Герб України

Ухвала від 18.09.2025 по справі 460/16816/25

Рівненський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

18 вересня 2025 року м. Рівне№460/16816/25

Рівненський окружний адміністративний суд в особі судді Друзенко Н.В., перевіривши виконання вимог статті 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України за позовною заявою

ОСОБА_1

до Військової частини НОМЕР_1 , Військової частини НОМЕР_2

про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинення певних дій,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Військової частини НОМЕР_1 ,Військової частини НОМЕР_2 , в якому просить:

1) Визнати протиправною бездіяльність військової частини НОМЕР_1 та військової частини НОМЕР_2 , що полягає у нерозгляді рапортів щодо звільнення з військової служби за станом здоров`я, а також, що полягає у нерозгляді рапортів щодо необхідності направлення на ВЛК, повторне ВЛК за станом здоров`я, необхідність лікування (за станом здоров`я), та реабілітацію, направлення на ЕКОПФО, звільнення з військової служби або переведення;

2) Визнати незаконною мобілізацію ОСОБА_1 , який за станом здоров`я не підлягав мобілізації, і був незаконно мобілізований з порушенням процедури;

3) Зобов`язати військову частину НОМЕР_1 та Військову частину НОМЕР_2 належно розглянути рапорти та погодити по суті рапорти ОСОБА_1 щодо звільнення з військової служби за станом здоров`я, щодо необхідності направлення на ВЛК, повторне ВЛК за станом здоров`я, необхідність лікування (за станом здоров`я), та реабілітацію, направлення на ЕКОПФО, звільнення з військової служби або переведення, на підставі Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу».

Частиною першою статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; 5) позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

За правилами частини п`ятої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, в позовній заяві зазначаються: 1) найменування суду першої інстанції, до якого подається заява; 2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові) (для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, адреса електронної пошти, відомості про наявність або відсутність електронного кабінету; 3) зазначення ціни позову, обґрунтований розрахунок суми, що стягується, - якщо у позовній заяві містяться вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної оскаржуваним рішенням, діями, бездіяльністю суб`єкта владних повноважень; 4) зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; 5) виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини; 6) відомості про вжиття заходів досудового врегулювання спору - у випадку, якщо законом встановлений обов`язковий досудовий порядок урегулювання спору; 7) відомості про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися; 8) перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви; 9) у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача; 10) у справах щодо оскарження нормативно-правових актів - відомості про застосування оскаржуваного нормативно-правового акта до позивача або належність позивача до суб`єктів правовідносин, у яких застосовується або буде застосовано цей акт; 11) власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.

А відповідно до частини восьмої цієї статті, - якщо позовна заява подається особою, звільненою від сплати судового збору відповідно до закону, у ній зазначаються підстави звільнення позивача від сплати судового збору.

За вимогами ж частини третьої статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору встановлено Законом України «Про судовий збір» №3674-VI від 08.07.2011.

Згідно з частиною першою статті 3 вказаного Закону, судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.

Підпунктом 1 пункту 3 частини другої статті 4 наведеного Закону передбачено, що за подання фізичною особою до адміністративного суду позовної заяви немайнового характеру ставка судового збору становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відповідно до частини першої цієї ж статті - судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Законом України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» №4059-IX від 19.11.2024 з 1 січня 2025 року установлено прожитковий мінімум на одну працездатну особу в розрахунку на місяць у розмірі 3028 грн.

Також належить врахувати, що при поданні до суду процесуальних документів в електронній формі, застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору.

Отже, за подання до суду позовної заяви підлягав сплаті судовий збір в розмірі 968,96 грн. (3028,00 грн х 0,4 х 0,8).

Разом з тим, при поданні позовної заяви позивачем не додано суду доказів сплати судового збору у встановленому розмірі. Доказів того, що позивач звільнений від сплати судового збору в силу Закону також не надано.

Клопотання про звільнення від сплати судового збору, відстрочення чи розстрочення його оплати, задоволено бути не може, позаяк жодних доказів на його обгрунтування позивачем суду не надано.

Крім того, слід зауважити, що всупереч пункту 4 частини п`ятої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, позивач, заявляючи, поміж іншого, вимоги про визнання незаконною його мобілізації, не зазначив, до котрого з відповідачів пред`явлена вказана вимога. Зі змісту позову та долучених до нього документів взагалі не можливо встановити, коли і ким був мобілізований ОСОБА_1 , що не дозволяє суду, ні визначити склад учасників спору, ні перевірити дотримання строків звернення до суду з таким позовом.

Відповідно до частини першої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

З огляду на наведене, позовну заяву слід залишити без руху. Позивачу слід усунути недоліки позовної заяви шляхом подання до суду: доказу сплати судового збору у розмірі 968,96 грн. (оригінал платіжного документа) (перерахування коштів здійснюється за реквізитами зазначеними на сайті суду: https://adm.rv.court.gov.ua/sud1770/gromadyanam/tax/), або ж доказів на підтвердження наявності підстав для звільнення чи відстрочення сплати судового збору. Також позивачу слід визначитися із своїми вимогами про визнання незаконною мобілізації, уточнивши до кого і на яких підставах ним пред`являється дана вимога, а також надавши докази дотримання строків звернення до суду з такими вимогами.

та зазначити належним чином зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.

Керуючись статтею 169 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

У Х В А Л И В :

Позовну заяву ОСОБА_1 до Військової частини НОМЕР_1 , Військової частини НОМЕР_2 про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинення певних дій залишити без руху.

Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви тривалістю не більше 10 днів з дня вручення даної ухвали.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та окремо не оскаржується.

Суддя Н.В. Друзенко

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.09.2025
Оприлюднено22.09.2025
Номер документу130318737
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/16816/25

Ухвала від 30.09.2025

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

Ухвала від 18.09.2025

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні