Герб України

Ухвала від 15.09.2025 по справі 908/181/24

Господарський суд запорізької області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

номер провадження справи 33/21/24

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

15.09.2025 Справа № 908/181/24

м.Запоріжжя Запорізької області

Господарський суд Запорізької області у складі судді Мірошниченка М.В. при секретарі судового засідання Драковцевій В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву вих. без номеру від 14.08.2025 (вх.№16614/08-08/25 від 18.08.2025) Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку АВТОЗАВОДСЬКА 8-Б про зміну порядку виконання рішення Господарського суду Запорізької області від 20.09.2024 у справі № 908/181/24

за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку АВТОЗАВОДСЬКА 8-Б (юридична адреса: 69118, м. Запоріжжя, вул. Автозаводська, буд. 8-б; адреса для листування: 69118, м. Запоріжжя, вул. Автозаводська, буд. 8-б, кв. 69, ідентифікаційний код 43709879)

до відповідача: Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 206, ідентифікаційний код 04053915)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача: Комунальне некомерційне підприємство Центр первинної медико-санітарної допомоги №6 (69104, м. Запоріжжя, вул. Чумаченка, буд. 21, ідентифікаційний код 38969678)

про стягнення 142 593,75 грн.

заінтересована особа: Виконавчий комітет Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 206, ідентифікаційний код 02140892)

за участю представників:

від заявника (стягувача) не з`явився;

від боржника не з`явився;

від третьої особи не з`явився;

від заінтересованої особи не з`явився;

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Господарського суду Запорізької області від 03.06.2024 у справі №908/181/24 позов задоволено. Стягнуто з Запорізької міської ради на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку АВТОЗАВОДСЬКА 8-Б заборгованість зі сплати внесків у розмірі 142 593,75 грн. та витрати на сплату судового збору в сумі 3 028,00 грн.

Постановою центрального апеляційного господарського суду від 11.09.2024 у справі №908/181/24 вказане судове рішення залишено без змін.

20.09.2024 на виконання судового рішення у справі № 908/181/24, яке набрало законної сили, видано відповідний наказ.

18.08.2025 від стягувача надійшла заява про зміну порядку виконання рішення Господарського суду Запорізької області від 20.09.2024 у справі № 908/181/24 шляхом визначення його наступним чином: стягнути з Запорізької міської ради на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку АВТОЗАВОДСЬКА 8-Б заборгованість зі сплати внесків у розмірі 142593,75 грн. та витрати на сплату судового збору в сумі 3028,00 грн. шляхом списання коштів з відповідного рахунку Виконавчого комітету Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 206, ідентифікаційний код 02140892).

В обґрунтування поданої заяви стягувач посилається на те, що виконання судового рішення шляхом стягнення грошових коштів із Запорізької міської ради є неможливим, оскільки бюджетне законодавство не передбачає можливості Запорізької міської ради бути розпорядником бюджетних коштів. Натомість Виконавчий комітет Запорізької міської ради є головним розпорядником бюджетних коштів у м. Запоріжжі, який здійснює заходи, що реалізуються за рахунок коштів бюджету, зокрема щодо сплати коштів на виконання судового рішення.

Згідно з протоколом передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 18.08.2025 заяву передано на розгляд судді Мірошниченку М.В.

Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 331 ГПК України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.

Заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення або розстрочення виконання судового рішення розглядається у двадцятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням учасників справи.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 19.08.2025 прийнято до розгляду заяву стягувача про зміну порядку виконання рішення Господарського суду Запорізької області від 20.09.2024 у справі № 908/181/24, призначено розгляд заяви в судовому засіданні на 08.09.2025 об 10 год. 00 хв. Запропоновано боржнику та заінтересованій особі надати відзив на заяву про зміну порядку виконання рішення.

Копію ухвали доставлено до електронних кабінетів сторін, третьої особи та заінтересованої особи 20.08.2025, що підтверджується довідками про доставку електронного листа.

В судове засідання 08.09.2025 учасники справи своїх представників не направили, причин неявки не повідомили.

З огляду на те, що представники усіх учасників справи в судове засідання не з`явилися, судове засідання проводилося без фіксування технічними засобами, на підставі ч.3 ст. 222 ГПК України.

Відзивів на заяву стягувача не надійшло.

За результатами судового засідання суд постановив ухвалу про задоволення заяви стягувача, виходячи з такого.

Рішенням Господарського суду Запорізької області від 03.06.2024 у справі №908/181/24 стягнуто з Запорізької міської ради на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку АВТОЗАВОДСЬКА 8-Б заборгованість зі сплати внесків у розмірі 142 593,75 грн. та витрати на сплату судового збору в сумі 3 028,00 грн.

Постановою Центрального апеляційного господарського суду від 11.09.2024 у справі №908/181/24 вказане судове рішення залишено без змін.

На виконання рішення суду 20.09.2024 видано відповідний наказ.

На заяву позивача від 08.11.2024 № 86 щодо виконання наказу Господарського суду Запорізької області від 20.09.2024 у справі № 908/181/24 про стягнення грошових коштів з Запорізької міської ради Головне управління Державної казначейської служби України у Запорізькій області листом від 11.11.2024 № 04-08.3-06/8415 повернуло оригінал вказаного виконавчого документа у зв`язку з тим, що боржник за виконавчим документом у вказаній справі - Запорізька міська рада - не має відкритих рахунків в Головному управління та територіальних управліннях Державної казначейської служби України Запорізької області, на виконання виконавчого документу не розповсюджуються положення Закону України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень.

З відповіді Головного управління Державної казначейської служби України у Запорізькій області від 20.01.2025 № 04-08.3-06/428 на заяву позивача від 17.12.2024 № 88 вбачається повернення оригіналу виконавчого документа із тотожних підстав.

Також стягувач звертався до Головного управління Державної казначейської служби України у Запорізькій області щодо виконання наказу в даній справі із заявою №103 від 05.08.2025. Наказ було повернуто без виконання з цих самих підстав листом Головного управління Державної казначейської служби України у Запорізькій області від 13.08.2025 №04-08.3-06/5007, в якому роз`яснено стягувачу, що заходи з виконання наказу можуть бути проведені за умови зміни судом порядку виконання судового рішення, зокрема шляхом списання коштів з відповідного рахунку Виконавчого комітету Запорізької міської ради.

З положень ч. 1 ст. 18 ГПК України слідує, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Згідно з ч. 1 ст. 327 ГПК України виконання судового рішення здійснюється на підставі наказу, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції.

Виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, законодавчо визначений комплекс дій, спрямованих на захист і відновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави (п.2 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 13.12.2012 №18-рп/2012); невиконання судового рішення загрожує сутності права на справедливий розгляд судом (п. 3 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 25.04.2012 № 11-рп/2012).

Відповідно до пп. 1 п. 9 Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України безспірне списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) здійснюється Казначейством України у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, за черговістю надходження таких рішень, щодо видатків бюджету - в межах відповідних бюджетних призначень та наданих бюджетних асигнувань.

Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, визначено Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845 (далі - Порядок №845), за змістом якого органами Державної казначейської служби України на підставі виконавчих документів виконуються рішення про стягнення коштів боржників, що обслуговуються в органах Державної казначейської служби України.

Пунктом 2 Порядку № 845 визначено: безспірне списання операції з коштами державного та місцевих бюджетів, що здійснюються з метою виконання Казначейством та його територіальними органами рішень про стягнення коштів без згоди (подання) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, боржників, органів місцевого самоврядування та/або державних органів па підставі виконавчих документів; боржники визначені в рішенні про стягнення коштів державні органи, розпорядники бюджетних коштів (бюджетні установи), а також одержувачі бюджетних коштів в частині здійснення передбачених бюджетною програмою заходів, на які їх уповноважено, які мають відкриті рахунки в територіальних органах Державної казначейської служби України, крім рахунків із спеціальним режимом використання.

Частиною 1 статті 11 Закону України № 280/97-ВР від 21.05.1997 «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Відповідно до ч. 1 ст. 51 Закону України № 280/97-ВР від 21.05.1997 «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень.

Відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону України № 280/97-ВР від 21.05.1997 «Про місцеве самоврядування в Україні» матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

Згідно з ч. ч. 1, 5 ст. 64 Закону України № 280/97-ВР від 21.05.1997 «Про місцеве самоврядування в Україні» видатки, які здійснюються органами місцевого самоврядування на потреби територіальних громад, їх розмір і цільове спрямування визначаються відповідними рішеннями про місцевий бюджет.

Видатки місцевого бюджету здійснюються із загального та спеціального фондів місцевого бюджету відповідно до вимог Бюджетного кодексу України та закону про Державний бюджет України.

Зі змісту п. 3 ч. 2, п. 3 ч. 5 ст. 22 Бюджетного кодексу України слідує, що головними розпорядниками бюджетних коштів за бюджетними призначеннями, визначеними рішеннями про місцеві бюджети, можуть бути виключно місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників. Головний розпорядник бюджетних коштів отримує бюджетні призначення шляхом їх затвердження у законі про Державний бюджет України (рішенні про місцевий бюджет).

Головні розпорядники коштів місцевих бюджетів визначаються рішенням про місцевий бюджет (ч. 4 ст. 22 Бюджетного кодексу України).

Отже, бюджетне законодавство України не передбачає можливості Запорізької міської ради бути розпорядником бюджетних коштів, на відміну від її виконавчих органів.

З положень ч. ч. 1, 2 ст. 11 та ч. 8 ст. 51 Закону України № 280/97-ВР від 21.05.1997 «Про місцеве самоврядування в Україні» вбачається, що виконавчими органами міських рад є їх виконавчі комітети, які є підконтрольними і підзвітними відповідним радам.

Згідно з п. 23 ч. 1 ст. 26 Закону України № 280/97-ВР від 21.05.1997 «Про місцеве самоврядування в Україні» до повноважень міської ради віднесено розгляд прогнозу місцевого бюджету, затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього затвердження звіту про виконання відповідного бюджету.

Відповідно до пп. 1 п. "а" ч. 1 ст. 28 Закону України № 280/97-ВР від 21.05.1997 «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів міських рад належать, зокрема, власні (самоврядні) повноваження, зокрема, щодо забезпечення виконання місцевого бюджету, а також здійснення в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету.

Отже, виконавчі комітети міських рад утворюються, в тому числі, для здійснення фінансування видатків з місцевого бюджету. Фінансові ресурси на виконання статей видатків закріплюються за виконавчими органами відповідних органів місцевого самоврядування.

Запорізькою міською радою прийнято рішення від 04.12.2024 № 56 «Про бюджет Запорізької міської територіальної громади на 2025 рік (код бюджету 0856200000)». Згідно з додатком 3 до вказаного рішення головним розпорядником бюджетних коштів визначено Виконавчий комітет Запорізької міської ради.

Таким чином, Виконавчий комітет Запорізької міської ради є головним розпорядником бюджетних коштів у місті Запоріжжі, який здійснює заходи, що реалізуються за рахунок коштів бюджету, в тому числі щодо сплати судового збору за подачу позовних заяв та інших заяв до суду для захисту прав та інтересів територіальної громади в особі Запорізької міської ради.

Згідно з ч. ч. 1, 3 ст. 331 ГПК України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.

Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Вказана норма передбачає, що підставою для зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим. Під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти прийняття господарським судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і спосіб, які встановлені раніше.

Враховуючи викладене, суд ухвалив задовольнити заяву стягувача про зміну порядку виконання рішення Господарського суду Запорізької області від 20.09.2024 у справі №908/181/24. Змінити порядок виконання рішення Господарського суду Запорізької області від 20.09.2024 у справі № 908/181/24 шляхом визначення його наступним чином: стягнути з Запорізької міської ради на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку АВТОЗАВОДСЬКА 8-Б заборгованість зі сплати внесків у розмірі 142 593,75 грн. та витрати на сплату судового збору в сумі 3 028,00 грн. шляхом списання коштів з відповідного рахунку Виконавчого комітету Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 206, ідентифікаційний код 02140892).

Керуючись ст.ст. 234, 235, 255, 331 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

УХВАЛИВ:

Заяву Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку АВТОЗАВОДСЬКА 8-Б про зміну порядку виконання рішення Господарського суду Запорізької області від 20.09.2024 у справі № 908/181/24 задовольнити.

Змінити порядок виконання рішення Господарського суду Запорізької області від 20.09.2024 у справі № 908/181/24 шляхом визначення його наступним чином: стягнути з Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 206, ідентифікаційний код 04053915) на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку АВТОЗАВОДСЬКА 8-Б (юридична адреса: 69118, м. Запоріжжя, вул. Автозаводська, буд.8-б; адреса для листування: 69118, м. Запоріжжя, вул. Автозаводська, буд. 8-б, кв. 69, ідентифікаційний код 43709879) заборгованість зі сплати внесків у розмірі 142 593,75 грн. (сто сорок дві тисячі п`ятсот дев`яносто три грн. 75 коп.) та витрати на сплату судового збору в сумі 3 028,00 грн. (три тисячі двадцять вісім грн. 00 коп.) шляхом списання коштів з відповідного рахунку Виконавчого комітету Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 206, ідентифікаційний код 02140892).

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до Центрального апеляційного господарського суду протягом десяти днів з моменту її підписання. Повний текст ухвали складено та підписано 15.09.2025.

Суддя М.В.Мірошниченко

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення15.09.2025
Оприлюднено16.09.2025
Номер документу130191241
СудочинствоГосподарське
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —908/181/24

Ухвала від 09.12.2025

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Ухвала від 03.12.2025

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Ухвала від 15.09.2025

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Ухвала від 15.09.2025

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Ухвала від 19.08.2025

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Ухвала від 27.02.2025

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Ухвала від 12.02.2025

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Ухвала від 03.02.2025

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Судовий наказ від 20.09.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Постанова від 11.09.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Кощеєв Ігор Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні