Господарський суд донецької області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,
гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,
код ЄДРПОУ: 03499901, UA368999980313151206083020649
У Х В А Л А
08.09.2025р. Справа №905/291/23
Розглянувши матеріали заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, м.Слов`янськ
про визнання поточних грошових вимог кредитора до боржника у справі №905/291/23
за заявою Акціонерного товариства ОТП Банк, м.Київ
до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю Костянтинівський завод металургійного обладнання, м.Костянтинівка (ЄДРПОУ 25599771)
про банкрутство
Суддя Левшина Г.В.
за участю секретаря судового засідання Ревенко Д.С.
Представники сторін:
від заявника: не з`явився
ліквідатор: не з`явився
Постановою суду від 05.05.2025р. припинено процедуру розпорядження майном боржника ТОВ «Костянтинівський завод металургійного обладнання» та повноваження розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Козирицького А.С.; визнано банкрутом боржника ТОВ «Костянтинівський завод металургійного обладнання»; відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців; призначено ліквідатором боржника ТОВ «Костянтинівський завод металургійного обладнання» арбітражного керуючого Козирицького Андрія Сергійовича (адреса: 29001, м. Хмельницький, вул. Проскурівська, 53; свідоцтво на право провадження діяльності арбітражного керуючого №49 від 01.02.2013р., РНОКПП НОМЕР_1 ); вирішено інші процедурні питання.
05.05.2025р. за номером 75982 на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет оприлюднено оголошення (повідомлення) про визнання боржника у справі №905/291/23 про банкрутство ТОВ Костянтинівський завод металургійного обладнання» банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
23.05.2025р. через підсистему «Електронний суд» від Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, м.Слов`янськ надійшла заява про визнання поточних грошових вимог кредитора до боржника на суму 7161090,98 грн.
Ухвалою суду від 26.05.2025р. призначено заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, м.Слов`янськ про визнання поточних грошових вимог кредитора до боржника на загальну суму 7161090,98 грн. до розгляду в судовому засіданні на 01.07.2025 на 12:00 год.; зобов`язано ліквідатора до дати судового засідання надати суду відзив на заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, м.Слов`янськ про визнання поточних грошових вимог кредитора до боржника на загальну суму 7161090,98 грн.
26.06.2025р. через підсистему «Електронний суд» від арбітражного керуючого Козирицького А.С. надійшло повідомлення про результати розгляду грошових вимог Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, за змістом якого ліквідатором частково визнано заявлені грошові вимоги. Зокрема, за розрахунком ліквідатора заборгованість за списком №1 складає 1337051,05 грн.; заборгованість за списком №2 складає 362904,44 грн. Кредиторські вимоги у вигляді капіталізованих платежів в розмірі 5445469,16 грн. визнано ліквідатором у повному обсязі.
01.07.2025р. через підсистему «Електронний суд» від арбітражного керуючого Козирицького А.С. надійшло клопотання про розгляд справи без участі ліквідатора банкрута.
У судове засідання 01.07.2025р. в режимі відеоконференції з`явився представник ГУ ПФУ у Донецькій області; решта учасників справи не з`явилась.
Ухвалою суду від 01.07.2025р. відкладено розгляд заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, м.Слов`янськ про визнання поточних грошових вимог кредитора до боржника на 08.09.2025р. о 12:00 год.; запропоновано заявнику в строк до 20.08.2025р. надати суду письмові пояснення з приводу розміру заборгованості банкрута з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій по списку №1 та по списку №2 з урахуванням відзиву ліквідатора.
11.07.2025р. через підсистему «Електронний суд» від Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області надійшла заява про уточнення розміру кредиторських вимог, за змістом якої заявник просить суд визнати поточні кредиторські вимоги до ТОВ «КЗМО» за період з жовтня 2023 року по квітень 2025 року на суму 7161349,01 грн.
У судове засідання 08.09.2025р. учасники справи не з`явились; про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.
Розглянувши заяву Головного управління Пенсійного фонду України в частині грошових вимог кредитора у вигляді фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій пільгових пенсій за період з жовтня 2023р. по квітень 2025р. у сумі 1715879,85 грн., з яких: по списку №1 1349360,52 грн., по списку 2 на суму 366519,33 грн. (в редакції уточненої заяви від 11.07.2025р.), суд зазначає наступне.
Відповідно до п.1, 2 ст.1 Закону України "Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування" платниками збору на обов`язкове державне пенсійне страхування є: суб`єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об`єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об`єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб`єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників; філії, відділення та інші відокремлені підрозділи платників податку, що не мають статусу юридичної особи, розташовані на території іншої, ніж платник збору, територіальної громади.
За змістом абз.4 п.1 ст.2 Закону України "Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування" об`єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" та призначених після дня набрання чинності зазначеним Законом відповідно до пунктів 2-8 частини другої статті 114 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" у період до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування";
У відповідності до вимог ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи працівники, зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, - за списками № 1, та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад i показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, i за результатами атестації робочих місць (далі - список № 1, список № 2).
Пунктами 2-8 ч.2 ст.114 Закону №1058-IV визначено працівників, яким призначається на пільгових умовах пенсія за віком.
Згідно з п.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" №1058 пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за cписком №1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за cписком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, які відповідно до цього Закону мають право на пенсію на пільгових умовах, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону.
Покриття витрат Пенсійного фонду на виплату і доставку пенсій за віком, призначених на пільгових умовах відповідно до статей 13 і 14 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" та призначених відповідно до частин другої і третьої статті 114 цього Закону до досягнення пенсійного віку, визначеного статтею 26 цього Закону, здійснюється у такому порядку:
підприємства та організації (крім сільськогосподарських товаровиробників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені підпунктом 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України) вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім тих, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України; на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, а також на інших роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до частини другої статті 114 цього Закону, - до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону за раніше діючим порядком.
Порядок та розмір відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах визначений Розділом 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 №21-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 за №64/8663 (далі - Інструкція №21-1).
Відповідно до пункту 6.1 Інструкції №21-1 (в редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 розділу 2 цієї Інструкції (крім платників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені у підпункті 4 пункту 291.4 статті 291 глави 1 розділу XIV Податкового кодексу України), відшкодуванню підлягають фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до статті 13 Закону №1788-XII до набрання чинності Законом України від 03 жовтня 2017 року № 2148-VІІІ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій та призначених відповідно до частини другої статті 114 Закону №1058-IV: особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за Списком №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім тих, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за Списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України; особам, які були зайняті на інших роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до пунктів б-з статті 13 Закону №1788-XII та пунктів 2-8 частини другої статті 114 Закону №1058-IV.
Пунктом 6.4 Інструкції №21-1 визначено, що розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається органами Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом місяця з новопризначених (перерахованих) пенсій.
Положеннями пункту 6.7 Інструкції №21-1 передбачено, що підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування (смерть пенсіонера, зміна місця проживання тощо), органи Пенсійного фонду повідомляють про це підприємства у розрахунку, який направляється підприємству в місячний строк з дня прийняття рішення про зміну розміру пенсії або про припинення виплати пенсії. Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону, сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць.
Пунктом 6.8 Інструкції №21-1 унормовано, що у разі призначення пенсій на пільгових умовах особам, які мають необхідний стаж роботи не за місцем призначення цієї пенсії, орган Пенсійного фонду за місцем призначення пенсії надсилає розрахунок згідно з додатками, зазначеними у пункті 6.4 цієї глави для зазначених підприємств, у двох примірниках через орган Пенсійного фонду за місцезнаходженням цього підприємства. Відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у таких випадках здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцезнаходженням підприємства.
Отже, обов`язок з відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до п.2 Прикінцевих положень Закону №1058-IV, у порядку ст.13 Закону №1788-ХІІ та пунктів 2-8 частини другої статті 114 Закону № 1058-IV, покладений на підприємства.
Як зазначає кредитор в редакції уточненої заяви від 11.07.2025р., боржник за період з жовтня 2023р. по квітень 2025р. має заборгованість з відшкодування фактичних витрат з виплати та доставки пенсії в розмірі 1715879,85 грн., а саме по списку 1 на суму 1349360,52 грн., по списку 2 на суму 366519,33 грн.
Єдиним документом, на підставі якого боржник має нести обов`язок згідно з чинним законодавством по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій, є розрахунок відповідного органу ПФУ, яким виплачено відповідні кошти пенсіонерам.
Доказів оскарження розрахунків матеріали справи не містять.
Відповідно, визначена у розрахунках сума відшкодування є узгодженою.
Відповідно до повідомлення розпорядника майна від 25.06.2025р. №02-39/658, вимоги Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області до Боржника визнано частково. Зокрема, за розрахунком ліквідатора заборгованість за списком №1 складає 1337051,05 грн.; заборгованість за списком №2 складає 362904,44 грн.
Разом з тим, суд самостійно дослідивши долучені ГУ ПФУ у Донецькій області до справи розрахунки, перерахувавши суму заявлених кредиторських вимог, дійшов висновку, що кредиторські вимоги Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області до ТОВ «КЗМО» підлягають визнанню у загальному розмірі 1715879,85 грн.
Стосовно кредиторських вимог Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області у вигляді капіталізованих платежів у розмірі 5445469,16 грн.
Відповідно до ч. 2 постанови Кабінету Міністрів України №95 від 04.02.2023р. капіталізація платежів у випадках ліквідації (зокрема у зв`язку з банкрутством) страхувальника для задоволення вимог, що виникли із його зобов`язань внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю застрахованих осіб, здійснюється до Пенсійного фонду України в порядку, встановленому постановою Кабінету міністрів України №986 від 04.12.2019р.
Відповідно до абз. 2 п. 8 Порядку №986 суми капіталізованих платежів відповідно до зазначених кредиторських вимог у випадках ліквідації страхувальника перераховуються робочому органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, у якому страхувальник перебуває на обліку.
Згідно з п. 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» Фонд соціального страхування України та управління виконавчої дирекції Фонду припиняються та реорганізовуються шляхом їх приєднання до Пенсійного фонду України з 1 січня 2023 року. Пенсійний фонд України та його територіальні органи визначено правонаступниками Фонду соціального страхування України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції Фонду та їх відділень.
Пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» визначено, що стягнення та погашення заборгованості із страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у тому числі в судовому порядку, у справах про банкрутство, за виконавчими документами, провадження за якими відкрито до дня набрання чинності цим Законом, здійснюють територіальні органи Пенсійного фонду України.
Згідно зі ст. 72 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» одним з джерел формування коштів Пенсійного фонду є надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, що спрямовуються на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та медичне страхування, а також капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, з 01.01.2023р. суми капіталізованих платежів у випадках ліквідації страхувальника (в тому числі у зв`язку з банкрутством) для задоволення вимог, що виникли із його зобов`язань внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю застрахованих осіб, підлягають сплаті до Пенсійного фонду України.
Відповідно до п. 3 Порядку №986 капіталізація платежів проводиться щодо кожної застрахованої особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідних подальших платежів для забезпечення страхових виплат і витрат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності. Під час капіталізації платежів враховуються заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати на догляд за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів, види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, одноразова допомога в разі стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого, а також інші виплати, передбачені законодавством.
Згідно з п. 4 Порядку №986 капіталізація платежів перед застрахованими особами або перед особами, визначеними у ст.41 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» розраховується на період, що визначається як різниця між середньою очікуваною тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та віком особи на момент її проведення, та обчислюється щодо кожного платежу таким чином:
1) щомісячні страхові виплати втраченого заробітку з урахуванням середньомісячного заробітку та ступеня втрати професійної працездатності;
2) витрати на догляд за потерпілим відповідно до медичного висновку згідно з нормами, встановленими нормативно-правовими актами.
Відповідно до п. п. 7, 8 Порядку №986 капіталізація платежів включає заборгованість страхувальника з виплат, пов`язаних із його зобов`язаннями відшкодувати шкоду, заподіяну життю або здоров`ю застрахованої особи, а саме суми одноразової допомоги, щомісячних виплат втраченого заробітку, витрат на догляд за потерпілим і виплат за листками непрацездатності. У кредиторських вимогах Фонду соціального страхування України до страхувальника, щодо якого розпочато ліквідацію, зазначається сума грошових зобов`язань, обчислена з урахуванням кожного платежу, що підлягає капіталізації.
Отже наведеними нормами передбачений обов`язок страхувальника проводити капіталізацію для продовження страхових виплат особам, потерпілим на підприємстві, протягом їхнього життя.
Капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів, коли страхувальник припинить свою діяльність та не буде сплачувати страхові внески, при цьому, визначено обов`язок страхувальника проводити капіталізацію страхових виплат у всіх випадках ліквідації (і у разі визнання останнього банкрутом, і за власним рішенням).
У зв`язку з початком ліквідаційної процедури у справі №905/291/23 у боржника виникла заборгованість зі сплати капіталізованих платежів у сумі 5445469,16 грн., розрахованих відносно 5 осіб, які отримали трудові каліцтва (професійні захворювання) під час роботи у ТОВ «КЗМО» і на теперішній час перебувають на обліку в органах Пенсійного Фонду України та отримують страхові виплати у зв`язку з трудовим каліцтвом (професійним захворюванням), а саме:
1) ОСОБА_1 трудове каліцтво, що підтверджується актом про нещасний випадок на виробництві №1 від 12.07.2004р., довідкою МСЕК ДОН-04 №086414 від 06.07.2010р., встановлено 25 % втрати професійної працездатності;
2) ОСОБА_2 - трудове каліцтво, що підтверджується актом про нещасний випадок на виробництві №2 від 28.03.2009р., довідкою МСЕК 10 ААА №244389 від 03.12.2015р., встановлено 20 % втрати професійної працездатності;
3) ОСОБА_3 - трудове каліцтво, що підтверджується актом про нещасний випадок на виробництві №2 від 06.06.2008р., довідкою МСЕК 10 ААА №244048 від 18.06.2014р., встановлено 10 % втрати професійної працездатності;
4) ОСОБА_4 - трудове каліцтво, що підтверджується актом про нещасний випадок на виробництві №2 від 01.10.2018р., довідкою МСЕК 12 ААА №101295 від 15.08.2022р., встановлено 10 % втрати професійної працездатності;
5) ОСОБА_5 - трудове каліцтво, що підтверджується актом про нещасний випадок на виробництві б/н від 25.11.2020р., довідкою МСЕК 12 ААА №098840 від 25.03.2022р., встановлено 50 % втрати професійної працездатності.
Так, для визнання періоду, на який розраховується капіталізація платежів, заявник використовував дані середньої очікуваної тривалості життя осіб, надані Держкомстатом України.
Згідно офіційного Веб-сайту Державної служби статистики України в останнє таблиця середня очікувана тривалість життя за даними Державної служби статистики України (Держстату) була надана по Україні за 2021 рік, що підтверджується долученим до матеріалів заяви листом Державної служби статистики України від 29.07.2022р. №10.3-18/202-22.
Станом на 22.05.2025р. відсутня середня очікувана тривалість життя за даними Державної служби статистики України за 2022-2024 роки.
З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку, що при розрахунку капіталізованих платежів заявником було правомірно використано останні дані Держстату за 2021 рік.
Згідно Розрахунку витрат на відшкодування шкоди потерпілому внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання (особи, яка має право на страхові виплати в разі втрати годувальника) в ГУ ПФУ в Донецькій області щодо страхувальника ТОВ «КЗМО» станом на 12.05.2025р. загальна сума капіталізованих платежів складає 5445469,16 грн., з яких: ОСОБА_1 830282,43 грн.; ОСОБА_2 759871,79 грн.; ОСОБА_3 204950,72 грн.; ОСОБА_4 856682,46 грн.; ОСОБА_5 2793681,77 грн.
Перевіривши наданий розрахунок, суд встановив, що він складений відповідно до вимог Порядку №986 та є арифметично правильним. Ліквідатором банкрута також не було надано заперечень щодо вказаної заборгованості.
Таким чином, викладене дає підставі дійти висновку про обґрунтованість та правомірність грошових вимог в частині нарахованих капіталізованих платежів у загальному розмірі 5445469,16 грн.
Крім того, Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області за подання до господарського суду заяви про грошові вимоги кредитора до боржника було сплачено судовий збір в сумі 4844,80 грн. згідно платіжної інструкції №2775 від 16.05.2025р.
Частиною 4 ст. 60 Кодексу України з процедур банкрутства визначено, що у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом. Заяви з вимогами поточних кредиторів розглядаються господарським судом у порядку черговості їх надходження. За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд своєю ухвалою визнає чи відхиляє (повністю або частково) вимоги таких кредиторів. Вимоги поточних кредиторів погашаються в порядку черговості, визначеної статтею 64 цього Кодексу.
Згідно з ч. 1 ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства у першу чергу задовольняються, зокрема, витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді.
У другу чергу задовольняються вимоги із зобов`язань, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю громадян, шляхом капіталізації у ліквідаційній процедурі відповідних платежів, у тому числі до Фонду соціального страхування України за громадян, які застраховані в цьому фонді, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, зобов`язань із сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, крім вимог, задоволених позачергово, з повернення невикористаних коштів Фонду соціального страхування України, а також вимоги громадян - довірителів (вкладників) довірчих товариств або інших суб`єктів підприємницької діяльності, які залучали майно (кошти) довірителів (вкладників) (п. 2 ч. 1 ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства).
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства у четверту чергу задовольняються вимоги кредиторів, не забезпечені заставою.
Вимоги у розмірі 1715879,85 грн. - є відшкодуванням витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у розмірі 5445469,16 грн. - із зобов`язань, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю громадян, шляхом капіталізації у ліквідаційній процедурі відповідних платежів, у тому числі до Фонду соціального страхування України за громадян, які застраховані в цьому фонді, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у розмірі 4844,80 грн. - витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді.
Такі грошові вимоги Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Костянтинівський завод металургійного обладнання» підлягають визнанню та включенню до реєстру вимог кредиторів:
- 4844,80 грн. - перша черга,
- 5445469,16 грн. - друга черга,
- 1715879,85 грн. - четверта черга.
Враховуючи викладене, господарський суд дійшов висновку визнати Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області поточним кредитором боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю «Костянтинівський завод металургійного обладнання» на суму 7161349,01 грн. та 4844,80 грн. судового збору з визначенням наведеної черговості задоволення вимог кредиторів.
Керуючись статтями 1, 2, 9, 60, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, статтями 234-235 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
УХВАЛИВ:
Визнати поточні грошові вимоги Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, що підлягають внесенню до реєстру вимог кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю «Костянтинівський завод металургійного обладнання», на суму 4844,80 грн. - перша черга, 5445469,16 грн. - друга черга, 1715879,85 грн. - четверта черга.
Зобов`язати ліквідатора Козирицького А.С. включити грошові вимоги Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (код ЄДРПОУ 13486010) до реєстру вимог кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю «Костянтинівський завод металургійного обладнання» (код ЄДРПОУ 25599771) згідно вимог Кодексу України з процедур банкрутства.
Повний текст ухвали підписано в судовому засіданні 08.09.2025 року.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Східного апеляційного господарського суду шляхом подачі апеляційної скарги у строк, встановлений статтею 256 Господарського процесуального кодексу України.
Суддя Г.В. Левшина
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 08.09.2025 |
Оприлюднено | 09.09.2025 |
Номер документу | 130023848 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Левшина Ганна Валеріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні