Київський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяКИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
11 вересня 2025 року Київ № 320/44089/25
Суддя Київського окружного адміністративного суду Парненко В.С., розглянувши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до Київської обласної державної адміністрації в особі Комісії з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян, треті особи: Департамент соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації, Департамент соціального розвитку та ветеранської політики Київської обласної державної адміністрації (КОВА) про визнання протиправним та скасування рішення,
в с т а н о в и в:
ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) звернувся до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Київської обласної державної адміністрації в особі Комісії з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян (01196, м. Київ, пл. Лесі Українки, буд. 1, код ЄДРПОУ 00022533), треті особи: Департамент соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації, Департамент соціального розвитку та ветеранської політики Київської обласної державної адміністрації (КОВА) про визнання протиправним та скасування рішення, в якому позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Київської обласної державної адміністрації щодо визначення статусу осіб, які брали участь у проведені робіт з евакуації людей і майна із зони відчуження внаслідок Чорнобильської катастрофи, яке прийнято 07.07.2011 року у вигляді протоколу № 155 в частині визнання не обґрунтованого ОСОБА_1 (РНОКПП № НОМЕР_1 ) посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС в 1986р. серія НОМЕР_2 виданого 03 вересня 1991 р.;
- зобов`язати Київську обласну державну адміністрацію видати ОСОБА_1 (РНОКПП № НОМЕР_1 ) посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС в 1986р.
За результатами автоматизованого розподілу справ між суддями Київського окружного адміністративного суду справа №320/44089/25 передана до розгляду судді Парненко В.С.
Відповідно до пунктів 3, 6 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 КАС України та чи немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Згідно із частиною 1 статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Отже, позивач може звернутися до адміністративного суду з вимогами про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень в межах строку, встановленого частиною 2 статті 122 КАС України, у якій передбачено загальний шестимісячний строк звернення до адміністративного суду з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Велика Палата Верховного Суду у постанові від 01.04.2020 по справі №9901/601/19 (11-49заі20) висловила наступні правові висновки, що строк звернення до адміністративного суду - це проміжок часу після виникнення спору у публічно-правових відносинах, протягом якого особа має право звернутися до адміністративного суду із заявою за вирішенням цього спору і захистом своїх прав, свобод чи інтересів. Початок перебігу строків звернення до суду починається з часу, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
При цьому Велика Палата Верховного Суду звернула увагу на те, що право на звернення до суду не є абсолютним чи безмежним, а може бути регламентованим. Поважними визнаються обставини, які об`єктивно є непереборними та не залежать від волевиявлення сторони і пов`язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення сторонами у справі процесуальних дій.
Інститут строків в адміністративному процесі сприяє досягненню юридичної визначеності у публічно-правових відносинах, а також стимулює учасників адміністративного процесу добросовісно ставитися до виконання своїх обов`язків. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними; після їх завершення, якщо ніхто не звернувся до суду за вирішенням спору, відносини стають стабільними.
Встановлення строків звернення до суду з відповідними позовними заявами законом передбачено з метою дисциплінування учасників адміністративного судочинства та своєчасного виконання ними передбачених Кодексом адміністративного судочинства України певних процесуальних дій.
У позовних вимогах позивач просить суд «визнати протиправним та скасувати рішення комісії Київської обласної державної адміністрації щодо визначення статусу осіб, які брали участь у проведені робіт з евакуації людей і майна із зони відчуження внаслідок Чорнобильської катастрофи, яке прийнято 07.07.2011 року у вигляді протоколу № 155 в частині визнання не обґрунтованого ОСОБА_1 (РНОКПП № НОМЕР_1 ) посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС в 1986р. серія НОМЕР_2 виданого 03 вересня 1991 р.», проте згідно матеріалів справи комісія приймала рішення лише про відмову у визначені статусу «Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС».
Водночас до суду з позовною заявою позивач звернувся лише 29.09.2025 року, тобто з пропуском шестимісячного строку звернення.
Клопотання про поновлення строку звернення до суду позивачем не надано.
Частиною 6 статті 161 КАС України передбачено, що у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.
Відповідно до частини 1 статті 123 КАС України у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху.
При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.
Згідно з частини 2 статті 123 КАС України якщо заяву не буде подано особою в зазначений строк або вказані нею підстави для поновлення строку звернення до адміністративного суду будуть визнані неповажними, суд повертає позовну заяву.
Згідно з частиною 1 статті 161 КАС України до позовної заяви додаються її копії, а також копії доданих до позовної заяви документів відповідно до кількості учасників справи, крім випадків, визначених частиною другою цієї статті.
Перевіривши матеріали позовної заяви, судом встановлено, що позивачем надано примірник позовної заяви з додатками для суду та відповідача та один примірник для третьої особи.
Водночас позивачем у позовній заяві визначені дві треті особи, а саме Департамент соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації, Департамент соціального розвитку та ветеранської політики Київської обласної державної адміністрації (КОВА).
Відповідно до частин 1, 2 статті 169 КАС України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).
На підставі викладеного, суд залишає подану заяву без руху та надає позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви протягом десяти днів з дня отримання копії ухвали суду шляхом надання до суду:
- клопотання про поновлення строку звернення до суду з належними доказами на підтвердження поважності пропуску, з урахуванням правової позиції суду;
- примірника позовної заяви для третьої особи з належним чином засвідченими додатками до неї.
Керуючись статтями 94, 160, 161, 169, 171, 248, 256 КАС України, суддя,
у х в а л и в:
Позовну заяву ОСОБА_1 до Київської обласної державної адміністрації в особі Комісії з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян, треті особи: Департамент соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації, Департамент соціального розвитку та ветеранської політики Київської обласної державної адміністрації (КОВА) про визнання протиправним та скасування рішення, - залишити без руху.
Надати позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви протягом десяти днів з дня отримання копії ухвали суду шляхом надання до суду:
- клопотання про поновлення строку звернення до суду з належними доказами на підтвердження поважності пропуску, з урахуванням правової позиції суду;
- примірника позовної заяви для третьої особи з належним чином засвідченими додатками до неї.
Копію ухвали про залишення позовної заяви без руху невідкладно направити на адресу позивача.
Роз`яснити позивачу, що позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк. Повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.
Ухвала набирає законної сили відповідно до статті 256 КАС України та оскарженню не підлягає.
Суддя Парненко В.С.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2025 |
Оприлюднено | 15.09.2025 |
Номер документу | 130170242 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Парненко В.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні