22/343-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
14.12.06р.
Справа № 22/343-06
За позовом Товариства з обмежувальною відповідальністю "Укрстальінвест",
м. Дніпропетровськ
до Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ
про стягнення 8 953 грн. 56 коп.
Суддя Пуппо Л.Д.
Представники:
Від позивача : не з'явився
Від відповідача: Шляєв І.В., дов. № 218від 01.01.06
СУТЬ СПРАВИ
Позивач просить стягнути з відповідача 8953,56 грн. вартість брухту чорних металів за залізничною накладною 35721356.
Відповідач позов не визнав, посилаючись на те, що позивач не міг звертатися до суду з позовом про недостачу, оскільки є відправником вантажу, а не одержувачем.
ВСТАНОВЛЕНО
13 січня 2005 року за зазначеною вище накладною у вагоні № 67701235 зі станції Стрий Львівської залізниці, товариством з обмеженою відповідальністю „Укрстальінвест” на адресу ВАТ КГМК „Криворіжсталь” відправлено вантаж –брухт чорних металів (вид 4) в кількості 54900 кг (нетто).
18 січня 2005 року зазначений вагон з вантажем прибув на станцію призначення Кривий Ріг Придніпровської залізниці з попутним актом загальної форми № 10544 від 16.12.2005 року, який був складений на станції Кривий Ріг Сортувальний Придніпровської залізниці.
По заявці одержувача вантажу ВАТ КГМК „Криворіжсталь” від 18.12.2005 № 46, у відповідності до ст. 52 Статуту залізниць України (далі по тексту –Статут), було проведено контрольне переважування вагону у зв'язку з порушенням маркування та наявності ознак доступу до вантажу під час перевезення.
По результатам переваження було складено комерційний акт від 18.12.05. № АР 243989/52, який посвідчив наступні факти: вантаж брухт чорних металів (вид № 4), по документу значиться брутто 68900 кг, тара с бруса 24000 кг, нетто 54900 кг. Фактично брутто 67850 кг, тара с бруса 24000 кг, нетто 43850 кг, що менше нетто по документу на 11050 кг. Навантаження у вагоні відповідно до акту загальної форми № 10544 від 16.12.2005, над 1 та 7 люками відсутні листи прикриття, поглиблення довжиною 10 м, по всій ширині вагону , глибиною від 0,5-1 м, навантаження у вагоні нижче бортів на 150 мм окрім місць з поглибленнями.
Згідно зі статтею 129 Статуту, обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача, пасажирів під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами або актами загальної форми, які складають станції залізниць.
Зазначений комерційний акт складений відповідно до Правил складання актів, підписаний належними особами та приймається судом як належний доказ.
За обставин, зазначених в комерційному акті, оскільки вантаж прибув з ознаками втрати (поглиблення та відсутність листів прикриття), відповідальність за недостачу цієї кількості вантажу повинна бути покладена на перевізника у відповідності за статтею 110 Статуту.
Згідно зі статтею 130 Статуту Право на пред'явлення до залізниці претензій та позовів мають:
а) у разі втрати вантажу:
відправник - за умови пред'явлення вантажної квитанції і документів, що підтверджують кількість і вартість відправленого вантажу;
одержувач - за умови пред'явлення вантажної квитанції з відміткою станції призначення про неприбуття вантажу і документів, що підтверджують кількість і вартість відправленого вантажу. У разі неможливості пред'явлення вантажної квитанції подається довідка станції відправлення про прийняття вантажу до перевезення з відміткою станції призначення про неприбуття вантажу;
б) у разі недостачі, псування або пошкодження вантажу:
одержувач - за умови пред'явлення накладної, комерційного акта і документа, що засвідчує кількість і вартість відправленого вантажу. Якщо у складанні комерційного акта відмовлено, замість нього подається документ, що підтверджує скаргу про цю відмову;
в) у разі прострочення доставки вантажу - одержувач за умови пред'явлення накладної;
д) у разі втрати багажу чи вантажобагажу - пред'явник багажної чи вантажобагажної квитанції, а у разі недостачі, псування, пошкодження або прострочення доставки багажу, вантажобагажу - пред'явник акта, виданого залізницею про недостачу, прострочення доставки, псування, пошкодження багажу чи вантажобагажу.
Накладна, вантажна, багажна і вантажобагажна квитанції та комерційний акт подаються лише в оригіналі.
Згідно зі статтею 133 Статуту передача іншим організаціям або громадянам права на пред'явлення претензій та позовів не допускається, за винятком випадків передачі такого права вантажовідправником вантажоодержувачу або вантажоодержувачем вантажовідправнику, а також вантажовідправником або вантажоодержувачем вищій організації або уповноваженій особі, яка виступає від їх імені.
Передача права на пред'явлення претензій і позовів засвідчується переуступним підписом на документі (накладній, вантажній, багажній квитанції), а для уповноваженої особи - довіреністю, оформленою згідно із законодавством.
До матеріалів справи надано позивачем оригінал залізничної накладної № 35721356, на зворотній стороні якої одержувачем вантажу ВАТ КГМК „Криворіжсталь” зроблено переуступний напис, яким було надано право ТОВ „Укрстальінвест” на пред'явлення претензій та позовів пов'язаних з перевезенням по зазначеній залізничній накладній.
За таких обставин, суд вважає правомірним факт пред'явлення позову відправником вантажу ТОВ „Укрстальінвест”.
Загальні підстави для відповідальності за завдану майнову шкоду встановлені статтею 1166 Цивільного кодексу України. Відповідно до зазначеної норми, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. При цьому особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.
Відповідно до частини 3 статті 314 Господарського кодексу України за шкоду, заподіяну при перевезення вантажу, а саме, у разі втрати або недостачі вантажу, перевізник відповідає в розмірі вартості вантажу, який втрачено або якого не вистачає.
Розмір шкоди в даному випадку складається із вартості вантажу, який був відправлений відправником, але фактично не надійшов одержувачу.
Керуючись статтями 110, 129, 133 Статуту залізниць України, статтями 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ
Позов задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Державного підприємства „Придніпровська залізниця”, м. Дніпропетровськ на користь Товариства з обмеженою відповідальністю „Укрстальінвест” м.Дніпропетровськ 8953 грн. 56 коп. основної суми, 102 грн. державного мита, 118 грн. витрат на інформаційне забезпечення судового процесу, видавши наказ.
Суддя
Л.Д. Пуппо
Рішення підписано
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2006 |
Оприлюднено | 30.01.2008 |
Номер документу | 1301160 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Пуппо Л.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні