Харківський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяХарківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
05 вересня 2025 р.№ 520/15064/25
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Шляхова О.М., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Північно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці (вул. Юліана Матвійчука, буд. 119, м. Полтава, Полтавська обл., Полтавський р-н, 36014, код ЄДРПОУ 44730367) до Комунального підприємства "Тролейбусне депо №3" (вул. Свистуна, буд. 2-Б, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61007, код ЄДРПОУ 37765993) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -
У С Т А Н О В И В:
До Харківського окружного адміністративного суду звернулося Північно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці з позовом до Комунального підприємства "Тролейбусне депо №3", в якому просить суд:
1. Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Комунального підприємства "Тролейбусне депо №3" (юридична адреса: Україна, 61099, Харківська обл., місто Харків, вул. Свистуна, будинок 2-Б), а саме зупинити до усунення порушень зазначених у позовній заяві робіт підвищеної небезпеки:
- роботи до яких залучені працівники, стосовно яких не подано заяву до Північно Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці для щорічного визначення категорій працівників, які підлягають попередньому (періодичним) медичному огляду та не складені акти визначення категорій працівників, які підлягають попередньому (періодичним) медичному огляду у 2024 та 2025 роках;
- роботи до яких залучені працівники, стосовно яких керівником не складено та не узгоджено з Північно-Східним міжрегіональним управлінням Державної служби з питань праці поіменні списки працівників, які підлягають періодичним медичним оглядам за 2024 та 2025 роки.
Позовні вимоги обґрунтовані посиланням на те, що за результатами проведених заходів державного нагляду (контролю) виявлені порушення відповідачем вимог чинного законодавства. позивачем винесено припис, в якому визначено для відповідача необхідність усунення порушень та вказано строки для його виконання. Враховуючи встановлення позивачем за наслідками позапланових заходів перевірки невиконання відповідачем вимог припису та керуючись вимогами статті 39 Закону України "Про охоронну праці" та пунктом 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", позивач звернувся до суду із вказаним позовом.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 16.06.2025 відкрито спрощене провадження у вказаній адміністративній справі та запропоновано відповідачу надати відзив на позовну заяву, позивачу - відповідь на відзив.
Представником Комунального підприємства "Тролейбусне депо №3" надано до суду відзив на позов, в якому зазначив, що підприємством відповідача надавалися пояснення, посадовим особам управління інспекційної діяльності, які проводили перевірку, відносно того, що заяви для щорічного визначення працівників, актів визначення працівників та списків працівників, які підлягають періодичним медичним оглядам надіслані та узгоджені відповідно до вимог Порядку №246 до Харківської міської філії ДУ "Харківський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України" (код ЄДРПОУ 38493324). Таким чином, вважає, що відповідачем належним чином виконані вимоги законодавства стосовно виконання вимог Закону України "Про охорону праці" та Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, і тому відсутні підстави заходів реагування у сфері державного нагляду до Комунального підприємства "Тролейбусне депо №3".
Представником позивача надано відповідь на відзив, в якій зауважив, що незважаючи на твердження відповідача про виконання обов`язків у взаємодії з Харківським обласним центром контролю МОЗ, факт невиконання вимог приписів, виданих Північно-Східним міжрегіональним управлінням Держпраці 17.03.2025, офіційно зафіксований: актом перевірки від 16.05.2025 №ПНС/ХК/3984/225-ПНС/ХК/10247/АА024723 та повторними приписами про усунення порушень. Таким чином, на думку позивача, відповідач у своєму відзиві не спростував фактів невиконання вимог законодавства, не надав належних доказів усунення порушень у визначений приписами строк, а також намагається змістити відповідальність шляхом формального посилання на відсутність прямої вказівки на подання документів саме до Держпраці, ігноруючи їхню участь в організації медоглядів.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Статтею 258 КАС України визначено, що суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Дослідивши матеріали адміністративної справи, оцінивши викладені сторонами обставини справи та надані на їх підтвердження докази, суд прийшов до наступного.
На виконання наказу Міжрегіонального управління від 19.02.2025 №108/ПНС-ЗК "Про проведення заходів державного нагляду (контролю)" у діяльності КП "Тролейбусне депо №3" тa направлення на перевірку від 28.02.2025 №ПНС/1/3351-25, посадові особи управління інспекційної діяльності у Харківській області Міжрегіонального управління, провели заходи державного нагляду (контролю) у вигляді позапланової перевірки щодо відповідності вимогам законодавства у сферах охорони праці, промислової безпеки в межах питань, які стали підставою для здійснення даного заходу державного нагляду (контролю).
Підстава для проведення перевірки настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що пов`язано із діяльністю суб`єкта господарювання.
За результатами проведеної перевірки складено приписи про усунення порушень від 17.03.2025 №ПНС/ХК/3984/121/П/ОП, №ПНС/ХК/3984/225/П/ОП та встановлено строк на усунення виявлених порушень 17.04.2025.
На виконання наказу Північно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці від 30.04.2025 №307/ПНС-ЗК, відповідно до направлення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 02.05.2025 №ПНС/1/7226-25, представникам управління інспекційної діяльності у Харківській області Північно Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці доручено проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) у діяльності КП "Тролейбусне депо №3" стосовно усунення виявлених порушень в приписах від 17.03.2025.
Підстава проведення заходу абзац 4 частини 1 статті 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", керуючись наказом Міністерства економіки України від 16.06.2023 № 5782 "Про здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) протягом періоду воєнного стану" (зі змінами від 07.03.2024) а саме: перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів від 17.03.2025 №ПНС/ХК/3984/225/П/ОП, №ПНС/ ХК/3984/121/П/ОП.
За результатами проведеної перевірки раніше виданого приписів складено акт перевірки від 16.05.2025 № ПНС/ХК/3984/225-ПНС/ХК/10247/АА024723, яким зафіксовано невиконання у встановлені строки порушень виявлених під час попередньої перевірки та видано приписи щодо усунення порушень від 16.05.2025 №ПНС/ХК/3984/225-ПНС/ХК/10247/АА024723/П/ОП та №ПНС/ХК/3984/225-ПНС/ХК/10247/АА024737/П/ОП.
За результатами проведеної перевірки раніше виданих приписів складено акт перевірки від 16.05.2025 № ПНС/ХК/3984/225-ПНС/ХК/10247/АА024723, яким зафіксовано невиконання у встановлені строки порушень виявлених під час попередньої перевірки та видано приписи щодо усунення порушень від 16.05.2025 №ПНС/ХК/3984/225-ПНС/ХК/10247/АА024723/П/ОП та №ПНС/ХК/3984/225-ПНС/ ХК/10247/АА024737/П/ОП.
Перевіркою встановлено повторне не виконання КП "Тролейбусне депо №3" норм діючого законодавства, а саме:
1. Не виконано в узгоджений термін до 17.04.2025 п. 23 припису № ПНС/ХК/3984/225/ П/ОП від 17.03.2025. Повторно - оглядові канави № 1, 2, 3 для тролейбусів не мають спрямовувальні реборди на всю їхню довжину.
2. Не виконано в узгоджений термін до 17.04.2025 п. 24 припису № ПНС/ХК/3984/225/ П/ОП від 17.03.2025. Повторно - оглядові канави № 1, 2, 3 для тролейбусів не мають розсікач на в`їзд.
3. Не виконано в узгоджений термін до 17.04.2025 п. 25 припису № ПНС/ХК/3984/225/ П/ОП від 17.03.2025. Повторно - світильники, які розташовуються у нішах оглядових канав № 1, 2, 3, не захищені від механічних пошкоджень.
4. Не виконано в узгоджений термін до 17.04.2025 п. 26 припису № ПНС/ХК/3984/225/ П/ОП 17.03.2025. Повторно - від стінки оглядових канав не облицьовані керамічною плиткою світлого кольору.
5. Не виконано в узгоджений термін до 17.04.2025 п. 1 №ПНС/ХК/3984/121/П/ОП припису від 17.03.2025. Повторно - керівником не подано заяву до міжрегіонального Північно-Східного управління Державної служби з питань праці для щорічного визначення працівників, попередньому, які категорій підлягають (періодичним) медичному огляду та не складені акти визначення працівників, попередньому, які категорій підлягають (періодичним) медичному огляду у 2024 та 2025 роках.
6. Не виконано в узгоджений термін до 17.04.2025 п. 2 №ПНС/ХК/3984/121/П/ОП припису від 17.03.2025. Повторно - керівником не складено та не узгоджено з Північно-Східним міжрегіональним управлінням Державної служби з питань праці поіменні списки працівників, які підлягають періодичним медичним оглядам за 2024 та 2025 роки.
На підставі виявлених порушень, що несуть загрозу життю та здоров`ю людей, негайній зупинці підлягає зупинення робіт, до яких допущені працівники без проходження обов`язкових попередніх та періодичних медичних оглядів.
У зв`язку з викладеним, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд керується наступними приписами норм чинного законодавства.
Стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 3 Конституції України передбачено, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Закон України "Про охорону праці" №2694ХІІ від 14.10.1992 (надалі також - Закон №2694) визначає основні засади реалізації конституційного права працівників на охорону життя і здоров`я у процесі трудової діяльності, на належні і здорові умови праці, регулює за участю відповідних органів державної влади відносини між роботодавцем і працівником з питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища і встановлює єдиний порядок організації охорони праці в Україні.
Відповідно до положень статті 4 Закону №2694 державна політика в галузі охорони праці спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням та базується на принципах пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці. Державна політика в галузі охорони праці визначається відповідно до Конституції України Верховною Радою України базується на принципах пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці та спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням.
Відповідно до частини першої статті 6 Закону №2694 умови праці на робочому місці, безпека технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування та інших засобів виробництва, стан засобів колективного та індивідуального захисту, що використовуються працівником, а також санітарно-побутові умови повинні відповідати вимогам законодавства.
Згідно зі ст. 13 Закону №2694 роботодавець зобов`язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. З цією метою роботодавець забезпечує належне утримання виробничого обладнання та устаткування, моніторинг за їх технічним станом; організує проведення аудиту охорони праці, оцінку технічного стану виробничого обладнання та устаткування на відповідність нормативно-правовим актам.
Відповідно до статті 17 Закону України "Про охорону праці" роботодавець зобов`язаний за свої кошти забезпечити фінансування та організувати проведення попереднього (під час прийняття на роботу) і періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, щорічного обов`язкового медичного огляду осіб віком до 21 року. За результатами періодичних медичних оглядів у разі потреби роботодавець повинен забезпечити проведення відповідних оздоровчих заходів. Медичні огляди проводяться відповідними закладами охорони здоров`я, працівники яких несуть відповідальність згідно із законодавством за відповідність медичного висновку фактичному стану здоров`я працівника.
Порядок проведення медичних оглядів визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.
Наказом Міністерства охорони здоров`я України № 246 від 21.05.2007 затверджено Порядок проведення медичних оглядів працівників певних категорій (далі - Порядок № 246) визначає процедуру проведення попереднього (під час прийняття на роботу) та періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, щорічному обов`язковому медичному огляді осіб віком до 21 року.
Відповідно до пунктів 1.4 та 1.5 розділу І Порядку № 246 попередній медичний огляд проводиться під час прийняття на роботу з метою:
- визначення стану здоров`я працівника і реєстрації вихідних об`єктивних показників здоров`я та можливості виконання без стану здоров`я професійних обов`язків в умовах дії конкретних шкідливих та небезпечних факторів виробничого середовища і трудового процесу;
- виявлення професійних захворювань (отруєнь), що виникли раніше при роботі на попередніх виробництвах, та попередження виробничо зумовлених і професійних захворювань (отруєнь).
Періодичні медичні огляди проводяться з метою:
- своєчасного виявлення ранніх ознак гострих і хронічних професійних захворювань (отруєнь), загальних та виробничо зумовлених захворювань у працівників;
- забезпечення динамічного спостереження за станом здоров`я працівників в умовах дії шкідливих та небезпечних виробничих факторів і трудового процесу;
- вирішення питання щодо можливості працівника продовжувати роботу в умовах дії конкретних шкідливих та небезпечних виробничих факторів і трудового процесу;
- розробки індивідуальних та групових закладів охорони здоров`я та реабілітаційних заходів працівникам, що віднесені за результатами медичного огляду до групи ризику;
- проведення відповідних оздоровчих заходів.
Пунктом 2.2 розділу ІІ Порядку № 246 визначено, що заклади державної санітарно-епідеміологічної служби щорічно за заявкою роботодавця (його представника), за участю представника первинної профспілкової організації або уповноваженої працівниками особи визначають категорії працівників, які підлягають попередньому (періодичним) медичному огляду та до 1 грудня складають Акт визначення категорій працівників, які підлягають попередньому (періодичним) медичному огляду за формою, зазначеною у додатку 1, який додано до Порядку №246.
Відповідно до пункту 3.1 розділу ІІІ Порядку № 246 роботодавець організовує лабораторні дослідження умов праці з визначенням шкідливих та небезпечних факторів виробничого середовища і трудового процесу на конкретних робочих місцях працівників відповідно до гігієнічної класифікації праці за показниками шкідливості та небезпечності факторів виробничого середовища, важкості і напруженості трудового процесу з метою визначення категорій працівників, які підлягають попередньому (періодичним) медичному огляду, і подає ці дані відповідній санітарно-епідеміологічній станції.
Недодержання суб`єктами господарювання вимог у сфері охорони праці призводить до невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій та, відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю людей.
Відповідно до положень пункту 1.4 Порядку № 246 попередній медичний огляд проводиться під час прийняття на роботу з метою:
- визначення стану здоров`я працівника і реєстрації вихідних об`єктивних показників здоров`я та можливості виконання без погіршення стану здоров`я професійних обов`язків в умовах дії конкретних шкідливих та небезпечних факторів виробничого середовища і трудового процесу;
- виявлення професійних захворювань (отруєнь), що виникли раніше при роботі на попередніх виробництвах, та попередження виробничо зумовлених і професійних захворювань (отруєнь).
Відповідно до пункту 1.5 розділу І Порядку № 246 періодичні медичні огляди проводяться з метою:
- своєчасного виявлення ранніх ознак гострих і хронічних професійних захворювань (отруєнь), загальних та виробничо зумовлених захворювань у працівників;
- забезпечення динамічного спостереження за станом здоров`я працівників в умовах дії шкідливих та небезпечних виробничих факторів і трудового процесу;
- вирішення питання щодо можливості працівника продовжувати роботу в умовах дії конкретних шкідливих та небезпечних виробничих факторів і трудового процесу;
- розробки індивідуальних та групових закладів охорони здоров`я та реабілітаційних заходів працівникам, що віднесені за результатами медичного огляду до групи ризику;
- проведення відповідних оздоровчих заходів.
Відповідно до пункту 2.17 розділу ІІ Порядку № 246 за результатами періодичних медичних оглядів (протягом місяця після їх закінчення) Комісія оформляє Заключний акт за результатами періодичного медичного огляду працівників за формою, зазначеною у додатку 9, який складається у шести примірниках один примірник залишається в закладі охорони здоров`я, що проводив медогляд, інші надаються роботодавцю, представнику профспілкової організації або вповноваженій працівниками особі, профпатологу, закладу державної санітарно-епідеміологічної служби, робочому органу виконавчої дирекції Фонду.
Відповідно до частини 1 статті 43 Закону України Про охорону праці за порушення законодавства про охорону праці та невиконання приписів (розпоряджень) посадових осіб органів виконавчої влади з нагляду за охороною праці юридичні та фізичні особи, які відповідно до законодавства використовують найману працю, притягаються органами виконавчої влади з нагляду за охороною праці до сплати штрафу в порядку, встановленому законом. Сплата штрафу не звільняє юридичну або фізичну особу, яка відповідно до законодавства використовує найману працю, від усунення виявлених порушень у визначені строки.
Недодержання суб`єктами господарювання вимог у сфері охорони праці призводить до невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій та, відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю людей.
Незгода відповідача із підставами призначення та порядком проведення перевірок, а також змістом винесених приписів має слугувати підставою для звернення до суду з відповідним позовом про оскарження останніх та в межах такої справи судом буде надаватися оцінка доводам сторін та правомірності дій та рішень Північно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці.
Водночас, судом в межах розгляду даної справи не підлягає правовій оцінці незгода відповідача щодо змісту отриманих ним приписів.
Однак, доказів оскарження згаданих вище наказів про проведення позапланових заходів державного контролю (нагляду) та приписів до матеріалів справи не долучено.
Сторони не заперечують того факту, що як накази Північно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці про проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) у діяльності відповідача, так і приписи про усунення виявлених порушень законодавства у сферах охорони праці, промислової безпеки, гігієни праці винесенні позивачем КП "Тролейбусне депо №3" станом на час розгляду цієї справи є чинними, жодним рішення суду не визнанні протиправними та не скасовані.
У разі ж виконання відповідачем всіх вимог припису він звертається з відповідним зверненням до позивача та надає необхідні підтверджуючі документи. Позивач, у свою чергу за наслідками отримання відповідного звернення може провести позаплановий захід з метою встановлення обставин виконання відповідачем вимог припису та за наслідками такого заходу, як спеціально уповноважений суб`єкт скласти відповідний акт із зазначенням інформації про усунення та/або неусунення виявлених порушень та вимог припису.
Згідно з частиною першою статті 39 Закону України "Про охорону праці" посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих.
Згідно з пунктом 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контрою) у сфері господарської діяльності" №877-V від 05.04.2007 (надалі також - Закон №877) виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду.
Відповідно пункту 7 статті 7 Закону № 877 на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Відповідно до пояснень представника відповідача та наданих доказів вбачається, що заяви для щорічного визначення працівників, актів визначення працівників та списків працівників, які підлягають періодичним медичним оглядам надіслані та узгоджені відповідно до вимог Порядку №246 до Харківської міської філії ДУ "Харківський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України" (код ЄДРПОУ 38493324).
Разом з тим, вимоги припису в частині не подання відповідачем заяви до Північно Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці для щорічного визначення категорій працівників, які підлягають попередньому (періодичним) медичному огляду та не складенні та не узгодженні з Північно-Східним міжрегіональним управлінням Державної служби з питань праці поіменних списків працівників, які підлягають періодичним медичним оглядам за 2024 та 2025 роки, не усунуті.
Таким чином, у матеріалах справи відсутні належні та допустимі докази, що підтверджують усунення відповідачем порушень встановлених актом перевірки.
Отже, відповідачем не надано суду належних доказів усунення порушень вимог законодавства у сфері охорони праці, промислової безпеки та гігієни праці, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, що слугували підставою для прийняття зазначеного акту перевірки.
Відповідно до першого речення статті 2 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, право кожного на життя охороняється законом. Цей припис зобов`язує державу вживати належних заходів для захисту життя осіб, які знаходиться під її юрисдикцією. Слід зазначити, що це зобов`язання повинно тлумачитися як таке, що застосовується в контексті будь-якої діяльності, публічної чи ні, в якій право на життя може бути поставлене під сумнів.
При цьому захід реагування має тимчасовий характер, період дії якого залежить безпосередньо від факту усунення відповідачем виявлених порушень.
Згідно з абзацом 2 частини 5 статті 4 Закону № 877 відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Таким чином, у разі усунення виявлених порушень, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, відповідач не позбавлений можливості звернутися до органу державного нагляду (контролю), який ініціював зупинення із повідомленням відновлення господарської діяльності.
З огляду на наявність в матеріалах справи доказів, які свідчать про те, що відповідачем не усунуті порушення вимог законодавства, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, зафіксовані у акті перевірки, суд приходить до висновку, що наявні підстави для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду у вигляді, вказаному у позовній заяві.
Відповідно до частини четвертої статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України, суб`єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України.
Статтею 6 Кодексу адміністративного судочинства України закріплено принцип верховенства права, а саме суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Звернення до адміністративного суду для захисту прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується.
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
У силу статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Зважаючи на встановлені в ході судового розгляду фактичні обставини справи та враховуючи вищенаведені норми законодавства, якими урегульовано спірні відносини, а також факт неусунення відповідачем станом на дату розгляду цієї справи судом виявлених під час заходів державного нагляду (контролю) порушень, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог.
Згідно з частиною другою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Відповідні витрати у справі відсутні, а тому підстав для їх розподілу немає.
Керуючись ст. 14, 22, 194, 243, 246, 249, 250, 255, 262, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Північно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці (вул. Юліана Матвійчука, буд. 119, м. Полтава, Полтавська обл., Полтавський р-н, 36014, код ЄДРПОУ 44730367) до Комунального підприємства "Тролейбусне депо №3" (вул. Свистуна, буд. 2-Б, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61007, код ЄДРПОУ 37765993) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду задовольнити.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Комунального підприємства "Тролейбусне депо №3" (юридична адреса: Україна, 61099, Харківська обл., місто Харків, вул. Свистуна, будинок 2-Б), а саме зупинити до усунення порушень зазначених у позовній заяві робіт підвищеної небезпеки:
- роботи до яких залучені працівники, стосовно яких не подано заяву до Північно Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці для щорічного визначення категорій працівників, які підлягають попередньому (періодичним) медичному огляду та не складені акти визначення категорій працівників, які підлягають попередньому (періодичним) медичному огляду у 2024 та 2025 роках;
- роботи до яких залучені працівники, стосовно яких керівником не складено та не узгоджено з Північно-Східним міжрегіональним управлінням Державної служби з питань праці поіменні списки працівників, які підлягають періодичним медичним оглядам за 2024 та 2025 роки.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
СуддяО.М. Шляхова
| Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
| Дата ухвалення рішення | 05.09.2025 |
| Оприлюднено | 08.09.2025 |
| Номер документу | 130007073 |
| Судочинство | Адміністративне |
| Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо охорони праці |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Шляхова О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні