Герб України

Постанова від 21.08.2025 по справі 595/1069/25

Бучацький районний суд тернопільської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 595/1069/25

Провадження № 3/595/435/2025

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21.08.2025 м. Бучач

Суддя Бучацького районного суду Тернопільської області Созанська Л.І., розглянувши матеріали про адміністративне правопорушення, які надійшли з Головного управлінняДПСуТернопільській області Державної податкової служби України, про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , жителя АДРЕСА_1 , керівника ТзОВ «Рембуддільниця»,

за ч. 1 ст. 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 , будучи посадовою особою керівником ТзОВ «Рембуддільниця», допустив правопорушення: несвоєчасно сплатив податкове зобов`язання по податку на доходи фізичних осіб в сумі 805602,59 грн з 24 лютого 2021 року по 21 серпня 2024 року, та несвоєчасно сплатив податкове зобов`язання по військовому збору в сумі 63783,32 грн, чим порушив п. 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ, пп. 162.1.1 п. 162.1 ст. 162, п. 164.1 ст. 164, пп. 168.1.1, 168.1.2, 168.1.5, 168.1.6, п. 168.1 ст. 168, пп. «а», «г» п. 176.2 ст. 176 розділу IV Податкового кодексу України та вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.

Особа, що притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 в судове засідання не прибув, хоч належно повідомлявся про розгляд справи.

На підставіст. 268 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд вирішив розглядати справу без участі ОСОБА_1 .

Суд, дослідивши письмові докази, прийшов до висновку.

Згідно з положеннями ст.9КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до ст.245КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративне правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її у точній відповідності з законом.

Відповідно до ст.280КУпАП орган(посадоваособа)при розглядісправи про адміністративне правопорушеннязобов`язанийз`ясувати:чи буловчинено адміністративне правопорушення,чи виннадана особав йоговчиненні,чи підлягаєвона адміністративній відповідальності,чи єобставини,що пом`якшуютьі обтяжуютьвідповідальність,а такожз`ясуватиінші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно з ч. 1 ст.163-1КУпАП адміністративна відповідальність за вказаною статтею настає у випадку відсутності податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.

Відповідно до ст.251КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП підтверджується сукупністю досліджених у судовому засіданні доказів, а саме:

- даними, які містяться в протоколі про адміністративне правопорушення №849/19-00-24-06 від 21 липня 2025 року, в якому зафіксовано обставини вчинення адміністративного правопорушення. Такий протокол складений із дотриманням вимогКУпАП, містить всі необхідні реквізити, підписані особою, яка притягається до адміністративної відповідальності;

- актом про результати документальної планової виїзної перевірки ТзОВ «Рембуддільниця» (код за ЄДРПОУ 30903610) від 21 липня 2025 року № 10079/19-00-07-24-06/30903610 з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору за період з 01 січня 2019 року по 31 березня 2025 року, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01 січня 2011 року по 31 березня 2025 року, згідно якого перевіркою встановлено допущені порушення ТзОВ «Рембуддільниця».

За такихобставин,оцінивши доказиза своїмвнутрішнім переконанням,що ґрунтуєтьсяна всебічному,повному іоб`єктивномудослідженні всіхобставин справив їхсукупності,керуючись закономі правосвідомістю,приходжу довисновку,що вдіях ОСОБА_1 наявні ознаки адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 163-1 КУпАП.

Разом з тим, зі змісту протоколупро адміністративне правопорушення № 849/19-00-24-06 від 21 липня 2025 року, складеного за порушення ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, вбачається, що дані адміністративні правопорушення були вчинені в період з 24 лютого 2021 року по 21 серпня 2024 року.

Згідно приписів ч. 2ст. 38 КУпАПякщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цьогоКодексучи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення.

За таких обставин у даному випадку необхідним є встановити, чи вчинене ОСОБА_1 правопорушення, передбачене ч. 1ст. 163-1 КУпАП, є триваючим та чи не пропущені строки накладення на нього адміністративного стягнення.

Триваюче правопорушення - це проступок, пов`язаний з тривалим, неперервним невиконанням обов`язків, передбачених законом. Тобто триваючі правопорушення характеризуються тим, що особа, яка вчинила якісь певні дії чи бездіяльність, перебуває надалі у стані безперервного продовження цих дій (бездіяльності). Ці дії безперервно порушують закон протягом якогось часу. Іноді такий стан продовжується значний час і увесь час винний безперервно вчиняє правопорушення у вигляді невиконання покладених на нього обов`язків. Триваюче правопорушення припиняється лише у випадку усунення стану, за якого об`єктивно існує цей обов`язок, виконанням обов`язку відповідним суб`єктом або припиненням дії відповідної норми закону.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 11 квітня 2018 року у справі № 804/401/17 та від 11 грудня 2018 року у справі № 242/924/17.

Зважаючи на наведене, приходжу до висновку, що адміністративне правопорушення, вчинене ОСОБА_1 , не носить характер триваючого та, враховуючи, що порушення останнім податкового законодавства мало місце у період з 24 лютого 2021 року по 21 серпня 2024 року, тобто з моменту його вчинення пройшло більше трьох місяців,на даний час закінчилися строки накладення адміністративного стягнення, визначені у ч. 2ст. 38 КУпАП.

Згідно п. 7ст.247КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю якщо на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення закінчився строк накладення адміністративного стягнення, передбачений статтею 38 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Таким чином, враховуючи, що строк притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення нею адміністративних правопорушень, встановлений ч. 2 ст. 38 КУпАП,закінчився, наявні підстави для закриття провадження у справі у зв`язку із закінченням строку накладення адміністративного стягнення.

Згідно положеньЗакону України «Про судовий збір»судовий збір стягується у разі накладення адміністративного стягнення. З урахуванням того, що при застосуванніст. 38 КУпАПадміністративне стягнення не накладається, судовий збір із ОСОБА_1 стягненню не підлягає.

Керуючись ч. 1 ст.163-1, ст.ст.7,38,247,280,283-285,289 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд

ПОСТАНОВИВ:

Провадження в справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 163-1 КУпАПзакрити за закінченням строку накладення адміністративного стягнення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Апеляційну скаргуможебутиподано доТернопільськогоапеляційногосуду через Бучацькийрайоннийсуд Тернопільськоїобласті протягомдесяти днів з днявинесення постанови.

Суддя Л. І. Созанська

СудБучацький районний суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення21.08.2025
Оприлюднено22.08.2025
Номер документу129653058
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків

Судовий реєстр по справі —595/1069/25

Постанова від 21.08.2025

Адмінправопорушення

Бучацький районний суд Тернопільської області

Созанська Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні