Герб України

Ухвала від 27.08.2025 по справі 904/2032/16

Господарський суд дніпропетровської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

УКРАЇНА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49505

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

УХВАЛА

27.08.2025м. ДніпроСправа № 904/2032/16

За заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгова Аграрна Компанія", м.Київ

до боржника Державного підприємства Дослідне господарство "РУНО" Національної академії аграрних наук України" (52363, Дніпропетровська область, Криничанський район, с. Затишне, вул. Леніна, 17; ЄДРПОУ 00846286)

про визнання банкрутом

Суддя Соловйова А.Є.

Секретар судового засідання Товстоп`ятка В.В.

Представники:

від Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях: Іванченко І.С., посвідчення №377 від 02.10.2009

від Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса): Хороленко М.О., посвідчення АБ №04443328 від 15.11.2023

арбітражний керуючий: Савченко В.А., посвідчення №1910 від 05.02.2018

ВСТАНОВИВ:

В провадженні судді Господарського суду Дніпропетровської області Соловйової А.Є. перебуває справа №904/2032/16 за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгова Аграрна Компанія" до боржника Державного підприємства Дослідне господарство "РУНО" Національної академії аграрних наук України" (52363, Дніпропетровська область, Криничанський район, с. Затишне, вул. Леніна, 17; ЄДРПОУ 00846286) про визнання банкрутом.

Ухвалою суду від 14.01.2025 затверджено план санації Державного підприємства Дослідне господарство "РУНО" Національної академії аграрних наук України" (52363, Дніпропетровська область, Криничанський район, с. Затишне, вул. Леніна, 17; ЄДРПОУ 00846286), схвалений Комітетом кредиторів Державного підприємства Дослідне господарство "РУНО" Національної академії аграрних наук України" Протоколом від 14.04.2024. Зобов`язано керуючого санацією Державного підприємства Дослідне господарство "РУНО" Національної академії аграрних наук України" арбітражного керуючого Савченка В.А. повідомити суд про виконання плану санації в межах строку встановленого Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом. Зобов`язано керуючого санацією Державного підприємства Дослідне господарство "РУНО" Національної академії аграрних наук України" арбітражного керуючого Савченка В.А. виконувати свої повноваження та план санації боржника з урахуванням вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" щоквартально звітувати про хід виконання плану санації перед комітетом кредиторів, звіти разом з рішенням комітету, балансами боржника і іншою фінансовою звітністю невідкладно надавати суду.

20.06.2025 від арбітражного керуючого Савченка В.А. надійшло клопотання вих.№02-02/480 від 15.06.2025 щодо затвердження змін, що вносяться до плану санації ДП «ДГ «РУНО» НААН» (ЄДРПОУ 00846286) у справі про банкрутство №904/2032/16, порушеній 05.04.2016, схваленого Комітетом кредиторів ДП «ДГ «РУНО» НААН» (Протокол від 14.04.2024) та затвердженого ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 14.01.2025 у справі № 904/2032/16.

Ухвалою суду від 07.07.2025 призначено клопотання арбітражного керуючого Савченка В.А. вих.№02-02/480 від 15.06.2025 щодо затвердження змін, що вносяться до плану санації ДП «ДГ «РУНО» НААН» (ЄДРПОУ 00846286) у справі про банкрутство №904/2032/16, порушеній 05.04.2016, схваленого Комітетом кредиторів ДП «ДГ «РУНО» НААН» (Протокол від 14.04.2024) та затвердженого ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 14.01.2025 у справі № 904/2032/16 до розгляду в судовому засіданні на 12.08.2025 о 11:40 год.

Судове засідання, призначене на 12.08.2025 об 11:40 год., не відбулось у зв`язку з перебуванням судді Соловйової А.Є. з 11.08.2025 по 13.08.2025 у щорічній відпустці.

Призначено судове засідання для клопотання арбітражного керуючого Савченка В.А. вих.№02-02/480 від 15.06.2025 щодо затвердження змін, що вносяться до плану санації ДП «ДГ «РУНО» НААН» (ЄДРПОУ 00846286) у справі про банкрутство №904/2032/16, порушеній 05.04.2016, схваленого Комітетом кредиторів ДП «ДГ «РУНО» НААН» (Протокол від 14.04.2024) та затвердженого ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 14.01.2025 у справі № 904/2032/16 на 27.08.2025 о 12:50 год.

У судове засідання, призначене на 27.08.2025, з`явився представник Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях, представник Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) та арбітражний керуючий Савченко В.А.

Розглянувши клопотання арбітражного керуючого Савченка В.А. вих.№02-02/480 від 15.06.2025 щодо затвердження змін, що вносяться до плану санації ДП «ДГ «РУНО» НААН» (ЄДРПОУ 00846286) у справі про банкрутство №904/2032/16, порушеній 05.04.2016, схваленого Комітетом кредиторів ДП «ДГ «РУНО» НААН» (Протокол від 14.04.2024) та затвердженого ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 14.01.2025 у справі № 904/2032/16, суд зазначає про таке.

Так, ухвалою суду від 14.01.2025 затверджено план санації Державного підприємства Дослідне господарство "РУНО" Національної академії аграрних наук України" (52363, Дніпропетровська область, Криничанський район, с. Затишне, вул. Леніна, 17; ЄДРПОУ 00846286), схвалений Комітетом кредиторів Державного підприємства Дослідне господарство "РУНО" Національної академії аграрних наук України" Протоколом від 14.04.2024.

Змінами передбачається внести до плану санації ДП «ДГ «РУНО» НААН» (ЄДРПОУ 00846286) у справі про банкрутство №904/2032/16, порушеній 05.04.2016, схваленого Комітетом кредиторів ДП «ДГ «РУНО» НААН» (Протокол від 14.04.2024) та затвердженого ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 14.01.2025 у справі № 904/2032/16, такі зміни:

1) підпункти 5.1., 5.1.4.1 5.1.4.14 Розділу V «Заходи щодо процедури санації» викласти в новій редакції;

2) назву підпункту 5.1.15. Розділу V «Заходи щодо процедури санації» викласти в новій редакції та доповнити його новим підпунктом.

Такі зміни мають на меті доповнити план санації наступними трьома заходами процедури санації, а саме:

1. Реструктуризація підприємства перетворення ДП «ДГ «РУНО» НААН» на товариство з обмеженою відповідальністю, 100 % часток у статутному капіталі якого належать державі.

Відповідно до абз. 2 ч. 2 ст. 29 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», заходом щодо відновлення платоспроможності боржника, які містить план санації, може бути реструктуризація підприємства.

Відповідно до ч. 3 ст. 29 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», під реструктуризацією підприємства розуміється здійснення організаційно-господарських, фінансово-економічних, правових, технічних заходів, спрямованих на реорганізацію підприємства, зокрема шляхом зміни організаційно-правової форми що сприятиме фінансовому оздоровленню підприємства, підвищенню ефективності виробництва, збільшенню обсягів випуску конкурентоспроможної продукції та повному або частковому задоволенню вимог кредиторів.

Відповідно до ч 7 ст. 74 ГК України, державне унітарне комерційне підприємство може бути перетворене у акціонерне товариство, товариство з обмеженою відповідальністю, 100 відсотків акцій (часток) у статутному капіталі якого належать державі, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Порядок перетворення державного унітарного комерційного підприємства в товариство з обмеженою відповідальністю, 100 відсотків часток у статутному капіталі якого належать державі, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 8 березня 2024 р. № 274 (далі Положення № 274).

Внаслідок перетворення майно Боржника залишається у державній власності.

На фінансово-господарське становище Боржника особливо негативно впливає синергія таких факторів:

(А) відрахування до Державного бюджету України 80 % чистого прибутку (доходу) Боржника як державного унітарного підприємства (ст. 29 Бюджетного кодексу України, статті 5, 11-1 Закону України «Про управління об`єктами державної власності», постанова Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2011 р. № 138); і при цьому на суму таких відрахувань сплачується 18 % як авансовий внесок з податку на прибуток при виплаті дивідендів (прирівняних до них платежів) (підп. 57.1-1.2 п. 57.1-1 ст. 57 ПК України);

та

(Б) поточного режиму оподаткування Боржника, особливістю якого є те, що: (1) весь прибуток (дохід) Боржника (тобто включаючи і частку, що в подальшому підлягатиме відрахуванню до бюджету) є об`єктом і базою оподатковування податком на прибуток підприємств; (2) також Боржник є платником мінімального податкового зобов`язання; (3) і при цьому (3-1) сума податку на прибуток підприємств не зменшує загальне мінімальне податкове зобов`язання; (3-2) і водночас витрати по сплаті мінімального податкового зобов`язання, є частиною зобов`язань з податку на прибуток підприємств (п.п. 14.1.114-2 п. 14.1 ст. 14, п.п. 141.9.5. п. 141.9 ст. 141 ПК України; Лист ГУ ДПС у Дніпропетровській області № 15886/6/06-36-04-04-12 від 06.03.2024).

Тобто, один і той самий обсяг грошового вираження прибутку неодноразово виступає базою кількох податкових та інших відрахувань, внаслідок чого фактично розмір таких відрахувань в підсумку становить 94,4 % прибутку як бази таких відрахувань вже лишень за рахунок відрахувань пов`язаних з відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу).

На виправлення цієї ситуації і спрямований обговорюваний захід санації.

Так, перетворення:

(1) дозволить перейти із відрахування до Державного бюджету України 80 % чистого прибутку (доходу) Боржника як державного унітарного підприємства на менш обтяжливий для Боржника та більш гнучкий у реалізації механізм виплати дивідендів (ст. 11 Закону України «Про управління об`єктами державної власності», постанова Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2024 р. № 1369);

(2) уможливить перехід Боржника на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності (4 група).

Як наслідок перетворення та супутніх змін у розпорядженні Боржника залишатиметься більша частина чистого прибутку (доходу), яка буде спрямовуватися, зокрема, на погашення вимог кредиторів, виконання інших задач, визначених планом санації, зміцнення виробничої та фінансової спроможності Боржника.

Крім того, більше податкових надходження від Боржника спрямовуватиметься до місцевого бюджету Затишнянської сільської територіальної громади, для якої Боржник фактично виконує функцію містоутворюючого підприємства.

На важливості соціально-економічного значення таких перетворень наголошує і Затишнянська сільська територіальна громада (Лист Затишнянської сільської ради № 554/1 від 11.04.2025)

Перетворення створить передумови для наступного заходу реструктуризації активів Боржника шляхом реалізації передбаченого законом переходу земельних ділянок державної власності, що належали Боржникові як державному підприємству на праві постійного користування, до Боржника як товариства з обмеженою відповідальністю на праві оренди строком на 50 років (ч. 1 ст. 120-1 ЗК України).

2. Реструктуризація активів Боржника перехід земельних ділянок державної власності, що належали Боржникові як державному підприємству на праві постійного користування, до Боржника як товариства з обмеженою відповідальністю на праві оренди строком на 50 років.

Відповідно до абзаців 7, 13 ч. 2 ст. 29 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», заходом щодо відновлення платоспроможності боржника, які містить план санації, можуть бути:

реструктуризація активів боржника;

інші способи відновлення платоспроможності боржника.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 120-1 ЗК України, земельна ділянка державної власності, що належала на праві постійного користування державному підприємству, переходить до товариства з обмеженою відповідальністю, 100 відсотків акцій (часток) у статутному капіталі якого належать державі, яке утворилося шляхом перетворення такого державного підприємства і є його правонаступником, на праві оренди строком на 50 років. Орендна плата щодо земель сільськогосподарського призначення державної власності в такому разі встановлюється у розмірі не менше 12 відсотків нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а якщо нормативну грошову оцінку земельної ділянки не проведено - не менше 12 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або області.

Відповідно до абз. 2 п. 13 Порядку № 274, засновник та товариство з обмеженою відповідальністю відповідно до Земельного кодексу України вживають заходів щодо оформлення прав на земельну ділянку державної власності, що належала на праві постійного користування підприємству. Тобто, чинне законодавство передбачає не лише можливість такого переоформлення, але і його обов`язковість.

Таким чином, земельні ділянки Боржника залишаються у державній власності; державний та місцевий бюджет отримують 90% і 10% орендної плати за ці земельні ділянки відповідно.

При цьому варто врахувати, що орендна плата (не менше 12 % нормативної грошової оцінки) в даному випадку, як мінімум, у 2,4 рази перевищуватиме мінімальне податкове зобов`язання (5 % нормативної грошової оцінки).

Враховуючи, що Боржник залишатиметься платником мінімального податкового зобов`язання, то бюджетні надходження від цих земельних ділянок складатимуть мінімум 17 % нормативної грошової оцінки, тобто зростуть у 3,4 рази.

Тобто, ліквідність відповідних земель як активу держави, виражена у рентоподібних бюджетних надходженнях, значно зросте.

Водночас гнучкість права на використання земельних ділянок як активу боржника зросте. Зокрема, Боржник зможе не лише самостійно використовувати земельні ділянки, але і:

(1) у випадку недостатності власних спроможностей залучати до їх обробки на умовах договорів підряду (послуг) інших суб`єктів господарювання;

(2) за згодою орендодавця (держави в особі уповноважених органів передавати земельні ділянки в суборенду (ст. 8 Закону України «Про оренду землі»).

Права і обов`язки Боржника як орендаря земельних ділянок, права та обов`язки держави в особі уповноважених органів як орендодавця, у т.ч. переважні права, а так само інші умови оренди будуть однозначно визначені договорами оренди та Законом України «Про оренду землі», що надасть додаткової стабільності та визначеності речовим та зобов`язальним відносинам щодо цих земельних ділянок; посилить охорону прав та інтересів землевласника і землекористувача.

Таке переоформлення є елементом державної політики, спрямованої на підвищення ефективності використання земель сільськогосподарського. Це прямо випливає із назви Закону України від 27.07.2023 № 3272-IX, який доповнив Земельний кодекс України статтею 120-1, а також із пояснювальної записки проекту цього Закону (https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/CardByRn?regNum=7588conv=9) (суб`єкт законодавчої ініціативи Кабінет Міністрів України).

Зокрема, у цій пояснювальній записці зазначено таке: «метою проекту акта є підвищення ефективності використання земель сільськогосподарського призначення суб`єктами державного сектору економіки через створення організаційно-правового механізму для удосконалення їх організаційно-правової форми та заміни титулу права постійного користування земельними ділянками на оренду земель».

З пояснювальної записки видно, що таке підвищення ефективності вбачається у двох основних напрямках: 1) збільшення податкових надходжень від плати за землю з відповідних земельних ділянок; 2) розширення можливостей правомірного використання відповідних земельних ділянок землекористувачами відповідно до сучасних потреб та умови господарювання на землі.

3. Передача житлового фонду, соціально-культурних об`єктів та іншого майна, яке не підлягає приватизації та/або не може бути внесено до статутного капіталу товариства, до комунальної власності.

Такі об`єкти не підлягають приватизації відповідно до Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна» та є об`єктами передачі об`єктів права державної та комунальної власності відповідно до Закону України «Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності».

Виявлення, виділення та передача такого майна також передбачені Порядком перетворення державного унітарного комерційного підприємства в товариство з обмеженою відповідальністю, 100 відсотків часток у статутному капіталі якого належать державі (затв. постановою Кабінету Міністрів України від 8 березня 2024 р. № 274).

На балансі ДП «ДГ «РУНО» НААН» на праві оперативного управління перебуває значна кількість майна, яке за своїм призначенням не відповідає напрямам і потребам господарської діяльності Боржника, а натомість призначена для задоволення житлових, комунальних, соціально-культурних, медичних, культурних, освітніх та інших гуманітарних потреб Затишнянської ОТГ та її мешканців. Фактичні користування та експлуатація здійснюється Затишнянською ОТГ в інтересах громади та її членів. ДП «ДГ «РУНО» НААН», відчуваючи свою соціальну відповідальність, надає посильну фактичну допомогу щодо мінімального утримання таких об`єктів, однак не має можливості здійснювати таку допомогу регулярно і у достатніх обсягах.

Відповідно, є необхідним здійснити передачу такого майна до комунальної власності та/або до сфери управління уповноважених органів управління.

Така передача дозволить:

1) забезпечення збереження й ефективного використання такого майна та виконання ними соціально значущих функцій, пов`язаних передусім із задоволенням житлових, комунальних, соціально-культурних, медичних, культурних, освітніх та інших гуманітарних потреб Затишнянської ОТГ та її мешканців, їх прав, свобод (у т.ч. конституційних) та законних інтересів;

2) оптимізувати активи Боржника, виключити з їх складу непрофільні активи;

3) виконати відповідні вимоги вказаної постанови Кабінету Міністрів України від 8 березня 2024 р. № 274.

Процедура санації є пріоритетною судовою процедурою у справі про банкрутство (такий висновок викладений у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 31.07.2019р. у справі №926/1908-б/14).

При цьому, суд враховує, що на сьогоднішній день триває вжиття заходів, передбачених Планом санації.

Отже, запропоновані зміни до Плану санації вносяться в межах строку його виконання, а самими змінами не збільшується строк проведення санаційної процедури.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про можливість затвердження змін, до плану санації ДП «ДГ «РУНО» НААН» (ЄДРПОУ 00846286) у справі про банкрутство №904/2032/16, порушеній 05.04.2016, схваленого Комітетом кредиторів ДП «ДГ «РУНО» НААН» (Протокол від 14.04.2024) та затвердженого ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 14.01.2025 у справі № 904/2032/16.

Керуючись ст. ст. ст. 48, 51, 52 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст. 232, 234 Господарського процесуального кодексу, господарський суд

УХВАЛИВ:

1. Клопотання арбітражного керуючого Савченка В.А. вих.№02-02/480 від 15.06.2025 щодо затвердження змін, що вносяться до плану санації ДП «ДГ «РУНО» НААН» (ЄДРПОУ 00846286) у справі про банкрутство №904/2032/16, порушеній 05.04.2016, схваленого Комітетом кредиторів ДП «ДГ «РУНО» НААН» (Протокол від 14.04.2024) та затвердженого ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 14.01.2025 у справі № 904/2032/16 - задовольнити.

2. Затвердити зміни схвалені Комітетом кредиторів Державного підприємства Дослідне господарство "РУНО" Національної академії аграрних наук України" (Протокол від 15.05.2025) до плану санації Державного підприємства Дослідне господарство "РУНО" Національної академії аграрних наук України" (52363, Дніпропетровська область, Криничанський район, с. Затишне, вул. Леніна, 17; ЄДРПОУ 00846286) у справі про банкрутство №904/2032/16, порушеній 05.04.2016, схваленого Комітетом кредиторів ДП «ДГ «РУНО» НААН» (Протокол від 14.04.2024) та затвердженого ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 14.01.2025 у справі №904/2032/16.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття - 27.08.2025 та може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені статтями 256, 257 Господарського процесуального кодексу України.

Повна ухвала складена 03.09.2025.

Суддя А.Є. Соловйова

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення27.08.2025
Оприлюднено04.09.2025
Номер документу129925862
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них:

Судовий реєстр по справі —904/2032/16

Ухвала від 25.09.2025

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Соловйова Анастасія Євгенівна

Рішення від 25.09.2025

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Соловйова Анастасія Євгенівна

Рішення від 17.09.2025

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Соловйова Анастасія Євгенівна

Ухвала від 10.09.2025

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Соловйова Анастасія Євгенівна

Ухвала від 27.08.2025

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Соловйова Анастасія Євгенівна

Ухвала від 27.08.2025

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Соловйова Анастасія Євгенівна

Судовий наказ від 25.08.2025

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Соловйова Анастасія Євгенівна

Ухвала від 19.08.2025

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Соловйова Анастасія Євгенівна

Ухвала від 18.08.2025

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Соловйова Анастасія Євгенівна

Ухвала від 07.08.2025

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Верхогляд Тетяна Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні