Герб України

Рішення від 25.08.2025 по справі 908/1899/25

Господарський суд запорізької області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

номер провадження справи 33/99/25

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25.08.2025 Справа № 908/1899/25

м.Запоріжжя Запорізької області

Господарський суд Запорізької області у складі судді Мірошниченка М.В.

розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення (виклику) сторін матеріали справи № 908/1899/25

за позовом Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 206, ідентифікаційний код 04053915)

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю КАМЕЛОТ (69063, м.Запоріжжя, вул. Гоголя, буд. 32, ідентифікаційний код 30651338)

про стягнення 179726,19 грн.

СУТЬ СПОРУ:

До Господарського суду Запорізької області звернулася Запорізька міська рада з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю КАМЕЛОТ заборгованості за договором оренди землі №201507000100421 за період з 01.01.2018 по 31.12.2021 в розмірі 179726,19 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що відповідач не сплачував орендну плату за договором оренди землі №201507000100421 у відповідності до нової нормативно-грошової оцінки землі 2016 року, у зв`язку з чим за період з 01.01.2018 по 31.12.2021 утворилася заборгованість з орендної плати в розмірі 179726,19 грн.

Позов заявлено на підставі ст. ст. 3, 11, 509, 525, 526, 627 629, 632, 638, 762 Цивільного кодексу України, ст. ст. 193, 283 Господарського кодексу України, ст. ст. 3, 83, 93, 124 Земельного кодексу України, ст. ст. 1, 2, 13, 15, 21, 22, 24 Закону України Про оренду землі, ст.ст. 5, 13, 18, 23 Закону України Про оцінку земель, пп. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14, ст. 271, п. 287.1 ст. 287, п. 289.1 ст. 289, п. 52-4 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, ст. ст. 12, 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні.

Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 20.06.2025 позовну заяву передано на розгляд судді Мірошниченку М.В.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 25.06.2025 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, присвоєно справі номер провадження 33/99/25, ухвалено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи за наявними у справі матеріалами без проведення судового засідання. Встановлено відповідачу строк для надання суду відзиву на позовну заяву - протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі; для надання заперечень на відповідь на відзив - протягом 5 днів з дня отримання відповіді на відзив. Встановлено позивачу строк для надання суду відповіді на відзив на позов - протягом 5 днів з дня отримання відзиву на позов. Повідомлено сторін, що додаткові письмові докази, клопотання, заяви, пояснення, необхідно подати у строк до 25.07.2025.

Копію ухвали доставлено до електронних кабінетів сторін 25.06.2025: позивачу - о 17 год. 14 хв., відповідачу - о 17 год. 15 хв., що підтверджується довідками про доставку електронного листа.

Відповідач відзив на позов не надав, про розгляд справи повідомлений належним чином.

Згідно з ч. 9 ст. 165 ГПК України в разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Суд дійшов висновку, що наявних у справі матеріалів достатньо для вирішення спору по суті.

Розглянувши матеріали справи, суд

ВСТАНОВИВ:

25.09.2015 Запорізькою міською радою (далі орендодавець, позивач) та Товариством з обмеженою відповідальністю «КАМЕЛОТ» (далі орендар, відповідач) був укладений договір оренди землі №201507000100421 (далі договір), відповідно до якого позивачем надано, а відповідачем прийнято в строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 0,9569 га з кадастровим номером 2310100000:07:040:0060 для розташування магазину, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Карпенка-Карого, 47, що підтверджується актом приймання-передачі земельної ділянки за договором.

Земельна ділянка з кадастровим номером 2310100000:07:040:0060 належить територіальній громаді м. Запоріжжя в особі Запорізької міської раді на праві комунальної власності, що підтверджується інформаційною довідкою №428220479 від 23.05.2025 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно.

Відповідно до п. 6 договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 8259482,35 грн. (вісім мільйонів двісті п`ятдесят дев`ять тисяч чотириста вісімдесят дві грн. 35 коп.) в цінах 2015 року.

Згідно з п. 12 договору орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 247784,47 грн. (двісті сорок сім тисяч сімсот вісімдесят чотири грн. 47 коп.), що складає 3% нормативної грошової оцінки земельної ділянки за календарний рік в цінах 2015 року.

Договір укладено до 18.01.2034 (п. 11 договору).

Відповідно до п. 14 договору орендна плата вноситься щомісячно рівними частинами протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на розрахунковий рахунок місцевого бюджету.

Пунктом 15.6 договору передбачено, що розмір орендної плати переглядається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

30.06.2015 Запорізькою міською радою було прийнято рішення № 7 "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя", яким впроваджено оподаткування земель міста на підставі нової нормативної грошової оцінки з 01.01.2016.

30.06.2015 Запорізька міська рада прийняла рішення №6 «Про встановлення податку на майно (в частині плати за землю) зі змінами від 28.02.2017. У додатку 3 цього рішення встановлено розмір орендної плати за використання земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності (у відсотках від їх нормативної грошової оцінки).

28.11.2018 Запорізька міська рада прийняла рішення №26 «Про встановлення розміру орендної плати за землю», яким встановлено розміри орендної плати за використання земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності (у відсотках від їх нормативної грошової оцінки).

Відповідно до додатку до вказаного рішення річний розмір орендної плати для земельної ділянки з кадастровим номером 2310100000:07:040:0060 складає 3% від нормативної грошової оцінки.

Рішення Запорізької міської ради від 30.06.2015 №7 та від 28.11.2018 №26 не змінювались та не скасовувались за спірний період і є чинними.

Відповідно до інформаційної довідки №428316829 від 23.05.2025 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно право власності на об`єкт нерухомого майна розташованого за адресою: м. Запоріжжя, вул.Карпенка-Карого, 47 зареєстровано за відповідачем.

Відповідач не звертався до Запорізької міської ради із заявою про внесення змін до пункту 6 та 12 договору оренди землі та укладання додаткової угоди щодо зміни розміру орендної плати за договором оренди землі після затвердження нової нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя у 2015 році.

Відповідач не сплачував орендну плату за договором у відповідності до нової нормативно-грошової оцінки з 2016 року, внаслідок чого у нього утворилась заборгованість за період з 01.01.2018 по 31.12.2021 у розмірі 179 726,19 грн., яка є предметом стягнення за позовом у даній справі.

Відповідно до ч. 1 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Згідно зі ст. 2 Закону України «Про оренду землі» відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України та іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

За змістом ч. 9 ст. 93 Земельного кодексу України відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються законом.

Відповідно до ст. 83 Земельного кодексу України землі, які належать на праві власності територіальним громадам є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності; земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування; землі та земельні ділянки за межами населених пунктів, що передані або перейшли у комунальну власність із земель державної власності відповідно до Закону.

У ст. 206 Земельного кодексу України та ст. 270 Податкового кодексу України визначено, що використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 270 Податкового кодексу України (розділ «Податок на майно») об`єктами оподаткування платою за землю є об`єкти оподаткування орендною платою земельні ділянки державної та комунальної власності, надані в користування на умовах оренди.

Передача прав володіння і користування земельною ділянкою згідно ст. 206 Земельного кодексу України, пп. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України здійснюється за плату, що має вноситися на користь міської територіальної громади, на підставі договору оренди землі.

Відповідно до вимог ст. 124 Земельного кодексу України передача землі в оренду здійснюється на підставі цивільно-правової угоди.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про оренду землі» оренда землі це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Згідно зі ст. 13 Закону України «Про оренду землі» договір оренди землі це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

У ст. 21 Закону України «Про оренду землі» передбачено, що орендна плата за землю це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

За положеннями ст. 24 Закону України «Про оренду землі» орендодавець має право вимагати від орендаря своєчасного внесення орендної плати.

Виходячи з положень ст. 21 Закону України «Про оренду землі» та підпункту 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Цивільні зобов`язання виникають з підстав, передбачених ст. 11 Цивільного кодексу України, зокрема з договорів та інших правочинів.

Відповідно до ч. 1 ст. 629 Цивільного кодексу України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

У відповідності до ст. 509 Цивільного кодексу України, ст. 173 Господарського кодексу України в силу господарського зобов`язання, яке виникає між суб`єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання, певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб`єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб`єкт (управлена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку.

За приписами п. 287.1 ст. 287 Податкового кодексу України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

За змістом ст. 15 Закону України «Про оренду землі» істотними умовами договору оренди землі є, зокрема, орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

У ч. 3 ст. 22 Закону України «Про оренду землі» визначено, що розрахунки щодо орендної плати за земельні ділянки, що перебувають у державній і комунальній власності, здійснюються виключно у грошовій формі.

Для визначення розміру орендної плати за землі державної та комунальної власності базою для обрахунку є нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Порядок проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок встановлено Законом України «Про оцінку земель».

Згідно із ч. 1 ст. 15 Закону України «Про оцінку земель» підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

За змістом ст. 18 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7-10 років.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України «Про землеустрій».

Відповідно до ч. 5 ст. 5 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується, зокрема, для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Статтею 13 Закону України «Про оцінку земель» встановлено випадки обов`язкового проведення грошової оцінки земельних ділянок. Зокрема, відповідно до абзацу другого ч. 1 ст.13 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі, зокрема, визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Порядок затвердження технічної документації з оцінки земель визначений ст. 23 Закону України «Про оцінку земель». Частинами 1, 3-4 цієї статті передбачено, що технічна документація з бонітування ґрунтів та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Протягом місяця з дня надходження технічної документації з бонітування ґрунтів, нормативної грошової оцінки відповідна сільська, селищна, міська рада розглядає та приймає рішення про затвердження або відмову в затвердженні такої технічної документації.

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається органами, що здійснюють ведення Державного земельного кадастру. Рішення рад, зазначених у цій статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України.

Положеннями п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України передбачено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.

Отже, нормативна грошова оцінка земель встановлюється шляхом затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок відповідною сільською, селищною, міською радою, тобто імперативно.

Водночас обов`язковість врахування нормативної грошової оцінки земельної ділянки державної та комунальної власності під час визначення розміру орендної плати встановлена законом (абзац 2 ч. 1 ст. 13 Закону України «Про оцінку земель»). Отже, у разі зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки державної та комунальної власності змінюється також розмір орендної плати. Зазначене відповідає положенням ч. 2 ст. 632 Цивільного кодексу України, відповідно до якої зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

Тобто, з моменту початку застосування відповідно до п. 271.2 ст. 271 Податкового кодексу України нового розміру нормативної грошової оцінки земельних ділянок державної та комунальної власності автоматично змінюються і права та обов`язки сторін договору оренди в частині розміру орендної плати, якщо він визначений у відсотковому співвідношенні до нормативної грошової оцінки (вказана правова позиція викладена в п. 103 постанови Великої Палати Верховного Суду від 01.06.2024 у справі №914/2848/22).

Орендодавець у випадку зміни розміру орендної плати у зв`язку зі зміною нормативної грошової оцінки земельної ділянки державної чи комунальної власності вправі вимагати від орендаря сплати орендної плати у зміненому розмірі, в тому числі і шляхом звернення до суду з позовом про стягнення спірної суми.

Належному способу захисту орендодавця у такому випадку відповідає позовна вимога про стягнення орендної плати, не сплаченої орендарем. Водночас несплачена орендна плата підлягає стягненню за весь період прострочення з моменту початку застосування відповідно до п. 271.2 ст. 271 Податкового кодексу України рішення ради щодо зміни розміру нормативної грошової оцінки земельних ділянок державної та комунальної власності (вказана правова позиція викладена в п. 110 постанови Великої Палати Верховного Суду від 01.06.2024 у справі №914/2848/22).

Отже, належним способом захисту прав позивача в даному випадку є стягнення з відповідача заборгованості зі сплати орендної плати.

Згідно зі ст. 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, у тому числі право на які фізичні особи мають як власники земельних часток (паїв), з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель, зазначеної в технічній документації з нормативної грошової оцінки земель та земельних ділянок.

Державна служба з питань геодезії, картографії та кадастру листом №6-28-0.22-18/71-25 від 13.01.2024 повідомила значення коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земель і земельних ділянок за 1996-2023 роки. Зокрема, за 2018 2020 роки він становив 1,0; за 2021 рік для земель несільськогосподарського призначення він становив 1,1; за 2022 рік для земель і земельних ділянок, крім сільськогосподарських угідь, він становив 1,15; за 2023 рік - 1,051 для всіх категорій земель.

Значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель і земельних ділянок за попередній рік застосовується для розрахунку податкового зобов`язання на наступний рік.

Згідно з листом Державної служби статистики України №09.1-03/5-25 від 10.01.2025 індекс споживчих цін по Україні у 2024 році становив 112,0%.

Відповідно до витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 13.05.2025 №НВ-2300343702025, нормативна грошова оцінка (далі - НГО) земельної ділянки з кадастровим номером 2310100000:07:040:0060 становить 20 959 363,46 грн. (двадцять мільйонів дев`ятсот п`ятдесят дев`ять тисяч триста шістдесят три грн. 46 коп.) у цінах 2025 року.

Запорізькою міською радою складено наступний розрахунок, щодо розміру орендної плати, не сплаченої відповідачем за договором за період з 01.01.2018 по 31.12.2021:

20 959 363,46 грн. (НГО в цінах 2025 року) / 1,12 (коефіцієнт індексації НГО за 2024 рік) / 1,051 (коефіцієнт індексації НГО за 2023 рік) / 1,15 (коефіцієнт індексації НГО за 2022 рік) / 1,1 (коефіцієнт індексації НГО за 2021 рік) = 14 075 597,02 грн. (НГО в цінах 2021 року).

1) Сума орендної плати за 2021 рік дорівнює:

14 075 597,02 грн. (НГО в цінах 2021 року) * 3% = 422 267,91 грн.

2) Сума орендної плати за 2020 рік дорівнює:

14 075 597,02 грн. (НГО в цінах 2021 року) / 1,0 (коефіцієнт індексації НГО за 2020 рік) = 14 075 597,02 грн. (НГО в цінах 2020 року) * 3% = 422 267,91 грн.;

Відповідно до п. 52 4 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України (з урахуванням змін, внесених Законом України від 30.03.2020 р. № 540-IX), не нараховується та не сплачується за період з 1 березня по 31 березня 2020 року плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, та використовуються ними в господарській діяльності. При цьому платники плати за землю (крім фізичних осіб), які відповідно до п. 286.2 ПКУ подали податкову декларацію, мають право подати уточнюючу податкову декларацію, в якій відобразити зміни податкового зобов`язання із сплати плати за землю за податковий період березень 2020 року.

Позивач розрахував річний розмір орендної плати за 2020 рік (за виключенням березня):

422 267,91 грн. (розмір річної орендної плати) / 12 міс. * 11 міс. = 387 078,92 грн.

3) Сума орендної плати за 2019 рік дорівнює:

14 075 597,02 грн. (НГО в цінах 2020 року) / 1,0 (коефіцієнт індексації НГО за 2019 рік) = 14 075 597,02 грн. (НГО в цінах 2019 року) * 3% = 422 267,91 грн.;

4) Сума орендної плати за 2018 рік дорівнює:

14 075 597,02 грн. (НГО в цінах 2019 року) / 1,0 (коефіцієнт індексації НГО за 2018 рік) = 14 075 597,02 грн. (НГО в цінах 2018 року) * 3% = 422 267,91 грн.;

Загальний розмір з орендної плати ТОВ «КАМЕЛОТ» за договором за період з 01.01.2018 по 31.12.2021 склав 1 653 882,65 грн.

Відомості щодо сплати відповідачем орендної плати земельну ділянку з кадастровим номером 2310100000:07:040:0060 у 2018-2021 роках підтверджуються листом ГУ ДПС у Запорізькій області від 18.10.2024 №11832/5/08-01-04-07, та складають:

376 380,35 грн. у 2018 році;

376 380,43 грн. у 2019 році;

345 015,33 грн. у 2020 році;

376 380,35 грн. у 2021 році.

Загальна сплата орендної плати за 2018-2021 роки становить 1 474 156,46 грн.

Таким чином, заборгованість, що підлягає стягненню з відповідача за період з 01.01.2018 по 31.12.2021 становить 179 726,19 грн. (1 653 882,65 грн. 1 474 156,46 грн. = 179 726,19 грн.).

Згідно з ч. ч. 1, 3 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

Позивачем доведено наявність у відповідача заборгованості зі сплати орендної плати за

період з 01.01.2018 по 31.12.2021 за договором у загальному розмірі 179 726,19 грн.

Відповідач не надав доказів сплати спірної заборгованості або обґрунтованих заперечень проти позову.

Враховуючи викладене, суд ухвалив задовольнити позовні вимоги та стягнути з відповідача на користь позивача заборгованість за договором у розмірі 179 726,19 грн.

Згідно з ч. 1 ст. 123 ГПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону України Про судовий збір судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Позовна заява подана в 2025 році в системі Електронний суд та містить вимоги майнового характеру про стягнення 179 726,19 грн.

Відповідно до пп. 1 п. 2 ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір ставка судового збору за подання до господарського суду позовної заяви майнового характеру становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 350 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Законом України Про Державний бюджет України на 2025 рік визначено прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2025 року в розмірі 3 028,00 грн.

Згідно з ч. 3 ст. 4 Закону України Про судовий збір при поданні до суду процесуальних документів, передбачених частиною другою цієї статті, в електронній формі - застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору.

Таким чином, за розгляд позовної заяви про стягнення 179726,19 грн. належить до сплати судовий збір у розмірі: 3028,00 грн. (мінімальна ставка судового збору) х 0,8 = 2 422,40 грн.

За розгляд позовної заяви Виконавчим комітетом Запорізької міської ради сплачено судовий збір у сумі 2422,40 грн. платіжною інструкцію № 614 від 11.06.2025.

Відповідно до ч. 1 ст. 129 ГПК України витрати зі сплати судового збору за розгляд позовної заяви в сумі 2 422,40 грн. покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 129, 232, 233, 236 - 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю КАМЕЛОТ (69063, м.Запоріжжя, вул. Гоголя, буд. 32, ідентифікаційний код 30651338) на користь Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 206, ідентифікаційний код 04053915) заборгованість за договором оренди землі №201507000100421 за період з 01.01.2018 по 31.12.2021 в розмірі 179 726,19 грн. (сто сімдесят дев`ять тисяч сімсот двадцять шість грн. 19 коп.).

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю КАМЕЛОТ (69063, м.Запоріжжя, вул. Гоголя, буд. 32, ідентифікаційний код 30651338) на користь Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 206, ідентифікаційний код 04053915) витрати на сплату судового збору в сумі 2 422,40 грн. (дві тисячі чотириста двадцять дві грн. 40 коп.).

Видати накази після набрання судовим рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Рішення суду може бути оскаржено шляхом подачі апеляційної скарги до Центрального апеляційного господарського суду протягом 20 днів з дня складення повного судового рішення. Повне судове рішення складено та підписано 25.08.2025.

СуддяМ.В.Мірошниченко

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення25.08.2025
Оприлюднено26.08.2025
Номер документу129713368
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них щодо припинення права користування земельною ділянкою, з них щодо визнання незаконним акта, що порушує право користування земельною ділянкою, з них що виникають з договорів оренди

Судовий реєстр по справі —908/1899/25

Ухвала від 16.09.2025

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Іванов Олексій Геннадійович

Ухвала від 10.09.2025

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Іванов Олексій Геннадійович

Рішення від 25.08.2025

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Ухвала від 25.06.2025

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні