Хмельницький міськрайонний суд хмельницької області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 686/13538/21
Провадження № 1-кс/686/8542/25
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 вересня2025 року м. Хмельницький
Слідчий суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , слідчого ОСОБА_4 , захисника адвоката ОСОБА_5 , підозрюваного ОСОБА_6 , розглянувши у відкритому судовому засіданнів залі суду клопотання слідчого відділу розслідування злочинів в сфері господарської та службової діяльності слідчого управління ГУНП в Хмельницькій області капітана поліції ОСОБА_4 , погодженого з прокурором, про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно;
ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Шистів Володимир-Волинського району Волинської області, зареєстрованого та фактично проживаючого за адресою АДРЕСА_1 , раніше не судимого,
у кримінальному провадженні № 42021240000000080,
встановив:
Слідчий відділу розслідування злочинів в сфері господарської та службової діяльності слідчого управління ГУНП в Хмельницькій області капітан поліції ОСОБА_4 , звернувся до слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області із клопотанням, погодженим прокурором відділу Хмельницької обласної прокуратури ОСОБА_7 , про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно підозрюваного ОСОБА_6 у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 364 КК України, посилаючись на те, що існують передбачені ст.177КПК України ризики.
В судовому засіданні слідчий і прокурор наполягали на задоволенні клопотання.
Підозрюваний і його захисник заперечили проти задоволення клопотання.
Вважають, що більш м`який запобіжний захід у виді нічного домашнього арешту буде достатнім для забезпечення належної процесуальної поведінки підозрюваного.
Заслухавши пояснення учасників провадження, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов такого висновку.
Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_6 , будучи призначеним відповідно до наказу в.о. голови Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру № 751-то від 13.09.2017 на посаду начальника Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, одночасно в силу наказу № 576-к від 13.09.2017 ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій, маючи 6 (шостий) ранг державного службовця та займав, посаду категорії «Б».
З огляду на наведене, відповідно до примітки 1 ст. 364 КК України, начальник відділу розпорядження землями сільськогосподарського призначення Управління землеустрою та охорони земель Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області та одночасно виконуюча обов`язки начальника Управління землеустрою та охорони земель Головного Управління Держгеокадастру у Хмельницькій області ОСОБА_8 є службовою особою.
Таким чином у ОСОБА_6 , який являється службовою особою та обіймає посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, у невстановлені досудовим розслідуванням час та місці, однак не пізніше 14.05.2021 виник злочинний умисел, спрямований на зловживання своїм службовим становищем при розгляді заяв, які 14.05.2021 через поштову скриньку надійшли до ГУ Держгеокадастру в Хмельницькій області від імені ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_36 , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , ОСОБА_39 та ОСОБА_40 про надання дозволів на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок орієнтовною площею по 2 га кожному, та з подальшої їх передачею безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів Захаровецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області, загальною площею 64 га.
З метою реалізації свого злочинного умислу, у невстановлені досудовим розслідуванням час та місці, однак не пізніше 14.05.2021, ОСОБА_6 , розуміючи, що виконання його злочинного плану залежить в тому числі від його підлеглої ОСОБА_8 , вступив у злочинну змову із останньою, розуміючи, що ОСОБА_8 , будучи його підлеглою, погодиться на виконання наданих ОСОБА_6 незаконних вказівок.
Тому, ОСОБА_6 , розуміючи, що розгляд та виконання вказаних заяв необхідно доручити довіреній йому особі, яка вступила із ним в злочинну змову, зловживаючи своїм службовим становищем, делегував до розгляду ОСОБА_8 , вказані заяви, які 14.05.2021 через поштову скриньку надійшли до ГУ Держгеокадастру в Хмельницькій області від імені ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_36 , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , ОСОБА_39 та ОСОБА_40 про надання дозволів на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок орієнтовною площею по 2 га кожному, та з подальшої їх передачею безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства.
У свою чергу, ОСОБА_8 , діючи умисно та за попередньою змовою із ОСОБА_6 , при підготовці та погодженні наказів про надання дозволів на розробку проектів землеустрою та про надання у власність земельної ділянки, виконуючи покладені на неї функції, всупереч вимогам ст. ст. 13, 14, 19, 68 Конституції України, ст. 8 Закону України «Про державну службу», ст. ст. 116, 118, 121, 122 Земельного кодексу України, ст. 9 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації», а також Наказу ГУ Держгеокадастру в Хмельницькій області № 6 від 10.01.2019 зі змінами, внесеними наказом № 34 від 14.05.2021, Положення про Управління землеустрою та охорони земель ГУ Держгеокадастру в Хмельницькій області і посадової інструкції заступника начальника Управління землеустрою та охорони земель начальника відділу розпорядження землями сільськогосподарського призначення ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області, діючи за вказівкою та за попередньою змовою з ОСОБА_6 зловживала своїм службовим становищем за наступних обставин.
Встановлено, що 28 грудня 2015 року наказом № 22-7610-СГ в.о. начальника ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області ОСОБА_41 , відповідно до статей 15-1, 22, 116, 122, 123 Земельного кодексу України, Положення про Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, затвердженого наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 03.03.2015 № 27, зареєстрованого в реєстрі від 27.04.2015 № 16731020000014525 зі змінами Чорноострівському професійному аграрному ліцею надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування за межами населених пунктів Захаровецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області (кадастровий квартал 6825083000:06:005), орієнтовний розмір земельної ділянки 15,3420 га, із цільовим призначенням для дослідних і навчальних цілей, на підставі клопотання директора Чорноострівського ПАЛ ОСОБА_42 від 13.11.2015, що було подане до ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області відповідно до ст. 116, 117 ЗК України.
14 січня 2016 року наказом № 22-787-СГ в.о. начальника ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області ОСОБА_41 , відповідно до статей 15-1, 22, 116, 122, 123 Земельного кодексу України, Положення про Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, затвердженого наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 03.03.2015 № 27, зареєстрованого в реєстрі від 27.04.2015 № 16731020000014525 зі змінами Чорноострівському професійному аграрному ліцею надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування за межами населених пунктів Захаровецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області (кадастровий квартал 6825083000:04:018), орієнтовний розмір земельної ділянки 91,700 га, із цільовим призначенням для дослідних і навчальних цілей, на підставі клопотання директора Чорноострівського ПАЛ ОСОБА_42 від 13.11.2015, що було подане до ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області відповідно до ст. 116, 117 ЗК України.
13 січня 2016 року наказом № 22-595-СГ в.о. начальника ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області ОСОБА_41 , відповідно до статей 15-1, 22, 116, 122, 123 Земельного кодексу України, Положення про Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, затвердженого наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 03.03.2015 № 27, зареєстрованого в реєстрі від 27.04.2015 № 16731020000014525 зі змінами Чорноострівському професійному аграрному ліцею надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування за межами населених пунктів Захаровецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області (кадастровий квартал 6825083000:06:006), орієнтовний розмір земельної ділянки 77,1827 га, із цільовим призначенням для дослідних і навчальних цілей, на підставі клопотання директора Чорноострівського ПАЛ ОСОБА_42 від 13.11.2015, що було подане до ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області .відповідно до ст. 116, 117 ЗК України.
Чорноострівський ПАЛ, код ЄДРПОУ 02548334, є державною організацією (установою, закладом), засновником якого є Міністерство освіти і науки України. Чорноострівський ПАЛ є підпорядкованим Міністерству освіти і науки України державним закладом другого (базового) рівня професійної (професійно-технічної) освіти.
Згідно з рішенням десятої сесії Хмельницької районної ради народних депутатів від 18.08.1992 № 18 Чорноострівському СПТУ-39 (правонаступником якого являється Чорноострівський професійний аграрний ліцей) з земель запасу Захаровецької сільської ради відведено земельну ділянку площею 91,700 га для організації учбового господарства.
У 1995 році на підставі договору ВМ 55-92 від 01.04.1992, укладеного між науково-дослідною частиною Львівського державного університету ім. І.Франка та Управлінням земельних ресурсів Хмельницької області, виготовлено технічний звіт по коректуванню матеріалів крупномасштабного обстеження ґрунтів КСП с. Захарівці Хмельницького району Хмельницької області, відповідно до якого на площі 1273,7 га за межами с. Захарівці Хмельницького району Хмельницької області заходяться чорноземи глибокі малогумусні, глеюваті, чорноземи глибокі малогумусні вилуговані глеюваті, чорноземи глибокі малогумусні карбонатні глеюваті грубопилувато-середньо-суглинкові.
Так,14.05.2021 ОСОБА_8 , обіймаючи посаду начальника відділу розпорядження землями сільськогосподарського призначення Управління землеустрою та охорони земель Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області та одночасно виконуючи обов`язки начальника Управління землеустрою та охорони земель Головного Управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, будучи в силу своїх посадових обов`язків обізнаною про порядок розроблення та здійснення внутрішнього погодження наказів з питань розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності та наказом ГУ Держгеокадастру в Хмельницькій області від 10.01.2019 № 6 «Про деякі питання розгляду заяв, внутрішнього погодження проектів наказів з питань розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності» яким затверджено форму «Інформації по розгляду заяв про надання дозволу на розроблення проектної документації щодо відведення земельної ділянки у власність/користування» згідно додатку 1, де зокрема, були визначено про обов`язковість наявності пунктів при погодженні наказів з питань розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності, а саме: п. 10 про те, чи належить земельна ділянка до земель колишньої колективної власності, п. 13, про те, чи надано іншій особі дозвіл на виготовлення проекту землеустрою в даному масиві (конкретизувати) та п. 14 щодо додаткових відомостей про землю, та знаючи про порядок погодження в паперовій формі шляхом проставляння візи, яка включає найменування посади цієї особи, особистий підпис, прізвище та ініціали особи, яка візує проект; а також деталізовано посадові обов`язки посадових осіб, які погоджують вказані проекти наказів, відповідно до вимог Інструкції з діловодства в ГУ Держгеокадастру в Хмельницькій області, затвердженої наказом № 341 від 12.09.2019, перебуваючи в своєму службовому кабінеті, розташованому за адресою м. Хмельницький, вул. Інститутська, 4/1, отримала від ОСОБА_6 для розгляду заяви ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_36 , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , ОСОБА_39 та ОСОБА_40 про надання дозволів на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок орієнтовною площею по 2,000 га кожному, з метою подальшої передачі безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів Захаровецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області.
Отримавши вказані заяви до розгляду ОСОБА_8 , діючи за попередньою змовою із ОСОБА_6 , якому достовірно були відомі вимоги даних нормативних актів, усвідомлюючи, що надання відомостей, передбачених п.п. 10, 13, 14 згідно наказу ГУ Держгеокадастру в Хмельницькій області від 10.01.2019 № 6 може перешкодити протиправному відчуженню земель сільськогосподарського призначення з державної власності у приватну власність, з метою приховування своїх умисних злочинних дій, вирішила внести зміни до вищевказаного наказу №6 від 10.01.2019.
Задля цього ОСОБА_8 14.05.2021 близько 14 години підготувала та подала на підпис керівнику наказ ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області за № 34 від 14.05.2021 «Про деякі питання розгляду заяв, внутрішнього погодження проектів наказів з питань розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності», яким змінила форму додатку № 1 та виключила з нього відомості щодо надання іншим особам дозволів на розробку проектів землеустрою, додаткові відомості про землю та віднесення земель до колишніх КСП.
В своючергу, ОСОБА_6 ,діючи запопередньою змовоюіз ОСОБА_8 та знаючи,що надання відомостей, передбачених п.п. 10, 13, 14 згідно наказу ГУ Держгеокадастру в Хмельницькій області від 10.01.2019 № 6 може перешкодити протиправному відчуженню земель сільськогосподарського призначення з державної власності у приватну власність, з метою приховування своїх умисних злочинних дій, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, однак не пізніше 14.05.2021 підписав наказу ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області за № 34 від 14.05.2021 «Про деякі питання розгляду заяв, внутрішнього погодження проектів наказів з питань розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності», яким затверджено нову форму «Інформації по розгляду заяв про надання дозволу на розроблення проектної документації щодо відведення земельної ділянки у власність/користування», яка є додатком 1 до вказаного наказу.
Того ж дня, ОСОБА_8 , діючи за попередньою домовленістю з ОСОБА_6 , використовуючи нову форму «Інформації по розгляду заяв про надання дозволу на розроблення проектної документації щодо відведення земельної ділянки у власність/користування», яка є додатком 1 до підголеного нею наказу ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області за № 34 від 14.05.2021 «Про деякі питання розгляду заяв, внутрішнього погодження проектів наказів з питань розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності» спрямувала відповідні запити щодо розгляду заяв ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_36 , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , ОСОБА_39 та ОСОБА_40 до Відділу у Хмельницькому районі ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області згідно нової форми, а саме без п. 10 про те, чи належить земельна ділянка до земель колишньої колективної власності, п. 13, про те, чи надано іншій особі дозвіл на виготовлення проекту землеустрою в даному масиві (конкретизувати) та п. 14 щодо додаткових відомостей про землю.
На виконання згаданого запиту Відділом у Хмельницькому районі ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області, 14.05.2021 підготовлено та через систему електронного документообігу Докпроф спрямовано до очолюваного ОСОБА_8 підрозділу інформацію про розгляд вказаних заяв щодо відведення земельних ділянок за межами населених пунктів Захаровецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області вже за формою, визначеною наказом ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області за № 34 від 14.05.2021 «Про деякі питання розгляду заяв, внутрішнього погодження проектів наказів з питань розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності».
При цьому, вказана інформація не містила відомості про надання іншим особам дозволів на розробку проектів землеустрою, додаткові відомості про землю та віднесення земель до колишніх КСП, які могли негативно вплинути на доведення до кінця протиправного умислу ОСОБА_8 та ОСОБА_6 .
У своючергу ОСОБА_6 ,діючи запопередньою змовоюіз ОСОБА_8 , вневстановленому досудовимрозслідуванням часта місці,однак непізніше 14.05.2021,в порушеннявимог ст.ст.13,14,19,68Конституції України,ст.8Закону України«Про державнуслужбу»,ст.ст.116,118,121,122Земельного кодексуУкраїни,а такожНаказу ГУДержгеокадастру вХмельницькій області№ 6від 10.01.2019зі змінами,внесеними наказом№ 34від 14.05.2021,Положення проУправління землеустроюта охорониземель ГУДержгеокадастру вХмельницькій областіі посадовихобов`язків,як начальникпідписав підготовлені ОСОБА_8 накази ГУДержгеокадастру уХмельницькій області«Про наданнядозволів нарозроблення документаціїіз землеустрою»із номерами№ 22-2115-СГ,№ 22-2074-СГ,№ 22-2075-СГ,№ 22-2095-СГ,№ 22-2126-СГ,№ 22-2131-СГ,№ 22-2087-СГ,№ 22-2086-СГ,№ 22-2128-СГ,№ 22-2079-СГ,№ 22-2112-СГ,№ 22-2110-СГ,№ 22-2096-СГ,№ 22-2066-СГ,№ 22-2092-СГ,№ 22-2117-СГ,№ 22-2091-СГ,№ 22-2123-СГ,№ 22-2068-СГ,№ 22-2069-СГ,№ 22-2083-СГ,№ 22-2124-СГ,№ 22-2081-СГ,№ 22-2088-СГ,№ 22-2119-СГ,№ 22-2121-СГ,№ 22-2073-СГ,№ 22-2085-СГ,№ 22-2077-СГ,№ 22-2089-СГ,№ 22-2108-СГ,№ 22-2093-СГ,якими наданодозволи нарозробку проектівземлеустрою щодовідведення уприватну власність32земельних ділянок,які заагровиробничими групамиґрунтів:53д чорноземитипові малогумусніта чорноземисильнодеградовані середньосуглинкові, відносяться до особливо цінних земель.
Таким чином, ОСОБА_8 діючи за попередньою змовою із ОСОБА_6 , обіймаючи посади начальника відділу розпорядження землями сільськогосподарського призначення Управління землеустрою та охорони земель Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, тобто відділу в якому створено проект наказу, та одночасно виконуючи обов`язки начальника Управління землеустрою та охорони земель Головного Управління Держгеокадастру у Хмельницькій області надала на підпис начальнику ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області ОСОБА_6 вищевказані 32 накази та сприяла підписанню зазначених наказів та їх реєстрації в системі ДЗК і Докпроф.
А ОСОБА_6 , діючи за попередньою змовою із ОСОБА_8 , обіймаючи посаду начальника Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, підписав вищевказані 32 накази та сприяв підписанню зазначених наказів та їх реєстрації в системі ДЗК і Докпроф.
У подальшому 17.05.2021 на підставі вказаних наказів ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» від 14.05.2021 ФОП ОСОБА_43 укладено договори № 35-37 про надання землевпорядних послуг, відповідно до яких, останній зобов`язувався виконати комплекс послуг з консультування та розробки трьох (об`єднаних) проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства на території Захаровецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області у приватну власність довірителів Замовника, загальними площами масивів: 30 га, 38 га і 60 га до яких увійшли 32 земельні ділянки, які за агровиробничими групами ґрунтів: 53д чорноземи типові малогумусні та чорноземи сильнодеградовані середньосуглинкові, відносяться до особливо цінних земель, в строк 6 місяців з дня підписання даних договорів.
Наступного дня, 18.05.2021 відповідно до пунктів 1, 2, 5, 8, 15 та 16 Тимчасового порядку взаємодії між територіальними органами Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру на період реалізації пілотного проекту із запровадження принципу екстериторіальності погодження документації із землеустрою територіальними органами Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру під час погодження документації із землеустрою, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2021 № 1098, та ст. 26 Закону України «Про землеустрій» ФОП ОСОБА_43 подано оригінали (скановані) вже розроблених проектів землеустрою в електронній формі на офіційному веб-сайті Держгеокадастру, із використанням електронного кабінету та цифрового підпису, зазначаючи територіальний орган Держгеокадастру за місцем розташування земельних ділянок.
19.05.2021 експертом державної експертизи ГУ Держгеокадастру у Луганській області ОСОБА_44 , експертом державної експертизи ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області ОСОБА_45 і експертом державної експертизи ГУ Держгеокадастру у Донецькій області ОСОБА_46 погоджено вказані вище три проекти землеустрою, при цьому експертом державної експертизи ГУ Держдгеокадастру у Дніпропетровській області ОСОБА_45 зазначені пропозиції про доповнення проекту землеустрою інформацією про агровиробничі групи ґрунтів, оскільки у разі віднесення земельних ділянок до особливо цінних земель, необхідно провести експертизу, передбачену ст. 9 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації».
Крім того, 21.05.2021 до ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області через систему електронного документообігу Докпроф з Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру надійшла скарга директора Чорноострівського ПАЛ ОСОБА_42 щодо незаконної передачі земельних ділянок державної власності Захаровецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області у приватну власність громадянам та притягнення винних осіб до відповідальності, в якій чітко описано видачу ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області наказів ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області № 22-7610-СГ від 28.12.2015, № 22-787-СГ від 14.01.2016, і № 22-595-СГ від 13.01.2016, якими надано дозвіл Чорноострівському ПАЛ на розроблення проектів землеустрою щодо відведення в постійне користування земельних ділянок, що розташовані за межами населених пунктів Захаровецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області, площами 15,3420 га; 91,700 га; і 77,1827 га, вказує на незавершеність процедури оформлення відведення зазначених земельних ділянок у постійне користування ліцею, а також про віднесення ґрунтів на цих землях до особливо цінних земель.
Цього ж дня, вказана скарга ОСОБА_42 зареєстрована через систему електронного документообігу в ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області за № 20-24128/0/1-21 від 21.05.2021, та за резолюцією начальника головного управління ОСОБА_6 , її розгляд доручено заступнику начальника Управління землеустрою та охорони земель начальникові відділу розпорядження землями сільськогосподарського призначення ОСОБА_8 , яка спільно з спеціалістом цього ж Відділу ОСОБА_47 17.06.2021 підготувала відповідь за № 20-22-0.332-3097/2-21, в якій визнано існування вказаних вище наказів ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області № 22-7610-СГ від 28.12.2015, № 22-787-СГ від 14.01.2016, № 22-595-СГ від 13.01.2016, якими надано дозвіл Чорноострівському ПАЛ на розроблення проектів землеустрою щодо відведення в постійне користування земельних ділянок, однак незавершений процес оформлення Чорноострівським ПАЛ в постійне користування вказаних земельних ділянок визнано недостатнім для відмови згаданим вище 32 заявникам, а також проінформовано ОСОБА_42 про видачу відповідних наказів щодо надання дозволу на розроблення проектів землеустрою для відведення земельних ділянок у приватну власність для ведення особистого селянського господарства в порядку безкоштовної приватизації.
Крім того, у відповіді на скаргу залишено поза увагою інформацію про віднесення цих земельних ділянок до особливо цінних ґрунтів.
Таким чином, ОСОБА_6 та ОСОБА_8 були обізнані із існуванням наказів ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області № 22-7610-СГ від 28.12.2015, № 22-787-СГ від 14.01.2016, і № 22-595-СГ від 13.01.2016, якими надано дозвіл Чорноострівському ПАЛ на розроблення проектів землеустрою щодо відведення в постійне користування земельних ділянок, що розташовані за межами населених пунктів Захаровецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області, площами 15,3420 га; 91,700 га; і 77,1827 га, що вказує на незавершеність процедури оформлення відведення зазначених земельних ділянок у постійне користування ліцею, а також про віднесення ґрунтів на цих землях до особливо цінних земель, а також на те, що передача у власність вказаних земель у власність іншим особам є незаконною.
Однак, всупереч вказаним обставинам, ОСОБА_6 , діючи за попередньою змовою із ОСОБА_8 , продовжував реалізацію свого злочинного наміру стосовно передачі вказаних земель у власність третім особам, зловживаючи своїм службовим становищем.
У подальшому 25.05.2021 поштовим зв`язком через Управління адміністративних послуг Хмельницької міської ради надійшли оригінали проектів землеустрою, розроблених ФОП ОСОБА_43 щодо відведення у приватну власність вказаним вище заявникам для ведення особистого селянського господарства на території Захаровецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області загальними площами масивів: 30 га, 38 га і 60 га, було направлено до ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області разом з висновками щодо відповідності складу землевпорядної документації та присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам.
26.05.2021 отримавши на розгляд три оригінали проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення за межами населених пунктів Захаровецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області загальними площами масивів: 30 га, 38 га і 60 га, та на виконання вимог наказу ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області № 6 від 10.01.2019, до якого було внесено зміни відповідно до наказу ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області № 34 від 14.05.2021, ОСОБА_8 , достовірно знаючи про наявність наказів ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області № 22-7610-СГ від 28.12.2015, № 22-787-СГ від 14.01.2016 і № 22-595-СГ від 13.01.2016, якими надано дозвіл Чорноострівському ПАЛ на розроблення проектів землеустрою щодо відведення в постійне користування земельних ділянок, що розташовані за межами населених пунктів Захаровецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області, площами 15,3420 га; 91,700 га; і 77,1827 га, володіючи інформацією щодо віднесення зазначених земельних ділянок до особливо цінних ґрунтів, з метою доведення до кінця спільного з ОСОБА_6 злочинного умислу, зловживаючи своїм службовим становищем, діючи всупереч інтересам служби, продовжила вчиняти протиправні дії в інтересах третіх осіб, спрямовані на виведення із державної власності 64 га земель, ґрунти на яких віднесено до особливо цінних.
Зокрема, 26.05.2021, в період часу з 11 по 15 год., перебуваючи в своєму службовому кабінеті, розташованому за адресою Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Інститутська, 4/1, ОСОБА_8 , діючи за попередньою змовою із ОСОБА_6 , будучи обізнаною про наявність наказів ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області № 22-7610-СГ від 28.12.2015, № 22-787-СГ від 14.01.2016 і № 22-595-СГ від 13.01.2016, якими надано дозвіл Чорноострівському ПАЛ на розроблення проектів землеустрою щодо відведення в постійне користування земельних ділянок, що розташовані за межами населених пунктів Захаровецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області, площами 15,3420 га; 91,700 га; і 77,1827 га та володіючи інформацією щодо віднесення зазначених земельних ділянок до особливо цінних ґрунтів, діючи умисно, в порушення вимог ст. ст. 13, 14, 19, 68 Конституції України, ст. 8 Закону України «Про державну службу», ст. ст. 116, 118, 121, 122 Земельного кодексу України, ст. 9 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації», а також Наказу ГУ Держгеокадастру в Хмельницькій області № 6 від 10.01.2019 зі змінами, внесеними наказом № 34 від 14.05.2021, Положення про Управління землеустрою та охорони земель ГУ Держгеокадастру в Хмельницькій області і посадової інструкції заступника начальника Управління землеустрою та охорони земель начальника відділу розпорядження землями сільськогосподарського призначення ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області, затвердженої начальником ГУ Держгеокадастру в Хмельницькій області 23.04.2021, зловживаючи службовим становищем та діючи на користь третіх осіб, з метою неправомірного одержання ними безкоштовно у власність земель сільськогосподарського призначення з державної власності, забезпечила підготовку 27 проектів наказів ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області «Про надання у власність земельної ділянки» про передачу у приватну власність земельних ділянок загальною площею2га кожна, які розташовані за межами населених пунктів Захаровецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області, ґрунти яких віднесено до особливо цінних.
Зокрема ОСОБА_8 , шляхом доручення підпорядкованому працівнику ОСОБА_48 , забезпечила підготовку вищевказаних проектів наказів головним спеціалістом очолюваного нею відділу ОСОБА_47 та погодила вказані накази, власноручно виконавши підпис у відповідній графі, створивши хибне переконання щодо проведення належної перевірки дотримання законодавства при розробленні проектної документації, відповідність проектів наказів вимогам чинного законодавства та інших нормативно-правових актів у сфері земельних відносин, наявність дозволу на розроблення проектної документації, зокрема, умисно не взявши до уваги пропозицію експерта державної експертизи ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області ОСОБА_49 про необхідність доповнення проекту землеустрою відомостями про агрохімічні групи ґрунтів, а також умисно не забезпечивши виконання вимог ст. 9 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації», погодила надання у власність ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_36 , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , ОСОБА_39 та ОСОБА_40 земельних ділянок з кадастровими номерами 6825083000:04:018:0004, 6825083000:04:018:0009, 6825083000:04:018:0011, 6825083000:04:018:0010, 6825083000:04:018:0001, 6825083000:04:018:0028, 6825083000:04:018:0030, 6825083000:04:018:0033, 6825083000:04:018:0022, 6825083000:04:018:0002, 6825083000:04:018:0014, 6825083000:04:018:0008, 6825083000:04:018:0029, 6825083000:04:018:0024, 6825083000:04:018:0032, 6825083000:04:018:0013, 6825083000:04:018:0026, 6825083000:04:018:0016, 6825083000:04:018:0025, 6825083000:04:018:0023, 6825083000:04:018:0005, 6825083000:04:018:0007, 6825083000:04:018:0015, 6825083000:04:018:0003, 6825083000:04:018:0021, 6825083000:04:018:0031, 6825083000:04:018:0012, які розташованіза межамис.ЗахарівціХмельницького районуХмельницької області,ґрунтовий покривяких відносяться до особливо цінних земель, за агровиробничими групами ґрунтів: 53д чорноземи типові малогумусні та чорноземи сильнодеградовані середньосуглинкові без проведення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації.
Надалі ОСОБА_8 надала виготовлені та погоджені нею вищевказаних протиправних наказів начальнику ГУ Держгеокадастру в Хмельницькій області ОСОБА_6 , який їх підписав та зареєстрував в системі ДЗК і Докпроф.
У свою чергу ОСОБА_6 діючи за попередньою змовою із ОСОБА_8 , в невстановленому досудовим розслідуванням час та місці, однак не пізніше 26.05.2021, знаючи про проведення неналежної перевірки дотримання законодавства при розробленні проектної документації, відповідність проектів наказів вимогам чинного законодавства та інших нормативно-правових актів у сфері земельних відносин, наявність дозволу на розроблення проектної документації, зокрема, умисно не взявши до уваги пропозицію експерта державної експертизи ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області ОСОБА_49 про необхідність доповнення проекту землеустрою відомостями про агрохімічні групи ґрунтів, а також умисно не забезпечивши виконання вимог ст. 9 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації», особисто підписав накази ГУ Держгеокадастру в Хмельницькій області від 26.05.2021 № 22-2475-СГ, № 22-2478-СГ, № 22-2482-СГ, № 22-2477-СГ, № 22-2484-СГ, № 22-2489-СГ, № 22-2494-СГ, № 22-2495-СГ, № 22-2464-СГ, № 22-2496-СГ, № 22-2463-СГ, № 22-2451-СГ, № 22-2460-СГ, № 22-2447-СГ, № 22-2436-СГ, № 22-2488-СГ, № 22-2471-СГ, № 22-2490-СГ, № 22-2472-СГ, № 22-2445-СГ, № 22-2456-СГ, № 22-2448-СГ, № 22-2455-СГ, № 22-2452-СГ, № 22-2433-СГ, № 22-2434-СГ, № 22-2450-СГ, № 22-2461-СГ, № 22-2458-СГ, № 22-2462-СГ, № 22-2466-СГ, № 22-2469-СГ, № 22-2432-СГ, № 22-2430-СГ, № 22-2435-СГ, № 22-2430-СГ, № 22-2479-СГ, № 22-2485-СГ, № 22-2481-СГ, № 22-2483-СГ, № 22-2476-СГ, № 22-2454-СГ, № 22-2444-СГ, № 22-2465-СГ, № 22-2453-СГ, № 22-2443-СГ, № 22-2440-СГ, № 22-241-СГ, № 22-2439-СГ, № 22-2459-СГ, № 22-2442-СГ, № 22-2457-СГ, № 22-2446-СГ, № 22-2493-СГ, № 22-2473-СГ, № 22-2491-СГ, № 22-2486-СГ, чим погодив надання у власність ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_36 , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , ОСОБА_39 та ОСОБА_40 земельних ділянок з кадастровими номерами 6825083000:04:018:0004, 6825083000:04:018:0009, 6825083000:04:018:0011, 6825083000:04:018:0010, 6825083000:04:018:0001, 6825083000:04:018:0028, 6825083000:04:018:0030, 6825083000:04:018:0033, 6825083000:04:018:0022, 6825083000:04:018:0002, 6825083000:04:018:0014, 6825083000:04:018:0008, 6825083000:04:018:0029, 6825083000:04:018:0024, 6825083000:04:018:0032, 6825083000:04:018:0013, 6825083000:04:018:0026, 6825083000:04:018:0016, 6825083000:04:018:0025, 6825083000:04:018:0023, 6825083000:04:018:0005, 6825083000:04:018:0007, 6825083000:04:018:0015, 6825083000:04:018:0003, 6825083000:04:018:0021, 6825083000:04:018:0031, 6825083000:04:018:0012, які розташованіза межамис.ЗахарівціХмельницького районуХмельницької області,ґрунтовий покривяких відносяться до особливо цінних земель, за агровиробничими групами ґрунтів: 53д чорноземи типові малогумусні та чорноземи сильнодеградовані середньосуглинкові без проведення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації.
У подальшому, 02.06.2021 на підставі наказів ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області «Про надання у власність земельної ділянки» від 26.05.2021 з вказаними вище реквізитами, державним реєстратором речових прав ОСОБА_50 з порушенням чинного законодавства, зареєстровано право власності на 27 земельних ділянок за межами населених пунктів Захаровецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області, які відносять до особливо цінних ґрунтів, внаслідок чого вони відповідно до ст. 125 ЗК України незаконно вибули з державної власності.
За вищевказаних обставин, внаслідок умисних протиправних дій ОСОБА_6 та ОСОБА_8 із державної власності вибули земельні ділянки сільськогосподарського призначення, які містять особливо цінні ґрунти, площею 64 га загальною вартістю 3674280 грн та спричинено тяжких наслідків охоронюваним законом державним інтересам.
Відповідно до примітки ст. 364 КК України, тяжкими наслідками у статтях 364-367 вважаються такі наслідки, які у двісті п`ятдесят і більше разів перевищують неоподаткований мінімум доходів громадян.
Таким чином, ОСОБА_6 підозрюється в умисному, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для інших фізичних осіб, використанні службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам, вчиненим за попередньою змовою групою осіб, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого частиною 2 статті 28, частиною 2 статті 364 КК України.
04 вересня 2025 року ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого частиною 2 статті 28, частиною 2 статті 364 КК України.
Вина підозрюваного повністю підтверджується зібраними в кримінальному провадженні доказами, а саме: рапортами Хмельницької обласної прокуратури і УСР у Хмельницькій області; висновками комплексної земельно-технічної, оціночно-земельної та експертизи з питань землеустрою; листом-відповіддю ХВ ДУ «Інститут охорони ґрунтів» на запит слідчого про віднесення вказаних земельних ділянок до особливо цінних земель; показаннями свідків ОСОБА_51 , ОСОБА_42 , інших осіб; протоколами тимчасових доступів до ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області, Чорноострівського ПАЛ, Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, приватних нотаріусів Київського міського нотаріального округу ОСОБА_52 , ОСОБА_53 , Управління надання адміністративних послуг Хмельницької міської ради; довідкою про результати дослідження «Національного наукового центру «Інститут грунтознавства та агрохімії імені О.Н. Соколовського» у вигляді звіту по договору № 01/24; іншими матеріалами кримінального провадження в їх сукупності.
Таким чином підозрюваний вчинив тяжкий злочин, за який відповідно до ч. 2 ст. 364 КК України передбачено максимальне покарання у вигляді позбавлення волі на строк від трьох до шести років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, зі штрафом від п`ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Крім цього, під час досудового розслідування встановлено наявність ризиків, передбачених ст. 177 КПК України, які продовжують існувати і на даний час, зокрема:
1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду, оскільки обґрунтовано підозрюється у вчиненні злочину, а тому в разі обрання йому запобіжного заходу, не пов`язаного з позбавленням можливості вільно пересуватись територією країни, вживатиме заходів для уникнення кримінальної відповідальності за скоєне шляхом переховування від органів досудового розслідування;
2)знищити,сховати абоспотворити документита речі,які маютьістотне значеннядля встановленняобставин кримінальногоправопорушення, та які пов`язані з його діяльністю, місцезнаходження яких на даний момент не встановлено, а тому в разі обрання йому запобіжного заходу, не пов`язаного з позбавленням можливості вільно пересуватись, негайно знищить чи сховає вказані документи та речі;
3) незаконно впливати як особисто, так і через інших осіб, на свідків в даному кримінальному провадженні щодо зміни їх показань в сторону його захисту, на свідків, які ще не встановлені та не допитані, з метою попередження надання ними показів органу досудового розслідування, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, незаконно впливати на судових експертів.
Відповідно до ч. 3 ст.183КПК України слідчий суддя під час застосування до особи запобіжного заходу у виді тримання під вартою, за винятком випадків, передбачених ч. 4 ст.183КПК України визначає розмір застави.
Відповідно до абзацу 2 ч. 5 ст.182КПК України у виключних випадках, якщо слідчий суддя, суд встановить, що застава у зазначених межах не здатна забезпечити виконання особою, що підозрюється, обвинувачується у вчиненні тяжкого або особливо тяжкого злочину, покладених на неї обов`язків, застава може бути призначена у розмірі, який перевищує вісімдесят чи триста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб відповідно.
Оскільки досудовим розслідуванням установлено, що внаслідок умисних протиправних дій ОСОБА_6 та ОСОБА_8 із державної власності вибули земельні ділянки сільськогосподарського призначення, які містять особливо цінні ґрунти, площею 64 га загальною вартістю 3674280 грн та спричинено тяжких наслідків охоронюваним законом державним інтересам, враховуючи тяжкість вчиненого злочину та матеріальне становище ОСОБА_6 , найбільш дієвим, відповідно до вимог абзацу 2 ч. 5 ст. 182 КПК України, буде розмір застави в межах завданих збитків, а саме у великих розмірах, тобто 950 розміри прожиткового мінімуму для працездатних осіб, з метою запобігання ризикам, передбаченим п. п. 1, 2, 3 ч. 1 ст.177КПК України та забезпечення її належної процесуальної поведінки та виконання покладених на неї обов`язків.
У разі внесення застави визначити необхідність виконання підозрюваною обов`язків, передбачених ч. 5ст. 194 КПК України,зокрема:1)прибувати довизначеної службовоїособи ізвстановленою періодичністю;2)не відлучатисяіз населеногопункту,де вонамешкає,без дозволуслідчого,прокурора або суду; 3) повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;
утримуватися від спілкування зі свідками у даному кримінальному провадженні та іншими особами з приводу обставин вчиненого ним кримінального правопорушення; 4) здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.
Відповідно до ст. 177 КПК України метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам:1)переховуватись від органів досудового розслідування та/або суду; 2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; 3)незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні 4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; 5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.
Підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті. Слідчий, прокурор не мають права ініціювати застосування запобіжного заходу без наявності для цього підстав, передбачених цим Кодексом.
Стаття 183 КПК України, передбачає, що тримання під вартою є винятковим запобіжним заходом, який застосовується виключно у разі, якщо прокурор доведе, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти ризикам.
Відповідно до вимог ст.184КПК України під час досудового розслідування слідством встановлено наявність ризиків, передбачених ст.177 КПК України, і в обґрунтування застосування запобіжного заходу щодо ОСОБА_6 покладається необхідність запобігання спробам переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду, а також перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.
Відповідно дост. 194 КПК Українипід час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводяться наданні сторонами кримінального провадження докази обставин, які свідчать про: наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального провадження; наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбаченихстаттею 177 КПК України, і на які вказує слідчий, прокурор; недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначених у клопотанні.
Вирішуючи питання про застосування до ОСОБА_6 запобіжного заходу, слідчий суддя враховує вік та стан здоров`я, сімейний та матеріальний стан, вид діяльності та місце проживання останнього та інші обставини, що мають значення для прийняття відповідного рішення.
При оцінці обставин, передбачених ст. 178 КПК України, необхідно врахувати наступне: - наявні докази вчинення підозрюваним ОСОБА_6 тяжких кримінальних правопорушень є вагомими та допустимими, отриманими у встановленому КПК України порядку; - у разі визнання винуватим підозрюваному загрожує покарання у вигляді позбавлення волі; - вік та стан здоров`я підозрюваного ОСОБА_6 , дозволяє обрання до нього запобіжного заходу, пов`язаного з обмеженням волі та свободи пересування.
Враховуючи наведені ризики, усі, визначенні ст.178 КПК України, обставини в їх сукупності, вагомість наявних доказів про вчинення підозрюваним кримінального правопорушення, особу підозрюваного, приходжу до висновку про відсутність підстав для застосування більш м`якого запобіжного заходу та, що запобіжний захід у виді тримання під вартою є необхідним і таким, що забезпечить на даному етапі досудового розслідування виконання підозрюваним процесуальних обов`язків та зможе запобігти встановленим ризикам, передбаченим ст. 177 КПК України.
Інший, більш м`який запобіжний захід ніж тримання під вартою, за вставлених у справі обставин та наявних ризиків, не зможе забезпечити належну поведінку підозрюваного у даному кримінальному провадженні.
Наявність у ОСОБА_6 постійного місця проживання, з огляду на встановлені обставини, на переконання суду, не може бути підставою для відмови у обрані запобіжного заходу у виді тримання під вартою.
ОСОБА_6 раніше не судимий проте підозрюється у вчиненні тяжкого злочину, що передбачає покарання у вигляді позбавлення волі на строк від 3 до 6 років, отже відносно нього може бути обраний такий запобіжний захід, як тримання під вартою.
Згідно з п. 1 листа Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 04.04.2013 № 511-550/0/4-13 «Про деякі питання порядку застосування запобіжних заходів під час досудового розслідування та судового провадження відповідно до Кримінального процесуального кодексу України», слідчому судді слід враховувати, що рішення про застосування одного із видів запобіжних заходів, який обмежує права і свободи підозрюваного, має відповідати характеру певного суспільного інтересу (визначеним у КПК конкретним підставам і меті), що, незважаючи на презумпцію невинуватості, превалює над принципом поваги до свободи особистості.
Як зазначено в п. 102 Рішення Європейського суду з прав людини від 08.02.2005 в справі «Панченко проти Росії» (скарга № 45100/98), суворість вироку, який може бути винесений особі, є суттєвим елементом при оцінці вірогідності того, що особа ухилиться від правосуддя чи вчинить повторний злочин.
Враховуючи наведені ризики, усі, визначенні ст.178 КПК України, обставини в їх сукупності, вагомість наявних доказів про вчинення підозрюваним кримінального правопорушення, особу підозрюваного, приходжу до висновку про відсутність підстав для застосування більш м`якого запобіжного заходу та, що запобіжний захід у виді тримання під вартою є необхідним і таким, що забезпечить на даному етапі досудового розслідування виконання підозрюваним процесуальних обов`язків та зможе запобігти встановленим ризикам, передбаченим ст. 177 КПК України.
Слідчий суддя вважає, що підстави і обставини, які зазначені в клопотанні слідчого, є достатньо обґрунтованими, а прокурор та слідчий в повному обсязі довели, що обмеження права підозрюваного на свободу є виправданим.
Інші, більш м`які запобіжні заходи є недостатніми для запобігання ризикам, встановленим в судовому засіданні, а тому завадити їм можливо лише шляхом обрання відносно підозрюваного запобіжного заходу у виді тримання під вартою.
На переконання слідчого судді, такий висновок узгоджується з вимогами ст. 5 Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, оскільки обрання підозрюваному ОСОБА_6 запобіжного заходу у виді тримання під вартою з наведених підстав виправдане існуванням суспільного інтересу на забезпечення належного досудового розслідування у кримінальному провадженні щодо тяжкого кримінального правопорушення.
За встановлених обставин, слідчий суддя дійшов висновку, що клопотання слідчого є обґрунтоване і доведене, а обрання відносно підозрюваного ОСОБА_6 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою в даному випадку відповідатиме обставинам вчиненого кримінального правопорушення і на даному етапі досудового розслідування такий захід забезпечення кримінального провадження виправдовує таке втручання у право підозрюваного на особисту свободу та недоторканість.
Обставин, які б вказували на неможливість утримання ОСОБА_6 під вартою, не встановлено.
Враховуючи обставини та тяжкість злочину, суспільної небезпеки кримінального правопорушення у якому підозрюється ОСОБА_6 слідчий суддя вважає за необхідне визначити заставу у розмірі 950 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить (з урахуванням одного прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який становить 3028 грн.) 2876600 грн., оскільки внесення застави саме в такому розмірі може гарантувати виконання підозрюваним покладених на нього обов`язків, з урахуванням ризиків, визначених ст. 177 КПК України.
А тому саме такий розмір застави зможе забезпечити належну процесуальну поведінку та не буде завідомо непомірним для нього.
Строк тримання під вартою слід визначити в межах строку досудового розслідування.
Керуючись ст.ст. 177, 178, 183, 196, 197 КПК України, слідчий суддя -
постановив:
Клопотання задовольнити.
Застосувати відносно підозрюваного у вчинені кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 264 КК України, ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ,запобіжний захід у виді тримання під вартою на строк по 31 жовтня 2025 року включно.
Визначити заставу в розмірі 950 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 2876600 грн., яка може бути внесена як самим підозрюваним, так і іншою фізичною або юридичною особою.
У разі внесення застави, покласти на підозрюваного ОСОБА_6 наступні обов`язки:
прибувати до слідчого, прокурора, слідчого судді або суду за кожним їх викликом, вимогою та визначеною ними періодичністю;
не відлучатися із населеного пункту, в якому проживає, без дозволу слідчого, прокурора, слідчого судді або суду;
повідомляти слідчого, прокурора або суд про зміну свого місця проживання та місця роботи;
утримуватися від спілкування зі свідками у кримінальному провадженні;
залишити на зберігання уповноваженому органу свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.
У разі невиконання даних обов`язків, застава звертається в дохід держави.
Ухвала діє по 31 жовтня 2025 року включно.
Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її оголошення.
Ухвала може бути оскаржена до Хмельницького апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя
Хмельницького міськрайонного суду ОСОБА_1
Суд | Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 08.09.2025 |
Оприлюднено | 11.09.2025 |
Номер документу | 130069258 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою |
Кримінальне
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Трембач О. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні