Полтавський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
19 серпня 2025 року м. ПолтаваСправа № 440/1165/25
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Удовіченка С.О.,
за участю:
секретаря судового засідання Голубенко В.В.,
прокурора - Деряги О.Ю.,
представника заявника Каспір О.М.,
представника боржника Антоненка В.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Акціонерного товариства "Полтава-Банк" про відстрочення виконання рішення у справі №440/1165/25 за позовом виконувача обов`язків керівника Полтавської окружної прокуратури Полтавської області в інтересах держави в особі Департаменту культури і туризму Полтавської обласної військової адміністрації Департаменту культури, молоді та сім`ї Полтавської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "ПАФ Гарант", Товариства з обмеженою відповідальністю "ТВК Крайт", Акціонерного товариства "Полтава-Банк", ОСОБА_1 про зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
23.07.2025 до суду надійшла заява Акціонерного товариства "Полтава-Банк" про відстрочення виконання рішення у справі №440/1165/25 за позовом виконувача обов`язків керівника Полтавської окружної прокуратури Полтавської області в інтересах держави в особі Департаменту культури і туризму Полтавської обласної військової адміністрації, Департаменту культури, молоді та сім`ї Полтавської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "ПАФ Гарант", Товариства з обмеженою відповідальністю "ТВК Крайт", Акціонерного товариства "Полтава-Банк", ОСОБА_1 про зобов`язання вчинити певні дії
У поданій заяві Акціонерне товариства "Полтава-Банк", просить відстрочити до 25.01.2026 виконання рішення Полтавського окружного адміністративного суду за адміністративним позовом виконувача обов`язків керівника Полтавської окружної прокуратури Полтавської області в інтересах держави в особі Департаменту культури і туризму Полтавської обласної військової адміністрації, Департаменту культури, молоді та сім`ї Полтавської міської ради, Полтавська відповідальністю "ПАФ Гарант", Товариства з обмеженою відповідальністю "ТВК Крайт", Акціонерного товариства "Полтава- Банк" про зобов`язання вчинити певні дії, яким суд зобов`язав Товариство з обмеженою відповідальністю "ПАФ Гарант", ОСОБА_1 , Товариство з обмеженою відповідальністю "ТВК Крайт", Акціонерне товариство "Полтава-банк" протягом одного місяця з дати набрання рішенням суду законної сили укласти з Департаментом культури, молоді та сім`ї Полтавської міської ради охоронний договір на щойно виявлений об`єкт історії та архітектури місцевого значення "Державний банк (Готель "Театральний")" за адресою: вул. Соборності, 19 у м. Полтаві, на умовах і в порядку, що визначені на умовах і в порядку, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001 р. № 1768.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 25.07.2025 заяву Акціонерного товариства "Полтава-Банк" про відстрочення виконання рішення у справі №440/1165/25 за позовом виконувача обов`язків керівника Полтавської окружної прокуратури Полтавської області в інтересах держави в особі Департаменту культури і туризму Полтавської обласної військової адміністрації, Департаменту культури, молоді та сім`ї Полтавської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "ПАФ Гарант", Товариства з обмеженою відповідальністю "ТВК Крайт", Акціонерного товариства "Полтава-Банк", ОСОБА_1 про зобов`язання вчинити певні дії призначити до розгляду у відкритому судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника.
Сторони про дату, час та місце розгляду заяви повідомлялися у встановленому Кодексом адміністративного судочинства України порядку.
Представник заявника у судовому засіданні заяву підтримав.
Прокурор у судовому засіданні проти задоволення заяви заперечував.
Розглянувши заяву та додані до неї матеріали, заслухавши пояснення сторін, судом встановлено наступне.
Виконувач обов`язків керівника Полтавської окружної прокуратури Полтавської області в інтересах держави в особі Департаменту культури і туризму Полтавської обласної військової адміністрації, Департаменту культури, молоді та сім`ї Полтавської міської ради звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "ПАФ Гарант", Товариства з обмеженою відповідальністю "ТВК Крайт", Акціонерного товариства "Полтава-Банк", ОСОБА_1 про зобов`язання вчинити певні дії, а саме просить зобов`язати Товариство з обмеженою відповідальністю "ПАФ Гарант" (код ЄДРПОУ: 32478714, адреса: вул. Ради Європи, 15, смт. Гоголеве, Миргородський район, Полтавська область, 38310), ОСОБА_1 (ідентифікаційний код: НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 ), Товариство з обмеженою відповідальністю "ТВК Крайт" (код ЄДРПОУ: 30336335, адреса: вул. Решетилівська, 51А, м. Полтава, 36007), Акціонерне товариство "Полтава-банк" (код ЄДРПОУ: 09807595, адреса: вул. Пилипа Орлика, 40А, м. Полтава, 36000) протягом одного місяця з дати набрання рішенням суду законної сили укласти з Департаментом культури, молоді та сім`ї Полтавської міської ради (код ЄДРПОУ: 43434119, адреса: майдан Незалежності, буд. 5, м. Полтава) охоронний договір на щойно виявлений об`єкт історії та архітектури місцевого значення "Державний банк (Готель "Театральний")" за адресою: вул. Соборності, 19 у м. Полтаві, на умовах і в порядку, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001 №1768.
Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 078.04.2025 по справі № 440/1165/25 позов виконувача обов`язків керівника Полтавської окружної прокуратури Полтавської області в інтересах держави в особі Департаменту культури і туризму Полтавської обласної військової адміністрації (майдан Незалежності, буд. 5, м. Полтава, Полтавська область, 36003, ідентифікаційний код 43434119), Департаменту культури, молоді та сім`ї Полтавської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "ПАФ Гарант", Товариства з обмеженою відповідальністю "ТВК Крайт", Акціонерного товариства "Полтава-Банк", ОСОБА_1 про зобов`язання вчинити певні дії задоволено. Зобов`язано Товариство з обмеженою відповідальністю "ПАФ Гарант", ОСОБА_1 , Товариство з обмеженою відповідальністю "ТВК Крайт", Акціонерне товариство "Полтава-банк" протягом одного місяця з дати набрання рішенням суду законної сили укласти з Департаментом культури, молоді та сім`ї Полтавської міської ради охоронний договір на щойно виявлений об`єкт історії та архітектури місцевого значення "Державний банк (Готель "Театральний")" за адресою: вул. Соборності, 19 у м. Полтаві, на умовах і в порядку, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001 №1768.
21.07.2025 Полтавським окружним адміністративним судом видано виконавчі листи № 440/1165/25.
Згідно зі статтею 129 Конституції України однією з основних засад здійснення судочинства є обов`язковість судового рішення.
Відповідно до статті 1291 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Статтею 370 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Крім того, обов`язковість судових рішень, що набрали законної сили, для їх виконання на всій території України також передбачена також нормами Закону України "Про судоустрій і статус суддів".
З аналізу наведеного вище вбачається, що судове рішення, що набрало законної сили, підлягає обов`язковому та безумовному виконанню особою, на яку покладено такий обов`язок, тобто особа, якій належить виконати судове рішення, повинна здійснити достатні дії для організації процесу його виконання незалежно від будь-яких умов, оскільки інше суперечило б запровадженому статтею 8 Конституції України принципу верховенства права.
Конституційний Суд України зазначив, що складовою права кожного на судовий захист є обов`язковість виконання судового рішення (абзац третій пункту 2.1 мотивувальної частини рішення від 26.06.2013 №5-рп/2013). Це право охоплює, зокрема, законодавчо визначений комплекс дій, спрямованих на захист і відновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави (пункт 2 мотивувальної частини Рішення від 13.12.2012 №18-рп/2012); невиконання судового рішення загрожує сутності права на справедливий розгляд судом (пункт 3 мотивувальної частини Рішення від 25.04.2012 № 11-рп/2012).
Також, Конституційний Суд України у рішенні від 30.06.2009 №16-рп/2009 зазначив, що метою судового контролю є своєчасне забезпечення захисту та охорони прав і свобод людини і громадянина, та наголосив, що виконання всіма суб`єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової (абзац 1 підпункт 3.2 пункт 3, абзац 2 пункт 4 мотивувальної частини).
Таким чином, судовий акт, який набрав законної сили, підлягає обов`язковому та безумовному виконанню особою, на яку покладено такий обов`язок. Це означає, що особа, якій належить виконати судове рішення, повинна здійснити достатні дії для організації процесу його виконання, незалежно від будь-яких умов, оскільки інше суперечило б запровадженому статтею 8 Конституції України принципу верховенства права.
Згідно із частиною першою статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Відповідно до частин третьої та четвертої статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Отже, підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим адміністративним судом способом. Вирішуючи питання про встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору та інші обставини справи.
Суд зазначає, що наведені норми не містять конкретного переліку обставин для відстрочення та/або розстрочення виконання судового акта, а лише встановлюють критерії для їх визначення, надаючи суду в кожному конкретному випадку право вирішувати питання про їх наявність з урахуванням усіх обставин справи.
Підставою для застосування правил цієї норми є обставини, що перешкоджають належному виконанню судового рішення в адміністративній справі: ускладнюють його виконання або роблять неможливим.
Для відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення такою обставиною може бути недостатність коштів на рахунку, стихійне лихо, для зміни способу чи порядку виконання судового рішення - неможливість виконання судового рішення внаслідок відсутності, пошкодження або знищення об`єкта стягнення або з інших причин.
З огляду на те, що конкретний перелік обставин, за наявності яких суд може відстрочити виконання судового рішення, не встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, суд вирішує питання про відстрочення виконання судового рішення, виходячи із конкретних обставин, які впливають на спроможність сторони виконати судове рішення, та балансу між інтересами стягувача та боржника.
Відстрочення є відкладенням чи перенесенням дати виконання рішення на новий строк, який визначається адміністративним судом, та допускається у виняткових випадках, залежно від обставин справи. Підставою для відстрочення можуть бути конкретні існуючі, об`єктивні, виключні обставини, що ускладнюють виконання судового рішення у встановлений строк або фактично унеможливлюють таке.
При розгляді заяв щодо відстрочення виконання судового рішення необхідно виходити з міркувань доцільності та об`єктивної необхідності надання саме таких строків відтермінування виконання рішення в цілому. Наявність підстав для відтермінування має бути доведена боржником. Строки відтермінування знаходяться у прямій залежності від обставин, що викликають необхідність надання додаткового строку для повного виконання рішення суду. Надання такого не може створювати занадто або безпідставно привілейовані умови для боржника, натомість повинне базуватися на принципах співмірності і пропорційності з метою забезпечення балансу прав і законних інтересів стягувачів і боржників.
Однак, ці заходи не повинні створювати боржнику можливість ухилятися від виконання судового рішення. До уваги повинні братися не лише реальний майновий стан боржника, але й його наміри, що свідчать про бажання виконати рішення.
Така правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 06.12.2019 року у справі №2а/0570/6531/2011, від 30.01.2020 у справі №819/150/17.
Таким чином, єдиною правовою підставою для відстрочення виконання судового рішення можуть бути виняткові обставини, які ускладнюють його виконання. Факт наявності таких обставин має підтверджуватись певними доказами, як це встановлено положеннями статей 72-77 Кодексу адміністративного судочинства України. При цьому, обов`язок доказування покладається на сторони, а тому кожна сторона повинна довести наявність тих обставин, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.
Зі змісту заяви АТ "Полтава-банк" про відстрочення виконання рішення суду встановлено, що АТ "Полтава-банк" висловлював свою готовність в будь-який момент укласти охоронних договір на щойно виявлений об`єкт історії та архітектури "Державний банк" (Готель "Театральний")", що знаходиться за адресою: м. Полтава, вул. Соборності, 19, про що було повідомлено Департамент культури, молоді та сім`ї Полтавської міської ради в тому числі також листом вих. 011-001/461 від 11.02.2025. Також, листом вих. 011-001/1979 від 21.07.2025 повторно запропонував Департаменту культури, молоді та сім`ї Полтавської міської ради та Департаменту культури і туризму Полтавської обласної військової адміністрації укласти охоронний договір на належну Банку частину щойно виявленого об`єкту культурної спадщини "Державний банк" (Готель "Театральний")", що знаходиться за адресою: м. Полтава, вул. Соборності, 19 на умовах і в порядку, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001 № 1768. Документи, що підтверджують право власності на нежитлові приміщення, що знаходиться за адресою: м. Полтава, вул. Соборності, 19 було надано Департаменту культури, молоді та сім`ї Полтавської міської ради. Як вже було зазначено, відповідно до пункту 20 Порядку укладення охоронних договорів на пам`ятки культурної спадщини затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001 № 1768 охоронний договір на щойно виявлений об`єкт культурної спадщини чи його частину складається за формою згідно з додатком 2 та повинен містити такі додатки: 1) акт візуального обстеження з фотофіксацією, що не перевищує трьох місяців до дати укладення охоронного договору. Для комплексів (ансамблів) складається окремий акт на кожну їх складову. Акт візуального обстеження поновлюється не рідше ніж раз на три роки. Якщо стан об`єкта культурної спадщини значно змінився після проведення робіт на об`єкті, - протягом п`яти календарних днів після його зміни; 2) план території об`єкта культурної спадщини; 3) облікова картка (форма якої визначається МКСК). Таким чином, документи, що зазначені в пункті 20 Порядку №1768 повинні надаватися разом до охоронного договору. При цьому підготовка додатків до договору має передувати укладенню охоронного договору. Облікова картка (форма якої визначається МКСК) у будь-якому випадку є обов`язковою складовою облікової документації.
Судом встановлено, що 20.02.2025 складено акт візуального обстеження на об`єкт "Державний банк" (Готель "Театральний")".
21.07.2025 АТ "Полтава-банк" звернулося до Департаменту культури, молоді та сім`ї Полтавської міської ради із листом №011-001/1979 в якому зазначило, що АТ "Полтава-банк" пропонує Департаменту культури, молоді та сім`ї Полтавської міської ради та Департаменту культури і туризму Полтавської обласної військової адміністрації укласти охоронний договір на належну Банку частину щойно виявленого об`єкту культурної спадщини "Державний банк" (Готель "Театральний")", що знаходиться за адресою: м. Полтава, вул. Соборності, 19 на умовах і в порядку, що визначені постановою Кабінет Міністрів України від 28.12.2001 № 1768.
Виходячи з вказаного, просимо проект охоронного договору на щойно виявлений об`єкт історії та архітектури, місцевого значення "Державний банк (Готель "Театральний")" за адресою: вул. Соборності, 19 у м. Полтаві з додатками для подальшого підписання направити на адресу АТ "Полтава-банк": м. Полтава, вул.. П. Орлика, 40 А.
Відповідно до пункту 20 Порядку укладення охоронних договорів на пам`ятки культурної спадщини затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001 № 1768 Охоронний договір на щойно виявлений об`єкт культурної спадщини чи його частину складається за формою згідно з додатком 2 та повинен містити такі додатки:
1) акт візуального обстеження з фотофіксацією, що не перевищує трьох місяців до дати укладення охоронного договору. Для комплексів (ансамблів) складається окремий акт на кожну їх складову. Акт візуального обстеження поновлюється не рідше ніж раз на три роки. Якщо стан об`єкта культурної спадщини значно змінився після проведення робіт на об`єкті, - протягом п`яти календарних днів після його зміни;
2) план території об`єкта культурної спадщини;
3) облікова картка (форма якої визначається МКСК).
АТ "Полтава-банк" в будь-який момент готовий укласти охоронних договір на щойно виявлений об`єкт культурної спадщини "Державний банк" (Готель "Театральний")", що знаходиться за адресою: м. Полтава, вул. Соборності, 19.
Повторно надаємо правовстановлюючі документи на нежитлові приміщення за адресою: м. Полтава, вул. Соборності, 19: Договір поро задоволення вимог кредитора від 30.01.2017 року, технічний паспорт на частину громадського будинку за адресою: м. Полтава, вул. Соборності. 19, витяги з ДРРПНМ від 30.01.2017 та від 16.02.2017 року.
При цьому підготовка додатків до договору має передувати укладенню охоронного договору. Облікова картка (форма якої визначається МКСК) у будь-якому випадку є обов`язковою складовою облікової документації.
Разом з цим в рішенні Полтавського окружного адміністративного суду зазначено, що виходячи ... "з аналізу наведених приписів суд дійшов висновку, що наведені у пункту 6 Порядку №1768 документи не є обліковою документацією, у розумінні статті 1 Закону №1805-111.».
Крім того, текст проекту договору готує орган охорони культурної спадщини та відповідно до своєї компетенції зазначає заходи щодо об`єкту культурної спадщини, які має провести власник об`єкту.
Щодо інших документів повідомляємо наступне.
АТ "Полтава-банк" (в особі представників) спільно з представниками Департаменту культури, молоді та сім`ї Полтавської міської ради здійснив візуальне обстеження об`єкта культурної спадщини "Державний банк" (Готель "Театральний")", що знаходиться за адресою: м.Полтава, вул. Соборності, 19 та підписав зі своєї сторони акт візуального обстеження з фотофіксацією вказаного об`єкту. Свій примірник акту візуального обстеження АТ "Полтава-банк" поки що не отримав.
У зв`язку з тим, що з моменту складання акту візуального обстеження минуло більш ніж 3 (три) місяця, пропонуємо забезпечити участь в обстеженні об`єкту культурної спадщини чи його частину представників Департаменту культури, молоді та сім`ї Полтавської міської ради.
Виходячи з вищенаведеного, просимо повідомити про час та місце укладення (підписання) охоронного договору на щойно виявлений об`єкт культурної спадщини "Державний банк" (Готель "Театральний")".
Листом від 11.08.2025 № 01-11-01.2-18/1618вих Департамент культури, молоді та сім`ї Полтавської міської ради повідомив АТ "Полтава-Банк", що Департаментом взято до уваги Вашу готовність до укладення охоронного договору на належну АТ "Полтава-банк" частину об`єкту культурної спадщини. Проте, як вже повідомлялося раніше, для укладення охоронного договору відповідно до Порядку укладення охоронних договорів на пам`ятки культурної спадщини, щойно виявлені об`єкти культурної спадщини чи їх частини, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001 №1768 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30.05.2024 № 630) необхідна наявність визначених пунктом 20 вищезазначеного Порядку додатків до охоронного договору, а саме: акт візуального обстеження з фотофіксацією, що не перевищує трьох місяців до дати укладення охоронного договору; план території об`єкта культурної спадщини та облікова картка (форма якої визначається МКСК).
Підготовка вищезазначених додатків має передувати самому укладенню охоронного договору, форма якого визначена додатком 2 до Порядку №1768 (охоронний договір додається), а їх відсутність унеможливлює негайне укладення в установленому порядку охоронного договору.
При цьому, повідомляємо, що на даний час облікова документація (обов`язковою складовою якої є облікова картка та, зазвичай, план території об`єкта) на щойно виявлений об`єкт культурної спадщини «"Державний банк (Готель "Театральний")", місцезнаходження якого: м. Полтава, вул. Соборності, 19, в Департаменті відсутня. Розроблена та погоджена в установленому порядку облікова документація на вищезазначений об`єкт до Департаменту культури, молоді та сім`ї Полтавської міської ради ні власниками об`єкту, ні уповноваженим органом (орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим, обласна, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації - згідно пункту 1.2. Порядку №158), на який чинними нормативно-правовими актами покладено обов`язок забезпечити розроблення облікової документації, не надавалася.
Враховуючи вищезазначене, з метою укладення охоронного договору відповідно до Порядку укладення охоронних договорів на пам`ятки культурної спадщини, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001 №1768 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30.05.2024 № 630) просимо надати план території об`єкта культурної спадщини та облікову картку (форма якої визначається МКІП).
При цьому, оскільки, Акт візуального обстеження з фотофіксацією від 20.02.2025 (примірник Акту надається), не може бути додатком до охоронного договору, з огляду на те, що дата акту візуального обстеження з фотофіксацією не повинна перевищувати трьох місяців до дати укладення охоронного договору. Департамент культури, молоді та сім`ї Полтавської міської ради забезпечить участь в обстеженні представника органу охорони культурної спадщини.
Про дату та час проведення обстеження для складання актуального Акту візуального обстеження та фотофіксації об`єкту просимо завчасно повідомити письмово.
Враховуючи вищезазначене, з метою дотримання вимог чинного законодавства у сфері охорони культурної спадщини, просимо вжити заходи щодо укладення з Департаментом в установленому порядку охоронного договору на належну на праві власності частину щойно виявленого об`єкту культурної спадщини "Державний банк (Готель "Театральний")", що знаходиться за адресою: м. Полтава, вул. Соборності, буд. 19 та надати визначені чинним законодавством додатки до охоронного договору для його укладення.
Таким чином укладенню охоронного договору, форма якого визначена додатком 2 до Порядку №1768, передує оформлення акту візуального обстеження з фотофіксацією, що не перевищує трьох місяців до дати укладення охоронного договору; плану території об`єкта культурної спадщини та облікова картка (форма якої визначається МКСК). Та на даний час облікова документація (обов`язковою складовою якої є облікова картка та, зазвичай, план території об`єкта) на щойно виявлений об`єкт культурної спадщини "Державний банк (Готель "Театральний")", місцезнаходження якого: м. Полтава, вул. Соборності, 19, в Департаменті відсутня.
Оцінюючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що заявником доведено наявність обставин, що суттєво ускладнюють або унеможливлюють виконання судового рішення. Заявником підтверджено те, що від виконання рішення він не ухиляється та не уникає його виконання, а шукає способи укласти з Департаментом культури, молоді та сім`ї Полтавської міської ради охоронний договір на щойно виявлений об`єкт історії та архітектури місцевого значення "Державний банк (Готель "Театральний")" за адресою: вул. Соборності, 19, що, в свою чергу, є виявом добросовісності намірів заявника по виконанню зобов`язань, встановлених судом.
Зважаючи на всі викладені обставини у поєднанні з наведеними нормами права, суд доходить висновку про наявність обґрунтованих та доведених підстав для відстрочення виконання судового рішення.
При цьому, частиною п`ятою статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.
Суд зауважує, що приписами Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено можливості продовження чи поновлення такого строку, отже, він є присічним, та не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.
Юридична природа строків в адміністративному судочинстві полягає у тому, що вони є фундаментальною правовою категорією, оскільки визначають певні моменти, періоди, з настанням та закінченням яких пов`язані конкретні юридичні наслідки; мають вагоме практичне значення, що полягає у забезпеченні реалізації принципів правової визначеності та рівності учасників, їх дисциплінованості; виступають гарантією своєчасного судового захисту прав та інтересів осіб у публічно-правових спорах.
З огляду на вищезазначене, встановлення строків відстрочення виконання судового рішення у системному зв`язку з принципом правової визначеності слугує меті забезпечення передбачуваності для учасників справи того, що зі спливом встановленого проміжку часу виконання прийнятого судового рішення не матиме невизначеної дії у часі. Тобто встановлений строк відстрочення виконання судового рішення сприяє уникненню ситуації правової невизначеності.
Враховуючи вищенаведене, суд доходить висновку про наявність підстав для часткового задоволення заяви шляхом відстрочення виконання рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 07.04.2025 по справі № 440/1165/25 до 01.12.2025.
Керуючись статтями 245, 246, 250, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Заяву Акціонерного товариства Полтава-банк про відстрочення виконання рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 07.04.2025 у справі № 440/1165/25 задовольнити частково.
Відстрочити Акціонерному товариству Полтава-банк до 01.12.2025 виконання рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 07.04.2025 по справі № 440/1165/25 за адміністративним позовом виконувача обов`язків керівника Полтавської окружної прокуратури Полтавської області в інтересах держави в особі Департаменту культури і туризму Полтавської обласної військової адміністрації, Департаменту культури, молоді та сім`ї Полтавської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "ПАФ Гарант", Товариства з обмеженою відповідальністю "ТВК Крайт", Акціонерного товариства "Полтава-Банк" про зобов`язання вчинити певні дії
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня складення судового рішення шляхом подання апеляційної скарги в порядку, визначеному частиною восьмою статті 18, частинами сьомою-восьмою статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст ухвали складено 20.08.2025.
Суддя С.О. Удовіченко
| Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
| Дата ухвалення рішення | 19.08.2025 |
| Оприлюднено | 22.08.2025 |
| Номер документу | 129645488 |
| Судочинство | Адміністративне |
| Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
С.О. Удовіченко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні