 11.08.2025

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Юрлагіна Т. В.

Ухвала від 11.08.2025

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Юрлагіна Т. В.

Ухвала від 11.08.2025

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Юрлагіна Т. В.

Ухвала від 12.08.2025

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Юрлагіна Т. В.

Ухвала від 12.08.2025

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Юрлагіна Т. В.

Ухвала від 11.08.2025

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Юрлагіна Т. В.

Ухвала від 11.08.2025

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Юрлагіна Т. В.

Ухвала від 11.08.2025

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Юрлагіна Т. В.

Ухвала від 11.08.2025

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Юрлагіна Т. В.

Ухвала від 11.08.2025

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Юрлагіна Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні