Справа № 2- а-8146-2010
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 грудня 2010 року Слов' я нський міськрайонний суд Дон ецької області у складі:
головуючого - судді Хаусто вої Т.А.
при секретарі - Степанов ій С.С.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у міста Слов' янська адмініс тративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління праці і соціального захисту насел ення Слов»янської міської ра ди, за участю третьої особи - Головного управління Держа вного казначейства України в Донецькій області про визна ння дій Відповідача незаконн ими, перерахунок та виплату щ орічної грошової допомоги , -
В С Т А Н О В И В:
У Слов' янський міськра йонний суд Донецької област і звернувся ОСОБА_1 з позо вом до Управління праці і соц іального захисту населення С лов»янської міської ради, за участю третьої особи - Голо вного управління Державног о казначейства України в Дон ецькій області про визнання дій Відповідача незаконними , перерахунок та виплату щорі чної грошової допомоги обґр унтувавши свої вимоги тим, що він є учасником бойових дій на підставі посвідчення сер ії НОМЕР_1. Відповідно до д аного посвідчення на нього п оширюються пільги, встановле ні законодавством України дл я ветеранів війни - учасник ів бойових дій, а саме Закону У країни « Про статус ветерані в війни, гарантії їх соціальн ого захисту». Відповідно до с татті 12 Закону він має право д о 05 травня кожного року на щор ічне отримання разової грошо вої допомоги у розмірі п»ти м інімальних пенсій за віком.
Виплата допомоги відповід но до статті 17-1 покладена на ор гани праці та соціального за хисту населення.
Законом України « Про Держа вний бюджет України на 2008 рік т а про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2007 року до статті 12 Закону були внесені зміни, що до розміру допомоги, але такі зміни були визнані такими,що не відповідають Конституці ї на підставі Рішення Консти туційного суду України за № 10- рп/2008 від 22 травня 2008 року. Частин а2 статті 152 Конституції Украї ни встановлює, що закони, інші нормативно-правові акти, або їх окремі частини, що визнан і неконституційними втрачаю ть свою силу з моменту винесе ння рішення Конституційним с удом України.
Розмір мінімальної пенсії за віком встановлює пункт 1 с татті 28 Закону України « Про з агальнообов»язкове державн е пенсійне страхування», яка дорівнюється розміру прожи ткового мінімуму для осіб, як і втратили працездатність. М інімальна пенсія за віком на 2009 рік встановлювалась статт ею 54 Закону України « Про держ авний бюджет України на 2009 рік » та дорівнювалась розміру, щ о діяв в грудні 2008 року, тобто 498 грн. Тому, розмір допомоги,що в ін повинен був отримати в 2009 р оці, повинен був становити 2 490 грн. Розрахунок проведений з а формулою: 5х 498= 2490.
04 листопада 2009 року в силу вст упив Закон України « Про вста новлення прожиткового мінім уму і мінімальної заробітної плати», стаття 1 якого встанов ила наступний розмір мінімал ьної пенсії за віком на 2010 рік, а саме 01 квітня 2010 року - 706 грн. Т ак, розмір допомоги, що він пов инен був отримати у 2010 році ста новить 3 530 грн. Розрахунок пров едений за формулою: 5х706=3530.
Відповідно до Довідки, вида ної йому Відповідачем, допом огу йому було виплачено в нас тупних розмірах: 340 грн. за 2009 рік та 380 грн. за 2010 рік, а тому недоп лаченою сумою за 2009 рік та 2010 рі к вважає 5 300 грн. Розрахунок пр оведений за формулою: (2490+3530)-(340+380)= 5300.
В судовому засіданні позив ач ОСОБА_1 позовні вимоги підтримав, навів аналогічні доводи та просить відновити пропущений строк звернення д о суду з даним позовом; визнат и незаконними дії відповіда ча щодо не нарахування та нев иплати йому щорічної грошово ї допомоги у розмірі п»яти мі німальних пенсій за віком в 200 9 році та 2010 році,що передбачені йому як учаснику бойових дій відповідно до статті 12 закону України « Про статус ветеран ів війни, гарантії їх соціаль ного захисту»; зобов»зати ві дповідача здійснити перера хунок та виплатити йому недо плачену щорічну грошову допо могу, як учаснику бойових дій , за 2009 рік та 2010 рік, що передбаче на статтею 12 Закону України « Про статус ветеранів війни, г арантії їх соціального захис ту» у розмірі п»яти мінімаль них пенсій за віком на відпов ідний рік.
Представник відповідача - Управління праці та соціаль ного захисту населення Слов» янської міської ради до судо вого засідання не з' явився, про час та місце розгляду спр ави був повідомлений належни м чином. В наданих до суду запе реченнях на позовні вимоги ОСОБА_1 Управління праці та соціального захисту населен ня Слов»янської міської ради просить дану справу розгляд ати за їх відсутністю. Також з азначили, що Законом України «Про статус ветеранів війни , гарантії їх соціального зах исту» передбачено щорічно до 5 травня виплачувати ветеран ам війни разову грошову допо могу у розмірі, який визначає ться Кабінетом Міністрів Укр аїни в межах бюджетних призн ачень, встановлених законом України про державний бюджет України.
Крім того, статтею 17 Закону України «Про статус ветеран ів війни, гарантії їх соціаль ного захисту» фінансування в итрат, пов»язаних з його реал ізацією, здійснюється за рах унок коштів державного бюдже ту.
Кожен рік списки одержувач ів допомоги до Дня Перемоги ф ормуються заздалегідь у Голо вному Управлінні праці та со ціального захисту населення Донецької ОДА на підставі ел ектронної пенсійної бази з у рахуванням вимог та розмірів виплат, передбачених бюджет ним законодавством, а саме- За коном України «Про державний бюджет на відповідний рік». П ерерахування коштів на зазна чені цілі на рахунок Управлі ння -«Щорічна разова допомог а ветеранам війни до Дня Пере моги» провадиться за рахунок коштів Державного бюджету ч ерез рахунки Голов УПСЗН Дон ецької ОДА у визначених вищи ми органами влади розмірах.
Таким чином, Управління ниж чого рівня не приймають учас ті у визначенні розміру випл ати і виконують лише делегов ані повноваження.
Частиною другою статті 95 Ко нституції України встановле но, що виключно Законами Укра їни про Державний бюджет Укр аїни визначається будь-які в идатки держави на загальнос успільні потреби, розмір і ці льове спрямування таких вида тків. Цими Законами щорічно, в иходячи з фінансових ресурсі в державного бюджету та з огл яду на те, що більшість інших в идатків державного бюджету т акож мають соціальну направл еність і потребують пріорит етного врахування, передбача ється забезпечення фінансов ими ресурсами потреби у кошт ах для реалізації положень З аконів України в обсягах, нео бхідних для виплати допомоги , компенсацій та доплат у розм ірах, встановлених Законами про державний бюджет України на відповідний рік та Постан овами Кабінету Міністрів Укр аїни.
З метою реалізації положе нь Закону Кабінетом Міністрі в України прийнято Постанову «Про забезпечення щорічної виплати разової грошової доп омоги, передбаченої Законом України «Про статус ветерані в війни, гарантії їх соціальн ого захисту» №177 від 18 лютого 2004 року, якою встановлено щорок у до 10 квітня виділяти кошти М іністерству праці та соціаль ної політики України для вип лати разової грошової допомо ги, передбаченої Законом у ро змірах, встановлених законом про державний бюджет на відп овідний рік
Тому, окремими статтями за конів України про Державний бюджет України встановлювал ися розміри разової грошової допомоги для категорій отри мувачів, яким у відповідному бюджетному році передбачена грошова допомога до Дня Пере моги.
У 2009 році позивачу виплату р азової грошової допомоги про ведено у розмірі 340 грн. ( постан ова КМУ № 211 від 18 березня 2009 року « Про розміри одноразової гр ошової допомоги, що виплачує ться в 2009 році) - квітень 2009 та у 2010 році - 380 грн., відповідно до постанови КМУ від 07.04.2010 року № 299 .
Одночасно слід зазначити, щ о Конституційним судом Украї ни рішень щодо визнання розм ірів виплат разової грошової допомоги до Дня Перемоги у 2009 т а 2010 роках неконституційними не прийнято.
Крім того, згідно з Рішення ми Конституційного Суду Укра їни від 22.05.2008 року №10-рп/2008 положен ня пункту 20 розділу ІІ Закону України « Про державний бюдж ет України на 2008 рік» та про вне сення змін до деяких законод авчих актів України» щодо ро зміру щорічної разової допом оги відповідно до вимог Зако ну визнано такими що не відпо відають Конституції України (є неконституційними).
Згідно вимог ст. 152 Конституц ії України слідує, що:
«Закони та інші правові акт и за рішенням Конституційног о Суду України визнаються не конституційними повністю чи в окремій частині, якщо вони н е відповідають Конституції У країни або якщо була порушен а встановлена Конституцією У країни процедура їх розгляду , ухвалення або набрання чинн ості.
Закони, інші правові акти аб о окремі положення, що визнан і неконституційними, втрачаю ть чинність з дня ухвалення к онституційним Судом України рішення про їх неконституці йність.»
Із викладеного слідує, що ра зова грошова допомога до Дня Перемоги, Управлінням позив ачу була здійснена до ухвале ння рішень Конституційним Су дом України, у розмірах визна чених відповідно до діючого законодавства на той час.
Просять в задоволенні позо вних вимог ОСОБА_1 відмови ти ( а.с.11)
Представник третьої особи - Головного управління Дер жавного казначейства Україн и в Донецькій області до судо вого засідання не з»явився, п ро час та місце розгляду спра ви був повідомлений належним чином.
Суд, розглянувши подані сто ронами документи та матеріал и, всебічно і повно з' ясував ши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні ви моги, об' єктивно оцінивши д окази, які мають юридичне зна чення для розгляду справи і в ирішення справи по суті, прих одить до висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 не підл ягають задоволенню з наступн их підстав.
Як достовірно встановлено в судовому засіданні, ОСОБ А_1 є учасником бойових дій, щ о підтверджується посвідче нням серії НОМЕР_1, видани м 29 березня 1996 року ( а.с.6)
Як вбачається з даного посв ідчення на ОСОБА_1 поширюю ться пільги, встановлені зак онодавством України для вете ранів війни - учасників бой ових дій, а саме Закону Україн и « Про статус ветеранів війн и, гарантії їх соціального за хисту».
Так, Законом України «Про ст атус ветеранів війни, гарант ії їх соціального захисту» п ередбачено щорічно до 5 травн я виплачувати ветеранам війн и разову грошову допомогу у р озмірі, який визначається Ка бінетом Міністрів України в межах бюджетних призначень, встановлених законом Україн и про державний бюджет Украї ни
Частиною другою статті 95 Ко нституції України встановле но, що виключно Законами Укра їни про Державний бюджет Укр аїни визначається будь-які в идатки держави на загальнос успільні потреби, розмір і ці льове спрямування таких вида тків
Дійсно, згідно з Рішеннями К онституційного Суду України від 22.05.2008 року №10-рп/2008 положення пункту 20 розділу ІІ Закону Укр аїни « Про державний бюджет У країни на 2008 рік» та про внесен ня змін до деяких законодавч их актів України» щодо розмі ру щорічної разової допомоги відповідно до вимог Закону в изнано такими що не відповід ають Конституції України (є н еконституційними).
Однак суд зазначає, що Конс титуційним судом України ріш ень щодо визнання розмірів в иплат разової грошової допом оги до Дня Перемоги у 2009 та 2010 ро ках неконституційними не при йнято.
Таким чином, позивачу 2009 роц і виплату разової грошової д опомоги здійснено у розмірі 340 грн. ( постанова КМУ № 211 від 18 бе резня 2009 року « Про розміри одн оразової грошової допомоги, що виплачується в 2009 році) - кв ітень 2009 та у 2010 році - 380 грн., від повідно до постанови КМУ від 07.04.2010 року № 299.(а.с.4)
Із викладеного слідує, що р азова грошова допомога до Дн я Перемоги Управлінням праці та соціального захисту насе лення Слов»янської міської р ади позивачу була здійснена у розмірах, визначених відпо відно до діючого законодавс тва, тому суд не вбачає законн их підстав для задоволення д аного позову.
На підставі викладеного, к еруючись ст.ст. 95,152 Конституції України, ст.ст. 6, 7, 17-19, 104-106, 159, 161, 162 КАС У країни, Законом України « Про статус ветеранів війни, гара нтії їх соціального захисту» , суд,-
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позовни х вимог ОСОБА_1 до Управлі ння праці і соціального захи сту населення Слов»янської м іської ради, за участю третьо ї особи - Головного управлі ння Державного казначейств а України в Донецькій област і про визнання дій Відповіда ча незаконними, перерахунок та виплату щорічної грошово ї допомоги - відмовити за від сутністю підстав.
Апеляційна скарга пода ється до адміністративного с уду апеляційної інстанції че рез суд першої інстанції, яки й ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної с карги одночасно надсилаєтьс я особою, яка її подає, до суд у апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на п останову суду першої інстанц ії подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом час тини третьої статті 160 цього К одексу, а також прийнятті пос танови у письмовому провадже нні апеляційна скарга подаєт ься протягом десяти днів з дн я отримання копії постанови.
Постанову складено та пі дписано в нарадчій кімнаті в одному примірнику.
Суддя Слов' янського
міськрайонного суду Т.А.Хаустов а
Суд | Слов'янський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2010 |
Оприлюднено | 21.01.2011 |
Номер документу | 13020075 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Слов'янський міськрайонний суд Донецької області
Хаустова Тетяна Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні