Герб України

Постанова від 11.08.2025 по справі 753/11480/25

Дарницький районний суд міста києва

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КИЄВА

справа № 753/11480/25

провадження № 3/753/4751/25

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"11" серпня 2025 р. суддя Дарницького районного суду м. Києва Котвицький В.Л., розглянувши протокол про адміністративне правопорушення, який надійшов з Департаменту формування доброчесності політичних фінансів Національного агентства з питань запобігання корупції стосовно: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , працюючого ФОП, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , за ст. 212-15 Кодексу України про адміністративні правопорушення (протокол №50-33/982 від 29.05.2025),

В С Т А Н О В И В :

До Дарницького районного суду міста Києва надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , за вчинення правопорушення, передбаченого ст.212-15 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Згідно даних протоколу №50-33/982 від 29.05.2025, під час проведення перевірки Звіту політичної партії «НАРОДОВЛАДДЯ» (код ЄДРПОУ 39232185, далі - Партія) про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за IV квартал 2024 року (далі - Звіти), уповноваженою особою Національного агентства встановлено, що ОСОБА_1 здійснено грошовий внесок на користь Партії у загальному розмірі 49,25 грн з порушенням вимог пункту 9 частини 1 статті 15 Закону України "Про політичні партії".

Так, 30.10.2024 ОСОБА_1 надано на підтримку Партії внесок у розмірі 49,25 грн.

Пунктом 1 частини 3, частини 4 статті 14 Закону України "Про політичні партії" визначено, що надання матеріальної та фінансової підтримки політичним партіям здійснюється у формі внесків на підтримку партій.

Внеском на підтримку політичної партії є грошові кошти чи інше майно, переваги, пільги, послуги, позики (кредити), нематеріальні активи, будь-які інші вигоди нематеріального або негрошового характеру, у тому числі членські внески членів політичної партії, спонсорство третіми особами заходів чи іншої діяльності на підтримку партії, товари, роботи, послуги, надані або отримані безоплатно чи на пільгових умовах (за ціною, нижчою за ринкову вартість ідентичних або подібних робіт, товарів та послуг на відповідному ринку), отримані політичною партією, її місцевою організацією, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи.

Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 14.05.2025 за кодом НОМЕР_4 ОСОБА_1 є фізичною особою - підприємцем..

Згідно із банківською випискою за період 01.10.2024 по 31.12.2024, зазначені кошти 30.10.2024 були перераховані на поточний рахунок Партії НОМЕР_2 , МФО 305299, відкритий в АТ КБ «ПриватБанк» з призначенням платежу: «Внесок на підтримку політичної партії» від ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2) з рахунку № НОМЕР_3 , МФО 305299, відкритого в АТ КБ «ПриватБанк».

Відповідно до пункту 9 частини 1 статті 15 Закону України "Про політичні партії" не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій фізичними особами, з якими укладено договір про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму понад п`ятдесят розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюється внесок - протягом строку дії такого договору та протягом одного року після припинення його дії.

Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» станом на 1 січня 2024 рік встановлено прожитковий мінімум для працездатних осіб у розмірі 3028,00 грн: 50 х 3028,00 грн = 151 400,00 грн.

Згідно з відкритими відомостями електронної системи публічних закупівель України Рго2огго, ФОП ОСОБА_1 у 2024 році укладено договори про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму 349 670,00 грн, що становить понад п`ятдесят розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюється внесок, а саме:

Договір від 22 травня 2024 року № 85, укладений з Виконавчим комітетом Вільшанської селищної ради, в особі селищного голови ОСОБА_4 щодо поставки та передачі у власність товару («Мультимедійне обладнання код ДК 021:2015-32320000-2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання») на загальну суму 269 750,00 грн. Термін дії договору до 31.12.2024.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 14.05.2025 за кодом 309820479747 засновником Виконавчого комітету Вільшанської селищної ради (код ЄДРПОУ 04407678) є Вільшанська селищна рада (код ЄДРПОУ 26423991).

Договір купівлі - продажу від 02.10.2024 № 28, укладений з Ліцеєм № 1 м. Хмільника, в особі директора ОСОБА_3 щодо поставки та передачі у власність товару (ДК 021:2015:39110000-6 - «Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них (Лавки)» на загальну суму 79 920,00 грн. Термін дії договору 31.12.2024.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 14.05.2025 за кодом 98878944015 засновником Ліцею № 1 м. Хмільника (код ЄДРПОУ 13325442) є Хмільницька міська рада (код ЄДРПОУ 04051247).

Відповідно до частини 1, 2 статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські та обласні ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами. Міські та сільські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, у межах повноважень, визначених Конституцією України, цим та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами.

Отже, держава та територіальна громада в спосіб та порядок, передбачений Законом України «Про публічні закупівлі» (цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад), забезпечила свої потреби у послугах.

Таким чином, станом на дату здійснення внеску (30.10.2024) ОСОБА_1 , як фізичною особою - підприємцем укладено договори про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади на загальну суму 349 670,00 грн, що більше ніж гранична загальна сума, яка складає 151 400,00 грн (3 028,00 грн - прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на 1 січня 2024 року х 50), чим порушено вимоги пункту 9 частини першої статті 15 Закону в частині недотримання обмежень у здійсненні внесків на підтримку політичних партій, шо є підставою для притягнення до адміністративної відповідальності за статтею 21215 КУпАП.

В судовому засіданні ОСОБА_1 вину у вчиненні адміністративного правопорушення визнав, просив суворо не карати.

Окрім повного визнання вини, його вина підтверджується достатніми, належними та допустимими доказами у справі.

Аналізуючи докази по справі з точки зору їх допустимості, об`єктивності та достатності, за відсутності будь - яких істотних суперечностей вважаю вину ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-15 КУпАП, доведеною повністю.

Згідно ст. 22 КУпАП при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.

При цьому, у кожному конкретному випадку суд має вирішувати питання про визнання діяння малозначним, виходячи з того, що його наслідки не представляють суспільної небезпеки, не завдали або не здатні завдати значної шкоди суспільним або державним інтересам, правам та свободам інших осіб.

Будь-яких застережень щодо неможливості застосування до окремих складів адміністративних правопорушень положень ст.22 КУпАП закон не містить.

Суд зазначає, що обставиною, що пом`якшує відповідальність за адміністративне правопорушення є визнання вини. Обставин, що обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення судом не встановлено.

Відповідно до ст. 22 КУпАП при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.

Вирішуючи питання про звільнення особи від адміністративної відповідальності при малозначності правопорушення на підставі ст. 22 КпАП, суд враховує характер та ступінь суспільної небезпеки вчиненого правопорушення, особу порушника, наявність обставини, що пом`якшує відповідальність та відсутність обставин, що її обтяжують.

Згідно з ст.23 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень, як самим правопорушником, так і іншими особами.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про малозначність вчиненого адміністративного правопорушення, тому вважає за можливе звільнити ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності, передбаченої ст. 212-5 КУпАП, оголосивши йому усне зауваження.

Такий вид адміністративного стягнення буде мати достатній вплив на особу, яка вчинила адміністративне правопорушення і дозволить запобігти вчиненню нею в подальшому нових правопорушень.

Відповідно до ст. 284 КУпАП при оголошенні усного зауваження, органом (посадовою особою), який уповноважений розглядати справу, виноситься постанова про закриття справи.

Враховуючи викладене, керуючись ст.212-15, 283, 284 КУпАП,

П О С Т А Н О В И В :

Провадження по справі про притягнення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП, закрити в зв`язку з малозначністю адміністративного правопорушення, оголосивши усне зауваження.

Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови і набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Дарницький районний суд м. Києва.

Суддя В.Л. Котвицький

СудДарницький районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.08.2025
Оприлюднено28.08.2025
Номер документу129762969
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку надання або отримання внеску на підтримку ПП, порушення порядку надання або отримання держ. фінансування статутної діяльності ПП, порушення порядку надання або отримання фінансової підтримки для здійснення передвиборної агітації

Судовий реєстр по справі —753/11480/25

Постанова від 11.08.2025

Адмінправопорушення

Дарницький районний суд міста Києва

Котвицький В. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні