Третій апеляційний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
20 серпня 2025 року м. Дніпросправа № 160/16076/24
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Божко Л.А. (доповідач),
суддів: Лукманової О.М., Дурасової Ю.В.,
за участю секретаря судового засідання Соловей Л.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпро апеляційну скаргу Приватного акціонерного товариства «Сентравіс продакшн юкрейн» на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15.01.2025 р. (суддя Дєєв М.В.) у справі за позовом Приватного акціонерного товариства «Сентравіс продакшн юкрейн» до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, Головного управління Державної казначейської служби України в Дніпропетровській області про стягнення пені
В С Т А Н О В И В
20.06.2024 р. ПАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про стягнення пені, де просили стягнути зі Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків на користь ПАТ «Сентравіс продакшн юкрейн» пеню в розмірі 10 342 250,33 грн, нараховану на суму заборгованості бюджету з відшкодування податку на додану вартість.
12.09.2024 р. позивач збільшив позовні вимоги, де просив стягнути зі Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків на користь ПАТ «Сентравіс продакшн юкрейн» пеню нараховану на суму заборгованості бюджету з відшкодування податку на додану вартість за період 25.01.2024 р. по 12.09.2024 р. в розмірі 15 788 133,88 грн.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31.10.2024 р. залучене до участі в справі в якості другого відповідача Головне управління Державної казначейської служби у Дніпропетровській області.
18.11.2024 р. позивач уточнив позовні вимоги, де просив стягнути з Державного бюджету України на користь ПАТ «Сентравіс продакшн юкрейн» пеню в розмірі 10 370 585,27 грн, нараховану на суму заборгованості бюджету з відшкодування податку на додану вартість.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15.01.2025 р. в задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Не погодившись з рішенням суду, позивач подав апеляційну скаргу, де просив скасувати рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15.01.2025 р., ухвалити нове судове рішення, яким позовні вимоги задовільнити.
Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції прийняте рішення протиправне, необгрунтоване та таке, що винесене з неправильним застосуванням норм матеріального права, що підлягає скасуванню.
На апеляційну скаргу ПАТ «Сентравіс продакшн юкрейн» Східне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків подало відзив, де просили апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду залишити без змін.
Дослідивши матеріали справи, докази по справі, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про залишення без задоволення апеляційної скарги в зв`язку з наступним.
З матеріалів справи вбачається, що Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.07.2023 р. по справі № 160/4145/23 адміністративний позов ПАТ «Сентравіс продакшн юкрейн» до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень рішень задоволений повністю.
Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 24.01.2024 р. по справі № 160/4145/23 Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.07.2023 р. залишене без змін. Рішення суду набрало законної сили 24.01.2024 р.
Статтею 200 ПК України передбачено, що «200.7. Платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
200.7.1. Формування Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування здійснюється на підставі баз даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує податкову політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.
200.7.2. Заяви про повернення сум бюджетного відшкодування автоматично вносяться до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування протягом операційного дня їх отримання у хронологічному порядку їх надходження.
Повернення узгоджених сум бюджетного відшкодування здійснюється у хронологічному порядку відповідно до черговості внесення до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування.
Узгоджена сума бюджетного відшкодування стає доступною органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, для виконання на наступний операційний день за днем її відображення в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування та перераховується органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, у строки, передбачені пунктом 200.13 цієї статті, на рахунок платника податку в обслуговуючому банку/небанківському надавачу платіжних послуг та/або на бюджетні рахунки для перерахування у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до Державного бюджету України.
200.13. На підставі даних Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, після дня набуття статусу узгодженої суми бюджетного відшкодування перераховує таку суму з бюджетного рахунка на рахунок платника податку в обслуговуючому банку/небанківському надавачу платіжних послуг та/або на бюджетні рахунки для перерахування у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету, протягом п`яти операційних днів.
200.15. Після закінчення процедури адміністративного оскарження або набрання законної сили рішенням суду контролюючий орган на наступний робочий день після отримання відповідного рішення зобов`язаний внести до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування дані щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування платника.
200.23. Суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість. На суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.
Положення другого речення абзацу першого цього пункту не застосовується у разі, якщо така заборгованість зумовлена виникненням форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) у зв`язку із введенням воєнного, надзвичайного стану».
Судом встановлено, що на день звернення позивача до суду з даним позовом відповідачем не було внесено до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування дані щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування платника, а суми ПДВ в розмірі 150 316 243 грн не відшкодовані позивачу.
Крім того, встановлено, що постановою Верховного суду від 05.06.2025 р. по справі № 160/4145/23 Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.07.2023 р. та Постанова Третього апеляційного адміністративного суду від 24.01.2024 р. залишені без змін, в зв`язку з чим узгоджені суми бюджетного відшкодування в розмірі 150 316 243 грн.
Позивач вважає, що з відповідача на користь позивача підлягає стягненню пеня за період з 25.01.2024 р. по 19.06.2024 р. за 147 днів в загальному розмірі 10 342 250,33 грн.
Однак, судом встановлено, що 24.02.2022 р. Указом Президента України № 64/2022 р. введений воєнний стан з 05.30 24.02.2022 р. строком на 30 діб.
Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 06.02.2023 р. № 58/2023 р. частково змінено ст. 1 Указу Президента України від 24.02.2022 р. № 64/2022 р. (із змінами внесеними Указами Президента України від 14.03.2022 р., № 133/2022 р., від 18.04.2022 р. № 259/2022 р., від 17.05.2022 р. № 341/2022 р., від 12.08.2022 р. № 573/2022 р., від 07.11.2022 р. № 757/2022 р.,) воєнний стан в Україні продовжений з 05.30 19.02.2023 р. строком на 90 діб. Указом Президента України від 06.05.2024 р. № 271/2024 «Про продовження строку дії воєнного стану» воєнний стан в Україні продовжений з 05.30 14.05.2024 р. строком на 90 днів.
Статтею Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачено, що « 1. Воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень».
Враховуючи вищевикладене, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції та вважає за необхідне апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду залишити без змін.
Керуючись ст.ст. 315,316,321,322,325 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Приватного акціонерного товариства «Сентравіс продакшн юкрейн» - залишити без задоволення.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15.01.2025 р. залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту.
Головуючий - суддяЛ.А. Божко
суддяО.М. Лукманова
суддяЮ. В. Дурасова
| Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
| Дата ухвалення рішення | 20.08.2025 |
| Оприлюднено | 15.09.2025 |
| Номер документу | 130135509 |
| Судочинство | Адміністративне |
| Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Божко Л.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні