Господарський суд кіровоградської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул.В`ячеслава Чорновола, 29/32, м.Кропивницький, Україна, 25006,
тел. 30-10-22, 30-10-23 E-mail: inbox@kr.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
17 вересня 2025 рокуСправа № 912/291/24
Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Бестаченко О.Л., за участю секретаря судового засідання Проскурні О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці від 20.07.2025 про грошові вимоги
у справі № 912/291/24 від 04.03.2024 про банкрутство Приватного акціонерного товариства "Ліки Кіровоградщини",
представники:
від кредитора (Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці) - Бакаєва М.О., виписка з ЄДР;
від банкрута - участі не брали;
ВСТАНОВИВ:
Постановою від 19.06.2024 господарський суд припинив процедуру розпорядження майном Приватного акціонерного товариства "Ліки Кіровоградщини"; припинив повноваження розпорядника майна, арбітражного керуючого Лукашука В.В.; визнав Приватне акціонерне товариство "Ліки Кіровоградщини" банкрутом; відкрив ліквідаційну процедуру у справі строком на 12 місяців; ліквідатором Приватного акціонерного товариства "Ліки Кіровоградщини" призначив арбітражного керуючого Христенка В.В.; постановив офіційно оприлюднити повідомлення про визнання Приватного акціонерного товариства "Ліки Кіровоградщини" банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному вебпорталі судової влади України.
24.06.2024 (номер публікації: 73463, дата публікації: 24.06.2024 10:56) офіційно оприлюднено повідомлення про визнання Приватного акціонерного товариства "Ліки Кіровоградщини" банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному вебпорталі судової влади України.
Ухвалою від 14.07.2025 суд продовжив строк ліквідаційної процедури банкрута - Приватного акціонерного товариства "Ліки Кіровоградщини" до 19.12.2025.
21.07.2025 до господарського суду надійшла заява Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці від 20.07.2025 № б/н про грошові вимоги, в якій заявник просить визнати грошові вимоги Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці до боржника Приватного акціонерного товариства "Ліки Кіровоградщини" у розмірі 32 000,00 грн.
Ухвалою від 22.07.2025 господарський суд заяву Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці від 20.07.2025 № б/н про грошові вимоги залишив без руху.
24.07.2025 на виконання вимог ухвали суду від 22.07.2025 до господарського суду надійшла заява Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці від 24.07.2025 про усунення недоліків заяви про грошові вимоги.
Ухвалою від 29.07.2025 прийнято заяву Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці від 20.07.2025 № б/н про грошові вимоги. Постановлено розглянути заяву Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці від 20.07.2025 № б/н про грошові вимоги у судовому засіданні 03.09.2025 о 10:00 год. Зобов`язано ліквідатора, арбітражного керуючого Христенка В.В. до засідання суду надати господарському суду письмове повідомлення заявника про результати розгляду вимог такого кредитора, відповідно до вимог ч. 5 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства.
03.09.2025 до суду від ліквідатора, арбітражного керуючого Христенка В.В. надійшло повідомлення про визнання вимог кредитора. У повідомленні вказано, що ліквідатором визнано грошові вимоги Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці в загальному розмірі 32 000,00 грн (шоста черга).
У судовому засіданні 03.09.2025 брала участь представник Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці.
Протокольною ухвалою від 03.09.2025 господарський суд на підставі ст. 216 Господарського процесуального кодексу України оголосив перерву у засіданні суду з розгляду заяви Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці від 20.07.2025 № б/н про грошові вимоги до Приватного акціонерного товариства "Ліки Кіровоградщини" у справі № 912/291/24 про банкрутство Приватного акціонерного товариства "Ліки Кіровоградщини" до 17.09.2025 на 11:00 год та зобов`язав Південно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці надати суду копію акта, на підставі якого було винесено постанови про накладення штрафів.
15.09.2025 до господарського суду від Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці надійшла заява від 13.09.2025 про виконання ухвали суду до якої було додано копії: акта складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання вимог законодавства у сфері праці від 05.04.2024 №ПС/КР/38146/0098-ПС/КР/11463/П0095 з додатками; наказу Мінекономіки від 07.03.2024 № 6233 "Про внесення зміни до наказу Міністерства економіки України від 16 червня 2023 року №5782"; припису про усунення виявлених порушень законодавства про працю від 02.11.2023 №ПС/КР/38146/0098/П; наказу Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці від 02.04.2024 №111/ПС-ЗК "Про проведення позапланового заходу зі здійснення державного нагляд (контролю)".
У заяві Південно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці зазначає, що реквізит акта ((складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання вимог законодавства у сфері праці від 05.04.2024 №ПС/КР/38146/0098-ПС/КР/11463/П0095)) містить технічну помилку щодо дати його складання - зазначено помилково 2023 рік замість 2024 року.
У судовому засіданні 17.09.2025 брала участь представник Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці, яка підтримала заяву з грошовими вимогами.
Розглядаючи заяву кредитора Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці з грошовими вимогами до боржника, господарський суд виходить з такого.
Згідно ч. 1, 4 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.
Вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, задовольняються в порядку черговості, встановленої цим Кодексом.
Відповідно до ч. 4 ст. 60 Кодексу України з процедур банкрутства у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом. Заяви з вимогами поточних кредиторів розглядаються господарським судом у порядку черговості їх надходження. За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд своєю ухвалою визнає чи відхиляє (повністю або частково) вимоги таких кредиторів. Вимоги поточних кредиторів погашаються в порядку черговості, визначеної ст. 64 цього Кодексу.
Грошові вимоги Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці обґрунтовано наступними обставинами.
На підставі Акта від 05.04.2024 № ПС/КР/38146/0098-ПС/КР/11463/П0095 (з урахуванням технічної помилки в даті його складення), складеного за результатами позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання вимог законодавства у сфері праці, відносно Приватного акціонерного товариства "Ліки Кіровоградщини" за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, були винесені постанови:
- від 02.05.2024 року № ПС/КР/38146/0098-ПС/КР/11463/П0095/ЗБ-ФС, якою встановлено порушення вимог, передбачених ч. 4 ст. 10 Закону України "Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану", та на підставі абз. 4 ч. 2 ст. 265 КЗпП України накладено штраф у розмірі 24 000,00 грн;
- від 02.05.2024 № ПС/КР/38146/0098-ПС/КР/11463/П0095/ІП-ФС, якою встановлено порушення вимог, передбачених ч. 4 ст. 10 Закону України "Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану", та на підставі абз. 10 ч. 2 ст. 265 КЗпП України накладено штраф у розмірі 8 000,00 грн.
Підставою для проведення з 04 по 05.04.2024 позапланового заходу зі здійснення державного нагляду (контролю) у формі перевірки у Приватному акціонерному товаристві "Ліки Кіровоградщини" є перевірка виконання припису від 02.11.2023 №ПС/КР/38146/0098/П, який був винесений за результатами перевірки, підставою для якої були звернення громадян про порушення їх прав стосовно не виплати заробітної плати.
Відповідно до ч. 9 ст. 265 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП України) передбачено, що у разі несплати штрафу у визначений строк, його стягнення здійснюється органами державної виконавчої служби в примусовому порядку.
Ураховуючи, що 19.06.2024 року Господарським судом Кіровоградської області було винесено постанову про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури у справі № 912/291/24, постанову про накладення штрафу було повернуто Подільським відділом державної виконавчої служби у місті Кропивницькому Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) без прийняття до виконання (вхідний №19003/ПС/1-25 та 19005/ПС/1-25 від 02.07.2025).
Південно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці зазначає, що станом на дату подачі даної заяви (20.07.2025) має місце невиконання постанов від 02.05.2024 року № ПС/КР/38146/0098-ПС/КР/11463/П0095/ЗБ-ФС про накладення штрафу у розмірі 24 000,00 грн та від 02.05.2025 № ПС/КР/38146/0098-ПС/КР/11463/П0095/ІП-ФС про накладення штрафу у розмірі 8 000,00 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 259 КЗпП України державний нагляд та контроль за додержанням законодавства про працю юридичними особами незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами - підприємцями, які використовують найману працю, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.
Згідно ч. 1 ст. 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" підставами для здійснення позапланових заходів є, зокрема, перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю).
Відповідно до п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 № 303 "Про припинення заходів державного нагляду (контролю) в умовах воєнного стану" (далі - Постанова № 303) припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 "Про введення воєнного стану в Україні".
Відповідно до п. 2 Постанови № 303 за наявності загрози, що має негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави, а також для виконання міжнародних зобов`язань України протягом періоду воєнного стану дозволено здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) на підставі рішень центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування державної політики у відповідних сферах.
Згідно з п. 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96, Державна служба України з питань праці є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Наказом Державної служби України з питань праці від 23.09.2022 № 167 затверджено Положення про Південно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці.
Відповідно до ст. 16 Закону України "Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану", наказу Міністерства економіки України від 16.06.2023 № 5782 "Про здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) протягом періоду воєнного стану" дозволено Державній службі України з питань праці протягом періоду воєнного стану проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) у сфері охорони праці, гігієни праці, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю з підстав, визначених абзацами четвертим, п`ятим, восьмим та дев`ятим частини першої статті 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Відповідно до ч. 2, 4 ст. 10 Закону України "Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану" роботодавець повинен вживати всіх можливих заходів для забезпечення реалізації права працівників на своєчасне отримання заробітної плати. У разі неможливості своєчасної виплати заробітної плати внаслідок ведення бойові дії, строк виплати заробітної плати може бути відтермінований до моменту відновлення діяльності підприємства.
Згідно абз. 4, 10 ч. 2 ст. 265 КЗпП України юридичні та фізичні особи, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі: недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці - у двократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення; порушення інших вимог законодавства про працю, крім передбачених абзацами другим - дев`ятим цієї частини, - у розмірі мінімальної заробітної плати за кожне таке порушення; вчинення порушення, передбаченого абзацом десятим цієї частини, повторно протягом року з дня виявлення порушення - у двократному розмірі мінімальної заробітної плати за кожне таке порушення.
Механізм накладення на суб`єктів господарювання та роботодавців штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, передбачених ч. 2 ст. 265 КЗпП України визначає Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2013 № 509 із змінами та доповненнями (далі - Порядок № 509).
Відповідно до п. 2 Порядку № 509 штрафи накладаються Головою Держпраці, його заступниками, керівниками територіальних органів Держпраці та їх заступниками (з підстав, визначених абзацами третім - сьомим цього пункту) (далі - уповноважені посадові особи).
Штрафи накладаються на підставі: рішення суду про оформлення трудових відносин із працівником, який виконував роботу без укладення трудового договору, та встановлення періоду такої роботи чи роботи на умовах неповного робочого часу в разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, в установі, організації; акта, складеного за результатами заходу державного контролю за додержанням законодавства про працю або зайнятість населення, здійсненого у зв`язку з невиконанням вимог припису; акта, складеного за результатами заходу державного контролю за додержанням законодавства про працю, у ході якого виявлено факти використання праці неоформлених працівників; акта про неможливість проведення інспекційного відвідування/невиїзного інспектування; акта перевірки ДПС, її територіального органу, у ході якої виявлені порушення законодавства про працю.
Як вище було зазначено, на підставі Акта від 05.04.2024 № ПС/КР/38146/0098-ПС/КР/11463/П0095, складеного за результатами позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання вимог законодавства у сфері праці, відносно Приватного акціонерного товариства "Ліки Кіровоградщини" за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, були винесені постанови від 02.05.2024 року № ПС/КР/38146/0098-ПС/КР/11463/П0095/ЗБ-ФС та від 02.05.2024 № ПС/КР/38146/0098-ПС/КР/11463/П0095/ІП-ФС, якими встановлено порушення вимог, передбачених ч. 4 ст. 10 Закону України "Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану", та на підставі абз. 4, 10 ч. 2 ст. 265 КЗпП України накладено штрафи у розмірі 24 000,00 грн та 8 000,00 грн, відповідно.
При розгляді вимог Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці заперечень щодо них від інших кредиторів судом отримано не було.
Як вище було зазначено, ліквідатором, арбітражним керуючим Христенком В.В. визнані вимоги кредитора у повному обсязі у сумі 32 000,00 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Згідно ч. 1 ст. 77 Господарського процесуального кодексу України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
У результаті дослідження всіх обставин справи та заяви, враховуючи положення ч. 1, абз. 3 ч. 6 ст. 45, ч. 4 ст. 60 Кодексу України з процедур банкрутства, період виникнення заявленої заборгованості та дату звернення з заявою до суду, господарський суд дійшов висновку, що грошові вимоги кредитора Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби в сумі 32 000,00 грн є обґрунтованими, підтвердженими належними та допустимими документальними доказами та такими, що підлягають визнанню.
Відповідно до п. 20 ч. 1 ст. 5 Закону України "Про судовий збір" від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняється центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, його територіальні органи.
Частиною 2 ст. 129 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в дохід бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору.
За викладених обставин, в дохід Державного бюджету України підлягають стягненню зПриватного акціонерного товариства "Ліки Кіровоградщини"4 844,80 грн судового збору за подання заяви з грошовими вимогами.
Керуючись ст. 2, 41, 45, Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 3, 12, 129, 232, 234-235 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
УХВАЛИВ:
Визнати грошові вимоги кредитора - Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці (49064, м. Дніпро, вул. Коксохімічна, буд. 1; код ЄДРПОУ: 44729283) до Приватного акціонерного товариства "Ліки Кіровоградщини" (код ЄДРПОУ: 33142589) на загальну суму 32 000,00 (6 черга задоволення).
Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Ліки Кіровоградщини" (25006, Кіровоградська область, м. Кропивницький, вул. Набережна, 13; код ЄДРПОУ: 33142589) в дохід Державного бюджету України (отримувач коштів - ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783, код банку отримувача - 899998, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), рахунок отримувача - UA908999980313111256000026001, код класифікації доходів бюджету - 22030106) судовий збір у розмірі 4 844,80 грн.
Наказ видати після набрання ухвалою законної сили.
Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена до Центрального апеляційного господарського суду в порядку, встановленому Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених Кодексом України з процедур банкрутства.
Копії ухвали надіслати Приватному акціонерному товариству "Фармацевтична фірма "Дарниця", Товариству з обмеженою відповідальністю "БаДМ" та його представнику, адвокату Єрьомичевій А.В., Товариству з обмеженою відповідальністю "Тетафарм", Товариству з обмеженою відповідальністю "ДОЛФІ-Україна" та його представнику Горець О.А., представнику ОСОБА_1 , адвокату Яриш Д.В., Комунальному некомерційному підприємству "Центральна міська лікарня" Гайворонської міської ради, Головному управлінню ДПС у Кіровоградській області, Товариству з обмеженою відповідальністю "ФІТО-ЛЕК", Подільському відділу державної виконавчої служби у м. Кропивницькому Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса), Кіровоградській обласній раді, Головному управлінню Пенсійного фонду України в Кіровоградській області, Приватному акціонерному товариству "Ліки Кіровоградщини", ліквідатору, арбітражному керуючому Христенку В.В., Товариству з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз України" та його уповноваженому представнику, адвокату Саранюку В.М., Управлінню поліції охорони в Кіровоградській області, Кіровоградській обласній прокуратурі, Південно-Східному міжрегіональному управлінню Державної служби з питань праці та його уповноваженому представнику, Бакаєвій М.О. до електронних кабінетів у системі "Електронний суд", представнику працівників боржника Ручкіній М.М. (простим листом за адресою: АДРЕСА_1 ).
Повний текст ухвали складено 19.09.2025.
Суддя О.Л. Бестаченко
| Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
| Дата ухвалення рішення | 17.09.2025 |
| Оприлюднено | 22.09.2025 |
| Номер документу | 130343026 |
| Судочинство | Господарське |
| Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Кіровоградської області
Бестаченко О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні